Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

4 nya Sharp 1080 LCD tv'n - XD1E serien

4053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-37XD1E (TV) 1 8,7 (19) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1E (TV) 1 9,11 (53) Inga priser
Sharp Aquos LC-46XD1E (TV) 1 8,99 (71) Inga priser
Sharp Aquos LC-52XD1E (TV) 0 8,93 (14) Inga priser
Sharp Aquos LC-42XD1EA (TV) 1 8,95 (20) Inga priser
64 relaterade trådar
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
Död pixel på Sharp 46" XD1E (16 inlägg) 16 år sedan
Har du haft problem med din Sharp XD1E? (197 inlägg) 16 år sedan
LCD-TV 1080P som funkar med media-PC? (11 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 - ljud på en Sharp 46XD1E (17 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Sony vs. Sharp (72 inlägg) 16 år sedan
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg) 17 år sedan
Inställningar för : Sharp LC-42XD1E (27 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E. Ljudkvalitet. (1 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1EA (8 inlägg) 17 år sedan
Datorbild från Sharp XD1E (6 inlägg) 17 år sedan
37/40" LCD - Sharp XD1E, Sharp X20E eller Sony D3000? (1 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 eller Sharp LC-42XD1EA? (8 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46W2000 eller Sharp LC-46XD1E ? (84 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E eller Sony KDL-46W2000 (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E (51 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC46XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp aquos Sharp aquos lc-42xd1ea, Fel eller? (14 inlägg) 17 år sedan
Viaccess CA modul (12 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Sharp 42XD1E, pålitlig TV eller skräp? (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46D3000 vs Sharp LC-46XD1E vs LG 42LY95 (4 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor kring LC-42XD1E (16 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-42XD1E eller Sony KDL-40W2000 (37 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 17 år sedan
PC till Sharp LC-42XD1E (17 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-46XD1E. PS3 & Bildinställning. (5 inlägg) 17 år sedan
LG 47LB2RF eller Sharp LC-46XD1E ? (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E & Pixelgaranti (2 inlägg) 17 år sedan
Köptips för ny 46" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, utomlands eller i sverige (5 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlägg) 17 år sedan
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlägg) 17 år sedan
SHARP LC-52XD1E - Har den pixel mapping? (3 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (5 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E (0 inlägg) 17 år sedan
sharp 42xd1e eller 46xd1e (7 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Dagens och morgondagens TV? (14 inlägg) 17 år sedan
Sony X2000 46" eller Sharp 52" (6 inlägg) 17 år sedan
Sharp 46XD1E, HDMI (6 inlägg) 17 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlägg) 18 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42LB2R Eller Sharp LC-42xd1e? (22 inlägg) 18 år sedan
LCD 46" tummare - Stora prisskillnader (17 inlägg) 18 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 18 år sedan
LG 37LB2R eller Sharp LC-37XD1E (6 inlägg) 18 år sedan
Vilken är bäst? (5 inlägg) 18 år sedan
Sharp/Sony/Samsung (2 inlägg) 18 år sedan
Alternativen 1080p LCD skärmar. (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 10 januari 2007 - 08:49

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt alla i tråden som undrar hur analog tv eller SDTV från Comhem etc ser ut på TVn - vad ska man med en 1080p TV i 42/46/52" storleken till om det är främst sådant man kommer att titta på?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår verkligen alla i tråden som undrar hur "vanlig" TV ser ut i dessa apparater, det är ju ändå SDTV som står för 90% av utbudet idag.

Om man köper en TV för över 20k så är det väl befogat att den ska kunna visa de TV sändningar som finns och inte bara ge valuta för pengarna när man matar den med 'state-of-the-art' material? Det är som att köpa en svindyr mobil som endast funkar o Sthlm city eller där signalen är råstark.

Jag blir så j**la trött på det här, det är 2007 och fortfarande kan ingen bygga en plattskärm som funkar 100%-igt.

Postad 10 januari 2007 - 08:56

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Kan bara meddela att jag är SUPERNÖJD med min 42" som jag fick i torsdags förra veckan!.

Jag har ingen buzzing eller problem med vinkeln som vissa andra hade problem med,

sen att jag inte kör något HD alls är en annan femma, jag vill vänta på den "nya" xbox360 som har större hd (120gb) HDMI-utgång och bättre kylning codename "ZEPHYR", detta är bara ett rykte iofs men jag tror dom kommer släppa den snart B) och då ska det köpas!. INKL HDDVD-spelare!

sen kommer även microsoft att släppa IPTV till Xbox360!. Teamxbox.com

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka är de första siffrorna i serienummret på din tv? Jag skall kolla på min där hemma ikväll. Var det inte någon här som tror sig kunnat se koppling mellan serienummer/buzz-exemplar?
(Jag har "buzz" på min).

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har 6114......

Postad 10 januari 2007 - 09:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Jag förstår verkligen alla i tråden som undrar hur "vanlig" TV ser ut i dessa apparater, det är ju ändå SDTV som står för 90% av utbudet idag.

Om man köper en TV för över 20k så är det väl befogat att den ska kunna visa de TV sändningar som finns och inte bara ge valuta för pengarna när man matar den med 'state-of-the-art' material? Det är som att köpa en svindyr mobil som endast funkar o Sthlm city eller där signalen är råstark.

Jag blir så j**la trött på det här, det är 2007 och fortfarande kan ingen bygga en plattskärm som funkar 100%-igt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med blackburn_. Tittar man 90% på SD sändningar så köp en billigare bildrörs Tv om man kräver "perfekt" bild. Eller en billig lågupplöst plasma eller LCD om man vill hänga den på väggen...
Man köper inte en Ferrari för att kunna bantävla och åka ut i skogen och härja off road tex. B)
Jag kommer beställa 46:an av den här nu i veckan och byta ut min 42" LG plasma.
Ser SD Tv dåligt ut på den må det vara hänt eftersom jag vet att Tv-sändningarna är i så dålig bitrate från Boxer.
Jag vill ha en 1080P nu när jag skaffat en Ps3 och vill testa 1080P.
Har en Dreambox och där kan man se bitraten och på Tv3, Tv4 & Kanal5 m.fl så är den minst hälften av vad jag skulle vara något nöjd med. SVT har rätt OK bitrate...

Som alltid så gäller regeln skit in, skit ut! B)

Postad 10 januari 2007 - 09:35

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har ni sett tråden >Svar från Sharp Sverige ang betraktnings vinkel <

Postad 10 januari 2007 - 09:50

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag håller med blackburn_. Tittar man 90% på SD sändningar så köp en billigare bildrörs Tv om man kräver "perfekt" bild. Eller en billig lågupplöst plasma eller LCD om man vill hänga den på väggen...
Man köper inte en Ferrari för att kunna bantävla och åka ut i skogen och härja off road tex.  B)
Jag kommer beställa 46:an av den här nu i veckan och byta ut min 42" LG plasma.
Ser SD Tv dåligt ut på den må det vara hänt eftersom jag vet att Tv-sändningarna är i så dålig bitrate från Boxer.
Jag vill ha en 1080P nu när jag skaffat en Ps3 och vill testa 1080P.
Har en Dreambox och där kan man se bitraten och på Tv3, Tv4 & Kanal5 m.fl så är den minst hälften av vad jag skulle vara något nöjd med. SVT har rätt OK bitrate...

Som alltid så gäller regeln skit in, skit ut!  B)

<{POST_SNAPBACK}>

För en som vill kunna se på SDTV och köra 1080p via PS3 eller liknande så behöver man då alltså 2 olika apparater? En CRT för att kunna få hygglig bild via SDTV och en 1080p skärm för PS3:an?

OK, då spelar jag i helt fel division, otroligt dumt av mig att begära att en 30k TV ska kunna fixa båda saker...

Postad 10 januari 2007 - 09:55

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt alla i tråden som undrar hur analog tv eller SDTV från Comhem etc ser ut på TVn - vad ska man med en 1080p TV i 42/46/52" storleken till om det är främst sådant man kommer att titta på?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kanske istället skulle ha sagt "Jag förstår inte alla som blir förvånade över att Comhem/Boxer/BBB/analog SDTV inte ser speciellt bra ut på en tv som är på ca 42" eller större". TVn kan inte trolla (eller ok då lite trollar den allt med bilden men du förstår vad jag menar). SDTV är i upplösningen 720x576 och det finns inte en chans att det kommer se riktigt bra ut på en stor TV OM man inte fyller dessa pixlar med så mycket information som det bara går, något som Comhem/BBB/Boxer/analog SDTV inte gör tyvärr. Väntar man på att det ska komma en stor TV som får Comhems SDTV sändningar att se bra ut på en så här stor TV så väntar man förgäves.

Jag har precis som ktd beställt en 46"are men jag vet redan innan jag får den att Comhems sändningar inte kommer se särskilt bra ut så det kommer inte komma som någon överraskning. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med information i sändningen för att TVn ska kunna få det att se riktigt bra ut (även om allt såklart är subjektivt, man blir ju lätt "fartblind" när man har tillgång till satellit SDTV/HDTV och dessutom genom en HTPC)

Postad 10 januari 2007 - 09:59

Unregistered2da6253e
  • Unregistered2da6253e
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Lite offtopic kanske. Men min polare kom hem idag från japan med en PS3 i bagaget. Nu MÅSTE jag köpa den här TV:n. B)

Postad 10 januari 2007 - 10:02

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kanske istället skulle ha sagt "Jag förstår inte alla som blir förvånade över att Comhem/Boxer/BBB/analog SDTV inte ser speciellt bra ut på en tv som är på ca 42" eller större". TVn kan inte trolla (eller ok då lite trollar den allt med bilden men du förstår vad jag menar). SDTV är i upplösningen 720x576 och det finns inte en chans att det kommer se riktigt bra ut på en stor TV OM man inte fyller dessa pixlar med så mycket information som det bara går, något som Comhem/BBB/Boxer/analog SDTV inte gör tyvärr. Väntar man på att det ska komma en stor TV som får Comhems SDTV sändningar att se bra ut på en så här stor TV så väntar man förgäves.

Jag har precis som ktd beställt en 46"are men jag vet redan innan jag får den att Comhems sändningar inte kommer se särskilt bra ut så det kommer inte komma som någon överraskning. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med information i sändningen för att TVn ska kunna få det att se riktigt bra ut (även om allt såklart är subjektivt, man blir ju lätt "fartblind" när man har tillgång till satellit SDTV/HDTV och dessutom genom en HTPC)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår att det inte kan bli en perfekt bild via SDTV, men som vissa berättar hur gräset på fotbollsplaner blir en grön smet osv så tycker jag att tillverkarna kanske kunde lagt lite mer fokus på att hantera dåliga sändningar eftersom vi för tillfället är i en övergångsperiod mot en bättre värld.

Jag kommer säkerligen att köpa en 1080p skärm typ Sharps 46:a pga att även jag är sjukt sugen på att se hur blue-ray etc blir i sin fulla glans. Dock så kommer man ju inte ifrån att man då och då ser en fotbollsmatch eller en serie via SDTV och det känns jäkligt trist att då behöva slå på sin gamla korpulenta CRT för att få en bild som duger. Man har ju ändå betalt typ 3ggr mer för sin platt-skärm.

Nog om detta. Grattis till din beställning! Kom gärna med lite kommentarer när du testat den.

Postad 10 januari 2007 - 10:26

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Den kommer till oss i Sverige framåt april. 
Priserna är inte fastställda ännu men ca 45-50 000 för 46" och 55-60000 för 52".

var rädd för att vi skulle få ett sådant pris.
så då är man tillbaka i ruta ett igen.
har inte råd med en 46HD1E vågar inte köpa en 52XD1E och vill inte ha 46W2000.
vad gör man nu, om man är otålig som ett litet barn?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det som gör att du valt bort Sonyn?

Sitter som sagt i samma båt. Fast jag tittar på 40"-42" modellerna.

Postad 10 januari 2007 - 11:00

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

För en som vill kunna se på SDTV och köra 1080p via PS3 eller liknande så behöver man då alltså 2 olika apparater? En CRT för att kunna få hygglig bild via SDTV och en 1080p skärm för PS3:an?

OK, då spelar jag i helt fel division, otroligt dumt av mig att begära att en 30k TV ska kunna fixa båda saker...

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det var dumt av dig! B) Nä, men skämt och sido så bör man vara medveten att man inte får en perfekt Tv-bild med SD-Tv eftersom bitraten är så otroligt låg som den är.
Jag tittar otroligt lite på vanlig Tv nu för tiden. Serier jag tittar på får jag tag på högupplöst på annat håll genom min TViX som fixar 1080P och eftersom jag har en Toshiba HD-A1 & en Ps3 så tittar jag på film i HD-DVD eller Blu-ray. Min Xbox 360 och Wii ser också bra ut via komponent...

Hade jag däremot tittat på "vanlig" Tv till 90% hade jag inte köpt en Tv för 30k utan en lågupplöst plasma eller LCD och väntat med 1080P Tv tills HD-sändningarna kommer igång på allvar.
Högupplöst material ser bra ut på en sån också och om man inte tittar typ 10% på högupplöst så får man klarara sig utan 1080P...

Men så himla taskigt ser inte SD-Tv ut på högupplösta skärmar. Sport är iof alltid sämst bitrate på tyvärr...

Postad 10 januari 2007 - 11:05

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Jag förstår att det inte kan bli en perfekt bild via SDTV, men som vissa berättar hur gräset på fotbollsplaner blir en grön smet osv så tycker jag att tillverkarna kanske kunde lagt lite mer fokus på att hantera dåliga sändningar eftersom vi för tillfället är i en övergångsperiod mot en bättre värld.

<{POST_SNAPBACK}>

Men jag tycker inte man kan klandra tillverkarna för det. Det är ju inte deras fel att vi i Sverige ligger så otroligt långt bakom alla andra länder. I USA har dom hur mycket HDTV som helst. UK & Autralien har också det. Tyskland har också det. Ja, det är nog typ bara vi småländer med få invånadre som inte har kommit så långt. Känns konstigt att tillverkarna ska lägga ner massa utvecklingskostnader och tid på utöende teknik för att en liten-liten marknad vill ha det när dom störst försäljningsställena inte behöver det.
Ska man klandra nån är det våra politiker och våra operatörer som inte kommit längre i HDTV svänden som blåser över resten av världen!

Min 2 öre iaf...

Postad 10 januari 2007 - 11:26

stefan730
  • stefan730
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hallå.. har nyss fått hem min 42 mycket nöjd..
skulle se om det är någon om ha kalibrerat sin..
skulle vilja se vad ni har för olika inställningar.
tex vid dvd o boxer..

Mvh

Redigerat av stefan730, 10 januari 2007 - 11:27.

Postad 10 januari 2007 - 11:30

rm
  • rm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Angående dålig kvalitet på SDTV

Är det någon som vet om om det blir bättre "upplevd" kvalitet genom att köra skärmen i lägre upplösning exempelvis 720x576 än i hög 1920x1080, när man ser på SDTV?. (kräver förstås att man ser på TV via en HTPC eller motsvarande)

Finns det några möjligheter att användra postprocessing (FFDSHOW) för att få upp kvaliten på SDTV? Dvs använda hög upplösning på skärmen och låta datorn förbättra bilden. Det skall funka vid DVD uppspelning i alla fall.

Postad 10 januari 2007 - 11:34

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men jag tycker inte man kan klandra tillverkarna för det. Det är ju inte deras fel att vi i Sverige ligger så otroligt långt bakom alla andra länder. I USA har dom hur mycket HDTV som helst. UK & Autralien har också det. Tyskland har också det. Ja, det är nog typ bara vi småländer med få invånadre som inte har kommit så långt. Känns konstigt att tillverkarna ska lägga ner massa utvecklingskostnader och tid på utöende teknik för att en liten-liten marknad vill ha det när dom störst försäljningsställena inte behöver det.
Ska man klandra nån är det våra politiker och våra operatörer som inte kommit längre i HDTV svänden som blåser över resten av världen!

Min 2 öre iaf...

<{POST_SNAPBACK}>

Du har säkert rätt. Jag vill inte tjafsa mer för det känns som att jag kommer att förlora B)

Postad 10 januari 2007 - 11:39

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min 2 öre iaf...

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker du tänker rätt här men egentligen har dagens mitt-emellan-Sverige-i-utvecklingen
något att tänka på. Om man som dom flesta tittar på 'allt' så är ju en kompromiss att föreslå.

Vad jag menar är att 1080p skärmar och då Sharp inräknat inte spelcielt bra på lågupplöst.
Kanske skall man då lägga sig mitt i alltihop för att få 'bästa' bild?
Alltså är en 1024 eller 1366 skärm bättre allternativ för dom som tittar på allt.
Med detta blir SDTV hyffsat och 720/p, 1080i/p mycket bra men inte bästa så klart.
Detta är (skratt) rätt med tanke att man bor i 'lätt-och-lagom-landet' B)

Däremot om man tar på sig skygglapparna när man kollar SDTV t.ex sharpen och kan leva
med det är det ju okey. Men hur många gör som du? kollar nästa enbart på högupplöst?

Ibland inehåller ju hemmet små söta saker i annat kön som gärna vill titta på
kanal 3 & 5 där det går massor B) av kvalitetsProgram

MVH

Postad 10 januari 2007 - 11:56

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

kanal 3 & 5 där det går massor B)  av kvalitetsProgram

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Därför har man en liten LCD 26" i sovrummet till den söta lilla saken! :(

Men är verkligen SDTV bilden så dålig på Sharpen? Jag tror man kan leva med den faktiskt.
Specielt eftersom man vet att så fort programmet är slut kan man startar upp Garand Turismo HD i 1080P och njuta! B)

Postad 10 januari 2007 - 11:57

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Angående dålig kvalitet på SDTV

Är det någon som vet om om det blir bättre "upplevd" kvalitet genom att köra skärmen i lägre upplösning exempelvis 720x576 än i hög 1920x1080, när man ser på SDTV?. (kräver förstås att man ser på TV via en HTPC eller motsvarande)

Finns det några möjligheter att användra postprocessing (FFDSHOW) för att få upp kvaliten på SDTV? Dvs använda hög upplösning på skärmen och låta datorn förbättra bilden. Det skall funka vid DVD uppspelning i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska gå. Finns ngt program till tv-kort som kan använda valfria filter (t.ex.) FFDSHOW, läste om det för länge sedan i HTPC-trådarna när jag skulle börja anv FFDSHOW till DVD-spelning. Minns tyvärr inte programmets namn, men du hittar det säkert i HTPC-trådarna.

EDIT: Hittade inlägget här, mer info och personer du kan fråga finns där...

Redigerat av lillegorenje, 10 januari 2007 - 12:05.

Postad 10 januari 2007 - 12:00

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

kanal 3 & 5 där det går massor :(  av kvalitetsProgram

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Därför har man en liten LCD 26" i sovrummet till den söta lilla saken! ;)

Men är verkligen SDTV bilden så dålig på Sharpen? Jag tror man kan leva med den faktiskt.
Specielt eftersom man vet att så fort programmet är slut kan man startar upp Garand Turismo HD i 1080P och njuta! B)

<{POST_SNAPBACK}>

Angående dålig elle rinte så är ju det upp till betraktaren.
Jag tycker att det ser 'mindre bra' ut och det är ju inte så konstigt.
Som jag skrev, kan man leva med detta så är det ju inga problem.

Så...din lilla söta sak är förpassad till sovrummet (även under tv-tittande) B)
Skall kolla om det går hemma....

Postad 10 januari 2007 - 12:03

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har en fråga ang VGA/Komponent.

Jag har en xbox360 och det går ju att köra en uppdatering via xbox live som gör att man kan få ut 1080p (eller har jag fattat det fel).

Hur som helst, M$ har ju som bekant ingen HDMI kabel från 360 utan det är komponent som gäller. Hur blir det om man kopplar detta till Sharpen (46:an alltså), fixar den 1080p via komponent?

Om inte, kan någon snälla lista några apparater som gör det.

Redigerat av matwe, 10 januari 2007 - 12:04.

Postad 10 januari 2007 - 12:22

29a
  • 29a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
Vill bara meddela att min 42:a är hur bra som helst. En kanonbild på Dtv:n. Finns givetvis undantag, jag menar dålig kvalitet på sändningsmaterialet.
Har även bra bild på dvd:n (Pioneer 440h) via komponent.
Helt ok bild via satelliten (scart), inget "grönt mos" med sportsändningar såsom fotboll eller golf.
Inga buzznings ljud förekommer, ej heller problem med betraktningsvinkeln som vissa har.
Min 42:a är ur 612 batchen.

Vill dock flika in att det var nära att den rök ner i kartongen efter redan 1-2 dagar då jag var duktigt besviken. Det var taggar på sportsändningar och kvalite'n på bilden var då sämre än min gamla Sony 32 Fx modell. Kan faktiskt inte förklara varför den nu är så j-a bra. Kanske inkörd nu B)

Postad 10 januari 2007 - 12:28

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Grattis till din beställning! Kom gärna med lite kommentarer när du testat den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar, det ska jag göra. Tyvärr är jag superpessimist och inbillar mig att jag kommer få både banding och det störade ljudet men vi får väl se. Beställde den över internet så att jag ska kunna skicka tillbaka den utan alltför mycket krångel om den har problemen. Har den det vet jag inte riktigt hur jag ska göra, det verkar ju finnas helt schyssta exemplar men frågan är om man orkar/vill byta ut tvn ett antal gånger för att hitta en perfekt. Det lär ju dröja länge innan de nya sharparna dyker upp så kanske blir att kolla in Sonys X eller W serie lite närmare isåfall.

Postad 10 januari 2007 - 12:52

fredd@gt-r
  • fredd@gt-r
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ni som gnäller så mkt på lcd tv borde ju ändå förstå att det inte bara är tv:n fel,
Varför kritiserar ni inte abonemangs operatörerna istället ? det är ju dem som skickar dåliga signaler... Detta probelm är ju inte als lika stort i usa och andra länder som kör HD tv,

Postad 10 januari 2007 - 13:03

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0

Vad är det som gör att du valt bort Sonyn?

Sitter som sagt i samma båt. Fast jag tittar på 40"-42" modellerna

Min kompis köpte en 46w2000...
jag kan ju inte köpa en likadan tv som min polare, var är det roliga i det? B)
kan annars säga att den ser väldigt fin ut i både Dvd,Sd,Hd,360 och pc.

Postad 10 januari 2007 - 13:22

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Så...din lilla söta sak är förpassad till sovrummet (även under tv-tittande)  B)
Skall kolla om det går hemma....

<{POST_SNAPBACK}>

Nä då, det är hon inte om vi ska se på samma program. B)
Hon är mycket mindre kräsen än vad jag är och jag kan leva med den mindre bra bilden på SDTV sändningarna på nuvarnade 1½ år gammla 42" plasman (1024x768).
Sämre på Sharpen lär det inte bli. Men även om så vore fallet så kan jag leva med det också eftersom jag inte kolla mer än kanske 10% på vanlig Tv.

Postad 10 januari 2007 - 13:26

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Vill dock flika in att det var nära att den rök ner i kartongen efter redan 1-2 dagar då jag var duktigt besviken. Det var taggar på sportsändningar och kvalite'n på bilden var då sämre än min gamla Sony 32 Fx modell. Kan faktiskt inte förklara varför den nu är så j-a bra. Kanske inkörd nu B)

kaptenkidd71 kommer blir glad att höra detta B)
Du kommer inte ihåg vad du gjorde för att få bort taggarna?

Postad 10 januari 2007 - 13:39

Unregisteredd134e4a7
  • Unregisteredd134e4a7
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Med tanke på punkt 5 ovan så känns det verkligen att köpa grisen i säcken om man ska ha en 52" då inga butikerna har den hemma för visning utan dom flesta butiker har bara 42" & 46" för visning.

Så alla ni med 52"or fram med era synpunkter  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid dra till Hages. http://www.hages.se
Dom har 52an uppställd i butiken.

Om du bor i sthlm vill säga..........

Redigerat av Unregisteredd134e4a7, 10 januari 2007 - 13:48.

Postad 10 januari 2007 - 14:00

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag har en fråga ang VGA/Komponent.

Jag har en xbox360 och det går ju att köra en uppdatering via xbox live som gör att man kan få ut 1080p (eller har jag fattat det fel).

Hur som helst, M$ har ju som bekant ingen HDMI kabel från 360 utan det är komponent som gäller. Hur blir det om man kopplar detta till Sharpen (46:an alltså), fixar den 1080p via komponent?

Om inte, kan någon snälla lista några apparater som gör det.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du kopplar in boxen på nätet så ska XBoxen automagiskt säga till att det finns en uppdatering och du har nog inget annat val än att uppdatera (förutom att koppla bort dig från nätet). I slutet av förra året kom en uppdatering som gör att du kan köra 1080p.

Den svenska XD1E-serien verkar "bara" klara 1080i på komponentingången. Med film som går i 24 bilder per sekund så ska det i praktiken inte spela någon roll...och vad jag vet finns det väl inget spel som går i 1080p/60 fps...men det kan ju komma.

Postad 10 januari 2007 - 14:08

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Nix. Xbox 360 har inget spel som stöder 1080P ännu. Dom har även sagt att det inte kommer men det är knappast MS som bestämmer det när väl folket har talat! B)

Postad 10 januari 2007 - 14:14

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Pacman/
Fanns inget sånt val om filmläge som du tipsade om på 42:an men förhoppningsvis löser sig taggproblemet när jag får en ny tv då annars skippar jag Sharpen helt. Tack för försök till lösning.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det visst det, stäng av TruD och så dyker det upp två nya alternativ, I/P-läge och Filmläge. Vet dock inte om det hjälper dina problem.

Sen är det riktigt att den inte klarar 1080p från 360, varken via VGA eller komponent. Den enda skärm som jag vet klarar både och är Samsungs F71, däremot så har jag svårt att tänka mig en stor skillnad mot 1080i.

Kollade på Robots igår, köpte den mest för att se hur datoranimerat ser ut. Är helnöjd med denna TV, ett oehört lyft mot min gamla CRT 32:a.

Sen tycker jag den är riktigt bra på analoga sändningar när man sitter på normalt tittavstånd. Men det kommer bara vara ett problem fram tills comhem börjar med HDTV-sändningar i HBG.

Postad 10 januari 2007 - 14:28

29a
  • 29a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Well, det är det som är kruxet, inget speciellt förutom att jag hängde upp 42:an på väggen och kopplade om allt, samt att jag gjorde en ominstallation/kanalsökning (Dtv:n) av misstag, fipplade med fjärren :(

Postad 10 januari 2007 - 14:41

matwe
  • matwe
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Ni som gnäller så mkt på lcd tv borde ju ändå förstå att det inte bara är tv:n fel,
Varför kritiserar ni inte abonemangs operatörerna istället ? det är ju dem som skickar dåliga signaler...  Detta probelm är ju inte als lika stort i usa och andra länder som kör HD tv,

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade egentligen släppt detta men får förklara mig tydligare.

För personer som inte har järnkoll på allt inom TV världen (dvs majoriteten) och som inte hängt på forum och fått förklarat för sig om bitrate på sändningar o.dyl...för dessa människor tror jag att det är en stor bevikelse att köpa hem en 20 tusen kronors TV och koppla in antennsladden bara för att upptäcka att bilden inte blivit bättre, snarare sämre. Här tycker jag att branschen borde vara tydligare när dom annonserar om överlägsen bildkvalité osv, att detta gäller specifikt material och inte merparten av det som kreti och pleti faktiskt tittar på.

För folk som laddar ner tv-serier i HD-format och mestadels kör filmer med högupplösning är det kanske inget problem att SDTV inte blir bra i rutan, men för majoriteten är det ju inte lika kul.

Jag tycker personligen att om ett företag kan utveckla produkter som är så fantastiska i sina bästa stunder så borde man kunnat lägga ner lite krut på att även en mindre bra signal i alla fall inte blir sämre än på en 10 år gammal TV...även om det är en utdöende teknik och vi är på väg in i HD-åldern.

Men jag är väl bakåtsträvande på nåt sätt kanske?

Postad 10 januari 2007 - 15:02

Varanen
  • Varanen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Sorry om detta redan har skrivits på någon sida.

Lasse B vid St:Eriksplan i Stockholm har länge demat 46:an, nu har dom även 52.an längst in till höger i butiken. Till vänster om Panasonic's 65 tums monster.

Måste säga att 46:an så plötsligt liten ut B) men å andra sidan såg 52.an väldigt stor ut B) .

Postad 10 januari 2007 - 15:23

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Well, det är det som är kruxet, inget speciellt förutom att jag hängde upp 42:an på väggen och kopplade om allt, samt att jag gjorde en ominstallation/kanalsökning (Dtv:n) av misstag, fipplade med fjärren :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nja vet inte om jag blev glad men skönt att få läsa att det finns ytterliggare en människa som sett taggarna! Man blir ju nästan sedd som en mytoman annars på forum och hos tv-handlarn! ;) Fast det verkar ju inte finnas nån enkel lösning så jag väntar och hoppas att mitt kommande exemplar som dyker upp om några veckor är bättre helt enkelt.

Visst är det så att man ska va medveten om att skit in är lika med skit ut som i fallet VIASAT men samtidigt ska man inte acceptera vad som helst för jag har då inte ekonomin för att köpa en tv för 25000 kr för att enbart titta på Hd-klipp via datorn eller spela PS3 mm. När jag väl vill se någon fotbollsmatch så vill jag ju att bilden ska vara bättre än den var på 70-talet och det räknar jag med att den kommer vara när jag får min tv utbytt.

Postad 10 januari 2007 - 15:27

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Pacman/
Fanns inget sånt val om filmläge som du tipsade om på 42:an men förhoppningsvis löser sig taggproblemet när jag får en ny tv då annars skippar jag Sharpen helt. Tack för försök till lösning.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det visst det, stäng av TruD och så dyker det upp två nya alternativ, I/P-läge och Filmläge. Vet dock inte om det hjälper dina problem.

Är inte hemma nu men när jag trycker på TruD delas skärmen i två delar o som jag förstått det så väljer man vilken sida man ska ha. Med TruD eller utan. Har inte sett något nytt alternativ komma upp men får läsa i instruktionsboken när jag kommer hem o testa igen då.

Postad 10 januari 2007 - 15:42

Unregisteredd134e4a7
  • Unregisteredd134e4a7
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Sorry om detta redan har skrivits på någon sida.

Lasse B vid St:Eriksplan i Stockholm har länge demat 46:an, nu har dom även 52.an längst in till höger i butiken. Till vänster om Panasonic's 65 tums monster.

Måste säga att 46:an så plötsligt liten ut  B)  men å andra sidan såg 52.an väldigt stor ut  B) .

<{POST_SNAPBACK}>

Och bilden då? Betraktningsvinkel m.m.

att 52an är större vet vi ju redan. :( hehe

Postad 10 januari 2007 - 16:00

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Pacman/

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte hemma nu men när jag trycker på TruD delas skärmen i två delar o som jag förstått det så väljer man vilken sida man ska ha. Med TruD eller utan. Har inte sett något nytt alternativ komma upp men får läsa i instruktionsboken när jag kommer hem o testa igen då.

<{POST_SNAPBACK}>

Gå in i menyn för bild och välj "ytterligare", sen har du av/på och beroende på vad du väljer får du fler eller färre alternativ. Knappen på fjärren är bara "demo"... allt står i instruktionsboken B)

När ni kör via hdmi, till exempel "ex5" finns även då ett alternativ under "anslutningar" - HDMI ett val för dynamikomfång (tror det heter så), där kan man välja normalt eller "hög"... väljer jag normal så ser jag detaljer i mörka partier som är "helt svarta" med "hög" dynamik... detta val gäller alltså när ni har hdmi inkopplat. Visst var det något om avsaknad av detaljer i skuggiga/mörka sekvenser? Kanske detta råder bot?

Postad 10 januari 2007 - 16:25

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Har fått hem min 42" XD1E nu. Ingen buzzing, bra betraktningsvinkel o.s.v. Fast jag har väl inte riktigt fått till inställningarna ännu, men det kommer väl. Tv-bilden är inte mycket att hurra för men det visste jag innan (parabol som är gemensam med 84st andra lägenheter, brrrr B) ). Sen har jag en gammal dvd-spelare som skall bytas ut snarast (Pioneer 454) med enbart scart. Det blir ganska ordentliga eftersläpningar med den spelaren. Kan någon ge mig tips på en bra dvd-spelare i 2000kr's klassen? Vill inte lägga för mycket pengar på dvd-spelare just nu då jag hoppas att HD-DVD eller bluray skall komma ner till överkomliga priser inom ett par år.

/Mvh
Michael

Postad 10 januari 2007 - 17:13

Varanen
  • Varanen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

QUOTE(Varanen @ Jan 10 2007, 16:02 )  Sorry om detta redan har skrivits på någon sida.    Lasse B vid St:Eriksplan i Stockholm har länge demat 46:an, nu har dom även 52.an längst in till höger i butiken. Till vänster om Panasonic's 65 tums monster.    Måste säga att 46:an så plötsligt liten ut    men å andra sidan såg 52.an väldigt stor ut  .          Och bilden då? Betraktningsvinkel m.m.    att 52an är större vet vi ju redan.  hehe

Vad jag tyckte mao :)

Det var väldigt mycket folk i "salongen" så något mekande var det inte tal om den gången, men..

46:an visade normala SVT1 digital. Bra bild, bra betraktningsvinkel, inget hummande och puffande.
52:an visade en video för Bose ljudsystem som dom kopplat in på denna burk. Bra bild, bra betraktningsvinkel (i alla fall så långt till vänster man kan ta sig innan trappan ner till deras lager tar vid), inget märkbart hummande och puffande från baksidan av TV:n.

Mao ingen direkt bra test bara en känsla, ska försöka göra det ordentligt någon dag om man kan komma loss när det är relativt "tomt" i butiken :D

Som så många andra i detta forum så vill man gärna köpa denna TV, 46:an eller 52:an :P , men avvaktar pga av allt som skrivs om den på tre olika forum som jag följer (mer eller mindre). Skraj för att få ett måndagsexemplar, men om man inte slår till så lär man väl följa forum som detta tills man går i pension :P

Postad 10 januari 2007 - 17:45

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Nu har jag iaf bestämt mig för en 46" tummare! :)
Kommer nog intre hitta någon bättre just nu för det här priset...

Postad 10 januari 2007 - 18:12

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Gå in i menyn för bild och välj "ytterligare", sen har du av/på och beroende på vad du väljer får du fler eller färre alternativ. Knappen på fjärren är bara "demo"... allt står i instruktionsboken  :)

När ni kör via hdmi, till exempel "ex5" finns även då ett alternativ under "anslutningar" - HDMI ett val för dynamikomfång (tror det heter så), där kan man välja normalt eller "hög"... väljer jag normal så ser jag detaljer i mörka partier som är "helt svarta" med "hög" dynamik... detta val gäller alltså när ni har hdmi inkopplat. Visst var det något om avsaknad av detaljer i skuggiga/mörka sekvenser? Kanske detta råder bot?

<{POST_SNAPBACK}>

What he said :P

Tror ovanstående inställning är för att välja mellan datorsvärta och videosvärta och
problemet med detaljavsaknad i lågdagrar ser jag från alla källor (komponent, HDMI, vanlig TV). Dock är det som sagts tidigare ingen dealbreaker för mig.

Postad 10 januari 2007 - 19:58

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0

Nu har jag iaf bestämt mig för en 46" tummare! :)
Kommer nog intre hitta någon bättre just nu för det här priset...

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till beslutet! Hoppas du slipper krångel med bandning och buzzing. :P

Postad 10 januari 2007 - 20:28

Varanen
  • Varanen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
En kille i den Amerikanska tråden skapde en blog om detta. Han har tre 52:or som alla ska bytas ut av Sharp pga av defekter.

Sharp 52 Blog

Postad 10 januari 2007 - 20:41

stefan730
  • stefan730
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör bilden större kör dvd film vill ha filmen i hela rutan...
Mvh

Postad 10 januari 2007 - 21:17

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Med tanke på punkt 5 ovan så känns det verkligen att köpa grisen i säcken om man ska ha en 52" då inga butikerna har den hemma för visning utan dom flesta butiker har bara 42" & 46" för visning.

Så alla ni med 52"or fram med era synpunkter  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid dra till Hages. http://www.hages.se
Dom har 52an uppställd i butiken.

Om du bor i sthlm vill säga..........

<{POST_SNAPBACK}>

Kanon tack för tipset! :P

Postad 10 januari 2007 - 21:54

superblixten
  • superblixten
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hmmmmmmm..
Jag som har e deal på g från en distributör. Undrar om man vågar handla där? Ingen ångerrätt då inte :)....men bra pris

Postad 10 januari 2007 - 22:01

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Någon som testat köra xbox360 spel i 1080i på sharp 42 XD1? Flyter det på bra?
glömde skriva att det var xbox360 jag menade. :) Grymt billig nu 2990:- för premium.

Redigerat av henryd, 10 januari 2007 - 23:48.

Postad 10 januari 2007 - 23:32

stefanlindmark
  • stefanlindmark
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hmmmmmmm..
Jag som har e deal på g från en distributör. Undrar om man vågar handla där? Ingen ångerrätt då inte :)....men bra pris

<{POST_SNAPBACK}>

Om du skiver ned serienumret kan vi se vems retur du fått. :P

Postad 11 januari 2007 - 02:15

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ok, dags att sammanfatta min intryck som ägare till en
42"XDE1 sedan några dagar.

Som bakgrund kan det vara bra att veta att jag är ganska
grön inom hembio/TV-området och nyss var det en 28"
tjockTV som gällde. Jag kör boxers utbud via extern
digitalbox Dilog 355. Apparatens serienr börjar på 6124

Har ställt in TV enligt rek inställningar tidigare i tråden,

Så fort strömsladden sattes i vägguttaget hördes ett högfrekvent
surr från nätdelen i TV:n. Detta försvinner när TVn sätts
på och återkommer så fort den stängs av. Måste dra ur sladden
för att bli av med det. Ingen skillnad när backlighten ändras
när TV:n är igång dock, så det klassiska buzzingproblemet
verkar inte finnas, men nog fan fick man ett annat istället :P

Första intrycket är STOR bild! :P Har man inte haft större
än 28" är det ovant att titta på denna TV. Sitter ca 3,5m
ifrån TV:n och är inte van att man måste flytta huvud/blick
när jag tittar på TV. Har vant mig efter några dagar, men
att sitta närmare än 3,5 m med denna storlek på TV verkar
inte vettigt. Förmodligen hade en 37" räckt gott och väl.
Läste någonstans att man rekommenderar 1" per dm avstånd
från TV:n, det instämmer jag på!

Andra intrycket är vad kass bilden är om man är för nära,
detta beror ju förståss på avsaknad av information i
en vanlig SD-signal och har inte med TV:ns kvalité att göra.

Tredje intrycket är att det svarta blir aldrig riktigt svart.
Denna TV är iofs säkert bland de bättre av alla LCD på svärtan,
men efter att ha sett flertalet plasmor i butikerna så jämför
man ju gärna (lite orättvist kanske) med dessa. Sen att ramen
i svart pianolack är kolsvart gör ju inte saken bättre.

Fjärde intrycket är : Tusan vilken skillnad i kvalitet mellan
olika program som sänds,även på samma kanal. Vissa känns nästan
som HD-kvalitet medans andra ser ut att komma från en VIC-20...

Femte intrycket är att rackarns vad svårt att veta hur man
skall optimera inställningarna (trots rekommendationer)
Det går alltid att förbättra bilden på ett sätt, men då
blir något annat störande istället.

Har testat lite DVD-filmer och blir lite ledsen över hur dåliga
de egentligen är signalmässigt (detta har jag inte kunnat sett
förrän nu, på tjock-TVn har de ju upplevts som "kristallklara").
Har iofs crappy DVD-spelare, men den kör RGB progressive
scan via SCART så det är snarare den bra upplösningen på TV:n
som avslöjar DVD-standardens begränsningar.

Har tyvärr ingen möjlighet ännu att testa HD-upplösning på den
(datorn är för slö och grafikkortet flera vekor gammalt ;-)
så jag är väl en dum-Svensson som köpt för bra grej till fel
syfte :D, men med tanke på att jag köper ny TV med ca 8 års
intervall är ju denna i.a.f. något framtidssäker.

Har inte upplevt några problem med banding.
Betraktningsvinkeln är ok. Visst bleknar färger något
om man sitter i 45 graders vinkel och svärtan blir gråare,
men inte så mycket att det känns störande.

Har sett tagg-problemet vid några korta tillfällen, men
inte ihållande så jag upplever det inte som väldigt störande.

Sammantaget är jag nöjd med TV:n. Borde kanske ha köpt en
storlek mindre och vill nu gärna sitta så långt bort i soffan det
går för att få bäst upplevelse av bilden. Surrandet som hörs då
TV:n är avstängd skulle förmodligen vara olidligt om den stod i
ett tyst sovrum, men i vår gillestuga med ventilationssystem
drunknar det i annat oljud. Hade kanske bytt ut den om den surrat
när TV:n är på, nu drar jag bara ut sladden om det trots allt
skulle störa mig. Surret förekommer ändå i andra apparater där
man använder switchade nätagg som inte optimerats och jag kan
nog stå ut med det i min miljö.

Angående folks reaktioner i denna tråd så tror jag rapporteringen
om fel ligger mycket i kunskap och kinkighet. Förmodligen (med
vissa undantag för måndagsexemplar) så har de flesta apparaterna
samma "fel" men *A* vissa ser/hör dom inte, *B* vissa ser/hör dom
men accepterar dom, och *C* vissa nöjer sig inte förrän de med
lupp hittat tillräckligt med orsaker för att returnera TV:n.
Själv tillhör jag nog som ni säkert insett grupp *B*.

P.S. om ni vill kommentera detta inlägg, quota helst bara den del
som du vill kommentera så slipper tråden bli så svårläst D.S. :)

Postad 11 januari 2007 - 02:52

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tråkigt att den surrar när den är avstängd. Det borde den inte göra. Har inga av problemen som har nämnts över huvud taget i denna tråd. Jag måste haft en otrolig tur för en gångs skull :P Har haft tvn en vecka nu och kan inte vara nöjdare. Förutom att jag tycker det är alldeles för få hd kanaler. Ska ta lite bilder och lägga upp i galleriet imorgon på min lilla skatt :) Nu är en xbox 360 med hd-dvd högst upp på listan. Kommer dock koppla hd-dvd till datorn då tvn endast kan ta emot 1080p via hdmi. Någon som äger xbox360 och spelar med 1080i upplösning på Sharp 42"?

Postad 11 januari 2007 - 08:10

Unregistered32408
  • Unregistered32408
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Beställde en igår som fraktas nu så ja lär få den hyffsat snart tycker jag. Får hoppas att jag inte får några problem.

En liten fråga bara. Hur kinkig har denna tv'n vart vad gällande olika signaler från en PC?!
Är det plug & play som gäller å vips så har man 1080 upplösning eller har jag ett antal timmarna i powerstrip att se framemot?!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.