LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 10 January 2011 - 14:13
Postad 10 January 2011 - 14:16
Någon som vet om det finns update till min pk760N alltså firmware
Mvh Peter
Postad 10 January 2011 - 14:19
Postad 10 January 2011 - 14:42
I mitt fall kommer det aldrig bli aktuellt att hänga en tv på väggen eftersom tillverkarna inte rekommenderar det om man läser manualen. Det kan helt enkelt bli för varmt för skärmen. Alla är ju tillräckligt tunna ändå och det där har blivit en löjlig grej som folk gått på tyvärr.
Samsung har nog pumpat in rejält med stålar för att affärerna ska lyfta fram deras apparater men själv köpte jag en som visade sig vara upplockad och trasig och skillnaden är att LG hade kraftiga band runt sina kartonger medan Samsung har en bit tejp. Supporten från Samsung hade en uttråkad kvinna med konstig dialekt som tyckte man var till besvär och deras skärmar går inte att rengöra för att det sitter plast framför glasrutan och enligt Samsung får man då enbart använda deras lilla trasa och vatten trots att kalk i vattnet kan repa rutan. När man tar i Samsung på baksidan för att ta bort smuts och damm så gör statisk elektricitet så att ljudet försvinner nästas gång man slår på tv:n om nu inte alla inställningar också försvunnit på kuppen.
Ja detta är mina erfarenheter av Samsung som med sin korkade meny på tv och mobiler tar priset som dummast i klassen. Testa att lagra kanaler i ordning så får ni en rolig stund och förklara sen hur de tänkte. Sätta på bild i bild måste man rota igenom menyn för att göra. Nej Samsung är som flickebarnet Chelsea de sponsrar helt ur form.
Postad 10 January 2011 - 14:54
Är det någon som kan förklara varför line bleeding uppstår? Ska det överhuvutaget existera såna saker? Personligen skulle jag ge denna model 10 av 10 om det inte vore för line bleeding. Vill höja ett varningens finger för att det finns även på min 50PK950N. Har man väl upptäckt det, så är det rätt störande faktiskt. Är det någon här på forumet som har en PK950N utan line bleeding? Tycker fenomenet är väldigt märkligt
Är det någon som har bytt ut sin eller fått den fixad för detta problem, eller är chansen lika med noll att det blir bra.
Går sådant under garantiärenden?
Eller som någon nämnde tillbaka i tråden. Är det sånt som försvinner efter några 100 timmar? Har själv svårt att tro att ett sånt fenomen skulle förvinna med tiden, men
Tacksam för svar om någon varit med om detta och fått det på ett eller annat sätt ordnat.
Postad 10 January 2011 - 15:01
Aj fan, då kan man glömma LG också då....Ok!
Är det någon som kan förklara varför line bleeding uppstår? Ska det överhuvutaget existera såna saker? Personligen skulle jag ge denna model 10 av 10 om det inte vore för line bleeding. Vill höja ett varningens finger för att det finns även på min 50PK950N. Har man väl upptäckt det, så är det rätt störande faktiskt. Är det någon här på forumet som har en PK950N utan line bleeding? Tycker fenomenet är väldigt märkligt![]()
Är det någon som har bytt ut sin eller fått den fixad för detta problem, eller är chansen lika med noll att det blir bra.
Går sådant under garantiärenden?
Eller som någon nämnde tillbaka i tråden. Är det sånt som försvinner efter några 100 timmar? Har själv svårt att tro att ett sånt fenomen skulle förvinna med tiden, men
Tacksam för svar om någon varit med om detta och fått det på ett eller annat sätt ordnat.
Hur många fel har dessa dataskärmar som marknadsförs som tv-apparater?
Postad 10 January 2011 - 15:12
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 January 2011 - 15:12.
Postad 10 January 2011 - 15:20
Har som sagt inget med LG att göra.Aj fan, då kan man glömma LG också då....
Själva benämningen "TV-apparat" är enligt mig helt ute, då det numera mestadels handlar om att visa bild från någon extern källa. Hur stor andel köpare förlitar sig på de inbyggda mottagarna?
Postad 10 January 2011 - 20:12
Aj fan, då kan man glömma LG också då....
Glömma LG pga lite line bleeding ?
Dataskärmar ?
Jag skulle inte tipsa om plasma överhuvudtaget om du tänkt surfa hela kvällarna.
Nog har jag slösurfat lite på min plasma men lcd är i en annan dimension när de kommer till att använda tv som monitor
Postad 10 January 2011 - 22:00
Jag har ställt programuppdatering på i tvn men jag har bara v03.22.00 på min PK 550, är det olika uppdateringar på PK serien eller? det skall ju funka automatiskt tycker man.Meny - röd - programuppdatering
Tror att man automatiskt blir uppmanad att uppdatera ifall det finns ny programvara och tvn är ansluten till internet. Så var det iaf för mig, just nu har jag FW 04.18.00, om ni har någon annan och ändå inte kan uppdatera så är det bara att maila LG så får ni ny FW av dem via mail.
Postad 10 January 2011 - 22:01
Aj fan, då kan man glömma LG också då....
Ska du köpa en datorskärm eller en tv?
Ska du använda tvn som en monitor så ska du inte köpa en plasma.
Postad 11 January 2011 - 10:09
Sjukt billigt....Köööööp
Tusen spänn billigare än för en månad sen när jag handlade. Måste vara mest bang for the buck just nu om man vill ha stor tv.
Postad 11 January 2011 - 10:29
Min PK550 kostade 16k..
Fasen 4k jag hade kunnat göra annat skoj för
Postad 11 January 2011 - 10:49
Givetvis är det olika uppdateringar för olika modeller. Har ingen aning om vilken den senaste versionen till 550 är men om du är osäker på om du har den senaste så kan du alltid maila till LG och fråga. Det gjorde jag när jag precis fått tvn och det började ramla ner uppdateringar i England. Fick då den senaste uppdateringen mailad till mig, den visade sig dock vara samma som jag hade från fabrik. Därefter hade det kommit två uppdateringar till 950 den första uppdaterade jag via menyn, den andra ploppade fram när jag startade tvn.Jag har ställt programuppdatering på i tvn men jag har bara v03.22.00 på min PK 550, är det olika uppdateringar på PK serien eller? det skall ju funka automatiskt tycker man.
Postad 12 January 2011 - 06:08
Postad 12 January 2011 - 07:55
Är det någon som vet måtten på kartongen till en 50PK350N? Min ligger och väntar på posten men jag funderar på om den går in i bilen eller om man måste hyra en släpkärra. Är det fortfarande så att plasmor måste fraktas stående eller har det förändrats?
Glasskivor måste fraktas stående så ja. Det finns inte en chans att du får in 50" i en vanlig bil. Eller ja du har kanske en egen lastbil iofs
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 January 2011 - 08:40.
Postad 12 January 2011 - 08:55
Den går in i en VW Transporter med fält baksäte.Glasskivor måste fraktas stående så ja. Det finns inte en chans att du får in 50" i en vanlig bil. Eller ja du har kanske en egen lastbil iofs
Fast det är väl bara vi med många+ barn som har sådana som familjebilar?
Postad 12 January 2011 - 08:57
Den går in i en VW Transporter med fält baksäte.
Fast det är väl bara vi med många+ barn som har sådana som familjebilar?
Antagligen. Själv så har jag ingen bil alls. Få det fraktat till dörren är att föredra
Postad 12 January 2011 - 09:06
Antagligen. Själv så har jag ingen bil alls. Få det fraktat till dörren är att föredra
Hehe, så brukar jag med göra, smidigt! Och skulle varan va defekt av transport, kan man ju bara skylla på posten/ DNL, eller vilka som kommer och lämnar den!
Postad 12 January 2011 - 09:08
Hehe, så brukar jag med göra, smidigt! Och skulle varan va defekt av transport, kan man ju bara skylla på posten/ DNL, eller vilka som kommer och lämnar den!
Enda problemet är att man måste ta ledigt från jobbet när de levererar men det brukar lösa sig. Märkligt man inte kan få varor levererade på kvällstid. Hela transportbranschen verkar tro att folk sitter hemma hela dagarna och inte har ngt jobb
Postad 12 January 2011 - 09:26
Postad 12 January 2011 - 09:27
Enda problemet är att man måste ta ledigt från jobbet när de levererar men det brukar lösa sig. Märkligt man inte kan få varor levererade på kvällstid. Hela transportbranschen verkar tro att folk sitter hemma hela dagarna och inte har ngt jobb
Jobbar skift, så det brukar passa bra, men håller med, på kvällen passar ju dom flesta!
@Daddydj: Hur fasen gick det till?? La du den ner då i bilen eller?
Redigerat av Garrett, 12 January 2011 - 09:30.
Postad 12 January 2011 - 09:29
Jag fick faktiskt in min 50PK350 i kartong i en Toyota Avensis. Det gick bra i baksätet efter att jag fällt upp sätena. Hämtade den själv, bar in i vardagsrummet själv, monterade foten och ställde TV:n på plats. Det går om man vill alltså men en hjälpreda hade såklart varit kanon...
Det ska gudarna veta. Höll på att knäcka ryggen på mig själv när jag ensam lyfte upp 60 tummaren på tvbänken. Hade träningsvärk i flera dagar haha
Postad 12 January 2011 - 10:23
Det var inga större problem. Jo, det var det faktiskt...@Daddydj: Hur fasen gick det till??
Fraktade den stående i baksätet med uppfällda sittdynor. Lådan stod alltså på "hyllan" som finns under sittdynorna. Jag hade kontrollmätt innan såklart så jag visste att jag hade 1 cm till godo på höjden och 1 mm till godo på längden. Efter att jag fått den på plats så gick det precis att stänga dörrarna men hade lådan varit en cm längre hade det inte gått.
Om någon vill köra en 50-tummare från LG går det alltså bra i en Toyota Avensis men det borde funka i ganska många bilar av större modell.
Postad 12 January 2011 - 11:37
Jo tack, jag är mycket väl medveten om detta problem med.
Jag hade tagit ledigt en dag när vi bestämt att jag skulle vara hemma för leverans och då säger posten att lastbilen redan varit i området och kommer imorgon..Va?? Vad säger du k***ring j***vel.. Jo du får vara hemma imorgon..
Jo tjena att jag tar ledigt 1 dag till för att hämta en tv, chefen tror jag är dumt i huvudet.
Så jag åkte efter jobbet och hämtade tvn själv tillslut.._Aldrig_ hemleverans igen. -300kr på den dealen
Postad 12 January 2011 - 13:17
Det är därför man handlar på NetOnNet lagershop och sköter allt själv.Jo tack, jag är mycket väl medveten om detta problem med.
Jag hade tagit ledigt en dag när vi bestämt att jag skulle vara hemma för leverans och då säger posten att lastbilen redan varit i området och kommer imorgon..Va?? Vad säger du k***ring j***vel.. Jo du får vara hemma imorgon..
Jo tjena att jag tar ledigt 1 dag till för att hämta en tv, chefen tror jag är dumt i huvudet.
Så jag åkte efter jobbet och hämtade tvn själv tillslut.._Aldrig_ hemleverans igen. -300kr på den dealen
Postad 12 January 2011 - 16:13
Postad 12 January 2011 - 19:18
Hmm skumt, hos mig levererar posten mellan 1700 och 2100 när man väljer hemleverans!
De jag beställde av använder inte posten.
Postad 12 January 2011 - 19:20
Funkar ej i en v70 heller...Men jag fick in den i baksätet till slut men jag gör inte om det, skar sönder handen på något vasst på kartongenGlasskivor måste fraktas stående så ja. Det finns inte en chans att du får in 50" i en vanlig bil. Eller ja du har kanske en egen lastbil iofs
Glöm vanliga bilar om du vill frakta stående.
Postad 12 January 2011 - 19:29
60" då hade jag fått lägga den ner.
Bifogad fil(er)
Postad 12 January 2011 - 20:34
Postad 12 January 2011 - 21:15
Fick in min 50" Lg, fällde upp sittdynorna bak på min Honda Civic-08.
60" då hade jag fått lägga den ner.
Lysande! Precis samma bil som jag har så då är det ju lugnt
Tack så jättemycket!!
Postad 13 January 2011 - 18:12
Postad 13 January 2011 - 18:14
Funkar ej i en v70 heller...Men jag fick in den i baksätet till slut men jag gör inte om det, skar sönder handen på något vasst på kartongen
märkte inget förrens det var blod överallt
![]()
Glöm vanliga bilar om du vill frakta stående.
Jag körde hem min 50" PS8000 i en skoda octavia kombi helt utan problem. V70 borde väl vara större.
Iofs packade jag upp den ur kartongen på parkeringen.
Postad 13 January 2011 - 21:05
Med uppfällda sittdynor i baksätet trodde jag det var grönt då jag mätt Höjd och bredd och det skulle funka.Jag körde hem min 50" PS8000 i en skoda octavia kombi helt utan problem. V70 borde väl vara större.
Iofs packade jag upp den ur kartongen på parkeringen.
Men det var sugpassning kan jag säga
Kartongen var kvar men den blev duktigt tilltygadMed uppfällda sittdynor i baksätet trodde jag det var grönt då jag mätt Höjd och bredd och det skulle funka.
Men det var sugpassning kan jag säga
Postad 13 January 2011 - 23:57
Jag har tittat runt ett par veckor efter en ny TV och har betämt mig för plasma (igen) och denna gången får den bli större än min gamla 42" PX80 - en 50"!
Jag väljer mellan LG PK350N (5590:-) hos Komplett, eller en LG PK550 6990:- (gråimporterad) även den hos Komplett.
Jag har några frågor:
- Vad skulle ni valt av ovanstående? Känns lite sådär att en leverantör ska stå för garantin på 550:n, vad händer om Komplett skulle kursa?
- Hur sitter HDMI kontakterna på 350:n? Båda på baksidan, eller är en av dem en värdelös sidokontakt?
- Sedan hör till saken att jag tänkt att koppla in en Mac Mini så småningom - hur funkar en plasma generellt som datorskärm tycker ni? Att det blir tillfälliga inbränningar brukar ju vara ett argument mot, men att döma av alla plasma-freakar så spelar det ju ingen roll om jag lämnar en statisk datorbild på i timtal, det försvinner ju alltid på 5.10 minuter ändå med dagens plasmaskärmar? Eller?
- Sedan har jag tänkt att väggmotera min nya TV - det rekommenderas inte säger vissa då det blir alldeles för varmt - sanning eller ej? Något att tänka på när man väggmonterar dessa apparater som jag väljer mellan?
- Slutligen men inte minst viktigt - skulle någon av er kunna ge mig måttet på kartongen till 350/550? Jag vore supertacksam. ska jag lasta i bagaget på min lilla bil, så har jag max 82 cm takhöjd. Eventuellt går det kanske att få in den via baksätet som går att skjuta, men det har jag inte kollat ännu.
Många frågor, men just du kanske kan hjälpa mig med svar på åtminstone någon fråga. Skall till att beställa inom någon eller ett par dagar, så jag är som sagt väldigt tacksam för de svar jag kan få.
PS. Jag sitter ca 3,5 m från TV:n - är en 60" för stor på det avståndet? ;-) DS.
Redigerat av catfoot, 14 January 2011 - 00:23.
Postad 14 January 2011 - 01:44
Funkar det att se NTSC filmer på 60 PK550N?
Experthandlarn hade ingen susning
Thanx
Postad 14 January 2011 - 07:10
Hej
Thanx
Självklart fungerar det.
Postad 14 January 2011 - 07:22
Hej
Thanx
Heh. Alla tvapparater senaste 10-15 åren har klarat av NTSC. Experthandlare säger du? Tror inte det. Inte expert på TV iaf
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 January 2011 - 07:49.
Postad 14 January 2011 - 09:30
Välj 350 om du inte har behov av fler än 2 st HDMI. Det är samma TV för övrigt. Den ena Hdmi-kontakten sitter rakt bakåt och den andra åt sidan brevid CA-porten. Där sitter även USB-ingången. Den ingångspanelen är infälld i sidan lite bakpå så kontakterna syns inte rakt framifrån.Hej,
Jag har tittat runt ett par veckor efter en ny TV och har betämt mig för plasma (igen) och denna gången får den bli större än min gamla 42" PX80 - en 50"!
Jag väljer mellan LG PK350N (5590:-) hos Komplett, eller en LG PK550 6990:- (gråimporterad) även den hos Komplett.
Jag har några frågor:
- Vad skulle ni valt av ovanstående? Känns lite sådär att en leverantör ska stå för garantin på 550:n, vad händer om Komplett skulle kursa?
- Hur sitter HDMI kontakterna på 350:n? Båda på baksidan, eller är en av dem en värdelös sidokontakt?
- Sedan hör till saken att jag tänkt att koppla in en Mac Mini så småningom - hur funkar en plasma generellt som datorskärm tycker ni? Att det blir tillfälliga inbränningar brukar ju vara ett argument mot, men att döma av alla plasma-freakar så spelar det ju ingen roll om jag lämnar en statisk datorbild på i timtal, det försvinner ju alltid på 5.10 minuter ändå med dagens plasmaskärmar? Eller?
- Sedan har jag tänkt att väggmotera min nya TV - det rekommenderas inte säger vissa då det blir alldeles för varmt - sanning eller ej? Något att tänka på när man väggmonterar dessa apparater som jag väljer mellan?
- Slutligen men inte minst viktigt - skulle någon av er kunna ge mig måttet på kartongen till 350/550? Jag vore supertacksam. ska jag lasta i bagaget på min lilla bil, så har jag max 82 cm takhöjd. Eventuellt går det kanske att få in den via baksätet som går att skjuta, men det har jag inte kollat ännu.
Många frågor, men just du kanske kan hjälpa mig med svar på åtminstone någon fråga. Skall till att beställa inom någon eller ett par dagar, så jag är som sagt väldigt tacksam för de svar jag kan få.
PS. Jag sitter ca 3,5 m från TV:n - är en 60" för stor på det avståndet? ;-) DS.
Väggmontering går utmärkt. TVn kommer ca 10 cm från väggen och den mesta värmen stiger ändå uppåt.
Postad 14 January 2011 - 09:35
Hett tips till er som har comhem och använder den interna digitalmottagaren. Om ni vill kunna sortera kanalerna som ni vill så ställ in land som "--" istället för Sverige och gör om kanalsökningen. Efter det så kan ni flytta runt kanalerna på vilken kanalplats ni vill
Men det funkar fortfarande inte att blanda digitala och analoga i samma lista va? Eller?
//Swaffe
Postad 14 January 2011 - 09:53
Men det funkar fortfarande inte att blanda digitala och analoga i samma lista va? Eller?
//Swaffe
Nej, det funkar fortfarande inte. Men det duger för mig och min sambo vilket är ett bra betyg. Om jag zappar runt kommer första alla digitala kanaler i den ordning jag vill ha dem och sedan alla analoga kanaler i min ordning. Om man vill gå direkt till någon kanal är det bara att trycka på siffra 1-9 på fjärrkontrollen. Man kan även trycka på två siffror för att komma direkt till de kanaler som har högre nummer.
Den stora skillnaden mellan att välja land Sverige eller inte välja något land alls är att de digitala kanalerna går att sortera. Jag har nu lagt SVT1 HD på plats 1 istället för plats 66, SVT2 HD på plats 2 istället för plats 86 osv.
Såhär har jag gjort:
Knapp 1: SVT1 HD
Knapp 2: SVT2 HD
Knapp 3: TV3 analogt
Knapp 4: TV4 digitalt
Knapp 5: Kanal 5 analogt
Knapp 6: TV6 digitalt
osv
Postad 14 January 2011 - 10:05
Nej, det funkar fortfarande inte. Men det duger för mig och min sambo vilket är ett bra betyg. Om jag zappar runt kommer första alla digitala kanaler i den ordning jag vill ha dem och sedan alla analoga kanaler i min ordning. Om man vill gå direkt till någon kanal är det bara att trycka på siffra 1-9 på fjärrkontrollen. Man kan även trycka på två siffror för att komma direkt till de kanaler som har högre nummer.
Den stora skillnaden mellan att välja land Sverige eller inte välja något land alls är att de digitala kanalerna går att sortera. Jag har nu lagt SVT1 HD på plats 1 istället för plats 66, SVT2 HD på plats 2 istället för plats 86 osv.
Såhär har jag gjort:
Knapp 1: SVT1 HD
Knapp 2: SVT2 HD
Knapp 3: TV3 analogt
Knapp 4: TV4 digitalt
Knapp 5: Kanal 5 analogt
Knapp 6: TV6 digitalt
osv
Helt korrekt
Postad 14 January 2011 - 10:48
Nu ska jag ta tag i alla jäkla inställningar. Finns ju sjuuukt mycket att ställa in när det gäller bilden.
Postad 14 January 2011 - 10:59
Jaha då var LG 60PK950N på plats på TV-bänken. Snart ska den upp på väggen! Ända jag märkt som e dåligt än sålänge är att det är lite buzzning.
Nu ska jag ta tag i alla jäkla inställningar. Finns ju sjuuukt mycket att ställa in när det gäller bilden.
Du kan nöja dig med THX eller cinema-läget (om det finns ngt sånt på pk950) tills du kört in den iaf.
Ngn buzzing har jag inte märkt av med min 250 men jag har å andra sidan en mac mini som står och surrar så de den kanske överröstar tvns buzz
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 January 2011 - 11:07.
Postad 14 January 2011 - 11:03
Postad 14 January 2011 - 11:52
En grejj till. Vart hittar jag vilken firmwire jag har och hur uppdaterar jag? Skärpan är lite väl knas när jag kör från datorn. Läste nånstans att det var fixat nu?
edit: Så nu har man läst igenom hela manualen, iaf gällande bildinställning. Snacka om mycket inställningar. Finns det nån guide för kalibrering av just LG plasmor? Hade ju Panasonic PZ70 innan och där var det ju bara kontrast, ljusstyrka, färgmättnad, skärpa. Det var allt. Nu finns det ju huuuur mycket som helst.
Redigerat av superjohan, 14 January 2011 - 12:22.
Postad 14 January 2011 - 12:20
Jag fick hem min DVE bluray-skiva igår så det blir den jag kaibrerar med sen. Hur hög kontrast vågar man köra med tills den är inkörd? Satte ISF expertläge på alla källor och sänkte kontrasten till 50.
En grejj till. Vart hittar jag vilken firmwire jag har och hur uppdaterar jag? Skärpan är lite väl knas när jag kör från datorn. Läste nånstans att det var fixat nu?
Jag körde på 80 i kontast från början sen ökade jag till 87 efter nån vecka.
Om du är van vid lcd så kommer du aldrig få lika skarp datorbild med en plasma.
Postad 14 January 2011 - 12:39
Självklart vet jag att plasma är sämre som monitor för surfande och annat men jag menade tidigare att alla apparater nu i grunden är dataskärmar och det blir fel att kalla de för enbart tv. Det märks om inte annat när man sätter på dom och de startar upp som en dator i väldigt många fall. Vi behöver ett nytt namn för de här apparaterna. Dator-tv får duga så länge.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
24 bilder
91 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?