Det nämns på föregående sida.Hej
Är lite sugen på en 60" LG.
Har försökt plöja igenom tråden efter svaren till mina frågor men har inte lyckats hitta dem än, så nu frågar jag istället.
Vad är det för skillnad på N-versionerna och de utan N.
LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 27 December 2010 - 21:53
Postad 27 December 2010 - 23:36
Någon som vet hur lång tid det tar innan jag får smset att jag kan hämta den vid hämtstället? *Ivrig*
Postad 28 December 2010 - 00:44
60PK550N - Någon som har mått på kartong?
För stor för att få in i en bil om det är det du undrar. Släp eller lastbil är det som gäller.
Postad 28 December 2010 - 00:49
Samma buzzproblem med 60PK760N nr2.
Surr ala getingbo.
Bara att felanmäla och gå igenom hela skiten igen då..
Postad 28 December 2010 - 09:39
Längden på kartongen var 152 cm!
Det är kanonbild med BD!
14900:- på Expert, väldigt prisvärt för så stor skärm.
5,5 cm tjock som mest.
Postad 28 December 2010 - 10:44
Jaha efter att ha kånkat in en ny gigantkartong kan jag bara konstatera:
Samma buzzproblem med 60PK760N nr2.
Surr ala getingbo.
Bara att felanmäla och gå igenom hela skiten igen då..
Prova skruva åt skruvarna på baksidan lite försiktigt och se om det hjälper.
Postad 28 December 2010 - 16:15
Postad 28 December 2010 - 16:26
Min käre far har köpt en 50PK760N och det han undrar är om man kan få in HD kanalerna via boxers utbud med den, det står ju Boxer MPEG 4 på kartongen, men har någon här provat det?
Mvh Johan
Redigerat av Aeroslok, 28 December 2010 - 16:26.
Postad 28 December 2010 - 16:30
Välkommen till 60PK550N Klubben;)Köpte 60PK550 tummaren med N på slutet för garantins skull.
Längden på kartongen var 152 cm!![]()
Det är kanonbild med BD!
14900:- på Expert, väldigt prisvärt för så stor skärm.
5,5 cm tjock som mest.
Postad 28 December 2010 - 16:41
Hej
Min käre far har köpt en 50PK760N och det han undrar är om man kan få in HD kanalerna via boxers utbud med den, det står ju Boxer MPEG 4 på kartongen, men har någon här provat det?
Mvh Johan
Mpeg4 är inte samma sak som HD. Ring Boxer och fråga?
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 December 2010 - 16:41.
Postad 28 December 2010 - 16:48
Bra bild och svärta men kunde vara bättre
Minus till mediaspelaren som klarar mindre än min andra ps 8000
STORT minus till kraftiga inbränningar undertexter,får göra white wash var 5:e min räknade vi ut när vi kollar på film.
JA så illa är det
Men inget att klaga på direkt förutom inbränningar
Postad 28 December 2010 - 18:17
Är det lika bra bild på 550N som 350N?
Kan jag spela upp mkv på båda tv apparaterna? För det står att 50PK550N inte stödjer .mkv? det är det jag kommer kolla på?
Och vad är skillnaden på H.264 och .mkv egentligen?
Tack på förhand!
Postad 28 December 2010 - 19:25
Samma skärm 350-550.Ingångar och annat onödigt krafs bla blåtand skiljer.Jag tänkte mig en LG 50PK350N och ville koppla ps3, ljudsystemet http://fynda.se/inde...rodid=4323&ref= och mediaspelaren Roxcore EZ-Play Stream https://www.prisjakt...kt.php?p=624831. Kan jag koppla dom 3 sakerna det till den tvn? eller behöver jag en LG 50PK550N?
Kan jag spela upp mkv på båda tv apparaterna? För det står att 50PK550N inte stödjer .mkv? det är det jag kommer kolla på?
Tack på förhand!
Postad 29 December 2010 - 07:53
Postad 29 December 2010 - 08:11
Har haft min pk760N nu i 1 mån cirka.
Bra bild och svärta men kunde vara bättre
Minus till mediaspelaren som klarar mindre än min andra ps 8000
STORT minus till kraftiga inbränningar undertexter,får göra white wash var 5:e min räknade vi ut när vi kollar på film.
JA så illa är det
Men inget att klaga på direkt förutom inbränningar
Håller med angående ghostingen efter texter... men jag har löst det så när jag streamar från ps3an, så har jag ändrat så det blir mörkgrå text, samma när jag kör från HTPCn, då kör jag mediaplayer classic, och ändrat till mörkgrå där med, nu slipper jag ghostingen från texten när jag kollar på film
Kollar dock bara på HD filmer, vet inte om det går att ändra om man streamar DVD... då texten inte avgörs från själva spelaren..?
Redigerat av Garrett, 29 December 2010 - 08:13.
Postad 29 December 2010 - 08:17
Jag tänkte mig en LG 50PK350N och ville koppla ps3, ljudsystemet http://fynda.se/inde...rodid=4323&ref= och mediaspelaren Roxcore EZ-Play Stream https://www.prisjakt...kt.php?p=624831. Kan jag koppla dom 3 sakerna det till den tvn? eller behöver jag en LG 50PK550N?
Tack på förhand!
Är det HDMI switch i förstärkaren? Isf behöver du bara använda en HDMI ingång på Tvn.
Postad 29 December 2010 - 10:13
Skulle aldrig godta att det blir IR hela tiden av text.
Om det nu verkligen är det ni menar och inte line bleed ?
Postad 29 December 2010 - 11:00
Varför lämnar ni inte tillbaka tv eller köper ett annat märke ?
Skulle aldrig godta att det blir IR hela tiden av text.
Om det nu verkligen är det ni menar och inte line bleed ?
IR, inte linebleed...
Har haft min sen i slutet av augusti, en del sa här att IR skulle lugna ner sig efter ett tag, nu vet jag inte om jag skulle ha bytesrätt..?
Postad 29 December 2010 - 12:27
Postad 29 December 2010 - 12:45
Haft min 250 i drygt 3 veckor. Har ingen IR om jag så låter tvn stå på i 30 minuter med statisk bild. Måste vara ngt fel på era paneler om ni får IR så lätt.
Så du får inga gråa streck efter vit text när du kollar på film när det kommer mörka scener?
Postad 29 December 2010 - 12:48
Är det HDMI switch i förstärkaren? Isf behöver du bara använda en HDMI ingång på Tvn.
Hur ska jag veta om det är det?
Postad 29 December 2010 - 13:03
Så du får inga gråa streck efter vit text när du kollar på film när det kommer mörka scener?
Så som du beskrev får jag direkt,tog tiden efter 5 min var det rejält inbränt.
FAN orkar inte gå igenom en gång till med LG sist tog det 2 mån innan jag fick en ny
Så blir nog till att sälja den,men skall ringa LG en gång till och se vad dom säger
Mvh Peter
Postad 29 December 2010 - 13:08
Postad 29 December 2010 - 13:23
Nej. Jag använder dock text extremt sällan. Bara i filmer som inte har engelska eller svenska.
Lärde ni inte er engelska i skolan?
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 December 2010 - 13:24.
Postad 29 December 2010 - 14:38
Nej. Jag använder dock text extremt sällan. Bara i filmer som inte har engelska eller svenska.
Lärde ni inte er engelska i skolan?
Hehe, tröttsam man blir på den kommentaren, jo vi kan engelska, men är mycket skönare att ha engelsk eller svensk text till!
Sen har vi en dotter på 7år som är på god väg att hinna med att läsa texten, är perfekt när hon vill se animerade filmer med svensk text.
Postad 29 December 2010 - 16:17
Angående text så kan jag engelska alldeles utmärkt men tycker ändå att det är bäst med text till. Mycket mumlande och slang i många filmer som gör att man inte får med sig allt.
Redigerat av daddydj, 29 December 2010 - 16:18.
Postad 29 December 2010 - 16:56
Har jag gjort nåt fel tro? Denna TV ska ju ge bra bild enligt tester osv och min gamla TV var ju iofs helt ok på sin tid men man tycker att utvecklingen borde gått framåt dramatiskt på tre-fyra år?
Förutom den större bildytan är jag grymt besviken än så länge faktiskt.
Postad 29 December 2010 - 17:17
Jag har väldigt bra bild med analog TV från Comhem. Har du en bra antennkabel? Jag köpte en några dyrare kablar för några år sedan och det gjorde stor skillnad för den analoga bilden. Ferritkärna i båda ändarna är bra. Ibland säljs antennkabeln under namnet "100 Hz".däremot är bilden från analog kabel-TV horribel! Jag inser att jag bör köra bättre signal men
Postad 29 December 2010 - 17:42
Jag har haft min 50PK350 ett par dagar nu. Jag har egentligen inte hunnit kalibrera eller testa den ordentligt. Jag har kört den inbyggda bildguiden och laborerat lite grand. Jag tycker att bilden på högupplöst material är helt ok/bra (men absolut inte fantastisk), däremot är bilden från analog kabel-TV horribel! Jag inser att jag bör köra bättre signal men till min förra TV, en Panasonic 42PX80, har bilden alltid varit helt ok från analog kabel. Bilden generellt sett är mycket bättre på den gamla TV:n som heller inte har nåt som helst problem med IR.
Har jag gjort nåt fel tro? Denna TV ska ju ge bra bild enligt tester osv och min gamla TV var ju iofs helt ok på sin tid men man tycker att utvecklingen borde gått framåt dramatiskt på tre-fyra år?
Börja med att sluta med analoga källor så blir det bättre. Finns inbyggd digitalbox i tvn så det finns ingen anledning att köra analogt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 December 2010 - 17:43.
Postad 29 December 2010 - 18:42
Jo, jag har kabel-TV från Canal Digital (genom GothNet) och de har inte, vad jag hittat än, kompatibilitet mellan min TV och deras programkort och isf behöver jag ju en box och det vill jag helst inte ha.Börja med att sluta med analoga källor så blir det bättre. Finns inbyggd digitalbox i tvn så det finns ingen anledning att köra analogt.
Postad 29 December 2010 - 19:01
Postad 29 December 2010 - 19:07
Det visas som sagt bara om du trycker på "Ok"-knappen. Men å andra sidan så visar ju oftast en BD-spelare mer ingående info, med tex bitrate mm.Är det normalt att PK modellerna inte automatiskt visar vilken insignal de matas med? Jag har blivit van med andra apparater som snabbt visar tex. "1080p 24hz" i ena hörnet när man växlar källa eller startar en BD film. Har precis köpt en 60PK250 och man måste trycka OK för att få den informationen.
Postad 29 December 2010 - 19:32
Det visas som sagt bara om du trycker på "Ok"-knappen. Men å andra sidan så visar ju oftast en BD-spelare mer ingående info, med tex bitrate mm.
Ok, inget stort problem, tänkte bara om det var nån inställning
Postad 29 December 2010 - 20:30
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden,men har kollat runt lite på olika tv´n.
Lg 50pk350N & 550N har jag tittat länge efter. Men man blir ju lite orolig när man läser om "alla" inbränningar m.m
Äger idag en LCD från Samsung,men vill ha större tv.
Har hört att plasma ska vara bättre vid sport & actionfilmer,men hur står dom sig mot dagen LED,hänger dom inte heller med? (tycker jag har eftersläpningar i bilden vid fotboll & ishockey på min LCD)
Postad 29 December 2010 - 20:38
Ställ tvn i expert läget ,byt svartnivå till låg och sänk kontrasten lite ,stäng av energispar och kantförbättring.Jag har haft min 50PK350 ett par dagar nu. Jag har egentligen inte hunnit kalibrera eller testa den ordentligt. Jag har kört den inbyggda bildguiden och laborerat lite grand. Jag tycker att bilden på högupplöst material är helt ok/bra (men absolut inte fantastisk), däremot är bilden från analog kabel-TV horribel! Jag inser att jag bör köra bättre signal men till min förra TV, en Panasonic 42PX80, har bilden alltid varit helt ok från analog kabel. Bilden generellt sett är mycket bättre på den gamla TV:n som heller inte har nåt som helst problem med IR.
Ser själv ett markant lyft till pk350 s fördel jämfört med px80s alternativ 2008, pg6000. Någon inställning lär vara tokig då flera px80 ägare tycker att pk serien är bättre.
Postad 29 December 2010 - 21:47
Jag undrar också hur måtten är på LG 50PK350. Någon? Menar givetvis hela kartongen!
Ca 132x82x31 cm. Går inte in stående i en vanlig kombi. Däremot går t ex Opel zafira bra.
Postad 29 December 2010 - 21:51
Har tröttnat något sjukt mycket på deras on demand-box som är helt värdelös så jag funderar på modulen för att slippa en extern digitalbox helt och hållet.
Någon som vet hur det fungerar med en 50PK350N?
Ska på sikt köpa ny förstärkare med HDMI-switch och såna saker, men läste nånstans att det inte gick att få ljud ut från HD-kanaler med HD-modulen och min LG-tv, hoppas jag har fel.
Postad 29 December 2010 - 22:41
Hehe, tröttsam man blir på den kommentaren, jo vi kan engelska, men är mycket skönare att ha engelsk eller svensk text till!
![]()
Sen har vi en dotter på 7år som är på god väg att hinna med att läsa texten, är perfekt när hon vill se animerade filmer med svensk text.
Tja, men om han nu har ett så stort behov av att trimma självbilden till högre höjder och det dessutom anonymt så kan vi ju bjuda på det och bli djupt impade, eller hur?
Postad 29 December 2010 - 23:33
Onödigt krafs var det knappast för mig då med min 50PK550N jag verkligen behöver 3 HDMI utgångar och att mina trådlösa hörlurar funkar utmärkt med blåtanden och att jag gillar THX läget, jag lyckas då inte få expert läget till lika bra bild som THX som en del skrivit men det är i mina ögon dåSamma skärm 350-550.Ingångar och annat onödigt krafs bla blåtand skiljer.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 29 December 2010 - 23:35.
Postad 29 December 2010 - 23:46
Ok krafs för migOnödigt krafs var det knappast för mig då med min 50PK550N jag verkligen behöver 3 HDMI utgångar och att mina trådlösa hörlurar funkar utmärkt med blåtanden och att jag gillar THX läget, jag lyckas då inte få expert läget till lika bra bild som THX som en del skrivit men det är i mina ögon då
THX läget tycker jag inte är värt de extra pengarna då det på expert läget gär att få bättre bild....
Postad 30 December 2010 - 00:31
Det är ju nästan identiska apparater så det låter konstigt varför det skulle skilja?
Stämmer prisjakts uppgifter?
Är ni förövrigt nöjda med bildkvalitén när ni har dator inkopplad?
Postad 30 December 2010 - 03:13
Enligt prisjakt stödjer 350n ej pixelmappning via HDMI medans 550n gör detta?
Det är ju nästan identiska apparater så det låter konstigt varför det skulle skilja?
Stämmer prisjakts uppgifter?
Är ni förövrigt nöjda med bildkvalitén när ni har dator inkopplad?
Det är fel på prisjakts info.
Det är helt ok bild ja. Skulle nog inte vilja arbeta med den som display dock. Den är ju inte riktigt lika skarp som en LCD. Jag använder dock knappt dator till tvn längre då jag köpt en mediaspelare istället.
Postad 30 December 2010 - 08:00
Sanningen är dock att LG köpt 40% av aktierna i Plex och kommer att applicera den hårdvara som krävs för att köra detta underbara mediecenter i de nya apparaterna (2011) men inte säkert huruvida det ska finnas i bluerayspelare och dyl.
Redigerat av MadM, 30 December 2010 - 08:03.
Postad 30 December 2010 - 08:13
Com Hem har lanserat en CI-modul för HD-kanaler.
Har tröttnat något sjukt mycket på deras on demand-box som är helt värdelös så jag funderar på modulen för att slippa en extern digitalbox helt och hållet.
Någon som vet hur det fungerar med en 50PK350N?
Ska på sikt köpa ny förstärkare med HDMI-switch och såna saker, men läste nånstans att det inte gick att få ljud ut från HD-kanaler med HD-modulen och min LG-tv, hoppas jag har fel.
Det är bara Sony och Samsung som är godkända än så länge att pejla in HD kanaler från comhem. Så även om du köper deras HD modul så kommer det i dagsläget ändå inte att fungera och du måste ha en extern box tills comhem även godkänner andra märken att använda de inbyggda boxarna till deras HD kanaler. Det kan funka ändå dock om TV'n stödjer CI+ men det är inget som comhem garanterar.
Redigerat av deeyay, 30 December 2010 - 08:21.
Postad 30 December 2010 - 10:58
Jag har sedan ett år tillbaka en Samsung LE40b535 som jag varit nöjd med, tills jag började kika på Plasma apparater. Jag känner att min LCD inte riktigt hanterar varken färger eller rörelser på ett tillfredställande sätt efter att ha spenderat lite tid med broderns 550N. Å andra sidan kan jag kanske hålla med min sambo när hon säger att det är onödigt att uppgradera TV medans min nuvarande fungerar. Men ändå...
Vad jag har sett när jag läst forumet den senaste tiden är att de allra flesta verkar vara väldigt nöjda med sina LG PKxxx apparater och det har inte direkt lindrat mitt sug.
Annat än storleksskillnaden (från 40 till 50 tum) vad tycker ni kan motivera ett uppköp från Samsung LCD till LG plasma (PK550)? IR och reflektioner är inget jag stört mig på med brorsans TV och jag kommer inte koppla den till dator.
En annan fråga, en bekant har haft en 550N sedan de släpptes och påstår att käslighet för IR försvinner med tiden, Någon som har upplevt att IR försvinner efter lång tids användning?
Ursäkta en novis försök att räta ut lite frågetecken, jag kände att det var dags att regga mig och hoppa in i diskussionen efter att ha följt tråden flitigt de senaste veckorna.
MVH
Knives
Redigerat av Unregistered37f22742, 30 December 2010 - 11:00.
Postad 30 December 2010 - 13:14
Dock gick den bort på några minuter med vittvätt...
Nu spelar jag alltid på 90/100 i kontrast flera timmar i sträck och ser film med samma och har aldrig IR.
Aldrig nått som varit kvar länge nog att ja hunnit se det när jag drar igång vittvätt.
Tycker fortfarande bilden är fantastisk i HD och klart över förväntan på vanlig digitaltv.
Det enda som stör mig ibland om jag ska vara extremt petig är lite line bleed.
Och nästa tv ska ha mycket bättre svärta för min är inte nog bra för min smak.
Bättre svärta och 70-80 tum om 3 år då
Postad 30 December 2010 - 13:25
Jaja... filmer får avnjutas på projjen helt och hållet, även dramafilmer, hä hä
Och TVn får användas till just, TV... och TV spel...
Fast kan ju lösa det genom mörkgrå text när jag streamar från ps3...
Redigerat av Garrett, 30 December 2010 - 13:26.
Postad 30 December 2010 - 13:49
Just på tal om reflektioner - glaset. Att det skulle vara någon spegel stämmer inte i mitt fall. Förvisso reflekterar den mer än min förra TV, och när TV'n inte är på så ser man sig själv rätt så bra. Men när den väl är på har jag faktiskt aldrig stört mig på det. Jag har till och med försökt att tänka på det, men glömmer det lika snabbt igen.
Hade lite problem med buzzning efter någon vecka. Så fort det blev ljusa färger hördes buzzet, även när det var ljud på TV'n. Detta har dock försvunnit - i alla fall till en sådan utsträckning att man inte hör det över TV-ljudet.
Ghosting finns, men jag har aldrig sett det när jag ser på TV'n. Aldrig fått IR av undertexter och liknande, inte till en visuell grad. Stänger man av TV'n efter att ha haft statisk bild på (t.ex mediaspelaren), då syns det. Detta försvinner dock av sig självt relativt snabbt.
Det är sjukt störande att mediaspelaren inte tar DTS och liknande, trots att den spelar MKV. Film med DTS-ljud går inte att få ljud ifrån. Eller går det? Någon kanske kan upplysa mig? Annars fungerar mediaspelaren bra (förutom att man inte kan se på högupplöst film), men jag funderar på att skaffa en extern ändå.
Kontrollen i sig känns jävligt plastig, men det är väl av mindre vikt. On/off-knappen är ta mig fan osynlig, har stört mig på detta fruktansvärt mycket. Likaså att TV'n ALLTID måste stå på standby, finns ingen knapp för att stänga av han helt och hållet.
Postad 30 December 2010 - 16:14
Verkar va väldigt olika hur känsliga apparaterna är för IR... vissa verkar inte ha nåt alls, och vissa som jag får IR efter 20 min av vit text vid film... dock får jag aldrig det genom scart via didigatboxen, utan när jag kör BD/DVD från HTPC eller ps3...
Jaja... filmer får avnjutas på projjen helt och hållet, även dramafilmer, hä hä![]()
Och TVn får användas till just, TV... och TV spel...
Fast kan ju lösa det genom mörkgrå text när jag streamar från ps3...
Får samma som dig konstigt att man får IR bara när man kikar via bluray.
Inte så mycket i alla fall via boxen com hem
Postad 30 December 2010 - 20:56
En dum fråga
Tacksam för svar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
61 filmer
1 bild