Finns en del kanaler i HD i dagsläget om man är villig att betala för dem.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 April 2011 - 20:25.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
59 relaterade trådar
Postad 09 April 2011 - 20:24
Tråkigt att du itne är nöjd. Ngn ghosting finns inte på min 250 iaf. Självklart är en projektor för dubbla priset bättre. Är väl ingen som påstått ngt annat
Finns en del kanaler i HD i dagsläget om man är villig att betala för dem. Redigerat av Unregistereddc471864, 09 April 2011 - 20:25. Postad 09 April 2011 - 21:06 Jo jag har HD-kanaler men önskar att det fanns fler som sände i HD. Vet inte om jag ens har ghosting eller vad det är och börjar undra om det inte beror på inställningarna eftersom de kommer och går. Vet inte om du ser på fotboll men jag tror nog alla kan se skuggor synas i bilden när matchkameran sveper över planen i sidled under snabba rörelser. Kan det vara så att naturligt eller tillfälligt brus blandas ihop med ghosting eller hur vet man skillnaden? Jag var kanonnöjd med tv:n till jag började greja med inställningarna. Postad 09 April 2011 - 21:10
Fan det är inte ghosting jag pratar om här alls utan skuggor som kan synas ibland. Kollade med wikipedia och ghosting är något helt annat än det jag pratar om. Förstår nu att det är snarare är brister i sändningskvalite' som skapar vissa mörka partier ibland som ser ut som små moln.
Har för mig att ghosting har en annan benämning inom projektorvärlden som när en rullande boll blir taggig. Postad 09 April 2011 - 21:25
Eftersläp är vad jag pratar om helt enkelt. Hittade mycket om detta på nätet i andra forum. Vissa program är bilden kanon men i andra så kan ett ansikte bli suddigt om personen rör på huvudet. Jag inser dock att det oftast beror på kvalite'n på inspelning eftersom det idag bland annat syntes under en intervju som var gjord under dagen.
Undern en film på TV3 HD uppstod också detta i vissa partier. Läste att folk som ser på fotboll tydligen upplever detta konstant vid snabba panoreringar eftersom det mot det gröna gräset kan bli väldigt tydligt. Tror inte det hjälper att tv-tekniken är sådan att en bit gräs under en match ligger som ett minne och uppdateras då och då. Vet hur tidningarna skrev om detta vid övergången från analog till digital-tv och hur det syntes tydligt på en crt-tv. Ska sluta gnälla nu och får inse att alla har sina små defekter som ofta inte beror enbart på tv:n utan vad man ser på för material. Postad 09 April 2011 - 22:06
Ghosting/IR är när saker som hud i ett spel syns efter du slutat spela när du tex ser film .
Säger bara lycka till om du ska hitta en tv som har mindre eftersläpningar Jag kör bilden genom en dvd/hårddisk spelare och får precis samma problem med att ansikten blir suddiga i rörelse. Kör med scart..Hade inte dessa problem när ja körde scart direkt till tv Vet inte om du är extremt kräsen.. Men då å andra sidan borde du inte kunna se tv på en proje utan att spy tycker jag Redigerat av moparman, 09 April 2011 - 22:07. Postad 09 April 2011 - 22:21
Dåliga sändingar kan man inte göra ngt åt annat än att titta på dem på små displayer på långt avstånd. Då ser man inte hur dåligt det ser ut
Canal+ rekommenderar ju 4m från en 50". Antagligen för att de är rädda för att folk klagar på hur det ser ut annars Postad 09 April 2011 - 23:02
Mm..Inte såå länge sen många satt med 36 tum som störst
4 meter från 50 tum Vi behöver snart högre upplösning så vi kan sitta med 100 tum och vara nöjda över det Edit Eller iaf bättre kvalite på det vi ser Redigerat av moparman, 09 April 2011 - 23:02. Postad 09 April 2011 - 23:30
De snålar som fan med bandbredden på vanlig digitaltv. Ett par Mbit max per kanal. Om man jämför det med BD som har 40-50Mbit så förstår man varför det inte ser så kul ut.
Postad 09 April 2011 - 23:31
Jo bra poänger men jag har inga problem med det korta avståndet till tv:n trots 60 tum och eftersläpning är värre under vissa porgram där man inte använt bra inspelningsteknik eller på kanaler som ändå är ökända för att vara dåliga som TV3 som nyligen blev en HD-kanal på Viasat med följden att program som spelats in i annat format sänds med sorgkanter fast mest på dagtid är det så.
De kanaler med HD som kan sin sak ger en underbar bild och lite skugga från eftersläpning är inte lika illa som om man får ghosting för det är hemskt. Angående projjar så köpte jag en billig Epson och har därför inte haft stora krav men den har varit fantastisk under dessa år men jag har mest sett fotboll och filmer på den. Det bästa med denna tv är att material jag spelar in på min dvd är så otroligt mycket bättre än det var på den Samsung jag hade en tid. På den kunde jag inte ens sträcka ut vissa program så de täckte hela rutan vilket man kan på denna. Jag ska skaffa 3 inställningar att hoppa mellan. En för vanlig tv och en för fotboll och en för att spela upp material från min dvd's hårddisk. Angående 100 tum tv så undrar jag var vi är om ett år eller två för först var ju 42 tum standard vilket jag upplever att 50 tum är nu när man ser och hör vad folk köper så 60 är snart normalt och då är frågan vad det blir därefter. Det som håller storleken nere är att apparaterna ska kunna gå att få in i hus och lägenheter. Man vänjer sig fort vid en ny storlek och redan är 60 tum för mig helt normalt. Postad 09 April 2011 - 23:35
Om 5 år har vi säkert 80" för ett rimligt pris.
När jag köpte min förra TV 2006 kunde man glömma över 42". En 50" kostade över 1000 spänn per tum på den tiden. Postad 10 April 2011 - 00:27
Det är inte DSE du ser? (Dirty Screen Effect) Man ser detta lätt mot bakgrunder av en jämn färg, speciellt i panoreringar. Typ som ojämnheter, och alltid på samma ställen i bilden. Detta syns mer när det är dålig kvalite på sänding (även på hd). Komiska är att jag aldrig hade märkt detta på min förra tv. Men nu när jag vet vad jag ska leta efter så har jag i stort sett inte sett en plasma utan det. Bara så otroligt mycket lättare att se på en stor skärm, speciellt när den är så klar som denna. Postad 10 April 2011 - 11:24 Jo det är nog det vi pratar om men jag tycker inte det ligger på samma ställen hela tiden och varierar beroende på mina inställningar och källa. Har förstått genom att läsa i forum på nätet att det är något som alla plasma har precis som du säger. Postad 10 April 2011 - 11:31
Läste nu att dessa tv kan ha en olja på sig och många har tydligen tvättat bort detta och fått bättre bild samt att det kan vara fosfor i skärmen som med tiden försvinner men det kan ta typ 100 timmar tittande innan det sker.
Postad 10 April 2011 - 20:03
Kort och gott ska en tv som denna köras in och man bör nog återkomma med en dom först efter sisådär 80-100 timmars tittande. Det där med olja som täcker skärmen verkar vara en amerikansk grej för där har folk blivit förvånade över att ha upptäckt att det faktiskt finns en fin oljefilm på skärmen. Förklaringen med fosfor som försvinner stämmer nog bättre på apparater i Europa.
TV3 som blev en HD-kanal för någon månad sen på Viasat har en dålig bild men jag antar att Viasat som de ofta gör kommer ställa in den bättre efter klagomål. Man kan inte ha på text under program för då stannar antingen text-tv'n när den rullar fram till rätt sida eller så snurrar den bara på utan att hitta och stanna vid den sida där det finns text för ett program. Redigerat av PaceEpson, 10 April 2011 - 20:04. Postad 10 April 2011 - 21:04 Nog är det fosfor i plasmaskärmar, men vi får hoppas att den inte försvinner efter 100 timmar. Då måste man ju köpa en ny tv... Postad 10 April 2011 - 21:05
hej
ingen som hört ngt om utförsäljning av 2010 års PK serie? borde väl sänka modellerna nu snart? Eller... Postad 10 April 2011 - 21:10 Nej men kan det vara så att denna fosfor i början ger en sämre bild som blir bättre med tiden? Ungefär så förklarade ett par personer även om de var amerikaner Postad 10 April 2011 - 21:14 Har varit rea på de en tid redan och jag köpte min för 2000:- billigare än de hade kostat veckorna innan men visst bör de rasa mer. Kontantare bör ha is i magen för vem vill betala kontant för att veckan efter se att den kostar 2000:- mindre? Jag föredrar avbetalning eftersom jag då också får dra av räntekostnaden på skatten vilket brukar hjälpa mig att få tillbaka eller plus minus noll istället för restskatt. Känner mig inte lika drabbad om den plötsligt reas ut lite och det utslaget på mina avbetalningsmånader motsvarar typ en hundring mer i månaden än det nya reapriset. Redigerat av PaceEpson, 10 April 2011 - 21:15. Postad 10 April 2011 - 22:11
Det har ju varit rea sen jul. De är stort sett slut nu så snabba på om du ska hitta ngn. Postad 10 April 2011 - 22:44
hej! Ja tycker prisbilden är konstigt 950N kostar lika mkt som 760N.... 760n borde ju ner i pris med ca 2000 kr... Postad 10 April 2011 - 22:58
Alltså priset på 950 är ruskigt bra nu så man blir fan sugen! Men vill ha usb-inspelning och förhoppningsvis den förbättringen av bild som PZ kommer ha
Postad 10 April 2011 - 23:26
Antagligen så finns det fler osålda 950N. Priset styrs av efterfrågan. De vill bli av med gamla apparater nu för att få plats med årets modeller. Redigerat av Unregistereddc471864, 10 April 2011 - 23:26. Postad 11 April 2011 - 01:55
Nu började den buzza också efter att visserligen stått på i väldigt många timmar. Brukar sånt komma och gå eller ska jag sparka ut den här skärmen?
Redigerat av PaceEpson, 11 April 2011 - 01:56. Postad 11 April 2011 - 06:25 Kläm lite på baksidan och se ifall du kan hitta källan till surret, det kan hända att det är bakstycket som vibrerar. Postad 11 April 2011 - 07:29
Inget jag märkt på min 250 men visst sen har jag andra grejjer vid tvn som surrar en del som kanske stör ut eventuell buzzing från tvn. Postad 11 April 2011 - 09:38 Jag vet inte riktigt om du menar allvar men om detta synsätt är allmänt spritt bland "dagens ungdom" börjar jag förstå hur SMS-företagen kan gå så bra. Du kan ju inte vara seriös när du gärna betalar en massa extra i månaden för att sedan få tillbaka några kronor vid nästa års deklaration? Och hur kul är det för dem som tar avbetalning på 5 år och TV:n pajar efter tre år så att de får sitta och betala några hundra i månaden på något man inte längre äger? Kan man inte köpa en TV kontant ska man inte köpa den alls utan spara ihop till pengarna. Postad 11 April 2011 - 09:41 Jag håller inte med dock så förstår jag inte varför man tar avbetalning med ränta när det finns räntefria och avgiftsfria. SÄg att jag precis börjat jobba heltid och därmed inte har några pengar sen innan sparade men har nu 10 000 kr i månaden ledigt efter räkningarna är betalade. Köper jag en tv för 20 000 kr och betalar på 1 år istället så blir kostnaden 1666 kr i månaden. Hellre gör jag så än att jag försöker köpa tvn på 2-4 månaders sparande. Postad 11 April 2011 - 09:48
Köper jag nånting för 10papp, har jag tagit avbetalning faktiskt, även fast jag har ett sparkonto, och ett resparkonto... och betalar av på 2-3 månader, sen är det klart!
Postad 11 April 2011 - 10:57
Jag köper alltid på avbetalning. Räntefritt givetvis. Betalar hellre i småbitar då jag inte har hur mycket pengar som helst sparade. Vill inte betala 20000 kontant på en tv och sen stå där helt utan pengar om ngt skulle gå sönder i hushållet. Brukar betala av ganska snabbt. Halvår eller så. Redigerat av Unregistereddc471864, 11 April 2011 - 10:59. Postad 11 April 2011 - 11:18
Postad 11 April 2011 - 12:17
Den är iaf drygt 150cm lång. Postad 11 April 2011 - 12:37
Du kan ju alltid öppna lådan och bara slänga in tvn i hissen
Sikka härliga lyxproblem vui har nu för tiden. Prylarna är för stora för att vi ska få in dem i lägenheten haha. Redigerat av Unregistereddc471864, 11 April 2011 - 12:39. Postad 11 April 2011 - 12:42 Jag är långt ifrån en ungdom och har långt mer på banken än vad tv:n kostade men tycker alltid att det är bättre att betala lite per månad istället för hela summan och i mitt fall hjälper det mig att jag kan dra av räntekostnaden. Nu senast fick jag en restskatt på 900:-som utan lånen hade blivit 1500:-. Sedan har jag en försäkring på 5 år och en drulle med på den även om jag vet att uppfattningen på nätet är att ingen försäkring gäller om något händer men det är inte min erfarenhet. Man får väl välja själv hur man gör men nackdelen med kontant är som sagt att priset sjunker och det känns surt för mig att betala till exempel 12000:- en dag för att nästa dag se att den kostar 10000:-. Med avbetalning motsvarar en sån sänkning kanske någon hundring per månad och det kan jag leva med. Problemet är dock som du säger att folk tar sms-lån eller avbetalning och sen inte kan betala men jag har aldrig haft en betalningsanmärkning och är oerhört duktig med min ekonomi vilket jag tyvärr ser att andra omkring mig inte är. Tyvärr är din åsikt färgad av program som Plus och Lyxfällan men vi är ju inte alla som de människorna som tur är och det är ett fritt land och man väljer själv hur man vill lägga upp det men för mig var detta ett räntefritt erbjudande och räntan tickar på först om jag betalar mindre än vad jag ska per månad eller om tiden överskrider den utsatta. Redigerat av PaceEpson, 11 April 2011 - 12:44. Postad 11 April 2011 - 12:47
Kan alltså buzzing komma och gå?
Hade läst på nätet och fått uppfattningen att den var permanent för de som hade det. Min tv är helt knäpptyst och man hör inget ljud från tv:n alls. Det som hände inatt var märkligt och den lät otroligt högt. Får väl se om det dyker upp igen efter många timmars tittande. Nästan så jag misstänker att elnätet hade problem eller nåt men då borde nog min säkring på grenuttaget löst ut. Dyker det upp får man väl ringa affären eller supporten. Redigerat av PaceEpson, 11 April 2011 - 12:47. Postad 11 April 2011 - 12:51
Enklast är väl att mejla eller ringa NoN som sas har kartongen nästan bakom sin rygg. Postad 11 April 2011 - 13:03
Läste lite mer om buzzing på LG-tv och jag har inte som en del verkar ha ens minsta ljud vid ljusstark skärm så man funderar ju på vad som hände inatt.
Har någon här haft en kortvarig extrem buzzing som sen bara försvann? En 60 tummare ska komma med foten monterad på annars är det något fel. Blir svårt att ensam sätta på en 40 kilos koloss på ett stativ annars och det var inte ens lätt att hantera den på två när foten redan var monterad. Postad 11 April 2011 - 13:24
Foten var redan monterad på min 60". Det var "bara" att lyfta upp den ur kartongen. Höll på att knäcka ryggen på köpet. Det var inte helt enkelt att göra det ensam kan jag säga.
Postad 11 April 2011 - 16:04
Tror jag skrivit om det tidigare i denna tråd, men jag fick buzzning första gången i April 2010 när jag precis hade köpt TV'n (60PK550N) och fått upp den på väggen. Jag gick då fram och lättade på TV'n lite från väggen och klämde lite på plasten på baksidan i det nedre högra hörnet och det tystnade. I mars i år uppstod samma ljud igen och jag gjorde exakt samma sak och det tystnade. Postad 11 April 2011 - 16:50 Ok tack för svaret! Jag tror visserligen att jag stressade min tv lite inatt för jag satt med datorn och sen zappade jag lite och hamnade på BBC world News där jag kastade en blick medan jag höll på med datorn och såg att bilden var konstigt ljusstark under det inslaget och det kan ju tänkas att tv:n sa ifrån helt enkelt. Det du säger om nedre högra hörnet stämmer nog rätt bra på min för därifrån uppfattade jag att ljudet kom ifrån. Jag skar sönder min kartong för att få ut den och skulle nog inte våga lägga min skärm på sängen med glasskivan neråt även om det så klart är en smart metod. Redigerat av PaceEpson, 11 April 2011 - 16:51. Postad 11 April 2011 - 17:21 Om priser sjunker så har många ställen en lägsta prisgaranti som gör att man kan utnyttja det lägre priset... Postad 11 April 2011 - 18:47
Är kartongerna så taskigt funtade att man måste fullhöjdslyfta innehållet.?Som här glad nybliven ägare På min gamla Panna var det ytterkartong som först lyftes av,sen så var innerkartongen halvhög så man slapp böja sig så mycket. Postad 11 April 2011 - 19:06 Det är upp till var och en men jag behöver ha möjligheten att dra av räntekostnaden. Jag betalar allt per månad och inte ihopklumpat och det har efter alla år gett mig en bra ekonomi. Om några år kommer dock ingen av oss få betala av som nu per månad då Riksdagen debatterar hur man ska strypa denna skuldfälla eftersom många inte klarar det. Sverige har ju den principen att om en har fuskat eller fått problem ska alla andra drabbas och därför har vi systembolag och vägbulor. Namnge gärna de ställen där de har prisgaranti och hur den fungerar och om den gäller hela tiden. Har fått intrycket att man får bråka en hel del om det och att det finns mycket finstilt. Som med räntefritt är det ett sätt att locka helt enkelt men någon kontantare kommer jag aldrig bli för då betalar jag hellre mer. Postad 11 April 2011 - 19:09 Ikväll buzzade den igen och jag gjorde som du och då försvann det. Är inte skruvarna där bak åtdragna ordentligt eller? En bit silvertejp kan få tyst på tv:n men jag vet inte om jag vill börja och tejpa en tv efter en och en halv vecka. Det är enbart vis starka ljus det sker men även om bara delar av bilden är ljusstark så det händer inte bara när hela bilden är det. Glädjen är helt borta men jag är en påstridig person som brukar få som jag vill så jag får se vad de i butiken har att säga. Redigerat av PaceEpson, 11 April 2011 - 19:12. Postad 11 April 2011 - 19:17 Det sitter små plasklamrar som man drar ut, sedan är det bara att lyfta av toppen och kvar blir lite mer än en decimeter hög kant. Postad 11 April 2011 - 19:18
När jag köpte TV'n för nått år sen så läste jag mycket runt om, bl.a. i en tråd på AVSforum där jag tror nån jeppe hade öppnat sin TV och hittade vad som var orsak till buzz, en mekanisk orsak. Hittade inte inlägget nu vid en snabbkoll men prova länken så kanske du hittar nått. Han hade bilder och allt när han hade öppnat TV'n.
Postad 11 April 2011 - 19:21
Buzzing beror på att det är dålig monterat. Ngn lös skruv eller liknande som vibrerar.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |