![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 29 april 2010 - 22:33
AC3 fungerar utmärkt.
Bra =) !
Den där xtreamer pro var något nytt för mig, men det såg flashigt ut på hemsidan

Antar att den är prisvärd för alla egenskaper den har?
Visst vill man gå hardcore så borde man ju köpa sig något i den stilen, men har man ps3 och tv som har media center så odlas ännu en rynka i pannan när man tänker på hur otillräckliga dom egentligen är.. dugliga men ingen ultimat lösning..
Så man kan köra olika "modes" (thx osv) under inkörningsperioden??
Eller snarare - funkar det utan att förstöra slutresultatet?
Önskar jag kunde vara mannen med svaren x( =)
Postad 29 april 2010 - 22:39
Någon som kan hjälpa?
Tror absolut att det kan bero på glapp i någon kontakt. Testa att dra ut kontakterna ur både stärkaren och krysslådan, och torka av dem lite lätt med en torr tygtrasa.
Vi kan iaf utesluta TV'n som felkälla eftersom även stärkaren visar "no signal"
Postad 30 april 2010 - 00:06
Ägare av panasonic pz700 och Ägare av PK550N kan generellt säga att kvalitets intryck och helhets intryck så vinner pannasonic men pris skillnaderna imellan dessa märkena är ju astronomiska. Så för var mans plånbok gäller utan tvekan LG och är det en status pryl du är ute efter köp dig en pannasonic. Rent bildmässig anser jag att Lg har verkligen skärp till sig och matchar en 3 år gammal panna men kan ej påstå att de matchar de nya g20 modellerna. Man får vad man betalar för. Kan bara sägar att LGs högtalare är skit rent ut sagtHur är LG rent kvalité mässigt? Om man jämför Panasonic har alltid tyckt att Lg har varit ett budget märke?? Hur är det nuförtiden??
Postad 30 april 2010 - 05:51

Vad använder ni andra för inställningar för bilden? Jag har hittills bara använt de förvalda och jag tycker att THX-läget för film fungerar riktigt bra faktiskt, men det går väl säkert att förbättra

Postad 30 april 2010 - 07:58
Postad 30 april 2010 - 07:59

Postad 30 april 2010 - 08:39

En fråga bara. Är läget "hel bild" = "pc mode"?? (får bort overscan med detta läge iaf)
Postad 30 april 2010 - 09:12
PZ700 va väl rätt hyfsad när den kom ut,men en budget-tv jämfört med Pioneer KURO. PZ700 var en "top of the line" modell, så jämför då med LG PK950 istället. I dagens läge så kostar en G20 lika mycket som en PK950 och då får man väldigt mycket tv för pengarna,men i det fallet så får man jämföra PK950 med Panasonic V20 och då har man en prisskillnad på 7-8000:-. Då är PK950 en självklarhet om man inte är enkelriktad panna-nörd, för om 2 år är dessa kanske rena skitapparaterna? I det fallet kan det kännas bra att man sparade 8000:-,eller hur? Tekniken går fort fram och då är det tur att LG finns!Ägare av panasonic pz700 och Ägare av PK550N kan generellt säga att kvalitets intryck och helhets intryck så vinner pannasonic men pris skillnaderna imellan dessa märkena är ju astronomiska. Så för var mans plånbok gäller utan tvekan LG och är det en status pryl du är ute efter köp dig en pannasonic. Rent bildmässig anser jag att Lg har verkligen skärp till sig och matchar en 3 år gammal panna men kan ej påstå att de matchar de nya g20 modellerna. Man får vad man betalar för. Kan bara sägar att LGs högtalare är skit rent ut sagt
Postad 30 april 2010 - 11:24

Jag är rätt kass vad det gäller Plasma tv och undrar över en sak.
Jag noterade vid ett tillfälle en pixel som inte fungerade, eller det måste varit ett par pixlar brevid varandra för det syntes väldigt väldigt tydligt. Det var iaf en ganska stor prick på ett ställe på tv:n, detta hände i ungefär 1timme och sedan dess har jag inte sett det problemet igen.
Jag har dessutom sett antydan till mindre "Inbränningar" som dock verkar försvinna ganska snabbt...
Mina frågor är då följande:
#1: När en Plasma TV är ny, kan det då ta ett tag innan den har "bränt" in alla pixlar ordentligt. Dvs är det möjligt att pixlar kan blinka eller vara "oroliga" innan man använt tv:n ett tag?
#2: Ang. inbränningar, är detta också något som kan märkas av tydligare när tv:n är ny innan man har använt den ett tag? Är detta alltså något som successivt kan bli mindre och mindre?
Som någon nämnde tidigare:
Whitewash är bra om du fått tillfälliga inbränningar och snabbt vill få bort dem. Det är också bra att köra det om du snabbt vill få fosforen i panelen att åldras och inte längre bli lika känsligt för tillfälliga inbränningar. Läste i AVSForum av ngn Mauri att han rekommenderar 2h-cykler med whitewash, och strömbesparing inställd på medium. Man kan aktivera TVns timer för att stänga av automatiskt efter 2h.
Är det någon som testat detta och märkt att inbränningar blivit mindre?
Postad 30 april 2010 - 12:08
En fråga bara. Är läget "hel bild" = "pc mode"?? (får bort overscan med detta läge iaf)
Är det alltså kantbeskärningen som sker via HDMI på 1920 du pratar om?
Jag tycker bilden blir överskärpt med skuggningar på de standardlägen som finns.. Har testat skruva ner lite och då blir det bättre.
Jag har en 50PK760N, kan någon tipsa om bästa inställningar för PC in via HDMI för bästa bild?

Postad 30 april 2010 - 15:10

Edit: för att motverka inbränningar
Redigerat av ryssen88, 30 april 2010 - 15:11.
Postad 30 april 2010 - 15:51
Postad 30 april 2010 - 19:47
Är det alltså kantbeskärningen som sker via HDMI på 1920 du pratar om?
Jag tycker bilden blir överskärpt med skuggningar på de standardlägen som finns.. Har testat skruva ner lite och då blir det bättre.
Jag har en 50PK760N, kan någon tipsa om bästa inställningar för PC in via HDMI för bästa bild?
Japps för att få bort kantbeskärningen, dvs få bilden pixelmappad. Men läste tidigare om något pc-mode, som jag inte har hittat någonstans.
Tyckte jag såg något som skrivit ett inlägg med inställningar högre upp i tråden.
Postad 30 april 2010 - 21:34
Tror absolut att det kan bero på glapp i någon kontakt. Testa att dra ut kontakterna ur både stärkaren och krysslådan, och torka av dem lite lätt med en torr tygtrasa.
Vi kan iaf utesluta TV'n som felkälla eftersom även stärkaren visar "no signal"
Börjar tveka lite..
Känns som ett DHCP-problem någonstans.
Har provat med komponentkabel också via förstärkaren till tv:n med samma resultat (Ingen signal).
HDMI från boxen till TV:n fungerar utmärkt.
Men som sagt, när jag körde min Sharp Aquos så fungerade allt utmärkt. Hmmmm.....
Postad 30 april 2010 - 22:33
Denna TV är ju inte direkt lysanda att surfa på bokstavligen, prova är mitt råd, du märker ju ganska snabbt om det blir tillfälliga inbränningar och hur snabbt de försvinner.
Nej det enda jag nog skulle göra är att se på filmer via datorn om streamingen inte skulle funka utan problem
Postad 01 maj 2010 - 06:23
Perfekt storlek var det alla fall nu när vi flyttat soffan till avstånd 4,5 m från tv:n så jag vill verkligen att det ska fungera bra med denna prisvärda modell! Uppskattar er som skriver era inställningar, alltid intressant!
Fler som har fönster bakom tv-soffan mitt emot tv:n och vad tycker ni?
Postad 01 maj 2010 - 10:41
Postad 01 maj 2010 - 10:47
Börjar tveka lite..
Känns som ett DHCP-problem någonstans.
Har provat med komponentkabel också via förstärkaren till tv:n med samma resultat (Ingen signal).
HDMI från boxen till TV:n fungerar utmärkt.
Men som sagt, när jag körde min Sharp Aquos så fungerade allt utmärkt. Hmmmm.....
DHCP påverkar inte komponentsignalen.
Postad 01 maj 2010 - 12:21
Well, ännu en som har beställt 60PK550N, totalkostnad 15599:- ink. frakt efter att ha shoppat en premiecheck på Tradera. Min gamla Panasonic 42PV45 (jämförbar med PV60) får åka in i sovrummet, en tv som jag för övrigt är väldigt nöjd med bortsett från avsaknaden av 24p-stöd och pixelmappning. Den tvn har också en reflekterande yta men det är bara något som märks dagtid när solen ligger på in i lägenheten. Min förhoppning är framförallt att svärtan på LGn inte är sämre än en Panasonic av 2006 års modell. Återkommer med mina intryck till veckan!
Gjorde samma byte som du (PV60 -> PK550) och du kommer verkligen inte bli missnöjd.
LG:n är överlägsen Panasonicen i alla avseenden!
Postad 01 maj 2010 - 18:22
Har PK950N någon hdmi port med version 1.4 ? =/
Vet inte, så här står det i handboken ...
Kontrollera att HDMI-kabeln är av version 1.3 eller senare.
Om HDMI-kablarna inte stöder HDMI-version 1.3 kan det bli bildstörningar
eller utebliven bild. Använd de senaste kablarna som stöder
HDMI-version 1.3 eller senare.
Har testat en mkv-fil med undertextfil [.srt] och det fungerar utmärkt.
Drar ljudet från TVn med en optisk kabel till förstärkaren och det fungerar bra,
dock som jag skrev tidigare så fungerar det inte med DTS. Men det står att den
skall ta DD.
Var inne på Mediamarkt idag och frågade om "Wii"-fjärren men de kände inte till den.
De skulle dock kolla upp detta och ge mig ett svar imorgon.
Måste säga att jag är grymt nöjd med min PK950N, mycket bra svärta. Inte hittat
några kassa pixlar eller andra defekter ännu [och jag har letat aktivt]. Har även tittat
efter inbränningar [även försökt att "tvinga" fram dem] men jag har inte sett några ännu.
Postad 01 maj 2010 - 19:34
Vet inte, så här står det i handboken ...
Kontrollera att HDMI-kabeln är av version 1.3 eller senare.
Om HDMI-kablarna inte stöder HDMI-version 1.3 kan det bli bildstörningar
eller utebliven bild. Använd de senaste kablarna som stöder
HDMI-version 1.3 eller senare.
Dom skulle säkert ha skyltat med det om funktionen fanns =(
Visst det är väl bara en extra kabel som man isf skulle slippa att ha i tv:n men man överlever nog.
Nice att srt funkade finfint =) Varför tv-tillverkar inte har löst DTS stödet har förbryllat mig rätt länge nu,
men inom en snar framtid kan man ju hoppas?
Det borde ju i såna fall komma med firmware uppdatering..
Jag har inte ens sett PK550 irl än!
Så i den kommande veckan ska jag fasen få foten ur a****t och pallra iväg till expert så man får en hyffsad bild av vad 950 kan tänkas prestera.
Angående "wii"fjärren så tycker jag att den borde komma som tillbehör åtminstone!!
Postad 01 maj 2010 - 21:52
Postad 01 maj 2010 - 22:45

Postad 02 maj 2010 - 07:21
Kollade just igenom Pelham 123, letade efter ghosting efteråt, omöjligt att hitta. Brukade vara lätt och se på min förra plasma efter undertexter och streck efter en 2.35:1 bild.. Nada här
Körde i THX film läget.
Vad hade du för plasma innan?
Har själv en LG px4r och är därigenom van vid ghosting vid undertexter och svarta kanter vid 2.35:1 filmer precis som du.
Det som gjort mig tveksam vid ett köp är att jag har varit osäker om LG har kommit det minsta framåt gällande ghostingen (IR) känsligheten men det du skriver får ju en att hoppas att dom blivit lite bättre iaf.
MVH Jonas
Postad 02 maj 2010 - 09:49
Det är min första Plasma som ska köpas så hur ska denna "inkörning" som det pratas om göras? Och hur länge? Vad ska jag tänka på i början för att förhindra permanenta inbränningar?
Alla tips är välkommna då det som sagt blir min första Plasma

Postad 02 maj 2010 - 10:00
Postad 02 maj 2010 - 10:02
Vad hade du för plasma innan?
Har själv en LG px4r och är därigenom van vid ghosting vid undertexter och svarta kanter vid 2.35:1 filmer precis som du.
Det som gjort mig tveksam vid ett köp är att jag har varit osäker om LG har kommit det minsta framåt gällande ghostingen (IR) känsligheten men det du skriver får ju en att hoppas att dom blivit lite bättre iaf.
MVH Jonas
En 3 årig samsung ps42c96 som nu får utgöra sovrumstv

Postad 02 maj 2010 - 10:05
Skulle tänka mig att det räcker med att köra THX-läget då det borde vara tillräckligt dämpat. Akta det dynamiska läget.
Sååå, så lite kontrast som "möjligt" till och börja med då?

Postad 02 maj 2010 - 14:30
expert säljer ju som ni vet för 15.999 kr ett litet tag till och "hintar" med att man sparar 6000 kr..
Så alltså kommer dom låta den gå för 22 tusen kronor samtidigt som 60PK760N går som billigast för 19.990 kr..
Jag hoppas bara att det var bra att jag inte hetsade fram någon delbetalningsplan bara för att skramla ihop pengarna till pk550

Jäkla försäljningsknep?
Postad 02 maj 2010 - 15:43
Jag undrar vad 60PK550 kommer hamna på för pris när fler butiker börjar ta in den,
expert säljer ju som ni vet för 15.999 kr ett litet tag till och "hintar" med att man sparar 6000 kr..
Så alltså kommer dom låta den gå för 22 tusen kronor samtidigt som 60PK760N går som billigast för 19.990 kr..
Jag hoppas bara att det var bra att jag inte hetsade fram någon delbetalningsplan bara för att skramla ihop pengarna till pk550
Jäkla försäljningsknep?
Expert kommer säkerligen ta ut 22k för den när kampanjen är över. Visst kan du köpa 60PK760N över nätet för 19.990kr, men ett butikspris på 15.990kr för 550'n är väldigt bra (nämre 15.000kr med coop värdecheck

Och vad jag har läst så har 550'n fått bättre betyg än de bägge storebröderna. (Då man kan stänga av allt lulllull) Men visst, det är väl en smaksak

Oavsett så är det ett bra pris, så alla kanske inte behöver skramla

Edit: Appropå försäljningsknep: Mellandagsrea-elgiganten (tv'n i länken kostade ca 13000 när den var helt ny på marknaden)
Redigerat av Unregistered948c54a3, 02 maj 2010 - 15:50.
Postad 02 maj 2010 - 17:01

Vi hade den ståendes i baksätet i bilen och jag höll i den så att den inte skulle vicka.
Sen åkte man ju på en sån där plusförsäkring för 1300kr också som jag sitter och funderar på om den är onödig.. trodde det skulle vara kul att köpa nya grejer?

Edit: Nu har jag inte pratat med OnOff ännu eftersom dom hann stänga, men jag utgår ifrån att jag kommer få byta den?
Jag har inte slagit på och testat TVn ännu, och vet inte om jag ska göra det, spelar det någon roll om jag gör det?
Redigerat av niz, 02 maj 2010 - 17:42.
Postad 02 maj 2010 - 19:09
Jag har inte slagit på och testat TVn ännu, och vet inte om jag ska göra det, spelar det någon roll om jag gör det?
Känns väl som att det inte är någon större idé att testa TVn då den uppenbarligen är trasig. Om du nu tecknat plusförsäkring dessutom så lär det väl inte vara några problem att åka tillbaka till butiken där du köpt och få en ny direkt.
Postad 02 maj 2010 - 19:22
Edit: Nu har jag inte pratat med OnOff ännu eftersom dom hann stänga, men jag utgår ifrån att jag kommer få byta den?
Åk till OnOff och lämna tillbaka TV:n. Att teckna en plusförsäkring på 1300 kr för en TV som kostar typ 6000 kr känns ju dessutom som ren ocker. Försök häva köpet så att du blir av med försäkringen på en gång.
Köp sedan TVn igen utan försäkring. Med all säkerhet tjänar OnOff mer pengar på försäkringen än på försäljningen av TV:n...
Du har ju 24 månaders garanti och sedan 12 månaders reklamationsrätt. Hur lång var försäkringen?
Redigerat av daddydj, 02 maj 2010 - 19:23.
Postad 02 maj 2010 - 19:30
Sååå, så lite kontrast som "möjligt" till och börja med då?
Inte så lite som möjligt kanske för då blir de inte så roligt att titta på. Ställ in en behaglig bild i ett ganska mörkt rum så blir de nog bra

Desto ljusare bild ju mer bränner det.
Postad 02 maj 2010 - 20:38
Åk till OnOff och lämna tillbaka TV:n. Att teckna en plusförsäkring på 1300 kr för en TV som kostar typ 6000 kr känns ju dessutom som ren ocker. Försök häva köpet så att du blir av med försäkringen på en gång.
Köp sedan TVn igen utan försäkring. Med all säkerhet tjänar OnOff mer pengar på försäkringen än på försäljningen av TV:n...
Du har ju 24 månaders garanti och sedan 12 månaders reklamationsrätt. Hur lång var försäkringen?
Ja jag funderar på att göra så.
Jag tvekade som fan på försäkringen och han som sålde den till mig sa att jag kunde komma tillbaka och göra om köpet utan försäkring, hoppas dom håller vad de lovar.
Däremot så tog jag även ett OnOff-kort som gör att jag får tillbaka typ halva kostnaden av försäkringen till kortet, som jag kan handla för på OnOff. Så egentligen gick väl försäkringen på runt 6-700kr.
7500 kostar TVn, plusförsäkringen var på 5 år.
Kom på att jag har ett Visa Gold kort som det ingår en viss försäkring på, om man betalar med det kortet... usch, det är mkt med det här.
Redigerat av niz, 02 maj 2010 - 20:46.
Postad 03 maj 2010 - 09:42
DHCP påverkar inte komponentsignalen.
Börjar bli riktigt irriterad...
HDMI från boxen till TV:n fungerar utmärkt, men då får jag inte det optiska ljudet att fungera från tv:n.
Kör jag hdmi från boxen in i förstärkaren och visar video på projektorn, fungerar det utmärkt.
Byter jag från projektor till TV (när allt redan är igång) så får jag oftast bild på tv:n också.
Det är inget fel på anslutningen i förstärkaren då PS3 och Popcorn fungerar i samma utgång...
Ideér tas tacksamt emot!
Postad 03 maj 2010 - 11:14
Har mejlat min fråga till expert för några dagar sedan utan att få respons.
Postad 03 maj 2010 - 11:28
Ngn som vet om man kan använda sin 5 % medmera rabatt om man beställer i Experts Webbutik?
Har mejlat min fråga till expert för några dagar sedan utan att få respons.
Funkar fint. Det är bara att använda den sifferkombo som är tryckt på checken.
Postad 03 maj 2010 - 12:28
Var och bytte min 60PK550 i fredags pga ojämn skärmintensitet (horisontella skuggband + "skrynklig bild").
När de rullade ut en med ungefär samma serienr (tillverkad i mars) så bad jag de leta efter en tillverkad i april då jag var rädd att den skulle ha samma fel.
De lyckades hitta en på lagret från april så den tog jag. Väl hemma så var den mkt jämnare i intensitet, MEN den är inte heller perfekt. Inget som märks på samma sätt från titt-avstånd så jag behåller den.
DÄREMOT så buzzar detta exemplar mkt mer än mitt förra ex. Det är så mkt att det hörs på 3 m med normal TV-ljud-volym och är väldigt irriterande. Den förra buzzade också men bara om man stod nära och lyssnade noga.
Det verkar inte vara själva panelen som buzzar utan mer transformatorn/PSUn. Det låter mest på höger baksida av TVn, där det alltid blir varmast, så PSUn/transformatorn borde alltså ligga där. När jag trycker på metallen på baksidan så ändrar buzzandet intensitet. Min gissning är att transformatorn på min nya PK550 vibrerar mera än på den gamla, kanske i kombination med ngn resonans i metall-höljet.
Att transformatorn vibrerar har jag läst på ngt forum kan bero på att det finns en DC-nivå i nätspänningen.
Är det ngn idé att prova med ett grenuttag med nätfilter inbyggt? Tar nätfilter hand om eventuella DC-nivåer?
Kan det vara problem med fasskillnad spänning/ström i mitt hus? Fixar ett nätfilter det?
Kan nämna att jag provat de flesta uttag i huset. Även att koppla in TVn ensam i uttag som direkt går till proppskåpet. Ingen skillnad. Den TVn jag bytte ut buzzade faktisk hörbart om jag kopplade in den i ett vägguttag som delades med annan utrustning (transformatorer).
Någon som har rekommendationer? Allt uppskattas.
Postad 03 maj 2010 - 12:32

Tänk om det räcker med att efterdra några skruvar

Redigerat av oliven, 03 maj 2010 - 12:33.
Postad 03 maj 2010 - 13:37

Edit: Idag är det som vanligt igen. Mysko
Redigerat av Unregisteredaeedf1bf, 03 maj 2010 - 16:53.
Postad 03 maj 2010 - 13:39
Tänk om det räcker med att efterdra några skruvar
När man talar om trollen...
Hittade en på AVSForum som hade buzz av samma typ som jag. Han efterdrog och vips blev det bra. Länk med bilder på baksidan öppen (geek-porr med andra ord!

Redigerat av lillegorenje, 03 maj 2010 - 13:40.
Postad 03 maj 2010 - 13:42
Liten uppdatering.
Var och bytte min 60PK550 i fredags pga ojämn skärmintensitet (horisontella skuggband + "skrynklig bild").
När de rullade ut en med ungefär samma serienr (tillverkad i mars) så bad jag de leta efter en tillverkad i april då jag var rädd att den skulle ha samma fel.
De lyckades hitta en på lagret från april så den tog jag. Väl hemma så var den mkt jämnare i intensitet, MEN den är inte heller perfekt. Inget som märks på samma sätt från titt-avstånd så jag behåller den.
Med horisontella skuggband, menar du de skuggbanden som finns i varierande grad på stort sett alla plasmaskärmar, ut mot sidorna när svarta/vita långa streck visas? Exempelvis till vänster/högrer om undertexter osv.. ? Eller har du horisontella streck även när hela skärmen är enfärgad?
Har än inte sett en plasma som är helt utan i alla lägen, intervjuer efter fotbollsmatcher så ses detta väldigtl ätt när någon står och pratar framför en bakgrundsskärm som är uppbyggd av ett rutmönster.
Postad 03 maj 2010 - 14:09
Med horisontella skuggband, menar du de skuggbanden som finns i varierande grad på stort sett alla plasmaskärmar, ut mot sidorna när svarta/vita långa streck visas? Exempelvis till vänster/högrer om undertexter osv.. ? Eller har du horisontella streck även när hela skärmen är enfärgad?
Har än inte sett en plasma som är helt utan i alla lägen, intervjuer efter fotbollsmatcher så ses detta väldigtl ätt när någon står och pratar framför en bakgrundsskärm som är uppbyggd av ett rutmönster.
Nej, menar inte line bleeding, se mit tidigare inlägg om det problemet, länk
Har ringt LG tech support och anmält buzzet, de ska skicka ut tekniker hem till mig denna gång som kan öppna upp och efterdra. LG support känns än så länge väldigt hjälpsamma och seriösa.
Postad 03 maj 2010 - 17:01
Om man beställt tvn på internet, och får nått slags fel. Kan man åka till närmast Expert affär då eller måste jag till stormarknaden? För det blir betydligt längre för mig.
Redigerat av hallonpaj, 03 maj 2010 - 17:33.
Postad 03 maj 2010 - 18:00
Postad 03 maj 2010 - 18:44
Var just och lämnade tillbaka min PJ650 på OnOff, dom skulle få hem en ny till på Onsdag redan, jäkligt snabbt tycker jag.
Nu när jag kom hem så ser jag på service-anmälan att det står "Tv skadad vid köp, görs om till egen", antar att butiken tar den som demo-tv. Jag hoppas verkligen inte att dom byter så att jag får deras nuvarande demo-tv.
Kan dom vara så fräck? Isf skulle dom väl ha sagt det?
Redigerat av niz, 03 maj 2010 - 18:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar