Tack på förhand!
Panasonic PZ85
Panasonic PZ800
LG PG6000
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Panasonic PZ85, PZ800 eller LG PG6000?
Startad av
*nonno
, Apr 06 2008 23:05
19 svar till detta ämne
45 relaterade trådar
Postad 06 April 2008 - 23:05
Hej alla, jag står inför ett förrsta köp om sisådär 2 månader. Jag har kikat en del på dessa 3 modeller och väger nu fram och tillbaka på vilken jag skall välja. Kan ni tipsa mig om för/nackdelar osv. Det blir mitt första plasmaköp och vill verkligen ha ngt som håller i framtiden både kvalitétsmässigt och bildmässigt.
Tack på förhand! Panasonic PZ85 Panasonic PZ800 LG PG6000 Postad 06 April 2008 - 23:16
Det är väl lite orättvist att jämföra 2 full DH med en HD-ready? De ligger inte ens i riktigt samma prisklass. Panasonics modeller är det självklara valet men är (såklart) dyrare
Postad 06 April 2008 - 23:28
Kära nonno . jag står precis som dig inför ett inköp om 2 månader av platt tv . Dock är Panasonic så kass med svärta (svart färg) och LG så bra me den fast på negativa sidan om LG är att de är döda pixlar som kmr dyka upp, massa ghosting , inbränningar , absolut inte me panasonic men px80 har dubbla glas som ser ut som spöktext när du ser subtitles på filmer .
Råder dig att köpa en grym lcd eller vänta till efter sommaren och köpa en bättre plasma, de kommer en ny då , tro mig . Samsung LE-40F86BD Den borde du köpa Postad 07 April 2008 - 09:52
ööh? Postad 08 April 2008 - 09:45
Jag har själv väntat på PZ800 sedan december ungefär, har ingen "platt tv" sedan tidigare endast en Panasonic AE2000-projektor. Tycker PZ800 verkar vara riktigt trevlig men har läst att en del stört sig på det här med dubbla glas så jag kommer garanterat att se på den live innan köpet för att kolla hur störande det är. Dålig svärta på Panasonics plasmor har jag dock inte läst så mycket om, har du mer info om det Marco123?
Tycker att PZ700 ger en riktigt bra bild men avsaknaden av äkta 24p fick mig att vänta på PZ800 istället. Att köpa en LCD istället finns inte ens på min karta, förstår inte hur man resonerar då... Redigerat av Unregisteredec19889e, 08 April 2008 - 09:45. Postad 08 April 2008 - 15:53
PZ 70 och 700 är kända för sin naturliga färgåtergivning, bra svärta men inte i PIO-klass. Svärtan är inget problem.
Det som man kan reagera på var med dessa modeller var ett visst gul/grönt stick i det vita. Inget man ser när man tittar på skärmen hemma men reagerar på om en väldigt vit skärm bredvid visar tex snö eller liknande. 24p är inte helt perfekt på PZ:orna men samtidigt något som många inte märker spec mycket av, andra "kräks". PZ 85 eller 800 har löst det med 24p. Vill minnas att det någon sagt om skyddsglaset är det få som påpekat och att man måste söka upp väldigt onaturliga betraktningsvinklar för att se det. .....och PZ 800 är väl utan det dubbla skyddsglaset??? Redigerat av Dämpa, 08 April 2008 - 16:04. Postad 08 April 2008 - 18:15
Det där med att man får en så kallad "spökbild" iom att det är dubbla glas på pannan har ju funnits redan sen px/pv70 kom för över ett år sen. Har även detta på min px700 och du måstre stå i VÄLDIGT snäv vinkel VÄLDIGT långt fram för att se detta fenomen. Inget du behöver oroa dig för anarkizt.
Sen om du tycker att pz70/700 såg mycket bra ut så lär du nog inte bli besviken på pz800 då pz70/700 inte vart den succen många trodde. Sen kan du skita i allt som Marco123 säger då han troligtvis inte var helt nykter när han skrev sitt inlägg Är själv ganska intreserad av pz800, Men fortfarande finns pioG9 högt på listan just pga av att den kommer förmodligen äga i allt vad svärta heter. Därmed inte sagt att det är dålig svärta på panna plasmor men tyvär är dom inte i pio klass. Postad 09 April 2008 - 13:16
Vadå, PX modellerna och PZ70 och 700 har ju inte dubbla glas? de har ju bara en antireflex behandlad yta som minskar reflexer på skärmen!? rätta mig om jag har fel. Sen är det bara PZ800 som har de nya "dubbla glasen" PZ80 och 85 har det inte. Sen som några av er sa går det inte att få den svärta som Pio har men ändå ligger ju panna klart på en 2:a plats i svärta och bildkvalitet och det är inte min åsikt utan allmänt känt! rätta mig om jag har fel igen!
Dessvärre känner jag inte att det är värt att lägga de extra tusenlapparna på tex en 428XD, känner mkt mer sug efter en 46" PZ85 isf för samma slant. Men sen vill man såklart se de olika modellerna live och låta öga och plånbok avgöra. Har nu läst lite om LG och har fått en mer negativ syn på att kanske köpa den skärmen. De har ju haft sina problem med pixelfel osv men har ngn haft dessa problem med just PG600? kanske har de bättrat sig? PZ800 kommer att komma till Sverige inom 1 månad och att vänta på ngt bättre kan vi alla göra vad vi än köper så det återstår väl bara att se hur de 2 olika Pannamodellerna presterar och sedan ha förhoppningar om att man gör det bästa köpet. Marco - Att köpa en LCD är för mig helt uteslutet... LCd suger! (om man inte skall använda den till spel och data), för mitt användande (Tv och film) är plasma det enda alternativet. Postad 09 April 2008 - 13:21
hur som helst så blir det skuggor i bilden på pz85 om man tittar från en väldigt snäv vinkel, tex från undertexter på en mörk bakgrund. om den har dubbla glas eller inte vet jag inte... markus Postad 09 April 2008 - 17:21
nonno// Det är PZ800 modellerna som inte har dubbelt glas (skyddsglas) eller som Panna själva kallar det "an all new one sheet of glass design concept".
Postad 09 April 2008 - 19:46
Vad jag hört från en tv-handlare här hemma så säger han att PZ85 har ett slags okrossbart glas..(typ). Varför Panasonic har satt in såna i sina apparater är för att det är mycket problem i Japan då det spelas Wii framför teven och japanerna och säkert många fler tappar sina kontroller och spräcker glaset i teven.
Om detta är hela sanningen vet bara Panasonic och jappsen..hehe. Postad 10 April 2008 - 10:17
Alltså va!?? PZ800 är ju den modell som kommer ha den nya "film/glas" som ligger över hela rutan plus skärmens kanster.... 85 modellerna kommer INTE att ha det! sen om det är det "dubbla glas" vi nu pratar om vet jag ej men det var det jag menade iaf. Bifogad fil(er)Postad 16 April 2008 - 11:52
Lever du i en grotta? Postad 17 April 2008 - 21:41
Är det ngn som har sett Pannas nya modeller live el? det skriv för dåligt tycker jag..
Postad 17 April 2008 - 21:56
Det är ju några som fått hem PZ85 nu : https://www.minhembi...howtopic=190700
Postad 18 April 2008 - 13:55 Har precis fått hem en 42PZ85. Håller på att kollar igenon den för fullt. Är helnöjd med den hittills. Den är snygg också. Tom foten är snyggare än vad den ser ut på alla bilder. Postad 18 April 2008 - 16:21
Min står på posten och väntar. Kan inte få hem den tidigast måndag. *längtar* 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |