Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Epson EH-TW3200 *

2454 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW3200 (Projektorer) 6 8,65 (109) Inga priser
28 relaterade trÄdar
Överföra bilden trĂ„dlöst frĂ„n Tv-spel och dator till projektorn? (7 inlĂ€gg) 5 år sedan
FörsĂ€krings Ă€rende Byta Epson 3200 mot Epson 6700. (2 inlĂ€gg) 6 år sedan
Epson tw 3200 begagnad eller en ny Epson tw 6100? (43 inlĂ€gg) 7 år sedan
Benq W1300 eller Epson EH-TW3200 (2 inlĂ€gg) 9 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlĂ€gg) 9 år sedan
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlĂ€gg) 10 år sedan
Är hög kontrast bortkastat i ljust vardagrum? (15 inlĂ€gg) 10 år sedan
Epson TW3200, kan man koppla in ljud pĂ„ nĂ„t sĂ€tt? (9 inlĂ€gg) 10 år sedan
Visning av projektor - Örebro, Karlstad & VĂ€sterĂ„s (6 inlĂ€gg) 10 år sedan
Epson EH-TW3200 VS Epson EH-TW3600? (9 inlĂ€gg) 10 år sedan
3D glasögon alternativ till Epson tw5900/tw6000 (52 inlĂ€gg) 10 år sedan
SkĂ€rm eller duk/proj, HjĂ€lp. (2 inlĂ€gg) 11 år sedan
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla pĂ„? (8 inlĂ€gg) 11 år sedan
TW-3200 kommer att ersĂ€ttas! (26 inlĂ€gg) 11 år sedan
HjĂ€lp vid köp av första projektorn (54 inlĂ€gg) 11 år sedan
Sony VW 50 vs EPSON Tw3200 (0 inlĂ€gg) 12 år sedan
Röd prick i bilden pĂ„ Epson EH-TW3200 (28 inlĂ€gg) 12 år sedan
Sanyo PLV-Z800 VS Epson EH-TW3200 (11 inlĂ€gg) 12 år sedan
Epson EH-TW3200 vs. Mitsubishi HC3200 bra och dĂ„ligt? (19 inlĂ€gg) 12 år sedan
Dam i nöd ! (14 inlĂ€gg) 12 år sedan
Projektorköp (1 inlĂ€gg) 12 år sedan
Tips pĂ„ projektor ~10k (19 inlĂ€gg) 13 år sedan
TW3600 vs TW3200 (14 inlĂ€gg) 13 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlĂ€gg) 13 år sedan
Val av 1080-projektor (21 inlĂ€gg) 13 år sedan
Epson tw-2900 vs tw3200 (3 inlĂ€gg) 13 år sedan
Epson EH-TW3200, EH-TW3600 eller Panasonic AE 4000 (45 inlĂ€gg) 13 år sedan
KöprĂ„d (4 inlĂ€gg) 13 år sedan

#101

Postad 13 november 2010 - 11:03

Raskus
  • Raskus
  • ForumrĂ€v

  • 804 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr extremt villrÄdig.
Om i sÀger att placeringen inte Àr ett problem, vilket Àr dÄ egentligen bÀsta köp av dessa:




Vilken ger bÀsta bild?

#102

Postad 13 november 2010 - 12:30

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • ForumrĂ€v

  • 862 inlĂ€gg
  • 0

Halloj, Sitter i tankarna o köpa proj.. men kan verkligen inte bestÀmma mig emellan 3200an eller 3600an, om det Àr nÄ speciell mÀrkabel skillnad emellan dom hade tÀnkt köra pÄ en 77tums duk ifrÄn kjell.com dÄ polarn haft sÄdan duk o jag inte tyckt det vart nÄgot fel. inte precis nÄ mÀrkes duk eller dyr för den delen. Har ca 3,1m ifrÄn lins till duk nÀr det ska vara "klart" sÄ min fundering Àr vilken som kan vara prisvÀrdast? eftersom det finns sÄ mkt Äsikter sÄ jag Àr tacksam för alla svar :( 3200an kÀnns ju lite bÀttre i pris. men för 3500tusen i skillnad fÄr man ju 3600an.


Köp en 3200 och spara mellanskillnaden.

Sök pÄ nÀtet sÄ kommer du att hitta mycket info om bÄda tvÄ. Du kommer att se att skillnaden Àr inte stor och du kommer inte ens att mÀrka skillnad. Jag har polare som har 3600 och Àven de andra dyra modellerna som 4400 och 5500. Trots att de Àr teknikfreaks sÄ mÀrker de ingen skillnad och Ängra sin köp med tanke pÄ prisskillnaden.

Jag var inte pÄ att skaffa 3600 till jag fick lite insider tips och dÀrför valde jag 3200 och kan göra annat med 4000 kr som det Àr i mellanskillnad..:-)

#103

Postad 13 november 2010 - 12:57

Aeropwr
  • Aeropwr
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en 3200 i tisdags pÄ elgiganten med motordriven duk, takfÀste och 10 hdmi kabel.
Första priset va 13289:- dÄ hade dem missat o dra av takfÀstet som ingÄr i köpet och 30 % pÄ kablen och 10 % pÄ duken.

NÀsta rÀkning blev pÄ 12008:- Va inne pÄ deras hemsida igÄr o kolla lite o sÄg att dem har sÀnkt priset pÄ projektorn!! Ringde snabbt in o prutade ner 900:- till! ;)

Nu Àr man nere pÄ 11108:- Àr nöjd! :D

Nu fÄr man hoppas att man blir nöjd med detta paket!!

#104

Postad 13 november 2010 - 13:29

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr extremt villrÄdig.
Om i sÀger att placeringen inte Àr ett problem, vilket Àr dÄ egentligen bÀsta köp av dessa:




Vilken ger bÀsta bild?

Citerar Colamannen (inlÀgg #68).

Har du inga problem med DLP-tekniken sÄ tror jag dock mer pÄ Mitsubishi HC3200 för dig. Den har bÀttre bild Àn TW3200 men den Àr inte lika flexibel i ljusstyrka och placering. DÀremot har den bÀttre svÀrta, högre kontrast, större djup, och skarpare bild.


SÄ valet Àr ju ganska enkelt om du inte har problem med placeringen samt dom sk. regnbÄgarna som nÄgra fÄ har problem med nÀr det gÀller DLP-tekniken.

Redigerat av belzebubb, 13 november 2010 - 13:38.


#105

Postad 13 november 2010 - 13:47

Raskus
  • Raskus
  • ForumrĂ€v

  • 804 inlĂ€gg
  • 0

Citerar Colamannen (inlÀgg #68).



SÄ valet Àr ju ganska enkelt om du inte har problem med placeringen samt dom sk. regnbÄgarna som nÄgra fÄ har problem med nÀr det gÀller DLP-tekniken.


Har aldrig Àgt en projektor sÄ jag har ingen aning om jag Àr kÀnslig för regnbÄgseffekten, kÀnns som Epson Àr ett sÀkrare kort Àn att köpa en Mitsu som i princip bli oanvÀndbar annars.

#106

Postad 13 november 2010 - 14:04

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Har aldrig Àgt en projektor sÄ jag har ingen aning om jag Àr kÀnslig för regnbÄgseffekten, kÀnns som Epson Àr ett sÀkrare kort Àn att köpa en Mitsu som i princip bli oanvÀndbar annars.

KÀnns som en mycket dÄlig ide. Varför skulle man vilja offra en hel del bildkvalitÚ för att man _kanske_ Àr en av dom fÄ procenten som inte alls klarar av DLP? Dom allra flesta har inga problem alls med DLP.

Visar det sig att du mot förmodan Àr en av dom som inte klarar av DLP, lÀmna tillbaka projektorn och köp en TW3200. SvÄrare Àn sÄ behöver det inte vara. Se bara till att du köper frÄn ett företag dÀr detta Àr möjligt. Antingen frÄn en internetbutik dÀr man alltid har 14 dagars ÄngerÀtt oavsett ifall man packat upp och testat varan eller ej, eller sÄ fÄr du kolla upp att det Àr möjligt i den eventuella fysiska butiken dÀr du tÀnkt köpa.

Redigerat av belzebubb, 13 november 2010 - 14:13.


#107

Postad 13 november 2010 - 14:21

Raskus
  • Raskus
  • ForumrĂ€v

  • 804 inlĂ€gg
  • 0

Varför skulle man vilja offra en hel del bildkvalitÚ


Åh, jag som satt med fingret pĂ„ bestĂ€llningsknappen pĂ„ Elgigantens deal. 8991 kr inkl takfĂ€ste och frakt Ă€r ju vĂ€ldigt bra pris.
Skiljer det verkigen "en hel del" i blldkvalitet mellan dem?

Redigerat av Raskus, 13 november 2010 - 14:21.


#108

Postad 13 november 2010 - 14:29

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlĂ€gg
  • 0
Har du inga affĂ€rer i nĂ€rheten sĂ„ du kan se sjĂ€lv? Det ska man alltid göra! Dels för att se hur mycket du upplever i skillnad. Även om Mitsubishin har vissa givna fördelar, kanske du uppskattar andra hos Epson mer. Eller tvĂ€rtom. Och dels för att se om du lider av regnbĂ„gseffekten sjĂ€lv. I min vĂ€rld Ă€r det bra mĂ„nga fler Ă€n bara "nĂ„gra fĂ„ procent" som lider av det tyvĂ€rr, sĂ„ det kan ju vara vĂ€rt att kolla. Å andra sidan ska man itne medvetet leta efter fel heller. Det Ă€r dumt. ;)

#109

Postad 13 november 2010 - 15:36

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlĂ€gg
  • 0

Har du inga affĂ€rer i nĂ€rheten sĂ„ du kan se sjĂ€lv? Det ska man alltid göra! Dels för att se hur mycket du upplever i skillnad. Även om Mitsubishin har vissa givna fördelar, kanske du uppskattar andra hos Epson mer. Eller tvĂ€rtom. Och dels för att se om du lider av regnbĂ„gseffekten sjĂ€lv. I min vĂ€rld Ă€r det bra mĂ„nga fler Ă€n bara "nĂ„gra fĂ„ procent" som lider av det tyvĂ€rr, sĂ„ det kan ju vara vĂ€rt att kolla. Å andra sidan ska man itne medvetet leta efter fel heller. Det Ă€r dumt. ;)

Jag har funderat pÄ det dÀr. Bara risken Àr trist, med regnbÄgseffekten. Jag menar, fine - om inte du som Àger projektorn har nÄgot problem med den eller upplever/ser den. Trist bara om man bjuder in massor av vÀnner varpÄ nÄgon dÀr inte kan titta. Den aspekten har jag vÀgt in personligen.

#110

Postad 13 november 2010 - 18:59

Oaa
  • Oaa
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Köp en 3200 och spara mellanskillnaden.

Sök pÄ nÀtet sÄ kommer du att hitta mycket info om bÄda tvÄ. Du kommer att se att skillnaden Àr inte stor och du kommer inte ens att mÀrka skillnad. Jag har polare som har 3600 och Àven de andra dyra modellerna som 4400 och 5500. Trots att de Àr teknikfreaks sÄ mÀrker de ingen skillnad och Ängra sin köp med tanke pÄ prisskillnaden.

Jag var inte pÄ att skaffa 3600 till jag fick lite insider tips och dÀrför valde jag 3200 och kan göra annat med 4000 kr som det Àr i mellanskillnad..:-)



Jo lite i dom banorna jag gÄtt men blivit skadad utav o lÀsa sÄ mkt pÄ dom. om det verkligen skulle vart vÀrt dom dÀr fÄ kronorna för den lilla marginalen emllan dom. men blev iaf en 3200 ifrÄn elgig pÄ riktigt bra pris för 8990. hoppas det funkar bra emot en kjell.com 77tums duk.

#111

Postad 13 november 2010 - 20:56

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Jo lite i dom banorna jag gÄtt men blivit skadad utav o lÀsa sÄ mkt pÄ dom. om det verkligen skulle vart vÀrt dom dÀr fÄ kronorna för den lilla marginalen emllan dom. men blev iaf en 3200 ifrÄn elgig pÄ riktigt bra pris för 8990. hoppas det funkar bra emot en kjell.com 77tums duk.

I all vÀlmening. Ett bra tips kan vara att lÀsa pÄ lite om dukar och dess betydelse. Det Àr ju ÀndÄ en hel del pengar du lÀgger ner pÄ projektorn och kringutrustning.

Duken Àr lika viktig som projektorn nÀr det gÀller bilden. En projektor kan aldrig bli bÀttre Àn vad duken Àr. Det Àr duken du tittar pÄ, det Àr den som visar bilden. För att ta ett enkelt exempel sÄ kan du i mÄnga fall fÄ en bÀttre bild av en billigare projektor tillsammans med en bra duk, Àn vad du fÄr av en dyr projektor tillsammans med en sÀmre duk.

Du har ju faktiskt köpt en bra 1080p projektor för drygt 10000:-, eller hur? SÄ jag antar att du har vissa krav nÀr det gÀller bilden. Med en duk frÄn kjell sÄ faller det hela dock tyvÀrr pladask och det blir lite som att kasta dom pengarna som du har lagt pÄ en lite bÀttre 1080p projektor framför nÄgon billig 720p projektor för hÀlften av den summan i sjön. Och det tror jag vi alla kan vara överens om Àr ganska surt.

Jag har full förstÄelse för om du inte vill lÀgga nÄgra stora pengar pÄ en duk, men du bör ialla fall köpa en riktig duk. Har du ett okej rum som inte Àr för ljust och du kan mörklÀgga helt sÄ vÄgar jag pÄstÄ att en sÄdan hÀr billig Grandview fantasy manuell duk för bara 1500:- Àr ett stort lyft frÄn en kjell duk.

77''

http://www.dustinhom...5010185863.aspx

HÀr Àr ocksÄ 92'' som kostar lika mycket. Har du plats sÄ rekommenderar jag verkligen att köra pÄ den storleken istÀllet (eller större).

http://www.dustinhom...5010185864.aspx

Redigerat av belzebubb, 13 november 2010 - 21:00.


#112

Postad 13 november 2010 - 21:10

Oaa
  • Oaa
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

I all vÀlmening. Ett bra tips kan vara att lÀsa pÄ lite om dukar och dess betydelse. Det Àr ju ÀndÄ en hel del pengar du lÀgger ner pÄ projektorn och kringutrustning.

Duken Àr lika viktig som projektorn nÀr det gÀller bilden. En projektor kan aldrig bli bÀttre Àn vad duken Àr. Det Àr duken du tittar pÄ, det Àr den som visar bilden. För att ta ett enkelt exempel sÄ kan du i mÄnga fall fÄ en bÀttre bild av en billigare projektor tillsammans med en bra duk, Àn vad du fÄr av en dyr projektor tillsammans med en sÀmre duk.

Du har ju faktiskt köpt en bra 1080p projektor för drygt 10000:-, eller hur? SÄ jag antar att du har vissa krav nÀr det gÀller bilden. Med en duk frÄn kjell sÄ faller det hela dock tyvÀrr pladask och det blir lite som att kasta dom pengarna som du har lagt pÄ en lite bÀttre 1080p projektor framför nÄgon billig 720p projektor för hÀlften av den summan i sjön. Och det tror jag vi alla kan vara överens om Àr ganska surt.

Jag har full förstÄelse för om du inte vill lÀgga nÄgra stora pengar pÄ en duk, men du bör ialla fall köpa en riktig duk. Har du ett okej rum som inte Àr för ljust och du kan mörklÀgga helt sÄ vÄgar jag pÄstÄ att en sÄdan hÀr billig Grandview fantasy manuell duk för bara 1500:- Àr ett stort lyft frÄn en kjell duk.

77''

http://www.dustinhom...5010185863.aspx

HÀr Àr ocksÄ 92'' som kostar lika mycket. Har du plats sÄ rekommenderar jag verkligen att köra pÄ den storleken istÀllet (eller större).

http://www.dustinhom...5010185864.aspx

Okej förstÄr hur du menar, men mitt problem Àr att jag behöver ha 60cm blackdrop för att fÄ bilden i bra lÀge, för jag behöver takmontera duken. eftersom jag har tv i vÀggfÀste. tittade pÄ en kingpin motordriven 77tums, för 3.3tusen men den hade endast 40cm blackdrop och inte kunnat hitta nÄgon duk med 60cm tyvÀr, nÄgon som har bra tips var jag kan hitta det vore kanon bra! tackar sÄ mkt för alla svar.

#113

Postad 13 november 2010 - 21:26

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Jo lite i dom banorna jag gÄtt men blivit skadad utav o lÀsa sÄ mkt pÄ dom. om det verkligen skulle vart vÀrt dom dÀr fÄ kronorna för den lilla marginalen emllan dom. men blev iaf en 3200 ifrÄn elgig pÄ riktigt bra pris för 8990. hoppas det funkar bra emot en kjell.com 77tums duk.


Grymt..har nu vÄndats ett par veckor om det skulle bli 3600 eller 3200 och lÀst allt hÀr. Tackar för tipset om Elgiganten. För nu har Àven jag fÄtt tummen ur och bestÀllt en till detta goa pris. Skall bli mycket spÀnnande med en ny projje! BestÀllt en duk frÄn kjell förra vecka, klÀmde in 135" duk dÄ detta precis kommer fÄ plats.

#114

Postad 13 november 2010 - 22:09

Unregistered896d4018
  • Unregistered896d4018
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
Grymt nÀra att köpa denna men har en frÄga. Kan man nÄgon stans rÀkna ut hur mycket frÄn sidan som man kan stÀlla den. Kan man stÀlla projektorn tre meter bakom och tre meter frÄn sidan av duken?

#115

Postad 13 november 2010 - 22:20

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Grymt nÀra att köpa denna men har en frÄga. Kan man nÄgon stans rÀkna ut hur mycket frÄn sidan som man kan stÀlla den. Kan man stÀlla projektorn tre meter bakom och tre meter frÄn sidan av duken?


Kolla hÀr: http://support.epson...ceCalculatorSE/

#116

Postad 13 november 2010 - 22:49

Unregistered896d4018
  • Unregistered896d4018
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
Om jag fattar den sidan rÀtt sÄ blir bilden pÄ tre meters avsÄnd alltid 2.2 meter bred. Kan man pÄverka det för jag vill nog bara ha en 1,6-1,8 m bred duk? Jag vill inte ha projektorn lÀgre fram i rummet.

#117

Postad 13 november 2010 - 23:14

Oaa
  • Oaa
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Okej förstÄr hur du menar, men mitt problem Àr att jag behöver ha 60cm blackdrop för att fÄ bilden i bra lÀge, för jag behöver takmontera duken. eftersom jag har tv i vÀggfÀste. tittade pÄ en kingpin motordriven 77tums, för 3.3tusen men den hade endast 40cm blackdrop och inte kunnat hitta nÄgon duk med 60cm tyvÀr, nÄgon som har bra tips var jag kan hitta det vore kanon bra! tackar sÄ mkt för alla svar.




Halloj har nu suttit och letat efter duk som har 60cm blackdrop och takmontering, hittade https://www.prisjakt...kt.php?p=131000
DÀr det stÄr i kommentarer att den har 40cm blackdrop för 2Är sedan, men lÀser man kingpins egen "teknisk" spec, http://www.kingpinsc...sv_20100824.pdf stÄr det ju att den ska ha 60cm. men E.t.c NetonNet som har den i lager dÀr jag bor, stÄr pÄ deras hemsida spec att den har 40cm. Och Àr ju inte mkt till ide o frÄga personalen pÄ netonnet för dom kan verkligen inget om inget. SÄ min frÄga Àr nÄgon som vet vad den har pÄ riktigt sÄ man inte köper en sÄdan och den bara har 40cm.

#118

Postad 14 november 2010 - 00:00

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Om jag fattar den sidan rÀtt sÄ blir bilden pÄ tre meters avsÄnd alltid 2.2 meter bred. Kan man pÄverka det för jag vill nog bara ha en 1,6-1,8 m bred duk? Jag vill inte ha projektorn lÀgre fram i rummet.


Om jag vÀljer 170 duk (77") sÄ fÄr jag avstÄnd 2.29-4.89 meter. Borde funka för dig?

#119

Postad 14 november 2010 - 13:49

Dafve
  • Dafve
  • AnvĂ€ndare

  • 202 inlĂ€gg
  • 0
Även jag slog till pĂ„ en tw3200 pĂ„ Elgiganten. Kommer att ersĂ€tta en snart 5 Ă„r gammal Sanyo Z4. Z4'an kĂ€ndes vĂ€ldligt skarp och hade dessutom instĂ€llningar för att justera konvergens. SĂ„ jag hoppas man inte blir besviken dĂ„ tw3200'an inte verkar vara den skarpaste av alla projektorer.

#120

Postad 14 november 2010 - 15:21

RichardM3
  • RichardM3
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0
Även jag slog till pĂ„ erbjudandet frĂ„n Elgiganten och bestĂ€llde en tw3200. Byter frĂ„n en Panasonic AX-100. Ska bli intressant se skillnaden... kanske Ă„terkommer med intryck senare...

#121

Postad 14 november 2010 - 16:28

Oaa
  • Oaa
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Vad jag lÀst om "kjell.coms" dukar sÄ verkar det inte som det Àr nÄgon extrem skillnad pÄ dom, förr var dom vÀl sÀmre med ett utstick pÄ ca 30cm dÀr motor satt men nu Àr den cymetrisk fördelad. Och gÀllande bild Àr jag inte super duktig pÄ sÄdant men vad jag lÀst ifrÄn andra som haft kingpin dukar e.t.c o köpt kjell.coms dukar nu sÄ mÀrker dom inte speciell skillnad. sÄ vad tror ni som kan mera 2000kr för en kingpin duk ist för kjell duk? Proj kommer att sitta pÄ ca 3.10m ifrÄn lins till bild. Och har lÀst lite om kingpins 77" eldrivna duk och det stÄr sÄ vÀldigt olika om dom med blackdrop pÄ deras egna hemsida stÄr det 60cm, och ÄtersÀljare sÀger 40cm. vad ska man tro? jag behöver ha 60cm för att inte vrida nacken ur led.

Sen har jag en frÄga ang ström kabeln till 3200an hur lÄng Àr den som medföljer? om man behöver inhandla en extra lÄng innan man börjar med montering ;P Edit, hittade pÄ hur lÄng den var, 3m.

Tackar för hjÀlpen Äterigen! :)

Redigerat av Oaa, 14 november 2010 - 17:41.


#122

Postad 14 november 2010 - 19:11

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Okej förstÄr hur du menar, men mitt problem Àr att jag behöver ha 60cm blackdrop för att fÄ bilden i bra lÀge, för jag behöver takmontera duken. eftersom jag har tv i vÀggfÀste. tittade pÄ en kingpin motordriven 77tums, för 3.3tusen men den hade endast 40cm blackdrop och inte kunnat hitta nÄgon duk med 60cm tyvÀr, nÄgon som har bra tips var jag kan hitta det vore kanon bra! tackar sÄ mkt för alla svar.


Efter en del lÀsning hÀr pÄ hembio angÄnde kvaliten pÄ kingping duk kontra Kjells Roxcore duk sÄ körde jag pÄ kjell duk. (Byter upp mig frÄn en tupplur sÄ allt blir vÀl bÀttre)
https://www.minhembi...howtopic=192294

Redigerat av MrLelle, 14 november 2010 - 19:13.


#123

Postad 14 november 2010 - 20:56

Pretorian
  • Pretorian
  • ForumrĂ€v

  • 772 inlĂ€gg
  • 0
Jag var tvungen att spontanköpa en TW3200 precis eftersom det var rabatt pÄ Elgiganten. Lampan sprack igÄr pÄ min gamla.

Men gör jag rÀtt, Àr denna proj bra? Min gamla Pana PTAE300 har ju gjort sitt men kommer jag fÄ bra instÀllningar med Epson? Min gamla har jag sparsamt varit tvungen att anvÀnda lite keystone men Àr det nya att man har lensshift, vilket Àr bÀttre? Hur fungerar det?

#124

Postad 14 november 2010 - 21:13

Dafve
  • Dafve
  • AnvĂ€ndare

  • 202 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror att du kommer mÀrka en markant skillnad mellan en Pana ae300 och Epson Tw3200. SjÀlv uppgraderar jag till TW3200 frÄn en Sanyo Z4 som Àr om jag rÀknat rÀtt tre generationer nyare Àn ae300, dÄ Z4'ans motsvarighet var ae900. Jag har inte sett TW3200 in action men dÀremot Sanyo Z3000 som anvÀnder samma panel som TW3200. I jÀmförelse med z3000 Àr Z4 ÀndÄ "funktionell" men viss finns det skillnader. Och jÀmfört med en ae300 borde skillnaden vara enorm. Redan om man gÄr ner till ae700 som jag sett en del pÄ sÄ börjar kontrasten vara litet vÀl dassig.

Lens shift kommer att ersÀtta keystone och ger inte nÄgra mÀrkbara bildkvalitetsförluster sÄvida inte projektorns optik kan orsaka problem. Hur som helst ersÀtter keystone lens shift i vertikal led och har dessutom justeringsmöjligheter i horisontell led. Du kommer inte anvÀnda keystone nÀr du har lens shift.

#125

Postad 14 november 2010 - 22:20

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlĂ€gg
  • 0
Bild pÄ mitt konvergensproblem/panel aligniment!

reklamera? texten blir riktigt suddig pÄ mitt normala sittavstÄnd (ca: 3 meter) i 1920*1080
Postad bild

#126

Postad 15 november 2010 - 09:00

Unregistered3da2e9d9
  • Unregistered3da2e9d9
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Köpte min första projektor i helgen, efter att ha lÀst denna trÄden blev d en 3200. Har skickat upp den i taket pÄ ett Kjell o Co fÀste som var lite rangligt i konstruktionen men fÄr vÀl duga (det sitter i varje fall som gjutet i taket). Jag har bara precis skickat upp den i taket och testkört den ett tag igÄr kvÀll.
Min frÄga Àr om det finns keystone alls pÄ projektorn, hur ska jag annars fÄ "sidorna lodrÀta" vad avser bilden, de lutar innÄt i överkant nu och jag hittade inget vid en snabb koll igÄr i menyerna för keystone. Vet att det Àr en amatörmÀssig frÄga men hellre en frÄga för mycket...

Mvh

Fredrik

#127

Postad 15 november 2010 - 09:18

Pretorian
  • Pretorian
  • ForumrĂ€v

  • 772 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror att du kommer mÀrka en markant skillnad mellan en Pana ae300 och Epson Tw3200. SjÀlv uppgraderar jag till TW3200 frÄn en Sanyo Z4 som Àr om jag rÀknat rÀtt tre generationer nyare Àn ae300, dÄ Z4'ans motsvarighet var ae900. Jag har inte sett TW3200 in action men dÀremot Sanyo Z3000 som anvÀnder samma panel som TW3200. I jÀmförelse med z3000 Àr Z4 ÀndÄ "funktionell" men viss finns det skillnader. Och jÀmfört med en ae300 borde skillnaden vara enorm. Redan om man gÄr ner till ae700 som jag sett en del pÄ sÄ börjar kontrasten vara litet vÀl dassig.

Lens shift kommer att ersÀtta keystone och ger inte nÄgra mÀrkbara bildkvalitetsförluster sÄvida inte projektorns optik kan orsaka problem. Hur som helst ersÀtter keystone lens shift i vertikal led och har dessutom justeringsmöjligheter i horisontell led. Du kommer inte anvÀnda keystone nÀr du har lens shift.



Tack för det svaret. Ska bli kul att fÄ hem den till helgen.

#128

Postad 15 november 2010 - 09:26

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Köpte min första projektor i helgen, efter att ha lÀst denna trÄden blev d en 3200. Har skickat upp den i taket pÄ ett Kjell o Co fÀste som var lite rangligt i konstruktionen men fÄr vÀl duga (det sitter i varje fall som gjutet i taket). Jag har bara precis skickat upp den i taket och testkört den ett tag igÄr kvÀll.
Min frÄga Àr om det finns keystone alls pÄ projektorn, hur ska jag annars fÄ "sidorna lodrÀta" vad avser bilden, de lutar innÄt i överkant nu och jag hittade inget vid en snabb koll igÄr i menyerna för keystone. Vet att det Àr en amatörmÀssig frÄga men hellre en frÄga för mycket...

Mvh

Fredrik


Finns ingen Keystone pÄ denna utan dena anvÀnder lensshift, kolla sÄ du har projjen i totalt horisentalt lÀge! Och som jag fattat detta frÄn manualen sÄ justerar du sen med lensshiften.

Redigerat av MrLelle, 15 november 2010 - 09:28.


#129

Postad 15 november 2010 - 09:33

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Bild pÄ mitt konvergensproblem/panel aligniment!

reklamera? texten blir riktigt suddig pÄ mitt normala sittavstÄnd (ca: 3 meter) i 1920*1080
Postad bild


Hua det skapar lite oro, Jag hade dÄ reklamerat min om den ser sÄ ut! Hmm det blir till att testköra denna ordentligt nÀr den vÀl kommer hem.

#130

Postad 15 november 2010 - 09:38

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

  • 899 inlĂ€gg
  • 0

Köpte min första projektor i helgen, efter att ha lÀst denna trÄden blev d en 3200. Har skickat upp den i taket pÄ ett Kjell o Co fÀste som var lite rangligt i konstruktionen men fÄr vÀl duga (det sitter i varje fall som gjutet i taket). Jag har bara precis skickat upp den i taket och testkört den ett tag igÄr kvÀll.
Min frÄga Àr om det finns keystone alls pÄ projektorn, hur ska jag annars fÄ "sidorna lodrÀta" vad avser bilden, de lutar innÄt i överkant nu och jag hittade inget vid en snabb koll igÄr i menyerna för keystone. Vet att det Àr en amatörmÀssig frÄga men hellre en frÄga för mycket...

Mvh

Fredrik

hej det lÄter som din projektor lutar dÄ fÄr du detta fenomen. projektorlinsen mÄste sitta absolut rakt mot duken. har varit med om detta sjÀlv. har du lÄngt avstÄnd till vÀggen kan du montera en hylla i stÀllet och stÀlla projektorn pÄ. att tÀnka pÄ ,projektorlins riktad i mitten av duken, vid hyllmontering. lycka till.

#131

Postad 15 november 2010 - 10:13

Unregistered3da2e9d9
  • Unregistered3da2e9d9
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

hej det lÄter som din projektor lutar dÄ fÄr du detta fenomen. projektorlinsen mÄste sitta absolut rakt mot duken. har varit med om detta sjÀlv. har du lÄngt avstÄnd till vÀggen kan du montera en hylla i stÀllet och stÀlla projektorn pÄ. att tÀnka pÄ ,projektorlins riktad i mitten av duken, vid hyllmontering. lycka till.


Verkar vara sÄ det Àr, den lutar lite framÄt frÄn sitt takfÀste, sÄ dÄ blir det till att vrida upp den sÄ ska det vara löst. Ev pockar jag ned Kjell o Co fÀstet och köper hyllan som det lÀnkas till i denna trÄden, var inte alls imponerad av stabiliteten med det fÀstet tyvÀrr.
Tackar för hÀlpen.

#132

Postad 15 november 2010 - 11:54

Raskus
  • Raskus
  • ForumrĂ€v

  • 804 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som att elgigantens kampanj gav ringar pÄ vattnet, sÀnkt till 9095 nu pÄ Netonnet!

#133

Postad 15 november 2010 - 13:02

Pretorian
  • Pretorian
  • ForumrĂ€v

  • 772 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis bestĂ€llt 3200 men jag undrar över kablarna till den. Idag har jag tvĂ„ uppsĂ€ttningar komponent (DVD plus 360) till min gamla proj, plus en VGA frĂ„n min Mac Mini. Är det bara att skrota dessa kablar och skaffa HDMI eller kan jag fĂ„ ut 10780P frĂ„n komponent? Vill helst inte dra om alla sladdar plus att jag mĂ„ste investera i nya HDMI.

#134

Postad 15 november 2010 - 13:33

Unregisteredf70f3caa
  • Unregisteredf70f3caa
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

Hua det skapar lite oro, Jag hade dÄ reklamerat min om den ser sÄ ut! Hmm det blir till att testköra denna ordentligt nÀr den vÀl kommer hem.


Alla 3-LCD projektorer har problem med det hÀr.

Det stÄr om det överallt pÄ nÀtet - dock vÀljer jag att citera en "expert"

"You would notice a really bad projector as one where you would have no trouble at all spotting red or green fringing around whites (when they come up against a dark area), from Normal Seating Distance! (Every 3 chip projector has visible pixel misalignment if you are viewing from say 2 feet from a 100" screen.)"

http://www.projector...s_plv-z3000.php


SÄ det finns ingen helt perfekt LCD projektor - dock hade jag bytt ut den om jag sÀtt det frÄn normalt avstÄnd.

#135

Postad 15 november 2010 - 18:47

Dafve
  • Dafve
  • AnvĂ€ndare

  • 202 inlĂ€gg
  • 0

Bild pÄ mitt konvergensproblem/panel aligniment!

reklamera? texten blir riktigt suddig pÄ mitt normala sittavstÄnd (ca: 3 meter) i 1920*1080
Postad bild


Detta skulle jag anse vara ett kraftigt konvergensfel. FÄr jag sÄn bild frÄn tw3200 kommer den skickas tillbaka direkt. Fick just sms frÄn Elgiganten som sa att leverans blir först tisdag nÀsta vecka. NÄvÀl, den som vÀntar pÄ nÄt gott...

#136

Postad 15 november 2010 - 18:49

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Alla 3-LCD projektorer har problem med det hÀr.

Det stÄr om det överallt pÄ nÀtet - dock vÀljer jag att citera en "expert"

"You would notice a really bad projector as one where you would have no trouble at all spotting red or green fringing around whites (when they come up against a dark area), from Normal Seating Distance! (Every 3 chip projector has visible pixel misalignment if you are viewing from say 2 feet from a 100" screen.)"

http://www.projector...s_plv-z3000.php


SÄ det finns ingen helt perfekt LCD projektor - dock hade jag bytt ut den om jag sÀtt det frÄn normalt avstÄnd.


Jo visst men det som han har tagit kort pÄ e ju riktigt dÄligt ..sÄ dÄlig Àr inte ens min gamla SHARP LCD

#137

Postad 15 november 2010 - 19:45

Pretorian
  • Pretorian
  • ForumrĂ€v

  • 772 inlĂ€gg
  • 0
Fick precis SMS frÄn Elgiganten att 3200 Àr slut och kommer tidigast skickas nÀsta tisdag.. det Àr ju över en vecka. Hur ska jag klara mig? Ni andra som bestÀllt dÀrifrÄn, har ni fÄtt nÄgot SMS?

#138

Postad 15 november 2010 - 20:03

Dafve
  • Dafve
  • AnvĂ€ndare

  • 202 inlĂ€gg
  • 0

Fick precis SMS frÄn Elgiganten att 3200 Àr slut och kommer tidigast skickas nÀsta tisdag.. det Àr ju över en vecka. Hur ska jag klara mig? Ni andra som bestÀllt dÀrifrÄn, har ni fÄtt nÄgot SMS?


Ja lÀs mitt tidigare inlÀgg... :)

#139

Postad 15 november 2010 - 20:32

leif35
  • leif35
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
Vad glad jag blir att jag bestÀllde en 3600 istÀllet dÄ, om det Àr slut pÄ 3200, undrar hur mÄnga dagar de behöver för att skicka en sÄn, bestÀllde i lördags. Eller nÄgon som fÄtt sms om att den Àr slut ocksÄ?

#140

Postad 15 november 2010 - 20:50

MrLelle
  • MrLelle
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 0

Fick precis SMS frÄn Elgiganten att 3200 Àr slut och kommer tidigast skickas nÀsta tisdag.. det Àr ju över en vecka. Hur ska jag klara mig? Ni andra som bestÀllt dÀrifrÄn, har ni fÄtt nÄgot SMS?


Fick samma SMS...men jag har inget bÄttom pga vÄr ombyggnad.

#141

Postad 15 november 2010 - 21:13

Dafve
  • Dafve
  • AnvĂ€ndare

  • 202 inlĂ€gg
  • 0
Dom som Àr riktigt desperata kan ju avbestÀlla och ta den frÄn Netonnet istÀllet, 9095 kr. Men man fick ju ett schysst takfÀste frÄn Elgiganten. Och Àn sÄ lÀnge hÄller ju Z4an ihop :)

#142

Postad 15 november 2010 - 21:57

Pretorian
  • Pretorian
  • ForumrĂ€v

  • 772 inlĂ€gg
  • 0
Netonnet har den i lager och det verkar som att man kan Ă„ka dit och hĂ€mta den. Ska nog avbestĂ€lla frĂ„n Elgiganten. Men hur fungerar deras avbestĂ€llningsrutin? Det stĂ„r att man inte kan avbestĂ€lla lagd order men att man kan returnera nĂ€r den vĂ€l kommit till sitt ombud. Är det bara att sĂ€ga det vid ICA, att man inte vill ha den? Kan ni hjĂ€lpa mig:
http://www.elgigante...g0AAAEo2yRj0F3r

#143

Postad 15 november 2010 - 22:45

leif35
  • leif35
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
jag fÄr ju 15-kg:s varianten för 895 kr som det takfÀste som följer med, inte 5-kgsvarianten för 795.

#144

Postad 15 november 2010 - 23:00

ZtarDuzt
  • ZtarDuzt
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Jag hÀmtade min pÄ netonnets lagershop i stockholm, slagsta i fredags. Sjukt nöjd men hade bara min gamle sanyo z1 att jÀmföra med.

SÄg dock att dom nu sÀnkt den till 9095.- klart bra pris.

#145

Postad 15 november 2010 - 23:13

ZtarDuzt
  • ZtarDuzt
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Detta skulle jag anse vara ett kraftigt konvergensfel. FÄr jag sÄn bild frÄn tw3200 kommer den skickas tillbaka direkt. Fick just sms frÄn Elgiganten som sa att leverans blir först tisdag nÀsta vecka. NÄvÀl, den som vÀntar pÄ nÄt gott...


Nu har jag inte testat nÄtt annat Àn 1080p med hdmi frÄn min ps3a, vet inte vad som anvÀnds pÄ den dÀr bilden, men jag har inte nÄn tendens till nÄgot liknande det dÀr. Kör 104" pÄ ca 3,2m. Verkar skumt det dÀr som visas pÄ bilden.

#146

Postad 16 november 2010 - 00:16

Baggelito
  • Baggelito
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

Bild pÄ mitt konvergensproblem/panel aligniment!

reklamera? texten blir riktigt suddig pÄ mitt normala sittavstÄnd (ca: 3 meter) i 1920*1080
Postad bild


Skulle absolut lÀmna tebax den dÀr, ser ut att vara 3 pixlar fel Ät bÄde vÀnster och nerÄt?
Och som du sjÀlv sÀger, du ser det ju tillochmed frÄn normalt tittavstÄnd.

Redigerat av Baggelito, 16 november 2010 - 00:17.


#147

Postad 16 november 2010 - 14:25

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • AnvĂ€ndare

  • 137 inlĂ€gg
  • 0
Never mind

Redigerat av Unregisteredb67ce1ee, 16 november 2010 - 14:26.


#148

Postad 16 november 2010 - 14:53

leif35
  • leif35
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
nu kostar 3200 8990 kr pÄ Netonnet. Men de Àndrar priset hela tiden, igÄr kostade den 9095 kr, i förmiddags 9990 kr och nu har de sÀnkt till 8990, dvs hundra kr mindre Àn jag gav för den till gÄrdagens pris, skit.

#149

Postad 16 november 2010 - 15:14

Baggelito
  • Baggelito
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

nu kostar 3200 8990 kr pÄ Netonnet. Men de Àndrar priset hela tiden, igÄr kostade den 9095 kr, i förmiddags 9990 kr och nu har de sÀnkt till 8990, dvs hundra kr mindre Àn jag gav för den till gÄrdagens pris, skit.


SÄ mycket lÀgre kan den knappast gÄ, börjar bli dags för ett köp.. frÄgan Àr bara om det blir 3200 eller 3600 :unsure:
Har hittills bara lÀst en review dÀr de testar bÄda sida vid sida, det Àr den som alla lÀnkar till som sÀger att 3200 Àr bÀttre Àn 3600 pÄ en del punkter men det tror jag inte pÄ. NÄn som hittat nÄn annan review dÀr bÄda testas?

#150

Postad 16 november 2010 - 15:35

Zhentro
  • Zhentro
  • AnvĂ€ndare

  • 211 inlĂ€gg
  • 0

SÄ mycket lÀgre kan den knappast gÄ, börjar bli dags för ett köp.. frÄgan Àr bara om det blir 3200 eller 3600 :unsure:
Har hittills bara lÀst en review dÀr de testar bÄda sida vid sida, det Àr den som alla lÀnkar till som sÀger att 3200 Àr bÀttre Àn 3600 pÄ en del punkter men det tror jag inte pÄ. NÄn som hittat nÄn annan review dÀr bÄda testas?

HÀr kan du lÀsa om dessa pÄ Component.se. Verkar bero pÄ vilka förutsÀttningar man har vilken som passar bÀst.



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.