Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 06 May 2010 - 14:25
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Börjar bli riktigt irriterad...
HDMI från boxen till TV:n fungerar utmärkt, men då får jag inte det optiska ljudet att fungera från tv:n. Kör jag hdmi från boxen in i förstärkaren och visar video på projektorn, fungerar det utmärkt. Byter jag från projektor till TV (när allt redan är igång) så får jag oftast bild på tv:n också.
Det är inget fel på anslutningen i förstärkaren då PS3 och Popcorn fungerar i samma utgång...
Ideér tas tacksamt emot!
Har nu löst problemet. Om någon annan stöter på det så är det en inställning i Xbox:en som ställer till det. Finns under System settings / Display och kallas Auto Detect eller liknande. Den ska vara satt till Disabled. Då funkar det klockrent! Grym tv för övrigt! Längtar, längtar tills jag får slå på Avatar på bluray!!
Postad 06 May 2010 - 20:00
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Får tv imorgon och är borta hela helgen.
Kan jag slå på whitewash imorgon (fredag) och låta den stå och gå ändå tills på söndag kväll? eller är det skadligt på något vis?
VIll få den "inkörd" så fort som möjligt för ev fel etc.
Och måste jag sänka kontrasten då?
Postad 07 May 2010 - 01:21
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Får tv imorgon och är borta hela helgen. Kan jag slå på whitewash imorgon (fredag) och låta den stå och gå ändå tills på söndag kväll? eller är det skadligt på något vis? VIll få den "inkörd" så fort som möjligt för ev fel etc. Och måste jag sänka kontrasten då?
Du behöver inte göra någon slags inkörning. Bara kör på som vanligt. Om du vill kan du sänka kontrasten lite.
Postad 07 May 2010 - 08:57
vampire_hunter
-
vampire_hunter
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Får tv imorgon och är borta hela helgen. Kan jag slå på whitewash imorgon (fredag) och låta den stå och gå ändå tills på söndag kväll? eller är det skadligt på något vis? VIll få den "inkörd" så fort som möjligt för ev fel etc. Och måste jag sänka kontrasten då?
Jag har hört att man skall köra whitewash i ca 15-20min i taget. För de sliter väldgit mycket på fosforn om man kör den i flera timmar. Så jag skulle inte rekomendera det. Det stod lite om de in Hemmabio tidningen nr4.
Postad 07 May 2010 - 09:29
ziggekatten
-
ziggekatten
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vad hade du tidigare som du jämför med?
Frågan är om hur mycket nedsteg det blir mot min projektor idag och om de andra fördelarna överväger ett eventuellt tapp i SD-bild... 
Philips 42 " plasma 9945 från -04
Postad 07 May 2010 - 10:43
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Så många dagar i sträck tror jag inte är så bra. Nu när den är ny så dra ner kontrast under 60 och ha brightness på 50. Slå av energispar och kör på expertläget.
Postad 07 May 2010 - 12:55
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Philips 42 " plasma 9945 från -04
Roligt, samma uppgradering har jag också gjort. Vill minnas att jag betalade 43000 kr hos Lasse Bengtsson i april -04. Det var ju ett kanonpris tyckter man då, den hade ju kostat 59 000 kr  Var inte många som hade platt-TV på den tiden.
Postad 07 May 2010 - 12:57
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Så många dagar i sträck tror jag inte är så bra. Nu när den är ny så dra ner kontrast under 60 och ha brightness på 50. Slå av energispar och kör på expertläget.
Slå av energispar helt? Men jag har inget som kan stå och loopa hela helgen när jag är borta. Har inge tv kanaler atm. Finns det nått annat jag kan göra som kan stå och gå? En dvd kommer ju att ta slut och sen kommer menyn att stå och gå hela tiden :/ 1timme tills dom ska lämna tvn
Postad 07 May 2010 - 13:01
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jag tycker det blir bäst bild med energispar av,men du kan testa dig fram vilket du gillar.
Ring LG kundtjänst och fråga om du kan köra whitewash hela helgen.
Postad 07 May 2010 - 13:20
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Kom på att jag kan koppla in laptopen sen gör jag en spellista i vlc och loopar samma film 100gr hela helgen när jag är borta. Det borde ju va en bra ide?
Postad 07 May 2010 - 16:38
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Sen hänger sig datorn, fin liten inbränning du kommer att få, det kommer att ta veckor att tvätta bort...
Postad 07 May 2010 - 16:54
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Ni som har problem med horisontella skugg-band och "skrynkelbild". Kan ni kolla serienr/tillverkningsmånad. Min första 60PK550 var tillverkad/ihopsatt i mars. Den nya jag har är märkt med april och har inte problemet i lika stor utsträckning (går ej se det från soffan, bara mkt nära håll och om man anstränger sig). Det står på baksidan i datumform, alternativt på kartongen i "kodad" form i WO-nr. Serienr verkar även börja på månadsnr.
Nu har jag inte varit här i tråden på ett tag så jag vet inte om detta fortfarande är intressant. Har inte kvar min förra LG 50PK550N, eftersom den hade ett antal döda pixlar så den är bytt. Väntar just nu på min nya tv. Lite fördröjningar pga att DHL inte kör ut/hämtar mer än tisdagar, torsdagar där jag bor. Annars hade själva bytet tagit typ 2 dagar istället för över en vecka.  Nåväl. Jag är mer än nöjd med kundservicen iaf. AudioVideo skickade min nya 50PK550N samma dag de fick den jag reklamerat, vilket var dagen efter DHL hämtat den hos mig. Snabba ryck. Hursomhelst. Jag tänkte inte på att registrera datumet, men har en bild i min telefon på ett som bara råkade komma med när jag fotade på sidan utav tvn. Product Code: 50PK550N - ZE.BEULLJP .. Serial No: 003MAWL9S481. Sedan står det 38509B0003A nere till höger ser det ut som. Jag hade iaf INGA problem med bilden som du anger ovan. Får väl det nu då. På nya tvn. Inga döda pixlar och så det istället. Hoppas hoppas inte. *håller tummarna* Tvn kommer dock inte förrän på tisdag. Segt värre.
Redigerat av twebbas, 07 May 2010 - 17:00.
Postad 07 May 2010 - 19:29
Jizzler
-
Jizzler
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Roligt, samma uppgradering har jag också gjort. Vill minnas att jag betalade 43000 kr hos Lasse Bengtsson i april -04. Det var ju ett kanonpris tyckter man då, den hade ju kostat 59 000 kr Var inte många som hade platt-TV på den tiden.
Nästan så att vi är tre om samma steg, här är det 9966 som ersatts 60PK550N. Såg att någon hade undrat om hur den fungerar som datorskärm så jag la upp en bunt bilder i galleriet från bland annat Aftonbladet. Överlag tycker jag att TVn fungerar lysande och att det är ett riktigt bra steg i rätt riktning.
Postad 07 May 2010 - 20:25
zzigrg
-
zzigrg
-
Rookie
-
7 inlägg
Alla ni som har pk550 nu, har ni lagt märke till "dansande gröna prickar" på Tv:n? Detta syns framför allt på mörka scener men även på ljusa scener och det är något av en "myrkrig" av dessa gröna prickar som rör sig omkring, vare sig det är en film eller om man visar en stillastående bild. Jag kan klart se detta på 1-2 meters avstånd och undrar om detta verkligen är normal och tillhör plasma teknologins egenskaper?
Postad 07 May 2010 - 20:46
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det är normalt, du sitter för nära om du ser detta.
Postad 08 May 2010 - 09:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Problement (med grönprickarna) kan förvärras av en felaktig Brightness inställning oxå så se till att den är rätt.
Postad 08 May 2010 - 13:46
Unregistered7f437206
-
Unregistered7f437206
-
Användare
-
-
127 inlägg
Är på gång och ska köpa en LG 60PK550N och funderar på ett bra väggfäste till denna.
Vill inte att det ska bygga för mycket ut från väggen och tänkte använda vinklade HDMI-kontakter om det behövs. Har denna tv något problem med att sitta för tätt mot väggen med tanke på värme osv...?
Postad 08 May 2010 - 14:30
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Enligt bruksanvisningen skall det vara minst 10cm mot väggen. Jag har inte brytt mig om det utan använder detta: http://www.netonnet....er/129559.4312/Det blir mycket snyggt! Totalt utstick från väggen blir 8cm. Se mitt tidigare inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=2877681
Redigerat av junkan, 08 May 2010 - 14:32.
Postad 08 May 2010 - 14:52
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Är på gång och ska köpa en LG 60PK550N och funderar på ett bra väggfäste till denna.
Vill inte att det ska bygga för mycket ut från väggen och tänkte använda vinklade HDMI-kontakter om det behövs. Har denna tv något problem med att sitta för tätt mot väggen med tanke på värme osv...?
Enligt bruksanvisningen skall det vara minst 10cm mot väggen... Det blir mycket snyggt! Totalt utstick från väggen blir 8cm.
Se mitt tidigare inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=2877681
Ursäkta en nyfiken fråga bara...varför är det så viktigt att det inte ska bygga ut för mycket från väggen när man ändå har en mediabänk som säkert är åtminståne 50-60 cm djup?
Postad 08 May 2010 - 14:58
Unregistered7f437206
-
Unregistered7f437206
-
Användare
-
-
127 inlägg
För att man tänker hänga upp den på väggen och som jag har en projektorduk som ska rullas ner framför...
Redigerat av Unregistered7f437206, 08 May 2010 - 15:00.
Postad 08 May 2010 - 15:04
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Ursäkta en nyfiken fråga bara...varför är det så viktigt att det inte ska bygga ut för mycket från väggen när man ändå har en mediabänk som säkert är åtminståne 50-60 cm djup?
Ehh, i mitt fall så måste jag kunna dra ner projektor-duken framför. Därför får det max sticka ut 10 cm från väggen. Jag har förövrigt samma väggfäste som junkan, funkar kanon!
Postad 08 May 2010 - 15:07
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
För att man tänker hänga upp den på väggen och som jag har en projektorduk som ska rullas ner framför...
Ehh, i mitt fall så måste jag kunna dra ner projektor-duken framför. Därför får det max sticka ut 10 cm från väggen. Jag har förövrigt samma väggfäste som junkan, funkar kanon!
Ah, det var en mkt bra anledning. Har nämligen flera kompisar utan projektor som snöat in på det här med tunn TV som inte bygger ut från väggen.
Postad 08 May 2010 - 15:24
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Förutom poängen med projektorduken så blir det estetiskt en skillnad som natt och dag, det är otroligt mycket snyggare med den så n-ra väggen, den ser också betydligt mindre ut än vad den är.
Postad 08 May 2010 - 15:50
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Förutom poängen med projektorduken så blir det estetiskt en skillnad som natt och dag, det är otroligt mycket snyggare med den så n-ra väggen, den ser också betydligt mindre ut än vad den är.
D.v.s lita inte på rekommendationerna från tillverkaren som ju naturligtvis inte förstår någonting om sin egen produkt utan gör det estetiskt och fint... Att sen skärmen blir överhettad och klappar ihop inom ett år är ju i det här fallet bara en bisak om det blir estetiskt och fint... Så sluta nu att vara helkorkade och räkna istället ut den totala ytan på hålen i ventilationsgallren så förstår ni varför det skall vara 10 cm.
Redigerat av perri, 08 May 2010 - 15:52.
Postad 08 May 2010 - 16:27
crazys
-
crazys
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Bra tråd det här!
Funderar på en LG 60PK550N.
I affärn matades den bara med blueray vilket gav bra bild men hur är det dvd etc?
Brevid var en samsung led som hade knivskarp bild i jämförelse men det var för ljusstark och färgerna såg konstiga ut, hela bilden såg konstlad ut. Är det därför man hellre väljer en LG 60PK550N?
Såg att LG 60PK550N inte stödde Lan, hur kopplar man det då till en dator, går det att spela direkt från en usb hårddisk?
Hoppas någon vet!?
Postad 08 May 2010 - 16:32
Unregistered7f437206
-
Unregistered7f437206
-
Användare
-
-
127 inlägg
D.v.s lita inte på rekommendationerna från tillverkaren som ju naturligtvis inte förstår någonting om sin egen produkt utan gör det estetiskt och fint... Att sen skärmen blir överhettad och klappar ihop inom ett år är ju i det här fallet bara en bisak om det blir estetiskt och fint... Så sluta nu att vara helkorkade och räkna istället ut den totala ytan på hålen i ventilationsgallren så förstår ni varför det skall vara 10 cm.
Inte ofta man ser en platt-tv som hänger 10 cm från väggen dock...Är denna modellen speciellt känslig eller är 10 cm någon form av standardmått eller iaf vanlig rekommendation när det gäller plasma...?
Postad 08 May 2010 - 16:50
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Nu har jag fått min nya 42PJ650, riktigt nöjd är jag! Det enda som stör mig just nu är att det blir 60hz när jag kör från datorn (HDMI), aningen flimmrigt och ryckigt. Går det att komma runt detta? edit: flimmerproblem löst, se https://www.minhembi...s...t&p=2891074
Redigerat av niz, 09 May 2010 - 11:43.
Postad 08 May 2010 - 17:12
Unregistereda99bc268
-
Unregistereda99bc268
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nu har jag fått min nya 42PJ650, riktigt nöjd är jag! De tenda som stör mig just nu är att det blir 60hz när jag kör från datorn (HDMI), aningen flimmrigt och ryckigt. Går det att komma runt detta?
ÄNTLIGEN någon som köpt den! Jag ska köpa den nästa vecka! Om du har PS3 eller Xbox 360 eller Blu-ray så skriv jättegärna ner så mycket intryck du vill och kan  Gärna med lite bilder på TV´n (  )
Redigerat av Unregistereda99bc268, 08 May 2010 - 17:16.
Postad 08 May 2010 - 17:36
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Finns några bilder i mitt galleri, lyckdes dock inte länka dem till produkten verkar det som.
Jag har varken Xbox eller PS3, lirade lite Modern Warfare 2 från datorn och märkte ingen direkt lag.
Det här är första platt-tvn jag äger så har inte så mkt att jämföra med.
Än så länge har jag bara analoga kanaler också, ska fixa digitalt till veckan.
Redigerat av niz, 09 May 2010 - 11:41.
Postad 08 May 2010 - 17:42
Unregistereda99bc268
-
Unregistereda99bc268
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ah, synd (ang 360&PS3)
Men det låter bra med grymt bra bild i 720p och inget lagg
Redigerat av Unregistereda99bc268, 08 May 2010 - 17:49.
Postad 08 May 2010 - 21:09
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg

Finns några bilder i mitt galleri, lyckdes dock inte länka dem till produkten verkar det som.
Jag har varken Xbox eller PS3, lirade lite Modern Warfare 2 från datorn och märkte ingen direkt lag. Det här är första platt-tvn jag äger så har inte så mkt att jämföra med. Än så länge har jag bara analoga kanaler också, ska fixa digitalt till veckan. Men som sagt, grymt bra bild på 720p-filmer från datorn, men stör mig på 60hz flimmret. 
Vänta nu, hur märkbart är det flimmret egentligen?
Postad 08 May 2010 - 22:16
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Precis, vi struntar i tillverkaren! Jag kan sätta min högra hand på att tillverkarens egna väggfäste bygger betydligt mindre än 10cm! Den hägsta temp som går att mäta med IR-termometer är ca 42 grader i överkant av TV:n, det är ganska varmt men inte ngn större skillnad mot när den stod 10cm från väggen på sitt stativ. Dessutom är nog TV:n beräknad att klara en omgivningstemperatur på minst 30 grader hoppas jag och vi svenskar håller oftast 20-21 grader så säkerhetsmarginalen torde vara hög. För övrigt finns det knappast något väggfäste på marknaden som bygger så mycket som 10cm, så det känns fånigt att LG ens angivit det. Edit: Har letat med Google efter orginal-fästena som angivits i bruksanvisningen, surprise, ingen verkar sälja dem i hela världen dessutom har det ena av dem två helt utgått.
Redigerat av junkan, 08 May 2010 - 22:43.
Postad 08 May 2010 - 22:39
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Vänta nu, hur märkbart är det flimmret egentligen?
Om du tänkte skillnaden mellan 50hz och 100hz tv på CRT tiden, fast inte riktigt lika illa(eftersom det är 60hz). Men det måste ju vara så att jag har missat någon inställning? Hjälp. edit: problem löst, se junkans svar nedan
Redigerat av niz, 09 May 2010 - 11:41.
Postad 08 May 2010 - 22:52
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Flimret i ljusa bilder är kraftigt, mata Tv:n med 50Hz så är problemet löst (går tyvärr inte med PS3), tv:n går då över i 100Hz-läge, även 24P funkar och ger inget flimmer.
Redigerat av junkan, 08 May 2010 - 22:53.
Postad 09 May 2010 - 00:07
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Precis, vi struntar i tillverkaren! Jag kan sätta min högra hand på att tillverkarens egna väggfäste bygger betydligt mindre än 10cm!
Den hägsta temp som går att mäta med IR-termometer är ca 42 grader i överkant av TV:n, det är ganska varmt men inte ngn större skillnad mot när den stod 10cm från väggen på sitt stativ. Dessutom är nog TV:n beräknad att klara en omgivningstemperatur på minst 30 grader hoppas jag och vi svenskar håller oftast 20-21 grader så säkerhetsmarginalen torde vara hög.
För övrigt finns det knappast något väggfäste på marknaden som bygger så mycket som 10cm, så det känns fånigt att LG ens angivit det.
Edit: Har letat med Google efter orginal-fästena som angivits i bruksanvisningen, surprise, ingen verkar sälja dem i hela världen dessutom har det ena av dem två helt utgått.
OK... Men det var bara det att en polares plasma, tror att det var en Panasonic, gick hädan just pga för lite kylning mot väggen och som inte gick på garantin. Visserligen var det några år sen när plasmorna var lite mer watt-hungriga och värmde på duktigt. Men, men, vi får väl hoppas på det bästa då... Själv kommer jag att fortsätta med stativ, säkrast så.
Postad 09 May 2010 - 01:58
Unregisteredab4d36fa
-
Unregisteredab4d36fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Du menar alltså att du köper så stor tv som möjligt för att sen få den att se mindre ut eller har jag missuppfattat? ;-)
Postad 09 May 2010 - 08:44
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Har en 60PK550N kopplat till en digitalbox från Comhem. När jag kollar på TV genom den så blir det nästan alltid smala svarta sträck vid sidan av bilden då jag har "Hel Bild" under förhållande. Hur kommer det sig? Det är som att kanalerna inte riktigt sänder i 16:9.. Om jag byter till någon av de andra inställningarna så skär den istället bort lite av bilden längst ner och längst upp. Någon annan som reagerat på detta?
Postad 09 May 2010 - 09:38
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Du menar alltså att du köper så stor tv som möjligt för att sen få den att se mindre ut eller har jag missuppfattat? ;-)
Precis! Så stor bildyta som möjligt utan att dominera inredningen i rummet, perfekt och snyggt.
Postad 09 May 2010 - 11:39
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Flimret i ljusa bilder är kraftigt, mata Tv:n med 50Hz så är problemet löst (går tyvärr inte med PS3), tv:n går då över i 100Hz-läge, även 24P funkar och ger inget flimmer.
Tack det löste problemet, klockren bild!
Postad 09 May 2010 - 15:37
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har lite frågor om 50 tummaren PK550
Hur många av er har fått en tv man måste byta?..verkar vara ett vanligt fel på LG att man får döda pixlar..
Detta kommer bli min första platt tv/plasma jag kommer mest använda den till att titta på film via bluray och en htpc 1080p filmer. Hur bra visar tvn filmer i bluray finns det judder och sånt?
Hur mycket måste man lägga ner för att kalibrera tvn för att få den bra?, hur många av er har gjort proffisionella kalibreringar av tvn??
När man sitter och läser en massa forum och recensioner så verkar denna tv behöva en bra kalibrering för att man ska få ut det mesta av tvn?
har inte sett den i butik än ska åka och titta på tv apparater nästa helg men vad jag förstått så suger det att titta på plasma.
en annan fråga är hur stor är kartongen i mått?, är den längre än 2,10 meter?
Redigerat av Begren, 09 May 2010 - 15:38.
Postad 09 May 2010 - 17:43
ImpreZa
-
ImpreZa
-
Användare
-
-
167 inlägg
Är det möjligtvis någon som har måtten på själva kartongen? På 60PK550N alltså 
den är stor som *** 155*107*51
Gäller 60" så du kan ju räkna med att kartongen till 50" är mindre. Så var det 2.10 på längden du oroade dig för så är det inga problem.
Postad 09 May 2010 - 19:35
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Gäller 60" så du kan ju räkna med att kartongen till 50" är mindre. Så var det 2.10 på längden du oroade dig för så är det inga problem.
aha tackar!, satt å drog igenom tråden innan med så hittade måtten  Nu börjar de bli panik med en ny tv...den gamla tjockisen håller på å lägga av så det ska bli ett rent nöje att kasta ut den  Lgn är juh riktigt prisvärd med  , det verka vara många som är nöjda med sina?
Postad 09 May 2010 - 20:32
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Nu har min 50pk550 gått hela helgen (ca 50h) och vad jag kan se har jag en död pixel.
Är det värt att skicka in tvn för 1 död pixel?
Eller ska jag fortsätta köra in tvn så kan den försvinna? eller eventuellt fler uppstå?
Postad 09 May 2010 - 21:12
vampire_hunter
-
vampire_hunter
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu har min 50pk550 gått hela helgen (ca 50h) och vad jag kan se har jag en död pixel. Är det värt att skicka in tvn för 1 död pixel? Eller ska jag fortsätta köra in tvn så kan den försvinna? eller eventuellt fler uppstå?
Tycker att du skall vänta lite till ialf den kan ju försvinna men har du en pk550 så har du ingen pixelgaranti väll??
Postad 09 May 2010 - 22:10
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Tycker att du skall vänta lite till ialf den kan ju försvinna men har du en pk550 så har du ingen pixelgaranti väll??
"För att du som kund alltid skall kunna känna dig helt trygg med din nya produkt, lämnar NetOnNet total pixelgaranti på alla Full HD-upplösta LCD/Plasma-TV från LG. * 100% pixelgaranti gäller, dvs nolltolerans mot felaktiga pixlar. * Gäller Full HD-upplösta LCD/Plasma-TV * Två års giltighet från inköpsdagen * Inköpskvitto skall finnas tillgängligt " Sen vet jag inte om det gäller hos alla
Postad 09 May 2010 - 22:53
Charger00
-
Charger00
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Som jag har förstått det har PK550 ingen hörlursutgång, stämmer detta?
Jag kommer nämligen att till 95% av tiden använda hörlurar, och jag har för tillfället ingen reciever.
Jag har tänkt införskaffa en sådan, men det ligger en bit bort än så länge.
Går detta att lösa på något sätt?
Har idag en gammal Yamaha stereo-förstärkare till musik o dator utan vare sig HDMI eller optisk in/ut, så där har jag väl heller inget att hämta.
För övrigt har Pk550 100% pixelgaranti, LG lämnar detta på alla apparater med Full HD.
Postad 09 May 2010 - 22:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker att du ska byta om du störs av det..
Jag har en svart pixel på min Sony och tidigare såg jag den jämt och stördes som fasen av det,för den pixeln var högt upp så var det blå himmel så sg jag den direkt...
Dock sitter jag lite längre bort nu och ser den aldrig..
Postad 09 May 2010 - 23:36
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Som jag har förstått det har PK550 ingen hörlursutgång, stämmer detta? Jag kommer nämligen att till 95% av tiden använda hörlurar, och jag har för tillfället ingen reciever. Jag har tänkt införskaffa en sådan, men det ligger en bit bort än så länge. Går detta att lösa på något sätt?
Blåtandslurar kanske kan vara ett alternativ i så fall?
Postad 09 May 2010 - 23:43
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Finns det whitewash-program på era PK-apparater?
Jag hittar inget på min PJ650.
Hittar ingen orbiter heller.
Var i menyn finns det isf?
Redigerat av niz, 09 May 2010 - 23:50.
Postad 10 May 2010 - 07:07
crazys
-
crazys
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Bra tråd det här!
Funderar på en LG 60PK550N.
I affärn matades den bara med blueray vilket gav bra bild men hur är det dvd etc?
Brevid var en samsung led som hade knivskarp bild i jämförelse men det var för ljusstark och färgerna såg konstiga ut, hela bilden såg konstlad ut. Är det därför man hellre väljer en LG 60PK550N?
Såg att LG 60PK550N inte stödde Lan, hur kopplar man det då till en dator, går det att spela direkt från en usb hårddisk?
Hoppas någon vet!?
Ingen som kan svara på ovanstående frågor?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|