Panasonic Viera TH-46PZ85
(TV)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ800
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ800
(Datorskärmar)
|
2
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 22 May 2008 - 22:06
Jag hoppas verkligen denna tv är ngt att hänga i granen nu
Någon annan som har beställt ngn?
Postad 23 May 2008 - 17:57
Postad 24 May 2008 - 08:38
Låter ruggigt lockande, de verkar ju vara rätt pålitliga & funnits i några år...
Kollade med Panasonic svenska ang. garanti & fick svaret att man för att kunna lämna in på Panasonic serviceställe i sverige måste ha ett "europagarantibevis"...
Då är frågan...skickar de med det automagiskt eller behöver man be om det...och utfärdar de ett sådant isf...
Fixar de det är jag inte helt avigt inställd till att härma dig
Postad 24 May 2008 - 16:43
Redigerat av Prism, 24 May 2008 - 16:45.
Postad 24 May 2008 - 20:05
3-års garanti + på platsen service + bordsstativ ingick i priset på 23995:-
Postad 24 May 2008 - 20:34
Ändå, det priset för en 42 tummare som är sämre än pio G8 (utom kanske buzzingmässigt) är helt hutlöst.Angående 42PZ800 så såg jag den idag hos Panasonic Center i Stockholm och dom hade några från Panasonic som gjorde olika bildinställningar på skärmen (sändningen var SVT HD) - resultatet var mycket bra! Fin skärpa, stabil svärta och en stilren design som jag gillade skarpt.
3-års garanti + på platsen service + bordsstativ ingick i priset på 23995:-
Postad 24 May 2008 - 21:06
Redigerat av strangedays, 24 May 2008 - 21:08.
Postad 24 May 2008 - 21:12
Evil Angel:
Låter ruggigt lockande, de verkar ju vara rätt pålitliga & funnits i några år...
Kollade med Panasonic svenska ang. garanti & fick svaret att man för att kunna lämna in på Panasonic serviceställe i sverige måste ha ett "europagarantibevis"...
Då är frågan...skickar de med det automagiskt eller behöver man be om det...och utfärdar de ett sådant isf...
Fixar de det är jag inte helt avigt inställd till att härma dig
Jag pratade med dom ang garanti och dom fixar det så jag antar att directshopper skickar med ett sådant jag pratade även med en kille hör på forumt han hade handlat av dom för 3 år sen och han hade inte haft några problem med dom, dock har han inte behövt att ha kontakt med dom ang garanti arbete men jag kollade lite på tyska sidan alá prisjakt och där fanns det kund recensioner och 97% av alla var nöjda med dom (översatte sidan med hjälp av babelfish)
Jag kommer självklart att så fort jag får tven att ta kort och berätta vad jag tycker om den.
Ang pio så tycker jag att det börjar att bli ganska uttjötat att jämmföra hela tiden med allt jag anser att smaken är som baken. Jag äger en gammal panna idag och jag tycker att den är kanon fortfarande av om den inte ens är hd-ready så är svärtan klockren.
Men det är bordstativ och inbyggda högtalare på pannan oxåGör man en prisjämförelse med Pioneer så får man inte glöma att bordstativ och inbyggda högtalare ingår vilket höjer priset på Pioneern med ett gäng tusenlappar (förutsatt att behovet finns).
Hur kan du veta att den är sämre när du inte ens har sett den ?Ändå, det priset för en 42 tummare som är sämre än pio G8 (utom kanske buzzingmässigt) är helt hutlöst.
Redigerat av [Generals]Evil Angel, 24 May 2008 - 21:14.
Postad 25 May 2008 - 10:15
Jag pratade med dom ang garanti och dom fixar det så jag antar att directshopper skickar med ett sådant jag pratade även med en kille hör på forumt han hade handlat av dom för 3 år sen och han hade inte haft några problem med dom, dock har han inte behövt att ha kontakt med dom ang garanti arbete men jag kollade lite på tyska sidan alá prisjakt och där fanns det kund recensioner och 97% av alla var nöjda med dom (översatte sidan med hjälp av babelfish)
Har du en länk till sidan med omdömen?
Letat lite men hittar inget...
Postad 25 May 2008 - 11:01
och här har du babelfish http://babelfish.yahoo.com/
Postad 25 May 2008 - 14:27
Postad 25 May 2008 - 23:29
skriv gärna vad du fick fram utav omdömerna du kanske fick en annan bild utav dom än jag
Det såg allmänt bra ut tycker jag...
Panasonic sverige har fått upp info om PZ800-serien nu
Länk till TH-50PZ800
Redigerat av Winge, 25 May 2008 - 23:29.
Postad 25 May 2008 - 23:53
Hur kan du veta att den är sämre när du inte ens har sett den ?
Man behöver inte direkt jobba på NASA för att kunna tänka ut att Pio G8 kommer stå sig väldigt bra mot dessa nya skärmar från Panasonic. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig att PZ800 presterar bättre än Pio G8.
23995:- för en 42'' PZ800 är helt galet om man jämför med att du får en 42'' Pio G8 för drygt 17000:- i skrivande stund. Eller varför inte en 50'' för 21000:-?
Man måste vara bra dum om man funderar på en PZ800 med dessa priser som har blivit presenterade.
Postad 26 May 2008 - 07:21
Man behöver inte direkt jobba på NASA för att kunna tänka ut att Pio G8 kommer stå sig väldigt bra mot dessa nya skärmar från Panasonic. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig att PZ800 presterar bättre än Pio G8.
23995:- för en 42'' PZ800 är helt galet om man jämför med att du får en 42'' Pio G8 för drygt 17000:- i skrivande stund. Eller varför inte en 50'' för 21000:-?
Man måste vara bra dum om man funderar på en PZ800 med dessa priser som har blivit presenterade.
En Pioneer 42" Full-HD för 17.000??? Varvarvar???
Nej, men man måste ju jämföra apparater med liknande specar...Pioneers Full HD-apparater är svindyra, annars hade jag köpt en direkt...jag vill inte köpa en 50" HD Ready-variant i nuläget...och ja, jag vill ha en full-hd....tänkte köra tv-spel, ev.HTPC & kolla bilder på den och det blir skillnad, jag lovar...
Men som sagt, hade jag inte haft begränsat med pengar hade det nog blivit en Pioneer istället.
Men visst, 32 papp känns lite dyrt...det handlar väl om van man vill ha kontra vad man vill ge, och nästa år kommer bättre modeller...
Postad 26 May 2008 - 07:43
Eftersom det är bilden man tittar på och inte specen lär det ju vara vettigare att jämföra apparater med avseende på bildkvalité - inte specen. Om det sen råkar vara så att nått i specen förklarar ett bildmässigt övertag man sett må så vara, men att utgå från spec är att utgå från fel ände.Nej, men man måste ju jämföra apparater med liknande specar...
Postad 26 May 2008 - 11:21
Eftersom det är bilden man tittar på och inte specen lär det ju vara vettigare att jämföra apparater med avseende på bildkvalité - inte specen. Om det sen råkar vara så att nått i specen förklarar ett bildmässigt övertag man sett må så vara, men att utgå från spec är att utgå från fel ände.
Förvisso...jag har ju inte sett den än, men jag är inte så sugen på att skala ner en full HD-signal när jag ska ha en såpass stor tv...skulle jag bara köra film hade jag kanske tänkt annorlunda...
Postad 26 May 2008 - 11:52
Men så kommer G8 inte vara ett alternativ länge till heller eftersom dom kommer vara slut snart.
Postad 26 May 2008 - 12:12
Varför säga saker som att "Pio G8 ar mycket bättre" innan dom ens sett pz800?????
Fanboys i all är men tänk ta det lite lugnt
Postad 26 May 2008 - 15:28
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 26 May 2008 - 15:28.
Postad 26 May 2008 - 16:01
Tillbaks till tråden.
Pratade med panasonic idag och fick besked om att dom skall börjas säljas den 3-4 juni det är ju bara hoppas att tyskland får samtidigt
Winge: Skall du oxå beställa från Directshopper ?
Redigerat av [Generals]Evil Angel, 26 May 2008 - 16:02.
Postad 26 May 2008 - 16:10
plus att om man köper panna istället för pio så slipper man massa inbränningar och skit som den lider av.
Ehhh du kanske tänker på pioneers plasma apparetr som kom för några år sen G5 och G6 led väl av stora problem med inbräningar. MEn har inte hört någon som har problem med dagens pio tv.
SJälv äger jag en panna ( snart piog9
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 26 May 2008 - 16:11.
Postad 26 May 2008 - 16:44
Skit samma ******s av allt kommer detta alltid att finnas men det är INGEN som kan säga att ngt märke är bättre än ngt annat eftersom det är din egna syn som avgör plus att om man köper panna istället för pio så slipper man massa inbränningar och skit som den lider av.
Fakt och länk plz annanrs får du.....
Postad 26 May 2008 - 19:35
Hehe det är väl lika bra att svara då man inte får sig enFakt och länk plz annanrs får du.....
Här är länk till tven
http://www.directsho...nseher-plasma_p
Sen kostar det 100 euro i frakt
Såg min beställnig ut
Menge Produktname Preis
1 Panasonic TH-50 PZ 800 E 127cm 2.283,00 EUR
1 Versandkosten 100,00 EUR
Gesamt 2.383,00 EUR
Enthaltene ges. Mwst. 380,48 EUR
Postad 26 May 2008 - 19:58
"om man köper panna istället för pio så slipper man massa inbränningar och skit som den lider av."
Postad 27 May 2008 - 07:11
Det återstår att se när pio ska börja använda panasonics skärmar om något år.Säger bara att dom svenska priserna ligger helt fel på pz800 om man jämför mot pio som alltid kommer vara nr1 på plasma.
Postad 27 May 2008 - 12:11
Skulle man köpa en pz800 för 32 lax så e man nog inte helt frisk i pallet va ??
Specielt inte när man kan köpa en pio G9 för 30.
Nää där skjuter nog panna sig själva i foten !!
Med tanke på föregående modellers prissättning där 1st 50" FullHD Pioneer kostade lika mkt som 2 st 50" PZ700 FullHD så har jag väldigt svårt att tänka mig att priserna kommer se ut som de gör när apparaterna väl börjar säljas.
Pioneer har alltid legat i framkant vad gäller plasma. Anledningen är väl att de riktar in sig på proffsmarknaden och använder bättre element i sina apparater och gissningsvis lägger mkt pengar på utvecklingen (betalar för väldigt kompetent folk). Man kan ju inte de facto säga att det kommer vara likadant denna gången, men med erfarenhet i bakluckan så känner jag mig rätt säker att det kommer bli Pioneer som tar hem bild-rejset om man är ute efter en korrekt bild, med god svärta och bra kontrast samt i ett mkt gediget och vackert chassi. Även deinterlacing-biten tror jag kommer bli bättre på Pioneer där det redan i visat sig vara lite problem på PZ8x modellerna.
Hade Panasonic inte skalat av THX certifiering (som finns på PZ850) kanske läget varit lite bättre, men just nu har jag inte särskilt höga förhoppnigar att man skall kunna göra att klipp o få en Pana som slår Pio G9 på fingrarna
Mina förhoppningar är givetvis att Pio håller (eller sänker) sina prsier och att Panasonic inser att de måste sänka när test-resultaten börjar rulla in.
Alternativt att Pio gör ett lika bra resultat som de gjort tidigare och att Panasonic överträffar detta med sin nya serie. Detta skulle vara ett makalöst lyft för Panasonic, men om man bara tittar på tex inställningsmöjligheter mellan de båda så har Panasoni envisats med att inte släppa in oss europeer i "proffs-menyerna" ens på den nya PZ800 som i mina ögon är på tok för högt prissatt.
Gillar Pioneers nya benämning på kontrastvärde på deras hemsida....EXTREM (nuff said
Frågan är om EXTREM > 30 000:1 native (Panna) och om Panna klarar 30 000:1 med färgerna rätt...
Men den som lever får se :-)
Boogieman
Redigerat av bigbadboogie, 27 May 2008 - 12:19.
Postad 27 May 2008 - 12:34
Frågan är väl först och främst vad Pannas specade 30.000:1 är i verkligenheten?Frågan är om EXTREM > 30 000:1 native (Panna) och om Panna klarar 30 000:1 med färgerna rätt...
Kalibrerad ska väl G9 ligga runt 40K:1, troligtivs hamnar PZ800 runt 5000:1.
Men ja, Panna lär se till att prissätta sin PZ800 "rätt", beroende nu på hur hur den förhåller sig till Pio kvalitetsmässigt. Personligen blev jag besviken när det kom fram att EU-modellen kommer ha lika avskalade menyer som vanligt, totalt idiotiskt rent ut sagt.
Postad 27 May 2008 - 13:35
Jag måste erkänna att jag är rätt sugen...men jag avvaktar gärna & ser hur det går för dig & när de får in den i lagerWinge: Skall du oxå beställa från Directshopper ?
Postad 27 May 2008 - 19:56
It can't quite match the depth of black evinced by Pioneer's Kuro plasmas, such as the PDP-5080HD, but it most other areas, including color accuracy and uniformity, it's superior.
Panasonic PZ800U
Postad 27 May 2008 - 20:20
USA varianten fick riktigt bra betyg av CNET. Jämfört med Pioneer 8G så var den lite sämre på en del punkter men på en del andra överlägsen Pioneer. En del problem med 24p dock...
Panasonic PZ800U
Postad 28 May 2008 - 00:02
Hehe det är väl lika bra att svara då man inte får sig en
Här är länk till tven
http://www.directsho...nseher-plasma_p
Sen kostar det 100 euro i frakt
Såg min beställnig ut
Menge Produktname Preis
1 Panasonic TH-50 PZ 800 E 127cm 2.283,00 EUR
1 Versandkosten 100,00 EUR
Gesamt 2.383,00 EUR
Enthaltene ges. Mwst. 380,48 EUR
Vad är det för några garantier och sånt som gäller på Panasonic när man beställer från Tyskland?
Postad 28 May 2008 - 08:08
Det tror jag inte, de må inte vara bästa sajten i världen men de verkar ha mer koll än genomsnittet iaf.Där i CNET läsr de manualen och ger betyg
![]()
![]()
Men frågan är vad US PZ800 har gemensamt med EU PZ800. Dessutom går det inte att jämföra US 5080 med EU 5080 då den senare har mkt bättre färgåtergivning, snudd på perfa och efter gråskale-kalibrering troligtivs bättre än cnets US PZ800.
Hmm, ante mig, 48 Hz lät aldrig som en bra idé. Thats why andra kör i 72 Hz...We tested the Panasonic's "24p direct in" mode by setting it to 48Hz and switching our PS3 to 1080p/24 mode. After doing so, the first thing we noticed was significant flicker, which was most obvious in brighter areas of the picture, such as the overcast sky or sun-scorched desert hardpan, but was present throughout. The flicker made the image basically unwatchable, and we much preferred the look of standard 60Hz mode. If it weren't for the flicker, however, the 24p mode would be great, because it did make movement appear more natural, removing the hitching in motion associated with 60Hz's necessary 2:3 pull-down process. We feel most viewers will notice and object to the flicker enough to abandon the 48Hz setting, however.
Jösses, bra jobbat THX...de ställer inte ens krav på att väldigt BASIC videoprestanda ska infrias.and despite the fact that THX mode didn't pass blacker-than-black parts of the video signal
Om detta stämmer så är det iaf ett fall framåt mot billigare Pannor som är lite för platta/kontrastsvaga i deras mest korrekta lägen.The Panasonic doesn't have a Gamma setting but, according to our eyes and measurements, gamma was excellent (averaging right around 2.2 if you're curious).
I ett mörkt rum föredrar dock många en högre gamma för anpassning till den mörkare omgivningen och för att få mer bild-kontrast. Återigen, varför inte ett Gamma-reglage Panna?
Lite soft med videobaserat material, funkar bra med NTSC filmmaterial. Hoppas att EU modellen kirrar PAL filmmaterial lika bra...With lower-quality sources the TH-50PZ800U performed about average in THX mode. It didn't quite resolve every detail of the DVD format, according to the resolution chart on the HQV DVD, and as a result details in the bridge and grass from that disc looked a bit softer than the other displays in our test. On the other hand, the Panasonic did a fine job of removing jaggies from diagonal lines and a waving American flag, and its 2:3 pull-down detection kicked in effectively, if not quite as quickly as some sets we've tested.
Till sist, nått för den upplösningshysteriske kanske...?
Speaking of program material and resolution, it again bears mentioning that we really couldn't discern any difference in detail between the 1080p Panasonic and the 1366x768 Pioneer when watching the Blu-ray, or any other normal material. From a our seating distance of about 8 feet, fine details such as the fabric of a car seat, strands of hair, and shrubs on the distant prairie looked equally sharp on both displays.
Baserat på cnet review så: Om EU PZ800 är som US PZ800 (med lite tur är den snarlik bara att de slitet bort THX-loggan...) är det tveklöst den bästa plasma Panna har gjort - men ja de kan inte sälja den till nuvarande riktpris då det finns vassare konkurrenter.
Redigerat av pacman, 28 May 2008 - 08:08.
Postad 28 May 2008 - 16:52
Postad 28 May 2008 - 18:41
Det här kallar jag för U turnJag anullerade min order på pz800 och köpte en pioneer 508xd av hembioconsult.se ist känns som ett bra köp
Postad 28 May 2008 - 19:30
Det här kallar jag för U turn
Jag fick ge 23400 men jag tror jag skall ändra till 5080xd jag kommer aldrig att isf kalibrera ändå.Hehehe ok. vad fick du ge ?? tror du blir mycket nöjd
och den kostar ju bara 20990:- så kan man köpa en bluray spelare oxå
Postad 29 May 2008 - 22:01
Då förstår jag om många tycker pannas nya är lite väl dyra...det som har hållit mig ifrån dem har varit de höga priserna & att jag vill ha just full-hd...men de nya priserna ställer det hela i en helt annan dager sas
Postad 30 May 2008 - 07:52
Det har inte slagit dig innan att folk tycker Panna verkade dyra eftersom folk är tämligen säkra på att Pion ger bättre bild?Oj...hade ingen aning om att G9:orna skulle vara uteslutande Full-HD-paneler...
![]()
Då förstår jag om många tycker pannas nya är lite väl dyra...det som har hållit mig ifrån dem har varit de höga priserna & att jag vill ha just full-hd...men de nya priserna ställer det hela i en helt annan dager sas
Postad 30 May 2008 - 12:40
Det har inte slagit dig innan att folk tycker Panna verkade dyra eftersom folk är tämligen säkra på att Pion ger bättre bild?
Nu ska vi inte vara sådana
Jag var rätt säker på att pion skulle ge bättre bild vad gäller svärta & djup i bilden, men jag ville ha en full-hd...& kan man få en full-hd pioneer för samma pris som en panna i samma storlek är det inte mycket att prata om...övriga stereoprylar jag har är samtliga pioneer, så jag gillar dem verkligen, det som har stört mig är priset...
Postad 01 June 2008 - 21:43
Om jag förstått saken rätt så är det Pioneer som är nr1 på plasma tv. Men betyder inte det att Panasonic är god 2:a?
Postad 01 June 2008 - 21:49
Postad 01 June 2008 - 21:53
Fast till Pio får man inga högtalare med, eller har jag läst helt galet? Tänkte eftersom jag inte äger nån hemmabio anläggning.
Postad 01 June 2008 - 21:55
Postad 01 June 2008 - 22:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
5 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler