Edit
Stör mig aningens att svärtan i det svarta över och under en film inte är lika svart som ramen

Får väl täcka över å måla ramen mattsvart

Eller alltid ha inzomad bild

Redigerat av moparman, 14 juli 2010 - 22:06.
59 relaterade trådar
Postad 14 juli 2010 - 19:13 ![]() Edit Stör mig aningens att svärtan i det svarta över och under en film inte är lika svart som ramen ![]() Får väl täcka över å måla ramen mattsvart ![]() Eller alltid ha inzomad bild ![]() Redigerat av moparman, 14 juli 2010 - 22:06. Postad 14 juli 2010 - 22:48 Hur fungerar tvn i vanliga sd-sändningar? Expert skriver att man får 5% rabatt om man har 5000poäng på med mera kortet (dvs man har handlat för 5000kr), kan man få rabatten i efterhand? Köper vi tvn för 15999:- kan vi då senare lösa in rabatten på det köpet? Eftersom vi får 30 dagars öppet köp. Eller blir vi tvugna att lämna tillbaka tvn och köpa den igen? Kan man låna ett med mera kort om man har någon annan anhörig som har ett sådant och har denna check? Hade suttit fint med 5% rabatt. Någon som köpt denna tv från mediamarkt? Eller skulle dom kunna beställa hem den? Läste att roggavw haft dåligt bemötande från någon kedja, vilken kedja var det? Postad 14 juli 2010 - 23:00 Jag sitter 3.2 meter ifrån ungefär och det går hur bra som helst för mig. Men vist ser man program som är inspelad i kass kvalitet. Tycker ändå det fungerar bra..Sitter ju lite längre bort än vad du kommer att göra men . Postad 14 juli 2010 - 23:06 Postad 14 juli 2010 - 23:17
Jag ansökte om ett medmerakort och samtidigt köpte jag en 5% check på Tradera för 60 spänn och så använde jag den. Det gick utmärkt! Postad 15 juli 2010 - 06:04 ![]() Skall åka till MM senare idag och konfrontera säljaren och hans chef.... Dom sa igår att dom skulle ringa upp senare under dagen...... vet inte hur långa deras dagar är men än har dom ej ringt............. Postad 15 juli 2010 - 06:31
Vilket MM är det? Ska oxå till MM idag och hade tänkt hämta en 550 men den kommer dem inte kunna ta in under hela året sa dem... blev hänvisad till 250. Örebro gäller för mig iaf. Postad 15 juli 2010 - 07:23 Postad 15 juli 2010 - 07:26
Varför just via Dustin? Studentrabatt? Annars 60PK550N 15204 kr (inkl. frakt) via Expert med kupong.
![]() Vid det här tillfället var det molnigt väder ute och jag hade persiennerna nere utan att dra för dem helt. Vägg mitt emot TV:n är vit! THX-läget rakt av, ingen kalibrering och tv:n är endast spelad i ca 20 timmar. Tycker det är helt ok svärta och förhoppningsvis blir den bara bättre. Redigerat av krillin, 15 juli 2010 - 07:57. Postad 15 juli 2010 - 07:35
Jag har tre meters avstånd och den står för närvarande på stativ. I början kändes den väldigt stor, nästan att "50" skulle ha räckt". Nu, en vecka efter mitt köp, känns den alldeles lagom i storleken. Jag åkte hem till mina föräldrar och lånade ett kort för att sedan använda i butik. Bestämde mig istället för att köpa via nätet då de tog ut 500 kr för hemkörning och att de inte hade den i lager. Registerade mammas medmera-kort i min profil på expert och använda en av deras kuponger, supersmidigt! 15690 - 5% + 299 frakt blir drygt 15200 kr och mina päron får tre värdecheckar. Beställde min tv 15:55 och hade den nästa dag 10:30. Om bara kartongen kunde varit lika smidig att få in i lägenheten ![]() Redigerat av krillin, 15 juli 2010 - 07:39. Postad 15 juli 2010 - 08:18 Nu är det ju svårt att se och bedöma ett kort men.. Nog verkar det som att du också ser rätt stor skillnad mot ramen .. Är väl kanske bara jag som hade för stora förväntningar på en plasma ![]() Postad 15 juli 2010 - 08:22
Vilket dumt påstående. As usual. Det finns bättre plasma aktörer som ger bättre bild, vet du väl? nog sagt... vill inte nån ny på forumet ska råka läsa din kommentar om en budget modell från de svagaste märket och sen bedöma plasma tekniken som förlegad och dålig. Vill du ha svärta går du till G20. Nuff said. Postad 15 juli 2010 - 08:36 Jag börjar tro att du med mening försöker skriva så efterblivna inlägg som möjligt för att reta folk.. Fattar du inte vad den här meningen nedan betyder så ...Jaa...Du brukar ju inte förstå skriven svenska så jag har inga större förhoppningar moparman Är väl kanske bara jag som hade för stora förväntningar på en plasma ![]() Sen vet du ju att Panasonic efter några år har samma svärta som LG men det har du väl glömt... Vad nu Panasonic ens har att göra i den här tråden... Du kanske skulle ta å kasta ut tjocktv och börja med att köpa dig en plasma Edit Tack vare dig så var det ytterst nära att jag struntade i plasma överhuvudtaget.. Man blir ju så less ditt fanatiska betende så man nästan skyr plasma som pesten ![]() Redigerat av moparman, 15 juli 2010 - 08:40. Postad 15 juli 2010 - 08:45
Hoppas inte för mycket. Pratade med Dustinhome om modellerna i måndags och de hade inget datum alls. Skulle förmodligen vara minst några veckor innan de fick in 550n... Postad 15 juli 2010 - 08:49
Du dömer ut hela plasma-teknologin med ditt påstående. " kanske bara jag som hade för stora förväntningar på en plasma" Du hade för stora - än vad din plånbok ville lägga ut. LG ligger ju sist enligt många experter. Nu orkar jag inte mer, du skrev klumpigt och jag kände behovet att rätta. Plasma teknologin kan erbjuda en bild lika svart som ramen. Gå till panna eller pioneer. Postad 15 juli 2010 - 09:00
Tar dustin verkligen in N-versionen? Menar du inte 60Pk550? Postad 15 juli 2010 - 09:03
Det är i Sundsvall............. jag kan nöja mig med en 250 bara jag får den till samma pris jag skulle ha fått köpa den i förra veckan......14990:- inte 18000:- som dom vill ha nu...... Postad 15 juli 2010 - 09:10 Ja eftersom jag äger en LG så är det väl inte svårt att lista ut att det jag skrivit gäller min egen tv såklart. Skulle kanske skrivit tv efter plasma för att ingen ska missförstå. LG ligger sist? ja det får stå för dig.. Mm...Panasonic är ju helt svart..Konstigt då att alla vill att den ska få ännu bättre svärta.. Men det är väl alla andra som ser fel gissar jag Redigerat av moparman, 15 juli 2010 - 09:11. Postad 15 juli 2010 - 09:15
Bättre har ingen bett om. Bara hemmabio entusiasterna på en skara av 10 personer. Wolfy, Trebban etc som äger en KURO 500M för dubbla priset. Nu går jag ut ur tråden Postad 15 juli 2010 - 09:54
Syftade på 550:n och inte N modellen ![]() Postad 15 juli 2010 - 19:05 Det löste sig till att jag fick köpa en för det gamla priset till slut... även om jag ville ha en 550 just för att den har 1st extra HDMI så är jag nöjd...... så i kväll blir det film...... Postad 15 juli 2010 - 19:18 Står det N sist i modell betäckningen så är det för norden och inget annat sen många av dom LG som säljs i sverige är importerade från England. Postad 15 juli 2010 - 20:50 Fläktarna verkar sitta nertill för där är den inte ett dugg varm...men som sagt, upptill...********! När man har tv:n på ett tag så höjs värmen i vardagsrummet med 3 grader jämfört med andra rum känns det som. Blir lite orolig... något som blir så varmt och ska hålla i många år brukar inte gå ihop. Postad 15 juli 2010 - 21:11
Gick precis förbi min tv och tänkte samma sak. Min är som varmast ute i hörnen av ngn anledning.. Postad 15 juli 2010 - 21:11 Hoppas du bor i hus .. Isåfall kan du dra av värmen i vardagsrummet till vintern eller halva huset ![]() Postad 15 juli 2010 - 21:14 Postad 15 juli 2010 - 21:48 Hoppas du bor i hus .. Isåfall kan du dra av värmen i vardagsrummet till vintern eller halva huset ![]() Postad 15 juli 2010 - 22:59 Imorgon så annulerar vi ordern. Tycker ändå att dustin borde ha hört av sig så snart dom visste att dom inte kunde leverera i tid. Dom har ju ändå gett oss 2 olika leveransdatum efter det senaste så hörde dom inte av sig, varken via mail eller telefon, det tycker jag är rätt så dåligt. Jag får ju hellre till svar att dom inte vet när den kommer än att man tror att den ska komma vilken dag som helst, beställningen gjordes ju i slutet av maj. Känns tryggare att köpa i butik här också, om det skulle vara något som strular så är det ganska skönt att kunna prata med någon på ansikte mot ansikte, brukar vara lättare att få hjälp än att någon ska slingra sig i telefon. Nu hoppas vi på att köpa 60"lg pk550n tvn nästa vecka =) Ska man köpa en extraförsäkring på tvn? Tror den skulle gå på 3400:- kändes väldigt dyrt, hur skulle ni gjort? Har hört om någon försäkring man tecknar via internet som täcker hemelektronik, någon som har erfarenhet? Känns som att man vill försäkra en sådan sak på något sätt. atava.se tror jag sidan heter. https://www.atava.se...t/...B6rsäkring tacksam för svar Postad 16 juli 2010 - 00:08
Hei, jeg har en LG 50PK250N. Fant noen ut om man kan endre disse grå feltene i 4:3 til svarte? Takker for svar, Hilsen Øyvind, Norge Postad 16 juli 2010 - 07:11 Min sambo tog extra försäkring.. Jag brukar aldrig ta nå sånt.. Men vi har en unge på 1år å 4 månader så de känndes säkrast.. Men för de pengar försäkringen kostar så är de bäst pojken slänger ett glas vatten på tv efter nått år ![]() Postad 16 juli 2010 - 10:44 Postad 16 juli 2010 - 11:05 50 tum är ju som standard nu så ska man ändå ha en tv några år så är 60 tummaren rätt val.. Det är en grym skillnad motför 50. Känns som att det är ett stort djup i bilden motför min tidigare LCD 50 tum. Och att bilden är så klar..Lite som att titta ut genom ett fönster .. Hade den nu bara haft bättre svärta hade den fått 10 poäng. Nu ger jag den en 9:a. Det finns trots allt lite småstöriga grejor.. Ser gula skuggor ibland.Mest i spel. Lite line bleeding vid text ibland..Inte så ofta men. Svärtan är inte riktigt nog bra för mig. När jag ser filmer på natten och filmen utspelar sig i mörker som tex serien 24 så syns en rätt stor skillnad mellan ramen och det svarta över och under bilden.. Kanske bara jag som hade för höga förväntningar på en LG plasma i det avseendet då de flesta andra här verkar mycket nöjd..kanske är nå knas me min ? Postad 16 juli 2010 - 12:21
Om du ger en 60tummare för 16000 en 9a så kanske du bör vara nöjd? ![]() Redigerat av uberweiss, 16 juli 2010 - 12:22. Postad 16 juli 2010 - 13:51 ![]() Sjukt nöjd är jag, helst med tanke på att den kostade 16k. För de allra flesta tv tittare räcker den här väldigt långt Edit Aldrig sett så mycket djurprogram som nu ![]() Program om sälar nu heh Redigerat av moparman, 16 juli 2010 - 14:29. Postad 16 juli 2010 - 14:41 Ursäkta OT ![]() Postad 16 juli 2010 - 16:01
Kul att du tar upp det, för jag fick hem Life BDn i brevinkastet för ett par timmar sen och skall snart avnjuta den på min 60PK550 ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered8147b14e, 16 juli 2010 - 16:08. Postad 16 juli 2010 - 16:27
Var iväg idag och kollade men kunde inte inte vare sig 50 eller 60 tummaren. Var överallt, MediaMarkt, Siba, Elgiganten, OnOff och Expert. Frågade jag efter den så ville bara säljarna lura på mig nått skit. Nyss flyttat och behöver en TV ju. Funderar att beställa 60pk250 från Dustin. Postad 16 juli 2010 - 18:13 Postad 16 juli 2010 - 22:08 Tyckte att texten gav skuggor åt bägge håll, speciellt mot mörkare bakgrund. Har tidigare upplevt fenomenet via digitalboxen, men antog det var pga RGB-scarten -> HDMI splitter, men samma sak verkar som sagt också finnas via Blu Ray -> HDMI-splitter. Någon fler som upplever samma? Postad 16 juli 2010 - 22:41 Ser det lite då och då. Inte alltid. Line bleeding kallas det Postad 17 juli 2010 - 13:57 ![]() Tråkiga är att jag misstog storleken på lådan helt åt **** så den fick inte plats i kärran, måste hämta ut den imorron med större bil ![]() Postad 17 juli 2010 - 14:23 Det bästa du gjort på länge. Gör oss nu alla en tjänst och håll dig borta även från forumet så slipper vi dina trådintrång och Panasonictrollande. Under tiden kan du gå och köpa din första tv så du vet nåt om verkligheten. Postad 17 juli 2010 - 14:25 Ska tänka på dig då DoctorPepper ![]() Hoppas du blir lika nöjd som jag är ![]() Postad 17 juli 2010 - 14:28 Välkommen i gänget Pepper! ![]() Gjorde samma tabbe som dig och missbedömde storleken på kartongen och fick ta Experts egena utkörning till dagen efter ![]() Men den som väntar på nåt gott! Redigerat av masse70, 17 juli 2010 - 14:28. Postad 17 juli 2010 - 14:39
Tack för omtanken! Kommer nog ha svårt att sova inatt, säkert drömma att jag tappat bort kvittot eller att TVn går sönder haha.
Skönt att man inte var ensam om den tabben då ![]() Postad 17 juli 2010 - 14:40 Ett grymt djup i bilden.Såg nån dokumentär igår om hajar och det var mäktigt..Som att titta in i ett akvarium Vet inte exakt..Men nåra 100 brukar det väl kosta. Du hinner kanske än ![]() Redigerat av moparman, 17 juli 2010 - 14:41. Postad 17 juli 2010 - 15:14 Har för mig att det låg nånstans mellan 3-500:- Postad 17 juli 2010 - 15:43
Kände det med, tänkte först att 60 skulle bli för stort eftersom jag bara har en 1a, men vid närmare eftertanke så är det mycket rymligt och jag kommer ändå sitta 2,5-3 meter från TVn så 60 blir nog perfekt. Kan det måhända ha varit "Expedition Great White" du kollade på? Intressant dokumentär om inte annat ![]() Tyvärr så var jag där 10 min innan stängning ![]()
Okej, eftersom jag drog på med deras 5-åriga trygghetsförsäkring så får jag nog spara de slantarna och låna farsans kombi ![]() Postad 17 juli 2010 - 16:12 ... bara för att förtydliga, sk "line bleed" finns hos alla typer av displayteknik så det är inte en egenskap isolerat till plasma TV. Redigerat av Wolfy, 17 juli 2010 - 16:12. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |