Jag köpte min lg 50pk350N på Netonnet i fredags för 6999:-, samma dag så sänkte de priset med 699:-. Kan jag få den mellanskillanden tillbaka på ngt sätt?
LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 17 January 2011 - 19:01
Jag köpte min lg 50pk350N på Netonnet i fredags för 6999:-, samma dag så sänkte de priset med 699:-. Kan jag få den mellanskillanden tillbaka på ngt sätt?
Postad 17 January 2011 - 19:07
Bara och ringa och fråga, kan du åka till dem fysiskt med din tv så är det inga problem under öppet köp perioden.Hej
Köpte själv en Blu-ray spelare på fredagen och efter helgen hade dom sänkt den 400kr, då jag bodde nära var det bara att åka tillbaka och få tillbaka mellanskillnaden.
Skulle dem vägra är det ju bara att lämna tillbaka den och köpa den igen
Postad 17 January 2011 - 20:11
PK550N går bort då den inte har något extra jag vill ha från 350N, den kostar bara mer. OM nu inte THX är så bra?
Svärtan och IR på PK350N kan jag nog leva med så det som återstår är reflektionerna.
Hur mycket skillnad är det på reflektionerna mellan 350N, 760N och 950N? ÄR det någon som är i närheten av G20? Är det någon som är i närheten av gamla trotjänaren Panasonic PV60 (som speglar bra mycket mer än G20)?
Och till sist. Är inputlag lika bra som på G20? ALltså runt 20ms. Det är främst anledningen till jag inte vill ha en LCD på 80-100ms.
Är det så att även LG har ett mellanår på plasma fronten?
Panasonic verkar bara satsa på 3D och i övrigt i princip samma.
Det jag främst tänker på är om de äntligen ska sluta med spegelglaset som är seriens största nackdel?
Redigerat av e3henri, 17 January 2011 - 20:12.
Postad 17 January 2011 - 20:22
Bara och ringa och fråga, kan du åka till dem fysiskt med din tv så är det inga problem under öppet köp perioden.
Köpte själv en Blu-ray spelare på fredagen och efter helgen hade dom sänkt den 400kr, då jag bodde nära var det bara att åka tillbaka och få tillbaka mellanskillnaden.
Skulle dem vägra är det ju bara att lämna tillbaka den och köpa den igenMen det brukar inte vara några problem.
Okey tack
Mvh
Emil
Redigerat av littan, 17 January 2011 - 20:23.
Postad 17 January 2011 - 21:03
OKey blev inte direkt lättare att välja modell om man ska slå till.
PK550N går bort då den inte har något extra jag vill ha från 350N, den kostar bara mer. OM nu inte THX är så bra?
Svärtan och IR på PK350N kan jag nog leva med så det som återstår är reflektionerna.
Hur mycket skillnad är det på reflektionerna mellan 350N, 760N och 950N? ÄR det någon som är i närheten av G20? Är det någon som är i närheten av gamla trotjänaren Panasonic PV60 (som speglar bra mycket mer än G20)?
Och till sist. Är inputlag lika bra som på G20? ALltså runt 20ms. Det är främst anledningen till jag inte vill ha en LCD på 80-100ms.
Är det så att även LG har ett mellanår på plasma fronten?
Panasonic verkar bara satsa på 3D och i övrigt i princip samma.
Det jag främst tänker på är om de äntligen ska sluta med spegelglaset som är seriens största nackdel?
Vad jag läst så är inputlaggen ganska hög på LGs plasmor 2010. Betydligt högre än G20. 50-60 har jag för mig de mätte upp (ngn annan får gärna rätta mig här). Jag spelar själv en hel del på min och har inte upplevt ngn inputlag men vi är alla olika känsliga för sånt.
Postad 17 January 2011 - 21:26
Panasonic leder med G20...Vet att de var nån till Panasonic som hade riktigt låg inputlag.
Jag spelar varje dag på min LG och har inte märkt av nå inputlag.
Dock spelar jag inte just nå fps..
De ja kört är bad company 2.
Sen Gears of war 1 å 2..Dead Space 1.
Red dead redemption..New super mario.
Guitar hero..Märkte inte av nå där heller.
Inga ändringar i inställningar heller.
Men är det viktigt så be att få provspela i affär..Ta med det spel som du vill prova
Postad 17 January 2011 - 22:17
Då har man äntligen skaffat sig en 50" PK350N men den fungerar lite som den vill, när jag ska se digitalt från comhem så funkar det 5-20 minuter innan det blir "no signal" startar jag om tv'n så fungerar det en stund igen, analoga kanalerna tynar över i myrornas krig emellanåt för att sen komma tillbaks efter nån minut som om nått störde ut kanalerna men fungerar utmärkt på min tjock-tv.
Ljudet är det också något knas med, spelade på PS3 häromdagen och helt plötsligt blir ljudet på max oavsett om jag drar ner volymen till 0 eller max, startar om o det fungerar igen. Nu nyss kollade jag en film med minnessticka o ljudet låser sig och stannar på samma volym oavset vad jag gör.
Ska såklart ringa efter service när helgen är över men vet nån vad som kan va fel o kanske om man kan ladda ner ny firmware eller nått? Eller kanske tillomed bara nån dum inställning jag missat även om det inte känns så troligt?
Ringde butiken o förklarade felen, dom skickar en ny nu i veckan utan o krångla
Postad 17 January 2011 - 22:45
50-60ms klarar jag utan problem även om 20ms såklart är bättreVad jag läst så är inputlaggen ganska hög på LGs plasmor 2010. Betydligt högre än G20. 50-60 har jag för mig de mätte upp (ngn annan får gärna rätta mig här). Jag spelar själv en hel del på min och har inte upplevt ngn inputlag men vi är alla olika känsliga för sånt.
Däremot är jag mer känslig för om läppsynk kan bli fel p.g.a. att min hemmabio inte kan fördröja ljudet.
HAr testat med en PCD som ligger på 95ms och det gick hyffsat att spela, men lite läppsynkproblem.
Det vad så själva f-n att G20 inte funkade för mig för den verkar ju bäst på allt
Hmm när jag söker så hittar jag testar som ger input på lag över 80ms på PK550N. Va tusan nu är man ju tillbaka på LCD nivå igen.
Redigerat av e3henri, 17 January 2011 - 23:10.
Postad 17 January 2011 - 22:54
Postad 18 January 2011 - 08:00
Postad 18 January 2011 - 09:25
Vet inte var du hittade det. Enligt AVSforum så är det 50ms på PK350 och 60ms på PK550. Dock tycker jag att det borde samma värde på dessa, så jag gissar bara på en mätavvikelse.50-60ms klarar jag utan problem även om 20ms såklart är bättre
Däremot är jag mer känslig för om läppsynk kan bli fel p.g.a. att min hemmabio inte kan fördröja ljudet.
HAr testat med en PCD som ligger på 95ms och det gick hyffsat att spela, men lite läppsynkproblem.
Det vad så själva f-n att G20 inte funkade för mig för den verkar ju bäst på allt
Hmm när jag söker så hittar jag testar som ger input på lag över 80ms på PK550N. Va tusan nu är man ju tillbaka på LCD nivå igen.
Postad 18 January 2011 - 11:06
Plasman från Samsung som jag lämnade tillbaka kunde inte alls hantera ljud och det blev lite tysk dubbningskänsla över det hela.
Postad 18 January 2011 - 11:46
Hur är det med lipsync på LG's plasmor?
Plasman från Samsung som jag lämnade tillbaka kunde inte alls hantera ljud och det blev lite tysk dubbningskänsla över det hela.
Jag har inga problem med det men sånt är nog individuellt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 January 2011 - 11:47.
Postad 18 January 2011 - 12:19
Du menar från vilken källa man får ljud och bild?Jag har inga problem med det men sånt är nog individuellt.
Postad 18 January 2011 - 12:31
Kan knappt komma ihåg att nån haft problem med det...
Postad 18 January 2011 - 13:06
För att det skulle bli en jäkla ghosting efter rutan som visar den andra bilden?Varför har inte LG's plasmor bild i bild?
Postad 18 January 2011 - 13:25
Om man har på bild i bild länge då eller?För att det skulle bli en jäkla ghosting efter rutan som visar den andra bilden?
Ju mer jag får veta verkar LG ha många problem.
Postad 18 January 2011 - 13:27
Det undrar jag också, min gamla LG har den funktionen och då vill man även ha detta i den nya burken när det är dags för byte. Det är ju perfekt att frugan kan se sin kanal medan jag slötittar på sport.Varför har inte LG's plasmor bild i bild?
Postad 18 January 2011 - 13:49
Ska de sälja marknadens mest prisvärda apparater så gäller det att minimera lull-lullet!
Postad 18 January 2011 - 14:44
För att vara allvarlig. Du är nog sanningen på spåret. Det är en kostnadsfråga. Nu har de redan 3 tuners och för att få "riktig" PIP så skulle det ju behövas 6 tuners för att gardera med dubbel bild från alla varianter av insignal. Tillkommer PIP för alla exteringångar. Tänk vilka många olika kombinationer av PIP man kan tänka sig och vad det skulle kosta?Jag hade PIP på min gamla plasma men inte på min nya 50PK350. Kan inte säga att jag saknar funktionen särskilt mycket. Förmodligen har någon på LG räknat ut att det inte är försvarbart att höja priset på apparaterna för att lägga in PIP.
Min gamla Panasonic hade PIP endast i kombination inbyggd dvd-t/extern scart, men inte mot extern hdmi, vilket gjorde det hela värdelöst när jag bytte till en HD-box.
Postad 18 January 2011 - 15:38
Du menar från vilken källa man får ljud och bild?
Nej hur man uppfattar det som person. Precis som med inputlag så är personer olika känsliga för att se sånt.
Samma sak med buzzing en del hör det andra gör det inte osv osv.
Postad 18 January 2011 - 21:25
Kollade på en LG plasma hos onoff (osäker vilken modell) som hade världens största strömkabel på baksidan.
Den skulle göra det oerhört svårt att montera på väggen, hur ser strömkabeln ut på pk950?
Vet att kontakterna sitter på baksidan men tänkte lösa det med vinklade kontakter.
Postad 18 January 2011 - 21:38
Strömkabeln är slimmad.Någon som vet om den inbyggda digitalboxen är kompatibel med comhem alternativt digital tv från bredbandsbolaget?
Kollade på en LG plasma hos onoff (osäker vilken modell) som hade världens största strömkabel på baksidan.
Den skulle göra det oerhört svårt att montera på väggen, hur ser strömkabeln ut på pk950?
Vet att kontakterna sitter på baksidan men tänkte lösa det med vinklade kontakter.
Postad 18 January 2011 - 21:47
tackarStrömkabeln är slimmad.
Redigerat av Unregisteredb300af9a, 18 January 2011 - 21:58.
Postad 18 January 2011 - 23:25
Postad 19 January 2011 - 06:18
Hej alla, ny är på forumet. Har köpt en 50" 550N och är supernöjd med allt utom uppspelandet av filmer via USB. Jag lyckas nämligen inte få subtitles att fungera. Med vanliga avi-filer går det bra, men aldrig mkv. Har testat flera olika filmer och tv-serier och har givetvis filerna i samma mapp och med samma namn. Tips mottages tacksamt!
Tror tyvärr inte den har stöd för MKV+ subs..?
Trodde alla satt med HTPC nu för tiden, eller nån typ av mediastreamer
Börjar du intressera dig för sånt, kan jag råda dig att skaffa HTPC, eller för enkelhetens skull en mediastramer
Eller vet jag inte om det kanske går att konvertera filmen på datorn innan, med tex MK2vob, med det programmet vet jag att man kunde "bränna" in texterna innan man streamade till ps3an...
Testa med det programmet, konvertera med text, lägg in på USB minne, och sen testa på TVn..?
Redigerat av Garrett, 19 January 2011 - 06:28.
Postad 19 January 2011 - 07:04
Postad 19 January 2011 - 07:10
Spelarna i tvapparater är ganska begränsade. Ett hett tips är att köpa en media extender för en tusenlapp eller 2. DÅ kan du dessutom komma åt filer från alla datorer i hushållet.
Håller med, eller HTPC då... då det är lättare att ha och göra med tex surfa, kolla playkanaler utan meck, spela onlinepoker, youtube etc.
Men då får man gå upp nån tusing till... XBMC för film är rikigt klockrent nu med, när det programmet stöder hårdvaruutväxling+att den spelar filmer i den hz dom är inspelade i
Som sagt, spelarna i TV apparaterna är väldigt begräsande.
Redigerat av Garrett, 19 January 2011 - 07:11.
Postad 19 January 2011 - 08:38
Postad 19 January 2011 - 08:40
Det följer t o m med en 90 graders adapter om man vill ha den nedåt.Strömkabeln är slimmad.
Postad 19 January 2011 - 08:43
BBB har endast IPTV och det kräver en extern box. Å andra sidan så ingår en sådan gratis om man tecknar abb hos dem. ComHem funkar direkt i TVn.Någon som vet om den inbyggda digitalboxen är kompatibel med comhem alternativt digital tv från bredbandsbolaget?
Jag kommer att ha samma läge när jag flyttar och kommer att välja BBB. Har lite negativa vibbar av ComHem och deras "gamla" teknik. Vill gärna testa ITPV nu när jag får chansen.
Räcker med att jag fortfarande får dras med deras analoga skräp som "ingår" gratis i uttaget.
Postad 19 January 2011 - 10:06
Postad 19 January 2011 - 10:18
Postad 19 January 2011 - 10:37
Jag har också en 550N och har inga problem med subtitles. Eftersom jag inte har någon HTPC så tycker jag den integrerade mediaspelaren är kanonbra (med undantag för att DTS inte fungerar).Hej alla, ny är på forumet. Har köpt en 50" 550N och är supernöjd med allt utom uppspelandet av filmer via USB. Jag lyckas nämligen inte få subtitles att fungera. Med vanliga avi-filer går det bra, men aldrig mkv. Har testat flera olika filmer och tv-serier och har givetvis filerna i samma mapp och med samma namn. Tips mottages tacksamt!
Jag kör nästan uteslutande .mkv (720p eller 1080p) med separata subtitels (samma filnamn såklart). Man kan t o m flytta texten upp och ner i bilden. Med en extern hårddisk ansluten till USB-uttaget har man hela filmsamling tillgänglig enkelt och smidigt.
Redigerat av Unregisteredac4156d0, 19 January 2011 - 12:02.
Postad 19 January 2011 - 11:00
Jag har också en 550N och har inga problem med subtitles. Eftersom jag inte har någon HTPC så tycker jag den integrerade mediaspelaren är kanonbra (med undantag för att inte DTS inte fungerar).
Jag kör nästan uteslutande .mkv (720p eller 1080p) med separata subtitels (samma filnamn såklart). Man kan t o m flytta texten upp och ner i bilden. Med en extern hårddisk ansluten till USB-uttaget har man hela filmsamling tillgänglig enkelt och smidigt.
Hur blir det om det är DTS ljud på filmen? Inget ljud alls, eller blir det Dolby Digital eller stereo, eller nåt?
Postad 19 January 2011 - 12:01
Inget ljud alls om det bara finns DTS-spår, men det löser man enkelt genom att konvertera till AC3 med t ex AudioConverter.Hur blir det om det är DTS ljud på filmen? Inget ljud alls, eller blir det Dolby Digital eller stereo, eller nåt?
Postad 19 January 2011 - 13:56
Inget ljud alls om det bara finns DTS-spår, men det löser man enkelt genom att konvertera till AC3 med t ex AudioConverter.
Men det blir inte 24p på filmen väl?
Postad 19 January 2011 - 14:39
Skall köpa en ny TV och har fastnat för LG 50PK550N, skall anvädas till att lira PS3 och titta film/serier. Max pris är 8000:- tänkte om någon kan tipsa om det finns något vettigare? lcdled är inte intressant
Det finns något vettigare. Köp en LG 50PK350N på komplett.se för 5990 kr. Om du bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Uppsala kan du hämta ut den själv för 39 kr. Annars tillkommer frakt på ett par hundringar.
Det är inte så stor skillnad mellan PK350 och PK550 så om du inte absolut behöver tre HDMI-ingångar istället för två så kan du lugnt slå till på en PK350N.
Postad 19 January 2011 - 17:10
Samma här, bor i en lägenhet med BBB anslutet via fiber och digital tv ingår tydligen i mitt bredbandspaket.BBB har endast IPTV och det kräver en extern box. Å andra sidan så ingår en sådan gratis om man tecknar abb hos dem. ComHem funkar direkt i TVn.
Jag kommer att ha samma läge när jag flyttar och kommer att välja BBB. Har lite negativa vibbar av ComHem och deras "gamla" teknik. Vill gärna testa ITPV nu när jag får chansen.
Räcker med att jag fortfarande får dras med deras analoga skräp som "ingår" gratis i uttaget.
Vad jag förstod så skulle dock internet upplopplingen bli vässentligt segare vid tv tittande
Postad 19 January 2011 - 17:47
Läste ngt om mindre reflektioner.
På prisjakt sklijer det endast någon dryg tusenlapp mellan modellerna
Redigerat av Unregisteredb300af9a, 19 January 2011 - 17:53.
Postad 19 January 2011 - 18:24
Vi kommer att ha 100 Mbit/fiber så det ska inte vara något problem.Samma här, bor i en lägenhet med BBB anslutet via fiber och digital tv ingår tydligen i mitt bredbandspaket.
Vad jag förstod så skulle dock internet upplopplingen bli vässentligt segare vid tv tittande
Postad 19 January 2011 - 18:31
Någon som har koll på PX950N, är det endast en pk skärm med stöd för 3d eller har den några andra förbättringar.
Läste ngt om mindre reflektioner.
På prisjakt sklijer det endast någon dryg tusenlapp mellan modellerna
Hej!
Jag har en PX hemma och har haft en pk 950 hemma oxå. Det som skiljer är ju främst 3D samt man får mycket mindre inbränningar på PX. Det ska bero på att PX-serien använder en annan typ av forsfor som kan släckas och tändas snabbare. Detta har den pga att den ska kunna visa 3D på ett bättre sätt utan så kallad crosstalk. Annars så är svärtan likvärdig. Men störs du inte så mycket av inbränningar och inte har något större behov av 3D så kan du lika gärna välja PK950.
Gå in på den här sidan för att läsa en recension om PX950 (Den de recenserar är PX990 men det är samma modell som PX950 fast den heter så när den säljs i Storbritannien):
http://www.avforums....DTV-Review.html
På samma hemsida finns oxå en recension på PK950:
Läs båda recensionerna och sedan kan du göra en jämförelse.
Postad 19 January 2011 - 21:12
Blir nog en PX den närmaste veckan dåHej!
Jag har en PX hemma och har haft en pk 950 hemma oxå. Det som skiljer är ju främst 3D samt man får mycket mindre inbränningar på PX. Det ska bero på att PX-serien använder en annan typ av forsfor som kan släckas och tändas snabbare. Detta har den pga att den ska kunna visa 3D på ett bättre sätt utan så kallad crosstalk. Annars så är svärtan likvärdig. Men störs du inte så mycket av inbränningar och inte har något större behov av 3D så kan du lika gärna välja PK950.
Gå in på den här sidan för att läsa en recension om PX950 (Den de recenserar är PX990 men det är samma modell som PX950 fast den heter så när den säljs i Storbritannien):
På samma hemsida finns oxå en recension på PK950:
Läs båda recensionerna och sedan kan du göra en jämförelse.
Hur är det med wifin, har sökt på forumet men fått lite blandade svar.
Enligt vissa behöver man ingen usb "dongle" då allt är inbyggt men enligt speccen verkar den behövas?
Postad 19 January 2011 - 21:46
Blir nog en PX den närmaste veckan då
![]()
Hur är det med wifin, har sökt på forumet men fått lite blandade svar.
Enligt vissa behöver man ingen usb "dongle" då allt är inbyggt men enligt speccen verkar den behövas?
Du får med en dongle när du köper TV:n så du kan använda dig av wifin.
Postad 20 January 2011 - 12:43
Postad 20 January 2011 - 13:20
Är det någon som provat att uppdatera firmware på PK350 eller PK550 via USB-sticka? Fungerar det bra? man ska tydligen kunna maila LG och få firmware den vägen.Idag kom det en ny uppdatering till Pk950, 04.20.00 vet inte vad den skall göra för skillnad.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
33 bilder
649 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?