Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 18 September 2010 - 10:16
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Tid Avstängningstimer (max. 240 min.)
Provade det skrev det i mitt senaste inlägg, sista raden. NotFound404 så det är lungt om man kör vit tvätt 3-4 timmar ?? tittar jag på film så syns inte inbränningen, bra om det är en vit bakgrund. men vit tvätten är ju inte direkt vit.. inbränningen syns då på ca 2.5 meter avstånd när man sitter i soffan. får ta o kämpa på o hoppas den försvinner, men jag vill inte spela battlefield 2 för då kanske det blir värre, lite surt för flera polare har köpt spelet o så kan man inte spela med dom gav bort tjock tv till tjejens lilla syster, någon som vet om man kan stänga av HUD i BF2 på PS3 ?
Postad 18 September 2010 - 23:09
Unregistered95f0390c
-
Unregistered95f0390c
-
Användare
-
-
192 inlägg
Någon som kan tipsa om bildinställningarna på sin 750n? Kollade på hockey igår och var inte alls nöjd, jag kopierade mina inställnigar från flatpanels.dk om jag inte minns fel.
Postad 19 September 2010 - 11:50
Junkhead
-
Junkhead
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Uppdaterad info om min "osynkade" 950 Mailade leveramtören och postar även mailet här....Hej! Köpte en 50" LG plasma från er i Tisdags och tänkte bara förvarna om att jag har lite problem med den. Jag har svårt att få synk mellan ljud och bild (oberoende av vilken källa det kommer ifrån)... Tillomed analog TV (från ComHem) blir bitvis osynk (testat med både ljud kopplat genom förstärkare o direkt från TV) Det är precis som om bilden inte hänger med och ändrar hastighet hela tiden. Har gjort flera tester med min Xbox 360. (Kalibreringsverktyget i Guitar HERO 3) Om ljud o bild är kopplad via HDMI varierar fördröjningen i ljudet mellan 140ms o mer än 200ms och bilden skiftar mellan 2ms och som mest har jag fått 43ms Kopplar jag istället vi komponent och ljudet optiskt direkt till förstärkaren får jag på ljudet mellan 0ms och 8ms fördröjning och på bilden upp till 50ms. (0-8ms får nog anses som en acceptabel felmarginal som kan ha uppkommit vid det praktiska i testet) Samma fenomen märks både på blu-ray via hdmi / komponent och mediabox via hdmi. Gick tillomed och köpte en dyr IXOS HDMI kabel för att eliminera kabel fel. Märkte även att det finns tre döda pixlar. Två syns på enbart blå bakgrund och en utav dom endast på grön En på röd. En annan sak var även att TVn var fruktansvärt oskarp direkt ur boxen, fick skruva upp alla inställning onormalt mycket (enligt mig) för att få bra bild. Har mailat LG support och ställt lite frågor på forum för att se om det ev är ett firmware fel som gör att bilden och ljudet inte hänger med. Har ni hört talas om felet (felen)? Om det inte går att lösa så vill jag nog reklamera eller byta (men rädd för att jag får samma fel igen) Tråkigt med massa fel, eftersom jag verkligen ville ha den här TVn och är oerhört nöjd med funktioner och design. Ska göra lite mer tester...... Kommentarer o funderingar från er på forumet mottages gärna
Postad 19 September 2010 - 15:41
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Uppdaterad info om min "osynkade" 950 Mailade leveramtören och postar även mailet här....
[i]Hej! Köpte en 50" LG plasma från er i Tisdags och tänkte bara förvarna om att jag har lite problem med den.....
Kommentarer o funderingar från er på forumet mottages gärna 
Hej, jag tycker det är bra att påpeka detta för LG då de kanske inte ens vet om problemet, då kan vi knyta näven i fickan i all oändlighet, så jag uppmanar alla som har problem att maila LG. Jag har också gjort det!
Postad 19 September 2010 - 17:17
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Bra jobbat där!
Om inte annat kanske det driver på frågan om att släppa nån firmware kanske för nån av modellerna för den svenska marknaden.
Just nu känns det ju mest befogat för 950 och 350 rent spontant och procentmässigt om jag inte tar helt fel.
Postad 19 September 2010 - 17:40
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Tänkte kolla med er eftersom jag sett att en del av er har gjort samma byte som jag kommer göra, det vill säga från en Panasonic 42" PV60/45. Hur upplever ni att reflektionerna (som så många pratar om på LG:n) är jämfört med dem på Panasonicen?
Postad 19 September 2010 - 17:43
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Den frågan är nog den som både har frågats om OCH besvarats här i tråden mest av allt hur många ggr som helst. Har du provat att använda "sök inom tråden"?
Kanske inte just jämfört specifikt med Panasonic men generellt ang reflektioner.
Redigerat av masse70, 19 September 2010 - 17:45.
Postad 19 September 2010 - 17:47
Unregistered0567a94a
-
Unregistered0567a94a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har nu kört in min 60pk550n och kalibrerat med dve skivan samt även kört ett kalibreringsprog. direkt från satellitmott. hårddisk.
Dock får jag inte till bilden på sd kanaler. Bilden är ok vid närbilder på ansikten, byggnader osv. Men så fort det visas bilder på distans typ folk i en studio eller ännu värre fotboll, då bilr allt bara suddigt. Helt omöjligt att urskilja vilken spelare som är vem. Referens = viasat fotboll och tv4 sport. Tennisen på tv10 igår var ju inte ens att tänka på. Rena huvudvärken efter ett par minuter.
Har stängt av alla bildförbättrare och hamnar runt 92 i kontrast och runt 50 på dom övriga värdena efter kalibreringen.
Är det fel på tv`n eller är det mig det är fel på? verkar ju som alla andra har kanonbild, eller är det bara via hd kanaler och blueray tittande som det är ok bild?
Postad 19 September 2010 - 18:13
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
SD-bild på 60" är suddigt och i kombination med kanalernas låga bitrate blir det sådär.
Man kan inte trolla, skit in ger skit ut.
Skulle det se kanonbra ut skulle knappast HD behövas eller hur?
Redigerat av junkan, 19 September 2010 - 18:14.
Postad 19 September 2010 - 19:54
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
SD-bild på 60" är suddigt och i kombination med kanalernas låga bitrate blir det sådär. Man kan inte trolla, skit in ger skit ut.
Jag tycker ändå att det han beskriver låter oroväckande. Jag lurar på en 60" LG-plasma som ersättare för den projektorlösning jag kör idag. Min optoma-projektor gör ett grymt jobb med SD-bild. Naturligtvis finns det inte detaljer som vid HD-sändningar men de flesta sportsändningarna blir med beröm godkända. Tyvärr skall jag flytta och projektorn lär få åka ner i malpåsen. Det finns dock gränser för hur stor försämring jag pallar med. Kanske måste jag tänka om... Det jag sett av LG har verkat lovande och enligt andra bedömare har just LG en bra hantering av SD-material. På expert i Sundsvall kan man dock inte visa "vanlig TV" och på elgiganten är det nog samma visa. Jag är inte sugen att handla med mig en 60-tummare för att ångra mig och frakta tillbaks den. Seriösa TV-handlare borde kunna visa ALLA typer av material inte bara Bluray...fast det är ju klart, är stormarknaderna seriösa???
Postad 19 September 2010 - 19:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har Telia digitaltv och jag tycker bilden överlag är kanon.
Men vist ser man skillnad beroende på vilket program man ser.
Nån gammal sunkserie som vänner som inte ens duger på en 32 tums tjocktv ser ju inte så kul ut på 60 tum ..
Men i övrigt har jag inte sett nåyy som inte går att se
Postad 20 September 2010 - 06:09
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Den frågan är nog den som både har frågats om OCH besvarats här i tråden mest av allt hur många ggr som helst. Har du provat att använda "sök inom tråden"?
Kanske inte just jämfört specifikt med Panasonic men generellt ang reflektioner.
Då har väl knappast frågan besvarats hur många ggr som helst eller eller hur? Om du tittar på mitt inlägg en gång till så ser du att jag är fult medveten om att det reflekterande glaset diskuterats i stor utsträckning i tråden, men jag var nyfiken på en jämförelse mot en annan specifik modell. Men du har rätt, efter ytterligare en sökning så hittade jag faktiskt ett inlägg som avhandlade en jämförelse i reflektion mellan en PV60 och en 550N så tack för hjälpen.
Postad 20 September 2010 - 07:38
Unregistered0567a94a
-
Unregistered0567a94a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
SD-bild på 60" är suddigt och i kombination med kanalernas låga bitrate blir det sådär. Man kan inte trolla, skit in ger skit ut.
Det är klart att 60" är ju en betydligt större yta för för att kunna se en bristfällig bild, att det var så stor skillnad jämfört med min 42" pv60 trodde jag inte.
Postad 20 September 2010 - 07:46
Unregistered0567a94a
-
Unregistered0567a94a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tänkte kolla med er eftersom jag sett att en del av er har gjort samma byte som jag kommer göra, det vill säga från en Panasonic 42" PV60/45. Hur upplever ni att reflektionerna (som så många pratar om på LG:n) är jämfört med dem på Panasonicen?
Tycker inte att det är någon större skillnad i reflektioner. Nu har jag visserligen tv`n på fönsterväggen. Men det är klart att myspys med levande ljus på bordet framför tv`när väl inte så lyckat.
Postad 20 September 2010 - 10:25
qrist
-
qrist
-
Användare
-
-
111 inlägg
LGn ger upphov till betydligt mer reflektioner. Har man ingen möjlighet till att begränsa mängden infallande ljus i rummet så bör man titta på en annan tv. Värst är det på dagtid med mörka scener.
Postad 20 September 2010 - 10:40
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
LGn ger upphov till betydligt mer reflektioner. Har man ingen möjlighet till att begränsa mängden infallande ljus i rummet så bör man titta på en annan tv. Värst är det på dagtid med mörka scener.
Fast å andra sidan hur ofta tittar man på film dagtid? Eller ens tv över huvudtaget, bortsett från slö-tv tittande dagtid på helgen då det iaf inte är så viktigt med "bra" bild i samma utsträckning. Det är iaf min åsikt. Sen har väl de flesta som har fönster antingen en gardin/persienn eller rullgardin att använda? Om inte är det rätt billigt och enkelt att skaffa och då har man heller inget problem som jag ser det oavsett. Dvs ett "ickeproblem" enligt mig.
Postad 20 September 2010 - 10:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det är klart att 60" är ju en betydligt större yta för för att kunna se en bristfällig bild, att det var så stor skillnad jämfört med min 42" pv60 trodde jag inte.
1024*768 är ju också rätt förlåtande med SD-bild jämfört med en 60" FullHD av naturliga skäl.
Postad 20 September 2010 - 12:03
Junkhead
-
Junkhead
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Liten uppdatering ang min "osynkade" 950 Har gjort flera tester med min Xbox 360. (Kalibreringsverktyget i Guitar HERO 3) Om ljud o bild är kopplad via HDMI varierar fördröjningen i ljudet mellan 140ms o mer än 200ms och bilden skiftar mellan 2ms och som mest har jag fått 43ms Kopplar jag istället vi komponent och ljudet optiskt direkt till förstärkaren får jag på ljudet mellan 0ms och 8ms fördröjning och på bilden upp till 50ms. (0-8ms får nog anses som en acceptabel felmarginal som kan ha uppkommit vid det praktiska i testet)
Har testat att koppla 360 med HDMI till min lilla LCD TV i sovrummet och kört samma tester som ovan. Resultatet bli 0ms fördröjning på både ljud och bild. (Testat 2ggr med 10min mellanrum) Då kan man ivart fall utesluta förstärkare, Xbox och HDMI-kabel som källan till felet. Kvar återstår då min 950. Finns det någon i den här tråden med en 950 och guitar hero 3 som kan göra samma test. Skulle vara kul att jämföra.
Postad 20 September 2010 - 19:01
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
1024*768 är ju också rätt förlåtande med SD-bild jämfört med en 60" FullHD av naturliga skäl.
Finns få, om ens några idag relevanta, skäl att 576i uppskalat till 768 (eller 720) skall vara bättre än samma signal uppskalat till 1080.
Postad 20 September 2010 - 22:03
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Har nu kört in min 60pk550n och kalibrerat med dve skivan samt även kört ett kalibreringsprog. direkt från satellitmott. hårddisk. Dock får jag inte till bilden på sd kanaler. Bilden är ok vid närbilder på ansikten, byggnader osv. Men så fort det visas bilder på distans typ folk i en studio eller ännu värre fotboll, då bilr allt bara suddigt. Helt omöjligt att urskilja vilken spelare som är vem. Referens = viasat fotboll och tv4 sport. Tennisen på tv10 igår var ju inte ens att tänka på. Rena huvudvärken efter ett par minuter.
Har stängt av alla bildförbättrare och hamnar runt 92 i kontrast och runt 50 på dom övriga värdena efter kalibreringen.
Är det fel på tv`n eller är det mig det är fel på? verkar ju som alla andra har kanonbild, eller är det bara via hd kanaler och blueray tittande som det är ok bild?
Har du en äldre box med scart så kan det vara förklaringen och en ny med hdmi borde göra stor skillnad då.
Postad 20 September 2010 - 22:05
mongo
-
mongo
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Bytte från en sån till PK950..., LG:N reflekterar grymt mycket mer, punkt. Jag har dessutom terass med tak utanför fönsterna som dämpar. Just 950 verkar vara ett riktigt måndagsex..., min hade förvisso ljud och bild i synk, men en riktig skitbild oavsett inställningar. Valde först 760, men det blev 950 pga. dels bra pris, och på Pannas G20 var det över 1 månads leverans. Då fanns bara flatpanels test tillgängligt med toppbetyg..., så jag kollade inte ens på en 950 igång. LG support har jag varit i kontakt med ett flertal gånger utan resultat, dom verkar inte känna till några som helst problem. Dom tyckte jag skulle ta ett foto..... Hursomhelst har jag bytt till Pannas G20, som verkligen levererar, i jämnförelse med 950 ger den HD-bild på SD, så stor är skillnaden. Reflekterar betydligt mindre dessutom. Har i efterhand kollat på en 950 på Mediamarkt, precis samma skitbild, säljaren hade lite svårt att förklara...., 760 var betydligt bättre, men G20 i en klass för sig.
Redigerat av mongo, 20 September 2010 - 22:09.
Postad 21 September 2010 - 06:49
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Finns det några reviews uppe av LG 50PX950N ? Skulle va kul o se hur LG lyckas på 3D-fronten.
Postad 21 September 2010 - 06:50
Unregistered0567a94a
-
Unregistered0567a94a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har du en äldre box med scart så kan det vara förklaringen och en ny med hdmi borde göra stor skillnad då.
Har en DM800Hd. Ställde in 1080i på den och fick en WOW upplevelse, klockren bild på hd kanaler och riktigt bra bild på sd kanaler också. Hade ställt boxen på att skicka ut 576i på sd kanaler och 780p på svt1Hd samt 1080 i på övriga hd kanaler, som jag trodde skulle vara det optimala. Testade även att enbart trycka ut 720p enl. rekommendationer från andra och låta tv`n göra resten. Men som sagt med 1080i ut från boxen i alla lägen gjorde mig glad och lycklig, nästan rörd;-)
Redigerat av Unregistered0567a94a, 21 September 2010 - 06:51.
Postad 21 September 2010 - 07:20
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Bytte från en sån till PK950..., LG:N reflekterar grymt mycket mer, punkt. Jag har dessutom terass med tak utanför fönsterna som dämpar. Just 950 verkar vara ett riktigt måndagsex..., min hade förvisso ljud och bild i synk, men en riktig skitbild oavsett inställningar. Valde först 760, men det blev 950 pga. dels bra pris, och på Pannas G20 var det över 1 månads leverans. Då fanns bara flatpanels test tillgängligt med toppbetyg..., så jag kollade inte ens på en 950 igång. LG support har jag varit i kontakt med ett flertal gånger utan resultat, dom verkar inte känna till några som helst problem. Dom tyckte jag skulle ta ett foto..... Hursomhelst har jag bytt till Pannas G20, som verkligen levererar, i jämnförelse med 950 ger den HD-bild på SD, så stor är skillnaden. Reflekterar betydligt mindre dessutom.
Har i efterhand kollat på en 950 på Mediamarkt, precis samma skitbild, säljaren hade lite svårt att förklara...., 760 var betydligt bättre, men G20 i en klass för sig.
När man läser detta känns ju inte en 950 het direkt  Att LG:n skulle vara såå dålig känns ju konstigt då den överlag fått bra kritik i tester (Bortsett från IR och reflektioner) Jag väljer mellan just G20 och 750/950 i 50", har en Panasonic PX80 42" idag som jag faktiskt är sjukt nöjd med men vill ha större, Panna känns som ett säkert kort men designen lämnar ju en del övrigt att önska tyvärr, iofs är ju bilden såklart det primära.
Postad 21 September 2010 - 07:56
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
Bytte från en sån till PK950..., LG:N reflekterar grymt mycket mer, punkt. Jag har dessutom terass med tak utanför fönsterna som dämpar. Just 950 verkar vara ett riktigt måndagsex..., min hade förvisso ljud och bild i synk, men en riktig skitbild oavsett inställningar. Valde först 760, men det blev 950 pga. dels bra pris, och på Pannas G20 var det över 1 månads leverans. Då fanns bara flatpanels test tillgängligt med toppbetyg..., så jag kollade inte ens på en 950 igång. LG support har jag varit i kontakt med ett flertal gånger utan resultat, dom verkar inte känna till några som helst problem. Dom tyckte jag skulle ta ett foto..... Hursomhelst har jag bytt till Pannas G20, som verkligen levererar, i jämnförelse med 950 ger den HD-bild på SD, så stor är skillnaden. Reflekterar betydligt mindre dessutom.
Har i efterhand kollat på en 950 på Mediamarkt, precis samma skitbild, säljaren hade lite svårt att förklara...., 760 var betydligt bättre, men G20 i en klass för sig.
Du verkar dock ha haft fruktansvärd otur med din 950, jag har underbar bild och har jämfört den med en polares G20 och jag är väldigt nöjd med mitt val! LG är betydligt bättre på SD medans g20 kanske är något bättre på BD. Vad gäller reflektioner så är väl inte det något problem, bara att använda rullgardin/persienner när man vill titta på film dagtid.
Postad 21 September 2010 - 07:58
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Låter extremt märkligt det där med hans 950...måste varit nåt generalknas på den.
Om nu den ska ha något vassare bild än 550 och den ger en sån kalasbild hemma på alla källor så övergår det min fattningsförmåga hur den kan ge så kass bild som beskrivits.
Postad 21 September 2010 - 08:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu har ju 950 problem med skärpefiltret ..
Eller har haft men den ska ju ändå ge rätt bra bild.
Men att dra slutsatser från MM är nog inte så bra.
Tror inte jag läst om mer än kanske 2 personer i den här tråden som är missnöjd med bilden.
Nu är ju en del säkert partiska eftersom de lagt ut en massa pengar men jag iaf har inga problem att säga negativa saker om jag ser nått
Postad 21 September 2010 - 08:22
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Du verkar dock ha haft fruktansvärd otur med din 950, jag har underbar bild och har jämfört den med en polares G20 och jag är väldigt nöjd med mitt val! LG är betydligt bättre på SD medans g20 kanske är något bättre på BD. Vad gäller reflektioner så är väl inte det något problem, bara att använda rullgardin/persienner när man vill titta på film dagtid.
Hmm, just SD är rätt viktigt för mig då den mest kommer att användas för TV-tittande och en del film (80/20). Crap vad detta är svårt, jag måste helt enkelt få kolla på båda apparaterna med samma förutsättningar...
Postad 21 September 2010 - 08:27
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
Nu har ju 950 problem med skärpefiltret .. Eller har haft men den ska ju ändå ge rätt bra bild.
Men att dra slutsatser från MM är nog inte så bra.
Tror inte jag läst om mer än kanske 2 personer i den här tråden som är missnöjd med bilden. Nu är ju en del säkert partiska eftersom de lagt ut en massa pengar men jag iaf har inga problem att säga negativa saker om jag ser nått
Skärpefiltret märker man dock endast då man kopplar in en dator till den och kontrollerar texten på nära håll... Det är väl snarare så att om man har lagt ut mycket pengar och är missnöjd som man klagar högjutt?  Jag skall erkänna att jag märkt av lite osynk från och till med ljudet, dock inget som stört nämnvärt och då är jag väldigt känslig för sånt! Detta bör dock vara ett mjukvaruproblem och dessa går ju att fixa, det är värre när hårvaran krånglar så som buzzing, hör dock inte ett ljud från min om jag inte lägger örat mot bakstycket när ljudet är avstängt.
Postad 21 September 2010 - 12:06
bennybåge
-
bennybåge
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Fick min PK950 i tisdags, men har problem med ljudet i den. Det är inte alltid i synk.
Spelar ingen roll om det är analog TV (ComHem kabel) med ljudet från LG:n eller om det är Xboxen via HDMI (optisk ut från TVn till förstärkaren). Testade tillomed att ha ljudet på LGn och ljudet från förstärkaren på samtidigt för att se om det skiljde något i fördröjning mellan ljuden, men det gjorde det inte.
Samma problem med Blu-ray spelaren som är kopplad med komponent och digitalt ljud ut till förstärkare.
Det är precis som om bilden variar i hastighet o därav blir ljudet i osynk. Oftast är det bara några ms, men ibland ser det riktigt illa ut. Alltså ingen konstant skillnad.
Provade att spela Guitar Hero, men det gick knappast. Testade även med kalibreringsverktyget i spelet och fick väldigt konstiga siffror. Efter 20 kalibreringar så skiljde det sig mycket mellan dom (borde fått samma värden eller liknande värden alla gånger). Ungefär så här såg det ut.
Ljud 141ms Bild 2ms
Ljud 158ms Bild 40ms
Ljud 200ms Bild 10ms
Någon som har samma problem eller vet vad felet beror på.......
Jag köpte för ett litet tag sedan en PK760N (ganska lik din) och upplever faktiskt samma sak. Tyvärr så är resten av min utrustning gammal, så jag har inte riktigt samma saker att jämföra med. Och faktiskt, jag har också tyckt att det skiljer sig från gång till gång. Innan fick jag för mig att det var bara när jag använde min gamle DVD, men har även märkt det på tv signalerna från boxen. Jag kör som följer: 1: Dvd (gammal= ingen hdmi), mot tvn med hjälp av vanlig "video" signal (heter det så?), den gula (av tre, vit, röd, gul), (ja, jag vet.. bilden blir riktigt kass.. men har inte hunnit köpa BlueRay spelare än..  ) men ljudet kör jag till surroundrecivern med hjälp av coaxial signal. Bilden blir mycket efter ljudet av någon anledning. 2: Har en ny digitalbox (satellitmottagare) med HDMI ut. Där kör jag HDMI kabeln direkt till TVn, och optiskt mot förstärkaren. Samma här, här är även bilden efter. MEN, inte lika mycket, och ibland inbillar jag mig att den tom. är korrekt. Men som sagt, jag har inte hunnit testa med BlueRay (HDMI) o liknande, så än så har jag lite för lite kött på benen för att kunna avgöra helt. Men när jag kör det första alternativet som jag nämnde, så har jag hemskt mycket osynk. Och som du nämner, tror faktiskt att det skiljer olika mycket från gång till gång, men har inte hunnit bilda mig en exakt uppfattning än. Håll oss gärna uppdaterade i ditt ärende. Jag skall försöka kolla lite nogrannare på det också. EDIT: Har slagit ifrån Energy grejer o dylikt i TVn för att se så inte det var orsaken, men har inte märkt någon skillnad. Gällande första alternativet, så kan det vara så att min DVD är snabbare på att skicka ut den digital ljudsignalen än den analoga tv bilden, men jag ska labba lite mer när tid finnes så kan jag berätta mer exakt sen. /Benny
Redigerat av bennybåge, 21 September 2010 - 12:11.
Postad 21 September 2010 - 13:06
mongo
-
mongo
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Skärpefiltret märker man dock endast då man kopplar in en dator till den och kontrollerar texten på nära håll...
???? Det är ju precis tvärtom...., det är när datoringången används som det går att undvika problemen.... INTE på någon annan källa. Kolla tidningen" Hemmabio".
Postad 21 September 2010 - 13:21
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
???? Det är ju precis tvärtom...., det är när datoringången används som det går att undvika problemen.... INTE på någon annan källa. Kolla tidningen" Hemmabio".
Ja om du döper ingågnen til PC så försvinner problemet, men läs mitt inlägg en gång till. "Skärpefiltret märker man dock endast då man kopplar in en dator till den och kontrollerar texten på nära håll..." Med detta menas att om jag spelar, kollar på film eller vanlig SD så märks inte problemet, men om jag kopplar in datorn (utan att döpa om ingången) och försöker surfa eller liknande så kan jag se felet på nära håll. Fullt möjligt att det finns där vid annan användning med men inte så att det märks av, jag vidhåller att du måste ha haft fruktansvärd otur med ditt exemplar. När det gäller hemmabio så gjorde de inte någon vidare stor sak av skärpan förens i numret då de jämförde olika 50", när de recenserade modellen så nämndes det men inte som något större problem.
Postad 21 September 2010 - 14:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det här problemet med skärpefiltret, gäller det bara 950?
Postad 21 September 2010 - 14:02
FredrikN
-
FredrikN
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag kan bara jämföra förra årets LG modell (PS 3000) som jag hade i 8 månader med årets Panasonic VT20. Jag hade även en Samsung 860 plasma förra året. Både samsungen och LGn hade mycket reflektioner. Båda hade rejäla problem i vårt stora ljusa vardagsrum. LGn var värst av de två. Vad jag tycker mig se i butikerna är även årets LG-modeller väldigt reflekterande. VT20 är avsevärt mycket bättre. Visst ser man reflektioner, men de ger inte samma problem med att se den faktiska bilden i ett ljust rum som de tidigare apparaterna.
Postad 21 September 2010 - 14:43
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
När det gäller hemmabio så gjorde de inte någon vidare stor sak av skärpan förens i numret då de jämförde olika 50", när de recenserade modellen så nämndes det men inte som något större problem.
Problem med "skärpefiltret" och "judder" är två saker som Thomas Ytterberg nämnt som "alvariga"problem och detta har skrivits och förklarats ännu tydligare på "Component" . Edit: http://www.component...h...=12095&st=0
Redigerat av Noah06, 21 September 2010 - 14:46.
Postad 21 September 2010 - 14:47
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Det här problemet med skärpefiltret, gäller det bara 950?
Jag har då inte märkt något med 760N ialla fall.
Postad 21 September 2010 - 14:56
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
Problem med "skärpefiltret" och "judder" är två saker som Thomas Ytterberg nämnt som "alvariga"problem och detta har skrivits och förklarats ännu tydligare på "Component" .
Edit: http://www.component...h...=12095&st=0
Väl medveten om vad som står på Component, det jag säger är att jag inte märker av det om jag inte kopplar in datorn och därefter kollar på bokstäver på nära håll. Problemet finns där men har enligt mig förstorats till obegripliga proportioner. Grejen är att många har inte sett saken själva utan uttalar sig likt Hakuna utifrån vad som skrivs i olika recensioner.
Postad 21 September 2010 - 15:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag har då inte märkt något med 760N ialla fall.
750, 760 och 950 har enligt tidigare uppgifter i tråden "kantskärpefilterbuggen".
Postad 21 September 2010 - 15:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det har inte släppts nån ny mjukvara då ?
Kamui
PK550 och de under har inte buggen
Postad 21 September 2010 - 15:52
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Väl medveten om vad som står på Component, det jag säger är att jag inte märker av det om jag inte kopplar in datorn och därefter kollar på bokstäver på nära håll. Problemet finns där men har enligt mig förstorats till obegripliga proportioner. Grejen är att många har inte sett saken själva utan uttalar sig likt Hakuna utifrån vad som skrivs i olika recensioner.
Jag har inte ifrågasatt dina upplevelser,bara att problemet finns/fanns. Det är jättebra om detta är inget problem för dig,men det finns många (inkl mig själv) som tycker att det är två allvariga fel som inte borde finnas på en TV år 2010. Jag skulle också be dig att inte jämföra mig med andra personer och vad jag har sett eller inte sett. Och ja,jag tror på Thomas Ytterbergs recensioner till 100% ,de flesta av oss har inte möjlighet att testa och se alla TV-apparater på marknader.
Postad 21 September 2010 - 16:26
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Spontant och oventenskapligt känns det mer och mer som att just 550:n är den modell som har minst fel även om de förekommer. Dock i de fallen av en annan sort.
Om man sedan dessutom väger in det faktum att de biligare modellerna 350 och 550 borde ha sålts i betydligt större volymer och 750->950 i betydligt färre och ändå känns det som att felprocenten känns högre på de sistnämnda.
Postad 21 September 2010 - 16:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker överlag att det verkar va lite fel på LG.
Var mest i början av tråden de var några som hade problem.
Var ju ingen rusning till Felsammanställning av LG PXxxx-serien som du la upp heller masse70
Postad 21 September 2010 - 20:43
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Oo har hittat ett roligt fel på min 760N, när jag släcker strömmen på grendosan och startar upp tv:n försvinner datum- & tidinställlningarna.
Jobbigt när man vill se tv-guiden och måste trycka in allt igen. Ska kontakta LG och se vad dom säger om det.
Postad 21 September 2010 - 20:49
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Låt strömmen vara på den drar mindre än 0,3W standby.
Postad 21 September 2010 - 20:51
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
750, 760 och 950 har enligt tidigare uppgifter i tråden "kantskärpefilterbuggen".
Okej, vad är det jag ska se, för att uppleva buggen? Låt strömmen vara på den drar mindre än 0,3W standby.
Handlar inte om det, har kopplat all elektronik till grendosan. Stänger av alltid av nattetid elektronik, om en dator från 1997 kommer ihåg tiden, hur kan inte en splitter ny tv göra det? Har dom glömt att sätta ett batteri i den?
Postad 21 September 2010 - 20:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kolla in den här recensionen http://www.avforums....DTV-Review.htmlUnder Picture Quality har du 2 bilder
Redigerat av moparman, 21 September 2010 - 20:52.
Postad 21 September 2010 - 20:54
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Kolla in den här recensionen http://www.avforums....DTV-Review.html
Under Picture Quality har du 2 bilder
Okej, har inte märkt av något hur som helst.
Postad 21 September 2010 - 20:58
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Nästan alla ny prylar ligger mellan 0.1-0.3W i standby, det är försvinnande lite och de är inte designade att få strömavbrott hela tiden.
Tror att det är väldigt få som upplever det som ett problem, många prylar hemma hos mig förlorar klockan vid strömbrytning mer än en timma.
Det är inte miljövänligt att ha batterier inbyggda i apparater av flera skäl, destruktion, farliga ämnen och förslitning varför man kör med lågläckande kondensatorer istället.
Postad 21 September 2010 - 21:00
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jag tog chansen och beställde F1 2010 i våras då jag köpte min 60pk550N eftersom LG hade erbjudande då. Ser att spelet släpps i Sverige nu på fredag, är det någon som har någon aning om när vi som beställt detta kommer att få spelet?
Postad 21 September 2010 - 21:02
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Har inte heller fått någon bekräftelse från LG.... Har mailat och frågat när man får spelet och svaret jag fick var att dom skulle skicka ut det i samband med releasen. Så man borde ha det på releasedagen eller någon dag senare Tycker att man borde få spelet SENAST på releasedagen eftersom det stod på deras registreringssida : "Få F1 2010 spelet före alla andra!"
Är det någon som fått F1 2010 från LG än? Fast releasen i Sverige är inte förrän den 24/9 förvisso, imorgon i USA..... ....rycker ju i F1-spelar-fingrarna..  //H Jag tog chansen och beställde F1 2010 i våras då jag köpte min 60pk550N eftersom LG hade erbjudande då. Ser att spelet släpps i Sverige nu på fredag, är det någon som har någon aning om när vi som beställt detta kommer att få spelet?
Se https://www.minhembi...s...t&p=3017063
Redigerat av henel321, 21 September 2010 - 21:03.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|