Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 15 April 2010 - 22:26
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Va bara tvungen att regga mig för en sak som tjatas sönder i denna tråden och bara gör den onödigt lång. Det är det febrila spammandet om vilka skillnader det är mellan modellerna som slutar på N och de som inte har något N på slutet.
Så här mycket kan jag konstatera efter har följt tråden sedan dess födelse:
N står för nordisk och har 100% pixelgaranti och är även anpassad (digitaltuners) för norden därav namnet, butiker som säljer N-modellerna köper dem från den officiella distributören LG Norden.
De som inte har N efter modellnamn är således inte nordiska utan klassas som gråimporterade och innehar inte 100% pixelgaranti. Det kan även skilja lite mellan modellnamnet mellan de N-klassade och gråimporterade t.ex PK760N & PK750.
De gråimporterade LG plasmorna säljs betydligt billigare än de som kommer från LG Norden.
Nu kommer vi till kärnan av problemet, det eviga hammrandet från users här om skillnader mellan paneler och speccar etc etc. Till exempel kan det se ut så här: VAD ÄR SKILLNADEN MELLAN PK550 och PK550N. HJÄÄÄÄLLLP SNÄLLLA HJÄLPPP!!!!
Många människor glömmer bort gamla visdomsord som "Du får vad du betalar för" och köper hellre grisen i säcken för att folk på ett forum säger att speccar inte skiljer ngt och då är det till 100% identiska plasma-apparater. Det är bara spekulationer, de vet nada.
Det kan inte vara identiska tv-apparater när det skiljer så mycket i pris mellan nordiska modeller och gråimport. Det säger ens sunda förnuft, klart man vill göra en bra affär och gärna "tro" att det är samma apparater, men tänk efter varför det skiljer så mycket i pris. Enligt en user här på forumet som jobbat på AudioVideo så påstås det att gråimporterade tv-apparater tillverkas med andra sorteringens paneler och blir således billigare. De här panelerna uppfyller inte kvalitetskrav och vem vet vilka andra defekter de kan innehålla.
Du köper gärna jeans på andra sorteringen men vill du verkligen köpa din tv med en andrahands panel?
Sen att folk också försöker övertyga och ljuga för sig själva om att det inte skulle vara några skillnader i paneler mellan budgetmodellen PK350 och PK950 är ju bara helt absurt. Det är fan klart det är skillnad på panelen mellan den billigaste modellen och premium modellen. Tror du LG trycker in PK350 panelen i sitt flaggskepp PK950 och sen lägger till lite apps och andra features för att sedan sälja den för dubbelt så mycket.
Visa upp något seriöst test som bevisar att det inte är någon skillnad mellan panelerna.
Än en gång man får vad man betalar för, tänk efter 3 ggr innan du köper gråimport. För övrigt siktar jag in mig på PK760N för ett framtida köp.
Tror nog mer på högt respekterade användare som PacMan, Wolfy och andra riktiga experter än vad du säger faktiskt. Om du inte vill köpa som du uttrycker det "grisen i säcken" som du benämner gråimport. Fine. Men vi som tänker köpa en sk "gråimporterad tv" är inte dummare än dig. Tro det eller ej. Eftersom jag personligen kan leva utan svenska menyer och utan pixelgaranti och få tvn jag är intresserad utav för över 3000kr billigare, så är valet lätt. Men det är min uppfattning. Andra värdesätter pixelgaranti och hemservicen som LG erbjuder högre, och betalar då ett högre pris. Och de är inte korkade för det. Vi bara värdesätter vårt tv-inköp olika. Inte svårare än så. Men köp du efter det gamla ordspråket "dyrare är bättre". Du är en sån som försäljare älskar. Den som man kan pracka på vilket skräp som helst. Bara det är dyrt så är det bra. Du skulle ha kommit in till mig när jag jobbade på onoff. Vi hade älskat dig! Hur många utav de som köpte samsungs led-belysta lcd tv-apparater från 2009 för långt över 20k är supernöjda egentligen? Det borde ju enligt ditt sätt att se på saker och ting vara en tv som är flera gånger så bra som denna exempelvis. Rena tramset. Vad tror du är skillnaden mellan en sk gråimporterad tv och en som inte är det? Har du någon som helst aning? Det ÄR skillnader mellan flaggskeppet och den billigaste PK350. Men inte så stora som du kanske vill tro. Skulle de gråimporterade aka vanliga europamodellerna innehålla 2a sorteringspaneler? Så du tror på fullaste allvar att bara Norden, där Sverige ingår, får bra tv-apparater, medans exempelvis en fransman eller engelsman får 2a sorteringspaneler? Och din "expert" från audiovideo vad är det för en då. Jag har tidigare jobbat på onoff och som moderator här på minhembio under lång tid. Då är jag oxå en expert eller? Förmodligen inte. Men jag går inte runt och sprider en massa dynga heller. Du pratar om att man ska bevisa att det är samma paneler osv. Om vi säger så här. Motbevisa och visa att det är 2a sorteringspaneler i Europamodellerna istället. Vilken tur för LG att alla utom vi i Norden är så korkade att de inte märker att de fått riktigt dåliga paneler i sina LG plasmor anno 2010. Du har 2(!) inlägg. Frågan är nu vilket företag du jobbar för. Jag utesluter ju Dustin direkt. AudioVideo eller kanske NetOnNet?
Redigerat av twebbas, 15 April 2010 - 22:45.
Postad 15 April 2010 - 22:44
Jaedong
-
Jaedong
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Och det här är inte spamming? Tror nog mer på användare som PacMan och andra än vad du säger faktiskt. Om du inte vill köpa som du uttrycker det "grisen i säcken" som du benämner gråimport. Fine. Men vi som tänker köpa en sk "grå-importerad tv" är inte dummare än dig. Tro det eller ej. Eftersom jag personligen kan leva utan svenska menyer och utan pixelgaranti och få tvn jag är intresserad utav för över 3000kr billigare, så är valet lätt. Men det är min uppfattning. Andra värdesätter pixelgaranti och hemservicen som LG erbjuder högre, och betalar då ett högre pris. Och de är inte korkade för det. Vi bara värdesätter vårt tv-inköp olika. Inte svårare än så.
Men köp du efter det gamla ordspråket "dyrare är bättre". Du är en sån som försäljare älskar. Den som man kan pracka på vilket skräp som helst. Bara det är dyrt så är det bra. Du skulle ha kommit in till mig när jag jobbade på onoff. Vi hade älskat dig!
Hur många utav de som köpte samsungs led-belysta lcd tv-apparater från 2009 för långt över 20k är supernöjda egentligen? Det borde ju enligt ditt sätt att se på saker och ting vara en tv som är flera gånger så bra som denna exempelvis.
Rena tramset.
Vad tror du är skillnaden mellan en sk gråimporterad tv och en som inte är det? Har du någon som helst aning? Eftersom du inte verkar intresserad utav att bidra med något konstruktivt i tråden utan bara är här för att idiotförklara en del utav oss, vad ska du då i den och göra?
Det ÄR skillnader mellan flaggskeppet och den billigaste PK350. Men inte så stora som du kanske vill tro.
Skulle de gråimporterade aka vanliga europamodellerna innehålla 2a sorteringspaneler? Så du tror på fullaste allvar att bara Norden, där Sverige ingår, får bra tv-apparater, medans exempelvis en fransman eller engelsman får 2a sorterings skitpaneler?
Och din "expert" från audio/video vad är det för en då. Jag har tidigare jobbat på onoff och som moderator här på minhembio under lång tid. Då är jag oxå en expert eller? Förmodligen inte. Men jag går inte runt och sprider en massa dynga heller. Du pratar om att man ska bevisa att det är samma paneler osv. Om vi säger så här. Motbevisa och visa att det är 2a sorteringspaneler i Europamodellerna istället.
Du har 1(!) inlägg. Frågan är nu vilket företag du jobbar för. Jag utesluter ju Dustin direkt. Kan det vara audio/video månne?
Men hallå, jag gör ett inlägg så kallar du det spam? haha. Jag idiotförklarar ingen utan det för stå för dig, utan ville bara belysa mina åsikter om gråimport modellerna och paneler. Detta är ett forum eller hur? Sen skrev jag nyss att jag aldrig handlat tv på onoff, media markt, felgiganten, audio video mm. Så du kan ju gärna försöka sälja på mig ngt så kan ju jag äga dig verbalt. Om det nu är så intressant var man handlar sina saker så brukar jag handla högtalare och receivers på Hifiklubben och datorer i delar och andra grejor på komplett oftast. Men du har ju inte heller motbevisat mig med fakta så vi är mer even Steven eller hur? Du pratar mer dynga än mig för att du antar saker som om mig som du inte vet. Var jag möjligen handlar, lättlurad, var jag jobbar etc etc Om du är moderator borde du föregå med gått exempel o inte hetsa upp dig som en ###### gnu. För övrigt jobbar jag i helt annan bransch eftersom du nu undrade om jag jobbade på Audio video, lol.
Postad 15 April 2010 - 22:52
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Då hämtade jag min 60 pk550 precis.
Jämförelsebild på min hjälpsamme kollega tillsammans med gamla 42pv60. Jäklar vad stor den upplevs hehe...

Snygga bilder Arson. Tack för att du delar med dig. Ser mycket snyggt ut. 42an ser ut som en datormonitor i jämförelse. hehe. Synd bara att 60" blir för stort för egen del. Det ser onekligen maffigt ut. Hunnit testa den något? Återkom gärna med dina intryck av IR osv. Grattis till en rejält inköp. Vem behöver projektor när man kollar tv i 60tum. Fotbolls-vm, here I come.  Du har inte lust att mäta bredden på din tv, nu när du plockat upp den ur kartongen? Behöver veta om jag kanske får plats med en 60" i alla fall. Och det är helt och håller ditt fel. Du med dina fina bilder. Damn thee.  Det vi alla undrar nu är vart du ska göra av din center, eller ska tvn upp på väggen?
Redigerat av twebbas, 15 April 2010 - 23:03.
Postad 15 April 2010 - 22:56
zzigrg
-
zzigrg
-
Rookie
-
7 inlägg
Då hämtade jag min 60 pk550 precis.
Arson var du och din polare nere i Expert i Kista vid 8 tiden ikväll? I så fall tror jag att vi träffades där, jag var den killen som lirade Forza på Tv:n!  Förresten har du lyckats hitta ett sätt att aktivera/avaktivera 600hz/96hz läget i tv:n? Jag hittade inget i inställningarna i butiken. Kan du berätta lite om hur Tv:n funkar när man ansluter den till datorn via hdmi, får du 60hz, 50hz och 24hz i Windows(om du har möjlighet till att prova detta)? Du och andra som har köpt tv:n får gärna komma med tips till inställningar till tv:n, i en ny tråd kanske? Hursomhelst så tog jag med mig min xbox 360 och provade att spela på 1920 x 1080 genom både VGA och HDMI och båda funkade rätt bra och jag märkte knappt av någon lagg. (Rätt sjysta och hjälpsamma anställda i Expert i Kista) På AVSforum så har en användare mätt input lagg genom HDMI (på spelläge) till 86ms och på VGA 46ms. Så för den som hade tänkt spela på den här TV:n så känns VGA ingången en ganska självklar val.
Redigerat av zzigrg, 15 April 2010 - 22:59.
Postad 15 April 2010 - 23:34
Unregisteredc698c527
-
Unregisteredc698c527
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har haft 2 kvällar med en jäkligt prisvärd tv! Det enda negativa för min del är att det bara finns optisk audio out. Har svårt att komma på hur jag ska kunna få ljud från min stereo-setup när jag tex kollar på material från usb:n, någon som har ideer på lösning?
-jo just det, tv:n är 50pk550n och min setup kan ni se i galleriet...
Tror att jag hittade en lösning på problemet. Lägger upp en länk så kanske det hjälper någon annan åxå. http://www.ljudmakar..._id=1941&menu=1
Redigerat av Unregisteredc698c527, 15 April 2010 - 23:34.
Postad 16 April 2010 - 01:21
biffwille
-
biffwille
-
Rookie
-
6 inlägg
Var var och dubbelkollade att det verkligen var 60pk550N som dom sålde i butiken för 15.990:- inte konstigt enligt mig då 50"arn ligger på 10490:-~..  riktigt fin var den lajv iaf för er som undrar. Till er som redan varit där och shoppat säger jag bara grattis
Redigerat av biffwille, 16 April 2010 - 01:38.
Postad 16 April 2010 - 06:28
Eljanne
-
Eljanne
-
Rookie
-
3 inlägg
Ja då har man en 50PK550N hemma på provning sen igår kväll. Tv-handlarn var sjysst och lät mej låna hem den och testa i lugn och ro nån vecka innan jag bestämmer mej.
Har bara kört med DVB-T mottagaren än och i mina ögon är det riktigt bra bild.
Reflektioner finns som det har påpekats tidigare i forumet och tester, men jag tycker inte den är värre än min gamla CRT 32" som ska vara en bra "tjock-tv".
Har tänkt att koppla tv'n till datorn och även köra med parabol, men har inte bestämt mej om jag ska ha Viasat eller CanalDigital, det lutar nog åt CD, man vill ju ha HD-kanaler om man ska göra denna tv full rättvisa antar jag.
Ska få låna en BlueRay spelare av en kompis och testa hur bilden blir med den.
Första intrycken är positiva  , får väl se om några dagar när man hunnit testa lite mera med olika media in.
Postad 16 April 2010 - 07:25
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Har inte hunnit gjort några vettiga tester på 60" TV:n än.
Men jag har ju en hel helg framför mig
Återkommer!
Postad 16 April 2010 - 07:29
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Var var och dubbelkollade att det verkligen var 60pk550N som dom sålde i butiken för 15.990:- inte konstigt enligt mig då 50"arn ligger på 10490:-~.. riktigt fin var den lajv iaf för er som undrar. Till er som redan varit där och shoppat säger jag bara grattis 
Så det ÄR verkligen en 60PK550N? Då jäklar åker jag till Kistagallerian (?) och köper ett ex under helgen  Vilken butik var det som hade den?
Redigerat av coccis, 16 April 2010 - 07:30.
Postad 16 April 2010 - 07:56
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Postad 16 April 2010 - 07:58
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Man skall kanske inte överdriva det hela, t.ex Flatpanels (Rasmus L) tyckte inte det det var någonting att hänga sig upp på: "Der er en smule kunstig skarphed, ja, men jeg synes ikke det har stor betydning. "
Det innebär att PK950 i praktiken inte kan visa FullHD-upplöst bild. Med tanke på hur viktigt det ordet verkar vara för folk så kan det inte överdrivas nog... Eller vänta nu, det är ju buzzwords och siffror som är viktigt, inte själva bilden, glömde, sorry.  Hemmabiotidningen kommer förövrigt säkerligen påpeka samma sak i sitt kommande test av 60PK950. Vad man har att göra med är att välja mellan "ringing" (som i sig sänker upplösningen) alternativt att man stryper bandbredden (vilket oxå sänker upplösningen). Hoppas de billigare modellerna inte har det där skräpet ja. Nån som har 350 eller 550, vet med sig att man köp 1:1 pixelmappat, och äger DVE HD Basics?
Redigerat av pacman, 16 April 2010 - 08:01.
Postad 16 April 2010 - 08:31
Barneyk
-
Barneyk
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Var var och dubbelkollade att det verkligen var 60pk550N som dom sålde i butiken för 15.990:- inte konstigt enligt mig då 50"arn ligger på 10490:-~.. riktigt fin var den lajv iaf för er som undrar. Till er som redan varit där och shoppat säger jag bara grattis 
Men det är ju helt galet, haha, att det skiljer det 8.000 mellan butik och internet! Är det något erbjudande eller står det liksom som standardpris? Nu blir jag helt galet sugen på att köpa den TVn om den kostar under 16.000 och skulle bli duktigt irriterad om priset gick upp till när jag ska köpa.  Och tack för snygga bilder Arson, eller, tack kanske är fel ord, fan ta dig för att göra en så köpsugen!
Redigerat av Barneyk, 16 April 2010 - 08:32.
Postad 16 April 2010 - 08:38
Ozziriq
-
Ozziriq
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag var inne på Media Markt i Uppsala och tittade på 50PK550N. Jag blev väldigt positivt överraskad av tvn kan jag säga. Väldigt stilren och fräsch design, och även om bilden var out-of-box så såg jag att den var mycket bättre än andra modeller & märken i samma prisklass.
Men eftersom bilderna inte inställda på rätt sätt så vet man ju aldrig.
Men helt klart en väldigt elegant tv på alla sätt. Pratade med en kille där och frågade när 60" i samma modell skulle komma in, han hade tråkigt nog bara gissningar gällande det och prissättningen.
Suget efter en ny tv blev ju inte direkt mindre kan jag säga 
Hahah! Exakt samma som jag också gjorde igår på mediamarkt! fick värsta uppenbarelsen när man såg den.. ja var sååå nära att köpa den på plats men utan transport vore det fetefail.. Fan så gött ifall man fixat den idag.. närmaste netonnet och mediamarkt har dem i lager nu... jeffla dustin...!
Postad 16 April 2010 - 08:59
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hahah! Exakt samma som jag också gjorde igår på mediamarkt! fick värsta uppenbarelsen när man såg den.. ja var sååå nära att köpa den på plats men utan transport vore det fetefail.. Fan så gött ifall man fixat den idag.. närmaste netonnet och mediamarkt har dem i lager nu... jeffla dustin...!

En annan sak jag kommer ihåg från mitt besök på Media Markt var en snubbe som hade köpt en 47 tummare och la lådan liggande i bakluckan med rejält utstick. Är ju inte så bra jobbat att åka med en stel gammal bil med en platt-tv liggandes platt. Undrar om han får problem inom snar framtid.
Postad 16 April 2010 - 09:02
Barneyk
-
Barneyk
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Shit, jag upptäckte just att LG 50PK550 kostar 7700 kronor på Dustin om man är registrerad som student. Och det är dessutom fraktfritt. Det är rätt billigt. EDIT: Nehe, var visst inte fraktfritt på så stora saker. Konstigt, hade bestämt för mig att det varit det på andra stora saker. En annan sak jag kommer ihåg från mitt besök på Media Markt var en snubbe som hade köpt en 47 tummare och la lådan liggande i bakluckan med rejält utstick. Är ju inte så bra jobbat att åka med en stel gammal bil med en platt-tv liggandes platt. Undrar om han får problem inom snar framtid.
Alltså, att det är dåligt att göra på det viset får man ju inte direkt någon information om. Det tycker jag är riktigt dåligt.
Redigerat av Barneyk, 16 April 2010 - 09:04.
Postad 16 April 2010 - 09:10
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Shit, jag upptäckte just att LG 50PK550 kostar 7700 kronor på Dustin om man är registrerad som student. Och det är dessutom fraktfritt. Det är rätt billigt. EDIT: Nehe, var visst inte fraktfritt på så stora saker. Konstigt, hade bestämt för mig att det varit det på andra stora saker.
Alltså, att det är dåligt att göra på det viset får man ju inte direkt någon information om. Det tycker jag är riktigt dåligt.
Ja, det är lite kasst att inte säga det till kunderna som ska köpa tv. Men sen kan man ju tycka att den enorma pil som oftast finns på kartongerna ger en bra hint om hur tvn ska fraktas. Men jag håller med, lite info är ju inte svårt att ge kunderna. Då spar man ju själv tid om nu kunden får problem med skärmen bara för att den fraktats fel.
Postad 16 April 2010 - 09:14
Unregistered55660f55
-
Unregistered55660f55
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag behöver en snabbare kamera för noggrannare input-lag test, iphonenen mobilkamera duger inte riktigt till, men den ser ut att lägga på ~30ms över min samsung 2443BW. Närmare analys kommer när jag hittat en bättre kamera. Annan övrig info, dustins studentrabatt på frakten gäller inte vid leverans av pall. Menyerna går dessutom att få på svenska även på min icke-N modell. USB-anslutningens programvara verkar även skilja sig något från PJ650 till PJ350, min 350 verkar inte vilja känna igen .mkv filer som gick bra att spela på 650. Trots vad man kan finna här: http://www.lg.com/uk...-tv-42PJ350.jsp om divx kompatibilitet, detta kan säkert vara viktigt för vissa.
Postad 16 April 2010 - 09:31
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Ja, det är lite kasst att inte säga det till kunderna som ska köpa tv. Men sen kan man ju tycka att den enorma pil som oftast finns på kartongerna ger en bra hint om hur tvn ska fraktas. Men jag håller med, lite info är ju inte svårt att ge kunderna. Då spar man ju själv tid om nu kunden får problem med skärmen bara för att den fraktats fel.
Sist jag köpte plamsa tv så hade jag för mig att de "måste" vara upprätt annars spricker glaset. Men när jag vill elåna släp osv sa säljaren att dessa plasmor " den är 3 år gammal nu" inte ldier av detta problem, går att transportera liggande. så det gjorde jag med min kombibil. HAde inga problem. Men jag vet att på de tidiga plasmorna var stående transport ett måste
Postad 16 April 2010 - 09:48
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Jag ställde min TV på högkant så den skulle gå in i hissen, verkar fungera iaf
Pinsamt var dock att bära skiten genom hela Kista galleria då lastbilen var parkerad på andra sidan. Kartongen kan storleksmässigt jämföras med en normal etta i innerstan!
Postad 16 April 2010 - 09:50
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg

vad tar MEdiamarkt för en PK550N?
Postad 16 April 2010 - 09:53
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Såja, nu har man pratat med Expert i Kista. Det är 60PK550N som dom har, och det är precis under 16 000 kr som det har skrivits här.
Nu gäller det att hitta en bil som kan svälja den extremt stora lådan.
Postad 16 April 2010 - 10:19
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Såja, nu har man pratat med Expert i Kista. Det är 60PK550N som dom har, och det är precis under 16 000 kr som det har skrivits här.
Nu gäller det att hitta en bil som kan svälja den extremt stora lådan.
Det fanns två kvar när jag köpte min!
Postad 16 April 2010 - 10:26
Ozziriq
-
Ozziriq
-
Amatör
-
-
51 inlägg
vad tar MEdiamarkt för en PK550N?
de tar också 10490. Ifall ni ska ha frakt så 299kr Identiskt om inte jäkligt precis samma som netonnet har
Postad 16 April 2010 - 10:30
sarresarre28
-
sarresarre28
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte en nyss  Ska tydligen bli kampanj nästa vecka på dessa... Men det var väl lite "förkampanj".
Postad 16 April 2010 - 10:33
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hej
Villa bara säga att det går att få nästan fraktfritt från Dustin som student. väljer man postförskott så blir fraktkostnaden bara 59:- (postförskottsavgiften). Fick den levererad till mitt jobb. det visade sig att dom inte kunde ta betalt med kort utan ville ha 7600:- kontant  (köpte 350 modellen då 550 var slut).
Postad 16 April 2010 - 10:44
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Arson: Jag har också en pv60  Är det stor skillnad mellan LGn i bildkvalitet mot PV60n?
Kan nog tänka mig köpa en 60" istället för en projektor om priset ligger runt 16000kr.
Postad 16 April 2010 - 10:54
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Frågan är om 60tummaren kommer etablera sig runt 16k. Bor ju alldeles för långt från Kista.
Postad 16 April 2010 - 11:07
Ozziriq
-
Ozziriq
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Köpte en nyss Ska tydligen bli kampanj nästa vecka på dessa... Men det var väl lite "förkampanj".
Vem ska ha denna kampanjen? köpte du PK550N? var?
Postad 16 April 2010 - 11:12
Unregisteredaeedf1bf
-
Unregisteredaeedf1bf
-
Användare
-
-
143 inlägg
Var precis och köpte mig en 60PK550N på Expert i Vetlanda. 15990. Det är tydligen kampanj på den nästa vecka.
Återkommer med bilder och annat
Edit: Eluttagen i min lägenhet är inte jordade. Är det nåt jag behöver oroa mig över?
Redigerat av Unregisteredaeedf1bf, 16 April 2010 - 11:23.
Postad 16 April 2010 - 11:12
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Köpte en nyss Ska tydligen bli kampanj nästa vecka på dessa... Men det var väl lite "förkampanj".
60" och är det Elgiganten du menar?
Postad 16 April 2010 - 11:35
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Var precis och köpte mig en 60PK550N på Expert i Vetlanda. 15990. Det är tydligen kampanj på den nästa vecka.
Återkommer med bilder och annat 
Edit: Eluttagen i min lägenhet är inte jordade. Är det nåt jag behöver oroa mig över?
Ska hämta mitt exemplar efter jobbet idag, hur stor är lådan?
Postad 16 April 2010 - 11:40
Unregisteredaeedf1bf
-
Unregisteredaeedf1bf
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ska hämta mitt exemplar efter jobbet idag, hur stor är lådan?
1.2 meter hög och 1.7 bred uppskattningsvis. Fast lita inte på mitt ögonmått
Postad 16 April 2010 - 11:40
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Denhär "sharpening"-funktionen som finns på PK950 verkar finnas också på PK550 enligt finskt forum.
Postad 16 April 2010 - 11:59
foshobear
-
foshobear
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Postad 16 April 2010 - 12:11
biffwille
-
biffwille
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag skulle sökt jobb på Expert i Kistagallerian och sagt att jag kan lura 100 personer från minhembio att åka hit o köpa TV mot provision haha hade tjänat stora cash  Skämt åsido. Grattis ni som köpt en, väldigt sugen på 50"arn själv, hoppas mamma och pappa kommer med en i 20 års present nästa vecka
Postad 16 April 2010 - 12:34
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Kul med en attraktiv prissättning på 60-tummaren. Är man ute efter 60" känns detta som ett svårslaget köp. Själv räcker det med 50" men jag avvaktar lite till. Hoppas på att priserna sjunker lagom till fotbolls-VM.
Postad 16 April 2010 - 12:40
Edwalll
-
Edwalll
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
För er som bor i Örebro området så finns 60an även på Expert Stormarknad för 15999:-
Postad 16 April 2010 - 12:59
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Är det rikstäckande butikspris (expert) på 60PK550 månne? I så fall kanske man ska slänga sig i bilen och köra till närmsta butik som har tvn i lager.
Postad 16 April 2010 - 13:22
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Hur kommer det sig egentligen att Lucky Goldstar kan sälja 60 tummare för 16 K, vad är haken är svärtan som en gammal PV70 eller är det bara att alla komponenter är av budget sort??!!
Panasonic har ju iaf inget som ens är i närheten av samma prisvärde , en G20 50 tum för 15 K som tar myrsteg i utvecklingen jämfört med föregångaren.
Postad 16 April 2010 - 13:25
Edwalll
-
Edwalll
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det rikstäckande butikspris (expert) på 60PK550 månne? I så fall kanske man ska slänga sig i bilen och köra till närmsta butik som har tvn i lager.
Det börjar i slutet av nästa vecka. Sedan har väl vissa butiker valt att börja i förväg
Postad 16 April 2010 - 13:25
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Denhär "sharpening"-funktionen som finns på PK950 verkar finnas också på PK550 enligt finskt forum.
Doh. Undra hur det är med 350 då. Den jag såg såg inte överskärpt ut men jag var för obekant med materialet och signalkällan för att säga nått säkert. Har inte läst så noga på Avsforum men US PK550 som jag vill minnas inte har detta fel EJ motsvarar EU PK550 (US saknar bl.a. THX-läge), utan mera PK350. Kanske den som krävs om man vill ha FullHD.
Postad 16 April 2010 - 13:33
zzigrg
-
zzigrg
-
Rookie
-
7 inlägg
Hur kommer det sig egentligen att Lucky Goldstar kan sälja 60 tummare för 16 K, vad är haken är svärtan som en gammal PV70 eller är det bara att alla komponenter är av budget sort??!!
Panasonic har ju iaf inget som ens är i närheten av samma prisvärde , en G20 50 tum för 15 K som tar myrsteg i utvecklingen jämfört med föregångaren.
Som det har nämnts tidigare så är LG 50 tum av samma modell runt 8000, så 16K för 60 tum låter inte helt fel. Panasonic leder racet, och det känns dumt om de inte skulle utnyttja det faktumet och begära mer pengar för deras modeller. Doh. Undra hur det är med 350 då. Den jag såg såg inte överskärpt ut men jag var för obekant med materialet och signalkällan för att säga nått säkert.
Har inte läst så noga på Avsforum men US PK550 som jag vill minnas inte har detta fel EJ motsvarar EU PK550 (US saknar bl.a. THX-läge), utan mera PK350. Kanske den som krävs om man vill ha FullHD. 
Med "sharpening"-funktion, syftar man på "kantförbättring" (Edge enhancement) alternativet på pk550n? Isåfall så kan man väl stänga av den i den "avancerade" menyn, vill jag minnas(har inte inhandlat tv:n än). Och på tal om detta, kan någon som har köpt Tv:n kolla hur det ligger till med dessa "buggar": http://www.youtube.c...h?v=Qgu9nut0sVMhttp://www.youtube.c...h?v=WMHgcb8igqI
Redigerat av zzigrg, 16 April 2010 - 13:43.
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Inkluderar stativet med tvn?
Är riktigt sugen på att sticka och köpa en 60" också för 16 000kr
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Det börjar i slutet av nästa vecka. Sedan har väl vissa butiker valt att börja i förväg
Precis så är det. Jag ringde deras kundtjänst nyss och kampanjen börjar inte förens 22 april. Jag vet en som kommer hänga på låset den dagen iaf 8)
Postad 16 April 2010 - 13:42
Edwalll
-
Edwalll
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Precis så är det. Jag ringde deras kundtjänst nyss och kampanjen börjar inte förens 22 april. Jag vet en som kommer hänga på låset den dagen iaf 8)
Jobbar där, så ja, precis så är det
Postad 16 April 2010 - 13:44
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Med "sharpening"-funktion, syftar man på "kantförbättring" (Edge enhancement) alternativet på pk550n?
Nej. edit: Eller ja, jag kan iofs inte garantera att det inte var det finnarna ovan syfta på... "sharpening-funktion" bör vi inte kalla det, "sharpening-fel" möjligtvis.
Redigerat av pacman, 16 April 2010 - 13:46.
Postad 16 April 2010 - 13:47
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Låter ju kalas. Kanske ska avbeställa sin 50-tummare om man har tur och lyckas knipa en 60-tummare.  Läste lite specen. Stämmer måtten tro? Ni som skaffat en 60 tummare. Orkar Ni mäta bredd och höjd så vore jag tacksam. Behöver veta om jag i så fall måste flytta mitt väggfäste.
Postad 16 April 2010 - 13:50
Barneyk
-
Barneyk
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hur länge varar den? 1 vecka?
Postad 16 April 2010 - 13:50
Edwalll
-
Edwalll
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Låter ju kalas. Kanske ska avbeställa sin 50-tummare om man har tur och lyckas knipa en 60-tummare.  Läste lite specen. Stämmer måtten tro? Ni som skaffat en 60 tummare. Orkar Ni mäta bredd och höjd så vore jag tacksam. Behöver veta om jag i så fall måste flytta mitt väggfäste.
139*85,5
Postad 16 April 2010 - 13:53
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Fan jag var helt inställd på en Panasonic plasma först (S/G10 eller S/G20) men efter jag läst en hel del om LG 50PK550N samt sett vilket bra pris man får den för så börjar jag bli riktigt intresserad av denna. I och med att man byter TV typ var 5e år ändå så gör det ju inte så mycket att den inte är lika bra med svärtan som Panasonics 2009/10 modeller. Sen gillar jag verkligen 3:3 pulldown med 72Hz. Dumt att Panasonic snålar på en sån här sak och bara ger 48Hz-skit i BD 24p..nu lutar det åt LG! Skadar inte heller att denna är snyggare än Panasonics paneler..nu kanske jag kan övertala tjejen att vi behöver en 50" och inte 42"  "Tyvärr gumman om vi ska ha en snygg TV då kommer dom endast i 50" förstår du"
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|