Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 31 maj 2010 - 17:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Bara att gratulera alla som fick priset 15995:- på expert. NU har de höjt priset och det går inte ens att få lagerapparaterna till det gamla priset.
Tackar!  Jag vet en som är mer än nöjd med den dealen iaf!
Postad 31 maj 2010 - 19:17
lovmatt
-
lovmatt
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Sitter serienummret på baksidan så man måste slita ner den från väggen? Kartongen har man ju inte kvar.
Om jag inte missminner mig så borde serienumret även stå i nån menydel på tvn?
Vet att det gjorde det på min förra tv iaf, har dock inte hunnit kolla runt så mycket på nya LGn.
Någon som vet?
Postad 31 maj 2010 - 19:21
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Menu -> Setup -> Diagnostics.... där har du serienumret.
Postad 31 maj 2010 - 20:11
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Tackar! 
Jag vet en som är mer än nöjd med den dealen iaf!
Och med 5% och dubbla bonuspoäng blev mitt pris 14880:- det duger ju he he.
Postad 31 maj 2010 - 20:35
lovmatt
-
lovmatt
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Menu -> Setup -> Diagnostics.... där har du serienumret.
Hittade när jag fick tillgång till tvn, men tackar ändå.
Postad 31 maj 2010 - 21:16
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Det ska bli intressant att se vad priset blir hos övriga aktörer när experts ensamrätt släpper på 60pk500n.
Postad 31 maj 2010 - 22:40
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag var glad att den verkade klara DTS-ljudspår med på mkv-filerna med.
Skandal att pk550an inte klarar DTS när pk350 gör det :S !!!
Postad 01 juni 2010 - 08:19
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Skandal att pk550an inte klarar DTS när pk350 gör det :S !!!
Ring och klaga hos dem så det kanske läggs till i en Firmware uppdatering. Trodde ingen klarade av DTS då LG nyligen gick ut med att de hade gjort något avtal med dem, och då var ju apparaterna redan ute på marknaden. Använder det inte själv då är jag för kär i mediaportal, kommer nog aldrig byta ut min htpc.
Postad 01 juni 2010 - 08:47
DrStein
-
DrStein
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hur gör man för att byta ut de gråa fälten på sidorna mot svarta (när man kör 4:3 t.ex.)? Jag har för mig att jag har läst det nånstans i den här tråden men hittar inte tillbaka till det. Är det någon som vet?
Postad 01 juni 2010 - 09:15
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
Ring och klaga hos dem så det kanske läggs till i en Firmware uppdatering. Trodde ingen klarade av DTS då LG nyligen gick ut med att de hade gjort något avtal med dem, och då var ju apparaterna redan ute på marknaden.
Använder det inte själv då är jag för kär i mediaportal, kommer nog aldrig byta ut min htpc.
Som sagt i tidigare inlägg kan jag ha förhastat mig i det uttalandet då det kan ha varit så att den filen hade ett stereospår.
Postad 01 juni 2010 - 09:22
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
Någon som har något att säga om PK350N? Funderar på att köpa en och undrar om den är bra att spela xbox 360 på och hur bilden är. Har ingen närliggande affär som har den dock hade expert inne PK550 som väl är liknande och den hade jättefin bild enligt mig.
Läs mina inlägg på sida 53 om PK350N. PK350N verkar vara exakt samma panel som PK550N men med mindre ingångar och lite sånt. Så om du gillade PK550N så är PK350N ett bra köp. Men läs föregående sida.
Postad 01 juni 2010 - 09:26
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
Hur gör man för att byta ut de gråa fälten på sidorna mot svarta (när man kör 4:3 t.ex.)? Jag har för mig att jag har läst det nånstans i den här tråden men hittar inte tillbaka till det. Är det någon som vet?
Jag vet inte hur man gör men jag har en känsla av att det är grått för en anledning. Tror detta har att göra med att ifall du hade haft stora områden med svart på sidorna hade inte panelen slitits där någonting medan där bilden visas åldras fosforerna. Om det istället är grått kanske det kompenserar för att åldra panelen jämn. Här står mer om black bars på plasma http://www.plasmasaver.com/burnin.html
Postad 01 juni 2010 - 09:43
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag vet inte hur man gör men jag har en känsla av att det är grått för en anledning. Tror detta har att göra med att ifall du hade haft stora områden med svart på sidorna hade inte panelen slitits där någonting medan där bilden visas åldras fosforerna. Om det istället är grått kanske det kompenserar för att åldra panelen jämn. Här står mer om black bars på plasma http://www.plasmasaver.com/burnin.html
Ett idiotiskt påfund när man inte själv kan bestämma om man vill ha svarta fält i 4x3-läge. Så är det på min Pioneer, utom när jag kör Blu-Rays som är i 4x3. Då får jag svarta fält. I mitt fall verkar de gråa fälten vara kopplade till upplösningen på skärmen. Om jag orkade skulle jag skaffa en dvd-spelare som kunde skicka ut en 1080p-signal. Då skulle mina problem vara över. Det du säger om slitningar är dock den riktiga anledningen till de gråa fälten. I dagens plasmor tycker man det inte borde vara några problem med svarta fält längre. Fälten dyker upp när man spelar 4x3, så varför skulle det vara mindre farligt i tex 2:40:1, kan man ju undra... Näe..bort med skräpet säger jag.
Postad 01 juni 2010 - 10:26
DrStein
-
DrStein
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jodå, jag är medveten om varför det är så men tycker de ska gå att ändra ändå om man vill det. 6 års användande av min gamla plasma med svarta fält har då inte skapat några synliga inbränningar. Jag är tämligen säkert på att det går också, men frågan är bara hur.
Postad 01 juni 2010 - 11:22
Unregisteredc2bbbf7b
-
Unregisteredc2bbbf7b
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Blir tvungen att skicka tillbaka min andra 550N nu, väldigt less nu då jag var nöjd med att buzzen var MYCKET lägre på denna än den första. Men vid närmare titt hittade jag 2 dödapixlar, vilket jag tänkte leva med men sen hittar jag någon slags "gul" fläck som jag trodde var nåt fingeravtryck eller något sådant, men ringde upp LG och frågade och tydligen hade det förekommit på fler tv-apparater.
Så det är bara att packa idag igen, suck!
Postad 01 juni 2010 - 17:57
Unregistered2b83b2c1
-
Unregistered2b83b2c1
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hur många här sitter med en PK750N?
Verkar vara många av PK550N som lider av döda pixlar då var och varannat inlägg i denna tråd handlar om folk som lämnat in sin tv pga döda pixlar.
Tänkte att det kanske var ett mindre problem på 750N?
Postad 01 juni 2010 - 18:07
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Hur många här sitter med en PK750N?
Verkar vara många av PK550N som lider av döda pixlar då var och varannat inlägg i denna tråd handlar om folk som lämnat in sin tv pga döda pixlar.
Som lite kuriosa kan jag nu säga att tv nummer 3 kommer åka tillbaks. Direkt! Några döda svarta pixlar fick jag, men tänkte leva med dem. Men nu fick jag blinkande pixlar oxå. Blinkar i fina fäger såsom vit och rosa. Precis som på tv nr1. Syns på alla underlag och färger. Underbart! För den som undrar, tv nr2 hade en hel rand med döda blå pixlar på hela vänstersidan. Har haft min tv i max en vecka totalt sedan inköp. Resten utav tiden har handlat om reklamationer och väntan på en ny tv. Och där ser inte ut att bli någon ljusning. Riktigt trist, med tanke på att jag är grymt nöjd med bilden i övrigt. Nu blir man utan tv i sovrummet i någon vecka till. Fantastiskt. Tur att Audio Video är så grymt proffsiga. LG bryr sig inte ett jota om att man fått döda pixlar. Det är bara andra "fel" på tvn de bryr sig om. Och där är de faktiskt riktigt ok. Men som sagt. Verkar vara ett problem med undermåliga paneler på PK550N, eller så är det bara vi som gnäller som hörs mest och högst.  Blir tvungen att skicka tillbaka min andra 550N nu, väldigt less nu då jag var nöjd med att buzzen var MYCKET lägre på denna än den första. Men vid närmare titt hittade jag 2 dödapixlar, vilket jag tänkte leva med men sen hittar jag någon slags "gul" fläck som jag trodde var nåt fingeravtryck eller något sådant, men ringde upp LG och frågade och tydligen hade det förekommit på fler tv-apparater.
Så det är bara att packa idag igen, suck!
LIder med dig. Segt som bara den. Min 3e 50PK550N ska skickas tillbaks nu. Har haft den uppackad i en hel kvart. Nu står den i katrongen igen. Suck.
Redigerat av twebbas, 01 juni 2010 - 19:30.
Postad 01 juni 2010 - 18:39
Unregisterede71b686a
-
Unregisterede71b686a
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har en PK760N och har inte sett några döda pixlar. Skall tilläggas att jag inte heller "sökt" dom med t.ex. olika rena färgplattor och synat TVn från 3dm avstånd. Hur många här sitter med en PK750N?
Postad 01 juni 2010 - 19:13
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Jag har en PK760N och har inte sett några döda pixlar. Skall tilläggas att jag inte heller "sökt" dom med t.ex. olika rena färgplattor och synat TVn från 3dm avstånd.
MIna fina blinkande pixlar syns på längre avstånd än så dock.
Postad 01 juni 2010 - 19:42
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
MIna fina blinkande pixlar syns på längre avstånd än så dock. 
Har en PK550N och har en död pixel men det är inget man märker när man tittar på avstånd. Börjar fundera om LG sätter in andrahands paneler i de billigare modellerna och paneler med bättre kvalitet i de dyrare...?? Har dock ett annat problem som irriterar mig mer än en död pixel och det är att färger som visas i bakgrunden på bilden, oftast ljusare färger, ser ojämna ut eller skrynklade vid panoreningar. Är det någon som har upplevt detta och är det något man bör kontakta LG om? Edit: tror det så kallade skrynkelmönstret är banding, syns både vertikalt och horizontalt
Redigerat av nimrod23, 01 juni 2010 - 20:19.
Postad 01 juni 2010 - 21:12
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Har en PK550N och har en död pixel men det är inget man märker när man tittar på avstånd. Börjar fundera om LG sätter in andrahands paneler i de billigare modellerna och paneler med bättre kvalitet i de dyrare...??
Har dock ett annat problem som irriterar mig mer än en död pixel och det är att färger som visas i bakgrunden på bilden, oftast ljusare färger, ser ojämna ut eller skrynklade vid panoreningar. Är det någon som har upplevt detta och är det något man bör kontakta LG om?
Edit: tror det så kallade skrynkelmönstret är banding, syns både vertikalt och horizontalt
Det vertikala jag bytte min för, hade inga döda pixlar eller något sådant. Men rejäla vertikala streck med högre kontrast än övriga skärmen. Den nya är även den "skrynklig" men myyyycket mindre än den förra. Samt att den har något vågrätt band som inte syns om man inte står nära och tar upp en enfärgad bild. Denna är även knäpptyst  Bara att klaga hos LG, de kan inte påstå hur länge som helst att de inte hört något om det.. RING.
Postad 02 juni 2010 - 15:47
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Det vertikala jag bytte min för, hade inga döda pixlar eller något sådant. Men rejäla vertikala streck med högre kontrast än övriga skärmen. Den nya är även den "skrynklig" men myyyycket mindre än den förra. Samt att den har något vågrätt band som inte syns om man inte står nära och tar upp en enfärgad bild. Denna är även knäpptyst 
Bara att klaga hos LG, de kan inte påstå hur länge som helst att de inte hört något om det.. RING.
Lite intressant läsning från Avforum angående PK950 i jämförelse med PK350: http://www.avforums....v-review-3.htmlKanske lämna in TV:n och köpa en 350 istället...
Postad 02 juni 2010 - 17:52
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
kan delge att jag såg pk950 i dag ######r vad svart svartaste jag sätt tror man tyvärr få skruva upp ljusstyrkan över 50 vilket inte jag gillar men testade mina inställningar som jag har på min ps8000. men skruvar man upp ljusstyrkan kanske den inte e så svart ? testade aldrig. men tyckte 760 var litet svartare än min ps8000 men mer behaglig...
det e min uppleves....
va på mediamarkt å titta... sen hade dom pansonic ultra tunn om den e 54 silver plasma tv med trådlös box vet inte vad modell heter men kom förra året... rullande i bluray meny ha ha snacka om misshandla tv köp aldrig demo x inte ens pionner om ni får chansen... men gör man det får man fan skyla sig skälv...
Redigerat av Mattiasandersson, 02 juni 2010 - 17:58.
Postad 02 juni 2010 - 19:10
severely
-
severely
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag undrar hur mågna cm det är upp till underkanten av själva bilden på en av 50 tummarna, alltså om man räknar från underlaget upp till början på bilden och inte själva ramen. Detta för att se om min center får plats framför.
Postad 02 juni 2010 - 19:26
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Efter kontakt med AudioVideo (som är jätteproffsiga och vettiga) så fick jag idag reda på att jag är långt ifrån ensam om blinkande/döda pixlar och andra defekter på de 3st 50PK550N jag nu haft hemma. De har fått in många många reklamationer på just denna modell tydligen. Nu blir det INTE en 50PK550N igen iaf. Oavsett om bilden var bra i övrigt. Kanske rentav byta märke och lägga lite pengar emellan.. *beslutsånget*
Postad 02 juni 2010 - 20:04
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Efter kontakt med AudioVideo (som är jätteproffsiga och vettiga) så fick jag idag reda på att jag är långt ifrån ensam om blinkande/döda pixlar och andra defekter på de 3st 50PK550N jag nu haft hemma. De har fått in många många reklamationer på just denna modell tydligen. Nu blir det INTE en 50PK550N igen iaf. Oavsett om bilden var bra i övrigt. Kanske rentav byta märke och lägga lite pengar emellan.. *beslutsånget*
förstår inte varför LG slarvar så... men tror dom stressar ut dom nya modellerna då så som Sony kom ut med alla sina modeller redan i januari i år... Samsung är en som inte e lika kvick ligger lite med LG. Men jag har ps8000 och pq6500 det jag kan säga är att det enda som varit är smuts innanför plexiglaset men annars har det inte varit några andra fel på dessa
Postad 02 juni 2010 - 20:42
XKSSTEL
-
XKSSTEL
-
Rookie
-
7 inlägg
Har fått i uppdrag att skaffa ny tv av familjen. Den tvn vi äger nu är en gammal hederlig tjock-tv. Efter rätt så mycket läsande har jag kommit fram till att 50pk350 är en möjlig kandidat. Det enda stora problem jag hört om den tvn är att det reflekteras mycket i skärmen. Min fråga är hur mycket den reflekterar jämfört med en tjock-tv. Dessutom undrar jag vilken av 50pk350 och 50pk350N som rekommenderas. N-modellen kostar 1000kr mer.
Postad 02 juni 2010 - 21:09
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Har fått i uppdrag att skaffa ny tv av familjen. Den tvn vi äger nu är en gammal hederlig tjock-tv. Efter rätt så mycket läsande har jag kommit fram till att 50pk350 är en möjlig kandidat. Det enda stora problem jag hört om den tvn är att det reflekteras mycket i skärmen. Min fråga är hur mycket den reflekterar jämfört med en tjock-tv. Dessutom undrar jag vilken av 50pk350 och 50pk350N som rekommenderas. N-modellen kostar 1000kr mer.
Jag rekommenderar pk350N eftersom det är en nordisk modell med 100% pixelgaranti. Efter kontakt med AudioVideo (som är jätteproffsiga och vettiga) så fick jag idag reda på att jag är långt ifrån ensam om blinkande/döda pixlar och andra defekter på de 3st 50PK550N jag nu haft hemma. De har fått in många många reklamationer på just denna modell tydligen. Nu blir det INTE en 50PK550N igen iaf. Oavsett om bilden var bra i övrigt. Kanske rentav byta märke och lägga lite pengar emellan.. *beslutsånget*
Så modellerna pk350/760/950 har färre reklamationsärrenden än pk550 enligt AudioVideo?
Postad 02 juni 2010 - 21:32
1000Mbit
-
1000Mbit
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har haft en PQ2000 som jag var jäkligt nöjd med tills ngt, hände, den pajade helt. Men fram tills dess var jag väldigt nöjd med bilden till det priset. Hann tyvär inte testa HD på den. Har nu en PJ650 som jag tycker är helt otrolig, vilken skärpa vid mkv 720/1080P uppspelning. En skilnad jag tycker mej märka är att den reflekterar mindre. Nu är jag "vanlig Svensson" men jag tror det är svårt att hitta apparater i samma prisklass med den bilden. Synd att en del haft problem med pixlar och sånt men det har inte jag märkt av...
Även att vanlig boxersänd tv ser ok ut är ett plus då jag sett värstingapparater där lågupplöst ser för jäkligt ut...
Postad 02 juni 2010 - 21:55
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
förstår inte varför LG slarvar så... men tror dom stressar ut dom nya modellerna då så som Sony kom ut med alla sina modeller redan i januari i år... Samsung är en som inte e lika kvick ligger lite med LG. Men jag har ps8000 och pq6500 det jag kan säga är att det enda som varit är smuts innanför plexiglaset men annars har det inte varit några andra fel på dessa 
Jo. Det verkar onekligen konstigt. Har aldrig varit med om så mycket strul med en plasma förut. Som sagt. Det jobbiga är att jag verkligen är nöjd med bilden i övrigt. Det negativa är IR och dålig svärta annars är bilden helt klockren. (förutom blinkande pixlar och annat sattyg förstås) Så modellerna pk350/760/950 har färre reklamationsärrenden än pk550 enligt AudioVideo?
Det vet jag inget om. Jag vet bara att på just modellen 50PK550N så hade AudioVideo enligt uppgift fått in många reklamationer. Han rekommenderade just 760N istället. Vet inte om detta innebär att felprocenten på denna är lägre för tillfället, eller om det beror på att mindre personer köpt denna modell = mindre reklamationer pga denna sak. Jag tänkte inte på att fråga faktiskt. Fick ett erbjudande om att köpa 50PK760 för 11800kr, men jag är tveksam. 7-serien är ju samma bild fast lite mer finesser? Sedan är ju 50PK350N nästan lika dyr som 550N, så den känns inte heller aktuell. Kanske ska köpa mig en dyrare Panasonic 46G20 istället. Eller kanske en lcd..
Redigerat av twebbas, 02 juni 2010 - 21:59.
Postad 03 juni 2010 - 05:34
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jo. Det verkar onekligen konstigt. Har aldrig varit med om så mycket strul med en plasma förut. Som sagt. Det jobbiga är att jag verkligen är nöjd med bilden i övrigt. Det negativa är IR och dålig svärta annars är bilden helt klockren. (förutom blinkande pixlar och annat sattyg förstås)
Det vet jag inget om. Jag vet bara att på just modellen 50PK550N så hade AudioVideo enligt uppgift fått in många reklamationer. Han rekommenderade just 760N istället. Vet inte om detta innebär att felprocenten på denna är lägre för tillfället, eller om det beror på att mindre personer köpt denna modell = mindre reklamationer pga denna sak.
Jag tänkte inte på att fråga faktiskt. Fick ett erbjudande om att köpa 50PK760 för 11800kr, men jag är tveksam. 7-serien är ju samma bild fast lite mer finesser? Sedan är ju 50PK350N nästan lika dyr som 550N, så den känns inte heller aktuell.
Kanske ska köpa mig en dyrare Panasonic 46G20 istället. Eller kanske en lcd..
pk7xx har ett trublack filter. men inte lika dan som pk9xx eller om pk9xx kanske har till och med en annan panel
Postad 03 juni 2010 - 06:28
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Hela Pk-serien har samma panel vad jag förstått det som. Sen är det bara lull lull, ingångar och olika kontrastfilter m.m. som skiljer.
Postad 03 juni 2010 - 06:33
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
pk7xx har ett trublack filter. men inte lika dan som pk9xx eller om pk9xx kanske har till och med en annan panel
Vad har du fått denna information ifrån? Vad jag vet är att det endast är PK950 som har ett truBlack-filter. Gå in och kika på LG:s hemsida, för där står det inget om att PK760 har filtret.
Postad 03 juni 2010 - 13:30
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Han rekommenderade just 760N istället. Vet inte om detta innebär att felprocenten på denna är lägre för tillfället, eller om det beror på att mindre personer köpt denna modell = mindre reklamationer pga denna sak.
Eller så är det så enkelt att han har en bättre marginal i priset på just den modellen.  Säljares råd ska man alltid ta med en nypa salt.
Redigerat av PojPoj, 03 juni 2010 - 13:30.
Postad 03 juni 2010 - 13:34
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Kommer att lämnat illbaks min senaste felaktiga 50PK550N. Kommer inte bry mig om LG märket alls utan istället satsa på Pansonic G20 eller Samsung nya lysrörs lcd i 6-serien. Ska även ta en titt på Samsungs nya led lcder. Undrar om de har samma problem som förra året med värme och clouding.
Postad 03 juni 2010 - 13:41
plaggis
-
plaggis
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Kommer att lämnat illbaks min senaste felaktiga 50PK550N. Kommer inte bry mig om LG märket alls utan istället satsa på Pansonic G20 eller Samsung nya lysrörs lcd i 6-serien. Ska även ta en titt på Samsungs nya led lcder. Undrar om de har samma problem som förra året med värme och clouding.
Vad har hänt med din PK550N? För någon vecka sedan var du så nöjd med den?! Confused Edit: OK, trasiga/blinkande pixlar... Finns det något enkelt sätt att kontrollera sina egna pixlar? Jag ser inget med blotta ögat då jag tittar på boxer eller film? (I'm a newbie!) lol
Redigerat av plaggis, 03 juni 2010 - 13:45.
Postad 03 juni 2010 - 14:26
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Vad har hänt med din PK550N? För någon vecka sedan var du så nöjd med den?! Confused
Edit: OK, trasiga/blinkande pixlar... Finns det något enkelt sätt att kontrollera sina egna pixlar? Jag ser inget med blotta ögat då jag tittar på boxer eller film? (I'm a newbie!) lol
Jo. Jag är fortfarande nöjd med bilden, men eftersom det är så svårt att få en felfri, eller iaf en med så lite fel så att man kan leva med det, så byter jag istället flank. Bilden som sådan är riktigt bra. Frågan är ju bara om man byter ner sig eller bara ger mer pengar för samma bild i princip när man köper en G20. Fast blir jag utan defekterna så. Vill du kontrollera pixlar på din tv datorskärm, så rekommenderas att du lägger in rena färger på ex ett usb-minne och kör bildspel i tvn. Mina blinkande pixlar behövde jag inte något sånt för att se dock. Bilderna som florerar i olika plamsa trådar här för att "bränna in" sin plasma de första 200h funkar utmärkt. Annars kan man ju själv skapa bilderna i paint eller liknande. Man tar olika fäger och olika nyanser och synar bilden noga och letar pixlar som är döda. Det kan vara så att det syns bara i vissa färger osv, men som sagt. Blinkande pixlar syns hela tiden, oavsett färg på underlaget. Riktigt störigt när amn kollar film i mörka scener.
Postad 03 juni 2010 - 16:08
Unregisteredc2bbbf7b
-
Unregisteredc2bbbf7b
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Idag kom mitt 3e exempel av 60pk550N behövde bara dra på whitewash för att hitta första pixeln som var död sedan lyckades jag även hitta en pixel till vid svart bild som blinkade vitt. Även buzzingen var betydligt högre än exemplar nummer 2.
Ringde då upp Expert och meddelade att jag ville lämna tillbaka den, var inga problem.
Enligt han jag pratade med hade det inte varit så många returer på den(?)!
Jag var grymt nöjd med bilden synd bara att det var så många småfel som gör att man inte vill behålla den.
Postad 03 juni 2010 - 17:18
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Idag kom mitt 3e exempel av 60pk550N behövde bara dra på whitewash för att hitta första pixeln som var död sedan lyckades jag även hitta en pixel till vid svart bild som blinkade vitt. Även buzzingen var betydligt högre än exemplar nummer 2.
Ringde då upp Expert och meddelade att jag ville lämna tillbaka den, var inga problem.
Jag var grymt nöjd med bilden synd bara att det var så många småfel som gör att man inte vill behålla den.
Tur att jag köpte på 2 60ps8000 1 50ps8000 å 42pq6500 då dessa problem har jag aldrig uppfatta. men att det e dam införa plexiglas skivan... jag hade för mig att det stod det någonstans att pk7xx serie hade trublack filter liknade ps8000 men lite bätre
Postad 03 juni 2010 - 17:19
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Hittade nyss en blinkande pixel på min LG 60PK550N (den ser stundtals svart ut, stundtals ser den ut att blinka i färg, vad kallar man en sån pixel?)
Ringde till kundservice och de tog mitt telefonnummer och Serienummer och skulle höra av sig, brukar det komma hem en servicetekniker eller hur brukar det fungera?
Redigerat av Unregistered8147b14e, 03 juni 2010 - 17:55.
Postad 03 juni 2010 - 17:25
Unregistered95f0390c
-
Unregistered95f0390c
-
Användare
-
-
192 inlägg
Sorry fel tråd
Redigerat av Unregistered95f0390c, 03 juni 2010 - 17:31.
Postad 03 juni 2010 - 17:58
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
det e inte så at ni ser pwm noise ???
Postad 03 juni 2010 - 18:02
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hittade nyss en blinkande pixel på min LG 60PK550N (den ser stundtals svart ut, stundtals ser den ut att blinka i färg, vad kallar man en sån pixel?)
Ringde till kundservice och de tog mitt telefonnummer och Serienummer och skulle höra av sig, brukar det komma hem en servicetekniker eller hur brukar det fungera?
Kola med butiken du köpte teven av ifall de har "pixelförsäkring".
Postad 03 juni 2010 - 18:09
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Kola med butiken du köpte teven av ifall de har "pixelförsäkring".
Ja, Expert har 100% pixelgaranti på LGs alla Full-hd tvapparater. det e inte så at ni ser pwm noise ???
jag vet inte, jag kör white wash och alla pixlar är vita förutom en som är svart/blinkande... är det PWN noise?
Postad 03 juni 2010 - 19:26
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
De sa till mig också att de inte hade hört att det skulle vara fel på dem. Men det måste de gjort, otroligt dåligt annars. Dock ska de ha creds för att de inte strular när det kommer till krita... Mycket bra service från Expert, för mig iaf.
Postad 03 juni 2010 - 20:17
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Är det någon som äger en PK950N och har haft en PK550N hemma sedan tidigare och kan göra en jämförelse mellan dessa två. Hur är svärtan och hur är bilden i jämförelse mellan dessa två?
Postad 04 juni 2010 - 12:37
Unregistered95f0390c
-
Unregistered95f0390c
-
Användare
-
-
192 inlägg
Har inte läst igenom hela tråden men hur är det med ghosting på LG 60PK550N?
Tex eurosport logga är ju ganska starkt, finns det riskt att den sätter sig efter några timmar?
Postad 04 juni 2010 - 16:42
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Har kollat på Franska Öppna på Eurosport HD hela dagen på min 42PJ650, vilken FRÖJD det är! =D
Postad 04 juni 2010 - 18:39
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Har inte läst igenom hela tråden men hur är det med ghosting på LG 60PK550N? Tex eurosport logga är ju ganska starkt, finns det riskt att den sätter sig efter några timmar?
Kan ju säga att jag inte ser någon IR efter att grabben har kollat på Disney channel en längre tid, och den loggan är starkt gul och STOR. Dock så kör jag på låg kontrast första 200h, vilket alla borde.
Postad 04 juni 2010 - 19:54
Unregistered95f0390c
-
Unregistered95f0390c
-
Användare
-
-
192 inlägg
Kan ju säga att jag inte ser någon IR efter att grabben har kollat på Disney channel en längre tid, och den loggan är starkt gul och STOR. Dock så kör jag på låg kontrast första 200h, vilket alla borde.
Okej! Skall åka och kolla på den imorgon, annars är du nöjd?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|