![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 april 2010 - 10:57
Postad 08 april 2010 - 10:59
Är inte helt säker, men det kanske skulle funka att ta ut stereosignalen med hjälp av en scart-adapter med rca-utgångar, har för mig att jag har sett såna som är omställbara ut/inHej!
Jag hade tänkt köpa mig en 50PK550N men såg nu på lite bilder att där bara finns optisk ljudutgång?
Hur ska jag göra då jag kör 2.1kanals ljud och behöver RCA ut ifrån TV'n, har en HK 980 förstärkare och den tar inte annat än RCA in. Jag kör både PS3 och Xbox med HDMI på min nuvarande TV och ut ifrån TV med RCA.
Tips mottages tacksamt.
Edit: Ett alternativ är ju att skaffa komponent till båda, men sist jag prövade direkt att jämföra upplevde jag en märkbar skillnad emellan bildkvaliten, till HDMI'ns fördel. Finns det något att göra så jag kan köra HDMI in men få ut ljudet?

Redigerat av KJE, 08 april 2010 - 10:59.
Postad 08 april 2010 - 15:26
Enligt prisjakt (fanns ingen info på LG´s hemsida) är där bara en ingång för komponent vilket innebär att det skiter sig i att ens ha både PS3 och 360 med komponent.
Postad 08 april 2010 - 18:03
Det var en sån här jag menadeHur menar du omställbara? Den skickar väl inte ut något via scartingångarna?
Enligt prisjakt (fanns ingen info på LG´s hemsida) är där bara en ingång för komponent vilket innebär att det skiter sig i att ens ha både PS3 och 360 med komponent.

Vet inte om det funkar, men dom är iaf omställbara ut/in. Finns t ex hos Kabelgiganten: http://www.kabelgiga...klar.asp?id=248
Redigerat av KJE, 08 april 2010 - 18:04.
Postad 08 april 2010 - 18:31
Er det noen her som vet forskjellen på 50pk760N og 50pk760? Jeg har bestilt 50pk760 i frå Pixmania og lurer på om det kanskje er noko lureri sidan eg trudde det var den samme TVen som jeg finner på LG sine sider; http://www.lg.com/no...LG-50PK760N.jsp
Som dåke sikkert forstår så er jeg ikke svensk, men finner ingen diskusjoner som omhandlar de nye LG plasmaene på engelske eller norske forum. Håper nokon her har kan hjelpe meg :-)
Postad 08 april 2010 - 18:41
Har inte provat själv då jag inte har behov av den, men det borde bli bättre ljud än via scarten.
Men "lite" dyrare

länk
Redigerat av HemmaKocken, 08 april 2010 - 18:43.
Postad 08 april 2010 - 18:53
Hej!
Er det noen her som vet forskjellen på 50pk760N og 50pk760? Jeg har bestilt 50pk760 i frå Pixmania og lurer på om det kanskje er noko lureri sidan eg trudde det var den samme TVen som jeg finner på LG sine sider; http://www.lg.com/no...LG-50PK760N.jsp
Som dåke sikkert forstår så er jeg ikke svensk, men finner ingen diskusjoner som omhandlar de nye LG plasmaene på engelske eller norske forum. Håper nokon her har kan hjelpe meg :-)
N = Norden tv. Det betyder att det är svensk manual, svenskt menysystem, du får LG's pixelgaranti på deras full-hd tv, svensk garanti etc. Kan bli struligt att få en 760 grå-import llagad om den olyckligtvis skulle gå sönder pga omständigheterna. N ger dig mer garanti, icke N är mer en chansning för spara mer pengar

Postad 08 april 2010 - 19:30
Er det noen her som vet forskjellen på 50pk760N og 50pk760? Jeg har bestilt 50pk760 i frå Pixmania
Pixmania anger bara DVB-T på PK760 medan exempelvis Netonnet anger att det finns både DVB-T och DVB-C på PK760N. Om du sitter med digital-TV via kabelnätet är detta en viktig skilnad. Annars är alla spec lika.
Det kan dock mycket väl vara så att även PK760 har DVB-C och att Pixmania bara missat att skriva med det i specificationen. I så fall är apparaterna identiska.
Redigerat av daddydj, 08 april 2010 - 19:30.
Postad 08 april 2010 - 19:36
Ah, da forstår jag. Tusen tack for raskt svar!
Härligt att kunna vara till hjälp

Postad 08 april 2010 - 20:10
Hittade dock denna vilken jag tror är vad du menade (kanske annat märke/modell) http://www.digitaltv...dukt.php?p=1624 .
Känns lite omständigt att behöva greja med sånt där, men tydligen har många Samsung Ledanvändare sådana då de bara har optiskt ut.
Hmm.
Postad 09 april 2010 - 01:49
Hej!
Jag hade tänkt köpa mig en 50PK550N men såg nu på lite bilder att där bara finns optisk ljudutgång?
Hur ska jag göra då jag kör 2.1kanals ljud och behöver RCA ut ifrån TV'n, har en HK 980 förstärkare och den tar inte annat än RCA in. Jag kör både PS3 och Xbox med HDMI på min nuvarande TV och ut ifrån TV med RCA.
Tips mottages tacksamt.
Edit: Ett alternativ är ju att skaffa komponent till båda, men sist jag prövade direkt att jämföra upplevde jag en märkbar skillnad emellan bildkvaliten, till HDMI'ns fördel. Finns det något att göra så jag kan köra HDMI in men få ut ljudet?
Köp en sådanhär http://www.webhallen...le_for_xbox_360 till ditt Xbox 360. Har jag gjortoch de fungerar perfekt. De finns att få tag på billigare tredjeparts,köpte min på tradera 115kr inkl frakt.
Postad 09 april 2010 - 08:31
Den borde passa PS3 också?
Edit: Såg nu att den inte gör det, trodde det var HDMI i båda ändarna..
Edit igen: PS3:an har ju vanlig AV utgång också, såg nu i menyerna att det finns så man kan skicka ut ljud via 2 utgångar (hdmi och AV). Vanlig AV till RCA har jag ju hemma redan

Case closed då

Redigerat av Unregistered550de0fe, 09 april 2010 - 09:50.
Postad 09 april 2010 - 09:47
http://www.avsforum....44#post18454144
Är inte helt säker på om den motsvarar 760, därav frågetecknet. I en annan tråd i det forumet har de kommit fram till att den amerikanska 550-versionen motsvarar den europeiska 350-versionen...
En liten fråga till alla som har köpt en 550: hur fungerar den ihop med PS3/KrysslådaTreSextio?! Har läst en del om input-lag på LG-skärmarna vilket inte är så roligt om man mestadels spelar FPS-spel online, vilket jag gör.
Ni får gärna skriva lite om era intryck av skärmen och hur den fungerar som spelskärm.
Postad 09 april 2010 - 10:32

Mvh
Postad 09 april 2010 - 10:42
Är inte helt säker på om den motsvarar 760, därav frågetecknet. I en annan tråd i det forumet har de kommit fram till att den amerikanska 550-versionen motsvarar den europeiska 350-versionen...
PK750 är en smått bantad 760. Tror skillnaden är att 760 har DLNA,Nätverk,Bluetooth, stöd för WiFi. 750 finns med på den svenska LG sajten.
"While it’s stylish enough to make other nearby plasmas or LCD panels look chunky or even a bit dated, the edge to edge glass panel does pick up a large amount of sharp reflections in bright rooms." Låter mycket som LG:s infinia design. Så en 550 är det nog inte.

Postad 09 april 2010 - 11:05
HeheChad B från Cleveland Plasma har skrivit ihop en recension av den amerikanska motsvarigheten(?) till 760:
...
LG vänder upp och ner på marknaden - kan man säga.So, uhhh, the 550 has twice as good blacks as the 750, and no problems with forced sharpening or duff calibration controls.
Which is the high end model again?

Postad 09 april 2010 - 14:00
Hehe
LG vänder upp och ner på marknaden - kan man säga.
Hehehehe... Det var märkligt.
Själv väntar man på lite mer info om 60PK550N. ZZZzZzzzzzzzzz......ZZZzZzzzzzzzzz......ZZZzZzzzzzzzzz......
Väntan är bra jobbig....
Postad 09 april 2010 - 14:45
Postad 09 april 2010 - 15:14
Hehehehe... Det var märkligt.
Själv väntar man på lite mer info om 60PK550N. ZZZzZzzzzzzzzz......ZZZzZzzzzzzzzz......ZZZzZzzzzzzzzz......
Väntan är bra jobbig....
Jag med... Får 60":aren vettiga omdömen så blir det en sådan.
Onödigt vetande: Vann en omgång sten, sax och påse mot sambon där antingen en ny TV eller en utlandsresa stod på spel. Jag tog hem segern med 2-1 och har därför rätt att köpa en ny fet TV :-D
Postad 09 april 2010 - 16:39
Såg äntligen PK550 för första gången igår på MediaMarkt barkarby och gillar designen skarpt. Jag är mer för den ramen än glas hela vägen ut (jämförde med en PS6000 som stod bredvid).
Tyckte inte PK550 reflekterade mer eller mindre än ngn annan plasma i butik i alla fall. Blir nog en 60PK550 om inget konstigt dyker upp på dem Europeiska modellerna i ngn review framöver. Chads review är ju på en Amerikansk och de kan ju skilja mot våra (mer än uppenbara THX-mode), hoppas inte.
Jag hade ursprungligen tänkt köpa en 60PK950 men med tanke på bättre recensioner på PK550 sparar jag mellanskillnaden på en colorimeter (redan köpt) så jag kan kalibrera TVn själv och eventuellt en BD-spelare/PS3. Om ngn annan är inne på mitt spår kan jag rekommendera att köpa en prisvärd Eye-one display 2 med Calman mjukvara från USA (Calmans hemsida), kostade mig ~1950 kr med frakt och allt... kalibreringsguider för nyfikna finns att läsa här eller här.
En varning bara; man blir lätt lockad att köpa en colorimeter som jag blev efter att ha läst det

Kan däremot säga att det är värt 2000 kr lätt om man kan spendera det. Jag kollade min gamla Sharp LCD och upptäckte att jag haft den väldigt felinställd hela tiden. Det finns inte mkt inställningar på den men efter att jag gjort några snabba ändringar baserat på mätresultaten från colorimetern så gott jag kan så är bilden mkt bättre! Är väldigt roligt att gå tillbaka till gamla inställningarna och se hur hemskt det var innan (hade på tok för mkt blått).
Postad 09 april 2010 - 16:55
Hemmakocken, länken fungerade inte.
Hittade dock denna vilken jag tror är vad du menade (kanske annat märke/modell) http://www.digitaltv...dukt.php?p=1624 .
Sorry för den trasiga länken, men du hittade precis vad jag menade, fast till ett bättre pris

Postad 09 april 2010 - 17:12
Om ngn annan är inne på mitt spår kan jag rekommendera att köpa en prisvärd Eye-one display 2 med Calman mjukvara från USA (Calmans hemsida), kostade mig ~1950 kr med frakt och allt... kalibreringsguider för nyfikna finns att läsa här eller här.
En varning bara; man blir lätt lockad att köpa en colorimeter som jag blev efter att ha läst det
Låter bra! Kan du lägga upp en direktlänk till vad du köpte? Pryltarmen börjar knorra...

Redigerat av perri, 09 april 2010 - 17:14.
Postad 09 april 2010 - 17:31
Låter bra! Kan du lägga upp en direktlänk till vad du köpte? Pryltarmen börjar knorra...
Länk
Artikelnr 3v100. Smidigt betala med Paypal, sökbar leverans hem med FedEx. Allt var långt över förväntan. Jag har inte fått ngn faktura om tullavgifter/moms (ännu), antagligen ingick det i FedEx-leveransen.
Jag tog Calman Home, ingår en Display 2 i köpet då. Det ingår även en DVD-skiva på köpet som det inte står ngt om i informationen med alla testbilder man behöver för kalibrering vad jag vet, gillade den skarpt. På hemsidan (Downloads) kan man ladda ned en fil att bränna till DVD om man vill kalibrera BD-spelare som källa. De har även en bra HTPC pattern generator. M.a.o. du behöver ej köpa DVE essentials eller annan kalibreringsskiva. Till Display2 colorimetern får man även mjukvara från tillverkaren (X-Rite) så man kan kalibrera sin datorskärm också, skapar en icc-fil automatiskt, man behöver knappt göra ngt alls. Väldigt trevligt.
Man får även Calman-uppgraderingar på köpet (har löfte via email) under 1 år (Calman v4 kommer snart sägs det).
Lycka till
Postad 09 april 2010 - 17:54
"Hejsan
Är intresserad av en LG plasma tv, en pk550 som ni säljer. Ser att det är en så kallad gråimport och har därför ett par frågor gällande detta.
Köpte en svensk Lg av er för några år sedan och blev dirigerad av er att skicka in den till LG när jag hade problem vilket funkade utmärkt men enligt det jag har läst på nätet så tar inte tillverkarna emot en gråimporterad tv vilket leder till min första fråga:
Hur gör ni med garanti ärenden vid tv apparater som inte är inköpta vid Lg i sverige?
Skickar jag tv`n till er istället för LG om jag har problem?
Vad är det för pixel garanti på pk550?
Det står att den är THX certifierad vilket jag misstänker är felaktigt då endast den nordiska versionen har THX (pk550N) eller har ni andra uppgifter gällande detta?
Som ni märker är jag helt enkelt orolig för att jag måste skicka tv utomlands till england eller vart ni importerar tv från om jag får problem."
Svar från Dustin.....
"Hej
Garantin är samma för de gråimporterade TV apparaterna så det sak inte vara några problem.
Den ska också vara THX certifierad och jag skickade med LGs pixelgaranti."
Att han skrev "så det ska inte vara några problem" gör att det fortfarande känns väldigt osäkert om vad som händer om man måste skick in tv"n, känns lite som att dom inte ville skriva nått som gör att man kan använda mailet vid strul med LG....
Någon annan som mailat Dustin eller LG för den delen som har fått lite rakare svar?
Mvh Jonas
Postad 09 april 2010 - 18:26
Garanti 2 år, Inskicksservice
så det ska väl inte vara några problem...
Postad 09 april 2010 - 19:32
Jag har inte lirat FPS på 50" tidigare men jag tyckte nog att bilden kändes lite "släpig". Jag tyckte nog inte att det var nån fara med input-lag, vilket det gnällts en del om på avsforum.
Bilden i övrigt var riktigt bra. Lite väl mörk i THX-filmläget men det är ju bara att ge sig på expertläget och göra egna inställningar.
Hade jag varit ute efter en TV att bara glo på film på hade jag slagit till. Nu är det ju så att jag spelar en hel del spel och jag är inte så säker på att det är rätt apparat... Ankb*lle, det är svårt det här med att välja TV!
Postad 09 april 2010 - 19:45
Postad 09 april 2010 - 20:29

Är 50PK550N samt 50PK750 något att ha när det gäller att köra från dator till tv? XBMC, PC-Spel osv.
Eller är det fortfarande LCD som gäller? Kollar väldigt mycket på film men mest via datorn(HDMI), därför jag blir osäker.
Att den reflekterar så mycket som den gör drar ju ner poängen men enligt många av er här så ska det vara en bra tv för det.
Är ute efter en ny tv men om det ska vara plasma/lcd/led vet jag inte riktigt, lutar inte åt LED iaf.
Tacksam för svar!
Edit: Hur är det med kalibrering/konfiguration efter köp? Mycket som ska justeras för att få en bra bild eller funkar den bra out of the box?
Ser att man kan få en LG 50PK750 för 9.200kr nu..Värt ett köp?
Redigerat av Orio, 09 april 2010 - 22:26.
Postad 09 april 2010 - 20:33
Någon som har spelat på någon av PJ-modellerna och kan ge en kommentar?
Tittade på PJ350 på onoff här om dagen och designen är ju väldigt ren och snygg. Då man dessutom kan norpa en för knappt 5000kr hos dustin är den vääääääldigt lockande

Input lagen avgör mitt köp.
Postad 09 april 2010 - 21:54
Postad 09 april 2010 - 22:30
jag trodde input-lagget generellt sett var större på LCD än på plasmor?
Det kan man tro, ja. Troligtvis är det så att den upplevda höga input lag hos just LCD kan bero på hur många bildprocess-funktioner som är påslagna. Finns många LCD'er som presterar utmärkt med avseende på input lag med dessa funktioner avslagna, vilka sannolikt är 100 Hz-funktioner m.m. vilka inte används lika flitigt på plasma-TV's som t.ex. redan har bra rörelseskärpa utan dessa.
Redigerat av sadfoafs, 09 april 2010 - 22:31.
Postad 09 april 2010 - 22:46
någon som vet inputlaggen på en DLP proj förresten? har ju haft dlp i många år nu men aldrig funderat på hur snabb den är.
Postad 09 april 2010 - 22:56
TV'n verkar lämpa sig utmärkt för film i rum där det inte finns några ljuskällor alls. Men för spel var där enorma inputlagtider för alla som mätt, i flera fall närmare 90ms och någon enstaka gång runt 100ms. Sen fanns där en hel del andra problem med bleeding och sk. "flicker" och allmänt lagg i bilden vilket jag hittade några klipp på Youtube länkar nedan (dessa är postade i AVStråden om PK550). Men efter att ha läst allt detta är detta ingen TV för mig, det får helt enkelt bli några lappar extra för en 50" G20 Panna.
http://www.youtube.c...h?v=Qgu9nut0sVM
http://www.youtube.c...h?v=U8c5H_rDClI
Redigerat av Unregistered550de0fe, 09 april 2010 - 22:56.
Postad 09 april 2010 - 23:21

Tacka vet jag min gamla pg6000 med stabila 400:1 ansi helt stabilt mörkgrått i mörka scener

Postad 10 april 2010 - 06:30
Hej. Om man slår till och köper en, vart kan man då få den ifs-kalibrerad? Har letat efter tekniker som kan göra det i nordvästra skåne, men hittar inga. För jag antar att sådana inställningar skall göras på plats för bästa förutsättningar? Någon som vet vart man skall vända sig?
Hojta om du hittar någon, bor själv i Ängelholm.
Postad 10 april 2010 - 09:09
Har storleken på skärmarna någon påverkan på input lag? (större skärm, mer lag)
Jag siktar som sagt på 42".
Redigerat av niz, 10 april 2010 - 11:38.
Postad 10 april 2010 - 11:35
Postad 10 april 2010 - 11:45
Folk klagar på att frontglaset ger reflektioner på Infinia-designen.
Jag som har en gammal Sony CRT TV med glasfront borde väl inte märka någon skillnad, LGn kan väl inte vara värre?
Antar att ni som klagar på refletioner jämför med matta plastfrontar?
Postad 10 april 2010 - 12:05
Postad 10 april 2010 - 12:43
Låter riktigt bra om det stämmer. Har själv mailat dem nu och frågat om samma saker. Får se om de säger samma saker till mig. Men pixelgaranti låter ju bra. Men har verkligen dessa THX-lägena som Dustin påstår? Besparar en kalibrering i så fall.Mailade Dustin angående garantin vid gråimport, fick ett lite luddigt svar.
"Hejsan
Är intresserad av en LG plasma tv, en pk550 som ni säljer. Ser att det är en så kallad gråimport och har därför ett par frågor gällande detta.
Köpte en svensk Lg av er för några år sedan och blev dirigerad av er att skicka in den till LG när jag hade problem vilket funkade utmärkt men enligt det jag har läst på nätet så tar inte tillverkarna emot en gråimporterad tv vilket leder till min första fråga:
Hur gör ni med garanti ärenden vid tv apparater som inte är inköpta vid Lg i sverige?
Skickar jag tv`n till er istället för LG om jag har problem?
Vad är det för pixel garanti på pk550?
Det står att den är THX certifierad vilket jag misstänker är felaktigt då endast den nordiska versionen har THX (pk550N) eller har ni andra uppgifter gällande detta?
Som ni märker är jag helt enkelt orolig för att jag måste skicka tv utomlands till england eller vart ni importerar tv från om jag får problem."
Svar från Dustin.....
"Hej
Garantin är samma för de gråimporterade TV apparaterna så det sak inte vara några problem.
Den ska också vara THX certifierad och jag skickade med LGs pixelgaranti."
Att han skrev "så det ska inte vara några problem" gör att det fortfarande känns väldigt osäkert om vad som händer om man måste skick in tv"n, känns lite som att dom inte ville skriva nått som gör att man kan använda mailet vid strul med LG....
Någon annan som mailat Dustin eller LG för den delen som har fått lite rakare svar?
Mvh Jonas

Tror man jämför med matta skärmar. För egen del ser jag inte spegelglas som något problem mer om det är på en laptop man tar med sig utomhus.En till fråga...
Jag som har en gammal Sony CRT TV med glasfront borde väl inte märka någon skillnad, LGn kan väl inte vara värre?
Som du säger så kunde man även i äldre CRT apparater spegla sig rejält, och OM man fokuserar på det, ser man sig själv. Men det har aldrig varit något problem för egen del om man inte koncentrerar sig på att se sig själv. Tittar man på bilden så är det lugnt. Tycker faktiskt spegelglas i många fall ger mer klös i färger osv än en matt skärm. I alla fall när man jämför datorskärmar. Men men. Det är min åsikt.

Redigerat av twebbas, 10 april 2010 - 12:47.
Postad 10 april 2010 - 13:45
Om du utrustar samma panel med ett "Spegelglas" så ger det en bättre bild än om man sätter dit ett matt glas. Tillverkarna kan givetvis slänga på ett matt glas på sina plasmor men de väljer att inte göra det då de förmodligen inte skulle sälja så bra. Personligen tycker jag inte speglingen är något problem alls så länge TV:n äp påslagen. Om man stänger av TV:n så ser det inte bra ut men så fort den visar någon bild tycker jag problemet försvinner.Tycker faktiskt spegelglas i många fall ger mer klös i färger osv än en matt skärm. I alla fall när man jämför datorskärmar. Men men. Det är min åsikt.
Jag har en 4-5 år gammal plasma och en 28" CRT-TV hemma som båda är en riktigta speglar när de är avslagna men jag har aldrig haft några problem med dem påslagna. Dock har jag inget fönster bakom mig som gassar in sol. Mina fönster är bakom TV:n eller vid sidan av.
Postad 10 april 2010 - 14:24
En till fråga...
LG'n är med största sannolikhet en riktig spegel jämflört med din CRT eller i samma klass.
Se gärna här för att förstå vad jag menar, även hans andra filmer.
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 10 april 2010 - 16:31
Postad 11 april 2010 - 18:54
Postad 11 april 2010 - 20:12
Och min 550 från Dustin är inte ens i sikte på långa vägar. Inte i lager. Snaark. Segt värre. Vart köpte du din 550N?Beställde precis en 550N! Då var det bara att vänta då, och det är ju alltid lika kul. shit..det har bara gått 10 min.
På tal om annat. Enligt AVS-forums så ska den Europeiska 550 ha thx-läget. (även om det inte är en N alltså). Det gäller alla Europa-modeller. Så det är inte N-modellen ensam om. Möjligen pixelgarantin då. Fast det återstår ju att se om Dustin lämnar en egen pixelgaranti på sina gråimporterade 550 oxå, som nämnts tidigare i tråden. Jag har också mailat dem om detta. Får jag samma jakande svar är saken ju biff.
Om nu Dustin har pixelgaranti, och om det verkligen stämmer att alla europeiska LG PK550 har THX-läget så ser jag ingen anledning till att köpa någon annanstans ifrån än från Dustin. (om man nu köper tvn till studentpris) Och att ge över 3000kr mer för att få en reperatör hem till sig (LG-service) istället för att skicka in tvn vid fel. är enligt mig inte värt de pengarna iaf.

Och skillnaden mellan 7756kr inkl. frakt och 10685kr inkl. frakt är ju ganska stor. Det skulle kanske vara om man är så pass otålig att man inte orkar vänta tills Dustinhome får in dessa i lager.

Redigerat av twebbas, 11 april 2010 - 20:17.
Postad 11 april 2010 - 21:02
Och min 550 från Dustin är inte ens i sikte på långa vägar. Inte i lager. Snaark. Segt värre. Vart köpte du din 550N?
På tal om annat. Enligt AVS-forums så ska den Europeiska 550 ha thx-läget. (även om det inte är en N alltså). Det gäller alla Europa-modeller. Så det är inte N-modellen ensam om. Möjligen pixelgarantin då. Fast det återstår ju att se om Dustin lämnar en egen pixelgaranti på sina gråimporterade 550 oxå, som nämnts tidigare i tråden. Jag har också mailat dem om detta. Får jag samma jakande svar är saken ju biff.
Om nu Dustin har pixelgaranti, och om det verkligen stämmer att alla europeiska LG PK550 har THX-läget så ser jag ingen anledning till att köpa någon annanstans ifrån än från Dustin. (om man nu köper tvn till studentpris) Och att ge över 3000kr mer för att få en reperatör hem till sig (LG-service) istället för att skicka in tvn vid fel. är enligt mig inte värt de pengarna iaf.
Och skillnaden mellan 7756kr inkl. frakt och 10685kr inkl. frakt är ju ganska stor. Det skulle kanske vara om man är så pass otålig att man inte orkar vänta tills Dustinhome får in dessa i lager.
Jag håller med dig men är just en otålig jävel och runt 10´ för den här tvn känns helt ok. Köpte den från netonnet tom. Ska ju kunna ha den om 1-3 dagar sörru.

Redigerat av Unregisteredc698c527, 11 april 2010 - 21:03.
Postad 11 april 2010 - 21:33
Är nästan lika otålig själv. Men ska försöka härda ut. Dela gärna med dig utav dina intryck när du fått tvn.Jag håller med dig men är just en otålig jävel och runt 10´ för den här tvn känns helt ok. Köpte den från netonnet tom. Ska ju kunna ha den om 1-3 dagar sörru.
Postad 11 april 2010 - 21:37
Liten, liten detalj bara. Priset på dustin är exkl. frakt även för studenter. Frakt ingår endast då det inte är pallfrakt. Slutpriset blir alltså 8094 kr(eller mer beroende på fraktsätt). Ingen större skillnad dock

Postad 11 april 2010 - 21:49

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 11 april 2010 - 21:49.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar