Sony Bravia KDL-40W3000
(TV)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40X3500
(TV)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46X3500
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W3000
(TV)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 24 January 2008 - 22:54
Postad 25 January 2008 - 14:10
Postad 31 January 2008 - 22:44
Ring sony support och fråga någon insatt så får du veta att läget ändrats till att W/X troligen kommer funka med specialCAM. Vore skandal om sonys TV inte kan se HDTV.
Har vi någon uppdatering på dels att det verkligen ska fungera och när isåfall dessa speciella cam-moduler kommer?
Alltså kan man använda en befintlig W3000 för att se ComHem's HDTV utbud med en ny cam-modul, stämmer detta?
Ps. Har fått svar ang pairing. Har man flera apparater ( dvs modell 2008
) så ringer man till kundtjänst
och anger tv'ns / boxens serienummer och då sammankopplar de kortet även med denna.
Lite framtid fanns det i alla fall
I och med det så fungerar alltså det om jag köper en W3000 nu (År 2008, eller menar du en speciell modell 2008?) så kan jag ringa deras kundtjänst så "pairar" de kort med tv:n/box:en?
EDIT:
Kan ju dela med mig av de svaren jag fick:
Sony:
"Nej, det kommer nya modeller under året som kommer fungera med comhem HD kanaler men dagens modeller kommer inte vara eller bli kompatibla."
"Ingen information om de nya modellerna har vi."
ComHem:
"Nej det går tyvärr inte att se på HD-tv via den mottagaren utan du måste ha en HD-box från oss.
Det beror på att vi idagsläget inte kan paira kort med mottagare .
Det finns tyvärr inte något datum på när och om det kommer fungera."
Redigerat av TheSwede86, 01 February 2008 - 18:21.
Postad 31 January 2008 - 23:06
Maveric menar de nya modeller som ska kunna para som en vanlig comhem-HD-box.
Dagens X/W kan inte detta och kräver specialCAM.
Tänk på att Boxer inte ger ut nån info om deras HD-CAM, det har gått ett år...
Alltså allt är skrivet om detta ämne. Ingen ide att posta om du inte har nåt nytt.
Förhoppningsvis är X/W-paringen löst när Tele2s HD-kanaler sätter igång i sommar.
Håll ögonen på Sony FHD-tråden, jag ska skriva ut ljud&bilds rec av 40W3000.
För all del, ring Sony och fråga....
Postad 22 February 2008 - 22:02
(sorry men ja orkar inte lusläsa...:9)
Redigerat av Fredde B, 22 February 2008 - 22:03.
Postad 24 February 2008 - 17:27
hos vilken operatör har jag användning för den inbyggda hd-boxen?
Lusläsa?? Det är ju bara två sidor att läsa.
Korta svaret är: Ingen.
Postad 24 February 2008 - 18:12
boxen i Sonys LCD apparater:
http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox
Postad 24 February 2008 - 19:05
Nu står det på Com hems egna hemsida att det ska fungera med den inbyggda
boxen i Sonys LCD apparater:
http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox
Nu har du missat det viktiga i sammanhanget TomasL ... det fungerar fortfarande inte för Com Hem HDTV:
"Ingen av dessa inbyggda digital-tv-mottagare klarar att visa Com Hems HD-sändningar, det gör än så länge endast vår HDTV-box". Jag följer intensivt information kring Sony LCD TV och hoppas att man kan få köpt en platt-TV inom en snar framtid.
Postad 24 February 2008 - 22:09
Men jag är inte själv med ångest inför TV-köp har jag upptäckt och det blir ju inte lättare att bestämma sig när de i alla affärer gärna visar Blue-ray ... klart att det ser bra ut när det inte behövs någon skalning av bilden.
Valet står mellan W3000 (som är "ok enligt budget"), X3500 som nu verkar ok med fläkten (firmware uppdatering), men är för dyr eller vänta in Sonys nya modeller under våren.
Postad 24 February 2008 - 22:20
Fel svar.hos vilken operatör har jag användning för den inbyggda hd-boxen?
Har du ComHem abonnemang för deras vanliga SD kanaler så kan du även se SVT HD med W/X3000. SVT HD verkar inte omfattas av den pairing som gör så att övriga HD kanaler ej kan ses.
Postad 25 February 2008 - 09:22
Fel svar.hos vilken operatör har jag användning för den inbyggda hd-boxen?
Har du ComHem abonnemang för deras vanliga SD kanaler så kan du även se SVT HD med W/X3000. SVT HD verkar inte omfattas av den pairing som gör så att övriga HD kanaler ej kan ses.
Det är sant att SVT HD inte omfattas av pairingen, men att få in en kanal kallar inte jag att få användning för en svindyr investering.
Postad 03 March 2008 - 21:53
Postad 21 March 2008 - 23:27
Däremot finns det annat i TV:n som inte imponerar sådär jättemycket. Digitalmottagaren är otroligt långsam, minsta kanalbytestid är 2 sekunder, och ibland missar den "synk" och visar bara bilden nån tiondel, och då tar det 4-5 sekunder TILL innan bilden kommer tillbaks "för att stanna", så att säga.
Dessutom är bilden från SD-material inte speciellt imponerande, där är nog Sony lite på efterkälken jämfört med de andra tillverkarna.
Postad 21 March 2008 - 23:49
Vikka ä bättre? X3n00 & XL2 ska vara det. Tror inte de andra är det Z3030 LY95 9732.
Angående pairing med Comhem så har det skrivits av insider att det inte kommer funka,
men det kommer en ful-lösnings-CAM med hdmi-sladd (Boxer-lösningen).
Kolla mer i 4000-tråden & 3000-tråden.
4000-modeller kommer ha nya CI+ som kan HD-pairing. inget officiellt, det är inte klart ens.
eder toler
Redigerat av toler, 21 March 2008 - 23:50.
Postad 24 March 2008 - 18:03
Postad 31 March 2008 - 09:56
Står i köpartagen nu för en 40w3000, måste man ha en box för att få in svt HD och tv4'a HD eller räcker det men en antenn?
Och vad skall man då ha för antenn en vanlig antenn för digital tv?
Postad 10 April 2008 - 15:23
Jag har funderingar på att köpa en Sony KDL-40W3000. Dels för att det verkar vara en bra TV i allmänhet (bra bild, anslutningar design osv) men även för att den har en inbyggd HDTV-mottagare. Har försökt ta reda på om jag kommer ha någon användning av denna inbyggda HDTV-mottagare genom att fråga Sony och Boxer men det är svårt att få något tydligt svar. Såg att det har varit en hel del dikussion om denna TV och kompatibiliteten med ComHem. Jag bor dock i eget hus och vill ta emot sändning via det markbundna nätet. Några frågor: Är det någon som använt denna TV för att ta emot marksänd TV-sändning i HD format dvs via "vanlig" antenn? Hur har det i så fall fungerat? Jag tar glatt emot alla erfarenheter kring detta ämne men låt oss försöka hålla oss till ämnet.
Kanske inte helt rätt tråd att ställa denna fråga i men denna tråden berör ändå ämnet och verkar vara aktiv.
Mvh Eric Björkman
Postad 01 June 2008 - 16:25
nu fattar jag nada tänkte köpa en sony tv för att slippa comhem boxen
innebär detta att jag endast köper en modul och comhem-kortet inte kan se på HD kanalerna ?
varför måste jag även använda mig av Comhem boxen?
vad fan innebär egentligen deras marknadsföring av sony apparater när man måste ha deras ###### box ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
HDCP version i Sony KDL40x3500
12 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?