Samsung 2010 - TV
644 svar till detta ämne
Postad 10 juli 2010 - 14:55
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Skall nu över helgen bestämma mig om jag skall byta ut min LE40B658 till en LE40C659.
Det jag undrar är hur man kommer över inställningen för kabeltv kanalerna i Service menyn står den just nu på NORDIC, så där har man välja på, Sverig, Danmark, Norge, och Finland, men dessa har bara inställningen Snabb i SÖKLÄGET, det skall vara FULL, Nätverk, Snabb, men dessa andra två kommer man inte åt alls.
På min B658 fick man ändra i SERVICE MENY vid COUTRY antingen England el ÖVRIGT för att det skulle aktiveras, men i C659 är NORDIC fasst och går INTE att ändra, nån som vet hur man kan komma åt att ändra här?
På B658 kunde man komma åt den med FINLAND men det funkar inte på C659, detta skulle ändra på på C serien lovade SANUNG men som vanligt var det bara sback och INGEN som helst verkstad alls.
Och Finns det ADVANCE meny i C659 för i B658 var koden 0000 för att komma åt ADVANCE?
Postad 18 juli 2010 - 18:34
cort-ex
-
cort-ex
-
Rookie
-
4 inlägg
Klistrat ifrån Expert:
* svenskt menysystem i TVn - underlättar vid installation och navigation
* att svensk bruksanvisning medföljer - underlättar för den som vill lära sig mer på svenska
* garanti mot pixelfel - Samsung i Norden har gått ett steg längre och inkluderar alla pixelfel i garantin. Den vanligaste garantin tillåter ett antal felaktiga pixlar.
* att miljöavgiften är inkluderad - Samsung i Norden garanterar att miljöavgiften är betalad. Det ger konsumenten en säkerhet i att återvinningsavgiften är betald och att samhällets återvinningssystem efterlevs.
* att text-TV-funktionen fungerar korrekt
* den inbyggda digitalmottagaren är anpassad för det svenska marknätet.
* Prestigeservice i hemmet nästkommande arbetsdag för de konsumenter som bor i Stockholmsområdet om deras 40 tums-TV eller större behöver service.
* Hämtservice i hela landet om TVn behöver repareras. Gäller TV-apparater från 32 tum och uppåt.
Kommentarer (enligt min uppfattning):
Jag startade med engelska i fjärde klass så menyer på engelska är knappas ett problem, samma sak gäller bruksanvisningar. Går i regel att få tag på nätet om det skulle vara kris.
Pixel garantin är en av de två riktiga skillnaderna, 3 Pixlar verkar vara det som gäller i resten av Europa.
Miljöavgift=Corporate BS. Kan inte ärlighetens namn säga att detta är något som avgör mitt val av TV.
Text-TV har jag personligen inte använt på år och dagar, dessutom så finns det ju bättre alternativ i dagens Multi-Media TV apparater.
Den inbyggda digitala mottagarna kommer jag inte använda i vilket fall eftersom jag har IP-TV och måste ha den boxen före i vilket fall. Någon påpekade även att ska man köra HD material så kan man inte använda den inbyggda enheten, ingen aning om detta är sant?
Prestige service är ju ett skämt, minst sagt....
Hämtservicen skall ebnligt utsago inte fungera vidare bra och för de pengar man sparar på att köpa TV:n utomlands så kan man skicka den fram och tillbaka ett antal gånger innan det blir dyrare än att handla i Sverige.
Min personliga slutsats: Klart både de svenska handlarna (Expert, OnOff mfl) och Samsung Nordic gör allt för att inte vi ska köpa produkter utomlands och importera. Det är en direkt förlust för dem! Dessutom så får Samsung Nordic förmodligen stå för service kostnaden för de garantifall som kommer in via Europagarantin. Frågan man får ställa sig i slutändan är klart om det är värt de extra tusenlapparna att ha en litet tryggare garanti. De svenska (och Nordiska?) handlarna vekar onekligen ligga bra högt i pris i vilket fall.
Jag har god erfarenhet av samsung och deras support då jag vid ett flertal talat med dem i telefon och även fått support i hemmet vid 3 tillfällen. Förutom en idiot som satt på "Voice of the customer", så har samtliga jag haft att göra med varit väldigt till mötesgående, jag har faktiskt aldrig blivit så bra behandlad av teknisk support. Jag köpte en led 7 serie förra året och blev extremt störd på diverse saker, efter att fått panelen utbytt (supportkille kom hem till mig och bytte panelen direkt i mitt vardagsrum). Vid ett annat tillfälle kom de hem med en ny modell som dessvärre led av samma problem. Slutligen fick jag lämna tillbaka tvn. I mitt fall var denna upplevelse så tillfredställande att jag i fortsättningen kommer att försöka hålla mig till svenska samsung.
Postad 23 juli 2010 - 09:18
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
ni som har köpt samsung 46c7705 e ller 46c6005 hur är det med clouding på den?
har läst en del betyg som användare satt här inne. Det verkar som den lider av en del clouding.?
jag som var sugen på en platt schysst tv. men va fasen inte kul om man ska lägga ut mycket pengar så är inte produkten bra..
//Daniel
Redigerat av sith_lord_99, 23 juli 2010 - 09:20.
Postad 23 juli 2010 - 10:39
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Köp denna istället om det ska vara en samsung. Ska enligt HDTVtest t.o.m vara bättre än deras 8 serie. https://www.prisjakt...kt.php?p=587787EDIT: http://www.hdtvtest....20100709761.htm
Redigerat av oliven, 23 juli 2010 - 10:41.
Postad 30 juli 2010 - 20:37
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
ni som har köpt samsung 46c7705 e ller 46c6005 hur är det med clouding på den? har läst en del betyg som användare satt här inne. Det verkar som den lider av en del clouding.? jag som var sugen på en platt schysst tv. men va fasen inte kul om man ska lägga ut mycket pengar så är inte produkten bra..
//Daniel
Eller så kan du köpa min le46C675 för en billig peng.  Ingen led lcd clouding där inte.
Postad 01 augusti 2010 - 20:19
cliffton
-
cliffton
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har spånat på att inhandla en 55" ett tag nu. Men priset avskräcker mig mycket just nu. Kollar på samsung 7 serien, är inte så sugen på att lägga över 30k på den just nu.
Är det någon som vet eller har sett om det är någon skillnad på bilden på 7 serien och 6 serien. Lite nörd som man är så vill man ha 3D och wireless osv. Men i själva verket så kommer jag bara kolla på tv och film, möjligen spela lite ps3 oxå. Jag har inte koll på dom här bitarna så någon kanske kan ge någon kommentar om detta?
Mvh
Postad 02 augusti 2010 - 12:27
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej,
Tänker köpa en 46 tum till mitt företag.Jag undrar om det är någon som vet om det är någon större skillnad på 8 serien och 7 serien?
Tack
Postad 02 augusti 2010 - 18:36
mtz70
-
mtz70
-
Användare
-
-
110 inlägg
Har de fixat mediaspelaren så att mkv filer med DTS fungerar?
Postad 02 augusti 2010 - 21:40
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Kolla detta ang .mkv med DTS. Sheet
Postad 02 augusti 2010 - 22:15
Macaronis
-
Macaronis
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Köpte mig en Samsung UE55C8705 idag, och ska beställa Comhems hd-kanaler. Behöver jag deras HD-box eller finns det någon ca-modul som gör att det fungerar klockrent?
Postad 03 augusti 2010 - 08:50
Unregisteredb0ee40a0
-
Unregisteredb0ee40a0
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Postad 03 augusti 2010 - 10:50
Macaronis
-
Macaronis
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Märkligt detta. Mailade Hembiobutiken och frågade och fick till svar:
"Ja, Strong Conax skall fungera enligt uppgift."
Någon som vet hur det verkligen ligger till? Behöver jag comhems hd-box eller icke?
Postad 03 augusti 2010 - 15:36
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Köpte mig en Samsung UE55C8705 idag, och ska beställa Comhems hd-kanaler.
bahaa! köper en tv för 30 papp sen skaffar du en skit abonemang med riktigt dålig bildvalitet ? är det smart? kör på canaldigital HD om du ska få nån bild på tvn
Redigerat av Unregistered1008, 03 augusti 2010 - 15:36.
Postad 03 augusti 2010 - 16:30
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
kör på canaldigital HD om du ska få nån bild på tvn 
Håller med, men samtidigt finns det dom som inte kan smacka upp en parabol. Jag är en av dom som får nöja mig med Comhem då jag har fönster och balkong åt fel håll.
Postad 03 augusti 2010 - 16:37
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag hade efter en tids funderande bestämt mig för att köpa en B535 idag, eller möjligen en B555, men när jag skulle kolla upp den hos min handlare (min lokala AudioVideo skulle ta hem den) så försvann de från hemsidan framför mina ögon. När jag ringde och kollade tyckte säljaren att jag hade haft otur, så han erbjöd mig istället Samsung LE46C575 för ett mycket bra pris och då undrar jag; är det någon som vet något om den modellen?
Postad 03 augusti 2010 - 16:40
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Ta den istället för det är årets modell, b-serien var förra årets.
Postad 03 augusti 2010 - 16:52
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Ta den istället för det är årets modell, b-serien var förra årets.
Den är lite rödaktig i ramen och det kan vara något vi (eller kanske mer min sambo) hakar upp sig på, så det är därför jag tvekar. Rose Black, kallas designen. Jag pratade dock precis med Samsungs support och han påstod att den effekten går att stänga av (av någon anledning känner jag mig inte lika säker på att det är så), men att det i övrigt är praktiskt taget samma TV, fast med mera lull-lull än 535/555. (Mest onödiga saker...) Edit: Nu har jag kollat i manualen och "forskat" lite. Den går inte att stänga av, men på andra modeller med samma design är det tydligen så att det syns mer rött ju ljusare det är i omgivningen. Finns det någon här som har en TV med den här designen?
Redigerat av Sveos, 03 augusti 2010 - 19:24.
Postad 03 augusti 2010 - 18:32
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
En annan sak; är det samma chip i 5-serien som i 6-serien?
Postad 04 augusti 2010 - 12:34
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Det blev i alla fall en C535 till slut, men den ligger kvar i kartong ett tag till av olika anledningar.
Någon här som annars vet var man kan hitta rekommenderade inställningar till den, eller om någon har bra inställningar att dela med sig av? Jag läste det norska testet (av B535) och där verkade de understryka hur viktigt det var att man redigerade fabriksinställningarna ordentligt.
Redigerat av Sveos, 04 augusti 2010 - 12:47.
Postad 04 augusti 2010 - 15:05
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Det blev i alla fall en C535 till slut, men den ligger kvar i kartong ett tag till av olika anledningar.
Någon här som annars vet var man kan hitta rekommenderade inställningar till den, eller om någon har bra inställningar att dela med sig av? Jag läste det norska testet (av B535) och där verkade de understryka hur viktigt det var att man redigerade fabriksinställningarna ordentligt. http://www.hdtvtest....20100728791.htmHär borde finnas lite matnyttigt...prisvärd tv och betydligt bättre än b serien från förra året!
Postad 04 augusti 2010 - 17:41
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
http://www.hdtvtest....20100728791.htm Här borde finnas lite matnyttigt...prisvärd tv och betydligt bättre än b serien från förra året!
Är C580 samma TV? De har ju sjukt många olika modellbeteckningar. Samma som C575 kanske? Men C580 finns inte på Samsung UK:s hemsida, märkligt nog.
Redigerat av Sveos, 04 augusti 2010 - 17:55.
Postad 04 augusti 2010 - 18:14
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Det som brukar skilja är färg och max en hdmi eller liknande,samma bildkvalitet .
Postad 06 augusti 2010 - 06:08
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
halloj på er alla glada samsung tv ägare.
Nu är det så jag går i tankarna och köpa en fin ny led tv 46c6005 för min gammla samsung tv 40b655 är för liten för det nya vardagsrummet och måste bort...
har läst en del tester och vad andra har skirvit om c6005 modellen.
Det jag funderar till största del är det där med clouding? Har inget på min 40b655.
Har den local auto dimming i alla bildlägen?
I så fall är det lika lätt att gå in i service menyn som på 40b655 och bara ändra det.
//Daniel
Postad 06 augusti 2010 - 20:53
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Gör dig själv en tjänst och köp INTE LED-varianten utan LE46C6XX istället.
Postad 07 augusti 2010 - 10:22
nice06
-
nice06
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har nyligen köpt en 63" och är relativt mycket nöjd med den, har dock ett litet problem som jag stör mig riktigt mycket på. Tror man kallar det för Buzzing tv surrar ibland riktigt högt så pass att man tänker på det. Undrar om ni som köpt den hör detta med. Surret kommer från övredelen av panelen ut med sidorna. Tycker att det är mycket dåligt för en tv för 34 000 kr.
har någon hört nåt om detta och om man kan göra något åt detta??
Postad 07 augusti 2010 - 12:09
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Jag har nyligen köpt en 63" och är relativt mycket nöjd med den, har dock ett litet problem som jag stör mig riktigt mycket på. Tror man kallar det för Buzzing tv surrar ibland riktigt högt så pass att man tänker på det. Undrar om ni som köpt den hör detta med. Surret kommer från övredelen av panelen ut med sidorna. Tycker att det är mycket dåligt för en tv för 34 000 kr. har någon hört nåt om detta och om man kan göra något åt detta??
Vilken modell är det? Vet att samsungs större plasmor av förra årets model (B-serien)l led mkt av buzzing. Det är inget man ska acceptera om man stör sig på det, bara att returnera i sånt fall.
Postad 08 augusti 2010 - 10:58
FredrikN
-
FredrikN
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag har nyligen köpt en 63" och är relativt mycket nöjd med den, har dock ett litet problem som jag stör mig riktigt mycket på. Tror man kallar det för Buzzing tv surrar ibland riktigt högt så pass att man tänker på det. Undrar om ni som köpt den hör detta med. Surret kommer från övredelen av panelen ut med sidorna. Tycker att det är mycket dåligt för en tv för 34 000 kr. har någon hört nåt om detta och om man kan göra något åt detta??
Byt den fortare än kvickt så att det hanteras som ett dead-on-arrival problem. Normalt inom två veckor från köp. FYI: Tusentals personer bytte ut sina Samsung-plasmor förra året pga detta buzzing-problem. Jag var en av dem som strulade med detta i ett par månader förra året. Det är tråkigt att de inte löst det i årets modeller.
Postad 08 augusti 2010 - 19:14
gurrrz
-
gurrrz
-
Rookie
-
4 inlägg
Tjena, har precis inhandlat en ue40c6005, är det någon som vet var man kan hitta inställningar till denna då jag inte hittar det på hdtvtest. Eller är det kanske så att den har en annan beteckning i andra länder? ( c6000 finns inte heller )
Tacksam för svar
Postad 08 augusti 2010 - 19:38
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
Gör dig själv en tjänst och köp INTE LED-varianten utan LE46C6XX istället.
vad menar du med det så du anser att 46c6005 är en sämre tv än 46c6xx.. ??
Postad 08 augusti 2010 - 19:39
fahlin
-
fahlin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har aldrig förtstått det där med att göra egna inställningar, eller använda samma som någon 'expert' anser vara bäst. Samsung har ju troligen satt standard-värden efter vad normalt folk anser som bäst, Samsung är ju inte direkt något källarföretag och de borde veta vad de håller på med. Att någon annan skulle ha andra värden som gör TVn så mycket bättre har jag svårt att tro... min åsikt
Postad 08 augusti 2010 - 20:56
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Edge LED som den är har betydligt mer problem än standard LCD med ccfl belysning, clouding är stort exempel på detta. Och köper man en samsung "LED" så kommer det oftast som ett brev på posten. Sök på clouding här på forumet så har du en hel del läsning framför dig. Han pratar om C655 t.ex. Har aldrig förtstått det där med att göra egna inställningar, eller använda samma som någon 'expert' anser vara bäst. Samsung har ju troligen satt standard-värden efter vad normalt folk anser som bäst, Samsung är ju inte direkt något källarföretag och de borde veta vad de håller på med. Att någon annan skulle ha andra värden som gör TVn så mycket bättre har jag svårt att tro... min åsikt 
Även om man ställer in exakt samma inställningar på samma modell så tror jag knappast att bilden kommer vara exakt lika. Sen har vi olika källor att mata med vilket inte skapar samma bild. Lyssnar man på experterna så brukar ändå standardinställningarna vara lite sådär, men dom börjar bli bättre out of the box.
Postad 08 augusti 2010 - 21:21
gurrrz
-
gurrrz
-
Rookie
-
4 inlägg
tjena, kom på en annan fråga, blir bilden på filmen bäst när man kopplar in den externa direkt i tv via usb eller när man spelar genom datorn via dvi-hdmi?
Postad 09 augusti 2010 - 06:59
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Vad har man egentligen för nytta av att registrera sin produkt hos Samsung? Får man mejl om uppdateringar av firmware, eller vad?
Postad 09 augusti 2010 - 12:46
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Tycker också att standard LCD-modellerna är bättre (och billigare) än Edge-LED modellerna. Nu senast fick C750-modellen toppbetyg av Phil "Panasonic" Hinton. C6XX-modellen är i princip samma TV , dock utan 3D och med 100HzMotion Plus istället för 200Hz. Recensionen kan du läsa här.
Postad 09 augusti 2010 - 19:50
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Clouding och pumpande svärta.
Postad 10 augusti 2010 - 08:43
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
När man läser på ex. hdtvtest.co.uk om Samsung så verkar det som om det är lite av ett lotteri vilken typ av panel man får i sin TV. Olika tillverkningsland, etc. Detta även i TV-apparater av samma modell. (Det gäller i alla fall B/C5- och 6-serien, om jag förstått det rätt.)
En del ska vara tillverkade av Samsung själva, andra av ett företag som heter AUO i Taiwan. På en del håll påstås det vara stora skillnader i hur de uppträder, men huruvida den vanliga användaren - som jag - märker någon skillnad, det vet jag inte.
Redigerat av Sveos, 10 augusti 2010 - 10:23.
Postad 10 augusti 2010 - 09:29
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
När man läser på ex. hdtvtext.co.uk om Samsung så verkar det som om det är lite av ett lotteri vilken typ av panel man får i sin TV. Olika tillverkningsland, etc. Detta även i TV-apparater av samma modell. (Det gäller i alla fall B/C5- och 6-serien, om jag förstått det rätt.)
En del ska vara tillverkade av Samsung själva, andra av ett företag som heter AUO i Taiwan. På en del håll påstås det vara stora skillnader i hur de uppträder, men huruvida den vanliga användaren - som jag - märker någon skillnad, det vet jag inte.
Skulle gissa, efter två köp från Samsung-Nordic via ON-OFF, att det är mindre lotteri om du köper en TV med XXE/XEE på slutet. Mina två köp har bägge haft S-paneler (kallas A-paneler tror jag i 2010 års modeller enligt en tråd här på forumet) o de har varit utan clouding och bra i övrigt. Någon annan som har motsvarande erfarenhet av paneltyper?
Postad 10 augusti 2010 - 10:24
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Den jag köpte nu heter AA04 på sidan och är Made in Slovakia. Mer än så begriper jag inte...
Jag fick förresten svaret att "AA04 means you have the AUO’s AMVA panel.", och tidigare i tråden har han skrivit "IMO, A-MVA is so much better, but it’s impossible to find one in the UK."
Så jag antar att jag borde vara nöjd. Min är f.ö. köpt på El-giganten.
Redigerat av Sveos, 10 augusti 2010 - 10:49.
Postad 10 augusti 2010 - 17:24
Kirkman
-
Kirkman
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Samsung Breaks the 3D Flat Panel Price Barrier With A Sub $1000 Plasma! (August 10, 2010) Tomorrow Samsung will hold a press conference to announce its new 50″ 3D ready HDTV plasma. It is available today for preorder for $989 with free shipping from Amazon. HD Guru
Postad 11 augusti 2010 - 16:34
Kirkman
-
Kirkman
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Samsung's Monster 65-Inch 3D LED TV: The Biggest, Baddest Yet. Läs mer om TVn här
Postad 13 augusti 2010 - 16:45
Walkhome
-
Walkhome
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Samsung's Monster 65-Inch 3D LED TV: The Biggest, Baddest Yet.
Läs mer om TVn här
BILD
Biggest? Samsungs egna ord? Jag har hört nå rykten att det kommer en 68" plasma med c7705 panelen, någon som vet något mer?
Postad 19 augusti 2010 - 14:35
Unregisterede86c12c0
-
Unregisterede86c12c0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Köpte en Samsung UE55C7705 här om dagen. Fick ett bra pris på Media Markt.
Saknar lite stuns i bilden från UE46B8xxx men också betydligt mindre clouding! Den där supernärvaron som finns på UE46B8 infinner sig inte riktigt men det kanske är direkt relaterat till tum storleken?
Visst finns de vita fälten där när bilden blir helt mörkt men för mig är det inget som helst problem och bilden i övrigt är underbar.
Postad 22 augusti 2010 - 14:37
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Jag har också köpt UE55C7705 och mycket nöjd med den så här några veckor efter köpet. Dock så har jag problem med några tv saker. Jag använder comhem med tvns inbyggda box. - Går det att sortera kanalerna i nån favoritordning? Har letat överallt utan lycka. Jag vill ha alla svt's kanaler efter varandra. 1,2,svt24,svt hd etc.. Sånt här e ju standard på digitalboxar, så visst borde det funka?
- När man zappar mellan kanalerna, går det att få se nuvarande och kommando program direkt som en OSD? Det funkar på min gamla samsung box från 2003 så visst borde det funkar på en tv från 2010.
Postad 22 augusti 2010 - 19:27
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
får det inte att fungera med att se film över nätverket. har kopplat in tv'n i routern och installerat programmvaran på en dator och delat ut mappar men sen gör jag något fel. kan inte hitta det utdelade matrialet med tv'n. vad gör jag för fel, nån som har tipps ?
Postad 24 augusti 2010 - 09:59
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
får det inte att fungera med att se film över nätverket. har kopplat in tv'n i routern och installerat programmvaran på en dator och delat ut mappar men sen gör jag något fel. kan inte hitta det utdelade matrialet med tv'n. vad gör jag för fel, nån som har tipps ?
Jag hade lite problem också, tyckte att programvaran inte var så intuitiv som man kunde hoppas. När man startar den så kan du välja att skapa en mapp som du delar ut, (vänstraste knappen) och sedan för att aktivera ändringen måste du klicka på högra knappen ("Ange ändrad status"). Nu indexerar datorn de filmer/bilder/låtar du har lagt i katalogerna. I TVn ska du sedan få upp under enheter (Devices) en ny enhet som heter "<datornamn>:PC Share Manager". Välj den så ska du kunna bläddra i dina kataloger. Hoppas det hjälper. /mrnis
Postad 25 augusti 2010 - 17:15
Raulduke
-
Raulduke
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Funderar på att köpa en 46C6005 men är lite orolig för cloudingen, ser under omdömena på denna tv att vissa har stora problem med clouding, samtidigt är det minst lika många som är supernöjda.
Kan det vara så att vissa butiker/kedjor har fått ett bättre parti än en annan butik? isåfall, vilka butiker/kedjor?
Kan något nöjd C6005-ägare rekommendera ett bra inköpsställe.
Postad 26 augusti 2010 - 09:55
widden
-
widden
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Postad 26 augusti 2010 - 10:04
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Funderar på att köpa en 46C6005 men är lite orolig för cloudingen, ser under omdömena på denna tv att vissa har stora problem med clouding, samtidigt är det minst lika många som är supernöjda.
Kan det vara så att vissa butiker/kedjor har fått ett bättre parti än en annan butik? isåfall, vilka butiker/kedjor?
Kan något nöjd C6005-ägare rekommendera ett bra inköpsställe.
Jag är långt ifrån en nöjd samsung ägare, men har en del erfarenheter av dom och specielt c6005. Eftersom jag har haft 3 st samsung som jag tyvärr fått lämna tillbaka.... Dessa problem hade jag: * Clouding, och åter clouding....väldigt irriterande i mörka scener både i film och tv tittande. * betraktningsvinkeln *vridbart stativ....detta funkade inte alls. * Ca Modul med boxer....När du har kortet i tv och stänger av, kan du inte sätta på den igen förrän du tagit ut kortet och då hoppar den igång av sig själv. detta är ett problem med alla 6005 40 som 46:or. vi provade alla 6005 med boxer och ca modul i butiken men ingen av dom funkade....däremot andra modeller. Plus att samsung har så dåliga och dumma förklaringar på varför deras tv har clouding, sedan samtidigt så vägrar dom ta på sig att deras apparater har problem med det. delar bara lite dåliga erfarenheter.
Redigerat av mstoltz, 26 augusti 2010 - 10:06.
Postad 29 augusti 2010 - 21:05
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Då väntar farbrorn tillökning. Efter ett par månaders velande fram o tillbaka blev det en LE-55C675. Kommer senast på fredag
Edit: Framflyttat till på söndag  . Vad skall jag nu hitta på i två dagar  Hade ju tänkt trassla in mig i sladdar och fördjupa mig i instruktionsboken i tre dygn
Edit: Touchdown! En 32,7 kg svart best står nu och vill ut ur lådan! Se mitt galleri
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 05 september 2010 - 11:09.
Postad 31 augusti 2010 - 20:26
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Måste bara säga att jag är grymt nöjd med mitt köp av Samsung LE55C655. Skrev en kort kommentar i Prisjakt på den modellen där. Ingen clouding och bra tryck i bilden, dessutom mycket prisvärd. Rekommenderar inte LED eftersom Samsung fortsätter att köra på Edge LED. Till och med Samsung kundtjänst rekommenderade inte deras LED efter att jag försökt få fram Clouding problemet som finns. Kör på senaste LCD så blir du grymt nöjd. Däremot lutar det starkt åt att LCD försvinner mer och mer eftersom folk är okunniga och vill ha just LED och för att den är smal. HiFiklubben har ju tagit bort många LCD apparater eftersom folk bara frågar efter LED utan att veta varför.... Låter lite som när folk vill ha just Apple utan att veta varför. Kolla in klippet så förstår ni vad jag menar http://www.youtube.c...h?v=FL7yD-0pqZgInget illa ment mot er som köpt LED, stör man sig inte på clouding så köp en LED i så fall. Sony E700 kör en sorts backlight LED som är bättre, men personligen tycker jag att det inte såg lika bra som Samsungs LED apparater
Redigerat av Midnight, 31 augusti 2010 - 20:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|