Samsung 2010 - TV
644 svar till detta ämne
Postad 06 februari 2011 - 16:23
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag köpte min TV på Expert.se och fick precis som du vänta länge på Samsungs kampanjpaket. När det väl kom häromdagen saknades Shrekfilmerna (i paketet låg 2 par 3D-glasögon och en bluray med naturfilmer i 3D). Ska ringa eller skriva och fråga efter Shrekfilmerna...
Jag fick dem i torsdags. Dock så registrerade jag en kampankod för 8 BD-filmer den 20/12 förra året som ännu inte kommit. Jag får nog maila Samsung och höra vad som hänt.
Postad 06 februari 2011 - 22:46
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Ere nån av er som har en UE55C7705 och har problem med programguiden? Varje gång jag trycker på den så ska man ju få upp en ruta högst upp till vänster som visar kanalen. Problemet är att den rutan bara står å spinner som iphone gör ibland..
Nån som kan ha en aning om varför den vägrar visa PiP funktionen när man är i guiden?
Tar en till då jag är i farten,
Går det att sortera kanalerna med den inbyggda digitalboxen på nått sätt? Visst kan man lägga dom i en favoritlista, men just nu ere bökigt som fan å zappa då alla kanaler ligger huller om buller..
Postad 07 februari 2011 - 09:26
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ere nån av er som har en UE55C7705 och har problem med programguiden? Varje gång jag trycker på den så ska man ju få upp en ruta högst upp till vänster som visar kanalen. Problemet är att den rutan bara står å spinner som iphone gör ibland..
Nån som kan ha en aning om varför den vägrar visa PiP funktionen när man är i guiden?
Går det att sortera kanalerna med den inbyggda digitalboxen på nått sätt? Visst kan man lägga dom i en favoritlista, men just nu ere bökigt som fan å zappa då alla kanaler ligger huller om buller..
Nu har jag en PS50C7705, men det lär inte skilja sig alltförmycket... Jag har Comhem och har även jag problem med att få någon bild i den rutan längst upp till vänster som ska visa kanalen. Detta beror på, enligt någon annan tråd som jag läste för någon vecka sen, att Comhem har låst den möjligheten av någon anledning, och att det inte är fel på tv:n... Man kan även välja att flytta kanalerna till en annan kanalplats.. T.ex, så föredrar jag SVT1 HD och SVT2 HD än motsvarande SVT1 och SVT2 (dvs standard digitalkanalerna), därför har jag bytt kanalplatser mellan dessa så att när jag trycker på 1 (eller kanalplats nr1) så får jag upp SVT1 HD (istället för SVT1). Finns mer om detta i instruktionsboken.. Återigen, detta för min del som kör Comhem... Hoppas att det blev lite klarare iallafall....
Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 07 februari 2011 - 09:27.
Postad 07 februari 2011 - 13:08
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Hehe, tror Lelle81 läste mitt inlägg i tråden "Com Hem CA" Modul HD"  Det här skrev jag: https://www.minhembi...s...t&p=3185175Ni har väl inte glömt bort och köpa CA Modul för HD Ci+ ???? Det är grymt smidigt
Redigerat av Midnight, 07 februari 2011 - 13:09.
Postad 07 februari 2011 - 13:39
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Halloj,
Har köpt en UE55C8705 och funderar på hur jag ska ansluta den mot nätverket, har dragit en nätverkskabel i anslutning till tv-bänken men vill ha trådat till PS3.an, annars får jag koppla in en router men det känns overkill.
Alternativet är att använda Samsungs W-LAN USB-dongle, nån som testat denna?, är den kompatibel med N-nätverk?
Får nog inte heller plats med den bakom teven då jag använder mitt tunna specialfäste, men det borde väl funka att koppla in en USB-förlängningskabel och ansluta dongeln typ i tv-bänken?
Postad 07 februari 2011 - 13:51
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hehe, tror Lelle81 läste mitt inlägg i tråden "Com Hem CA" Modul HD" 
Det här skrev jag: https://www.minhembi...s...t&p=3185175
Ni har väl inte glömt bort och köpa CA Modul för HD Ci+ ???? Det är grymt smidigt
Japp, stämmer nog bra det  Vet du eller har du hört om denna "låsning" kommer att släppas av Comhem? Jag kan inte se någon anledning till att de gör detta, dock har man ju inte koll på alla anledningar
Postad 07 februari 2011 - 14:10
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Japp, stämmer nog bra det 
Vet du eller har du hört om denna "låsning" kommer att släppas av Comhem? Jag kan inte se någon anledning till att de gör detta, dock har man ju inte koll på alla anledningar 
Hur många anledningar vill du ha?  Nä, någon vettig anledning finns det inte, men... 1. ComHem vill ha "mindre tryck" på deras support, med folk som ringer in och har tappat bort sina kanaler. 2. ComHem tror att dom kan göra hur dom vill. 3. ComHem gör som dom vill därför att dom kan. 4. ComHem skiter fullständigt i vad du och jag tycker. Köper jag en TV så vill jag inte att någon leverantör skall kunna gå in och bestämma hur den skall fungera. Visst kan dom lägga in en förbestämd konfig (i värsta fall), men sen skall jag kunna gå in och ändra på den som jag vill ha det. Om en kund ringer in och har supit bort sina kanaler så skall det lätt kunna gå och göra en återställning av deras förbestämda konfiguration.
Postad 07 februari 2011 - 14:55
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
_Lucifer_ låter ganska cynisk men han har rätt i det han säger. Com Hem har skyllt på Samsung och Samsung har skyllt på Com Hem. Jag kommer inte ihåg inlägget i detta forum men det är dessvärre Com Hem som är boven bakom dramat. Det är ingenting dom kommer rätta till, eftersom dom inte anser att det är deras problem. Vill man ha bild i Guiden så måste man använda deras digitalboxar....
Angående JohanK inlägget:
Det bör nog fungera med USB förlängare till USB Wireless Dongle. Har inte provat dessvärre.
Varför måste du köra trådat till PS3? den är ju byggd för att kunna köra trådlöst och slippa allt som har med sladdar att göra
Postad 07 februari 2011 - 15:04
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
@ MidnightStreamar mycket via PS3 media server och om man streamar 1080P kan det bli laggigt och segt med trådlöst, PS3.an har ju bara G För mig att jag läste nånstans att Samsungs dongle stöder N-nätverk, nån som kan bekräfta detta?
Postad 07 februari 2011 - 15:20
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
@Midnight Streamar mycket via PS3 media server och om man streamar 1080P kan det bli laggigt och segt med trådlöst, PS3.an har ju bara G
För mig att jag läste nånstans att Samsungs dongle stöder N-nätverk, nån som kan bekräfta detta? http://skp.samsungcs.../...9&cdsite=seOvan är länken till hur du kopplar upp det och nedan är svaret på N Wireless  Samsungs trådlösa nätverksadapter stöder IEEE 802.11A, IEEE 802.11B, IEEE 802.11G, IEEE 802.11N. När du spelar DLNA-video över en IEEE 802.11B/G-anslutning kanske inte videon visas i så bra kvalitet.
Postad 07 februari 2011 - 15:43
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Toppen, tack för utförliga svar!
Postad 10 februari 2011 - 11:20
drue
-
drue
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
Nu för 9990 på MediaMarkt Jönköping, gäller t.o.m. 13/2.
Postad 10 februari 2011 - 22:50
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Nu för 9990 på MediaMarkt Jönköping, gäller t.o.m. 13/2.
Även samma pris på MM i Växjö.
Postad 12 februari 2011 - 08:20
Unregistered173cb025
-
Unregistered173cb025
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Jag har just köpt en Samsung Le46c755. jag skulle vilja ha lite hjälp med inställningarna/kalibreringen av tv´n.
Tips på hur jag ska ställa in tv´n för att utnyttja dess potential till max skulle verkligen uppskattas.
Redigerat av Unregistered173cb025, 12 februari 2011 - 08:21.
Postad 12 februari 2011 - 08:46
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Hej!
Jag har just köpt en Samsung Le46c755. jag skulle vilja ha lite hjälp med inställningarna/kalibreringen av tv´n. Tips på hur jag ska ställa in tv´n för att utnyttja dess potential till max skulle verkligen uppskattas. 
Försök med dessa till att börja med.: http://www.hdtvtest....20100709761.htmViss justering efter rummet behövs kanske ändå (inställningarna finns i kommentarfältet längre ner på sidan)
Postad 12 februari 2011 - 13:10
Unregistered173cb025
-
Unregistered173cb025
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack så mycket, ska göra ett försök.
Det är så sjukt mycket inställningar och när man är glad amatör så är det omöjligt att veta vad som blir bra.
Kombinationerna är oändliga.
Postad 16 februari 2011 - 15:24
T-Lux
-
T-Lux
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej. Jag har en c755 och har en så länge inte tänk köpa en digital box så kör med comhems basutbud ur väggen.
Svt1,2 och tv4 och tv6 finns ju digitalt.. Så dom får jag om jag har "kabel-läge" på. och om jag sätter på "antenn-läge" får jag hela basutbudet inkl dom fast i analogt..
Går det att göra så att man inte behöver byta "läge" alltså: när man trycker på 1 så kommer svt 1 i digitalt och om man trycker 3 så kommer Tv3 i analogt?
Redigerat av T-Lux, 16 februari 2011 - 15:25.
Postad 16 februari 2011 - 20:13
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Hej. Jag har en c755 och har en så länge inte tänk köpa en digital box så kör med comhems basutbud ur väggen. Svt1,2 och tv4 och tv6 finns ju digitalt.. Så dom får jag om jag har "kabel-läge" på. och om jag sätter på "antenn-läge" får jag hela basutbudet inkl dom fast i analogt..
Går det att göra så att man inte behöver byta "läge" alltså: när man trycker på 1 så kommer svt 1 i digitalt och om man trycker 3 så kommer Tv3 i analogt?
Absolut, använd Mina favoriter. Lägg i dom analoga, digitala kanaler i Mina Favoriter. Det blir ett grönt hjärta vid kanalen när du väljer kanal, om du gjort rätt
Postad 21 februari 2011 - 17:58
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
"Ny" firmeware för LE-xxC6xx: 003006.
Postad 21 februari 2011 - 18:38
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jag är grymt sugen på att skaffa LE46C755, finns det någon bättre än den för under 10k ? sen att den har 3D får mig att bli ännu mer intresserad av den.
Läste att LE46C655 är det ett lotteri med att få rätt panel hur är det med C755?
Sen lyckas jag inte hitta någon bild på fjärren heller.
Redigerat av hellfog, 21 februari 2011 - 18:58.
Postad 21 februari 2011 - 19:19
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Postad 21 februari 2011 - 19:22
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Sen lyckas jag inte hitta någon bild på fjärren heller.
LE46C750_telec.jpg 29,3K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 februari 2011 - 19:24
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
LE46C750_telec.jpg 29,3K
0 Antal nerladdningar
Tack vilken ful jävel.
Postad 21 februari 2011 - 23:19
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Köpte min första platt-tv (ja, otroligt men sant mtp att jag är snart 50 bast  )
9990 kr för en 46C755. Det är mkt att pillla med och läsa på för en nybörjare.
Men så här långt är jag mkt glad och nöjd. Det är en fröjd att se HD kanaler.
Redigerat av Bongo_Mongo, 21 februari 2011 - 23:19.
Postad 22 februari 2011 - 11:08
sajmon85
-
sajmon85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Köpte min första platt-tv (ja, otroligt men sant mtp att jag är snart 50 bast ) 9990 kr för en 46C755. Det är mkt att pillla med och läsa på för en nybörjare. Men så här långt är jag mkt glad och nöjd. Det är en fröjd att se HD kanaler. 
Gött för dig! Går sj i tankar att köpa precis samma tv, eftersom d e bra pris på den just nu. Men står och väljer med just denna eller Samsung UE46C6005. Den sist nämnda har LED-belysningen, så jag e lite rädd för clouding.
Postad 22 februari 2011 - 11:29
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Köpte min första platt-tv (ja, otroligt men sant mtp att jag är snart 50 bast ) 9990 kr för en 46C755. Det är mkt att pillla med och läsa på för en nybörjare. Men så här långt är jag mkt glad och nöjd. Det är en fröjd att se HD kanaler. 
Jag ser på din bild att du hatar dragspel.. he he.
Postad 22 februari 2011 - 13:18
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Gött för dig! Går sj i tankar att köpa precis samma tv, eftersom d e bra pris på den just nu. Men står och väljer med just denna eller Samsung UE46C6005. Den sist nämnda har LED-belysningen, så jag e lite rädd för clouding.
Det var nån förståsigpåare på jobbet som köpte samma Tv som mig igår. Just pga cloudingen på UE46C6005. Jag har ärligt talat inte försått vad det innebär med clouding, men jag får väl lita på kollegan. Skrev ut denna test för lite tips om inställningar. (latmask...) http://www.hdtvtest....20100709761.htm
Postad 22 februari 2011 - 14:32
sajmon85
-
sajmon85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det var nån förståsigpåare på jobbet som köpte samma Tv som mig igår. Just pga cloudingen på UE46C6005. Jag har ärligt talat inte försått vad det innebär med clouding, men jag får väl lita på kollegan.
Skrev ut denna test för lite tips om inställningar. (latmask...)
http://www.hdtvtest....20100709761.htm
Tackar! Kanske man kommer ha till nytta senare, tanken e att köpa en ny tv idag. Sen säger dem att om man inte vill ha 3D, så finns det alternativ till den som e lika bra men billigare. Dj*vla djungel med tv asså.. haha! Angående clouding så finns det en kanon bra tråd, tråd
Postad 22 februari 2011 - 15:11
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Tack för tråden!
Ja, det är en **** djungel.  Jag var på vippen att köpa Sony 46EX500, då jag
såg annonsen från Elgiganten. 3D var ren bonus, som jag kunde vart utan. Men får
väl köpa en 3D rulle då glasögona följde med i paketet.
Verkar spela de mesta formaten från hårddisk/Usbpinne. Det var ett klart plus!
Men jag är mentalt förberedd på att det inte blir krångelfritt att spela in tv på en extern disk....
Redigerat av Bongo_Mongo, 22 februari 2011 - 15:11.
Postad 22 februari 2011 - 15:29
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Hur är kavliten på 46C755 på nära avstånd? Jag har 2,5m till soffan.
Redigerat av hellfog, 22 februari 2011 - 15:31.
Postad 22 februari 2011 - 15:40
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Men jag är mentalt förberedd på att det inte blir krångelfritt att spela in tv på en extern disk....
Är inget konstigt alls, bara att plugga i hårddisken, låta teven formatera den och sedan trycker du bara på pauseknappen för att starta timeshift, eller så går du in i "guide" bläddrar dig fram till det du vill spela in och trycker starta timerinspelning.
Postad 22 februari 2011 - 16:01
T-Lux
-
T-Lux
-
Rookie
-
8 inlägg
Hur är kavliten på 46C755 på nära avstånd? Jag har 2,5m till soffan.
Du har inte funderat på 40c755 då? 46" eller 40" beror lite på vad du tror att du får plats med och hur bred tvbänk du har kanske.. välj själv. Jag köpte 40" för trodde att 46"an skulle bli för stor. och så rätt jag hade. Jäkligt nöjd med min 40"are. Det du ska göra är att, säga i butiken att du vill öppna och kolla så att du får rätt panel. Det sitter en liten klisterlapp på högersida av tvn. det står lite siffor och grejer sen står det Version: Ta någon som SQ01eller SS01. Ta INTE någon som det står CN, AU, FA, Vilken siffra det står spelar ingen roll, 01,02,03,04. men det ska vara SS eller SQ. Tips: gå och kolla på TVn i butiken så ser du vart det står. Om du har tid över kan du kolla på andra samsungar, (LED serien har lappen på baksidan) Elgiganten har öppet köp på öppnad förpackning, och dom går med på att öppna i butik. Slipper du åka hem och öppna och åka tillbaka. jag har gjort detta, dock på mediamarkt (dom gillade det inte) men flera bekanta har gjort det på elgiganten och det funkade galant.
Redigerat av T-Lux, 22 februari 2011 - 16:03.
Postad 22 februari 2011 - 16:22
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Du har inte funderat på 40c755 då? 46" eller 40" beror lite på vad du tror att du får plats med och hur bred tvbänk du har kanske.. välj själv. Jag köpte 40" för trodde att 46"an skulle bli för stor. och så rätt jag hade. Jäkligt nöjd med min 40"are.
Det du ska göra är att, säga i butiken att du vill öppna och kolla så att du får rätt panel. Det sitter en liten klisterlapp på högersida av tvn. det står lite siffor och grejer sen står det Version: Ta någon som SQ01eller SS01. Ta INTE någon som det står CN, AU, FA, Vilken siffra det står spelar ingen roll, 01,02,03,04. men det ska vara SS eller SQ. Tips: gå och kolla på TVn i butiken så ser du vart det står. Om du har tid över kan du kolla på andra samsungar, (LED serien har lappen på baksidan)
Elgiganten har öppet köp på öppnad förpackning, och dom går med på att öppna i butik. Slipper du åka hem och öppna och åka tillbaka. jag har gjort detta, dock på mediamarkt (dom gillade det inte) men flera bekanta har gjort det på elgiganten och det funkade galant.
Är ganska inställt på 46" dock var det inte bild storleken jag syftade på utan själva bildkvaliteten så den ser bra ut på så nära avstånd. Tack för tipset om att kolla vilken panel det är, trodde det var samma på alla 40c755. Dock inget jag kan kolla upp för jag tänkte köpa den via nätet.
Postad 22 februari 2011 - 16:51
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Är inget konstigt alls, bara att plugga i hårddisken, låta teven formatera den och sedan trycker du bara på pauseknappen för att starta timeshift, eller så går du in i "guide" bläddrar dig fram till det du vill spela in och trycker starta timerinspelning.
Det jag inte "lyckats" läsa mig till och försäljarn på Elgiganten inte kunde svara på, är om det går att spela in externa källor. I det här fallet Boxer HD-boxen jag har. Dvs ingen CA-modul. Och så har jag väl med mig sånt i bakhuvudet jag läst om Panasonic och att det bara är vissa hårddiskar som funkar. (men det låter bra det du skriver. börjar gilla tvn mer och mer  )
Postad 22 februari 2011 - 17:27
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Det jag inte "lyckats" läsa mig till och försäljarn på Elgiganten inte kunde svara på, är om det går att spela in externa källor. I det här fallet Boxer HD-boxen jag har. Dvs ingen CA-modul.
Nej, det går inte - det är endast via den interna TV-mottagaren man kan spela in. Eftersom TV:n inte har inbyggd mottagare för Boxer HD (DVB-T2) kommer du inte ha den möjligheten med CA-modul heller - men SD kanalerna fungerar. Med ComHem fungerar det däremot att spela in HD tillsammans med deras nya CI+ CA-modul (för de som undrar)
Postad 22 februari 2011 - 19:58
sajmon85
-
sajmon85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tack för tråden!
Ja, det är en **** djungel. Jag var på vippen att köpa Sony 46EX500, då jag såg annonsen från Elgiganten. 3D var ren bonus, som jag kunde vart utan. Men får väl köpa en 3D rulle då glasögona följde med i paketet.
Verkar spela de mesta formaten från hårddisk/Usbpinne. Det var ett klart plus! Men jag är mentalt förberedd på att det inte blir krångelfritt att spela in tv på en extern disk....
Var inne nu ikväll och köpte en likadan. Efter bara en enkel installation, så känner jag mig nöjd så långt. Bara fin justeringar, perfekt med din länk där då.
Postad 22 februari 2011 - 22:02
T-Lux
-
T-Lux
-
Rookie
-
8 inlägg
Är ganska inställt på 46" dock var det inte bild storleken jag syftade på utan själva bildkvaliteten så den ser bra ut på så nära avstånd.
Tack för tipset om att kolla vilken panel det är, trodde det var samma på alla 40c755. Dock inget jag kan kolla upp för jag tänkte köpa den via nätet.
jag tror också att det är samma panel på c755 men man vet aldrig. jag har bara sett SQ01 i butik och fick också en sådan direkt.
Postad 22 februari 2011 - 23:50
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
jag tror också att det är samma panel på c755 men man vet aldrig. jag har bara sett SQ01 i butik och fick också en sådan direkt.
Får väl hoppas att man har samma tur själv om jag nu väljer c755, funderar även på Panasonic Viera TX-P50G20E svårt att bestämma mig för vilken av dom.
Redigerat av hellfog, 23 februari 2011 - 00:13.
Postad 23 februari 2011 - 21:09
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
"Ny" firmeware för LE-xxC6xx: 003006.
Har du hittat vad den uppdateringen gör? Nollställer den alla inställningar man har redan? Har inte uppdaterat TV ännu sedan köp hehe, har du? Hmm, nya versionen nu är 3007.1. Läste runt på forums. Har man inga större problem med TV så ska man nog inte uppdatera. Det verkar förekomma olika fel varje gång man uppdaterar. Saker som funkat bra tidigare saknas i nya versionen... Snackas mycket om 3D crossover problem som verkar göra det fenomenet ännu värre med 3007.1 versionen för er med 3D TV, så läs igenom många forum innan uppdatering. Jag är nöjd med min TV, så jag tror inte jag vill uppdatera. Tror till och med att jag har version 1000.xx hehe Samsung verkar vara riktigt dåliga på att säga vad varje ny version har förbättrat på TV:n
Redigerat av Midnight, 23 februari 2011 - 21:48.
Postad 24 februari 2011 - 00:26
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Om man tar en sväng förbi elgiganten och tittar på alla skärmarna så tycker jag det är en tv som sticker ut med en extra fin bild nämligen Samsung PS42C455 för 5900 kr och Siba har den på nätet nu för 4900 kr. Jag kan då inte se att någon Panasonic eller Pioneer skulle vara bättre.
Postad 24 februari 2011 - 18:25
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Kan Samsung LE46C750 möjligtvis ha DVB-T2 mottagare ? som kanske tom fungerar med Boxer HD ? Denna vecka har Elgiganten som bekant kört en kampanj på Samsung LE46C75 5 för 9995:- vilken är den svenska modellen. NetonNet har kontrat med modellen Samsung LE46C75 0 för 9795:-
Skillnaden är att modellen LE46C75 0 egentligen enbart är avsedd för den brittiska marknaden och netonnet verkar alltså ha gråimporterat den (de skriver bla "Endast engelsk bruksanvisning medföljer" på produktsidan) Läser man brittiska tester av LE46C750 framgår det att modellen har DVB-T2 mottagare för Freeview HD - det kan man bla läsa här (där olika TV-apparater som klarar Freeview HD listas) samt häryou can take the advantages from the built-in DVB T2 Freeview HD tuner included
I svenska manualen står det: LE46C755 - TV-system: Analogt: B/G, D/K, L, I (Beroende på ditt landsval) Digital: DVB-T/DVB-C
Och i den brittiska: LE46C750 - TV-system: Analogue: B/G, D/K, L, I (Depending on your country selection) Digital: DVB-T/DVB-C/DVB-T2(UK Only)
Därmed är det inte sagt att mottagaren skulle fungera med Boxer HD eftersom det krävs rätt mjukvara i TV:n för att söka efter kanaler (UHF/VHF ? - jag är inte så insatt), men en firmware-uppgradering som kom till Samsung i höstas kanske fixade det ? T-VALDEUC-3003.0
Fix the judder issue on 3D smooth mode for PDP. Apply new ePOP for Nordic T2. DTV not displayed after Expert pattern setted. PVR stopped when widget of TF1 channel start. Apply additional requirement for Canal Digital. T2 signal can't search on Nordic country.
För att klargöra - detta gäller inte modellen som normalt säljs på den svenska marknaden (LE46C755) utan endast den som just nu säljs billigt på netonnet (LE46C750) Finns det någon som vet mer och kanske kan krossa mina spekulationer ? (Netonnet har med största sannolikhet ingen egen kunskap om detta) I annat fall kan jag själv testa och återkomma om det finns intresse när ett exemplar förhoppningsvis anländer under morgondagen.
Postad 25 februari 2011 - 17:06
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Ser man på, det verkar ju fungera alldeles utmärkt
Samsung_dvbt2.JPG 42,3K
1 Antal nerladdningarSVT-HD via DVB-T2 på Samsung LE46C750Kan tyvärr inte testa några betalkanaler med Boxer eftersom jag normalt är ComHem-kund - ska testa HD-kanaler med ComHem CI+ HD-modul senare. Återkommer om jag upptäcker några brister med denna brittiska version.
Postad 25 februari 2011 - 17:14
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Hej!Ni som varit i kontakt med Samsung Sverige support, hur har det fungerat? Jag har EXTREMT dålig erfarenhet med Samsung Sverige när det gäller mobil supporten(har faktiskt inte varit med om sämre). Jag hade egentligen bestämt mig för att inte köpa något mer från Samsung men en del av deras sortiment får ganska bra omdömen, vågar man verkligen köpa TV från dem?
Postad 25 februari 2011 - 17:31
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Kör Canal Digital via DVB-S mottagaren i min Samsung, när jag trycker guide får jag upp alla kanaler utan problem men där previewbilden ska visas får jag bara en "loading"symbol.
Har jag missat nån setting eller funkar inte preview med satellittv?
Postad 27 februari 2011 - 11:09
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
halloj
sitter här och försöker hitta info om samsung nya D serie, och när den kommer ut.
Ska verkligen bli intressant och se om samsung´s led tv är clouding fria detta år?..
har just nu en samsung 32c530 i vardagsrummet efter ha lämnat tillbaka en panasonic 50v20 för buzzing..
Postad 28 februari 2011 - 21:13
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Ser man på, det verkar ju fungera alldeles utmärkt
Samsung_dvbt2.JPG 42,3K
1 Antal nerladdningar SVT-HD via DVB-T2 på Samsung LE46C750
Kan tyvärr inte testa några betalkanaler med Boxer eftersom jag normalt är ComHem-kund - ska testa HD-kanaler med ComHem CI+ HD-modul senare.
Återkommer om jag upptäcker några brister med denna brittiska version.
Nice med Preview i vänstra hörnet som fungerar med Freeview, men det kommer inte fungera med Com Hem. Kodning.... JohanK: Ovan har du svar på din preview. Det fungerar inte pågrund av Com Hem kodning. Samma sak gäller Canal Digital kodning och troligtvis Boxer också. Vill man ha Preview så får man använda operatörernas egna boxar med deras meny system
Postad 28 februari 2011 - 21:57
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Nope, preview fungerar utmärkt med ComHem på TV:n ovan.
Följde ett tips i en annan tråd om att ta bort alla kanaler som man inte har abonnemang på och vips så fungerade preview
För att ta bort kanaler: Menu - Antenn - Kanalhantering - TV - markera en kanal, tryck 'Tools' på fjärr och välj 'ta bort'
Fungerar på 2st olika Samsung TV:s med ComHem som jag testat på.
Övrig Information - En detalj som inte fungerar på DVB-T2 mottagningen ovan är Text-TV (om nu någon tänker skaffa LE46C750 för DVB-T2 mottagaren) vilket bla kan ställa till med problem med textning på filmkanaler som Canal+
Postad 01 mars 2011 - 07:09
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Nope, preview fungerar utmärkt med ComHem på TV:n ovan.
Följde ett tips i en annan tråd om att ta bort alla kanaler som man inte har abonnemang på och vips så fungerade preview 
För att ta bort kanaler: Menu - Antenn - Kanalhantering - TV - markera en kanal, tryck 'Tools' på fjärr och välj 'ta bort'
Fungerar på 2st olika Samsung TV:s med ComHem som jag testat på.
Övrig Information - En detalj som inte fungerar på DVB-T2 mottagningen ovan är Text-TV (om nu någon tänker skaffa LE46C750 för DVB-T2 mottagaren) vilket bla kan ställa till med problem med textning på filmkanaler som Canal+
Intressant. Gäller det svenska TV modeller också? Då förmodar jag att du menar att man ska ta bort ALLA icke abonnerade kanaler vilket är en hel del och bara ha kvar dom kanaler som ingår i sitt abonnemangs paket. Eftersom jag bara kör mina Favoriter så syns inte kanaler jag icke har. Jag får väl testa denna process när jag kommer hem. Någon annan som hunnit testa före mig som har en svensk Tv modell? Eller refererar till en tråd som nämnt detta? Pulver... Var hittade du infon? Detta vore väldigt nice om detta fungerade. Undra om HD kanaler fungerar också med Preview
Redigerat av Midnight, 01 mars 2011 - 07:19.
Postad 01 mars 2011 - 07:12
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Skumt, har ju helt nytt CD ab och har samtliga kanaler olåsta första två veckorna, får testa sen när de försvinner.
Nån som vet hur funktionen "Fast Start" funkar?, står i menyn att den gör att teven startar fortare vilken den gör, men varför ha en sådan valmöjlighet alls, alla vill väl att teven ska starta så fort som möjligt?
Eller är det så att det sliter mer på maskinen att ha funktionen aktiverad?
Postad 01 mars 2011 - 07:32
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Intressant. Gäller det svenska TV modeller också? Då förmodar jag att du menar att man ska ta bort ALLA icke abonnerade kanaler vilket är en hel del och bara ha kvar dom kanaler som ingår i sitt abonnemangs paket.
Precis. Det fungerar med svenska modeller och även HD-kanaler fungerar med preview, jag hittade informationen härDet blir en hel del kanaler att ta bort - Ja, men man behöver faktiskt inte ta bort alla - testa när du tagit bort "ett gäng" om det fungerar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|