Bildinställningar för Pioneers Plasmor
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 januari 2008 - 17:57
Postad 24 januari 2008 - 20:37

Postad 25 januari 2008 - 03:27
I servicemenyn.vart hittar jag hur många timmar min tv gått ?
har en pdp-sx4280D
För att komma till servicemenyn:
- Börja med TVn avslagen (standby)
- Rikta fjärrkontrollen ordentligt mot IR-sensorn på TVn
- Tryck på INFO-knappen (knappen rakt under 9, till höger om 0). Tryck 1 gång, håll inte inne knappen
- Vänta 6 sekunder, tryck därefter följande sekvens av knappar:
- ◄ (vänster)
- ▲ (upp)
- ◄ (vänster)
- ► (höger)
- Slå på TVn
OBS! Du går in på egen risk. Ändra inget i servicemenyn, det går att förstöra fuktionen på TVn. Om du bara trycker ▼ ska det inte vara någon fara.
För att gå ur servicemenyn, stäng bara av TVn.
Postad 25 januari 2008 - 04:09
I servicemenyn.vart hittar jag hur många timmar min tv gått ?
har en pdp-sx4280D
För att komma till servicemenyn:TVn slås på som vanligt, men du kommer att se servicemenyn över bilden. Använd knappen ▼ (ner) för att steppa dig genom servicemenyn, går inte att missa gångtiden.
- Börja med TVn avslagen (standby)
- Rikta fjärrkontrollen ordentligt mot IR-sensorn på TVn
- Tryck på INFO-knappen (knappen rakt under 9, till höger om 0). Tryck 1 gång, håll inte inne knappen
- Vänta 6 sekunder, tryck därefter följande sekvens av knappar:
- ◄ (vänster)
- ▲ (upp)
- ◄ (vänster)
- ► (höger)
- Slå på TVn
OBS! Du går in på egen risk. Ändra inget i servicemenyn, det går att förstöra fuktionen på TVn. Om du bara trycker ▼ ska det inte vara någon fara.
För att gå ur servicemenyn, stäng bara av TVn.
oj det låter inte så bra kanske inte borde göra det
men tackar för hjälpen
Postad 25 januari 2008 - 13:46
Hehe, jag tog i nästan så jag sprack, men det är bara för att understryka att man inte ska ändra något. Som sagt, om du bara använder nerpil på fjärren för att steppa dig genom sidorna i servicemenyn så är det ingen faraoj det låter inte så bra kanske inte borde göra det
men tackar för hjälpen

Postad 25 januari 2008 - 18:45
Postad 25 januari 2008 - 19:24
Kan man nå ytterligare bildinställningar i servicemenyn? Eller nås de endast via ISF-programvaran?Hehe, jag tog i nästan så jag sprack, men det är bara för att understryka att man inte ska ändra något. Som sagt, om du bara använder nerpil på fjärren för att steppa dig genom sidorna i servicemenyn så är det ingen faraoj det låter inte så bra kanske inte borde göra det
men tackar för hjälpen
Postad 25 januari 2008 - 19:57
Jag skrev det som sagt mest i förebyggande syfte. Visst, om du skulle börja pilla och samtidigt skriva ner precis vad du gör så är det (kanske) OK, men för att utföra ändringar i servicemenyn (SM) måste man veta precis vad de olika inställningarna gör. Problemet är också att (vissa) inställningar i SM är globala. En ändring kan snedställa alla inställningar i användarmenyn.Hur kan man förstöra en tv genom en meny? Är väl bara att ändra tillbaka i så fall?
Har suttit och försökt hitta ett inlägg jag läste om någon stackare vars TV blivit kalibrerad av någon som inte visste vad han/hon höll på med och det resulterade i förstörda inställningar i användarmenyn. Jag vet inte om det gick att åtgärda med annat än att skicka in TVn, men jag kan tyvärr inte hitta inlägget nu.
Jag vet inte, men jag gissar att de som har tillgång till mjukvara som kan kommunicera med Pioneers SM, t ex Colorfacts Pro, får tillgång till vad de specifika inställningarna gör utan att för den skull befinna sig i SM och manuellt knappa in ändringar. De skapar också egna minnen ISF day/night. Skulle du själv göra ett misstag och inte vet precis vad du gör så kan det vara omöjligt att hitta tillbaka och det täcks definitivt inte av garanti.
Så, i förebyggande syfte, ändra ingenting! Vill du verkligen få till inställningerna perfekt mha SM, kontakta en duktig ISF kalibrerare

Edit: La till citering pga att khalnur hann skriva ett inlägg emellan då jag blev upptagen av annat

Redigerat av Wolfy, 25 januari 2008 - 20:01.
Postad 25 januari 2008 - 20:09
Jag har faktiskt aldrig analyserat servicemenyn, bara varit inne tvärt för att kolla användningstiden.Kan man nå ytterligare bildinställningar i servicemenyn? Eller nås de endast via ISF-programvaran?
Men, visst, mha SM kan man justera både färger och gråskala till närmast perfektion, något som är mycket svårare med endast användarmenyn (som du kanske märkt nu

Nu skiljer det sig mellan Amerikanska och Europeiska versionerna, men för de Amerikanska "budget" modellerna, dvs icke-Elite så finns inte ens möjligheten till gråskalejustering annat än via SM.
PS Hmm, undrar om Pioneer Sverige säljer servicemanualer

Redigerat av Wolfy, 25 januari 2008 - 20:28.
Postad 25 januari 2008 - 20:56

Postad 27 januari 2008 - 16:42
Sitat:
"Her er min D65 innstiling for et mørkt kinorom, hovedsakelig via komponent og HDMI (lys stue vil sannsynligvis kreve høyere kontrast/brightness):
Trykk MENY og velg BILDE
Velg BRUKER /USER (må stilles inn på alle inngangene)
Kontrast 37
Brightness/sortnivå -2
Farge +6 (smak avgjør -uavhengig av "rett" eller "galt" i forhold til D65)
Fargetone 0
Skarphet -5
Gå deretter inn i PRO INNSTILLINGER:
PURECINEMA
Film modus: Av
Tekst-forstørrelse: Av
INTELLINGENT MODUS: Av
BILDEDETALJER
Dre: Lav (viktig)
Sortnivå: Av
Acl: Av
Forstørremodus: 1 (viktig)
Gamma: 1
FARGEDETALJER:
Fargetemp: Manuell
R +3
G 0
B -12
R 5
G 4
B 1
CTI: Av
Fargekontroll: ”0” på alt
Fargerom/Gamut: 2 (viktig!)
STØYREDUKSJON
3DNR: Lav
Field NT: Av
Block NR: Av
Mosquito NR: Av
DIVERSE:
I/P: 2
ALTERNATIVER:
Drive Mode: 2 (komponent), Drive Mode 3 på HDMI
Dessverre var ikke noen spydere eller eye-one display måleapparater i prisklassen 1-4000 i stand til å måle riktig. Disse innstillingene er derfor fremkommet ved hjelp av proff-apparatur lånt av en kollega i NRK. Jeg gjør oppmerksom at dette resulterte i 100% samme verdier som ”hemmabio” kom frem til i sine målinger av 508 i Sverige. Jeg vil derfor tro (om ikke min skjerm avviker mye fra fabrikk-spesifikasjonene til Pioneer) at disse bør passe til andre skjermer. Men dere kan vel gi meg en tilbakemelding!"
Sitat slutt.
:-)
Bopp
Redigerat av Bopp, 27 januari 2008 - 16:45.
Postad 27 januari 2008 - 21:36
Jag säger bara två ord:Lite offtopic men hur bra/dåligt blir analog-tv på Pioneer PDP-508XD? Blir det stor skillnad om man kör digitalt istället? Kollat på tvn i 1 h nu
Skaffa digitaltv NU!

Postad 28 januari 2008 - 20:13
Hej Bopp!Her er nye innstillinger fra J.Haugen (som jeg oppfatter som en meget kompetent person):
Sitat:
"Her er min D65 innstiling for et mørkt kinorom, hovedsakelig via komponent og HDMI (lys stue vil sannsynligvis kreve høyere kontrast/brightness)...
Det handlar inte om kompetent (J. Haugen är säkert duktig) eller ej utan om det viktiga med att göra kalibreringar på plats, med hänsyn till den individuella TVn, den individuella källan, osv. Jag håller på att mäta lite själv på min Pioneer 428XD och knappade in de två alternativen du citerat ovan. Så här ser det ut på min TV (streckade linjer anger referens):
Alternativ 1, FILM:

