Redigerat av perri, 27 February 2011 - 14:48.
LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 10 September 2010 - 14:11
Postad 10 September 2010 - 15:12
Skulle göra de as roligt o bajs, men eftersom jag blev så nervös i rummet så blev de ju roligt
Och dra ner på taliban ligan som blir en enad nation vs mig.
Jag drar en envis rättelse konstant när jag ser en jämförelse som är orealistisk. Surreal.....
LG PK550 Vs G20 i en dyrare prisplan (eftersom Panasonic satsar på klass:A komponenter,bättre byggkvalite etc) så kan man inte jämföra alla panelfel o skitsaker som "obetydliga" vad gäller kvalite.
Ha så kul helg
Postad 10 September 2010 - 15:25
Du kan inte vräka ur dig vad som helst utan fakta..
Om du inte vill framstå som mytoman.
Jag kan lika gärna säga att LG har mycket högre byggkvalitet för alla jag känner som ägt LG i minst 5 år har haft 0 trasiga apparater...Medans mina kompisar som har Panasonic alla har gått sönder..Och de är fakta så de gäller över hela världen
Postad 10 September 2010 - 15:47
Det skiljer i kvalite ja. Och därav priset på LGN.
Postad 10 September 2010 - 16:04
Suck....
Du kan inte vräka ur dig vad som helst utan fakta..
Om du inte vill framstå som mytoman.
Kommentar borttagen då personen ifråga har börjat visa små tendenser på ev. mognad.
Redigerat av perri, 27 February 2011 - 14:47.
Postad 10 September 2010 - 16:11
Vädra ut haschröken för nu börjar du spåra ut.
Du förstår inte alls vad jag pratar om ?
För att du hört att det är så eller att dina vänner säger så eller om 200 personer här säger en sak så betyder det absolut inte ett skit i det stora hela...
De enda som kan säga nå om byggkvalitet är LG själva.
Och Panasonic.....
Lycka till att få ut siffror ur dom ...
Men jag gissar att du ändå inte lär förstå vad jag skriver.
Postad 10 September 2010 - 18:32
Inget nytt om updaten för 950N?
Jag har inte fått något svar är gällande skärpefiltret (som jag nu efter en dryg veckas inkörning faktiskt inte märker nåt av, är kritiskt sagt skitnöjd med tvn) men ärendet är trots det lämnat vidare till högre instans (enligt senaste svaret) och så fort jag har fått något svar återkommer jag... men ärligt talat så bryr jag mig inte om det så mkt eftersom bilden är grym, kanske inte från SD-sändningar.
Sedan angående reflektioner så visst finns de där, men det är inget man lägger märke till. avstängd är tvn asläcker! aldrig att en panasonic hade kommit innanför mina dörrar!
Postad 10 September 2010 - 23:22
Vilket du just bekräftade...Vad har anabola spekulationer på ett hemmabio forum att göra? Håll dig till topic
Postad 11 September 2010 - 07:41
Om du själv kunde hålla dig till topic kanske andra skulle göra det. Eller hur menar du att ditt ifantila Panasonic-dravel skulle höra till rubriken "Plasma-TV från LG år 2010"?Vad har anabola spekulationer på ett hemmabio forum att göra? Håll dig till topic
Du har redan visat resten av världen hur mycket du egentligen vet och kan om tv och träning/kost som du ju tycks vara självutnämnd expert på genom att bli bannad från body.se och från detta forum redan en gång tidigare.
Sen bryter du in i alla trådar som det bara är möjligt för att tjata på om ditt Japan vs Kina/Korea kopierea blablabla Panasonic är bäst blablabla. Du har redan sabbat hur många trådar som helst och nu även denna till den milda grad att jag kan lova dig att jag kommer att anmäla varenda litet inlägg du kommer med som handlar om Panasonic i denna tråd till admins framöver.
Kan bara anta att du redan samlat på dig ett antal varningar och kan inte ha mycket kvar till ytterliggare en ban. Vilket vore att göra detta forumet en stor tjänst så vi slipper ditt dravel, det räcker nu.
Alla här kan se mönstret, du läser en massa på nätet och forum och försöker sen när du dammsugit all teori du tror dig kunna läsa dig till låta som du faktiskt har någon kunskap i ämnet.
Du är bra på att rabbla en massa saker andra sagt, men visar gång på gång att det just bara är vad andra sagt utan att ha den minsta koll själv på vad munnen säger eller fingrarna kan skriva. Dvs en teoretiker utan egen erfarenhet.
Nu har du även visat att du inte kan sjunga heller, räcker det inte så?
Redigerat av masse70, 11 September 2010 - 08:19.
Postad 11 September 2010 - 09:33
Jag dammsuger inte vilken källa på internet som helst. Är det nåt man lär sig i skolan så är de ju källkritik. Vill ni att jag ska exemplifiera lite när jag hävdar att LG har dålig byggkvalite?
Jonas, Anders, Kalle, John, Andy,Peter,Hans,Max,Magnus,Sofie,Gunnar etc etc kommer in på minhembio forum och hävdar att dem har bytt varsin LG tv 3ggr på grund av fabriksfel. Och är jättemissnöjda, samt deras nära & kära har haft lika tunga problem med LG. Sedan kommer x antal trådar upp som motsvarar flera hundratals omdömen som rasar över LG's byggkvalite. Allt går ju sönder.
Är det inte enklast att dra slutsatsen - och motbevisa en ungspolings kommentar "LG PK550 är bättre än G20" superenkelt genom att hänvisa till alla missnöjda kunder på forumet?
LG är prisvärt - kvaliten hålls ner på produktionen, och komponenter kan hålla en hyfsat bra klass, men fortfarande så kan man inte jämföra PK550 mot G20. PK550 vs X20 är i samma prisklass och vore en mer rimlig jämförelse.
Postad 11 September 2010 - 09:46
Nu börjar jag på allvar tvivla på att du förstår vad du läser.
Om du ens läst mitt tidigare inlägg så borde du ju enkelt förstå att man kan inte dra en sån slutsats som du gör baserat på ett fåtal i ett forum i ett litet land.
Förstår du inte ens det mest grundläggande så vet jag inte vad jag ska skriva längre.
Du läser inlägg som fan läser bibeln
Tror också att det enda du vill är att driva med folk och låtsas som att du är trög för att få folk att hetsa.
troll
Edit
Detta blir det sista jag någonsin skriver till dig.
Det är nog bäst för min hälsa
Redigerat av moparman, 11 September 2010 - 09:48.
Postad 11 September 2010 - 09:51
Så du drar den slutsatsen av ett forum för hemmabio entusiaster ?
Eftersom jag statistiskt sett enbart kunde få fram siffror från Panasonic & LG enligt dig, så får man väl vända sig till denna slutsatsen? Eller ska jag kolla upp ARN för x antal reklamerade varor från företag till företag för att ynkligt nog behöva hävda min rätt på ett litet forum där det är så uppenbart?
Sista jag skriver till dig med
Postad 11 September 2010 - 10:22
Vänd dig till ARN där får du nog lite mer korrekt uppfattning om läget.Eftersom jag statistiskt sett enbart kunde få fram siffror från Panasonic & LG enligt dig, så får man väl vända sig till denna slutsatsen? Eller ska jag kolla upp ARN för x antal reklamerade varor från företag till företag för att ynkligt nog behöva hävda min rätt på ett litet forum där det är så uppenbart?
Sista jag skriver till dig medoff till gymmet. Ciao
Angående LG-trådar så finns det ju även trådar om problem med Pannasonic, kila iväg och köp en plasma istället så har du kanske några egna erfarenheter att referera till istället för att enbart hänvisa till andras erfarenheter.
Ytters tveksam om du lär dig någonting källkritik i gymnasiet, vänta till du kommer till den riktiga skolan där de förhoppningsvis ställs lite mer krav på dig (finns ju universitet som man kan glida igenom)...
Postad 11 September 2010 - 11:03
Lite komiskt ämnesval där måste jag ju säga med tanke på det beteende du visar upp här.Läser nästa år till att bli beteendevetare + ev kompletterar jag med en masters.
Man får hoppas att det ämnet även innefattar att få lära sig mer om sitt eget beteende då för du tycks inte ha någon som helst koll på hur man beter sig på ett forum. Eller rent allmänt för den delen heller.
Du vet inte ens när det blir pinsamt på din egen bekostnad.
Postad 11 September 2010 - 11:29
sedan har jag mycket fosfor lag anser jag, skit jobbigt att speal snabba fps spel.. tror ni jag får byta in den ?
mot en ny PK 350N , 2 veckor gammal nu köp från komplett.
skall jag vända mig till komplett eller LG ?
Postad 11 September 2010 - 11:33
JAg tycker absolut du ska ta tag i de fel du upplever. Har svårt att tänka mig att det skulle vara nåt som försvinner med tiden.Min PK 350N har mycket line bleeding, är det något som kommer att finnas kvar eller försvinner det med tiden ??
sedan har jag mycket fosfor lag anser jag, skit jobbigt att speal snabba fps spel.. tror ni jag får byta in den ?
mot en ny PK 350N , 2 veckor gammal nu köp från komplett.
skall jag vända mig till komplett eller LG ?
Sen ska man väl alltid vända sig till den butik man köpt varan hos, sen om dom hänvisar till tillverkare eller annat är ju en annan sak.
Så ta ett snack med Komplett och se först vad dom säger och stå på dig.
Postad 11 September 2010 - 11:36
Om spel är viktigt så tycker jag att du först å främst tar reda på om du helt enkelt är känslig för plasmatv...
Ta med ps3+cod eller vad du spelar och åk runt till nån affär och testa både andra LG och Panasonic..
Ser du samma på alla försök byta till lcd.
Skulle du ha gjort inom 2 veckor
Postad 11 September 2010 - 12:55
Läser nästa år till att bli beteendevetare + ev kompletterar jag med en masters.
Fniss!! Nu börjar det här bli riktigt komiskt. Jag har bl.a. en fil. mag. i beteendevetenskap med ett tvärvetenskapligt specialämne som, kan man säga, omfattar dig...
Så grabben, skall du klara av något liknande själv så bör du börja med att gå i terapi för att finna orsaken till ditt beteende för annars lär du ju inte bli speciellt objektiv i din ev. forskargärning...
Sen skall du nog lägga av med det anabola då det intaget inte kommer att fungera ihop med studier plus att risken är stor att du aldrig kommer att få uppleva din 35 årsdag.
Postad 11 September 2010 - 14:04
Fniss!! Nu börjar det här bli riktigt komiskt. Jag har bl.a. en fil. mag. i beteendevetenskap med ett tvärvetenskapligt specialämne som, kan man säga, omfattar dig...
Så grabben, skall du klara av något liknande själv så bör du börja med att gå i terapi för att finna orsaken till ditt beteende för annars lär du ju inte bli speciellt objektiv i din ev. forskargärning...
Sen skall du nog lägga av med det anabola då det intaget inte kommer att fungera ihop med studier plus att risken är stor att du aldrig kommer att få uppleva din 35 årsdag.
Ingen ide att lägga energi på erat skitsnack - då är jag en del av problemet .
Å andra sidan kan jag snabbt säga - jag tar icke anabola. Läser i takt och med samma referenser som studenterna på 'Biomedicin inr fys träning 180hp' gör. Har tillgång till en hel del bra källor och teoretiska skisser med diagram och spekulationer ifrån de högsta auktoriteter inom träning. Jag vet garanterat hur man ska vara & förbli "optimal" livet ut. Så nämn inte något om min 35 års dag baserat på rykten.
Trevligt för dig att du läst universitet. Skall även jag hoppa på beteendevetare, i den goda andan kan du väl minst önska mig lycka till än fördöma mig. Men till tråden: Har LG visat upp några nya plasmor på IFA detta året tex?
Inte sett något än.
Postad 11 September 2010 - 14:18
Du tycks ha missat det faktum att du redan inte bara är en del av problemet utan även ÄR problemet i denna tråd.Ingen ide att lägga energi på erat skitsnack - då är jag en del av problemet .
Den punkten har du passerat för länge sen på forumet för övrigt.
Postad 11 September 2010 - 14:20
Postad 11 September 2010 - 17:51
Så där bekräftade han igen... Han är ju för komisk den grabben. Tror han skulle räcka för en hel avhandling...
En del av problemet är att det råder delade meningar som blåses upp till storm.
Jag är inte problemet, granska er själva så hittar ni lettrådar
Postad 11 September 2010 - 19:30
Hakuna :Det är helt obegripligt hur du kan hänga på ett hemmabio forum i minst 2 år utan att köpa en TV som du tjatat om i just 2 år?Varför köper du inte en panasonic tv?Finns för 4 tusen i 42 tum...Förstår du inte att i princip alla på detta forumet har mer erfarenhet inom ljud och bild än dig?En del har varit med längre än du kunnat cykla.
Medans du Luft snackat i 2 år har jag köpt hemmabio för 25-30 tusen, samma för de flesta i tråden ,fattar du att du upplevs som ett skämt ?
Postad 11 September 2010 - 20:19
Här är länken
http://www.avsforum.....php?p=18358288
Men den har ja gett hakuna flera ggr..
Men det hjälper föga
Postad 11 September 2010 - 23:52
Har läst lite i denna tråd samt i tråden om inbränningar och LG nämns väldigt ofta i dessa samband vilket oroar.
Vågar man köpa Plasma, mer specifikt LG 60PK550N?
Postad 12 September 2010 - 00:10
Men jag är sjukt nöjd med min LG PK550..60 tum..
Jag spelar nån timma varje kväll.
Inte minsta problem med nå.
Det enda jag gjorde första veckorna var att dra ner kontrast till 50..
Märkte att om jag hade 90 i kontrast fick jag inbränningar som försvann efter nägra minuter.
Nu kör ja 90 i kontrast hela tiden utan problem.
Märks att den är mindre känslig nu..
Behövs ingen passning.
Bara man tänker lite å inte lämnar på windows skrivbord i timmar.
Och skulle nu nå fastna så är de ju bara köra lite vittvätt.
Så jag tycker oron idag är överdriven.
Helt ovetenskapligt så verkar 60 tummaren ha väldigt lite problem.
Läser då väldigt lite om det här
Postad 12 September 2010 - 00:40
Hakuna :Det är helt obegripligt hur du kan hänga på ett hemmabio forum i minst 2 år utan att köpa en TV som du tjatat om i just 2 år?Varför köper du inte en panasonic tv?Finns för 4 tusen i 42 tum...Förstår du inte att i princip alla på detta forumet har mer erfarenhet inom ljud och bild än dig?En del har varit med längre än du kunnat cykla.
Medans du Luft snackat i 2 år har jag köpt hemmabio för 25-30 tusen, samma för de flesta i tråden ,fattar du att du upplevs som ett skämt ?
Nej den grabben har ett inbyggt filter mot verkligheten. Det som passar honom låter han gå in, resten förtränger han.
Allt tyder på en väldigt taskig barndom med föräldrar som inte gav honom någon uppmärksamhet alls. Därav tvånget att få vara i centrum och bli sedd.
Du har helt rätt i att det finns många på den här tråden med stora kunskaper inom hemmabio/stereo. Själv hade jag en av Stockholms häftigaste stereoanläggningar i tidernas begynnelse och skrev då även en del artiklar i ämnet.
Numera har jag lugnat ner mig och ligger på runt 120.000 för hemmabion/stereon. Får räcka så.
Men nu väntar vi väl alla bara på att admin skall komma hit med stora stöveln och sparka ut Hakuna från forumet för gott samt städa upp i våra OT-inlägg så att vi kan fortsätta med att vara LG-kramare.
Redigerat av perri, 12 September 2010 - 00:51.
Postad 12 September 2010 - 00:57
Fast det handlar nog mest om procenten som någon sa på TV för länge sen.Helt ovetenskapligt så verkar 60 tummaren ha väldigt lite problem.
Läser då väldigt lite om det här
M.a.o. inte så många som har köpt den och därmed också färre som har klagat.
Postad 12 September 2010 - 07:45
19 har köpt 60 tum .
35 har köp 50 tum här i tråden
Postad 12 September 2010 - 10:10
He he det var inte mycket, jag är uppe i (24 + 34k + 8k + 9k + 36k + 12k + 16k + 4k + 6k) 149000:- , har säkert glömt nån ocksåJag har köpt tvapparater för 60000 spänn de senaste 8 åren
Postad 12 September 2010 - 10:18
Fast det handlar nog mest om procenten som någon sa på TV för länge sen.
M.a.o. inte så många som har köpt den och därmed också färre som har klagat.
Sen så hör man ju i regel inte så mkt utav de som är nöjda utan de som hörs och syns mest är ju de som är missnöjda... Vanliga svenssons går ju inte in och skriver av sig i förtjusning över vilken bra tv de köpt, medans de som kanske upplever nåt problem ställer frågan här för att kanske få en snabb lösning.
Bara att gå till sig själv egentligen, köpte en Onkyo-reciever och varit jättenöjd med den i ett år, förrens nu när jag matade dem med 1080P och den erkända buggen uppenbarade sig för mig, först då klev jag in i Onkyo-tråden och hörde mig för hur andra hanterade samma problem... Jäkla Japan-skit
Redigerat av Corpze, 12 September 2010 - 10:20.
Postad 12 September 2010 - 10:37
Därför det är svårt att tex dra slutsatser om felprocent .
Vilket de allra flesta förstår rätt snabbt.
Dock inte alla
Postad 12 September 2010 - 11:28
Postad 12 September 2010 - 11:34
Börjar väl bli mer nöjd med min tv nu. Bilden är väldigt bra, stabil och skarp, men tycker fortfarande den är lite mörk. Speciellt i vanliga tv-sändningar, i film passar bilden bättre tycker jag. Men alla har vi väl olika tycken o smak.
Har du stängt av intelligent sensor? så den inte ställer ljusstyrkan automatiskt?
Postad 12 September 2010 - 16:22
Vad är största skillnaden mellan exempelvis PK350, PK550, PK750 och PK950?
Hittade att PK950 skall ha ett trueblack filter men de övriga då?
Är det bättre att köpa PK750 istället för en PK550? Vad skiljer mellan dessa?
Tack!
Postad 12 September 2010 - 16:44
Detta står säkert i tråden men den är ju på flera hundra sidor så jag ställer frågan här.
Vad är största skillnaden mellan exempelvis PK350, PK550, PK750 och PK950?
Tack!
Köp 950, den är sjukt snygg!
50pk950.jpg 1.82MB
0 Antal nerladdningar
Postad 12 September 2010 - 17:05
Nä, LCD känns fortfarande som det säkra kortet... men 60" lockar som sagt var. Det säkra kortet eller 60"?
Postad 12 September 2010 - 17:16
Postad 12 September 2010 - 17:19
Precis som du har skrivit var jag tidigare.
Jag skulle aldrig köpa en plasma.
Jag kör på 90 i kontrast och har aldrig tilfälliga inbränningar fast jag spelar spel med mätare timmar i sträck.
Loggor fastnar aldrig.
Nu är det ju inte jobbigt att tvätta bilden om det skulle behövas.
Gör det aldrig nu.
Däremot i början var tv lite känsligare.
Då kunde jag få tillfälliga inbränningar.
Vist går det säkert nu också om jag lämnar windows på i några timmar utan skärmsläckare.
Vet man av sig att man "plågar" sin tv på det sättet så köp lcd.
Tror det är därför det är så pass tyst i forumet nu..De flesta har kört in sina plasmor och har inga problem.
Det enda jag kan se ibland är lite line bleeding.
Men de är så sällan att jag stör inte alls.
Men vill du ha en ännu bättre plasma just i avseendet inbränningar så verkar Panasonic ha mindre problem.
Jag är sjukt nöjd över min plasma.
å då har ja ändå varit väldigt skeptisk tidigare.
Edit
Jag saknar faktiskt aldrig ljusstyrka på den här tv.
Jag tror att de flesta märker när de kalibrerat sin tv att det blir en behaglig bild.
Redigerat av moparman, 12 September 2010 - 17:21.
Postad 12 September 2010 - 17:30
Nä, LCD känns fortfarande som det säkra kortet... men 60" lockar som sagt var...
Men köp en LCD om det känns bättre.Det viktigaste är ju trotts allt att du är nöjd!
Jag skulle välja plasma,men det handlar om en del pengar,dina pengar,så gör vad det känns bäst för dig.
Redigerat av Noah06, 12 September 2010 - 17:32.
Postad 12 September 2010 - 17:40
Vad har du för inställningar nu ?
Japp, har stängt av Intelligent sensor och har de inställningarna du tipsade om. Dvs 90 i kontrast o resten på ca 50. Bra bild blir det helt klart men det är väl mitt tycke eller att man är van vid en ljusare bild bara!? Det är vad det är iaf och jag tror man kommer att vänja sig vid bilden och inte tycka den inte är ljus nog efter ett litet tag.
Postad 12 September 2010 - 17:43
Postad 12 September 2010 - 17:56
Kul att du är rätt nöjd med bilden trots allt..
Köp Digital video essentials på Blu-Ray och ställ in bilden så får du en mer kalibrerad bild just för din tv+källa
Kolla in den här guiden från HemmaBio tidningen.
Läs den å skaffa DVE
2008_49.pdf 1.48MB
117 Antal nerladdningar
Redigerat av moparman, 12 September 2010 - 17:59.
Postad 12 September 2010 - 18:00
För ett par veckor sedan gjorde jag en utförlig jämförelse mellan de olika modellerna i PK-serien.Vad är största skillnaden mellan exempelvis PK350, PK550, PK750 och PK950?
Inlägget finner du här: https://www.minhembi...s...t&p=2999713
Kan tillägga att jag till slut valde en 50PK350 och är mycket, mycket nöjd!
/DD6
Postad 12 September 2010 - 18:23
DVE HD är säkert mycket bra. Har dock inte hittat någonstans att köpa den i region B version.Köp Digital video essentials på Blu-Ray och ställ in bilden så får du en mer kalibrerad bild just för din tv+källa
Kolla in den här guiden från HemmaBio tidningen.
Läs den å skaffa DVE
Kan annars rekommendera en gratis HD kalibreringsskiva som vännerna på avsforum ställt samman - AVS HD 709. Använder den i AVCHD-version och tycker den är mycket användbar, med mängder av kalibreringsmönster och en kortfattad men bra manual. Säkert ett alternativ till DVE för många i denna tråden. Om du testar den så glöm inte ladda ner manualen på ca 20 sidor.
http://www.avsforum....ad.php?t=948496
Klicka på länken för v1.3b update, det är den du skall använda.
Redigerat av DD6, 12 September 2010 - 18:55.
Postad 12 September 2010 - 18:37
Köpte min från www.thehut.com
Men ser att den inte finns där nu
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler