Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 10 augusti 2010 - 20:11
kramerica
-
kramerica
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har precis köpt en LG 50PK550N, nu undrar jag hur jag bäst kopplar in alla grejor till min stereo. Ska jag köra den optiska utgången från TVn till stereon till alla mina prylar eller jag ska koppa in xboxen, dvd mm direkt i stereon var för sig? Hoppas ni kan lösa mitt i landsproblem.
Postad 10 augusti 2010 - 20:33
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Hej! Jag har precis köpt en LG 50PK550N, nu undrar jag hur jag bäst kopplar in alla grejor till min stereo. Ska jag köra den optiska utgången från TVn till stereon till alla mina prylar eller jag ska koppa in xboxen, dvd mm direkt i stereon var för sig? Hoppas ni kan lösa mitt i landsproblem.
Det första vi i i-länderna annars brukar göra är att läsa manualen...
Postad 10 augusti 2010 - 20:40
Unregistered40d12cf6
-
Unregistered40d12cf6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
En till tråd om ämnet. Folk där verkar vänta på svar från LG så det kanske dyker upp något snart. Kolla bilden längst ner i tråden... http://www.avforums....v-review-4.html
Redigerat av Unregistered40d12cf6, 10 augusti 2010 - 20:41.
Postad 11 augusti 2010 - 06:44
Unregistered0254b50e
-
Unregistered0254b50e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det nån som vet vad "våra" modeller heter i England?
PK550N= ?
PK750N= ?
PK950N= ?
Postad 11 augusti 2010 - 07:58
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Avbeställde en LG 42LD450N (LCD) från elgiganten eftersom dom inte fick in några förrens den 16:e, så jag har börjat kolla lite på plasmor, och då speciellt LG's eftersom dom utklassar allt annat utséendemässigt...
Nu till frågorna dock.
Finns det verkligen inga LG-plasmor på 42" med Full-hd?
50" känns nästan lite för stort? Ska ha TVen i mitt rum till framförallt filmtittande.
(alltså ett stort plus om den stödjer .mkv m.m. via USB)
Mått på rummet kommer under dagen!
Och så var det ju det här med inbränning också. Jag har en gammal Hitachi 42" från typ Julen 2006-2007 och
den har jag haft lite inbränningar på, och då är det framförallt HUDen från GTA IV dvs en smått störande map nere i vänstra hörnet som man märker av lite svagt... Hur känsliga är dagens plasmor för inbränningar? Vågar man koppla in den till datorn och spela lite då och då?
Köpråd upskattas!
Tack på förhand /Ludvig
Postad 11 augusti 2010 - 08:12
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nu till frågorna dock.
Finns det verkligen inga LG-plasmor på 42" med Full-hd? 50" känns nästan lite för stort? Ska ha TVen i mitt rum till framförallt filmtittande. (alltså ett stort plus om den stödjer .mkv m.m. via USB) Mått på rummet kommer under dagen!
Tack på förhand /Ludvig 
Kör på 50"  Mediaspelaren stödjer .mkv men verkar inte stödja alla ljudformat. Sök i tråden för förklaring.
Postad 11 augusti 2010 - 08:16
Unregistered40d12cf6
-
Unregistered40d12cf6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Är det nån som vet vad "våra" modeller heter i England?
PK550N= ? PK750N= ? PK950N= ?
Tror det är, PK590N PK790N PK990N rätta mig om jag har fel.
Postad 11 augusti 2010 - 08:37
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Kör på 50" 
Mediaspelaren stödjer .mkv men verkar inte stödja alla ljudformat. Sök i tråden för förklaring.
Du råkar inte veta hur det ligger till med inbränningar nuförtiden?
Postad 11 augusti 2010 - 09:00
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Du råkar inte veta hur det ligger till med inbränningar nuförtiden?
jag har rätt dålig koll. Men jag tror tv:n är känsligare de första 200 (ca) timmarna för inbränningar.
Postad 11 augusti 2010 - 09:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jag kan se väldigt lätta inbränningar om jag tex spelar spel och har kontrast på max.
Går dock bort efter några minuters tvätt...
Nu testade jag då tv var nästan ny.
I övrigt har jag inte sett någon inbränning/ghostning/ir eller vad man nu vill kalla de för.
Postad 11 augusti 2010 - 09:12
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Tror det är, PK590N PK790N PK990N
rätta mig om jag har fel.
Slopa N:et på slutet så är du nog rätt ute.
Postad 11 augusti 2010 - 09:31
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Sitter och kollar på dessa modeller och det är en sak som verkar väldigt skumt... Kan jag verkligen inte koppla ett par externa högtalare till TVn? Utan riktiga högtalare försvinner ju hela filmupplevelsen!  Står så här på elgigantens hemsida: Ljud Audio out ja Musikeffekt (Watt) 2 x 10 Surround ja Utgång för externa högtalare nej Dolda högtalare ja Och vad är skillnaden mellan dessa två egentligen? http://www.elgigante...ll-hd-plasma-tvhttp://www.elgigante...lg-50-plasma-tv
Redigerat av Fuzzmeister, 11 augusti 2010 - 09:33.
Postad 11 augusti 2010 - 09:49
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Och vad är skillnaden mellan dessa två egentligen?
http://www.elgigante...ll-hd-plasma-tv
http://www.elgigante...lg-50-plasma-tv
Det finns besvarat på ca 17 ställen i denna tråden  .
Postad 11 augusti 2010 - 12:00
Unregistered40d12cf6
-
Unregistered40d12cf6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Sitter och kollar på dessa modeller och det är en sak som verkar väldigt skumt... Kan jag verkligen inte koppla ett par externa högtalare till TVn? Utan riktiga högtalare försvinner ju hela filmupplevelsen! 
Står så här på elgigantens hemsida:
Ljud Audio out ja Musikeffekt (Watt) 2 x 10 Surround ja Utgång för externa högtalare nej Dolda högtalare ja
Ska man ha bra ljud rekommenderar jag dig att skaffa en förstärkare som du kopplar till tvn.
Postad 11 augusti 2010 - 12:42
m_434
-
m_434
-
Rookie
-
7 inlägg
Sitter och kollar på dessa modeller och det är en sak som verkar väldigt skumt... Kan jag verkligen inte koppla ett par externa högtalare till TVn? Utan riktiga högtalare försvinner ju hela filmupplevelsen! 
Ljud Audio out ja Musikeffekt (Watt) 2 x 10 Surround ja Utgång för externa högtalare nej Dolda högtalare ja
Som redan nämnts, en förstärkare är en bra lösning. Men beroende på vad för högtalare du vill koppla in så kan en toslink-3,5mm vara en enkel stereolösning.
Postad 11 augusti 2010 - 13:17
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Hur står sig dessa jämfört med en Panna G10? Funderar på att skaffa en 50" och skicka iväg Pannan.
Postad 11 augusti 2010 - 14:49
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Hur står sig dessa jämfört med en Panna G10? Funderar på att skaffa en 50" och skicka iväg Pannan.
Behåll G10 tills 2011 årsmodeller kommer. Då kommer du få en bättre tv.
Postad 11 augusti 2010 - 16:02
Unregistered0254b50e
-
Unregistered0254b50e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Klarar 750N att ta emot HD-tv kanaler från Comhem med en CA-modul eller måste man ha en HDTV-box?
Postad 11 augusti 2010 - 16:06
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag kollade just det tidigare i veckan och ComHem svarade mig att oberoende av TV-modell så måste man ha en separat box för HD-kanaler utom just för SVT-HD som fungerar med CA-modul i kompatibla TV-modeller.
Postad 11 augusti 2010 - 16:26
Unregistered0254b50e
-
Unregistered0254b50e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag kollade just det tidigare i veckan och ComHem svarade mig att oberoende av TV-modell så måste man ha en separat box för HD-kanaler utom just för SVT-HD som fungerar med CA-modul i kompatibla TV-modeller.
Helv****!!! Orka köpa en HD box för 3000:- från comhem... Nån som har nått bra tips på HD-box som funkar med Comhem?
Postad 11 augusti 2010 - 16:30
m_434
-
m_434
-
Rookie
-
7 inlägg
Låter felaktigt. Du behöver en DVB-C mottagare för att ta emot comhemsignalen. Denna finns i samtliga N modeller och vad jag vet även i de sk. gråimporterna.
Postad 11 augusti 2010 - 18:40
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Nu vet jag inte om jag förstod din kommentar riktigt men... Den ursprungliga frågan var om man kan ta emot HD-kanalerna som ComHem distribuerar genom att använda en CA-modul + kort i TVn. Svaret från ComHem var nej, endast SVT-HD kan tas emot med hjälp av CA-modul + kort, övriga HD-kanaler kräver separat fristående HD-box.
Postad 11 augusti 2010 - 19:23
krillin
-
krillin
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Om du kör analogt kan du ta ut ljudet via scart.
Postad 11 augusti 2010 - 21:08
Unregistered40d12cf6
-
Unregistered40d12cf6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Mailade supporten på LG härom dagen angående PK950N och för er som är intresserade så kanske det reder ut några frågetecken.
Mitt mail till LG: Hej jag har fnderat ite på att köpa en plasma från LG och kollat mycket på PK550N och den senare modellen PK950N. Några saker som oroar mig inför ett köp gällande PK950N, är att folk skriver att PK950 har problem med skärpefiltret och hanterar inte blu-ray på rätt sätt utan hackar. Dessa problem har inte PK550.
"Edge Enchantmentfunktionen som är avstängbar på PK550 men inte PK950."
Låter konstigt att en nyare modell i samma serie har dessa problem?
Detta gör ju att man blir lite skeptisk men gillar ändå TVn så jag undrar vad ni svarar på detta och om det är något som kan lösas med en firmwareuppdatering eller liknande.
Supportens svar: Skärpefiltret bör inte alls ha några problem då denna modell har vår senaste bildinställningsguide, PICTURE WIZARD II. Man kan ändra på samtliga inställningar precis som man vill, vi har inte hört någon som har haft några problem med detta. Om det är någon funktion som inte fungerar korrekt så tar vi gärna åsikterna till oss och ser om dett kan införas i framtida uppdateringar. Jag vet att en person skrev det på Hemmabio forumet, men jag måste personligen säga att jag inte ser någon sådan defekt med bilden.
Gällande att den skulle hacka vid Blueray: PK950N bör inte hacka alls vid Blueray uppspelningar då den har dubbla grafikkretsar (Dual XD-Engine). Dubbla grafikkretstar skall snarare göra bilden mer flytande än tvärtom. Båda modellerna har samma uppsättning grafikchip så hur de presterar när det gäller snabba bilder bör vara identiskt.
Båda har sina fördelelar, PK950N kostar lite mer men har något heter TruBlack Filter. Det är ett extra filter som ger en avsevärt förbättrad svärta i plasma-TV genom att filtrera bort inkommande ljus. Sen skiljer sig ramen en hel del, PK550N har något som vi kallar Razor frame, den har en traditionell grå kant runt panelen. Medans PK950N har Borderless design, vilket innebär att hela fronten täcks av en glasskiva. Designmässigt så skulle jag föredra PK950N. Funktionsmässigt så är de relativt lika.
Ni som har 950N, är ni nöjda med ert köp?
Följer upp mig själv. Jag fortsatte konversationen med supporten och tänkte dela med mig av informationen. Min fråga: Här är en recension som beskriver problemet samt en bild som visar hur det ser "fel" ut.. http://www.avforums....DTV-Review.htmlHur förklaras detta? Supportens svar (samma person som tidigare):Alla monitorer och TV modeller som finns på marknaden idag (mig veteligen) har ett chip som förbättrar bilden. På våra monitorer så kallas detta för ACE och F-engine, på TV kallar vi den senaste verisionen för XD-Engine. Olika tillverkare kallar detta för olika saker, men det gör att man tillåts ändra på bildläge. Till exempel PC läge om man kopplar till en dator, eller Filmläge för att få en mörkare bilder, eller Sportläge för mer kontrast och ljus. Det är förinställda 'presets' som modifierar bilden efter vilket läge som är inställt. Det är också ett krav för att kunna kalibrera bilden enligt ISF licens. Även om man kan ändra på vissa inställningar så är vissa effekter alltid på. "Edge Enchantment" som ni nämnde tidigare går att stänga av, men det är flera effekter som ej går att stänga av. Jag har som sagt inte märkt av denna effekt själv, är mest nöjd över underbar bild och svärta, men det kan vara ett problem om det blir auror runt objekt på bilden. Det är ingen innan som har vänt sig till oss med klagomål på detta men vi kan iallafall undersöka saken. Det är bra att få feedback på produkterna och jag kommer såklart att vidarebefodra detta. Har tittat på lite fler recensioner och visserligen så noteras andra saker men inte det som ni och avforums noterar. Det viskas dock om en kommande uppdatering för PK950N (inofficiellt).Kan ju bara hoppas att det leder till något.
Postad 11 augusti 2010 - 21:14
m_434
-
m_434
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu vet jag inte om jag förstod din kommentar riktigt men... Den ursprungliga frågan var om man kan ta emot HD-kanalerna som ComHem distribuerar genom att använda en CA-modul + kort i TVn. Svaret från ComHem var nej, endast SVT-HD kan tas emot med hjälp av CA-modul + kort, övriga HD-kanaler kräver separat fristående HD-box.
Fel av mig, visste inte att HD-kanalerna krävde mer än DVB-C. En fråga till de som spelat upp filmer via mediaspelaren. Kan man öppna enskilda undertextfiler (.srt) för filmerna eller måste undertexterna vara inbäddade i själva .mkv filen?
Postad 12 augusti 2010 - 06:33
Unregistered0254b50e
-
Unregistered0254b50e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har du något bra tips på box man kan köpa då, eller måste man köpa box via Comhem för att det ska funka riktigt?
Postad 12 augusti 2010 - 06:48
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag har en CXHD-5000C (dvs Comhem HD-boxen utan PVR ) som jag kan sälja rätt billigt. Vad ska vi säga, 900 spänn inkl frakt?  Den intresserade PM:ar. robertr81>> [LG support] Har tittat på lite fler recensioner och visserligen så noteras andra saker men inte det som ni och avforums noterar. Humor, det klagades ju duktigt på denna felaktiga skärpehantering när PK950 testades i Sveriges största (och med 19 ljusårs marginal, bästa) Hemmabiotidning. Gäller att välja sina recensioner.
Postad 12 augusti 2010 - 08:37
Unregistered40d12cf6
-
Unregistered40d12cf6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag har en CXHD-5000C (dvs Comhem HD-boxen utan PVR ) som jag kan sälja rätt billigt. Vad ska vi säga, 900 spänn inkl frakt? Den intresserade PM:ar.
robertr81>> [LG support] Har tittat på lite fler recensioner och visserligen så noteras andra saker men inte det som ni och avforums noterar. Humor, det klagades ju duktigt på denna felaktiga skärpehantering när PK950 testades i Sveriges största (och med 19 ljusårs marginal, bästa) Hemmabiotidning. Gäller att välja sina recensioner. 
Ja det låter llite konstigt.. LG verkar veta om det utanför Sverige iaf. Får hoppas på att en eventuell uppdatering som löser det. Får vänta lite till med köp då
Postad 12 augusti 2010 - 10:44
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Komplett erbjuder samma garanti på "N"-modeller och grå import! http://www.sweclocke...ml#post10288432"Vi har en blandning av modeller i lager, med och utan "N". Vi erbjuder därför samma garanti och service som LG. Detta gäller givetvis även pixelgaranti. mvh // Erik J"
Redigerat av arowe17, 12 augusti 2010 - 10:44.
Postad 12 augusti 2010 - 11:06
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Skulle höra med er om ni visste något bra sätt att få bort en röd pixel (fast pixel). Pixeln har suttit där nu i tre månader utan att gå bort, och jag hade gärna velat testa alla medel innan man drar tillbaka till expert med 60" tvn under armen.
Postad 12 augusti 2010 - 11:43
Mathias_Gsi
-
Mathias_Gsi
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Skulle höra med er om ni visste något bra sätt att få bort en röd pixel (fast pixel). Pixeln har suttit där nu i tre månader utan att gå bort, och jag hade gärna velat testa alla medel innan man drar tillbaka till expert med 60" tvn under armen.
Har du provat tvättprogrammet som finns?
Postad 12 augusti 2010 - 12:49
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
En pixel som lyser med full styrka är definitivt en trasig pixel. Bara att förlänga armen och gå och byta...
Postad 12 augusti 2010 - 20:27
blekfet2
-
blekfet2
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Angående om man får inbränning på en 60pk550n, var i menyn hittar man någon "tvätt" av pixlar?
Är det myrkring som gäller?
Postad 12 augusti 2010 - 20:42
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1 592 inlägg
Angående om man får inbränning på en 60pk550n, var i menyn hittar man någon "tvätt" av pixlar?
Är det myrkring som gäller?
Meny Alt. ISM-metod
Postad 12 augusti 2010 - 21:47
Funkadel1c
-
Funkadel1c
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, har precis köpt en LG PK550N som jag inte kopplat in än men skall göras strax. Har några frågor som jag hoppas ni kan svara på.
Är det stor skillnad mellan att köra på antenn och digitalbox? Antar att digitalbox är att föredra men är jobbigt med boxen osv. Har antenn just nu. Bildkvaliten blir antagligen sämre men hur mkt?
Sen tänkte jag, hur ska jag kalibrera den på bästa möjliga sätt? Bara köra på och se vad som ser bäst ut?
Ska jag köra med lägre kontrast/brightness i början mtp inbränningar?
Tacksam för svar / Funkadel1c
Postad 12 augusti 2010 - 21:48
blekfet2
-
blekfet2
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Meny Alt. ISM-metod
aha, skall testas! tackar
Postad 12 augusti 2010 - 21:51
Virvel
-
Virvel
-
Rookie
-
1 inlägg
Har precis hängt upp en LG 60" 550N, känns ok  . Från tjock tv 29" highscreen till denna känns  . Någon som har testat usb ingången, funkar det att köra med en extern hårddisk isf stödjer den mkv-filer?. Annars är väl ett annat alernativ att koppla upp en dator genom hdmi borde väl funka...?
Postad 12 augusti 2010 - 21:54
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Har precis hängt upp en LG 60" 550N, känns ok . Från tjock tv 29" highscreen till denna känns . Någon som har testat usb ingången, funkar det att köra med en extern hårddisk isf stödjer den mkv-filer?. Annars är väl ett annat alernativ att koppla upp en dator genom hdmi borde väl funka...?
har samma modell, den klara mkvfiler men spelar ej DTS ljud, den vill inte ens föra det vidare (passthru tror jag det kallas)... om någon lyckas få dts ljud genom tv:s ut ingång (har en förstärkare som klarar DTS). när jag har provat får jag endast brus (och det är inte bra!)
Postad 12 augusti 2010 - 22:48
Unregisteredd5dddbb3
-
Unregisteredd5dddbb3
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Fick nyss min 50PK350N. Det enda problemet jag har än så länge är att läppsynkningen är lite ur fas från min Humax CXHD-5000C. Läppsynkinställningen i boxen går bara att dra åt fel håll så att säga. Ljudet ligger lite efter redan från början.
Har testat både med HDMI och komponent + RCA-kabel och båda har samma problem.
Har sökt i tråden utan att hitta någon som skrivit om samma problem.
Kan tillägga att samma box med samma inställningar inte visade samma problem mot min gamla 42" LCD.
Förslag på åtgärd?
Postad 13 augusti 2010 - 08:23
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Vad är det för skillnad på PJ och PK?
Postad 13 augusti 2010 - 08:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
PJ är inte FullHD-upplöst. Vet inte vad som skiljer iövrigt.
Man undrar ju hur bra 50PJ350 säljer...
Postad 13 augusti 2010 - 09:07
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Damn priset på min tv har gåt ner 1300 kr, åandra sidan fick man uppleva fotbolls VM i HD
Postad 13 augusti 2010 - 09:30
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
På vissa bilder jag sett på PK950 så sitter det bara en gängad sattelitkontakt för att ta emot tvsignaler... det måste väl finnas en vanlig koax också va?
Sen undrar jag om det finns ljudutgång med rca eller om det bara är toslink? har fullt upp i recievern nämligen
Postad 13 augusti 2010 - 10:30
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
PJ är inte FullHD-upplöst. Vet inte vad som skiljer iövrigt.
Man undrar ju hur bra 50PJ350 säljer... 
Eftersom ingen kan sända FullDH (kanske tidsfråga) och det nyttjas endast av blå-filmer-spelare idag (som jag inte har) är det någon ide att köpa PK?
Redigerat av zupermac, 13 augusti 2010 - 10:31.
Postad 13 augusti 2010 - 10:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Köp en PS3..Ett hett tips.
Blu-Ray och spel med en Full hd tv är inte tråkigt
Postad 13 augusti 2010 - 10:49
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ja varför inte?
HD boxen från comhem går tillåter 1080i.
Postad 13 augusti 2010 - 12:19
scam
-
scam
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har nu fått hem "min" andra LG 60PK950N, samma fel som på andra exemplaret som på första. Se bifogad fil. Det ser precis ut som om att en skyddsfilm ligger över hela panelen och skapar ett vågmönster. Vågmönstret finns där oavsett källa och om TVn är på eller ej. Är det någon som känner igen det här? Har prata med LG själva som har tagit del av samma bild och LG påstår att det är helt nytt för dem. Tacksama för input. Edit: Det finns ingen skyddsfilm, endast en liten remsa som skyddar ramen. http://yfrog.com/61bildhqnj
Redigerat av scam, 13 augusti 2010 - 12:20.
Postad 13 augusti 2010 - 12:33
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har nu fått hem "min" andra LG 60PK950N, samma fel som på andra exemplaret som på första. Se bifogad fil. Det ser precis ut som om att en skyddsfilm ligger över hela panelen och skapar ett vågmönster. Vågmönstret finns där oavsett källa och om TVn är på eller ej. Är det någon som känner igen det här? Har prata med LG själva som har tagit del av samma bild och LG påstår att det är helt nytt för dem.
Tacksama för input.
Edit: Det finns ingen skyddsfilm, endast en liten remsa som skyddar ramen.
http://yfrog.com/61bildhqnj

Är det så där det blir om en plasma TV har legat ned vid t ex frakt? Jag fick höra igår av en kompis att jag absolut inte fick lägga ned TVn i bilen, för att det var två glasskivor i TVn som inte fick komma i kontakt med varandra.
Postad 13 augusti 2010 - 12:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ser du mönstret även från soffan eller måste du fram med näsan i tv ?
Ser ju väldigt konstigt ut.
Vad säger LG? Tycker ju de borde kunna säga nå
Postad 13 augusti 2010 - 13:45
TimeFliesWithRum
-
TimeFliesWithRum
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej alla, första inlägget
Beställde en LG 50PK550N från NetonNet igår, spännande som tusan!
Det blir förhoppningsvis lite skillnad mot min nuvarande 28-tums tjock-tv
Kommer antagligen att fråga en del framöver om inställningar och grejer
(efter att ha sökt i tråden då förstås, he he)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|