Panasonic PZ800
325 svar till detta ämne
Postad 15 October 2008 - 18:15
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Heh ska inte vara så på en tv som kostar 26000kr.......... Strömknappen ska enkel gå att trycka igång den med och av den med..
Som det är nu så får man stå en stund och trycka på olika sätt för varje gång så att tvn går igång.. Annars "studsar" bara knappen ut utan att brytaren har känt att jag ens har tryckt..... Nåt fel är det helt klart.
Tackar, som sagt i övrigt är den SUPERGRYM ! Lcd kan slänga sig i väggen 100ggr om. Har PS3 så jag väntar med stationär bluray.. KANSKE blir en BD55 senare dock .
Kan fylla i att BD-55 är beställd för min del (har även PS3). Har inte stött på "knapp-problemet", men å andra sidan har jag bara slagit på den en gång med knappen. Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter med inställningar när du har fått din D.V.E (för du hade väl beställt en sådan?) Hur du bla förhåller dig i jämförelse mellan "bio-läget" och "normal-läget".
Postad 16 October 2008 - 06:56
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Härligt, 55:an gör dig nog inte besviken. Får nog DVE skivan idag troligtvis.. ska då testa lite mer. Kör för tillfället bioläget på allt, kändes mest rätt.. Men ska prova mig fram lite mer framöver. Kollade på Planet Earth på BR igår.. jisses otrolig bild  .
Postad 16 October 2008 - 11:17
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1554 inlägg
Shit vad nice !! Du har ju bästa tvn (delad 1a plats med kuro 8G, inte 9G) + bästa blu-ray spelaren bd55 nu snart ju.
Panasonic tja , ja gillar dem skarpt. oavsett om jag vore miljonär har jag sagt och stått för att jag skulle köpa panasonic.
Dem går ruskigt fort fram i tekniken, deras principer och motton på deras hemsida är as balla. allt handlar om ren kvalite, miljö och att företaget ska vara lyckliga . står as mycke om respekt för andra osv leder till ett bättre sammarbete och produkter för konsumenterna osv
Jag har alltid tyckt att panasonic är bäst på färger.
(dock bara sett från butik + läst tester där experterna hyllar deras färger som vanligt)
Håller ni med mig?
Postad 16 October 2008 - 11:24
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Oh ja Panasonic e kungar och prisvärda dessutom
Postad 21 October 2008 - 21:30
katastrofen
-
katastrofen
-
Rookie
-
5 inlägg
Fick min idag.
Mycket nöjd.
Däremot en viktig grej - stäng av funktionen "intelligent frame creator"
Den funktionen gör så bilden ser ut som att vara filmad med videokamera.
Jag var förskräckt innan jag kom på hur man fixade det.
I default läget är denna funktion på.
Recensionerna säger att den inte är en bra "SD performer", men det är den.
Den krossar min gamla LG TV på VGA / DVD upplösning.
Redigerat av katastrofen, 22 October 2008 - 16:25.
Postad 22 October 2008 - 02:25
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Det var inte så värst katastrofalt inlägg! Då är vi tre ägare "so far".
Postad 22 October 2008 - 06:31
katastrofen
-
katastrofen
-
Rookie
-
5 inlägg
Nej, mitt användarnamn har inget med TV:n att göra!
Nu med full HD Plasma kan jag även köra uppskalning av DVD:er till 1080p
vilket gör en fantastisk skillnad i Full Range RGB läge.
Körde tidigare *720 via componentingången på en LG HD READY
Som natt och dag.
Redigerat av katastrofen, 22 October 2008 - 06:32.
Postad 22 October 2008 - 06:51
katastrofen
-
katastrofen
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag kör på normalläget än så länge och är nöjd.
Bioläget ger lite varmare färger men kontrast/ljus förhållandet känns skumt i detta läget
(om man inte trixar med inställningarna alltså).
En annan positiv egenskap med PZ800 är att man kan göra separata bild- & ljudinställningar
för varje unik input (hdmi 1-4, component, TV, AV 1-3 etc..) vilket är svinbra
så man slipper ändra bildläge varje gång man t.ex växlar från TV till BLU-RAY.
Postad 22 October 2008 - 07:37
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
En annan positiv egenskap med PZ800 är att man kan göra separata bild- & ljudinställningar för varje unik input (hdmi 1-4, component, TV, AV 1-3 etc..) vilket är svinbra så man slipper ändra bildläge varje gång man t.ex växlar från TV till BLU-RAY.
Är det en funktion som Panasonic har på flera modeller? Undrar speciellt över PZ85.
Postad 22 October 2008 - 10:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Är det en funktion som Panasonic har på flera modeller? Undrar speciellt över PZ85.
Ja, på alla!
Postad 22 October 2008 - 12:21
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Fick min idag. Mycket nöjd.
Däremot en viktig grej - stäng av funktionen "intelligent frame capture" Den funktionen gör så bilden ser ut som att vara filmad med videokamera. Jag var förskräckt innan jag kom på hur man fixade det. I default läget är denna funktion på.
Recensionerna säger att den inte är en bra "SD performer", men det är den. Den krossar min gamla LG TV på VGA / DVD upplösning.
Vad menar folk när dom säger att det ser ut som att det är filmat med videokamera? Betyder det att det inte hackar längre eftersom en vidokamera har fler frames per second än vanliga tv-sändningar och filmer, eller vad? Jag kör på normalläget än så länge och är nöjd. Bioläget ger lite varmare färger men kontrast/ljus förhållandet känns skumt i detta läget (om man inte trixar med inställningarna alltså).
En annan positiv egenskap med PZ800 är att man kan göra separata bild- & ljudinställningar för varje unik input (hdmi 1-4, component, TV, AV 1-3 etc..) vilket är svinbra så man slipper ändra bildläge varje gång man t.ex växlar från TV till BLU-RAY.
Det där är något som verkar skilja mellan den brittiska versionen och den europeiska (B och E). Hdtvtest brukar alltid klaga på att det inte går att spara inställningerna per input. Det kanske är ännu mer son skiljer mellan de versioner som vi får och de som hdtvtest recenserar?
Redigerat av mannealm, 22 October 2008 - 12:22.
Postad 22 October 2008 - 16:29
katastrofen
-
katastrofen
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad menar folk när dom säger att det ser ut som att det är filmat med videokamera? Betyder det att det inte hackar längre eftersom en vidokamera har fler frames per second än vanliga tv-sändningar och filmer, eller vad?
Det perfekta läget att se film är ju 24 frames progressivt (bio) så 24-läget på BLU-RAY är ju ett perfekt sätt att se film. Men med Panasonics "Intelligent Frame Creator" blir det väldigt dåligt till just film. Det liknar en BETACAM TV-sändning, och det är nog inte så man vill att sina filmer ska presenteras. Det blir liksom för "smooth". Hela grejen med film är ju att det ska flimmra lite. Det är ju nästan så ögat hänger med i bildväxlingen. 1/24 sek. Intelligent Frame Creator är nog mest till för sportsändningar och program med mycket rörelse i bilden. Inte så att Blade Runner ser ut som ett avsnitt ur 3:e Avenyn.
Redigerat av katastrofen, 23 October 2008 - 08:30.
Postad 23 October 2008 - 08:35
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Det första jag gjorde var att ställa tv:n i bioläget samt stänga av IFC, har testat med IFC på och det gav en konstig "konstgjord" känsla över bilden.. Kan tänka mig att det fungerar bra i vissa situationer dock..
Nöjd med tv:n  , förutom strömknappsproblemet.
Har ej hunnit köra DVE skivan ännu, blir nog nästa vecka när tjejen jobbar eftermiddag så man få greja ostört !
Redigerat av Motin, 23 October 2008 - 08:36.
Postad 23 October 2008 - 08:48
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Det första jag gjorde var att ställa tv:n i bioläget samt stänga av IFC, har testat med IFC på och det gav en konstig "konstgjord" känsla över bilden.. Kan tänka mig att det fungerar bra i vissa situationer dock..
Nöjd med tv:n , förutom strömknappsproblemet.
Har ej hunnit köra DVE skivan ännu, blir nog nästa vecka när tjejen jobbar eftermiddag så man få greja ostört !
Strömknappsproblemet beror inte på att ni inte riktar fjärrisen tillräckligt noga då? Blev så för mig en gång. Den lös men gick aldrig igång. Sen siktade jag lite bättre och teven startade.
Redigerat av mannealm, 23 October 2008 - 08:48.
Postad 23 October 2008 - 08:51
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
eeh.. fjärrkontrollen har inget med att knappen för till/från/huvudströmbrytaren inte fungerar 100% att göra..
Alltså när jag brytit strömmen till tvn helt via knappen på tvn och ska slå igång den igen så får jag inte 10/10 gånger på tvn, verkar vara ett mekaniskt fel med knappen då jag bara får igång den då jag "letar" rätt fysiskt tryckläge på knappen. Trycker jag bara utan att känna efter så fjädrar bara knappen ut utan att den har slagit igång tv:n...
Är du/ni med ?
Och ja, jag vet om att fjärren måste riktas mot ir-mottagaren för att det ska hända något. En stor miss från Panasonic som inte har åtgärdat detta.. Men jag kommer ändå att köra med min multifjärr framöver så jag slipper just DETTA problemet ganska snart. Men problemet med strömknappens mekanik kvarstår.. Dock så har jag löst det som så att knappen alltid är intryckt och ska jag bryta strömmen helt så trycker jag på en Nexa fjärrkontroll och bryter strömmen till det uttag tv:n m.m sitter på  hehe..
Redigerat av Motin, 23 October 2008 - 08:54.
Postad 23 October 2008 - 10:36
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
eeh.. fjärrkontrollen har inget med att knappen för till/från/huvudströmbrytaren inte fungerar 100% att göra..
Alltså när jag brytit strömmen till tvn helt via knappen på tvn och ska slå igång den igen så får jag inte 10/10 gånger på tvn, verkar vara ett mekaniskt fel med knappen då jag bara får igång den då jag "letar" rätt fysiskt tryckläge på knappen. Trycker jag bara utan att känna efter så fjädrar bara knappen ut utan att den har slagit igång tv:n...
Är du/ni med ?
Och ja, jag vet om att fjärren måste riktas mot ir-mottagaren för att det ska hända något. En stor miss från Panasonic som inte har åtgärdat detta.. Men jag kommer ändå att köra med min multifjärr framöver så jag slipper just DETTA problemet ganska snart. Men problemet med strömknappens mekanik kvarstår.. Dock så har jag löst det som så att knappen alltid är intryckt och ska jag bryta strömmen helt så trycker jag på en Nexa fjärrkontroll och bryter strömmen till det uttag tv:n m.m sitter på hehe..
Ah, ok. Sorry. Jag trodde att det var när du skulle trycka på från standby-läge. Jag märkte en gång på min tv att irmottageren lös (längre än normalt) när min fronthögtalare stod lite ivägen, men att tv inte gick igång. Den måste alltså ha fått nån signal men inte tillräckligt bra för att tv skulle hoppa igång efter ett tag som det ska.
Postad 23 October 2008 - 19:36
Unregisteredf54d621f
-
Unregisteredf54d621f
-
Rookie
-
6 inlägg
Har haft min 42pz800 nu i två veckor och är supernöjd. SD från SVT blir jättebra. Jag har satt bilden på Miljö för den kändes bäst i mitt rum. IFC förstår jag inte alls. Den gjorde ju bilden mer ryckig. Jag trodde det skulle vara tvärt om. Kraftig röd färg blir tyvärr - som på många andra tv-apparater - utsmetad. Vill nog komma in i servicemenyn och ställa ner den röda färgens mättnad.
Strömknappen är lite (ja bara lite) knepig men jag har en förlängningsladd med av/på-knapp, där alla mina tv-prylar sitter, så jag använder den i stället.
Postad 23 October 2008 - 20:45
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Åter igen till det här med Bio kontra normal-läge.
Kör ni bio av ren vana sedan tidigare apparater, eller tycker ni verkligen att "bio-läget" ger en bättre bild än "normal-läget"?
Jag tycker att när man aktiverar "bio-läget", så får man en lite ljusare bild och försämrar skärpan en aning gentemot "normal-läget".
Postad 23 October 2008 - 22:23
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Åter igen till det här med Bio kontra normal-läge.
Kör ni bio av ren vana sedan tidigare apparater, eller tycker ni verkligen att "bio-läget" ger en bättre bild än "normal-läget"?
Jag tycker att när man aktiverar "bio-läget", så får man en lite ljusare bild och försämrar skärpan en aning gentemot "normal-läget".
Jag kör bara bioläget, av den enkla anledningen att normalläget (och alla andra lägen förtum bio) fullständigt dödar alla skuggdetaljer. Om jag kollar på något med riktigt, riktigt dålig kvalitet (typ sunkig divx) sätter jag ibland på miljö eller normal eftersom mycket av skiten som man ser i mörka parter försvinner då. Tv-sändningar, dvd:er eller andra bra och ännu bättre källor har jag dock alltid på bio. Testa att pausa på en mörk scen med mycket mörka detaljer och skifta mellan bio och något av de andra lägena såkommer ni ser hur mycket bildinformation som försvinner. Edit: Jag vill förtydliga. Många gånger tycker jag att andra lägen än bio kan vara bra att använda. Det beror på hur källan är kodad. På digital-tv kan ibland normal eller miljö klart vara att föredra. Men aldrig på en riktigt bra utgåva på dvd eller blu-ray.
Redigerat av mannealm, 24 October 2008 - 19:19.
Postad 25 October 2008 - 09:12
katastrofen
-
katastrofen
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag tycker nog att normalläget är bäst.
Alla har ju olika rum och ljusförhållanden iofs, men i mitt vardagsrum passar normal bäst.
Bio-läget blir lite grådaskigt och har mindre kontrast. Färgerna är lite blekare.
Men, men - det är ju en smaksak.
Miljö blir för mycket kontrast för min del. För hårt.
Postad 01 November 2008 - 02:32
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Panasonic TH-50PZ800 på Marrakezh, enbart idag för 19999 plus frakt.
Postad 07 November 2008 - 22:49
Sir C
-
Sir C
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Intelligent Frame Creator är nog mest till för sportsändningar och program med mycket rörelse i bilden. Inte så att Blade Runner ser ut som ett avsnitt ur 3:e Avenyn.
Nej. IFC gör sig inte bra i sportsändningar. Prova å kolla på fotboll eller hockey med IFC påslaget. Du kommer uppleva hur bollen eller pucken "försvinner" vid snabba passningar. Så, jag kör med IFC på vanliga analoga sändningar för jag tycker bilden blir bättre. Men aldrig när jag ser på sport. I övrigt så använder jag läge "bio" för jag upplever det bäst. Ocn en kalibreringsskiva till hd material är ett måste. Prova å se skillnaden är mitt råd.
Redigerat av Sir C, 07 November 2008 - 22:50.
Postad 11 November 2008 - 22:45
rillern
-
rillern
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
En snabb fråga till er som har 50" modellen, har beställt en sådan men nu efter beställningen läst att den inte är så vass på SD material ( enl Areadvd så är PZ80 riktigt bra?!...) Hur upplever ni SD material? DVD och SD material kommer att skalas upp via min SR-PC886 till 1080p men hur är den med vanlig kabeltv? Rent logiskt så borde ju inte PZ80 vara bättre än PZ800?
Postad 11 November 2008 - 23:16
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
En snabb fråga till er som har 50" modellen, har beställt en sådan men nu efter beställningen läst att den inte är så vass på SD material ( enl Areadvd så är PZ80 riktigt bra?!...) Hur upplever ni SD material? DVD och SD material kommer att skalas upp via min SR-PC886 till 1080p men hur är den med vanlig kabeltv? Rent logiskt så borde ju inte PZ80 vara bättre än PZ800?
SD material = Dåligt, riktigt dåligt. HD material = Fantastiskt bra!! Det brukar vara så att ju bättre tv:n är, desto mindre förlåtande är den om den får en "smutsig" insignal (analog).
Postad 17 April 2009 - 17:28
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Drar igång en gammal tråd.
Hur mycket får det lov att brusa/flimmra på en BD-film innan man ska skicka skiten..?
Blir svärtan bättre med tiden?
Fick hem tv'n igår och den är brusig och svärtan är inte i klass med Pio, inte ens i samma världsdel.
Postad 16 May 2009 - 15:49
ekestubbe
-
ekestubbe
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har varit inne på en LG PS6000 ett tag nu, men fick ett erbjudande om en PZ800 för 15 000kr idag... och är plötsligt lite tveksam. Ni som redan har den, hur upplever ni bildkvalitén i t.ex. 1080p-filmer? Vanliga SD-TV-sändningar? Användning som datorskärm för surf o youtube etc? TV spel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|