ja är det nått speciellt jag ska kolla efter så säg till.. har aldrig ägt en plasma själv innan!
Efter att du avverkat Pacmans lista

kan du väl kolla vitnivå och svartnivå, det borde inte vara så svårt att kunna ge intryck på, särskilt du som har LCD.
Jag har också LCD och vill gärna att det vita ska se vitt ut. Plasma har en tendens att vara ljussvag (vitt blir grått) när man tittar på dagtid (ljus omgivning). Särskilt när man är van vid LCD.
Svart borde också se så svart ut som möjligt

Fast det kan bara bli bättre än min nuvarande 4 år gamla LCD

Skuggdetaljer är också viktigt för mig, men det kan vara svårt att ge intryck av på så kort tid om du inte har några bra test-filmer.
Prova även gärna de två THX-lägena. Är THX-dagsläget verkligen bra vid dagsljus? Jag vet inte om jag kommer vilja bekosta ISF-kalibrering av proffs. Kan vara svårt att ge bra svar på då det krävs tränat öga eller mätinstrument antar jag.
Om du stör dig av buzz-ljud från tvn skulle vara intressant att veta. Jag kan tydligt höra buzz på Pana X10 när tv-volymen är låg. Men det är väldigt individuellt om man stör sig eller ens märker det.
Phosphor trailing.
Kan du se "regnbågar" om du sveper blicken över skärmen? Inte alla gör det så inte så viktigt.
Ser du att bilden flimrar vid ljusa scener? Kolla olika källor gärna. Jag är känslig för flimmer, men det är individuellt också.
Ser du mkt brus i mörka områden? Jag pratar om det grön-prickiga bruset som man ser på nära håll...
Hur är skarpheten i bilden vi kamerapanoreringar? Igen, kan bara bli bättre än på LCD men intressant att höra intryck från dig.
Många saker att titta på och gå vilse i...

Spännande.
Redigerat av lillegorenje, 19 mars 2010 - 09:22.