(Luminans)

(Gamma)

(RGB nivåer)

(Färgtemperatur)

(CIE diagram)
Alternativ 2, BRUKER:

(Luminans)

(Gamma)

(RGB nivåer)

(Färgtemperatur)

(CIE diagram)
Som du ser så hamnar det från hyfsat till helt åt skogen och inget av alternativen ger en korrekt D65 kalibrering för mig. Avancerade inställningar som dessa går nog tyvärr inte att bara kopiera och få ett bra resultat, tyvärr...
Nu har jag en 428 och dessa inställningar är för en 508. Det är inte omöjligt att mätningar på en 508 skulle stämma bättre överens...? Tror dock ändå att för bästa resultat krävs en individuell kalibrering

Redigerat av Wolfy, 28 januari 2008 - 20:17.
Postad 29 januari 2008 - 10:18
Precis.Som du ser så hamnar det från hyfsat till helt åt skogen och inget av alternativen ger en korrekt D65 kalibrering för mig. Avancerade inställningar som dessa går nog tyvärr inte att bara kopiera och få ett bra resultat, tyvärr...
Jag kan säga (utan att provat inställningarna, bara genom att titta på värderna) att Alternativ 2 är för mig mkt bättre än Alternativ 1 (skulle inte använda nått av dem dock...). Baserat på det jag ser i dina grafer så är det troligt att om jag gjorde samma mätning på min 428XD som du nu gjort på din 428XD så skulle inte vi få samma resultat. Mao, inte ens om man har samma modell är det inte säkert att "stjäla värden" funkar bra.
Och sure, är man inte så kräsen (vilket man iofs borde vara om man lagt ut de feta pengar en G8 kostar...) så kan förstås "stöld" funka bättre än vad man klarar av själv att göra (beroende på hur mkt man väljer att nerda ner sig i ämnet) men man ska vara medveten om att man troligtvis inte utnyttjat sin dyra tv till max och att det man ser kanske inte alls är representativit för hur en bra kalibrering ser ut.
Vad menar han här? Vad skulle D65 ha med saken att göra?Farge +6 (smak avgjør -uavhengig av "rett" eller "galt" i forhold til D65)
En märklig sak med G8:
Flera har rapporterat att de for kraftigt S-formad gammakurva om de använder "User". Du verkar inte få det, jag får det inte på min 428 och jag fick det inte heller på PeterMs 508XD (dock fick vi en bedrövlig dito i ISFccc-menyn på hans LX508D). Men som sagt, flera tillsynes duktiga kalibrerare har rapporterat om det. Nån bugg i Pion eller?Alternativ 2, BRUKER:
Postad 29 januari 2008 - 15:16
Från mina egna tester så är jag tvungen att sänka kontrasten ganska ordentligt jämfört med t ex Movie och desutom använda profilen Gamma 1 för User. Så här ser gamma ut för User out-of-the-box (justerat vitnivå något, eftersom jag vet att 40 är på tok för högt):...Flera har rapporterat att de for kraftigt S-formad gammakurva om de använder "User". Du verkar inte få det, jag får det inte på min 428 och jag fick det inte heller på PeterMs 508XD (dock fick vi en bedrövlig dito i ISFccc-menyn på hans LX508D). Men som sagt, flera tillsynes duktiga kalibrerare har rapporterat om det. Nån bugg i Pion eller?

Har du liknande erfarenheter?
Postad 30 januari 2008 - 12:53
Va länge sen jag gjorde mätningar på en Pio dock så som alltid: reservation för pacman-flumm

Postad 30 januari 2008 - 13:43

Kommer du ihåg om du också använde Gamma 1 eller tyckte du t o m att du inte behövde sänka särskillt mycket för Gamma 2 (jag får sänka kontrasten väldigt mycket för Gamma 2 för att kurvan inte ska bli S-formad)?
Postad 31 januari 2008 - 07:58
Gamma 2 är inget jag rekommenderar då den är obalanserad (iaf hos mig, verkar ju vara lite olika bud därute). Iprincip tar den gamma-karaktärstiken från Gamma 3 vid höga IRE och vid låga IRE är den som Gamma 1. Det ger en obalans i förhållandet mellan nivåerna i bilden vilket på ren svenska är kefft.
Postad 31 januari 2008 - 08:11
Jag som är blott en lekman i kalibreringsväg. Kan jag köpa DVE och få till en hyfsad kalibrering själv? Eller är det komplicerat?
Mvh D
Postad 31 januari 2008 - 12:58
@pacman: Aha, tack för det. Förbaskat, jag visste att det var något skumt med Gamma 2 och lika fullt har jag suttit och strulat med den inställningen, igen! Argh! Nåja, kom fram till att växla över till Gamma 1 av mig själv denna gång så man lär sig tydligen lite i alla fall

Redigerat av Wolfy, 31 januari 2008 - 12:59.
Postad 31 januari 2008 - 14:01

Postad 31 januari 2008 - 23:09
Tycker denna TV är grym, framförallt för film men även bäst vad jag sett avseende sport som fotboll och hockey. Men där finns en sak jag hoppas kunna få till lite bättre. Det är de snabba panoreringarna när kameran följer "långbollar" som t ex inspark. Det blir suddigt när kameran följer bollen, går detta att få bort? Även gräsmattan blir lite flammig vid långsammare panoreringar.
Tyvärr är väl inte många sportsändningar (förutom SVT) i bästa klass och då är det kanske där problemet ligger även avseende panoreringar?
Postad 15 februari 2008 - 17:32
Är nybörjare inom detta och skulle uppskatta om någon har tips på hur jag ställer in 4280XD tillsammans med ps3?
Hittar så många förslag så det är lättare om någon ger mig lite info. Har precis installerat tvn och kör lite svt via den vanliga comhemboxen. Just nu använder jag mig utav norrmannens inställningar!
MVH
Postad 17 februari 2008 - 21:01
Redigerat av Unregistered4099a69a, 17 februari 2008 - 22:19.
Postad 03 mars 2008 - 18:27
4280XA!!!
Tycker denna TV är grym, framförallt för film men även bäst vad jag sett avseende sport som fotboll och hockey. Men där finns en sak jag hoppas kunna få till lite bättre. Det är de snabba panoreringarna när kameran följer "långbollar" som t ex inspark. Det blir suddigt när kameran följer bollen, går detta att få bort? Även gräsmattan blir lite flammig vid långsammare panoreringar.
Tyvärr är väl inte många sportsändningar (förutom SVT) i bästa klass och då är det kanske där problemet ligger även avseende panoreringar?
Menar du standarddefinition (alltså inte HD och då företrädesvis äkta 720p) så finns det ingen teknik i hela universum som kan sy ihop detta på ett bra sätt. Förklaringen är lång och ganska invecklad, men tro mig, du kan inte hitta en enda videoprocessor, hur dyr den än är som klarar av detta på ett bra sätt från s.k. "interlaced" video, vilket nästan alla sportsändningar i standarddefinition baseras på.
Samma sak gäller faktiskt HD i äkta 1080i (alltså de sändningar som är filmade i 1080i, oavsett hur de sedan sänds eller skickas från din box). Går inte att få panoreringar eller andra betydande rörelser i bild perfekta på en display som är progressiv till sin natur (alla platta paneler förutom Alis plasma).
Lägg därtill faktorer så som begränsad bandbredd m.m. så har du en soppa som inte är särskilt lätt för någon TV att reda ut.

Är materialet dock filmat i 720p och detta format behålls i hela kedjan fram till din display, ja då ska du ha en betydligt skarpare och tydligare bild än vid ovan nämnda format.
Samma sak gäller 1080p, men jag tror inte att särskilt mkt sport filmas i 1080p än sålänge.

Redigerat av Unregistered59dcaef6, 03 mars 2008 - 18:29.
Postad 11 mars 2008 - 11:41
Du använder DVE PLUGE w/ Gray Scale för att justera brightness:

Om du inte kan justera brightness efter guiden, kolla om din källa eventuellt har ett brightnessreglage som inte är 0 eller det värde som motsvarar mitten av skalan. Justera endast reglagen på källan om de på displayen inte räcker till.
Lycka till

Redigerat av Wolfy, 11 mars 2008 - 11:43.
Postad 11 mars 2008 - 15:48
Förutsatt att du gör rätt (2% strecket ska vara precis synligt) och du inte har nån felaktigt inställd brightness i din källa så är det enda förklaringen jag kan komma på att det råder missmatch mellan pc och video-levels.
Kolla först om din spelare har val för detta, kanske heter nått med "colorspace" eller nått. Ska vara "video-levels", "limited" eller "16-235" eller nått i den stilen. Inte "Full", "Expanded" eller "0-255" eller nått sånt.
Om spelaren inte har reglage för detta får du ställa om din tv så den matchar spelaren:
Ställ Brightness på "0", ta fram Pluge och gå in under Options->HDMI Input->Video, växla mellan Color 3 och Color 4. Välj det som ger tillsynes mest korrekt svartnivå.
Postad 12 mars 2008 - 00:35
Använder Outpost FX kalibrerings skiva, och den har 4 bollar i hörnet och dom ska inte synas...dom syns inte vid -8, men d känns lite för mörkt.
Borde nog testa den andra DVE skivan.
Har nån annan här tvix 6500 med sin pioneer? Kan ni välja bild inställningen " Movie " med "auto EDID " vald på tvixen?
Jag kan visst bara välja standard...då måste jag välja "720p" istället för "EDID" att jag kan välja movie.
Nån anna med det problemet?!
Postad 12 mars 2008 - 02:55
Din TViX i auto EDID känner nog inte av din Pioneer på rätt sätt utan sätter TViXen till att skicka PC signal (har samma problem med min TViX 5100), därför kan du inte välja Movie på din Pioneer. Nu behövs inte auto EDID direkt, utan välj:
TV Standard: NTSC
-> Autoswitch: NTSC/PAL
Video Ut: 720p
Så funkar det med det mesta HD-material.
Växla Video Ut till 480p(NTSC)/576p(PAL) för DVD-uppspelning. Ännu bättre om du kan välja 480i/576i och låt Pioneer:en fixa skalningen och deinterlace med PureCinema (PAL: Standard, NTSC: Advance) respektive Drive Mode (PAL: 1, 2; NTSC: 3), men risken är att du inte kan välja 480i/576i pga auto EDID problemet, jag kan det inte med min TViX 5100.
Postad 12 mars 2008 - 09:20
Jag har Pioneer 4280xd och pioneer lx50 DVD spelare.
Jag upplever att bliden rycker lite vid panoreringar, kan detta bero på att jag har DVD spelaren på 1080i?
Är det bättre att ha orginalupplösning?
Postad 12 mars 2008 - 10:59
Följer du någon av tabellerna nedan borde det funka bra:
Enklare version:
för de som vill ha ett visst mått av automatik och inte vill hålla på och ändra inställningar

En mer komplett guide:
för de som inte har något emot att ändra manuellt för att få ut mesta möjliga från TVn

Här finns källan till tabellerna. Håller inte med allt i vad de skriver, men det är petitesser i sammanhanget.
Edit: Uppdaterade till en senare version av rekommenderade inställningar för Pioneer G8 & G9.
Redigerat av Wolfy, 18 augusti 2008 - 17:29.
Postad 12 mars 2008 - 12:07
Tycker det är konstig men en sån begränsning i mjukvaran. Det kanske är annorlunda med de dyrare full HD apparaterna? I så fall kanske det är ett snålt försäljningstrick att man ska köpa den dyrare tvn?
Redigerat av Unregistered951ada42, 12 mars 2008 - 12:07.
Postad 12 mars 2008 - 12:50
Rycker det i panoreringar oavsett material? Du får nog vara lite mer specifik med din fråga.
Följer du den här tabellen borde det funka bra:
Tyvärr är det inte automatiserat på Pio G8 utan man måste själv hålla lite koll.
Jag har kopplat så här:
DVD med komponent->
Ps3 med HDMI-> Reciever Pioneer Lx60 med HDMI -> Pioneer plasma 4280xd
HD Box med HDMI->
Kan man göra olika färdiga inställningar (typ favoriter eller nåt) eller måste jag gå in och ändra varje gång om jag har det kopplat så här?
Postad 12 mars 2008 - 13:00
Du måste som sagt hålla lite koll själv tyvärr. Som det står i tabellen ovan så kan man använda: 480i/576i, Drive Mode 2 och PureCinema Off för SD DVD (och/eller SD digital TV) och 1080i, Drive Mode 3, PureCinema Advance för HD (BluRay och/eller HD Box) som alternativ för set-and-forget.
Använder du User-läget på TV:n så sparas detta separat för varje ingång.
Redigerat av Wolfy, 12 mars 2008 - 13:01.
Postad 12 mars 2008 - 15:57

Postad 12 mars 2008 - 21:28
Vad är drive mode?
Postad 12 mars 2008 - 22:50
Rycker det i panoreringar oavsett material? Du får nog vara lite mer specifik med din fråga.
Följer du den här tabellen borde det funka bra:
Tyvärr är det inte automatiserat på Pio G8 utan man måste själv hålla lite koll.
Vet nån hur man vet vilka .mkv filer är 24? Behöver man alltid kolla i .nfot?
Postad 22 april 2008 - 20:26
på alla mina andra kanaler har jag "Bred"
men idag när jag slog på en annan kanal som jag i annat fall har inställning "Bred" men idag stog det "Helskärm"
hur kommer det sig att det ändrat sig ?
hur byter jag tillbaka tillinställning "Bred" igen ?
MVH
Postad 23 april 2008 - 16:34
Postad 25 april 2008 - 12:25
Håller på att fippla med inställningarna då jag kör BD-film från PS3'an till min 4280XD. Kör alltid "drivemode 3" och "avancerat". Men sen då, stänger jag av alla "bildförstörare" (bildförbättrare) så blir bilden grusig, grynig och taskig skärpa. Precis som en sliten vhs på en CRT. Slår jag däremot på allt och finjusterar får jag en helt ok bild.
Kör med en Supra-hdmi. Kör jag däremot spel så är bilden klockren hela tiden.
Kan det vara störningar, fel på ps3'an eller ve och fasa, tv'n.
Snabba svar uppskattas.
Trevlig helg!!
Postad 27 april 2008 - 12:58
Iövrigt har jag ingen förklaring. Ser spel bra ut borde det inte vara fel på ps3/tv, kan man tycka.
Postad 28 april 2008 - 06:31
Har pdp-4280XD och samsung (comhem) box. Inställningen är på boxerns inställningar inte på tv'n.
Postad 05 maj 2008 - 09:12
Wolfy>> Satt och lekte med BD-DVE lite i helgen och det jag säger ovan gäller ju bara Standard & User-mode. Movie-mode verkar ju ha tre olika gamma-lägen som var och en är relativit lika varandra men med olika branthet (gammavärde). Men det har du säkert upptäckt för länge sen...Gamma1 för BD/DVD kanske ska tilläggas. Använder Gamma 3 till digital-tv (och tv-spel), dels beroende på att titt på dito ofta inte sker med lika ljus-kontrollerat rum som "när det är filmtajm" och dels eftersom tv-program inte har lika finslipad bildkontrast som filmer i regel har. Gamma1 ställer så att säga krav på att materialet är välgjort.
Gamma 2 är inget jag rekommenderar då den är obalanserad (iaf hos mig, verkar ju vara lite olika bud därute). Iprincip tar den gamma-karaktärstiken från Gamma 3 vid höga IRE och vid låga IRE är den som Gamma 1. Det ger en obalans i förhållandet mellan nivåerna i bilden vilket på ren svenska är kefft.

Postad 05 maj 2008 - 09:41
Nja, upptäckt och upptäckt, starkt misstänkt - jaWolfy>> Satt och lekte med BD-DVE lite i helgen och det jag säger ovan gäller ju bara Standard & User-mode. Movie-mode verkar ju ha tre olika gamma-lägen som var och en är relativit lika varandra men med olika branthet (gammavärde). Men det har du säkert upptäckt för länge sen...

Det är kanon att du tar upp det, det bekräftar vad jag misstänkt. Ett av problemen, men också en av styrkorna, med alla Pio:ns inställningar är att de inte appliceras konsekvent utan ger lite skillda resultat beroende på kombinationen av val och det är inte alltid så lätt att förutse vilken skillnaden blir.
Att de ger olika resultat är väl iofs OK, annars vore det ingen mening med olika A/V lägen utöver att de är olika minnen, men att samma kontroll "ändrar sitt beteende" gör det lite frustrerande i mitt tycke.
Redigerat av Wolfy, 05 maj 2008 - 09:42.
Postad 05 maj 2008 - 09:51

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar