Har för mig att det ingick i erbjudandet från VE; att dom iaf körde den 100 timmar eller nåt först.
Verkar ganska knasigt att betala extra för att butiken skall bränna in tv:n...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
104 relaterade trådar
Postad 14 August 2013 - 08:54
Verkar ganska knasigt att betala extra för att butiken skall bränna in tv:n... Postad 14 August 2013 - 10:34 Har nu tagit mitt förnuft till fånga och beställt en ny tv...blev en Samsung UE65F6475 Hoppas jag blir nöjd med den... Den ska ersätta en gammal 720projje som har gjort sitt.. Har inte lyckats se några bilder på baksidan på tv´n..men hur sitter kontakterna? Rakt bakåt eller nedåt? Tänkte jag skulle ha ett riktigt slimmat väggfäste...nån som har nått tips? Nån av er som har finjusterat/kalibrerat denna model ...vad kör ni för inställningar? Tänkte jag skulle prova ”Hemmabio”´s rekommenderade inställningar. Kontrast mellan 80-85 Ljusstyrka 45-46 //Neelo77 Postad 14 August 2013 - 11:22
Hoppas på din "review" på denna TV, har letat överallt men inte lyckats hitta ett enda review. Väntar med inköp tills någon kan ge lite mer info. Mest intresserad om det finns "bleeding" och hur det funkar i direkt solljus. Har en 51" plasma idag som jag är väldigt nöjd med men behöver lite större TV och denna passar budgeten / Freelance Postad 14 August 2013 - 14:38
ska försöka göra en liten Review när den dyker upp...enligt elgiganten så typ början av sept..lite surt att vänta...men men
Postad 15 August 2013 - 11:34
Hur svårt kan det vara, tog mig 10 sekunder med Google http://www.tu.no/tes...-bildeformidler Sen gissar jag att detta är samma TV som F6470 baserat på att Samsung brukar hänga på en 5:a på nordiska marknaden (F8000 => F8005, F8500 => F8505 osv.) Postad 15 August 2013 - 12:16
var i min lokala tvaffär idag och frågade efter ett bra väggfäste till min nybeställda samsungtv....då sa han att man måste ha samsungs egna originalfäste med diverse vajrar och puckliknande fästen.....måste man det?? kikade annars på det här: http://www.dustinhom...#intcmp=con_con
Postad 15 August 2013 - 16:49
Har samma problem på min 40"are. Har även en 46a och där finns inte problemet. Hade en samsung-reparatör över idag som bytte ut moderkortet, men problemet kvarstår om än lite mindre. Stör mig för övrigt även på att "På-TV" inte funkar med en extern box, i alla fall inte för mig (Boxer). På den andra kör jag med den interna och där funkar det hur bra som helst. Några idéer? Och när vi ändå är inne på ämnet, den interna digitalboxen... Är det någon som vet hur man får igång, om det går att få igång, TimeShift på automatik? Det är ju döden att personligen behöva starta den varje gång man sätter igång TVn. =( Sen var det det där med att spela in hela serier. Är det någon som hittat den funktionen? Har ju funnits på typ alla boxar i flera år nu!? Dubbla tuners var ju även det ett skämt! Har ju funkat bättre innan på TV-apparater med endast en tuner. Bara massa skitsnack för att sälja mer antar jag. Postad 16 August 2013 - 07:05
Har en 40f8005 och när jag tittar på friidrotts-vm på TV4HD (comhem) så "korrigerar" sig bilden hela tiden. Ser ut som om gräset och läktaren rör sig och är allmänt grynigt. Har för mig att det är samma symptom på vanliga 4'an. Har inte upplevt det på någon annan kanal. Någon som känner igen det.
PS: Har provat med div bildinställningar av/på utan skillnad. Postad 16 August 2013 - 08:33
Tja,
1. Har en 65F8005 där jag inte klarar att få kontakt med min PLEX Server, mappen "Filmer" (både TV och PC är kopplat med kabel till samma router). Det fungerar för mappen "Musik" och "Foton". Hade tidigare en LG LM960V och det fungerade perfekt men idag har jag fler filmer och kanske andra format som Samsung inte klarar av att ta upp, vad tror ni? Har ca 81 st filmer i "Filmer" mappen. Samsung support säger att min TV inte stöds av PLEX enligt deras kompabilitetssida... 2. Jag har allt kopplat till en Onkyo TX-NR616 receiver, någon som vet hur jag ska göra för att få ljudet från TVns SmartHub till Receiver utan att behöva dra en egen optisk kabel från TV till förstärkare? Har idag en Logitech Harmony 555 där jag normalt har en aktivitet för "Titta på TV". Tänkte först skapa en egen aktivitet "Titta på SmartHub" men får inte fjärrkontrollen till att ändra ingång på förstärkaren till Optisk 1. Postad 16 August 2013 - 09:00
Var på MediaMarkt och kollade in Samsungs senaste (Samsung UE75F8005)
75-tummare. LED och måste bara säga att bilden var fantastiskt bra. Stod mycket nära skärmen och kunde knappt urskilja några pixlar alls trots den stora storleken. Fantastiskt bild i klass med Ultra-HD. Källan var en Blu-Ray med OZ. Mitt habegär växte. Men priset är inte att leka med. Runt 80.000 SEK. Givetvis en stor pjäs, men ändå var den mycket tunn. Priset är för högt för mig men drömma kan man. Det var denna: http://www.pricerunn...E75F8005-priser Postad 16 August 2013 - 10:01
Vet inte riktigt vad OZ är för något, då jag antar att det inte handlar om "Land of OZ", vad var det som visades på skärmen? De gånger jag sett Samsungs/LGs större apparater har det nästan alltid varit med specialgjorda slingor av typen "färgglad blomma slår ut långsamt", däremot har jag inte haft möjlighet att se den med riktigt innehåll. Men att det är en riktigt fin TV är det så klart ingen tvekan om Postad 16 August 2013 - 10:22
Har Sappa och tycker bilden är allmänt pixlig. Vet inte om detta är leverantörens fel. Signalstyrka och annat är på 100%. Märks speciellt på tv4 och vid sportsändningar.
Postad 16 August 2013 - 10:28
Tror att det beror på dåliga sändningar från Moskva, har samma problem själv. Postad 16 August 2013 - 10:48
"Endast" 65K när jag är inloggad på Webhallen! Redigerat av Kung67, 16 August 2013 - 10:48. Postad 16 August 2013 - 10:52
Vad tycker insatta om 55" F6515? Bra pris just nu (t.o.m. 18/8), 10 890 kr på Electroworld:
http://www.electrowo...CECOMP_PRISJAKT Postad 16 August 2013 - 11:34
Jag installerade plex-server på min qnap nas igår, och sedan plex klienten på min f8005 och det var inga problem! Postad 16 August 2013 - 11:53
Plex appen var redan installerad på min TV, laddade du ned manuellt altså?
Kan du eventuellt skriva vilken version du har på appen? Hur många filmer har du i din mapp? Förresten, hur spelar du upp ljudet på filmer via plex, via TVns högtalare eller förstärkare och i såna fall vilken utgång på TV, HDMI/Optisk Ut? Tack! Redigerat av Benji_9, 16 August 2013 - 11:55. Postad 16 August 2013 - 12:07
Plex server v. 0.9.7.12.14, TV-appen kan jag tyvärr inte svara på just nu eftersom jag är på jobbet, kan kolla ikväll. Ljudet kör jag direkt via tv'ns inbyggda.
Sammantaget Film + serier är lätt över 100 st. Postad 16 August 2013 - 12:30
Gör gärna det, men då ska jag försöka avinstalla appen och ladda ned manuellt.
Har också sista versionen på servern.. Bra att du har mycket filmer, då kan det inte vara det då... Tack så länge! Postad 16 August 2013 - 17:18
Tjo! Jag har precis köpt exakt samma TV som du beställt och har även kollat på lite väggfästen. Jag va inne på webhallen häromdagen och köpte lite skit till TVn och vi snackade om just väggfästen. Samsung har ju sitt eget fäst men hittade även detta: http://www.webhallen..._32-55_max_50kg Jag ska nog köpa detta när jag väl fixat ny TV bänk osv. Angående Samsung UE55F6475, jag kalibrerade den via THX Link-Up appen men har ni några andra tips. Jag är heeeelt ny i gamet för dom nya(re) TV apparaterna. Så vet inte riktigt vad jag ska göra för att få så bra inställningar som möjligt. EDIT: Såg att din tv var 65" min är 55" Redigerat av mindyoursoul, 16 August 2013 - 17:26. Postad 17 August 2013 - 17:24
Min plexklient är v. 1.006 Postad 18 August 2013 - 21:35
Har en här hemma sedan en dryg månad och är grymt nöjd. Men det gäller att enbart skicka högupplöst mtrl på den. Allt annat ser rätt illa ut på så stor skärm. Postad 18 August 2013 - 21:36
Hur är det med svärtan? Det brukar ju vara haken med LCD, hur väl fungerar Cinema Black funktionen? Kan tänka mig att det främst är textremsor som kan paja den om dessa inte ligger i bilden så att säga. Postad 19 August 2013 - 16:53
Kör också Plex (från en Mac Mini). Funkar bra förrutom att Cinema Black funktionen inte verkar funka när man använder Samsungs Plex app för Smart TV. Läste lite på nätet och verkar vara en bugg i senaste Samsung firmwaren. Annars klockrent program!
Postad 19 August 2013 - 17:29
kör ni inte med väggfästen?.....hur slimmat fäste kan man använda utan att kablage tar emot...?
Postad 21 August 2013 - 08:02
Kör med ett sådant: https://www.prisjakt...kt.php?p=512787 14mm om jag minns rätt. Sitter väldigt bra och snyggt. Så länge man inte ska byta sladdar ofta. Tiltfunktionen funkar inte bra då kameran på baksidan tar i på min 55f7005. Postad 22 August 2013 - 08:19
Jag kör med samma fäste. Funkar skit bra, snyggt o tajt mot väggen. Lätt monterad också! Postad 22 August 2013 - 08:55
Ålrajt, folket... Om jag kan få en 46" F8005 för 11000:-, borde jag köpa en direkt?
Postad 22 August 2013 - 12:42
Förväntar du dig på allvar ett seriöst svar på den frågan? Postad 23 August 2013 - 13:28
Nu har jag haft min UE65F8005 i en dryg vecka och jag kan bara säga WOW. Bilden är helt fantastisk så länge du matar den med hdmaterial, helst 1080p, men 720p duger. Lågupplöst ser inge vidare ut men det är nog inte tvns fel utan storleken eftersom allting blir uppförstorat. Den inbyggda mediaspelaren funkar okay, den spelar de flesta format man skickat till den, det enda som inte funkat är full bluray, men det hade jag inte väntat mig heller. Mediaspelaren tar rätt lång tid på sig att starta filmerna/tvserierna, kanske 5-10sekunder och saknar funktioner för snabbspolning i mkv-arkiv. För mp4 tror jag det gick dock.
Har vid nåt tillfälle anat clouding nere i båda hörnorna men konstigt nog är det inget jag stört mig på, vilket var min största fruktan när jag beställde denna tvn. I 1080p-filmer med sorgkanter upptill och nertill i bild har jag aldrig stött på någon clouding. Har även testat 3dfunktionen. Den fungerade alldeles ypperligt. Såg inga tendenser till crosstalk eller andra problem. Dock får jag lätt ont i huvudet vid 3d-tittande så inget som jag kommer använda mig av. Se till att ni använder er av CI-modul och inte extern digitalbox så att ni till fullo kan använda er av SmartHubben som jag tycker är mkt trevlig. Jag trodde steget från 43" till 65" skulle ta ett tag att vänja sig vid men efter att ha suttit vid den bara några minuter så skulle jag absolut inte vilja ha en mindre storlek och då sitter vi ändå ganska nära tvn. Alla ni som går i köptankar rekommenderar jag att redan från början köpa den största storlek som er plånbok tillåter. Postad 23 August 2013 - 23:57
Kul att du är nöjd, bara ändra användarnamnet då Men jag tycker det verkar lite märkligt att cloudingen skulle vara annorlunda på 1080p signaler än andra signaler, eller missförstod jag dig? Postad 24 August 2013 - 09:20
En enkel fråga
jag har en 46f8005 kan man få Svt-play på den ? och i så fall hur Redigerat av nullebulle, 24 August 2013 - 09:20. Postad 24 August 2013 - 09:35
Ni som har erfarenhet av 6475-modellerna (eller motsvarande). Skulle vilja veta följande om Smart-tv i dessa modeller:
Finns HBO-appen och stödjer den 5.1-ljud? Finns Plex-appen? Finns Netflix-appen? Jag är grymt sugen på 75-tummaren när den går ner lite till i pris, men hoppas att den inte hamnar i B-laget när det gäller Smart-tv som Blu-rayspelarna gjort. Vet iofs inte om årets blu-rayspelare har fullt smart-tvstöd, men E-serien har inte det. Postad 24 August 2013 - 09:46 Nej, konstigt nog så är det så jag upplevt det. Har bara sett cloudingen en enda gång och det var med 720p-signal. Jag har verkligen letat efter clouding men bara stött på det den gången. Borde bero på nån typ av tillfällighet, det kommer isåfall visa sig i framtiden. Postad 24 August 2013 - 14:23
Det är måhända så att vissa inställningar/funktioner bara är tillgängliga med 1080p signal? För Cloudingen måste ligga i panelen och den är garanterat densamma i oavsett insignal. Det viktiga är väl att du är nöjd, eller iaf tillräckligt nöjd, för helt öjd blir man ju aldrig, iaf inte jag Postad 24 August 2013 - 15:47
Nej, helt nöjd blir man aldrig. Kanske 9/10 för denna tvn, och det är bra nog. Har du hämtat ut din än Improwise2?
Postad 24 August 2013 - 17:02
Nä, efter att ha sett 64" F8505 in action hemma i nån vecka så måste jag bara erkänna att den bästa TV:n just nu för mig är en plasma, och att när det väl hände så var det otroligt nog inte Panasonic som fixade det utan Samsung. Sen finns det så klart personliga preferenser, rumspåverkan och annat som kan påverka vad man själv anser vara den bästa TV:n, men för mig är kombinationen av en ljusstyrka som ingen plasma kunnat drömma om tidigare i kombination med en svärta som en LCD inte kommer i närheten av en killer. Enda konkurrenten hade varit om Sonys HX9 serie funnits kvar på marknaden, men det gör den som bekant inte och dessutom får väl min relation med Sony beskrivas som minst sagt ansträngd just nu. Ja, och hade Panasonic erbjudit sin ZT60 i 65" i Europa kunde det ha varit en konkurrent, men tror ändå att F8505 dragit längsta strået (även bortsett prisskillnaden då). Redigerat av Unregistered1413, 24 August 2013 - 17:06. Postad 24 August 2013 - 18:48
Jo, jag var också lite inne på den förut men när jag läste om buzzingen så blev jag avskräckt. Har du köpt din 8505 redan? Annars kan jag tipsa om att Komplett säljer ut dom till kanonpriset 24papp den här helgen
Postad 24 August 2013 - 18:49
Köpte en UE46F6515, men får inte in optiska kabeln... Har rätt kabel, använde den i min förra Samsung, klickar in utan problem i Xbox och Soundbar, men går inte in i Digital out porten på TVn. Forcerade in den (ska ju va lätt tryck följt av ett klick, som på alla andra apparater) så pass att baksidan buktade inåt, men inget ljud ut.
Inte ska det vara annan kabel än denna? http://www.kjell.com...el-1-5-m-p37403 För övrigt märkte jag nu att när jag kopplar Dator-TV med HDMI så skalas bilden om, så det blir ca 2-3 cm svart ram runt hela bilden på TVn. Detta trots att datorn matar 1920x1080 till TVn. Blir inte så när jag kör Xbox. Blev inte heller så när jag kopplade samma dator till förra TVn i samma upplösning med samma kabel. What gives? Redigerat av Unregistered0cd480d8, 24 August 2013 - 19:12. Postad 24 August 2013 - 20:51
Min 46f8005 lyser igenom lite i hörnen nedantill. Upptäckte det först nu, syns bara när bilden är helt svart. Ska man gå tillbaka?
Postad 24 August 2013 - 22:11 Om du stör dig nånting enormt på det så visst, gå tillbaks. Tror dessvärre det är nästintill omöjligt att du får ett ex som är 100% fritt från clouding dock. Postad 25 August 2013 - 07:03
Nej störs inte så mkt av det. Framträder bara ibland skumt nog. När jag lirade ps3 igår såg jag det inte alls. När jag tittade på film via plex såg jag det inte under själva filmen bara när filmen laddades.
Postad 25 August 2013 - 08:45
Jag funderade också på deg här med buzzingen (samt andra kända plasmaproblem) men verkar ha haft tur med mitt ex. Men kan absolut förstå att många tvekar inför att köpa plasma. Postad 25 August 2013 - 09:53
Tydligen ingen som vet Postad 25 August 2013 - 11:04
Finns det någon här som lyckats få Samsung Universal remote att fungera mot en receiver? I samband med setupen så brukar den ibland stänga av recievern, men det är enda gången som fjärren verkar vilja kommuncera med recievern. STB-knappen funkar aldrig och inte heller automatisk på/av tillsammans med tvn.
Postad 25 August 2013 - 11:30
Nyfiken, någon här som har en F8005 och som också haft/har en high end plasma från senare år (eller en Kuro) och kan göra lite jämförelser mellan styrkor och svagheter? I synnerhet då hur stor skillnad ni upplever på svärta.
Jag hade ju själv en sony HX9XX innan, den var mer ljusstark än nuvarande plasma, och med bättre svärta på så sätt att svarta fält var mer svarta (bra local dimming), men också en del typiska local dimmingproblem. Tyvärr har jag den inte kvar att jämföra med, så det blir lite ur minnet där när det gäller själva "innehållet" och det vet man ju att minnet kan lura en lite. Redigerat av Unregistered1413, 25 August 2013 - 11:31. Postad 25 August 2013 - 16:25
Kan man koppla två hörlurar till F8005? Försöker hitta info om det...är det så att tvn saknar 3,5 mm?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |