LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 24 August 2010 - 14:18
LG unveils 50PX950 and 60PX950 3D plasmas
Postad 24 August 2010 - 14:34
Postad 24 August 2010 - 14:42
Med människor som spelade olika sporter, bl.a beachvolleyboll... och effekten var grymt bra !! Kändes som att bollen kom farande emot mig.
Men... att sitta där med glasögonen på hela tiden... näe... och köpa ett par till varje person som ska titta... för ca 1000 spänn styck... näe...
Idén är bra... men den måste förädlas så att man slipper glasögonen... då kan det va intressant för mig.
Redigerat av christianmpersson, 24 August 2010 - 17:43.
Postad 24 August 2010 - 15:15
Hoho ..Kan nästan lova att du får haksläpp ner i golvet när du för det första ser kartongen
![]()
Sen lär du sitta och gapa över hur stor den är läänge.
Jag gick från 50 till 60 och det är nog stor skillnad
Var och kikade på den på Mediamarkt innan, så vet hur stor den är, fast den känns nog större hemma sen.
Lite lustigt på MM hade dom den för 13790, dock var det bara demo exet som fanns kvar och jag sa till dom att den fanns ny för 13990 på Elgiganten just nu, så tyckte dom borde ju gå ner till 13000 minst för ett demo ex men dom kunde inte göra något alls på det priset.
Frågade även lite om försäljaren visste vad det var för skillnad mellan 250 och 760, (vilket jag iofs redan visste, att 760 hade internet mm). Då började hon kolla på lapparna vid tvn för att försöka svara
Postad 24 August 2010 - 15:19
Postad 24 August 2010 - 17:23
Hehe, sitter i samma sits nästan, bytar ut min px80 mot 350n 50" från komplett, ska bli kul o jämföra
![]()
Kommer kl 3 i eftermiddag, beställde i söndagskväll från komplett
Intryck? Bättre eller sämre än PX80?
Postad 24 August 2010 - 19:11
Ringde och pratade med dom och de skulle få hem Lg60pk550n i tidiga semptember. Vi får hålla ut lite till helt enkelt. komplett verkar ju ska få hem fler 50pk350n apparater innan kampanjen är slut.
Man blir ju galen på detta tv-letande, trodde att det skulle vara klart och betalt nu men det närmar sig iallafall, grymt bra att ni är så hjälpsamma, annars så hade vi säkert köpt någon tv som kostat alldeles för mycket i förhållande till vad man får.
Men hur är det med garantin om vi får en tv med exempelvis en död pixel, om vi skickar tillbaka den för att byta, har våran "extra-garanti" förbrukats då? Eller gäller våran försäkring från det datum att den vanliga "gratis" garantin tar slut? Den täcker saker som orginalgarantin inte innefattar (dvs ex. drulle), men som sagt om något skulle vara fel på tvn så går det väl först på "orginal"-garantin och inte den tillköpta?
Sedan så hade mediamarkt sin kampanj nu, men ingen 60" där inte. 32"arn var billig men slut.
Hur står sig 60"lg pk250n mot 60"pk550n? Gäller det priset på elgiganten bara på internetbutiken?
Postad 24 August 2010 - 19:21
Intryck? Bättre eller sämre än PX80?
Oj... ja, verkligen bättre! Nu har jag väldigt snälla inställningar i början, men det märks ju att i panoreringar följer den med mycket bättre tex, och tom bättre bild med tele2 digitalbox än på px80... sen HD är grymt bild! Mycket bättre än px80n!
Testade lite bfbc2 på ps3 nu... känns som om grafiken känns mycket bättre med denna TV! Är väl som med skärm till PC, har en jäkla betydelse vad man har för skärm med!
Märkt liite tendens av ghosting(tex LG logga etc stannar kvar i nån sekund, men försvinner nästan direkt), men så har det varit på dom andra 2 plasmorna jag ägt innan med i början med, men det fenomenet försvann efter ett par månader... brukar det va så med plasma?
Ska ställa in den med lite mer kräm på konstrast, etc om ett par veckor... har det på lite mindre än hälften nu i början, på expertläge... borde väl räcka?
Redigerat av Garrett, 24 August 2010 - 19:23.
Postad 24 August 2010 - 19:28
Jag hade inga problem alls med Ghosting på min Panasonic TH-42PV70 i början eller nu. Väntar med spänning på hur det är med Ghosting på dessa LG plasmor när ni ägt dem ett tag.Märkt liite tendens av ghosting(tex LG logga etc stannar kvar i nån sekund, men försvinner nästan direkt), men så har det varit på dom andra 2 plasmorna jag ägt innan med i början med, men det fenomenet försvann efter ett par månader... brukar det va så med plasma?
Postad 24 August 2010 - 19:31
Postad 24 August 2010 - 19:35
Har du stängt av butiksinställningen?Är det bara min tv som bestämmer sig för att kasta om alla tv kanaler ibland så att man är tvungen att gå in och sortera på nytt..? Väldigt irreterande, trisst att köra på den automatiska kanalinställningen som är ett virrvarr.
Postad 24 August 2010 - 19:39
Spelar spel nu med 90 i kontrast och slänger upp vittvätt och ser då ingenting
Nu beror de väl kanske på lite vilket spel man spelar.
Jag körde 50-60 i kontrast i början.
Postad 24 August 2010 - 20:05
Postad 24 August 2010 - 20:56
Låter nice att du upplever stor skillnad då jag har en tv från samma år med liknande prestandaOj... ja, verkligen bättre! Nu har jag väldigt snälla inställningar i början, men det märks ju att i panoreringar följer den med mycket bättre tex, och tom bättre bild med tele2 digitalbox än på px80... sen HD är grymt bild! Mycket bättre än px80n!
![]()
Testade lite bfbc2 på ps3 nu... känns som om grafiken känns mycket bättre med denna TV! Är väl som med skärm till PC, har en jäkla betydelse vad man har för skärm med!<-- Edit, givetvis vet jag att inte grafiken blir bättr! Men menar färg, kontrast, panoreringar etc!
![]()
Märkt liite tendens av ghosting(tex LG logga etc stannar kvar i nån sekund, men försvinner nästan direkt), men så har det varit på dom andra 2 plasmorna jag ägt innan med i början med, men det fenomenet försvann efter ett par månader... brukar det va så med plasma?
Ska ställa in den med lite mer kräm på konstrast, etc om ett par veckor... har det på lite mindre än hälften nu i början, på expertläge... borde väl räcka?
Postad 24 August 2010 - 21:21
Jo det tror jag att jag såg någon meny om.. kommer inte ihåg nu..Kan man på något sätt ställa in vilken ingång man vill att Tv:n skall starta på liknande Panasonics Hotelmeny?
Postad 24 August 2010 - 23:15
Hej... ser att du har en sån modell som jag beställt (utan att se IRL)
Hur tycker du den är vad gäller skärpa, svärta, och reflektioner?
Jag är nyfiken om jag köpt "rätt".
Något du är irriterad över på modellen? Något som är uselt?
Tack för respons...
/ Christian
Tjena
Jag är supernöjd , har ännu inte hunnit pilla för mycket med alla inställningar , men jag är nöjd med bilden även från min viasatbox med vanlig Scart, med bluray är bilden sjukt bra. Det som utmärker denna från 250, 350 mfl är ju designen som är mycket snyggare med den ramlösa och bara en glasskiva. Bara det var värt ett par extra slantar för min del. Sedan tycker jag att dlna och trådlös streaming är värdefullt om man vill snabbt spela upp en HD inspelad video från mobilen då man har gäster etc
Postad 24 August 2010 - 23:15
För den som väntar på något gött...
Postad 24 August 2010 - 23:22
Har bara erfarenheter från en LG plasma som kanske är 4år gammal och den skulle aldrig gå att använda till datorn då allt bränner fast ganska fort. kollar man på film så blir de ett ljust område där texten är osv, hur illa är de i dagens läge med sånt ?
Lcd är bäst i windowsmiljö men de är ändå när man spelar o kolllar på film de är viktigast med bra bild så då kanske man ska köra på plasma ändå ?
valet står mellan
LG 47LD450
https://www.prisjakt...kt.php?p=587767
och
LG 50PK350N
https://www.prisjakt...kt.php?p=585048
Redigerat av BlackSpett, 24 August 2010 - 23:24.
Postad 24 August 2010 - 23:48
Kanske värt att kolla upp en sån ..
Nog kanske det går med LG också men ska du använda den så mycket till datorn är nog ändå lcd bättre.
Nu har jag surfat väldigt lite så jag kan inte säga så mycket om hur LG fungerar där men nån annan kanske har testat mer
Postad 24 August 2010 - 23:51
Edit: Jag fick dessa otrevliga (TIR) spår på min LG 32LC51 för ett par veckor sen:
https://www.minhembi...Bigrauk/283372/
Det tog drygt 24 timmar med detta program att ta bort detta:
http://www.jscreenfix.com/
Redigerat av Bigrauk, 24 August 2010 - 23:58.
Postad 25 August 2010 - 09:05
Hur stor betydelse har THX på TVn?
Postad 25 August 2010 - 09:24
THX spelar ingen roll eftersom man ändå använder sig utav expertinställningarna, den stora skillnaden är antalet hdmiingångar. Har du inte någon Receiver som du kör dina apparater genom så kan det vara bra med många ingångar på tvn men annars så fyller de inte någon större funktion. Bildmässigt så är det så vitt jag förstått samma tv.Vad är den egentliga skillnaden mellan 60pk250n och 60pk550n?
Hur stor betydelse har THX på TVn?
Edit: kom på att 250 saknar USB vilket kan komplicera vid eventuell FW-uppgradering.
Redigerat av Flightcrank, 25 August 2010 - 09:27.
Postad 25 August 2010 - 09:34
THX spelar ingen roll eftersom man ändå använder sig utav expertinställningarna, den stora skillnaden är antalet hdmiingångar. Har du inte någon Receiver som du kör dina apparater genom så kan det vara bra med många ingångar på tvn men annars så fyller de inte någon större funktion. Bildmässigt så är det så vitt jag förstått samma tv.
Edit: kom på att 250 saknar USB vilket kan komplicera vid eventuell FW-uppgradering.
Så det kan vara värt att köpa 550 istället.
Postad 25 August 2010 - 09:45
Var och kikade på den på Mediamarkt innan, så vet hur stor den är, fast den känns nog större hemma sen.
Lite lustigt på MM hade dom den för 13790, dock var det bara demo exet som fanns kvar och jag sa till dom att den fanns ny för 13990 på Elgiganten just nu, så tyckte dom borde ju gå ner till 13000 minst för ett demo ex men dom kunde inte göra något alls på det priset.
Frågade även lite om försäljaren visste vad det var för skillnad mellan 250 och 760, (vilket jag iofs redan visste, att 760 hade internet mm). Då började hon kolla på lapparna vid tvn för att försöka svara, sen sa hon "denna ser ju att ha bättre bild" (fast det var för att jag skruvat på inställningarna på 250 så den såg normal ut och inte alla färger på max som det brukar vara) så vände på klacken och gick. Usla försäljare/företag...
Du tycker att man ska gå ner till 13000 på en tv som kostar 15000 att köpa in?
Redigerat av Krumeluren, 25 August 2010 - 09:47.
Postad 25 August 2010 - 09:46
Postad 25 August 2010 - 09:47
Det kommer in 256 nya 50PK350N hos Komplett den andra september (preliminärt). Men då extraerbjudandet på 6990:- bara är i 12 dagar till kan det ju vara idé för den som är sugen att lägga ordern redan nu.
För den som väntar på något gött...
50PK350N
"Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment."
http://www.komplett....aspx?sku=604130
Det hade varit idé för mig att ha lagt ordern igår..... :-)
Postad 25 August 2010 - 09:48
Den har USB som endast är avsedd för firmware, går ej att spela upp något via den om inte den funktionen aktiveras via servicemenyn vilket tydligen skall funka.
Tror inte att just 250-modellen går att aktivera usb för film. Sökt på google, men inte hittat någon som lyckats på den modellen.
Postad 25 August 2010 - 10:18
Vilket skit!50PK350N
"Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment."
http://www.komplett....aspx?sku=604130
Det hade varit idé för mig att ha lagt ordern igår..... :-)
Jag vill inte på något sätt vara elak. Jag vill bara berätta hur jag gjort tidigare. Jag var alltid en sån som väntade med att beställa saker och efter många misstag så har jag lärt mig att man inte ska vänta för länge. I detta fall så väntade jag....och väntade...tills jag såg att saldot började sina. Då insåg jag att det snart inte kommer att gå, då beställde jag och väntar nu på att den ska levereras.
Nästa gång, beställer jag direkt så behöver jag inte vara utan. Kämpa på, det kommer nog fler tillfällen med detta pris.
Postad 25 August 2010 - 10:26
Vilket skit!
Jag vill inte på något sätt vara elak. Jag vill bara berätta hur jag gjort tidigare. Jag var alltid en sån som väntade med att beställa saker och efter många misstag så har jag lärt mig att man inte ska vänta för länge. I detta fall så väntade jag....och väntade...tills jag såg att saldot började sina. Då insåg jag att det snart inte kommer att gå, då beställde jag och väntar nu på att den ska levereras.
Nästa gång, beställer jag direkt så behöver jag inte vara utan. Kämpa på, det kommer nog fler tillfällen med detta pris.
Ser att dom har 19 st utan N. Anledningen att de sålde N till samma pris, var att modellen utan N var slutsåld. Så när de utan N tar slut igen så kanske modellen MED N kommer tillbaka för 6990? Bara en teori jag har
Postad 25 August 2010 - 10:36
Vad är skillnaden? Netonnet säljer 60" utan N, men är det inte samma? På LGs hemsida står det N i alla modellnamn.Ser att dom har 19 st utan N. Anledningen att de sålde N till samma pris, var att modellen utan N var slutsåld. Så när de utan N tar slut igen så kanske modellen MED N kommer tillbaka för 6990? Bara en teori jag har
Postad 25 August 2010 - 10:39
Jag har hela tiden varit inne på Panasonic, men blir skrämd av alla som rapporter buzzing. Jag är hyperkänslig för störande ljud! Då lägger jag hellre samma pengar på en 10" större LG, även om bilden förmodligen (kanske marginellt?) inte skulle vara lika på topp. Eller hur är det egentligen? Tänker då närmast på G20 vs PK550N.Panasonic ska vara mindre känslig för inbränningar.
Kanske värt att kolla upp en sån ..
Postad 25 August 2010 - 11:28
Kolla längre upp i tråden...Vad är skillnaden? Netonnet säljer 60" utan N, men är det inte samma? På LGs hemsida står det N i alla modellnamn.
15...Ser att dom har 19 st utan N. Anledningen att de sålde N till samma pris, var att modellen utan N var slutsåld. Så när de utan N tar slut igen så kanske modellen MED N kommer tillbaka för 6990? Bara en teori jag har
Postad 25 August 2010 - 11:37
Tjena
Jag är supernöjd , har ännu inte hunnit pilla för mycket med alla inställningar , men jag är nöjd med bilden även från min viasatbox med vanlig Scart, med bluray är bilden sjukt bra. Det som utmärker denna från 250, 350 mfl är ju designen som är mycket snyggare med den ramlösa och bara en glasskiva. Bara det var värt ett par extra slantar för min del. Sedan tycker jag att dlna och trådlös streaming är värdefullt om man vill snabbt spela upp en HD inspelad video från mobilen då man har gäster etc
Hej
Okej, låter bra!
Jag bör få hem min under nästa vecka så jag får testa framöver... hoppas ju att jag blir supernöjd med den.
Har en 46" LCD idag (Sony) som jag är nöjd med, förutom lite "clouding" och ljusare hörn, men det är inget som stör under själva film- eller tv-tittandet för min del.
Tack
Postad 25 August 2010 - 13:02
Redigerat av perri, 25 August 2010 - 13:15.
Postad 25 August 2010 - 13:44
Jag har hela tiden varit inne på Panasonic, men blir skrämd av alla som rapporter buzzing. Jag är hyperkänslig för störande ljud! Då lägger jag hellre samma pengar på en 10" större LG, även om bilden förmodligen (kanske marginellt?) inte skulle vara lika på topp. Eller hur är det egentligen? Tänker då närmast på G20 vs PK550N.
Kolla här:
http://www.avsforum.....php?p=18358288
Postad 25 August 2010 - 14:58
Postad 25 August 2010 - 15:10
Nämligen att ta reda på hur många av dessa ny plasmor från LG denna tråd behandlat sokm folk har köpt.
På temat "Hur många LG PKXXXN är vi upe i!?"
Så gå gärna in och fyll på min tråd är ni snäla så får vi lite underlag
https://www.minhembi...s...=267288&hl=
Postad 25 August 2010 - 15:19
Jag hittade den länken tidigare. Känns ju svårt att motivera inköp av en mindre Panasonic för samma pengar efter att ha läst detta.Kolla här:
http://www.avsforum.....php?p=18358288
Postad 25 August 2010 - 17:09
Postad 25 August 2010 - 19:32
Har en liten fundering: Går det att få in spektaklet i bilen eller? Har ev tillgång till combi. Borde ju gå om man fäller ned sätena när jag tänker efter, är det ok att köra han liggandes?
Tusen tack!
Postad 25 August 2010 - 19:43
Postad 25 August 2010 - 19:48
Det är nog tveksamt att den går in.
Nu vet jag ju inte vilken bil du har men-
De sägs att plasma ska transporteras stående.
Har dock läst om de som kört hem med plasman liggande och det har gått bra.
Men jag skulle nog inte chansa .
Postad 25 August 2010 - 19:51
Med tanke på att jag är ett troget fan till tråden damp min LG PK350N från komplett ned på posten idag.
Har en liten fundering: Går det att få in spektaklet i bilen eller? Har ev tillgång till combi. Borde ju gå om man fäller ned sätena när jag tänker efter, är det ok att köra han liggandes?
Tusen tack!
Lägg aldrig en plasma ner! Du måste ha släp för att hämta tv:n. Den går inte in i en Hyundai Santa Fe.
Postad 25 August 2010 - 20:02
Såg hur lagersaldot minskade kraftigt, tror vi knep den sista.
Verkar som att de som köpt tvn är nöjda, känns tryggt.
Postad 25 August 2010 - 20:09
suckan
Det är nog tveksamt att den går in.
Nu vet jag ju inte vilken bil du har men-
De sägs att plasma ska transporteras stående.
Har dock läst om de som kört hem med plasman liggande och det har gått bra.
Men jag skulle nog inte chansa .
Jag skulle hämta min 50" med V70 men när jag tog fram tumstocken och mätte så visa det sig att den inte skulle gå in på höjden. Däremot så har jag en Skoda Felicia (den lilla) och trot eller ej men den kom in där. Jag tog ur baksätet innan jag åkte dit och sedan stoppade jag in TVn genom bakdörren, för att sedan vrida in den mot bakluckan. Jag fick köra fram passagerarsätet och lutade fram stolen max. När den stod där så var den lite vinglig så jag tog ett spänband så var saken biff.
Nu är den hemma och allt verkar fungera bra.
Postad 25 August 2010 - 20:40
Har ett problem med min PK350N, går det inte att sortera kanaler varken i kanallistan eller favoritlistan? Har bara lycktats får den att hoppa över kanaler i kanallistan men inte hittat någonstans där de kan sorteras?
Det där är jag intresserad av. Jag har inte slagit till än och något jag skulle vilja kunna göra är att sortera kanalerna precis som jag vill. Drömmen för mig med kräsen sambo vore om det gick att zappa obehindrat mellan digitala och analoga kanaler:
Alltså:
SVT 1 digitalt
SVT 2 digitalt
TV 3 analogt
TV 4 digitalt
Kanal 5 analogt
Jag hade hemma en Samsung förra året men där var kanalhanteringen under all kritik så den blev utröstad av sambon. Jag har fått intrycket att det ska fungera bättre med en LG.
Redigerat av daddydj, 25 August 2010 - 20:41.
Postad 25 August 2010 - 20:53
Sitter o velar fram och tillbaka mellan lcd o plasma, jag ska endast ha datorn kopplad till den och 90% av tiden kommer va i windowsmiljö. är man dum om man tar en plasma då?
Har bara erfarenheter från en LG plasma som kanske är 4år gammal och den skulle aldrig gå att använda till datorn då allt bränner fast ganska fort. kollar man på film så blir de ett ljust område där texten är osv, hur illa är de i dagens läge med sånt ?
Lcd är bäst i windowsmiljö men de är ändå när man spelar o kolllar på film de är viktigast med bra bild så då kanske man ska köra på plasma ändå ?
valet står mellan
LG 47LD450
https://www.prisjakt...kt.php?p=587767
och
LG 50PK350N
https://www.prisjakt...kt.php?p=585048
jag rekommenderar 47SL8500 plasma e inget bra till data miljö i längden... det e de att ljusa bilder e plasma inte en höjdare...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
18 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?