alltså antenn måste det vara
LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 02 February 2011 - 13:51
Kör via 3 hål i väggen.
Fick du en bekräftelse från TV att den hittat en CA-modul?
Postad 02 February 2011 - 13:53
Vilken kanal skall den stå på med tex står ju inget om det.
Mem den skall stå på hdmi eller annan.
ringde kundtjänst på comhem och hon kunde inte heller ställa in tv moduler
Fixade det själv fick tänka till i 3 min sedan gick det
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 02 February 2011 - 14:11.
Postad 02 February 2011 - 14:14
Har du 3 hål i väggen skall du välja "kabel" vid kanalsökningen annart söker den på boxer.Kör via 3 hål i väggen.
Postad 02 February 2011 - 14:19
Det vet jag skrev lite fel bara.
Men tack ändå
Någon som jämfört comhems modul mot deras hd box Humax CXHD-5000C
Tja
Postad 02 February 2011 - 14:52
Vore ju himla bra så man slipper mp3 skiten
Postad 02 February 2011 - 15:15
Nej, då är det ju kabel.Kör via 3 hål i väggen.
Postad 02 February 2011 - 18:15
Menyknappen och sen tryck på den röda knappen på fjärren så ska du ha den längst upp.
Tack för det. Visade sig att jag hade version 04.14.01 på min 60PK950N.
Vet dock ej om det är den senaste då jag inte har TVn ansluten till nätet.
Men det kan man ju kolla med LG då...
Postad 02 February 2011 - 18:48
http://www.netonnet....0n/128567.5290/
det svåra är att övertyga bossen...
Postad 02 February 2011 - 18:55
Jag har 04.20.00 Har visserligen 50" men det är samma mjukvara.Tack för det. Visade sig att jag hade version 04.14.01 på min 60PK950N.
Vet dock ej om det är den senaste då jag inte har TVn ansluten till nätet.
Men det kan man ju kolla med LG då...
Postad 02 February 2011 - 20:43
PK950N kostar ju dubbelt så mycket som PK350N.
Jag bryr mig inte så mycket om saker som Wifi, mediaspelare och massa HDMI utgånger.
Däremot är jag intresserad av bättre svärta och mindre reflektioner.
HUr mycket bättre är PK950N på dessa områden och är det värt dubbla priset?
Jag letar alternativ till en Panasonic G20 och om jag förstår rätt så är PK950 nära G20 i svärta (man slipper dessutom sämre svärta med tiden och floating blacks), men PK350N ska vara sådär i svärta?
SEdan har jag även läst att PK950N som är minst reflekterande ändå ska vara betydligt mer reflekterande än Pansonics sämste modell (X20). LÅter ju helt otroligt. ÄR det stor skillnad på PK950 och 350 här?
Postad 02 February 2011 - 21:08
Skulle bara vara sony och slam flåt samsung som skulle funka men det funkar iaf till pk.Hämta hem sista firmwaren för tv´n.
Postad 03 February 2011 - 08:01
Jag fick min 60PK550N utbytt, hade liknande vertikala ränder som du nämner. Jag kontaktade LG och de skickade hem en servicetekniker till mig som bekräftade problemet. Jag fick sen ett RMA-nummer från LG som jag fick ange till Expert, vartefter de skickade ut en ny tv till mig. Den nya tv:n har också lite ränder samt "dirty screen" men inte lika framträdande som på den första.
Hur gjorde han för att "bekräfta problemet", hade han nåt speciellt material han kolla på eller? Hur länge var du utan tv?
Antar att det inte är nån skillnad om man köpt den på Siba eller Expert...
Vad menar du med "dirty screen"? Ibland känns det som det sitter på smutsig plastfilm eller nåt på glaset, är de det du menar?
Postad 03 February 2011 - 10:36
Postad 03 February 2011 - 11:24
Jupp, det är korrekt uppfattat ang. dirty screen. Jag visade teknikern en enfärgad bakgrundsbild där ränderna syntes tydligt, räckte med det. Var inte utan tv alls, fick hem den nya innan den gamla hämtades upp.
Vad gjorde han mer för test då? Hade han typ med sig en BD spelare med nåt speciellt testmaterial?
Men det var inget snack om saken då när han såg vad det handlade om?
Postad 03 February 2011 - 15:45
Dom andra kanalerna funkar toppen
Mvh
Postad 03 February 2011 - 15:48
Får inte min modul från comhem att funka med HD kanalerna,någon mer som det strular för.
Dom andra kanalerna funkar toppen
Mvh
Det är en CI+ modul som du köpt av comhem?
Postad 03 February 2011 - 15:53
Funkar på svt hd men inte canal+ HD
Står conax på den.
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 03 February 2011 - 15:59.
Postad 03 February 2011 - 16:51
Du har en vanlig ca modul..Du måste ha den nya ci +modulen för att kunnaBra fråga vart ser man det?
Funkar på svt hd men inte canal+ HD
Står conax på den.
använda den inbyggda mottagaren för pairade hd kanaler 1 och 2hd är inte pairade..
Det står tydligt hd på den nya ci + modulen.
499 pix på giganten kostade den mig i onsdags.
Postad 03 February 2011 - 16:56
Verkar dock va en väldig skillnad i pris på denna på olika sidor/butiker.
På Dustin kallar dom sin version 5.0 och är dyrare än på inwarehouse.
Kommer det ofta nya versioner utav dessa CA-moduler???
Eller är det tämligen riskfritt att beställa från vilken sajt som helst?
Edit: stavfel
Redigerat av Korvis, 03 February 2011 - 17:01.
Postad 03 February 2011 - 17:30
Du har en vanlig ca modul..Du måste ha den nya ci +modulen för att kunna
använda den inbyggda mottagaren för pairade hd kanaler 1 och 2hd är inte pairade..
Det står tydligt hd på den nya ci + modulen.
499 pix på giganten kostade den mig i onsdags.
Och den funkar till lg?
Fick nämligen detta svar nyss från comhem
Jag gissar att du har köpt modulen hos en återförsäljare och dessa skulle ha informerat om att HD-kanaler inte fungerar med en vanlig CA-modul. Anledningen till detta är att man måste binda kortet till modulen och för att detta ska fungera måste man ha en HD-modul, en så kallad CI+ Modul.
Vi släppte CI+modulerna nu i december och dessa är än så länge bara kompatibla med Samsung och Sonys tv-modeller.
Så tyvärr kommer inte HD-kanalerna fungera med en CA-modul på din LG-tv och du ska ha rätt att lämna tillbaka den hos återförsäljaren i så fall.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Postad 03 February 2011 - 20:18
Det funkar utmärkt på PK!!Se forum digitalboxar com hem hd modul där även firmwaren för PK finns.Och den funkar till lg?
Fick nämligen detta svar nyss från comhem
Jag gissar att du har köpt modulen hos en återförsäljare och dessa skulle ha informerat om att HD-kanaler inte fungerar med en vanlig CA-modul. Anledningen till detta är att man måste binda kortet till modulen och för att detta ska fungera måste man ha en HD-modul, en så kallad CI+ Modul.
Vi släppte CI+modulerna nu i december och dessa är än så länge bara kompatibla med Samsung och Sonys tv-modeller.
Så tyvärr kommer inte HD-kanalerna fungera med en CA-modul på din LG-tv och du ska ha rätt att lämna tillbaka den hos återförsäljaren i så fall.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Ci+ är ingen com hem uppfinning...Efter sista firmwaren är pk`s mjukvara vara kompatibelt.
Det funkar för andra lg ägare också obs tv´n måste ha stöd för ci+ samt kompatibel mjukvara(firmware)
Comhem har endast testat och godkänt ett antal sony och samsung men det betyder inte att det inte skulle funka på andra apparater med ci+ och rätt mjukvara.Comhem kan nog ta tid på sig att godkänna apparater..så varför vänta
CA moduler conax är historia nu
Postad 03 February 2011 - 21:45
Det där är ju helt korrekt. Man måste ha en CI+ modul för att det ska fungera. CA modul räcker bara för icke pariade HD kanaler. Comhem har rätt.
Sen har såklart inte comhem testat alla modeller så då kan de inte heller gå ut att säga att det fungerar på alla för då skulle de få en jäkla massa klagomål om det nu inte skulle fungera till 100%. Därför säger de att de bara stödjer Sony och Samsung. Det funkar säkert fint på alla TV som stödjer CI+.
Redigerat av Unregistereddc471864, 03 February 2011 - 21:46.
Postad 04 February 2011 - 08:13
/Mange
Postad 04 February 2011 - 08:53
Vad gjorde han mer för test då? Hade han typ med sig en BD spelare med nåt speciellt testmaterial?
Men det var inget snack om saken då när han såg vad det handlade om?
Han gjorde inga fler tester och nej, det var inget snack efter att han hade sett ränderna.
Postad 04 February 2011 - 10:38
Hoppas den kommer idag, är riktigt taggad. Fick även en box med alla sagan om ringen extended häromdagen. Lär bli det första jag tittar på^^
Något tips på en Blu-Ray rulle med bra bild på som jag kan inviga min nya TV med? =)
Postad 04 February 2011 - 10:57
Beställde igår (Äntligen) en Pk550N. Den är redan på Distributionscentralen i staden och bör levereras idag, om jag bara får brorsan att släppa in budet. Jag jobbar 8 mil hemmifrån och har liiite svårt att sticka iväg ett par minuter för att ta emot en vara. Någon som beställt TV från NetonNet tidigare som vet om budet brukar ringa innan de kommer? Om inte lär jag inte kunna ta emot hemleverans =(
Hoppas den kommer idag, är riktigt taggad. Fick även en box med alla sagan om ringen extended häromdagen. Lär bli det första jag tittar på^^
Något tips på en Blu-Ray rulle med bra bild på som jag kan inviga min nya TV med? =)
Klassiska svaren just nu: Avatar, The Dark Knight, eller varför inte lite Planet Earth?
Redigerat av Garrett, 04 February 2011 - 10:57.
Postad 04 February 2011 - 10:59
Beställde igår (Äntligen) en Pk550N. Den är redan på Distributionscentralen i staden och bör levereras idag, om jag bara får brorsan att släppa in budet. Jag jobbar 8 mil hemmifrån och har liiite svårt att sticka iväg ett par minuter för att ta emot en vara. Någon som beställt TV från NetonNet tidigare som vet om budet brukar ringa innan de kommer? Om inte lär jag inte kunna ta emot hemleverans =(
Man får i regel ta ledigt en dag för att ta emot hemleveranser
Postad 04 February 2011 - 11:08
Klassiska svaren just nu: Avatar, The Dark Knight, eller varför inte lite Planet Earth?
Planet earth har jag velat se länge =)
@Radiozo: Tråkigt, Min arbetsgivare skulle aldrig bevilja ledighet för en sådan sak. Jag får helt enkelt hålla tummarna.
Någon som vet vad som brukar hända om man inte tar emot paketet?
Postad 04 February 2011 - 11:25
Planet earth har jag velat se länge =)
@Radiozo: Tråkigt, Min arbetsgivare skulle aldrig bevilja ledighet för en sådan sak. Jag får helt enkelt hålla tummarna.
Någon som vet vad som brukar hända om man inte tar emot paketet?
Din arbetgivare ska ta å skita i av vilken anledning du tar ledigt. Du har rätt till 25 dagar om året.
Det som händer är att du får hämta det själv om du inte är hemma.
Redigerat av Unregistereddc471864, 04 February 2011 - 11:26.
Postad 04 February 2011 - 11:34
Postad 04 February 2011 - 17:59
Din arbetgivare ska ta å skita i av vilken anledning du tar ledigt. Du har rätt till 25 dagar om året.
En arbetsgivare har bara begränsad skyldighet att ge ledighet på kort varsel dock.
Hoppas TVn smakar...min pk350 är mer än OK.
Postad 04 February 2011 - 20:18
Postad 04 February 2011 - 20:32
Min 60" LG 60PS8000 fick jag pixel fel och bilden ibland visad 2 färger , skickade in den på service och nu får jag en LG PK950 istället
![]()
![]()
då dom inte hade delar att laga den.
Jösses. Ingen dålig uppgradering det!
Postad 04 February 2011 - 20:53
Jag får hoppas att det är en bättre TV än min tidigareJösses. Ingen dålig uppgradering det!
Vad är er intryck ni som äger denna modell
Postad 04 February 2011 - 20:57
haha nej du. Man har inte rätt att ta semester med en dags varselDin arbetgivare ska ta å skita i av vilken anledning du tar ledigt. Du har rätt till 25 dagar om året.
Posten ringer innan och bestämmer tid. Men normalt är det dagtid som gäller.
De kommer bara inte hur som helst och knackar på...har jag aldrig råkat ut för iallafall.
Om de inte får tag på dig så får du en avi och får boka utkörning själv som då kostar pengar. Du kan även hämta den själv på postterminalen.
Postad 04 February 2011 - 22:16
haha nej du. Man har inte rätt att ta semester med en dags varsel
De kommer bara inte hur som helst och knackar på...har jag aldrig råkat ut för iallafall.
Om de inte får tag på dig så får du en avi och får boka utkörning själv som då kostar pengar. Du kan även hämta den själv på postterminalen.
Jodå, de kommer visst bara hur som helst och knackar på...
Har hänt mig tre gånger... i följd!
Postad 04 February 2011 - 22:34
Hmm, det verkar skilja sig från ort till ort. Jag brukar få ett sms innan posten levererar.Jodå, de kommer visst bara hur som helst och knackar på...
Har hänt mig tre gånger... i följd!
Postad 04 February 2011 - 22:48
haha nej du. Man har inte rätt att ta semester med en dags varsel
En dag? Du borde väl ändå vetat att du ska få den ett tag?
Iofs jag har inga problem med sånt med min arbetsgivare. Bara att jobba in den tiden senare. Hur svårt är det egentligen
Jag hade inget val heller då jag inte kan hämta den själv. Jag har inte ens körkort. Hade min chef sagt nej hade jag fått stanna hemma pga "sjukdom"
Beror ju helt på vem det är som levererar. Finns fler fraktbolag än posten. Schenker levererade min har jag för mig. DE snackade jag med innan de skulle leverera så jag fick reda på när de skulle dyka upp.
Redigerat av Unregistereddc471864, 04 February 2011 - 22:49.
Postad 05 February 2011 - 10:24
Postad 05 February 2011 - 10:37
Postad 05 February 2011 - 11:47
Jag får hoppas att det är en bättre TV än min tidigare
![]()
![]()
Vad är er intryck ni som äger denna modell
Jag har haft min 60PK950N i 2-3 veckor nu och får nog säga att jag är väldigt nöjd än så länge.
Inga problem med IR. Märkte av detta mer på min gamla Panasonic PV60.
Det enda jag upplever som något sämre mot min gamla plasma är att det är mer buzzing på LGn. Detta är dock inget jag stör mig på då ljudet som regel överröstar detta.
Har provat och köra in kalibreringen som Flatpanels gjorde och bilden blir då väldans bra. Den är väldigt snarlik THX-läget men jag inbillar mig att detaljerna i det svarta blir bättre med Flatpanels inställningar.
Den lilla extra fjärren som medföljer TVn är kanonsmidig nu när man gjort sina inställningar klart.
Har ännu inte anslutit TVn till nätet men det får det nog bli framöver och då kommer jag troligen använda den medföljande USB-dongeln för trådlöst nätverk.
Nu blir det nog ingen ny TV förrän man får en stor OLED TV till bra peng med bra prestanda!
Postad 05 February 2011 - 12:18
Jag har haft min 60PK950N i 2-3 veckor nu och får nog säga att jag är väldigt nöjd än så länge.
Inga problem med IR. Märkte av detta mer på min gamla Panasonic PV60.
Det enda jag upplever som något sämre mot min gamla plasma är att det är mer buzzing på LGn. Detta är dock inget jag stör mig på då ljudet som regel överröstar detta.
Har provat och köra in kalibreringen som Flatpanels gjorde och bilden blir då väldans bra. Den är väldigt snarlik THX-läget men jag inbillar mig att detaljerna i det svarta blir bättre med Flatpanels inställningar.
Den lilla extra fjärren som medföljer TVn är kanonsmidig nu när man gjort sina inställningar klart.
Har ännu inte anslutit TVn till nätet men det får det nog bli framöver och då kommer jag troligen använda den medföljande USB-dongeln för trådlöst nätverk.
Nu blir det nog ingen ny TV förrän man får en stor OLED TV till bra peng med bra prestanda!
Låter bra, har varit inne på flatpanels sida och läst på lite
Så USB dongeln medföljer altså? iså fall skippar jag att dra en kabel
//Peter
Postad 05 February 2011 - 16:24
Postad 05 February 2011 - 16:52
Hej har nu beställt en 60pk250n för 11000 på netonnet, har velat mellan plasma och lcd länge nu, men blev en plasma. hoppas jag blir nöjd
tror faktist att jag ska beställa en sådan jag också.
vet dock inte hur länge jag vågar vänta, hoppas på ännu billigare pris innan dom försvinner
Postad 05 February 2011 - 18:16
Låter bra, har varit inne på flatpanels sida och läst på lite
![]()
Så USB dongeln medföljer altså? iså fall skippar jag att dra en kabel
//Peter
Ja, den följde med i lådan. När det gäller de båda medföljande fjärkontrollerna måste jag nämna att jag ALDRIG upplevt en fjärr som har sån grym räckvidd. Kan rikta den/dom åt helt fel håll och ändå funkar det - kanon! Min Tvix HDN1 kan man väl lugnt säga är dess raka motsats - oerhört känslig för hur man riktar den.
Postad 05 February 2011 - 18:21
Är det sant? Jag upplever raka motsatsen med min fjärrkontroll till min 50PK350. Det är faktiskt det enda jag stör mig på med TV:n vilket är ett bra betyg. Måste verkligen sikta noga nere i högra hörnet för att fjärrisen ska funka. Tröttsamt. Fjärren till min fem år gamla LG-plasma är ett underverk i jämförelse. Den är verkligen toppen.När det gäller de båda medföljande fjärkontrollerna måste jag nämna att jag ALDRIG upplevt en fjärr som har sån grym räckvidd. Kan rikta den/dom åt helt fel håll och ändå funkar det - kanon!
Postad 05 February 2011 - 18:32
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
18 filmer
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?