Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 22 maj 2010 - 16:15
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Har köpt en 60pk550N från expert och jag tycker att det buzzar väldigt mycket. hörs tydligt på 3 meters håll tom när skärmen är mörk, mer givetvis när den är ljus.
har sett att vissa 720p filmer ser väldigt pixelaktiga ut (dvs det ser lågupplöst ut fast det är hdkvalitet) Såg även det på TV1000 HD när de visade en harrypotter film. (så skall det väl ändå inte vara, är det någon inställning som är galen) det såg alltså sämre ut en en SD sändning. det är alltså bara på vissa 720p filmer som de händer vid andra så ser det väldigt bra ut.
tycker även att det är ryckig vid panoreringar.(sidoskroll) Vet inte om det är vissa kanaler som sänder olika.
- är att den saknar stöd för DTS, så det blir inga ljud på dessa (så att koppla usbdisk till tv känns inte meningsfullt, får fortsätta använda WDTV som kan vidaresända DTS signalen till förstärkaren.
ljudet är helt OK. svärtan är bra
återkommer med en recension om några veckor.
Postad 22 maj 2010 - 17:15
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Har köpt en 60pk550N från expert och jag tycker att det buzzar väldigt mycket. hörs tydligt på 3 meters håll tom när skärmen är mörk, mer givetvis när den är ljus. har sett att vissa 720p filmer ser väldigt pixelaktiga ut (dvs det ser lågupplöst ut fast det är hdkvalitet) Såg även det på TV1000 HD när de visade en harrypotter film. (så skall det väl ändå inte vara, är det någon inställning som är galen) det såg alltså sämre ut en en SD sändning. det är alltså bara på vissa 720p filmer som de händer vid andra så ser det väldigt bra ut. tycker även att det är ryckig vid panoreringar.(sidoskroll) Vet inte om det är vissa kanaler som sänder olika.
- är att den saknar stöd för DTS, så det blir inga ljud på dessa (så att koppla usbdisk till tv känns inte meningsfullt, får fortsätta använda WDTV som kan vidaresända DTS signalen till förstärkaren.
ljudet är helt OK. svärtan är bra
återkommer med en recension om några veckor.
Otur med buzzet, verkar som du fått ett dåligt ex gällande detta problem. Min hörs inte alls om det då inte är jätteljusa scener. Men inte mer än vad som är normalt för en plasma. Angående dina 720p filmer så känns det som att det är kvaliten på filmerna/seriena som är dålig, eftersom du säger att vissa ser jättebra ut. Tänk nu på att med 60" så blir ju inte 720p så skarpt som det exempelvis blir på en 42" tv. Tänk också på att bara för det står 720p på något behöver det knappast vara bra om du går den olagliga vägen för detta material. Det finns material som är filmat i bio som idioter lägger i 720p osv. Men det är en annan diskussion. Köp materialet så slipper du detta Du ser även vad tv'n är inställd på för läge (upplösning & hz) om du trycker på "ok" knappen. använder en harmony så vet inte om det är exakt vad den heter på orig fjärrisen. Att det blir ryckigt på tvsändingar känns konstigt då de brukar vara i 50hz eller 60hz. Kolla vad du har för utsändning på boxen också. Att det skulle vara pixligt på Tv 1000HD kan jag inte uttala mig om men det känns som det är inkällan som är problemet även detta fall, nu har jag CanalDigital och alla deras HD kanaler ser perfekta ut. Problemet med mitt ex är skuggmönstret vid panoreringar över vissa bakgrunder och lite väl mkt linebleeding på lågupplöst material, men en tekniker kommer ut och ska titta på det. Dock verkar det som att alla ex lider av skuggmönstret, vissa mer än andra dock.
Postad 23 maj 2010 - 09:10
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Med tanke på senaste inläggen kanske jag bör tillägga nåt jag glömde nämna sist.
Vad gäller buzzing som tydligen rätt många rapporterat om så måste jag väl isåfall haft turen att få ett ex som inte har en tillstymmelse till buzzing, iaf inte vad jag lyckats höra hur jag än försökt.
Postad 23 maj 2010 - 10:32
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Med tanke på senaste inläggen kanske jag bör tillägga nåt jag glömde nämna sist.
Vad gäller buzzing som tydligen rätt många rapporterat om så måste jag väl isåfall haft turen att få ett ex som inte har en tillstymmelse till buzzing, iaf inte vad jag lyckats höra hur jag än försökt.
När jag surfar och har mute på med min pk550 så hör jag den vid ljusa scener men inte så jag stör mig på det =) Mitt Ps3 slim låter värre
Postad 23 maj 2010 - 10:46
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Ni som nyligen har köpt en pk550, ser ni mönster i skärmen vid panoreringar? Det är lättast att se i ett mörkt rum och vid jämna färger, så som på väggar/fotbollsplaner etc?
Postad 23 maj 2010 - 11:05
Unregistered550de0fe
-
Unregistered550de0fe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jag ser inga mönster eller ojämn svärta (mönster vid mörka bilder).
Postad 23 maj 2010 - 11:24
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Ni som nyligen har köpt en pk550, ser ni mönster i skärmen vid panoreringar? Det är lättast att se i ett mörkt rum och vid jämna färger, så som på väggar/fotbollsplaner etc?
Ja, jag ser tydligt ojämnheter/"smuts" när jag kör break-in slides. Vad jag förstår är detta ett vanligt fenomen på plasma som förhoppningsvis reduceras när panelen har gått några hundra timmar.
Postad 23 maj 2010 - 12:13
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag ser inga mönster eller ojämn svärta (mönster vid mörka bilder).
Svärtan är jämn, det är i ljusare bilder mönstret syns mot matta bakgrunder, så som väggar/fotbollsplaner etc.. Ser ut som linjer typ.. vertikala..
Postad 23 maj 2010 - 15:28
Unregisteredc2bbbf7b
-
Unregisteredc2bbbf7b
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hämtade hem mitt exemplar igår, buzzet hörs vid 2meter ungefär och jag har en pixel som är död vid kanten men den syns inte förens vid 0,5 meter avstånd trodde faktiskt jag klarade mig ifrån det men vid en närmare inspektion hittade jag en rackare.
Men jag får se om jag orkar med besväret att skicka tillbaka den.
Annars är jag helnöjd riktigt grym bild med bluray matning och helt okej med digitalt via comhem.
Helt klart värd pengarna.
Kom på fyrafrågor,
Hur går Expert tillväga om man vill skicka in och få ny? Kommer dom hem och hämtar den tex dhl eller posten?
Kan en pixel börja fungera igen? Att den tex. har "frysit"?
Kan buzzingen bli bättre när man "kört" in tvn?
Redigerat av Unregisteredc2bbbf7b, 23 maj 2010 - 18:02.
Postad 23 maj 2010 - 18:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Svärtan är jämn, det är i ljusare bilder mönstret syns mot matta bakgrunder, så som väggar/fotbollsplaner etc.. Ser ut som linjer typ.. vertikala..
Googla på "stair stepping". Du menar förmodligen att linjer får trappsteg vid vissa kameravinklar?
Postad 23 maj 2010 - 20:14
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Googla på "stair stepping". Du menar förmodligen att linjer får trappsteg vid vissa kameravinklar?
Nej tyvärr inte det heller, såhär beskriver två användare det på avsforum: "There seems to be a faint white line that goes about 3/4 of the way down the middle of the screen. It's so faint though and only noticeable on a lighter colored moving background." & "its kinda like how an lcd looks with clouding, there are also some faint lines going down a few areas of the screen, as if the mount bars are pressed against it or something (closest thing i can describe it as lol) but its further towards the edges, maybe 4-5 inches from the right and 3 from the left. they end around 3/4 down the screen" edit: syns dock mycket mindre om jag höjer upp kontrasten...
Redigerat av Unregistered948c54a3, 23 maj 2010 - 23:59.
Postad 23 maj 2010 - 21:46
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Måste bara hoppa in och säga att jag precis kollat på Avatar och The dark knight på Blu-ray på min nya 60PK550 och jag är så sjukt nöjd med TVn!
Postad 24 maj 2010 - 09:46
Nikkj
-
Nikkj
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Blev lite nyfiken här gällande
50PK250N mot 50PK550/N.
Jag har idag 0 HDMI produkter, Kommer skaffa ett nytt PS3, så det blir väl den enda eg.
Pilla med inställningar är iofs inte min starka sida, jag är totalt novis, men med hjälp utav en how-to guide så klarar jag ju av att flytta runt i menyer.
Tror ni att 50PK250N kan vara ett bättre alternativ, tänker då mest på att man ändå verkar få en del för pengarna samt att man sparar in ett par tusenlappar.
Postad 24 maj 2010 - 11:08
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hur förhåller sig bildkvaliten hos en PK550 om man jämför med en Panasonic px80(har en sån)? Funderar på att byta upp mig 8" Kanske... men vill ju absolut inte att bilden ska va sämre än den gamla TVn om man köper nytt. 
Ingen som vet?
Postad 24 maj 2010 - 13:18
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Var in på giganten idag och kikade på LG:s modeller. De hade LG:s 50PJ550N för 7995. Blev först besviken över att det inte var PK550N då det känns dumt att inte köpa en full-hd, men det är svårt att säga om det kommer spela någon roll. Har ingen blu-ray så det blir mest Xbox360, HDTV samt HD-material från en Tvix, (förmodligen i 720p) Men köper jag en fin TV så kommer nog en liten blu-ray hitta in så småningom...
Kanske blir en 550 från Dustin istället...
Postad 24 maj 2010 - 14:39
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Var in på giganten idag och kikade på LG:s modeller. De hade LG:s 50PJ550N för 7995. Blev först besviken över att det inte var PK550N då det känns dumt att inte köpa en full-hd, men det är svårt att säga om det kommer spela någon roll. Har ingen blu-ray så det blir mest Xbox360, HDTV samt HD-material från en Tvix, (förmodligen i 720p) Men köper jag en fin TV så kommer nog en liten blu-ray hitta in så småningom...
Kanske blir en 550 från Dustin istället...
Är nog bättre att köpa 550 om du i framtiden tänker köpa nästa generations konsoller, där spelen säkert kommer vara i 1080p.
Postad 24 maj 2010 - 15:04
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Oftast är det ju helt omöjligt att köpa teknik som är "framtidssäker", men i det här fallet så kanske 720p är på väg bort, iaf på större TV-apparater. Innan jag varit på giganten så visste jag inte ens att det fanns en PJ-modell, så när jag frågade efter 550N så visade han mig den och jag blev ju skitglad när han sa att den var på extrapris (7995), sen när jag ringde upp för att lägga undan en så insåg jag att det var en PJ550N och inte PK550N.
Man ska inte tro på saker som är för bra för att vara sanna.
Postad 24 maj 2010 - 15:29
Peter.J
-
Peter.J
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag funderar själv på att köpa en pj350. Just nu säljs den för 4444 kr på Elgiganten. Den är bara hd-ready, men ser man verkligen någon skillnad på en full-hd och en hd-ready på normalt tittavstånd?
Postad 24 maj 2010 - 15:36
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag funderar själv på att köpa en pj350. Just nu säljs den för 4444 kr på Elgiganten. Den är bara hd-ready, men ser man verkligen någon skillnad på en full-hd och en hd-ready på normalt tittavstånd?
Normalt tittavstånd: 2,5 meter. Svar: Ja!
Postad 24 maj 2010 - 16:25
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Oftast är det ju helt omöjligt att köpa teknik som är "framtidssäker", men i det här fallet så kanske 720p är på väg bort, iaf på större TV-apparater. Innan jag varit på giganten så visste jag inte ens att det fanns en PJ-modell, så när jag frågade efter 550N så visade han mig den och jag blev ju skitglad när han sa att den var på extrapris (7995), sen när jag ringde upp för att lägga undan en så insåg jag att det var en PJ550N och inte PK550N.
Man ska inte tro på saker som är för bra för att vara sanna.
Försök regga dig som student på dustinhome så går det att köpa den europeiska PK550 50" för ca 7700kr. Bara att det dröjer lite innan de får in den.
Postad 24 maj 2010 - 16:58
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Är redan reggad. Tänkte bara att det skulle vara fint att köpa den i affär och få den nordiska modellen. Men det får nog bli "den utan N". Försök regga dig som student på dustinhome så går det att köpa den europeiska PK550 50" för ca 7700kr. Bara att det dröjer lite innan de får in den.
Postad 24 maj 2010 - 18:20
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Peter: en 42PJ350N för 4444 kr är ett kanonköp. Inte mycket att fundera på. Eftersom du tittat på en 42 tums TV så duger det gott med en HD-ready. Troligtvis duger den för de allra flesta i 50 tums storlek också.
Postad 24 maj 2010 - 20:35
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Tror du verkligen fyra rör räcker? Det är ju ändå en 60" Självklart kommer jag börja med fyra iaf
Här kommer en färsk bild på tvn (60PK550N) "in action" med de 4 rören inkopplade. Dock syns det undre röret inte så bra i vinkeln jag tog bilden i men alla lyser finfint i verkligheten. För övrigt är jag hur nöjd som helst med tvn och den bild den levererar med bra material som tex Avatar i detta fall! Ber om ursäkt om nån tycker bilden är för stor, isåfall säg till, annars håll till godo så länge.
IMG_0665.JPG 1,84MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av masse70, 24 maj 2010 - 20:40.
Postad 24 maj 2010 - 20:41
klimpan
-
klimpan
-
Användare
-
-
136 inlägg
verka vara standard fel på lg med buzzing antar att det är oljud ? hur som så blir min lg fast lh 3000 47 tums in lämnad för tredje gången för högt oljud nät del inverten( stavning ) jag sitter på 4 meters avstånd och hör detta eländiga oljud fast denna gången är det lg själva som ska ta den och göra en ut värdering hoppas på en lagning eller en ny tv.
Postad 24 maj 2010 - 20:44
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
verka vara standard fel på lg med buzzing antar att det är oljud ? hur som så blir min lg fast lh 3000 47 tums in lämnad för tredje gången för högt oljud nät del inverten( stavning ) jag sitter på 4 meters avstånd och hör detta eländiga oljud fast denna gången är det lg själva som ska ta den och göra en ut värdering hoppas på en lagning eller en ny tv.
JAg kan bara tala för min egen del, men som jag sagt tidigare i tråden har jag inte lyckats höra nån buzzing alls på mitt ex. Så att det skulle vara "standard" känns inte helt riktigt.
Postad 24 maj 2010 - 20:49
klimpan
-
klimpan
-
Användare
-
-
136 inlägg
JAg kan bara tala för min egen del, men som jag sagt tidigare i tråden har jag inte lyckats höra nån buzzing alls på mitt ex. Så att det skulle vara "standard" känns inte helt riktigt.
nä kanske inte är helt rätt att säga standard får ursäkta lite för det. men verka ändå vara hyfsat vanligt med buzzing ljud.
Postad 24 maj 2010 - 20:59
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
nä kanske inte är helt rätt att säga standard får ursäkta lite för det. men verka ändå vara hyfsat vanligt med buzzing ljud.
Tja det verkar iaf vara en del som har det problemet. Vet inte om det bara är jag som har "tur" med sånt? Jag minns att det en del som hade det problemet med min gamla Samsung också samt just LG´s var det 50 PCR1 eller vad den nu hette för typ några år sen. Den hade min bror men hans buzzade inte heller. Oh well, åter till ämnet...
Postad 24 maj 2010 - 22:30
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
min 60PK550 hör jag ingen buzzning ifrån. Men då har jag bara användt den till i mitt fall "normalt användande". Får väl ta och stänga ner datorn, stänga av HDPVR'en, stänga balkongdörrn och be Tjejjen att sluta prata någon dag för att se om jag har någon buzzning.
Postad 25 maj 2010 - 01:25
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Här kommer en färsk bild på tvn (60PK550N) "in action" med de 4 rören inkopplade.
Dock syns det undre röret inte så bra i vinkeln jag tog bilden i men alla lyser finfint i verkligheten.
För övrigt är jag hur nöjd som helst med tvn och den bild den levererar med bra material som tex Avatar i detta fall!
Ber om ursäkt om nån tycker bilden är för stor, isåfall säg till, annars håll till godo så länge.
Jäklar vad coolt =) Klockrent med föremålet ovanför teven (har hjärnsläpp om vad en sån heter *action cut!* hah) Jaså du har en under också ?  Jag hade tänkt 2 på vardera kortsida sen 2/4 på ovansidan, helst fyra så man får en hyffsat jämn bakbelysning. Fast det kanske är bäst för att förhöja upplevelsen av svärtan genom att ha helt runt om? För stor bild?! För liten bild kanske (nää), surfar ju på 60 tummisen =) Vad är det för belysning längst längst upp ?? Brukar du köra på endast en färg eller skiftande ? Är det slut på trötta ögon?  Dela gärna med dig vad du för övrigt tycker om backlighten, det uppskattas då jag nu inte hittat några omdömen =) Tja det verkar iaf vara en del som har det problemet. Vet inte om det bara är jag som har "tur" med sånt? Jag minns att det en del som hade det problemet med min gamla Samsung också samt just LG´s var det 50 PCR1 eller vad den nu hette för typ några år sen.
Den hade min bror men hans buzzade inte heller.
Oh well, åter till ämnet...
Tredje gången gillt?
Redigerat av ryssen88, 25 maj 2010 - 01:33.
Postad 25 maj 2010 - 08:08
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Jäklar vad coolt =)
Klockrent med föremålet ovanför teven (har hjärnsläpp om vad en sån heter *action cut!* hah) Jaså du har en under också ? Jag hade tänkt 2 på vardera kortsida sen 2/4 på ovansidan, helst fyra så man får en hyffsat jämn bakbelysning. Fast det kanske är bäst för att förhöja upplevelsen av svärtan genom att ha helt runt om?
Vad är det för belysning längst längst upp ?? Brukar du köra på endast en färg eller skiftande ? Är det slut på trötta ögon?
Dela gärna med dig vad du för övrigt tycker om backlighten, det uppskattas då jag nu inte hittat några omdömen =)
Prylen ovanför tvn är en "filmklappa" som finns lite överallt att få tag på om du googlar, min är köpt på Loudness.se. Ja alltså, jag har ett rör på varje sida om tvn, centrerat för varje sida sas. Det räcker mer än väl för att skapa en mysig belysning runt om. Att köra med flera skulle bli too much imo. Belysningen högst upp gömd inne i rullduks-nischen är ett kit "Diod" RGB-list från IKEA. Jag kör bara en färg åt gången, dock brukar vi ha lite olika färgtema i vardagsrummet som jag då anpassar med alla backlights. Tex så kör vi rött under juletider, sen kan det kanske vara grönt/blått eller som nu turkost tema etc. Är som sagt väldigt nöjd med ljuskitet från Kjell!
Postad 25 maj 2010 - 10:42
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Måste bara hoppa in och säga att jag precis kollat på Avatar och The dark knight på Blu-ray på min nya 60PK550 och jag är så sjukt nöjd med TVn!

Jag tittade också på Avatar (720p) i helgen på min PJ650 och kan inte annat än hålla med.  (inga problem med hudtoner som jag pratat om tidigare)
Postad 25 maj 2010 - 14:17
Nikkj
-
Nikkj
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tänkte slå till på en 50PK550 idag. Var in på Elgiganten.
utgångspris 10 449;-
Alla var slut, eventuellt kunde jag få leverans i mitten utav Juni, men det såg svårt ut. Erbjöd mig att köpa den som stod framme, det gick bra.
Kollade colorwash white och inga döda pixlar ( är ju ändå 100% pixel garanti även på demoex berättade säljaren , får samma garantier som på en ny ) och panelen var inte gulnad. Såg dock till min fasa att kontrastens var maxad till 100......... Det är väl inget vidare?
Gick till MM över gatan.
9990;- Utgångspris. Var slut även här. Hade ett demoex. Jag erbjöd mig att köpa den, det gick bra. Här stod kontrasten på 88..... Hur som helst. Frågade vad vi kunde göra åt priset, kanske slänga på leverans hem etc, ja ni förstår. Svaret var: 9990;- , betala för allt omkring. "Har stått i två dagar, du får ju dock inte kartong osv"
Alltså, idioter? Betala fullpris och inte få en ny vara, vad f#n tror dom?
Aja, så nu tänker jag åka till Örebro på Torsdag eller liknande, Mediamarkt öppnar ju nytt och vägg i vägg öppnar Elgiganten Megastore , lär ju finnas bra priser om inte annat.
Postad 25 maj 2010 - 15:56
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Skulle ALDRIG köpa en plasma som stått som butiksex. Inte nog med kontrastsiffrorna som oftast står tvärhögt, men de statiska bilderna som visas kan inte vara bra i den långa loppet, sen snacket om "den har bara stått framme i två dar" har man ju hört till dödagar, Lika vanligt som amen i kyrkan!
Postad 25 maj 2010 - 16:10
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Problement (med grönprickarna) kan förvärras av en felaktig Brightness inställning oxå så se till att den är rätt.
Hur uppkommer dessa dansande prickar , har alla plasma paneler detta fenomen ? Är det pixlarna som fått spelet..?? kan se dessa pixlar när jag ser på film och tv om jag tittar närma ser ut som myrornas krig... ska det verkligen vara så?
Redigerat av Begren, 25 maj 2010 - 20:22.
Postad 25 maj 2010 - 16:18
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag har nu haft en 50PK750N ett par dagar nu.
Helt ok bild. Jag är nöjd.
Är det någon mer som köpt en LG 50PK750N? Hur upplever ni den?
Redigerat av Svensson199, 25 maj 2010 - 17:00.
Postad 25 maj 2010 - 17:14
Nikkj
-
Nikkj
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
men de statiska bilderna som visas kan inte vara bra i den långa loppet,
Statiska som i stillastående? Eller hur menar du? Så länge en film rullar lär det inte vara några problem, dessutom har ju samtliga butiker jag besökt visat filmer utan text.
Postad 25 maj 2010 - 19:08
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Statiska som i stillastående? Eller hur menar du? Så länge en film rullar lär det inte vara några problem, dessutom har ju samtliga butiker jag besökt visat filmer utan text.
Tja, om det visas film i en annan aspect ratio än 16:9 (typ 2,39:1) så får man ju "sorgkanterna" uppe och nere, så att fosforn åldras olika. Nu vet jag inte om det är ett problem på det korta tidsintervallet vi pratar om (demo-ex), men jag skulle inte vilja chansa. Och nog har jag sett pausade plasmaskärmar på demohyllan, och även folk som pillat på TVn och bara lämnat den med nån meny framme. Kontrast ställd på 100 är väl inte ovanligt ppå demo-ex heller. Nåväl, jag kanske är petig, men jag skulle fortfarande aldrig köpa ett demo-ex till fullt pris,
Redigerat av Unregistered8147b14e, 25 maj 2010 - 19:10.
Postad 25 maj 2010 - 20:13
Unregisteredc2bbbf7b
-
Unregisteredc2bbbf7b
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Skulle heller aldrig köpa en plasma i demoex.
Jag skickar tillbaka min 60pk550n imorgon och får en ny förhoppningsvis på fredag.
Hoppas på att buzzen är lägre och inga döda pixlar.
Postad 25 maj 2010 - 20:27
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hur uppkommer dessa dansande prickar , har alla plasma paneler detta fenomen ? Är det pixlarna som fått spelet..?? kan se dessa pixlar när jag ser på film och tv om jag tittar närma ser ut som myrornas krig...
ska det verkligen vara så?....
hur har ni andra det? har ni samma fenomen?? med dansade prickar
Postad 25 maj 2010 - 21:12
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Hur uppkommer dessa dansande prickar , har alla plasma paneler detta fenomen ? Är det pixlarna som fått spelet..?? kan se dessa pixlar när jag ser på film och tv om jag tittar närma ser ut som myrornas krig...
ska det verkligen vara så?....
hur har ni andra det? har ni samma fenomen?? med dansade prickar
Ja plasmapaneler gör så, och ser du det är du för nära skärmen.
Postad 25 maj 2010 - 22:59
scam
-
scam
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag har försökt söka men hittar inget svar.
Vad är skillnaden på LG PK950N och LG PK550N om man tittar på bildkvaliten? Jag funderar på om PK950N är värd pengarna. Jag är ute efter bäst bild på 60" för pengarna.
Postad 26 maj 2010 - 05:01
Nikkj
-
Nikkj
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nåväl, jag kanske är petig, men jag skulle fortfarande aldrig köpa ett demo-ex till fullt pris,
Neh, inte jag heller. Men med 40-50% avdrag och samma garantier som på en ny, så aser nog jag att det vore värt det.
Postad 26 maj 2010 - 09:18
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Men varför skulle de vilja sälja den med 40-50 % avdrag  Deras marginal är på sin höjd hälften av det. Sen var det ju inte ens en utgående modell, vilket innebär att de egentligen inte vill bli av med den eftersom att då måste de bara packa upp en ny apparat senare. Den säljer inte heller om den inte står där, även om den inte finns i lager så får kunden ett besked om leverans.
Om 1 år när det har kommit nya modeller, då kan du nog få ditt 50%-iga avdrag!
Postad 26 maj 2010 - 16:57
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Min pk550 stänger stänger av sig själv ibland fastän avstängnings timern är off :S
Någon som upplevt samma problem??
Vet inte om det beror på att jag haft whitewash på och lämnat den fast jag tror jag kört utan det också när det har hänt,
Det har aldrig hänt när jag använt tv:n/haft rörlig bild.
Förövrigt så har jag nu införskaffat mig Media Mount Cinema Backlight =)
Köpte till 4 extra rör så nu har jag en rätt jämn bakbelysning.
Lyckades släcka ner och skymma solen så gott jag kunde och blev extremt nöjd med slutresultatet!
Postar en bild sen när det mörknat ifall någon är intresserad av att göra likadant.
*senare*
SL381330.JPG 4MB
0 Antal nerladdningar
Ljusstyrkan var på 40% där.
Bilden gör inte hela grejjen rätt egentligen  ser mycket bättre ut i verkligheten =(
Redigerat av ryssen88, 26 maj 2010 - 21:21.
Postad 27 maj 2010 - 07:14
Unregistered6796c5e3
-
Unregistered6796c5e3
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har nu haft min 42PJ350 i ca sex veckor. Upptäckte igår kväll att jag har ett pixelfel, det sitter en pixel nästan längst ner i mitten(strax till höger ovanför LG-loggan) som verkar glappa på något vis. Den lyser ljusgrönt/vitt och blinkar hela tiden. Det här syns mycket väl i mörker och i mörkare scener, dock inte alls om man har en ljusare sen på tvn. Har försökt vittvätta osv, men den verkar inte ha "fastnat" utan den blinkar som om det vore glapp.
Nu till frågan, hur ser pixelgarantierna ut i detalj? Det är en nordisk modell köpt av fysisk butik. Då det inte är en Full HD finns ej 100% pixelgaranti utan dem följer någon ISO-standard har jag för mig. Jag hittar absolut ingen info någonstans på LGs hemsida om detta, så det vore grymt om någon visste vad som gällde. Hemservice? Nolltolerans mot lysande pixlar?
Synd, för i övrigt är jag riktigt nöjd med tvn. För de pengarna jag betalade är den helt perfekt annars!
Postad 27 maj 2010 - 07:21
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Förövrigt så har jag nu införskaffat mig Media Mount Cinema Backlight =) Köpte till 4 extra rör så nu har jag en rätt jämn bakbelysning. Lyckades släcka ner och skymma solen så gott jag kunde och blev extremt nöjd med slutresultatet!
Bilden gör inte hela grejjen rätt egentligen ser mycket bättre ut i verkligheten =(
Väldigt snyggt där ryssen! Blev bättre än vad jag kunnat tro faktiskt med så många rör.
Postad 27 maj 2010 - 10:02
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
http://lg-speed.com/Registrera och ni får det nya F1-spelet om ni köpt en ny LG-tv(42 tum eller större), hemmabio eller tvättmaskin.
Redigerat av Bagewitz, 27 maj 2010 - 10:02.
Postad 27 maj 2010 - 10:39
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
http://lg-speed.com/
Registrera och ni får det nya F1-spelet om ni köpt en ny LG-tv(42 tum eller större), hemmabio eller tvättmaskin.
Sitter serienummret på baksidan så man måste slita ner den från väggen? Kartongen har man ju inte kvar.
Postad 27 maj 2010 - 13:08
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Sitter serienummret på baksidan så man måste slita ner den från väggen? Kartongen har man ju inte kvar.
Om jag inte missminner mig så borde serienumret även stå i nån menydel på tvn? Vet att det gjorde det på min förra tv iaf, har dock inte hunnit kolla runt så mycket på nya LGn.
Postad 27 maj 2010 - 15:32
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Väldigt snyggt där ryssen!
Blev bättre än vad jag kunnat tro faktiskt med så många rör. 
Tack tack =) Jag tycker att den där RGB funktionen är lite flippad, vet inte om det är något fel men t.ex om jag pausar på RÖD då kan jag bara ändra neråt mot det gula hållet och uppåt mot det rödare, verkar bara kunna mecka med två knappar i taget alltså :S Sen kelvin funktionen har banne mig samma ljusstyrka (Eller vad man ska kalla det) på alla lägen för mig Det är ett litet glapp längst upp i mitten men orkar inte fixa det på ett bra tag  Har haft ett jäkla problem med ett av rören längst upp, den vägrar fästa, har rengjort med alsosprit nu(nödlösning), då jag inte hade ren sprit så ska jag se om den fäster denna gång (inne på 6:e försöket ungefär).. Kan det vara att det blir varmare på den delen av teven tro? :S Men men, måste fixa en sån där fin klappa som du =) OCH gardiner, vid helsvart bild kan jag se belysningen reflekteras i mina fönster haha..
Redigerat av ryssen88, 27 maj 2010 - 15:34.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|