Spazze; Jag har inte kollat något på sport än, men PS4 funkar i alla fall alldeles utmärkt. Har inte testat game/pc mode än, så jag vet inte vad det gör för skillnad, men hittills har jag faktiskt inte känt något behov av det.
Postad 29 December 2013 - 05:09
Spazze; Jag har inte kollat något på sport än, men PS4 funkar i alla fall alldeles utmärkt. Har inte testat game/pc mode än, så jag vet inte vad det gör för skillnad, men hittills har jag faktiskt inte känt något behov av det.
Postad 29 December 2013 - 10:52
Blir till att åka in med TVn till återförsäljaren idag.
Tack för tipsen ändå.
Postad 29 December 2013 - 13:36
Improwise & Pat22: Har tyvärr inte med Bildinställningar eller Eco Solution att göra. Har testat båda utan nån förändring. Drar jag ljudstyrkan från 45 till 100 blir det inte den minsta skillnad tex.
Blir till att åka in med TVn till återförsäljaren idag.
Tack för tipsen ändå.
Inte helt lätt att se på din bild, men det ser ut som om bilden är väldigt ihoptryckt, dvs inte täcker hela skärmen (även om SVT loggan verkar ligga rätt)?
Postad 29 December 2013 - 17:52
Postad 29 December 2013 - 18:53
Vi har en HD box från boxer. Det försvinner om vi kopplar in extern högtalare. Vad beror detta fel på? Fler som har det problemet? Några inställningar som kan hjälpa? Andra råd?
Ska vi lämna igen tven? Funderar seriöst på det!
Snälla hjälp snarast. Tack på förhand!
Obs problemet löst. Det var boxern!!!
Redigerat av bergmjohan, 29 December 2013 - 20:49.
Postad 29 December 2013 - 18:58
Inte helt lätt att se på din bild, men det ser ut som om bilden är väldigt ihoptryckt, dvs inte täcker hela skärmen (även om SVT loggan verkar ligga rätt)?
Just bilden jag visade är helt korrekt, det var så det skulle se ut i själva programmet. TVn är nu inlämnad till återförsäljaren, de får dock inte hem nya förrän den 7:e jan, pga helgerna. Fick en ny Panasonic ST50 (Plasma) som låne-TV, så jag överlever.
Postad 29 December 2013 - 21:07
Postad 31 December 2013 - 13:28
Detta är endast ett problem när jag streamar filmer. Kan det vara nån annan inställning man kan ändra alternativt hur jag kopplat kablarna in i tvn och box eller så?
Redigerat av crookedi, 31 December 2013 - 13:34.
Postad 31 December 2013 - 13:57
Har en f8005 och mitt ljud är osynkat när jag streamar filmer i 720p. Försökt med olika ljudfördröjningar och så men lyckas inte få till det.
Detta är endast ett problem när jag streamar filmer. Kan det vara nån annan inställning man kan ändra alternativt hur jag kopplat kablarna in i tvn och box eller så?
Streamar, du menar Netflix m.m.? Jag var tvungen att stänga av dolby och bara ha pcm på ljudinställningarna för att få rätt på det där med synk.
Postad 03 January 2014 - 16:02
Har lite problem med denna kombinationen, felbeskrivning finns här.
Har dessutom ostabilt Wi-Fi på TV:n, fungerar klockrent på alla övrig hårdvara hemma, men TV:n kopplar ner från nätverket minst 1-2 ggr i timmen.
Har testat att inaktivera mixed mode, ändrat kanal och kanalbredd på routern och även satt statisk IP på tv:n, utan framgång. Routern är en TP-Link TL-WR1043ND med senaste FW. Är Wi-Fi så dåligt på dom, eller har jag fått en defekt enhet?
Postad 03 January 2014 - 21:02
Egentligen så sitter jag bara väntar på att priserna ska gå ner ytterliggare tills dom nya serierna kommer i slutet av februari/början i Mars
Men efter att många här verkar ha haft en del problem med just denna modellen så börjar jag tveka, ni som har köpt detta vad tycker ni ? är ni fortfarande nöjd med ert köp eller hade ni köpt en annan modell nu i efterhand ?
tack på förhand
Postad 03 January 2014 - 22:31
Men du verkar lyssna för mycket på andra så du kommer hitta fel ovasett vilken tv du väljer.
Läser du har satt upp en kravspec. alltså det du vill ha från tv´n.
Om tv´n uppfyller det. Ja så köp den.
Postad 04 January 2014 - 08:57
Redigering:
Jag lyckades hitta problemet som låg i inställningarna i Boxee Boxen. Jag trodde att den automatiskt skulle känna av att det var 3D-innehåll men det verkar som att man får gå in manuellt och ändra inställningarna varje gång och välja vilken typ av 3d-bild det blir.
Redigerat av Sunbringer, 04 January 2014 - 12:03.
Postad 04 January 2014 - 14:02
Jag får skuggor eller dubbelbild eller vad man skulle kunna kalla det när jag testar att köra 3d-material. Jag har testat att ändra i inställningarna men jag får det inte att bli bra. Finns det något man bör göra för att kalibrera bilden på något sätt innan man kör igång 3d-filmer?
Redigering:
Jag lyckades hitta problemet som låg i inställningarna i Boxee Boxen. Jag trodde att den automatiskt skulle känna av att det var 3D-innehåll men det verkar som att man får gå in manuellt och ändra inställningarna varje gång och välja vilken typ av 3d-bild det blir.
Tur att det inte var dubbelprogram du fick som Arga Tanten
Bra att det löste sig, brukar vara rätt mkt bök med 3D är min erfarenhet de få gånger jag testat det, sällan det fungerat med automatiska inställningar utan man måste precis som du säger ofta in och ändra manuellt.
Postad 04 January 2014 - 15:58
Eller om någon har något tips på slimmade fäste som ej ruinerar en
Postad 04 January 2014 - 17:40
Själv kör jag med ett ruskigt slimmat väggfäste från HBB som är riktigt bra enl. mig! 690:-Undrar om någon provat Andersson Wall mount 3.0 på en 55F8005? Det är ett wirefäste.
Eller om någon har något tips på slimmade fäste som ej ruinerar en
hbb Heavy LED heter det och har en 55f8005
Postad 05 January 2014 - 01:02
Någon som lyckats få till bra inställningar på en UExxF8005 tillsammans med PS3?
Blir inte klok på det här med Black level, så fort jag kör med "Limited" på PS3an och Low på tvn, eller vise versa "Full" på PS3an och Normal på tvn får jag en väldig överton i det svarta. Speciellt med Gran Turismo 6 och Battlefield 4. Kan tillägga att jag även kör med supervit ON och deep color på Auto på PS3an.
Hur kör ni övriga? Vad är era inställningar när ni lirar?
Stort tack på förhand.
Mirza
Postad 05 January 2014 - 11:12
Är det så att man kan streama högupplöst via wifi utan problem?
Sen undrar jag också hur pass bra smart funktionerna är på dessa modeller.
Finns det dedikerade play-appar till de svenska kanalerna eller är det webläsare som gäller och hur smidigt är det isf?
Man hör ju ofta att smart-tv fortfarande är så pass segt så att det knappt är användbart så jag undrar om det är värt att betala mer för att få dessa funktioner?
Detta är alltså förutsatt att man vill ha funktionerna och inte har möjligheten att koppla tex HTPC då det är avsett för sovrummet som en extra TV.
Postad 05 January 2014 - 16:20
Jag kör min TVn med wifi. Jag har inte stött på några problem med det. Då har jag väl fungerande wifi. Innan köp av TVn kanske det är bra att kolla kvalitén på det wifi du har.Ni som har någon TV ur 5 eller 6-serien med inbyggd wifi, hur bra fungerar den?
Är det så att man kan streama högupplöst via wifi utan problem?
Det finns ingen app för SVT. Jag använder webläsaren i TVn för SVT Play. Det fungerar hyggligt.Sen undrar jag också hur pass bra smart funktionerna är på dessa modeller.
Finns det dedikerade play-appar till de svenska kanalerna eller är det webläsare som gäller och hur smidigt är det isf?
Tidigare har Smart-tv varit sega och svår använda men med 2013 års modell så tycker jag att det fungerar bra. Fortfarande är dock webbläsaren lite trög.Man hör ju ofta att smart-tv fortfarande är så pass segt så att det knappt är användbart så jag undrar om det är värt att betala mer för att få dessa funktioner?
Detta är alltså förutsatt att man vill ha funktionerna och inte har möjligheten att koppla tex HTPC då det är avsett för sovrummet som en extra TV.
Edit: Såg nu att du frågar om modellserie 5 och 6. Jag har en F8005. Jag gissar att wifi och smart tv fungerar på samma sätt.
Redigerat av Arngrim, 05 January 2014 - 16:26.
Postad 05 January 2014 - 17:33
1. Jag har konfigurerat fjärrkontrollen för att styra boxen från telia (VIP1003) vilket funkar kanon. Jag vill även kunna styra min blu-rayspelare (LGBD390) men när jag är klar med inställningarna (där tv:n slår av och på blurayspelaren) och vill sätta igång blurayspelaren med fjärrkontrollen till tv:n upptäcker jag att det inte finns någon knapp för att göra detta? Trycker jag på Av/på-knappen för STB stänger jag ju bara av telia-boxen.
Jag måste gå fram till blurayspelaren för att slå på den. Därefter funkar det dock bra att navigera i menyn. Nån som vet hur man löser detta?
2. Finns det någon genväg till motionplus funktionen? Har märkt att det är något som jag snabbt vill komma åt då jag tittar på sport från olika källor (både tv och appar).
3. Testade att köra en netflix-rulle i "superhd" och bilden är överraskande bra. Problemet är bara att det med ojämna mellanrum uppstår ett litet hack i ljud och (oftast, men inte alltid) bild. Ser ut ungefär som när man drar igång en högupplöst film på en gammal dator. Alltså inget nätverksrelaterat buffrande...
Använder ingen reciever utan bara 2.1 datorhögtalare genom hörlursingången.
Tacksam för svar!
Postad 05 January 2014 - 18:43
Hej alla!
Någon som lyckats få till bra inställningar på en UExxF8005 tillsammans med PS3?
Blir inte klok på det här med Black level, så fort jag kör med "Limited" på PS3an och Low på tvn, eller vise versa "Full" på PS3an och Normal på tvn får jag en väldig överton i det svarta. Speciellt med Gran Turismo 6 och Battlefield 4. Kan tillägga att jag även kör med supervit ON och deep color på Auto på PS3an.
Hur kör ni övriga? Vad är era inställningar när ni lirar?
Stort tack på förhand.
Mirza
Hello....
Har provat kalibrerat fram och tillbaka med gråskalan.
Kör på detta just nu och funkar bra.
PS3
RGB full range: Full
Y Pb/Cb Pr/Cr : PÅ
Deep colur: Auto
55F8005
Spelläget: På
Bildläge : Standard
Bakgrundsljus: 14
Kontrast: 92
Ljusstyrka: 53
skärpa: 30
färg: 50
ton G/R: G50/R50
Dynamisk Kontr: Av
Svärta: Av
Hudfärg: 0
Färgområde: AUTO
Gamma: -2
Färgton: varm1
Digital rensad vy: AV
MPEG-brusfilter : AV
HDMI svärta: Låg
Biosvart: AV
eller denna.
kontrast :90
ljustyrka :50
Färgton: standard
Färgområde: ursprungligen
gamma: 0
resterande inställningar som ovan.
Lycka till och har gärna av dig vad du tycker.
Och om någon av dessa passar dig.
m.v.h
Smurfen
Redigerat av smurfarna, 05 January 2014 - 18:44.
Postad 06 January 2014 - 00:53
Tur att det inte var dubbelprogram du fick som Arga Tanten
Bra att det löste sig, brukar vara rätt mkt bök med 3D är min erfarenhet de få gånger jag testat det, sällan det fungerat med automatiska inställningar utan man måste precis som du säger ofta in och ändra manuellt.
Ja, många inställningar att hålla reda på.
Men det är grymt uppskattat att folk delar med sig av sina inställningar så att man lättare kan hitta rätt.
Vad kör ni med för bildinställningar vid 3d-filmer?
Jag körde exempelvis Motionplus-läget på normalt och det blev riktigt krispigt och klart vid långa panoreringar. Men tyvärr så hackade bilden istället med korta frysningar ungefär varannan sekund. När jag tog bort motionplus blev istället bilden oskarp vid panoreringen. Nu har jag ett mellanting mellan suddigt och hacklöst med Motionplus inställd på Klar tror jag.
Postad 06 January 2014 - 01:31
Min TV har börjat dumma sig lite när det gäller netflix
När jag slår igång netflix så kan jag kolla i 5-10 minuter innan klippet stannar av helt. Att starta om filmen hjälper alltså inte.
När jag sen stänger ner netflix och försöker starta om det så säger TVn till att jag inte har någon kontakt med internet, alla mina smart-tv tjänster har alltså gått ner.
En omstart av tvn avhjälper problemet i 5-10 minuter men sen är jag tillbaka på ruta ett.
Är det någon som känner igen problemet och har en lösning till detta?
Värt att veta är att jag kör trådlöst på Tv och mina andra enheter, men det är endast tvn som har detta problem. Har även testat med kabel utan någon förbättring,
Tacksam för svar
Postad 06 January 2014 - 12:54
Hej!
Min TV har börjat dumma sig lite när det gäller netflix
När jag slår igång netflix så kan jag kolla i 5-10 minuter innan klippet stannar av helt. Att starta om filmen hjälper alltså inte.
När jag sen stänger ner netflix och försöker starta om det så säger TVn till att jag inte har någon kontakt med internet, alla mina smart-tv tjänster har alltså gått ner.
En omstart av tvn avhjälper problemet i 5-10 minuter men sen är jag tillbaka på ruta ett.
Är det någon som känner igen problemet och har en lösning till detta?
Värt att veta är att jag kör trådlöst på Tv och mina andra enheter, men det är endast tvn som har detta problem. Har även testat med kabel utan någon förbättring,
Tacksam för svar
Vilken TV-modell är det? Läste om någon vars WiFi av någon outgrundlig anledning gick ner i strömsparläge, men vet inte om det är detta problemet. Den är ju på Netflix, vilken håller "linan" uppe.
Kan du kolla på Netflix på andra enheter via WiFi utan avbrott?
Har du gjort en reset på Routern (kanske långsökt) och/eller kollat inställningarna i den? Hur är WiFi-signalen i styrka?
Postad 06 January 2014 - 17:10
Postad 06 January 2014 - 20:10
Vilken TV-modell är det? Läste om någon vars WiFi av någon outgrundlig anledning gick ner i strömsparläge, men vet inte om det är detta problemet. Den är ju på Netflix, vilken håller "linan" uppe.
Kan du kolla på Netflix på andra enheter via WiFi utan avbrott?
Har du gjort en reset på Routern (kanske långsökt) och/eller kollat inställningarna i den? Hur är WiFi-signalen i styrka?
Tjena!
Det är en F8005
Har nu testat netflix i minst 30 minuter på följande enheter: Två Datorer (både via WiFi och trådat) 2x iPhone 5S, Galaxy Note 3, HTC ONE, Nexus 5, Galaxy S4+.
Ingen av dessa enheter uppvisar samma problem som min TV.
Det verkar alltså som att netflixklienten i TVn "fuckar ur" efter ett par minuter.
Kan inte minnas att samma problem uppstog innan firmware update 1113.
Frågan är då: Ska jag vänta ut nästkommande update, eller ska jag lämna in till inköpsstället?
Vill helst inte lämna ifrån den då jag fick ett bra exempel med väldigt lite bleeding i hörnen. Risken e ju att man får den utbytt till något sämre :/
Nu är ju inte netflix något jag använder varje dag, utan mer som något jag slår igång när jag inte hittar nåot på nasen jag är sugen på att kolla på.
Det som stör mig är att jag tycker att en Premium modell från Samsung bara "ska funka" egentligen.
Postad 06 January 2014 - 23:57
Hello....
Har provat kalibrerat fram och tillbaka med gråskalan.
Kör på detta just nu och funkar bra.
PS3
RGB full range: Full
Y Pb/Cb Pr/Cr : PÅ
Deep colur: Auto
55F8005
Spelläget: På
Bildläge : Standard
Bakgrundsljus: 14
Kontrast: 92
Ljusstyrka: 53
skärpa: 30
färg: 50
ton G/R: G50/R50
Dynamisk Kontr: Av
Svärta: Av
Hudfärg: 0
Färgområde: AUTO
Gamma: -2
Färgton: varm1
Digital rensad vy: AV
MPEG-brusfilter : AV
HDMI svärta: Låg
Biosvart: AV
eller denna.
kontrast :90
ljustyrka :50
Färgton: standard
Färgområde: ursprungligen
gamma: 0
resterande inställningar som ovan.
Lycka till och har gärna av dig vad du tycker.
Och om någon av dessa passar dig.
m.v.h
Smurfen
Hej!
Provade med dina inställningar nyss (nr1), bilden blev klart bättre. Nu ser inte GT6 lika mörkt ut och de svarta detaljerna kommer fram i större utsträckning. BF4 ser också mycket trevligare ut! Tack!
Men visst menar du att HDMI läget skall vara i "normalt" läge om PS3an matar ut "full range " (0-255)? Full+låg är nog ingen höjdarkombination(?).
Btw, kom över denna trevliga info angående input lag i kommande 1116 uppdatering(släppt i USA för F8000). I korthet ska Game mode kunna klara av 26ms!(?). Lite mysko mätmetod, vad tror ni om det?
Input lag tests for the F8000 as of firmware version 1116 are as follows:
Standard Mode (With motion enhancers turned on):
1st reading: 34.1 ms
2nd reading: 34.0 ms
3rd reading: 33.0 ms
Average: 33.7 ms
Standard Mode (With motion enhancers turned off):
1st reading: 32.1 ms
2nd reading: 33.1 ms
3rd reading: 34.1ms
Average: 33.1 ms
Game Mode:
1st reading: 26.9 ms
2nd reading: 24.0 ms
3rd reading: 27.0 ms
Average: 26.0 ms
PC Mode:
1st reading: 27.0 ms
2nd reading: 27.1 ms
3rd reading: 29.0 ms
Average: 27.7 ms
Methodology: I have the Samsung S23A950D as my PC monitor and it is confirmed by DisplayLag to have an input lag reading of 22ms. I took the difference of the A950D minus the F8000 and then added the 22 ms of the A950D to get the final input lag reading. Shutter speed on my Lumia 925's camera was 1/200 of a second with ISO at 400. Ample brightness and the numbers were captured perfectly clear. Clock used: http://tft.vanity.dk/inputlag.html
Source: http://www.displayla...splay-database/ (look for the S23A950D to confirm 22ms)
Very pleased to see these numbers. I'm surprised that Game Mode is actually a hair quicker than PC Mode. But I'm not going to complain because Game Mode allows you to still use the Smart LED and a lot of other picture settings that are off limits in PC Mode. Over all, 26.0 ms average on Game Mode is fantastic. No one should have any problems using the F8000 for competitive gaming.
To be fair, the motion enhancers on/off was probably a negligible difference because nothing was moving to warrant the motion enhancers to process anything except for the input lag clock. But for standard mode with all the picture processing bells and whistles running, 33.1 to 33.7 ms of input lag is not at all bad. No lip sync issues when watching movies is nice.
Postad 07 January 2014 - 10:12
Det jag gjorde i inställninar nr 1. Var att höja ljusstyrkan på tv och köra den på låg och ps3 på full.
Tvingar då tv att visa mer mörka detaljer när ljusstyrkan höjs. men höjs den för mycket för mycket blir svärtan sämre.
Sänker gamma soM är mellan mörknivån. Det blir då bra djup i bilden.
När jag kör på rgb begränsad och tv låg. har jag dessa intällningar.
bakgrundljus: 10 (fritt val)
kontrast: 95
ljustyrka: 42dagtid ljust rum / 40 mörkt rum. döljer nu 0-8. för mer djup i bilden.
övriga inställningar av på allt.
gamma -2
hdmi svärta låg
färgområde personlig. Har här ändrat så färgerna följer kontrasten ända upp till 255.
sänk alla värdena till 42 som är 50, låt resten vara.
frägton standard.
-----------------------------------
med dessa blir det 8-255, skippar skugg detaljer under 8.
om inputlag för spel stämmer är det kanon. undra vad det är fö inputlag på 1113
Redigerat av smurfarna, 07 January 2014 - 14:07.
Postad 07 January 2014 - 10:54
Då detta är Clouding som finns i dagens teknik på just LED-TV så kan vi inte göra något åt detta tyvärr.
Ända sättet du kan gå vidare i detta ärende är att ta det med Samsung via:
www.samsungvoiceofcustomer.com
Tjena alla!
Jag lovade att återkomma med uppdatering efter kontakt med supporten. Här är svaret jag fick. Jag vet inte om jag stör mig mer på svaret än på problemet längre! Vad bör jag göra?
Postad 07 January 2014 - 11:53
Hej,
Då detta är Clouding som finns i dagens teknik på just LED-TV så kan vi inte göra något åt detta tyvärr.
Ända sättet du kan gå vidare i detta ärende är att ta det med Samsung via:
www.samsungvoiceofcustomer.com
Tjena alla!
Jag lovade att återkomma med uppdatering efter kontakt med supporten. Här är svaret jag fick. Jag vet inte om jag stör mig mer på svaret än på problemet längre! Vad bör jag göra?
Clouding? Räknas inte det som ett fel? Vi har ingen clouding på vår billiga 46"
Postad 07 January 2014 - 15:39
Är inne på en 55 tum från 6-serien. Om inte UE55F6105, vilken bör man ta? Har sedan tidigare en UE46F8005.
Postad 07 January 2014 - 16:04
Redigerat av Tosse82, 07 January 2014 - 16:05.
Postad 07 January 2014 - 17:13
Har in skaffat mig en UE55F8005, hade en UE55F6515 innan. Och jag upplever att UE55F8005 har sämre rörelse skärpa när jag spelar xbox one. Speciellt tydligt i Fifa 14, där ser man klarat o tydligt att skärmen inte hänger med o det blir tydliga eftersläpningar... Har inga grejer på slagna som motion eller dynamisk kontrast osv. Har även testat att ha gamemode på men hjälper inte mot eftersläpningarna.. Så tänkte höra med er med samma tv om ni upplever samma problem som mig, eller om jag fått ett dåligt ex.
Har inte tänkt på det. Prova ladda ner senaste firmware på denna länk, och se om det blir någon skilnad. 1113.3
http://www.samsung.c...STXXE-downloads
Hur kommer det sig att du bytte 55F6515 till 8005 modell..?
//Smurf
Postad 07 January 2014 - 17:18
Har inte tänkt på det. Prova ladda ner senaste firmware på denna länk, och se om det blir någon skilnad. 1113.3
http://www.samsung.c...STXXE-downloads
Hur kommer det sig att du bytte 55F6515 till 8005 modell..?
//Smurf
Kan du testa om du märker eftersläpningar om du verkligen tänker på det? Ska installera 113 efter jobbet. För att båda dom 6515 jag hade hem hade sjukt mkt dse...
Postad 07 January 2014 - 17:26
Redigerat av Tosse82, 07 January 2014 - 17:31.
Postad 07 January 2014 - 21:59
Postad 07 January 2014 - 22:04
Har nu updaterat till 1113.3 och det blir inge bättre... 8005 är groteskt dålig att spela med.!!! Blir att lämna tillbax den..
Du har testat både att aktivera Game-mode och "PC" mode utan framgång?
Postad 07 January 2014 - 22:05
Vad är det som skiljer Samsung UE46F8005 från UE46F6475, som är 3000 kr billigare?
De skillnader jag känner till är att 6475 har Dual Core istället för Quad Core-processor och 200Hz "Clear Motion Rate" istället för 1000Hz på 8005. Osäker, men tror också att den saknar röst- och geststyrning (vilket jag dock ändå stängde av direkt på min F8005).
Postad 07 January 2014 - 22:08
Du har testat både att aktivera Game-mode och "PC" mode utan framgång?
Jepp sjukt dåligt endå..
Postad 07 January 2014 - 22:09
Har nu updaterat till 1113.3 och det blir inge bättre... 8005 är groteskt dålig att spela med.!!! Blir att lämna tillbax den..
Tråkigt att höra att du har problem. Själv har jag inte märkt någon som helst inputlag på min 55F8005. Jag har dock inte spelat FPS på den, utöver Bioshock på PS3. AC4 på PS4 och diverse liknande "tredjepersonsspel" på PS3 funkar hur bra som helst. Har inte ens behövt testa game mode/pc mode.
Postad 07 January 2014 - 22:21
Tråkigt att höra att du har problem. Själv har jag inte märkt någon som helst inputlag på min 55F8005. Jag har dock inte spelat FPS på den, utöver Bioshock på PS3. AC4 på PS4 och diverse liknande "tredjepersonsspel" på PS3 funkar hur bra som helst. Har inte ens behövt testa game mode/pc mode.
Fast det är inte problem med inputlag jag har. Tvn har bra respons på så vis. Det är att det blir eftersläpingar i grafiken, utsmetat när det går för fort för skärmen.
Postad 07 January 2014 - 22:34
Fast det är inte problem med inputlag jag har. Tvn har bra respons på så vis. Det är att det blir eftersläpingar i grafiken, utsmetat när det går för fort för skärmen.
Det kallas för "motion blur".. För att minimera det får man använda automotion personlig inställning. Men vet ej vad inputlagen blir då.
prova med "Blur Reduction at 10 and Judder Reduction at 0".
Postad 07 January 2014 - 22:59
Sorry, det är jag som är dålig på termerna. Har inte några problem av den typen dock.Fast det är inte problem med inputlag jag har. Tvn har bra respons på så vis. Det är att det blir eftersläpingar i grafiken, utsmetat när det går för fort för skärmen.
Postad 07 January 2014 - 23:29
IMG]http://i41.tinypic.com/fcl45t.jpg[/IMG]
Postad 08 January 2014 - 12:32
Är detta normalt att det är en halv cm som är ljusare både på övre o undre delen av skärmen på denna modell?
IMG]http://i41.tinypic.com/fcl45t.jpg[/IMG]
Jag har precis samma på min 55-8005
Edit: Vet inte om det är normalt men det är rätt så störande.
Redigerat av x-dream, 08 January 2014 - 16:20.
Postad 08 January 2014 - 18:24
Hade jag vet att den här TVn var så otroligt kass på sport hade jag aldrig bytt från min gamla hederliga PV60 som krossar denna TV på i princip varje punkt. Men nu sitter jag ju här med denna så det gäller ju göra det så vettigt det bara går.
Någon som lyckats få till eller hittat inställningar som gör att man kan börja kolla på sport igen?
Bonusfråga: Finns det någon som använder "Motion plus"? När jag fick TVn var det påslaget och jag trodde först det var ett skämt, kunde inte sluta skratta. Helt overkligt hur man kan ha något så skumt påslaget "by default" (har testat slå på det bara för att kolla på hockey etc. men det hjälper ju inte :-)
Postad 08 January 2014 - 19:15
Jag köpte en F8005 innan jul och slåss fortfarande med vettig bild till spel och sport. Jag tycker game mode fungerar ok, men inte perfekt. Däremot går det ju inte titta vettigt på sport, framför allt hockey laggar sönder så det är omöjligt att se. Lite pinsamt på en sådan här dyr produkt. Finns ju (helt ologisk plats i menyn) ett sports mode, men den gör ju en del skumma ändringar såsom backlight till 20 (brutalt jobbigt ljust) som inte går ändra så den går inte använda tyvärr. Dessutom fattar jag inte varför den per automatik slår på någon löjlig form av "social tv" man manuellt måste hoppa ur.
Hade jag vet att den här TVn var så otroligt kass på sport hade jag aldrig bytt från min gamla hederliga PV60 som krossar denna TV på i princip varje punkt. Men nu sitter jag ju här med denna så det gäller ju göra det så vettigt det bara går.
Någon som lyckats få till eller hittat inställningar som gör att man kan börja kolla på sport igen?
Bonusfråga: Finns det någon som använder "Motion plus"? När jag fick TVn var det påslaget och jag trodde först det var ett skämt, kunde inte sluta skratta. Helt overkligt hur man kan ha något så skumt påslaget "by default" (har testat slå på det bara för att kolla på hockey etc. men det hjälper ju inte :-)
Jag kör med Motion Plus faktiskt. Jag tyckte att det blev mindre suddigt i långa panoreringar med den igång däremot hackar det lite i panoreringarna istället. Jag har inte testat till sport som panorerar mycket som exempelvis fotboll eller hockey utan bara till UFC. Där skulle det säkert inte spela någon roll om jag hade Motion Plus på eller av men jag har haft den på där som default till alla källor.
Postad 08 January 2014 - 19:26
I hockey (som är en enda lång panorering fram och tillbaka hela matchen) blir det mindre suddigt med Motion Plus, men den klarar ju inte av det utan det blir ett hack varannan sekund istället.
Jag kan ju inte vara själv att köra F8005 och kolla hockey? :-)
För övrigt, jag har 55". Vet någon om problemet är mindre på 46"?
Redigerat av Unregisteredcededbef, 08 January 2014 - 19:27.
Postad 08 January 2014 - 19:59
Kan sharpness på 3 verkligen stämma? :-D När man drar ner till 3 så blir HD-materialet suddigare än SD :-)
Postad 08 January 2014 - 20:01
Men blir du inte tokig på "Soap opera effect"? Min fru ser det inte, men jag själv mår nästan lite dåligt av alla onaturliga rörelser.
I hockey (som är en enda lång panorering fram och tillbaka hela matchen) blir det mindre suddigt med Motion Plus, men den klarar ju inte av det utan det blir ett hack varannan sekund istället.
Jag kan ju inte vara själv att köra F8005 och kolla hockey? :-)
För övrigt, jag har 55". Vet någon om problemet är mindre på 46"?
Jag har inte märkt av soap opera-effekten faktiskt. Men jag har vridit ner skärpan lite, ljusstyrkan och jag har Motion Plus på Klar och inte Normal. Då blir det lite mindre hack i bilden. Men det blir lite av en kompromiss måste jag säga tyvärr. Antingen suddigt eller hackigt.
Men jag ska experimentera lite mer och återkommer om jag hittar någon genialisk inställning som gör att det blir bra!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Samsung Plasma TV 2013
1 bild
145 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?