LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 13 June 2011 - 10:54
Postad 13 June 2011 - 11:10
Postad 13 June 2011 - 11:13
Postad 13 June 2011 - 11:16
Och plasten går inte att sätta tillbaka , man måste byta hela glaset till en kostnad för 4000:-
Därför vill inte tillv ta tag i "problemet" pga kostnaden och förringar det istället.
Postad 13 June 2011 - 11:18
Postad 13 June 2011 - 13:16
Redigerat av Unregisteredd05446ac, 13 June 2011 - 13:17.
Postad 13 June 2011 - 13:17
jag kolla nu och plasten på´skärmen sitter kvar det var den iopvirade tjocka plasen runt ramen som jag pilla bort .vilken j*vla tur
den andra plasten, konstrastfilmen, sitter sjukt hårt så det ska till en händig kille för att få bort den...
Men tur att du fick bort rätt sak då
Postad 13 June 2011 - 13:26
Postad 13 June 2011 - 16:24
håller med det är som du sa förut lg skulle stå för bytet ingen som helst info från lg om detta. så hur har dom tänkt sig detta skall man välja själv om man vill ha kvar det eller inte när man inte vet att det är ett kontrastfilter utan tror att det är skyddsplast för skärmen
men det är ganska stor skillnad på hur hårt dessa filmer sitter... Man behöver som sagt nästan verktyg för att pilla loss kontrastfilmen... Å lyckas man med det så kan det knappast vara tillverkarens fel...
Bruksen kan inte gärna skriva ut allt man INTE får göra med sin tv... Typ: kör inte en skruvmejsel genom panelen, då kan bildkvalitén påverkas negativt.
Postad 13 June 2011 - 18:35
Postad 13 June 2011 - 18:49
Postad 14 June 2011 - 00:47
Dålig information är ju vad LG handlar om och det är bara plast och skit och ingen tanke bakom varken vad gäller tillverkning eller information till kunder som de inte verkar vilja ha några. I denna tråd väljer "eliten" att försvara den istället för att erkänna att det kan bli fel i tillverkning och vid packning av apparaten och jag tror personligen att den plast som sitter så att hela plastfilmen som är över skärmen också åker loss är ett litet skämt från de som jobbar med skiten vilket troligen är dåligt avlönade drönare från valfritt u-land där de dubbar alla program på tv för att folks intelligens är så låg att de inte kan lära sig andra språk.
Denna tråd är till för att framföra åsikter och intryck och egna upplevelser av att äga en produkt och då välkomnas ärlighet och inte förnekelse för Radiozo har en LG och även hans LG har alla de fel som alla andra LG-ägare har upptäckt men han intalar sig själv att den är ok för den pengen och för de förväntningar han hade. Alltså inte en person som är nollställd inför köpet utan redan hade bestämt sig för att produkten var bra och inget kan ändra på det och jag tror inte ens en spa-weekend på Guantanamo skulle få honom på andra tankar.
Ni som fått problem vet nu efter att ha läst denna tråd att LG's garanti bara är att glömma och det är tilläggsförsäkringen och drulle-försäkringen som gäller vid problem.
Ärlighet varar längst och hjälper andra bättre än förnekelse!
Redigerat av PaceEpson, 14 June 2011 - 00:48.
Postad 14 June 2011 - 03:33
Kul att se att ännu en med problem möts med samma överlägsna attityd av de som på grund av att de äger en LG skulle försvara den även om den fick liv och mördade folk. Radiozo bör samtliga sluta tala med för han förvirrar nya kunder som funderar på ett nytt köp och han borde stängas av för sina idiotiska kommentarer och överlägsna stil som inte för diskussionerna här framåt och han har redan sagt att han ska utnyttja försäkringen just före den går ut för han har hittat ett fel på den som han nämnde tidigare i denna tråd.
Dålig information är ju vad LG handlar om och det är bara plast och skit och ingen tanke bakom varken vad gäller tillverkning eller information till kunder som de inte verkar vilja ha några. I denna tråd väljer "eliten" att försvara den istället för att erkänna att det kan bli fel i tillverkning och vid packning av apparaten och jag tror personligen att den plast som sitter så att hela plastfilmen som är över skärmen också åker loss är ett litet skämt från de som jobbar med skiten vilket troligen är dåligt avlönade drönare från valfritt u-land där de dubbar alla program på tv för att folks intelligens är så låg att de inte kan lära sig andra språk.
Denna tråd är till för att framföra åsikter och intryck och egna upplevelser av att äga en produkt och då välkomnas ärlighet och inte förnekelse för Radiozo har en LG och även hans LG har alla de fel som alla andra LG-ägare har upptäckt men han intalar sig själv att den är ok för den pengen och för de förväntningar han hade. Alltså inte en person som är nollställd inför köpet utan redan hade bestämt sig för att produkten var bra och inget kan ändra på det och jag tror inte ens en spa-weekend på Guantanamo skulle få honom på andra tankar.
Ni som fått problem vet nu efter att ha läst denna tråd att LG's garanti bara är att glömma och det är tilläggsförsäkringen och drulle-försäkringen som gäller vid problem.
Ja, jo.. det låter rimligt du... Med tanke på hur ofta butikers tilläggsförsäkringar får bra kritik i alla tester och omdömen när diverse tv- och tidningsreportgae granskar dem, så verkar ditt resonemang helt korrekt.
Så du menar på allvar att LG:s fabriksgaranti skulle vara sämre än ngn annans fabriksgaranti?
Om du på fullt allvar tror eller tycker det, så bör du gå tillbaka och gömma dig i den grotta du kom från.
Ge mig en enda anledning till varför LG skulle ha en sämre garanti än andra? Du vet tydligen inte vad en "garanti" är om du tror dig veta att så är fallet. Samsungs garanti är säkert lika bra som LG:s. På samma sätt som Philips är likvärdig med Sonys... and so on...
Postad 14 June 2011 - 03:40
Kul att se att ännu en med problem möts med samma överlägsna attityd av de som på grund av att de äger en LG skulle försvara den även om den fick liv och mördade folk. Radiozo bör samtliga sluta tala med för han förvirrar nya kunder som funderar på ett nytt köp och han borde stängas av för sina idiotiska kommentarer och överlägsna stil som inte för diskussionerna här framåt och han har redan sagt att han ska utnyttja försäkringen just före den går ut för han har hittat ett fel på den som han nämnde tidigare i denna tråd.
var tvungen att läsa igenom inlägget igen... Och du är på allvar ganska bitter, på flykt undan verkligheten eller bara allmänt förvirrad, eller?
"Eliten"??? Haha, du e ju för rolig.
"Drönare i u-land"??? Å i vilket land tillverkas LG:s apparater? (tips: det står på baksidan)
"dubbar film"??? Nämn gärna ett par u-länder där man dubbar film (är otroligt intresserad av dubbad film nämligen)
Å summa summarum. Det är väl ingen som har påstått att det inte KAN bli fel. Självklart kan det bli fel på en LG, på samma sätt som det kan bli fel på Samsung, Philips, Sony, Andersson, Panasonic eller vad som helst.
Men med tanke på hur vass du verkar vara så har du kanske statistik på DOA och inkomna fel när det gäller respektive tillverkare?!
Du är på riktigt allvar, å då menar jag, på allvar, en smula konstig...
Låt mig gissa... Betong i sandlådan? Det kan bli svåra påföljder i vuxen ålder...
Tack å hej... Nu ska jag åka till Etiopien till LG:s fabrik och skruva ihop nya FULL LED-apparater som jag programmerat ska gå sönder exakt 5 minuter efter att garantin gått ut... Mohhahahahahaa
Postad 14 June 2011 - 04:08
Så... Nu har jag tagit en dusch innan jag ska iväg och jobba på min lågavlönade monteringsfabrik som ägs och drivs av läderklädda vakter med piskor som använder dessa när jag inte lyckas hålla uppe tempot i mitt skruvande av tv-apparater.
Under tiden som jag duschade reflekterade jag över vad du är för person, och efter ett tag kom jag fram till följande bakgrund på dig.
- Du sätter gärna upp små lappar i tvättstugan som påpekar att saker inte är helt okej där nere.
- Du skriver dagligen/veckovis in till din lokala tidning med "dagens ris och ros", dock kommer du bara på "dagens ris" med tanke på hur orättvis världen trots allt är.
- Du letar ständigt efter utgångna datum i din lokala Coop eller ICA så att du kan klaga i kassan när du ska betala och på så vis få allt liiite billigare.
- Du tycker att "Uppdrag granskning" på tv är världens bästa program, trots att du inte riktigt lyckats förstå hur de lyckats få en skådis att bli så otroligt lik Janne Josefsson som de fått.
- Du röstar bara på politiska parti där du är partiledare, och är besviken varje valår att du inte vann.
- Du sitter gärna med på kommunfullmäktigemöten och har alltid ngt kreativt förslag att komma med under "öppna och övriga frågor" i slutet på mötet.
- Du fick nyligen höra talas om att jorden är rund, men vägrar tro på det då dina högst insatta källor vet att den är platt. Jag menar, slå upp en atlas bara... Platt som en pannkaka.
- Du är stark motsåndare till Euron, men även till Kronan. Du vill införa byteshandel.
- Idén med bönder, präster och adel var inte så tokig trots allt, om man tänker efter.
- Du har en äldre bror vars kläder du fick bära när du gick i låg- och mellanstadiet efter att han växt ur dem.
- Dina föräldrar tycker om dig... precis som du är... kom ihåg vad de sa: du är inte annorlunda.
Ett par snabba reflektioner bara...
Så efter det kan du väl hjälpa den här tråden framåt med förstahands-info istället för allt strunt som du så gärna vill framföra.
Tack å gomorron...
Postad 14 June 2011 - 07:34
Ja, ta och skärp till er...vi vill inte gärna ha bruksanvisningar av amerikansk typ där det ska talas om allt man INTE får göra bara för att tillverkaren vill undvika att bli stämd för att någon har klantat till det och sen hävdar att det inte stod att man inte fick göra så.men det är ganska stor skillnad på hur hårt dessa filmer sitter... Man behöver som sagt nästan verktyg för att pilla loss kontrastfilmen... Å lyckas man med det så kan det knappast vara tillverkarens fel...
Bruksen kan inte gärna skriva ut allt man INTE får göra med sin tv... Typ: kör inte en skruvmejsel genom panelen, då kan bildkvalitén påverkas negativt.
Nu börjar du låta rätt bitter själv. Hur vad det nu med att mata trollen, eller inte?Ett par snabba reflektioner bara...
Så efter det kan du väl hjälpa den här tråden framåt med förstahands-info istället för allt strunt som du så gärna vill framföra.
Tack å gomorron...
Det börjar likna familjeliv.se här inne...
Postad 14 June 2011 - 22:31
Tilläggsförsäkringen som Expert har innebär att efter ett år tar den över och då skickar de hem en tekniker som enbart tar den med ifall den ska bytas ut. Det är lite skillnad det och detta gäller i MITT fall där jag bor bör jag nog understryka.
Sedan detta med olika versioner av en tv är intressant. Ju dyrare en tv är desto mer lull-lull och då inte bara funktioner utan även tydligen en plastfilm framför skärmen på de riktigt dyra versionerna. Det är svårt att göra rent en LG redan utan en plastfilm på så med en sån kan man glömma att rengöra den med resultatet att färgerna bleknar och bilden blir suddigare. De flesta LG-ägare skadar dessutom sin tv när de ställer den på plats eftersom plastskyddet framför skärmen sticker ut en bit nedtill och då blir det spänningar som leder till ljudproblem med svängningar och att plasten i värsta fall släpper från glasskivan bakom och det glappet ger fel i bilden.
Nu tror en del som tex. Radiozo att en tv-skärm aldrig blir skitig och att man klarar sig om de står på en bra plats eller om man aldrig tillagar mat hemma. Nu är det så att jag har ett par kontakter som vet mer än de flesta om städning och är det något som drar till sig smuts och damm och fett så är det en tv på grund av elektriciteten som gör den statisk. Det finns alltså ingen annan möjlighet att hålla en tv helt ren i ett hem förutom att plasta in den i vacuum. Ska du rengöra en LG så använd en vanlig hårblås med kalluftsfunktion och blås bort det värsta dammet men lycka till att få bort smuts och fett.
LG's lösning med plastskydd och plastskydd plus plastfilm framför glasskärmen är ett argument att inte köpa den och det finns märken som bara har en glasyta och som kan rengöras utan problem eller risk för repor och skada. Personen som drog bort filmen på skärmen för att de på fabriken hade lekt lite en Fredag kanske trots allt fick en bätte och skarpare bild än de som ser på en bild som behöver ta sig genom flera lager av plast och plast böjer en bild åt olika håll så resultatet blir långt ifrån perfekt. LG har i sin iver att få bort all spegling i bilden, som är ett problem för väldigt få kunder, gjort deras apparater till rena mardrömmen att hålla ren.
Lyssna till mig du som funderar på LG och köp ett annat märke!
Postad 14 June 2011 - 22:39
Du låter lite som den avhoppade nazisten Johnny "Puma" Höglin i din retorik och syn på saker. Känns rätt bra att jag lyckades göra dig upprörd eftersom du vet så lite om saker och dessutom verkar ha ett riktigt skitliv. Alltid lika kul att lyssna till de arbetande sothönsen och deras begränsade liv.Så... Nu har jag tagit en dusch innan jag ska iväg och jobba på min lågavlönade monteringsfabrik som ägs och drivs av läderklädda vakter med piskor som använder dessa när jag inte lyckas hålla uppe tempot i mitt skruvande av tv-apparater.
Under tiden som jag duschade reflekterade jag över vad du är för person, och efter ett tag kom jag fram till följande bakgrund på dig.
- Du sätter gärna upp små lappar i tvättstugan som påpekar att saker inte är helt okej där nere.
- Du skriver dagligen/veckovis in till din lokala tidning med "dagens ris och ros", dock kommer du bara på "dagens ris" med tanke på hur orättvis världen trots allt är.
- Du letar ständigt efter utgångna datum i din lokala Coop eller ICA så att du kan klaga i kassan när du ska betala och på så vis få allt liiite billigare.
- Du tycker att "Uppdrag granskning" på tv är världens bästa program, trots att du inte riktigt lyckats förstå hur de lyckats få en skådis att bli så otroligt lik Janne Josefsson som de fått.
- Du röstar bara på politiska parti där du är partiledare, och är besviken varje valår att du inte vann.
- Du sitter gärna med på kommunfullmäktigemöten och har alltid ngt kreativt förslag att komma med under "öppna och övriga frågor" i slutet på mötet.
- Du fick nyligen höra talas om att jorden är rund, men vägrar tro på det då dina högst insatta källor vet att den är platt. Jag menar, slå upp en atlas bara... Platt som en pannkaka.
- Du är stark motsåndare till Euron, men även till Kronan. Du vill införa byteshandel.
- Idén med bönder, präster och adel var inte så tokig trots allt, om man tänker efter.
- Du har en äldre bror vars kläder du fick bära när du gick i låg- och mellanstadiet efter att han växt ur dem.
- Dina föräldrar tycker om dig... precis som du är... kom ihåg vad de sa: du är inte annorlunda.
Ett par snabba reflektioner bara...
Tack å gomorron...
Din TV är Gud va?
Nej, nu ska denna lotto-miljonär sedan 1999 dra iväg på 3 månaders semester runt jorden men tryggt att veta att "Puma" har en skit-tv och jobbar röven av sig under en dryg chef medan lilla jag lever livet och skrattar vidare!
Vamos a la playa oh oh oh oh
(OBS! min 60 tums LG hänger på köksvägen men byts snart ut mot en värsting. Skaplig frukost-tv för alla sossar därute att dregla över)
Redigerat av PaceEpson, 14 June 2011 - 22:49.
Postad 15 June 2011 - 08:13
De kontakterna får nog uppdatera sig en hel del. Det de menar är att gamla katodstrålerör av naturen gör skärmarna elektriska så att de dra till sig damm. Platt-TV-skärmar ska inte bli statiska av elektroner. Absolut inte om de har glasskärm. Möjligen kan en LCD med plastskärm bli statisk och dra till sig damm. Min 23" LCD blir tex mer dammig än min 50"-glas-plasma. Plasman blir i princip inte dammig alls.Nu är det så att jag har ett par kontakter som vet mer än de flesta om städning och är det något som drar till sig smuts och damm och fett så är det en tv på grund av elektriciteten som gör den statisk. Det finns alltså ingen annan möjlighet att hålla en tv helt ren i ett hem förutom att plasta in den i vacuum. Ska du rengöra en LG så använd en vanlig hårblås med kalluftsfunktion och blås bort det värsta dammet men lycka till att få bort smuts och fett.
Postad 15 June 2011 - 08:46
Postad 15 June 2011 - 09:00
Du låter lite som den avhoppade nazisten Johnny "Puma" Höglin i din retorik och syn på saker. Känns rätt bra att jag lyckades göra dig upprörd eftersom du vet så lite om saker och dessutom verkar ha ett riktigt skitliv. Alltid lika kul att lyssna till de arbetande sothönsen och deras begränsade liv.
Din TV är Gud va?
Nej, nu ska denna lotto-miljonär sedan 1999 dra iväg på 3 månaders semester runt jorden men tryggt att veta att "Puma" har en skit-tv och jobbar röven av sig under en dryg chef medan lilla jag lever livet och skrattar vidare!
Vamos a la playa oh oh oh oh
(OBS! min 60 tums LG hänger på köksvägen men byts snart ut mot en värsting. Skaplig frukost-tv för alla sossar därute att dregla över)
Kan inte du ta och lägga upp lite bilder i ditt galleri? Skulle vara väldigt roligt att se hur det ser ut hemma hos en Lotto-miljonär, framförallt 60-tums LG'n på köksväggen. Eller med en annan mening: pics or it didn't happen....
Postad 15 June 2011 - 10:58
Plasman blir i princip inte dammig alls.
Inte min heller!
Killen verkar ha fått en "Hata-LG-nojja"....
Postad 15 June 2011 - 18:20
Idag blev jag äntligen av med min LG då butiken gjorde ett undantag och skickade en tekniker som direkt konstaterade ett antal fel. Han hade enligt egen utsago spenderat majoriteten av sin tid med att laga eller hämta LG och var sur som fan på företaget och slängde ur sig "jag förstår inte hur fan de får hålla på".
Känns skönt att köpet hävdes och jag fick en ursäkt då affären lyckats leverera två apparater av olika märke med fel. Nu är det slutfiskat i budget-träsket för min del och även om det bara ska vara en frukost-tv i köket så ska det vara det bästa.
Lite finare, lite bättre är mitt motto. Nej, imorgon bär det av ut i världen så ni får gnälla vidare här ensamma allihop.
Trevlig sommar!
Postad 15 June 2011 - 18:43
Postad 15 June 2011 - 21:22
Hade mina lotto bollar rullat rätt hade jag inte i min vildaste fantasi kastat ett getöga på LG
Nej då hade det blivit en VT30 i 65 tum utan att blinka
Postad 16 June 2011 - 08:45
Jag har kört ett par olika kalibreringar för ett tag sedan men är fortfarande inte riktigt nöjd. Tycker framförallt att kontrasten blir dålig vid mörka scener, svärtan smetas liksom ihop. Är detta en brist hos TVn eller är det någon speciell inställning jag bör ändra på?
Postad 16 June 2011 - 09:35
Jag har en LG 60PK550N och är väldigt nöjd. Tänkte höra om någon har tips på bildinställningar om något lyckats bra?
Jag har kört ett par olika kalibreringar för ett tag sedan men är fortfarande inte riktigt nöjd. Tycker framförallt att kontrasten blir dålig vid mörka scener, svärtan smetas liksom ihop. Är detta en brist hos TVn eller är det någon speciell inställning jag bör ändra på?
Svårt att säga. Hett tips är att skaffa DVE HD Basics och ställa in med hjälpa av det.
Man kan få rätt hyfsade inställningar då iaf.
Tycker det är jäkligt bra bild på min PK250 iaf. Enda jag kan klaga på är svärtan.
Postad 16 June 2011 - 10:19
Men se! En fördel med budget-LG utan plast framför spegel-glaset alltså!Det är väldigt få plasma som inte har en plastskärm framför glaset och därmed blir de statiska och smuts och fett fastnar men eftersom denna tråd ska ge information till de som funderar på en ny tv så bör de tänka på att inte köpa en tv med plastskärm som är en billig dålig lösning för att få bort spegling i bilden.
Postad 16 June 2011 - 10:24
Nej då hade det blivit en VT30 i 65 tum utan att blinka
Nej... ett hus med källare med värsting proj, och bästa duken och grymt ljudsystem!
Sry för offtopic nu...
Postad 23 June 2011 - 19:52
Precis börjat använda min 60PK950N, men har lite strul med att få ComHem att funka som det skall. Får bara de vanliga fria och icke HD-kanalerna att funka. Vid sökningen så hittar den alla kanaler, men de står sen som "kodade kanaler".
Även SVT HD (som ju är fri) står som "kodad kanal". ComHem tror att det kan vara FW'n som måste uppdateras, har 04.20.00, är det senaste? När jag försöker uppdatera på TV'n så säger den att det är senaste. Någon som kan bekräfta?
Jag kör med ComHem's HD CA-modul. Någon annan som har denna och inte har problem? Vilken FW har ni i så fall?
Tack på förhand!
Postad 23 June 2011 - 23:40
Postad 24 June 2011 - 15:36
Hej,
Precis börjat använda min 60PK950N, men har lite strul med att få ComHem att funka som det skall. Får bara de vanliga fria och icke HD-kanalerna att funka. Vid sökningen så hittar den alla kanaler, men de står sen som "kodade kanaler".
Även SVT HD (som ju är fri) står som "kodad kanal". ComHem tror att det kan vara FW'n som måste uppdateras, har 04.20.00, är det senaste? När jag försöker uppdatera på TV'n så säger den att det är senaste. Någon som kan bekräfta?
Jag kör med ComHem's HD CA-modul. Någon annan som har denna och inte har problem? Vilken FW har ni i så fall?
Tack på förhand!
Löste sig av sig själv....funkade när jag slog på TV'n i morse!!
//Mats
Tror man måste ha CI+ modulen för att HD ska funka. JAg rekommenderar ändå comhems externa hd-box den är bra mycket bättre på alla sätt.
Tack för svaret, men som sagt funkar det nu. Undviker box (kostnadsmässigt) då jag inte vet hur länge jag skall bo på min befintliga adress, och då kanske inte får ComHem på nästa adress.
//M
Postad 24 June 2011 - 15:55
Finns det dokumenterat vilka förbättringar ingår i firmware 3.28?
Har en 50PK550N.
Med vänlig hälsning
at
Redigerat av Unregisteredd8ec328f, 24 June 2011 - 15:56.
Postad 27 June 2011 - 12:07
Postad 29 June 2011 - 10:12
Har pratar med LG och de hade inga sådana råd men de tyckte att det lät som en bra idé då man faktiskt enligt dem fick inbränningar väldigt lätt på Plasma TV apparater. Men de nämnde inget om att TVn är extra känslig de första 200 timmarna?
Redigerat av Unregistered30026, 29 June 2011 - 10:34.
Postad 29 June 2011 - 10:20
Har alla här kört med lägre inställningar under 200 timmar? Jag är just nu på 157 timmar, ser fram emot att kunna öka.
Har pratar med LG och de hade inga sådana råd men de tyckte att det lär som en bra idé då man faktiskt enligt dem fick inbränningar väldigt lätt på Plasma TV apparater. Men de nämnde inget om att TVn är extra känslig de första 200 timmarna?
Det brydde jag mig inte om. Jag har kört med kontrast på 87 hela tiden på min 60" PK250N. Inga inbränningar överhuvudtaget.
Postad 29 June 2011 - 10:26
Ja, det spelar ingen som helst roll i praktiken. Jag har märkt att plasmor är känsligare för tillfällig skuggbilder i början och då minskar man den effekten med lägre inställningar. Men att det skulle spela någon roll i längden tror jag inte. Kör med kalibrerade instälningar från början. Dvs runt 90 i kontrast.Det brydde jag mig inte om. Jag har kört med kontrast på 87 hela tiden på min 60" PK250N. Inga inbränningar överhuvudtaget.
Postad 30 June 2011 - 09:51
Jag har satt kontrast på 87 samt skärpa(båda leden) på 65.
Ni som använder den inbyggda HD boxen, uppfattar ni guiden som långsam?
Postad 30 June 2011 - 10:29
aha, ja då har jag höjt inställningarna på min med och jag är ännu nöjdare med den.
Jag har satt kontrast på 87 samt skärpa(båda leden) på 65.
Ni som använder den inbyggda HD boxen, uppfattar ni guiden som långsam?
Skärpan bör du använda sparsamt på HD material. Det är mest gammalt SD som behöver lite skärpa.
Postad 30 June 2011 - 13:43
"den"? Det finns ju 2 st inbyggda mottagare (3 om man räknar den analoga). DVB-T och DVB-C. Fast jag antar att du menar kabel eftersom det inte är T2 på markmottagaren?Ni som använder den inbyggda HD boxen, uppfattar ni guiden som långsam?
Postad 30 June 2011 - 14:15
"den"? Det finns ju 2 st inbyggda mottagare (3 om man räknar den analoga). DVB-T och DVB-C. Fast jag antar att du menar kabel eftersom det inte är T2 på markmottagaren?
Ursäkta, de e kabel (Canal Digital) jag menar.
Postad 01 July 2011 - 12:06
Postad 01 July 2011 - 15:07
Skärpan bör du använda sparsamt på HD material. Det är mest gammalt SD som behöver lite skärpa.
Jag hade ju hemma en LG 50PK760N samtidigt som jag köpte denna TV jag har har nu (LG 60PK550) och jämförde man bilden när man körde HD material(samtidigt på båda) så kunde man se att LG 50PK760 hade bättre skärpa. Särskilt på text såg man att det var en hård kontrast på 50" medan 60" hade mer mjuk och lite halv suddig. Genom att öka sharpnes till 65-70 så fick TV apparaterna "nästan" samma skärpa, 50" var fortfarande strået vassare(vilket beror på mindre yta behöver täckas).
Så när du säger att skärpan bör man använda sparsamt, menar du då med tanke på TVns hälsa? eller bild?
Självklart ska man inte ha för mycket skärpa efter som det också tar fram försämringar i bilden men jag tycker faktiskt runt 60-65 fungerar riktigt bra på 60":en.
Postad 01 July 2011 - 15:09
Postad 02 July 2011 - 06:13
Redigerat av Fellow88, 02 July 2011 - 06:14.
Postad 02 July 2011 - 08:25
Redigerat av Fellow88, 02 July 2011 - 08:25.
Postad 02 July 2011 - 08:48
Impulsbeställde en pk950n l, hoppas sambon inte säger emot när hon kommer hem:P var denna för 16.8k eller 550 för 12k. Hoppas den är värd mellanskillnaden.
Jag e högst tveksam, men allt rör sig om hur petig man är. Pk950 ska vad jag förstå ha en plastfilm på ytan som gör att det speglas mindre. Dock har vi aldrig haft problem med speglingen och då har vi provat både 550 och 760 (som dessutom levrar mer eller mindre samma bild). Men så kan vi rulla ner något när vi tittar på TV.
Postad 02 July 2011 - 09:07
Spegling är inget jag störts av med min Samsung som är i princip en spegel och jag har persienner i vardagsrummet som är fördragna nästan dygnet runt. Sen var det endast denna modell som gick att få tag på med handelsbanken finans:PJag e högst tveksam, men allt rör sig om hur petig man är. Pk950 ska vad jag förstå ha en plastfilm på ytan som gör att det speglas mindre. Dock har vi aldrig haft problem med speglingen och då har vi provat både 550 och 760 (som dessutom levrar mer eller mindre samma bild). Men så kan vi rulla ner något när vi tittar på TV.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
22 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?