![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 april 2010 - 11:06
Antal Scartingångar:
PK350 (2 st varav 1 med RGB)
PK550N (2 st varav 1 med RGB)
PK550 ( 1st)
PK590 som testades i inlägget ovanför, UK-modell (1 st)
PK750 (1 st)
PK760 (1 st)
PK950 (1 st)
PK550N har alltså en extra scart jämfört med exempelvis PK550.
Postad 14 april 2010 - 11:25
CNET UK recenserat PK5X0... inte hunnit läsa ännu... stressigt på jobbet
länk
EDIT: ser att även PK7X0 är "recenserad" med lägre betyg än 5-serien. länk
Jag gillar deras conclusion!

"What are you still doing sitting there? If this TV is on your shortlist, and you're here to find out if we think you should buy one, the answer is a resounding yes. This is a terrific piece of hardware, and we've utterly loved our time with it. It's good value, at around £1,000 online, and we think it's one of the best TVs we've seen this year. Top-notch work from LG. "
Postad 14 april 2010 - 12:23
Postad 14 april 2010 - 15:31
Det reduceras inte i gaming mode, allt finns i denna tråden: http://www.avsforum....d.php?t=1235720
Minns jag rätt så är det en del som är drabbade, och en del som inte blir drabbade. kan ju också bero på att de kanske inte märker av det vem vet.. en kille som testade med guitarhero eller rockband mätte mot 60-90ms. Tror det mer är en vanesak... ja tänker inte gå i taket för att någon dödade mig en mikrosekund före ja dödade dem..

Attans vad LG ska ta tid för svar denna gången då... gäller väll 72timmar som hos oss...
Postad 14 april 2010 - 19:49
Enligt Experts hemsida finns 60" av 550. Kan det stämma?
http://www.expert.se...utm_campaign=pj
Ja, varför skulle det inte stämma?
Den modellen finns hos LGs svenska hemsida också.
Postad 14 april 2010 - 20:19
Har lirat lite FPS-spel under kvällen för att testa hur pass irriterande inputlagget är. Kan inte säga att märker av det alls. Har "namngett" den aktuella HDMI-porten "PC" och kör i spelläge...
Ska plugga in laptopen senare ikväll eller imorrn för att se hur mycket inputlag skärmen lider av. Om jag kommer ihåg så lägger jag upp lite bilder här när jag är klar.
Hur som helst är jag mer än nöjd med skärmen, efter ett par timmars tittande. Jag har svårt att tro att det kan bli mer prisvärt än såhär! =)
Postad 14 april 2010 - 20:25

Edit:
Märkte av lite ghosting när jag hade haft PS3-menyn stilla i ett par minuter för att sedan bläddra fram och tebax i menysystemet. Det försvann nästan omedelbums. Blir det inte värre än så kommer jag inte att irritera mig det minsta över det.
Är man lättretlig kan det nog bli ett problem.

Redigerat av muppsson, 14 april 2010 - 20:29.
Postad 14 april 2010 - 20:44
På de bilder jag tog visar det på en skillnad mellan laptopen och PK550n på ca 50 ms...
Lägger upp bilder när jag hittar USB-sladden till kameran, vilket iofs kan ta ett tag. =)
Redigerat av muppsson, 14 april 2010 - 20:45.
Postad 14 april 2010 - 20:45
Märkte av lite ghosting när jag hade haft PS3-menyn stilla i ett par minuter för att sedan bläddra fram och tebax i menysystemet. Det försvann nästan omedelbums. Blir det inte värre än så kommer jag inte att irritera mig det minsta över det.
Det där blir mycket bättre med tiden när skärmen är inkörd har jag läst.
Redigerat av Barneyk, 14 april 2010 - 20:47.
Postad 14 april 2010 - 21:50
Verkar som det har blivit bättre än förra årets modeller.
Postad 15 april 2010 - 06:57
LG 60PK550N
https://www.prisjakt...kt.php?p=583031
Ligger på 21 998 kr om man vill köpa den från Expert, de andra butikerna verkar ju inte direkt seriösa.
LG 60PK760N
https://www.prisjakt...kt.php?p=597062
Ligger på 21 195 kr, och bara en butik som har den.
ÄR det Expert som tar ett överpris?
Postad 15 april 2010 - 07:31
Det är lite taikon med priserna nu tycker jag.
LG 60PK550N
Ligger på 21 998 kr om man vill köpa den från Expert, de andra butikerna verkar ju inte direkt seriösa.
LG 60PK760N
https://www.prisjakt...kt.php?p=597062
Ligger på 21 195 kr, och bara en butik som har den.
ÄR det Expert som tar ett överpris?
Det där låter ju helt absurt..... kollade precis prisjakt också och sekvencia har sänkt sin PK550N (står inte N på deras sida) till 8.237:- De har i lager. Att beställa verka gå bra från dem, men tidigare i tråden så påpekade någon de var ett **** att hålla på med reklamationer mot dem? Kom igen netonnet! sänk priset en tusing!
Postad 15 april 2010 - 07:36
Det där låter ju helt absurt..... kollade precis prisjakt också och sekvencia har sänkt sin PK550N (står inte N på deras sida) till 8.237:- De har i lager. Att beställa verka gå bra från dem, men tidigare i tråden så påpekade någon de var ett **** att hålla på med reklamationer mot dem? Kom igen netonnet! sänk priset en tusing!
Mm, men jag köper aldrig från företag som lockar med extrema priser typ Sekvencia. Det brukar bli sega, försenade och struliga leveranser. Läser man kritiken mot butiken så är det en sån typ av butik som man får hoppas vara en av de få kunder som dom lyckas ge bra service. Lite lotto kan man säga.
Får väl vänta på att några fler butiker får in skärmarna i fråga.
Redigerat av coccis, 15 april 2010 - 07:41.
Postad 15 april 2010 - 07:36
Det kanske bara avspelar Chads tester på Avsforum där de framkom att US PK550 var bättre än US PK750...Det är lite taikon med priserna nu tycker jag.
LG 60PK550N
LG 60PK760N

(vi verkar inte ha identiska modeller dock)
Postad 15 april 2010 - 07:45
Det kanske bara avspelar Chads tester på Avsforum där de framkom att US PK550 var bättre än US PK750...
![]()
(vi verkar inte ha identiska modeller dock)
Ja det kan vara så. Kan passa på att fråga dig, du har säkert 98% bättre koll än mig.
Jag velar mellan 60PK550N och 60PK750N, är det någon skillnad på inputlag mellan dessa skärmar? Eller är inoutlag något som är nästan obefintligt och bara tas upp i stenhårda tester?
Jag ska kort och gott spela PS3 på skärmen och vills självklart ha den bästa möjliga, om nu inputlag är betydande.
Postad 15 april 2010 - 07:49
Ingen aning, har inte sett några mätningar.Jag velar mellan 60PK550N och 60PK750N, är det någon skillnad på inputlag mellan dessa skärmar?
Postad 15 april 2010 - 07:49
Och jag tror inte att de har något fysiskt lager heller. Ett av de mest oseriösa internetföretagen enligt mig.
Upplevelser av Sekvencia
Postad 15 april 2010 - 10:14
N'et är alltså inget annat än att den är framtagen av LG-Norden och då gäller pixelgarantin från dom..(?)
Det är inga andra spec som skiljer tex pk750 mot pk750n?
Undrar fortfarande vad 50pk760 är för modell?
Postad 15 april 2010 - 11:02
Läst lite vidare i tråden nu.
N'et är alltså inget annat än att den är framtagen av LG-Norden och då gäller pixelgarantin från dom..(?)
Det är inga andra spec som skiljer tex pk750 mot pk750n?
Undrar fortfarande vad 50pk760 är för modell?
DLNA,Nätverk,Bluetooth, stöd för WiFi - 750 Nej, 760 Ja.
N = Nordisk, och täcks av pixelgarantin. Icke N är en chansning.
Postad 15 april 2010 - 11:25
Redigerat av biffwille, 15 april 2010 - 11:27.
Postad 15 april 2010 - 11:26
DLNA,Nätverk,Bluetooth, stöd för WiFi - 750 Nej, 760 Ja.
N = Nordisk, och täcks av pixelgarantin. Icke N är en chansning.
Förmodligen kan även andra problem finnas, hur är det med kompabiliteten på Boxer resp Comhem?
N versionen är godkänd för noridiska marknaden och är säkert anpassad till våra förhållanden. Kansek finns digitalboxens menyer bara på engelska osv när man kör en gråimport. Vet att många hade problem med Samsungs gråimporterade inbyggda digitalboxar som inte fungerade optimalt mot Boxer.
Postad 15 april 2010 - 11:47
Förmodligen kan även andra problem finnas, hur är det med kompabiliteten på Boxer resp Comhem?
N versionen är godkänd för noridiska marknaden och är säkert anpassad till våra förhållanden. Kansek finns digitalboxens menyer bara på engelska osv när man kör en gråimport. Vet att många hade problem med Samsungs gråimporterade inbyggda digitalboxar som inte fungerade optimalt mot Boxer.
Får min icke nordiska 50Pk760 imorgon enligt fraktbolaget som så fint väckte mig i morse

Postad 15 april 2010 - 11:48
Får min icke nordiska 50Pk760 imorgon enligt fraktbolaget som så fint väckte mig i morse
Synd dock att jag inte har digital-tv så att jag kunnat testa om det fungerade med boxer eller comhem. :/
Vad betalade du för den?

Postad 15 april 2010 - 12:02
60" 550N Fanns på expert i Kista för 15.990:- inte sett några andra priser på denna modell än..
VA?
15.990 kr är som hittat! Jag trodde den skulle hamna runt +20.000 kr.
Men jag ställer mig frågande till det priset eftersom Experts internetbutik tar 21.998 kr för 60PK550.
Såg du verkligen rätt?
Redigerat av coccis, 15 april 2010 - 13:18.
Postad 15 april 2010 - 12:03
Vad betalade du för den?
Vart?
9 526:- inkl frakt och moms. Från Pixmania, kanske inte bästa stället men de har iaf dem på lager för ett OK pris

Postad 15 april 2010 - 12:34
- http://www.avforums....DTV-Review.html
Verkar som att mellanklassmodellen PK550 är bäst hos LG's segment i år då

PK550 har uppenbareligen inte denna urkassa funktion antar jag?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered1734, 15 april 2010 - 12:36.
Postad 15 april 2010 - 12:38
Postad 15 april 2010 - 13:22
Man skall kanske inte överdriva det hela, t.ex Flatpanels (Rasmus L) tyckte inte det det var någonting att hänga sig upp på:....PK550 har uppenbareligen inte denna urkassa funktion antar jag?
"Der er en smule kunstig skarphed, ja, men jeg synes ikke det har stor betydning. "
Postad 15 april 2010 - 13:34
60" 550N Fanns på expert i Kista för 15.990:- inte sett några andra priser på denna modell än..
Jag tror du såg fel, det är nog 50 tums modellen som kostar 15.990:-.
Eller?
För den kostar ju 22.000 hos Expert annars liksom...
Postad 15 april 2010 - 14:24

Postad 15 april 2010 - 14:35
Rätt otroligt att alla ställen (ja iaf kan tänka på) säljer 50PK550N för exakt 10490... och flesta har leverans på 299kr. sitter o hoppas att någon sänker liiiite, så man slipper vänta på dustin får in sina gråimportade saker.
Med frakt 10 685:- var inte så farligt ändå. Fan, kan inte hitta någon seriös butik som har prisuppgift på 60PK550N, men hamnar 50" på 10490 kr så kan 60" knappast bli så jäkla dyr.
Postad 15 april 2010 - 14:42
Låter för bra för att vara sant?
Annars lånar jag lastbilen på jobbet och hämtar en 60"are

Postad 15 april 2010 - 17:59
Men eftersom bilderna inte inställda på rätt sätt så vet man ju aldrig.
Men helt klart en väldigt elegant tv på alla sätt. Pratade med en kille där och frågade när 60" i samma modell skulle komma in, han hade tråkigt nog bara gissningar gällande det och prissättningen.
Suget efter en ny tv blev ju inte direkt mindre kan jag säga

Redigerat av coccis, 15 april 2010 - 18:07.
Postad 15 april 2010 - 18:07
Fan, kan inte hitta någon seriös butik som har prisuppgift på 60PK550N, men hamnar 50" på 10490 kr så kan 60" knappast bli så jäkla dyr.
Expert.se har den för knappt 22.000, är dom inte seriösa nog för dig?
http://www.expert.se...aspx?id=5120229
Redigerat av Barneyk, 15 april 2010 - 18:08.
Postad 15 april 2010 - 18:33
Expert.se har den för knappt 22.000, är dom inte seriösa nog för dig?
http://www.expert.se...aspx?id=5120229
Menade mer att flera butiker skulle få in tvn så man får ett hum om var priset hamnar på. Expert ger inte direkt ett bra mått på vad de andra kända butikerna tar för skärmen.
Postad 15 april 2010 - 19:39
Nej. En enda butik ger ju ingen konkurrens precis. Då kan man ta vilket pris man vill. Själv blir 60 för stort annars är det klart ett alternativ. Men 22k för 60tummaren på expert och så är det ingen -N modell? Nja. Pröjsar jag över 20k för en tv vill man ju ha pixelgarnti. Men när jag tänker på det så fick jag ju ingen 100% pixelgaranti på min Pio och det gick ju bra.Menade mer att flera butiker skulle få in tvn så man får ett hum om var priset hamnar på. Expert ger inte direkt ett bra mått på vad de andra kända butikerna tar för skärmen.

Prissätt 60-tummaren runt 15-16k så kommer det hända grejor med försäljningen tror jag. Men nu är ju 60 lite extrem storlek och inte alls vanligt så den kommer nog vara dyr oavsett. Så den kommer kanske ändå landa runt 20 hur man än gör. 10 tum mer och dubbelt så dyr. I mitt fall som har beställt en gråimporterad 50pk550 är det nästan tre gånger så dyrt att köpa den gråimporterade 60tummaren från expert. DYYYRT.
Några tankar från min del av Sverige.

Postad 15 april 2010 - 20:08
Men 22k för 60tummaren på expert och så är det ingen -N modell? Nja. Pröjsar jag över 20k för en tv vill man ju ha pixelgarnti.
Expert har N-modellen.
60PK550N är utrustad med mottagare för Boxer, Comhem och marksända MPEG4-sändningar. För utökat kanalutbud krävs CA-modul och programkort.
Postad 15 april 2010 - 20:30
Aha. Skumläste bara. I rubriken står det inget N och heller inget om pixelgaranti osv. Men jag har kanske fel. My bad. Det är dock fortfarande dyrt.Expert har N-modellen.

Postad 15 april 2010 - 20:59
Marknaden för 60 tummare är inte lika stor som för 42 och 50. Eller det är i alla fall det jag hoppas på.
Postad 15 april 2010 - 21:36
Jämförelsebild på min hjälpsamme kollega tillsammans med gamla 42pv60.
Jäklar vad stor den upplevs hehe...

Postad 15 april 2010 - 21:46
Så här mycket kan jag konstatera efter har följt tråden sedan dess födelse:
N står för nordisk och har 100% pixelgaranti och är även anpassad (digitaltuners) för norden därav namnet, butiker som säljer N-modellerna köper dem från den officiella distributören LG Norden.
De som inte har N efter modellnamn är således inte nordiska utan klassas som gråimporterade och innehar inte 100% pixelgaranti. Det kan även skilja lite mellan modellnamnet mellan de N-klassade och gråimporterade t.ex PK760N & PK750.
De gråimporterade LG plasmorna säljs betydligt billigare än de som kommer från LG Norden.
Nu kommer vi till kärnan av problemet, det eviga hammrandet från users här om skillnader mellan paneler och speccar etc etc.
Till exempel kan det se ut så här: VAD ÄR SKILLNADEN MELLAN PK550 och PK550N. HJÄÄÄÄLLLP SNÄLLLA HJÄLPPP!!!!
Många människor glömmer bort gamla visdomsord som "Du får vad du betalar för" och köper hellre grisen i säcken för att folk på ett forum säger att speccar inte skiljer ngt och då är det till 100% identiska plasma-apparater. Det är bara spekulationer, de vet nada.
Det kan inte vara identiska tv-apparater när det skiljer så mycket i pris mellan nordiska modeller och gråimport. Det säger ens sunda förnuft, klart man vill göra en bra affär och gärna "tro" att det är samma apparater, men tänk efter varför det skiljer så mycket i pris.
Enligt en user här på forumet som jobbat på AudioVideo så påstås det att gråimporterade tv-apparater tillverkas med andra sorteringens paneler och blir således billigare. De här panelerna uppfyller inte kvalitetskrav och vem vet vilka andra defekter de kan innehålla.
Du köper gärna jeans på andra sorteringen men vill du verkligen köpa din tv med en andrahands panel?
Sen att folk också försöker övertyga och ljuga för sig själva om att det inte skulle vara några skillnader i paneler mellan budgetmodellen PK350 och PK950 är ju bara helt absurt. Det är fan klart det är skillnad på panelen mellan den billigaste modellen och premium modellen. Tror du LG trycker in PK350 panelen i sitt flaggskepp PK950 och sen lägger till lite apps och andra features för att sedan sälja den för dubbelt så mycket.
Visa upp något seriöst test som bevisar att det inte är någon skillnad mellan panelerna.
Än en gång man får vad man betalar för, tänk efter 3 ggr innan du köper gråimport. För övrigt siktar jag in mig på PK760N för ett framtida köp.
Postad 15 april 2010 - 22:04
-jo just det, tv:n är 50pk550n och min setup kan ni se i galleriet...
Redigerat av Unregisteredc698c527, 15 april 2010 - 22:21.
Postad 15 april 2010 - 22:08
Nej just det, sluta då gå och inbilla dig att du ska få något som kommer från en annan produktionslina för att du betalar pålägg för både den nordiska LG distributören och onoff/elgiganten/expert/sibas otroligt inkompetenta säljare.
Tror du verkligen LG skulle lägga pengar på att sätta upp paralell produktion av 4-6 olika 50" paneler med alla kostnader det skulle innebära, när de lika gärna kan lägga på lite kosmetiska ändringar och begränsa programvaran något i vissa av de lägre modellerna? För all del kan det vara så att de KONTROLLERAR panelerna i de värsta (läs dyraste) modellerna något noggrannare innan de slutmonteras och skeppas iväg.
Icke N-paneler säljs t.ex. normalt i Storbrittanien, tror du de har sämre kvalitet där? Visst är det fint att den nordiska distributören ger 100% pixelgaranti, men som tidigare nämnts i tråden är pixelfel så sällsynt nu för tiden att de har råd att göra det utan problem.
2: Min icke-N PJ350 är up and running utan några problem, verkar vara av den absolut första batchen dessutom, input-lag rapporter och lite annat får jag ge mig på imorgon, än så länge lirar allt mycket bra.
Postad 15 april 2010 - 22:21
Hej slacrhead,1: Jaedong, snälla lilla människa, har du någon aning om produktionsprocessen för en plasmapanel?
Nej just det, sluta då gå och inbilla dig att du ska få något som kommer från en annan produktionslina för att du betalar pålägg för både den nordiska LG distributören och onoff/elgiganten/expert/sibas otroligt inkompetenta säljare.
Tror du verkligen LG skulle lägga pengar på att sätta upp paralell produktion av 4-6 olika 50" paneler med alla kostnader det skulle innebära, när de lika gärna kan lägga på lite kosmetiska ändringar och begränsa programvaran något i vissa av de lägre modellerna? För all del kan det vara så att de KONTROLLERAR panelerna i de värsta (läs dyraste) modellerna något noggrannare innan de slutmonteras och skeppas iväg.
Icke N-paneler säljs t.ex. normalt i Storbrittanien, tror du de har sämre kvalitet där? Visst är det fint att den nordiska distributören ger 100% pixelgaranti, men som tidigare nämnts i tråden är pixelfel så sällsynt nu för tiden att de har råd att göra det utan problem.
2: Min icke-N PJ350 är up and running utan några problem, verkar vara av den absolut första batchen dessutom, input-lag rapporter och lite annat får jag ge mig på imorgon, än så länge lirar allt mycket bra.
Ja är inte liten, är du?
Eftersom du vet LG internationals produktionsprocess så hoppas jag verkligen du har rätt. För övrigt har jag aldrig handlat tv på FElgiganten, OnOff eller ngn sådan liknade buttricks butik.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar