Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 04 juni 2010 - 21:14
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
jag vet inte, jag kör white wash och alla pixlar är vita förutom en som är svart/blinkande...
är det PWN noise?
Nej. Det är det inte. Det är en bildpunkt som fått spunk och inget annat. Du har tyvärr fått ett dåligt exemplar, precis som mina 3 jag haft hemma nu... Kommer bojkotta LGs plasmor i år och byta märke helt. Tycker de håller dålig kvalité. Synd på en annars bra bild.
Redigerat av twebbas, 04 juni 2010 - 21:14.
Postad 05 juni 2010 - 01:47
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
Har nu dubbelkollat ifall 50pk350N klarar DTS-spår via USB och det gjorde den INTE tyvärr. Hoppas inte för många blev besvikna nu  Har lagt upp lite bilder på TV:n iaf om någon vill se.
Postad 05 juni 2010 - 06:17
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Har nu dubbelkollat ifall 50pk350N klarar DTS-spår via USB och det gjorde den INTE tyvärr. Hoppas inte för många blev besvikna nu Har lagt upp lite bilder på TV:n iaf om någon vill se.
Hur är svärtan på din TV?
Postad 05 juni 2010 - 09:31
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
Hur är svärtan på din TV?
Det här är min första HD-TV så jag har inte så mycket att jämföra med men jag har sett ett antal LCD:er och jag hade en Sony plasma innan -ingen av dessa kommer i närheten av svärtan på denna.
Postad 05 juni 2010 - 14:11
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Det här börjar ju likna skandal med så många felaktiga skärmar. Har själv en LG PG7000 som det aldrig har varit några problem med. Följer den här tråden då jag haft funderingar på en PK550N till min son men nu vet jag inte riktigt längre om det blir en sådan.
Joakim Örnstig på LG hade hyggligheten att komma in med kommentarer på PG7000 tråden då och då men tröttnade på det efter flera sandlåde-påhopp från hysteriska Kurotalibaner.
Han avslöjade då bl.a.att de alltid läser konsumenttrådar typ den här och tar intryck av debatten.
Så vad säger du Joakim, är det inte dags nu för ett klargörande från dig eller någon annan representant från LG om vad som har gått på tok och när ni räknar med att problemen blir lösta?
Annars är det väl dags att se sig om efter andra alternativ.
Postad 05 juni 2010 - 15:26
Unregistered840eae0f
-
Unregistered840eae0f
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jo, man kan inte bli mer än smått galen...
Jag har hittat en verkligen trevlig TV, 50PK550N. Den har precis det jag behöver och ser ut att ha riktigt fin bild (det lilla jag kan avgöra med THX läge i butiksmiljö). Dessutom till ett helt osannolikt bra pris (f.n. 8888:- på MM i Lund). Sen läser man om döda pixlar upprepade gånger i tråden  . Nu är jag ytterst tveksam till att slå till, jag orkar helt enkelt inte hålla på med reklamationsärenden på en så här pass otymplig produkt. 350 och 7x0 serierna verkar vara samma panel om jag förstår det rätt så att kika på en annan serie verkar inte bli bättre..
Finns det fortfarande hopp undrar jag? Är det specifika batcher som är drabbade eller är det ett generellt problem??
Postad 05 juni 2010 - 15:43
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Fenomenet med forum runt tekniska produkter är ju rent generellt att det blir en klar övervikt av inlägg som handlar om specifika problem med produkten ifråga. Dom som bara är helt nöjda och inte har några problem skriver väldigt sällan. Läs vilket forum som helst om vilken produkt som helst så blir man ju tveksam om köp.
Kan avsluta med att jag är 100% nöjd med min 60PK550N efter en månads ägande. Underbar bild, inga problem med pixlar eller buzzning, skrynkeleffekter och annat.
Postad 05 juni 2010 - 15:47
Ögonörat
-
Ögonörat
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Jag är ny här på forumet,men har varit en flitig läsare sedan flera år tillbaka.Köpte en LG 50pk550N efter att ha läst både här och på AVS-forumet.Var lite skeptisk,efter alla rapporterade fel.Köpt för 9000:- med hemkörning hos Adiovideo.
Min verkar vara ganska ny. Programvara: V03.16.00 tillverkad 5 maj 2010.Har inte kört inn den änn,bara ca: 50 timmar.
Har både PS3 och Xbox360,och Canal+ via parabol.Kör HDMI igenom en Denon AVR1610 med Dynavoice M-65 paket.
Har en Panasonic PX80 42" sedan tidigare att jämmföra med.Nästan allt är bättre på den här TV'n.Framförallt snabba rörelser,flimmer.Som pannan inte var så bra på.Knäpptyst,inga cloudings eller döda pixlar ännu  Finns lite "linebleading"
Men det är så lite att det inte stör.,ingen KURO svärta,men helt OK.Glaset är väldigt refekterande tyvärr.Men med rätt belysning inget som stör mej.När jag tittade på Avatar i Blu-Ray blev jag nästan religiös  Dom verkar ha fixat mjukvaran för kontrast kalibreringen,som vissa klagade på i AVS-forumet.Jag spelar en hel del också,men allt flyter på bra GT5 prologe,Forza3 och FFXIII.Ingen lagg som jag stör mej på.För dom här pengarna har jag svårt att tro att det finns nått mer prisvärt.Trodde aldrig jag skulle köpa en Goldstar,men skamm den som inte kan ändra sig
Bille
Redigerat av Ögonörat, 05 juni 2010 - 15:58.
Postad 05 juni 2010 - 17:12
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
Köpte en LG 50PK550N på Netonnet idag. Har precis kommit hem och packat upp den. Har kört lite PS3, Xbox 360 och Blu Ray. Är hur nöjd som helst. Inga döda pixlar eller buzz. Kunde inte varit bättre. Min 4:e LG-plasma och jag har ännu inte blivit besviken en enda gång. Så ni som tvekar, åk bara i väg och köp;)
Postad 05 juni 2010 - 17:16
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Fenomenet med forum runt tekniska produkter är ju rent generellt att det blir en klar övervikt av inlägg som handlar om specifika problem med produkten ifråga. Dom som bara är helt nöjda och inte har några problem skriver väldigt sällan. Läs vilket forum som helst om vilken produkt som helst så blir man ju tveksam om köp. 
Kan avsluta med att jag är 100% nöjd med min 60PK550N efter en månads ägande. Underbar bild, inga problem med pixlar eller buzzning, skrynkeleffekter och annat.
Visst är det så, men då till och med Audiovideo erkänner att de har fått in väldigt många reklamationer på 550 modellen börjar man ju att dra öronen åt sig så att säga. Vet inte riktigt om jag vill vara med i det lotteriet med allt bök det innebär vid en nitlott...
Postad 05 juni 2010 - 17:32
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
Visst är det så, men då till och med Audiovideo erkänner att de har fått in väldigt många reklamationer på 550 modellen börjar man ju att dra öronen åt sig så att säga. Vet inte riktigt om jag vill vara med i det lotteriet med allt bök det innebär vid en nitlott...
Vad jag vet så var förhållandet mellan LG och Audio Video-kedjan risigt sedan tidigare då LG beslutat att säga upp de flesta av sina lokala representanter. Audio Video tycker att de får för lite "uppmärksamhet" från LG och har väl egentligen bestämt sig för att minska sin försäljning av LG. Några av butikerna i Skåne har redan plockat bort LG ur sitt sortiment med anledning av märkets uppsägning av sina lokala representanter. Affärer som tidigare gladeligen sålt LG och hävdat att de är det mest prisvärda märket på marknaden.
Postad 05 juni 2010 - 17:35
Unregistered550de0fe
-
Unregistered550de0fe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Exakt, man ska inte helt gå efter vad som står på forum, det är ju nästan bara de negativa användarna som skriver om sina apparater. Kan nog räkna de som haft problem i denna tråden på två händer. Jag har själv haft min 60PK550N i ~en månad och den har gått över 250-300 timmar. Den har inga skrynkelproblem, dock buzzar den hörtbart på 2m om inga anvda apparater är igång men det är en petitess då jag alltid har något mera igång såsom dator eller Xbox, sen volym på det. Jag använder apparaten som datorskärm nu, och jag har efter kalibrering med ett 5870 Radeon kontrasten på ungefär 80% och efter (för att pröva) timmar av samma bild utan orbiter igång finns där inte ens ghostning kvar. Jag är oerhört nöjd med vad jag fått för pengarna, och jag har ändå kikat på VT20 och G20 vilka är fantasiska apparater men denna är mer bild och tum per krona. Hoppas inte folk blir för avskräckta av denna tråden för LGapparater. Edit: Ett stavfel.
Redigerat av Unregistered550de0fe, 05 juni 2010 - 17:36.
Postad 05 juni 2010 - 17:47
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Håller med dig fullständigt! Dock måste jag erkänna att man ju blir lite smått oroad över alla som rapporterat om sina problem. Sen kan man ju alltid undra hur stor del av den totala konsumentbilden dessa representerar. Dock verka iaf jag kunna sålla mig till den lyckliga skara som inte sett ett endaste spår av dessa problem på just mitt ex. Har inte sett eller hört en tillstymmelse av varken "skrynkeleffekt", pixelfel, döda pixlar, buzzing eller allt annat som skrivits om här etc på min. Om det är tur eller nåt annat kan jag inte svara på. Jag vet bara att jag är väldigt nöjd med mitt köp iaf.
Postad 05 juni 2010 - 18:03
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Min verkar vara ganska ny. Programvara: V03.16.00 tillverkad 5 maj 2010.
Hmm, hoppas verkligen LG släpper firmware-uppdatering för oss med äldre apparater snart. Sitter själv på V03.14.00 och vill ju gärna ha den senaste om den rättar till felaktigheter så som överskärpning etc.
Postad 05 juni 2010 - 18:17
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Vad jag vet så var förhållandet mellan LG och Audio Video-kedjan risigt sedan tidigare då LG beslutat att säga upp de flesta av sina lokala representanter. Audio Video tycker att de får för lite "uppmärksamhet" från LG och har väl egentligen bestämt sig för att minska sin försäljning av LG. Några av butikerna i Skåne har redan plockat bort LG ur sitt sortiment med anledning av märkets uppsägning av sina lokala representanter. Affärer som tidigare gladeligen sålt LG och hävdat att de är det mest prisvärda märket på marknaden.
Fast nu kom du väl ändå lite utanför ämnet i alla fall. Det handlar ju ändå om att en person på den här tråden har fått skicka tillbaka tre exemplar och sen fått höra av en säljare att det varit många returer på just den modellen. Att sen inköpscentralen på Audio Video är sura över att de inte har fått tillräckligt lågt inköpspris är ju något helt annat och har ingenting med ev. produktionsstörningar att göra.
Postad 05 juni 2010 - 18:31
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
Fast nu kom du väl ändå lite utanför ämnet i alla fall. Det handlar ju ändå om att en person på den här tråden har fått skicka tillbaka tre exemplar och sen fått höra av en säljare att det varit många returer på just den modellen. Att sen inköpscentralen på Audio Video är sura över att de inte har fått tillräckligt lågt inköpspris är ju något helt annat och har ingenting med ev. produktionsstörningar att göra.
Allt jag menar är att man kanske inte ska lyssna på ett företag som framför kritik på ett märke som man inte tycker om. Det finns ju alltid "måndagsexemplar" vad än man tillverkar. Visst är det så, men då till och med Audiovideo erkänner att de har fått in väldigt många reklamationer på 550 modellen börjar man ju att dra öronen åt sig så att säga. Vet inte riktigt om jag vill vara med i det lotteriet med allt bök det innebär vid en nitlott...
Redigerat av Bagewitz, 05 juni 2010 - 18:33.
Postad 05 juni 2010 - 19:00
Unregistered948c54a3
-
Unregistered948c54a3
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Har inte sett eller hört en tillstymmelse av varken "skrynkeleffekt", pixelfel, döda pixlar, buzzing eller allt annat som skrivits om här etc på min.
Kan du göra ett test? I ett helt mörkt rum, gå in på expertinställningar, och kolla på IRE 10-20 mönstret. Ser ingen ojämnhet någonstans? Lik väl om du kör inkörningsbilder (enfärgade) så är även dessa helt jämna (testa olika färger)? Vore intressant om även Ögonörat kunde kolla upp detta. Har nämligen fått för mig att alla pk550 av årets modell lider av detta. I olika stor grad dock. Undrar också om ni har 60" eller 50".
Postad 05 juni 2010 - 19:38
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Kan du göra ett test?
I ett helt mörkt rum, gå in på expertinställningar, och kolla på IRE 10-20 mönstret. Ser ingen ojämnhet någonstans? Lik väl om du kör inkörningsbilder (enfärgade) så är även dessa helt jämna (testa olika färger)?
Vore intressant om även Ögonörat kunde kolla upp detta.
Har nämligen fått för mig att alla pk550 av årets modell lider av detta. I olika stor grad dock. Undrar också om ni har 60" eller 50".
ni verkar inte veta att det blir jämnare vid vist antal timmar... kanske 3000 eller mer....  vet inte om det e att fosforn e ojäm... i panelen blir jämnare med tiden å att den slits ut...
Postad 05 juni 2010 - 19:50
Ögonörat
-
Ögonörat
-
Rookie
-
4 inlägg
Kan du göra ett test?
I ett helt mörkt rum, gå in på expertinställningar, och kolla på IRE 10-20 mönstret. Ser ingen ojämnhet någonstans? Lik väl om du kör inkörningsbilder (enfärgade) så är även dessa helt jämna (testa olika färger)?
Vore intressant om även Ögonörat kunde kolla upp detta.
Har nämligen fått för mig att alla pk550 av årets modell lider av detta. I olika stor grad dock. Undrar också om ni har 60" eller 50".
På min Panasonic PX80 42" tog det ungefär 2500 timmar innan gasen jämnat ut sig.min 50" PK550N har bara gått drygt 50 timmar.Och visst kan jag se en liten ojämnhet i en ljus färg eller vit.Men det är så lite att man måste titta väldigt noga. Jag vill nog vänta tills den har fått chansen att köras in ordentligt innan jag yttrar mej mer angående det. Bille
Redigerat av Ögonörat, 05 juni 2010 - 19:54.
Postad 05 juni 2010 - 20:10
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
På min Panasonic PX80 42" tog det ungefär 2500 timmar innan gasen jämnat ut sig.min 50" PK550N har bara gått drygt 50 timmar.Och visst kan jag se en liten ojämnhet i en ljus färg eller vit.Men det är så lite att man måste titta väldigt noga. Jag vill nog vänta tills den har fått chansen att köras in ordentligt innan jag yttrar mej mer angående det.
Bille
Hur kan det komma sig att en del inte ser några ojämnheter alls då? Dessa har ju helt nya PK550 som inte har gått många timmar...
Postad 05 juni 2010 - 20:40
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hur kan det komma sig att en del inte ser några ojämnheter alls då? Dessa har ju helt nya PK550 som inte har gått många timmar...
ungefär precis som att folk får döda pixlar men ju större bilden blir ju ojämnare e det... har ju 60" 50" 42".42" har ingenting... men 50" lite 60" tydligt... men det minska så det e ingen man ska oroa sig för med tiden e blir det jämt känns som att folk har varit jävligt snabba köpa plasma ut research. jag missa det men nu har jag ju 2 60" en 50" å 42" (60" å 50" är ps8000 å 42" pq6500) observera att plasma e inte något vidare som data skärm... av att ljuset minska vid en större mängd vit... i bilden... vet inte vad gränsen går...
Postad 05 juni 2010 - 20:57
Unregistered840eae0f
-
Unregistered840eae0f
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Härligt med lite nyanserade inlägg  !
Anledning till att jag reagerade var att jag var orolog att det kunde röra sig om ett generellt problem och det finns många aspekter på det. Att reklamera samma vara 3ggr p.g.a samma fel kan ju förklaras att samtliga exemplar hämtas från samma batch (kan även förklara varför kedjan ser högre reklamationsstatistik på den produkten).
Nåväl, jag tolkar detta som att generellt är apparaterna OK. Tackar för inputen
Postad 05 juni 2010 - 21:05
fidde78
-
fidde78
-
Användare
-
-
171 inlägg
Köpte en LG 42PJ550N idag för 5500kr. Vad kan ni säga om den tvn? Kunde inte ta hem tvn idag tyvärr utan skall hämta den i veckan. vill gärna ha några åsikter om köpet.
Postad 06 juni 2010 - 08:11
1000Mbit
-
1000Mbit
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har en PJ650 och är väldigt nöjd. Det enda jag saknar är DTS stöd i mediaspelaren, men det kanske kommer i nyare FW, kan ju hoppas.
Använder mediaspelaren i min mycket och värderar då att den klarar mkv, filer 1080p. Tror det är det som skiljer mot din, bara så du tänker på det. Tror inte din kör DivxHD (mkv)...
Postad 06 juni 2010 - 11:30
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Skulle höra med er som köpt en 60" PK550N från expert och har haft en död eller frusen pixel.
Har Expert kommit och hämtat tvn, eller har ni själva behövt lämna den?
Fick ni en ny tv på studs? Eller behöver man vänta x-antal veckor?
Hur ser det ut om man slängt kartongen? Slängde den nämligen för att tvn fungerade bra i två veckor utan problem sen när jag slängt kartongen fick jag en röd pixel som fastnade.
Postad 06 juni 2010 - 16:49
uzzi
-
uzzi
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Kan inte någon lägga upp en poll om LG's nya serie där de som köpt en kan rösta om olika alternativ av problem etc alt felfritt så vi får ett hum om felprocenten. Missvisande ja, men bättre än inget
Postad 06 juni 2010 - 18:29
vampire_hunter
-
vampire_hunter
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har haft min LG50PK550N i ca 2 månader nu tror jag och jag har märkt att jag får lite eftersläpningar när jag se på tv och dvd..har inte testat med blu ray än. Vad kan de bero på? Går det att fixa med bildinställingarna så att de försvinner?
Postad 06 juni 2010 - 19:00
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har haft min LG50PK550N i ca 2 månader nu tror jag och jag har märkt att jag får lite eftersläpningar när jag se på tv och dvd..har inte testat med blu ray än. Vad kan de bero på? Går det att fixa med bildinställningarna så att de försvinner?
brusreducering kan gör detta om den e aktiv
Postad 06 juni 2010 - 20:24
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Har haft min 60pk550 i 19 dagar nu.
Kan säga att det enda felet jag märkt med min teve var en pixel som verkade vara död i början men sen efter någon dag vaknade den tydligen till liv.
Fortfarande nöjd och ångrar inget (bästa köp någonsin) =)
Bara lite segt att fylla blue-ray hyllan, men det är ju ett projekt det.
Inkörningen börjar tära på mig men ska hålla ut i 10 dagar till ungefär.
Det "tråkiga" är att den är klar när jag ska åka utomlands i en vecka  men men!
Synd att man hör folk som fått en del problem =/
Redigerat av ryssen88, 06 juni 2010 - 20:25.
Postad 06 juni 2010 - 21:16
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Först av allt. PK550N ger en mycket bra bild. Inget snack om saken. Faktiskt mycket bättre bild än mycket annat som erbjuds. Och för under 10k är det en riktigt klipp.
När det gäller vanlig boxer-sändning har jag nog inte sett så bra hantering utav de relativt dåliga insignalerna på mycket länge. Blu-ray är riktigt vasst. Jag tror också mer och mer att det mycket riktigt rör sig om specifika batchar där så gott som samtliga burkar har defekter, mer eller mindre.
Förutom jag, är det minst en annan forummedlem som reklamerat sin tv minst 3 ggr. Har han oxå handlat från AudioVideo så kan det förklara saken. En dålig batch kan precis som Eddie säger vara orsaken till den höga frekvensen på reklamationer som AudioVideo upplyst mig om.
Är man inte nöjd så kan man ju alltid ångra sig (distansavtalslagen), reklamera ev. döda pixlar eller liknande. Själv kommer jag nog byta märke tyvärr. Men jag måste som sagt slå en slag för en i övrigt mycket kompetent bild.
Länge sedan jag blev klistrad framför tvn tillsammans med frugan när hon glor på serier. Vanlig SD-sändning blev mycket mycket bra. Nu blev jag mest less på hela reklamationsprocessen och att det verkar skitsvårt att få ett bra exemplar från AudioVideo.. just nu iaf.  Nu är min stora fasa att jag kommer köpa en tv jag inte är nöjd med bilden på.. Det är ju alltid en stor skillnad på butiksmiljö, recensioner och uppfattningar på nätet och att ha tvn IRL hemma i vardagsrummet.
Redigerat av twebbas, 06 juni 2010 - 21:17.
Postad 07 juni 2010 - 00:12
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
När man följt trådar om olika typer av elektronik så som tv, dvd eller blue ray spelare ett tag så inser man snabbt att det fan inte finns en enda ###### pryl som duger! Möjligtvis dessa ###### KURO-plasmorna alla tjatar om..men hur ###### många vill lägga typ 30k+ på en tv liksom? Det är bara att inse att det inte finns något som kommer vara helt perfekt om man inte köper referensprylar. Det är bara en dröm att man på något vis skall få en pryl som kostar lite och är bäst på allt.
Var bara tvungen att säga detta för man har ju blivit helt galen av alla dessa problem man läser om överallt.
Postad 07 juni 2010 - 00:19
Unregistered5fdc2bdf
-
Unregistered5fdc2bdf
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag tycker det är konstigt att det finns såpass många LCDer runt 50 tum som kostar mer än vad jag gav för min pioneer. Verkar ändå vara många som är beredda att lägga upp 30000 kr för en sådan och ändå kunde inte pioneer sälja tillräckligt.
Postad 07 juni 2010 - 01:04
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Har för mig jag läst det här innan men kan jäklar i mig inte hitta det! Så nån kan kanske upprepa hur man skulle gå in i menyn för att hitta serienummret på tv:n?
Tack på förhand.
Postad 07 juni 2010 - 03:30
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Har för mig jag läst det här innan men kan jäklar i mig inte hitta det! Så nån kan kanske upprepa hur man skulle gå in i menyn för att hitta serienummret på tv:n?
Tack på förhand. 
Brukar inte det stå på en klisterlapp på tevens baksida?
Postad 07 juni 2010 - 04:41
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Jo, det finns det nog, men om man har tv:n upphängd så e det lättare att kolla menyn än att plocka ner den.
Postad 07 juni 2010 - 07:10
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Då repeterar jag.... Menu -> Setup -> Diagnostics. Där har du serienumret.
Postad 07 juni 2010 - 10:34
vampire_hunter
-
vampire_hunter
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
brusreducering kan gör detta om den e aktiv
Okej. Tack! så man skall stänga av brusreduceringen helt då? Har alldrig fattat vad "brusreducering" innebär men de låter ju som de verkar att den reducerar brus...men vilket brus??
Postad 07 juni 2010 - 11:36
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Vet någon om inkörningen blir sämre om man kör in den med datorn för det mesta?
Postad 07 juni 2010 - 12:12
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Då repeterar jag.... Menu -> Setup -> Diagnostics. Där har du serienumret. 
Tack så mycket!
Postad 07 juni 2010 - 13:54
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
har en 60'' pk550N som jag köpte på expert.
Tv är OK, buzzar lite väl mycket men annars rätt ok.
Det jag undrar är om man skulle kunna göra någon inställning så att bilden får samma tryck som i THX. (det blir jävligt bra, men dessvärre mycket mörk).
Vid natt scener blir det ibland en jämn svärta över områden i ansikten. (den har 3 miljoners:1 i kontrast så det borde vara en mjukare övergång tycker man), dvs det känns ibland som att mörka scener så smälter personerna in i väggen bakom. (kan ge bildexempel om det efterfrågas med med LCDskärm)
Jag har sett plasma intill LED tv och där tycker jag man ser detaljerna mycket klarare på led, och plasma är bättre än led eller? (  )
Jag vet att man får offra lite kvalitet för en så stor tv och alla stora apparater buzzar enligt exportsäljaren, men min fråga är; finns det någon inställning som gör att man kan få en bättre svärta (som inte bara är svart utan ger en mjukare övergång)
den tv som jag fick var ny i kartong och jag vill inte ha en begagnad tv som någon annan lämnat tillbaka om jag skulle byta.
Redigerat av Megaman2, 07 juni 2010 - 13:57.
Postad 07 juni 2010 - 15:31
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2 190 inlägg
har en 60'' pk550N som jag köpte på expert. Tv är OK, buzzar lite väl mycket men annars rätt ok.
Det jag undrar är om man skulle kunna göra någon inställning så att bilden får samma tryck som i THX. (det blir jävligt bra, men dessvärre mycket mörk). Vid natt scener blir det ibland en jämn svärta över områden i ansikten. (den har 3 miljoners:1 i kontrast så det borde vara en mjukare övergång tycker man), dvs det känns ibland som att mörka scener så smälter personerna in i väggen bakom. (kan ge bildexempel om det efterfrågas med med LCDskärm) Jag har sett plasma intill LED tv och där tycker jag man ser detaljerna mycket klarare på led, och plasma är bättre än led eller? ( ) Jag vet att man får offra lite kvalitet för en så stor tv och alla stora apparater buzzar enligt exportsäljaren, men min fråga är; finns det någon inställning som gör att man kan få en bättre svärta (som inte bara är svart utan ger en mjukare övergång)
den tv som jag fick var ny i kartong och jag vill inte ha en begagnad tv som någon annan lämnat tillbaka om jag skulle byta.
Förstår inte frågan? Någon inställning som ger samma tryck som THX-inställningen? Varför bara inte använda THX i så fall? Vad har du för inställningar för övrigt? Jag har inte kalibrerat min än men kör på Contrast: 58, Brightness: 46 på ISF Expert 1. Jag får riktigt bra bild från datorn när jag kör HD-material. I de avancerade inställningarna prova att ändra på Black Level. Jag har inställt på high vilket är klart bättre än low för mig. Detta varierar dock beroende vad du har inställt på dina källa som output. Växla mellan high och low så kommer du märka vilket som är rätt för dig(detaljer i skuggor varierar kraftigt med denna inställning).
Postad 07 juni 2010 - 17:58
fidde78
-
fidde78
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har som sagt en LG PJ550N undanlagd som jag skall hämta i veckan. Såg idag att Elgiganten säljer en LG PJ350N för 1000kr billigare är 550N som jag lagt undan. Är det verkligen värt 1000kr för 550n mot 350n? har jämnfört bägge apparaterna och kommer bara fram till att 550n har USB ingång vilket 350n saknar, eller har jag missat något?
Postad 07 juni 2010 - 18:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
(den har 3 miljoners:1 i kontrast så det borde vara en mjukare övergång tycker man)
Nej, nej. nej...
Postad 07 juni 2010 - 19:35
Unregistered95f0390c
-
Unregistered95f0390c
-
Användare
-
-
192 inlägg
Vad är det för skillnad på 60pk550 och 60pk760n?
funderar på dessa eller en 55" lg led.
Har så fruktansvärt svårt att bestämma mig. 20k är max iaf.
Postad 08 juni 2010 - 13:28
ryssen88
-
ryssen88
-
Användare
-
-
156 inlägg
Har som sagt en LG PJ550N undanlagd som jag skall hämta i veckan. Såg idag att Elgiganten säljer en LG PJ350N för 1000kr billigare är 550N som jag lagt undan. Är det verkligen värt 1000kr för 550n mot 350n? har jämnfört bägge apparaterna och kommer bara fram till att 550n har USB ingång vilket 350n saknar, eller har jag missat något?
PJ350N har en usb ingång , men den stödjer bara jpeg och mp3 PJ550N stödjer även divx Vad är det för skillnad på 60pk550 och 60pk760n? funderar på dessa eller en 55" lg led. Har så fruktansvärt svårt att bestämma mig. 20k är max iaf.
PK760N Har inbyggd Wifi och DLNA samt 4 hdmi och 2 usb - Sen är den med i infinia serien, tevens framsida är tillverkad på en enda glasskiva vilket resulterar i inga kanter på insidan PK550N Har inte wifi eller dlna, 3 hdmi 1 usb
Redigerat av ryssen88, 08 juni 2010 - 13:42.
Postad 08 juni 2010 - 19:44
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har nu haft min Pk550N i några veckor är jättenöjd med tvn inga pixlar lite buzzing men inget jag stör mig på
har upptäckt några saker finns lite ir när man tagit fram menyn så ligger den kvar när man tagit bort den i några sekunder eller kör man white wash så försvinner det..
Upptäckte en annan sak när jag såg filmen pandorum häromdagen upptäckte jag att i mörka partier bakom texten så ser det ut som det finns ett ljust svagt streck som kan var 2-3 cm brett som går längre bort än hela texten vet inte om den går över hela tvn i ljusa partier försvinner det helt..
Är det detta som kallas för line bleeding? ..blir det bättre när man kört in tvn och kalibrerat den? kan inte se några streck när jag kör vanlig tv....så det kan varit filmen körde via dator också...
en annan fråga kan denna tv skicka dts ljud?? Jag kör med datorn kopplat till tvn via Hdmi kör tosklink ner till förstärkaren från tvn men när det ska vara dts ljud så lyser inte dts lampan på förstärkaren någon annan som har haft detta problemet?
Postad 08 juni 2010 - 21:38
luringen
-
luringen
-
Rookie
-
4 inlägg
Har haft min i ett par veckor. Extremt hög buzzing. Hade hit en kille från LG, han sa att han aldrig hört en tv som lät så illa förut  Tydliga problem med line bleeding och ghosting också. Positivt är bra svärta och skärpa. Kommer att byta ut den. Frågan är om man ska våga införskaffa en likadan eller satsa på nån annan.
Postad 08 juni 2010 - 21:48
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
en annan fråga kan denna tv skicka dts ljud?? Jag kör med datorn kopplat till tvn via Hdmi kör tosklink ner till förstärkaren från tvn men när det ska vara dts ljud så lyser inte dts lampan på förstärkaren någon annan som har haft detta problemet?
Ingen tv vad jag vet kan skicka dts tillbaka till förstärkaren via den optiska. Brukar väl bara vara stereo skickas via den. Tror det kan ha något med upphovsrättsskydd att göra. Har haft min i ett par veckor. Extremt hög buzzing. Hade hit en kille från LG, han sa att han aldrig hört en tv som lät så illa förut Tydliga problem med line bleeding och ghosting också. Positivt är bra svärta och skärpa. Kommer att byta ut den. Frågan är om man ska våga införskaffa en likadan eller satsa på nån annan.
Skulle tro att det enda som blir bättre är buzzingen. Är det något fel på panelen brukar det visa sig ordentligt.
Postad 08 juni 2010 - 22:37
fidde78
-
fidde78
-
Användare
-
-
171 inlägg
En sista fråga: Är det stor skillnad på upplösning 1365x768 mot 1024x768? Om man kommer se skillnad på det typ? PJ550N har ju det högre och PJ350N det lägre. skall ha bestämt mig vilken tv de blir tills på fredag då den skall hämtas.
Postad 09 juni 2010 - 01:10
vampire_hunter
-
vampire_hunter
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tjoho!!
Ni som har LG50PK550N och som även äger ett Xbox 360 vad har ni för bild inställningar när ni lirar??
Är även intresserad av era Blu-ray bild inställningar
Skulle vara kul att testa era inställingar och se om de är bättre än mina. Jag är inget proffs.
"Sleep well cykelställ"
Redigerat av vampire_hunter, 09 juni 2010 - 01:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|