Jag kör med 4 st lågenergi-spottar bakpå väggfästet som lyser upp väggen och det lyfter bilden avsevärt när det är mörkt i resten av rummet.Satte led-belysning bakom min tv och upplever bilden som både behagligare, större och med bättre svärta.
LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 28 October 2010 - 08:20
Postad 28 October 2010 - 08:21
Postad 28 October 2010 - 08:25
OBS! Produkten har utgått!
Enligt dem har inte leverantören heller några kvar i lager.
Postad 28 October 2010 - 08:36
Den verkar funka ibland.
Den lyser blått och sitter högst upp i mitten..
Den syns aldrig när de är svart uppe och nere.
Syns inte i vittvätt och inte i färgtvätt
Inte i rött eller grönt filter men med blått filter syns den.
Men den lyser inte hela tiden när det är fullbild heller.
Skumt..Inget jag ser från soffan så jag lär inte bry mig..
Får väl se om de dyker upp fler eller om den healar sig själv
Edit
Nån som hade testat Jscreenfix ?
Redigerat av moparman, 28 October 2010 - 08:42.
Postad 28 October 2010 - 10:23
Postad 28 October 2010 - 10:39
För det stämmer väl att LG har full pixelgaranti? Alltså inte tillåter en enda sjuk pixel.
Visst ser jag inte pixeln från soffan (om jag verkligen inte sitter och koncentrerar mig på den när "rätt" färger visas)
Men ändå, teven är ny och det känns tråkigt att inte allt funkar som det ska!
Postad 28 October 2010 - 10:45
Angående svärta
Har läst lite i tråden nu och det finns flera som tycker att svärtan är väldigt bra vilket jag inte tycker stämmer överens med min bild. Fanns lite bilder långt bak i tråden som ska illustrera svärtan och då ser man inte skillnad på bild och ram. Det måste varit kameran som spökade men konstigt nog så kommenterade ingen detta. Sitter jag i ett kolsvart rum så ser jag tydliga skillnader på ramen och det svarta i bilden. Skulle nog beskriva svärtan som rätt långt från svart. Tänder man dessutom lite ströljus så känns det nästan som svärtan blir sämre eftersom ljuset lyser up panelen. På LCD blev det genast svartare med ljus. Efter att ha hört hur bra svärta plasma skärmar har, med tanke på att de inte behöver blockera ljus, så är jag rätt besviken. Skillnaden är inte så otrolig stor jämfört med min 2 år gamla LCD
Stämmer detta med eran syn på svärtan eller kanske bara min panel som är konstig?
Har precis samma upplevelse som dig, upplever inte heller bättre svärta än på min 2-3 år gamla LCD. Kalibrering med DVE etc. gör ingen skillnad.
Postad 28 October 2010 - 10:54
Redigerat av Elixx, 28 October 2010 - 10:58.
Postad 28 October 2010 - 10:57
Tycker svärtan är helt ok..Känns som att jag har bättre svärta nu än i början.
Men jag ser alltid skillnad mellan svarta kanter och ramen.
Nu är det en lite orättvis jämförelse då ramen är blanksvart.
Sen verkar de olika hur svart kanterna uppe å nere är beroende på film eller om de är ljusförhållanden som spökar .
Tex 24 på dvd var hemsk att se..När man såg några olika små rutor och mesta delen av bilden var svart..Då såg de verkligen grått ut..
Men de finns en reklamsnutt där de mesta är gult och de kommer svart text då se de rikltigt svart ut även när texten går ut mot ramen..
Men jag störde mig mycket i början som jag skrivit i tråden.
Nu nästan aldrig..
Men svärtan är inte perfekt..
Forfarande sugen att måla ramen mattsvart
Samma för mig, jag ser också ramen väldigt tydligt. Visst stör jag mig på det då jag förväntade mig att bilden skulle vara mer "svart" men jag kräver nog för mycket. Ramen är väl också svartsvart och kanske svårt att uppnå det.
Har precis samma upplevelse som dig, upplever inte heller bättre svärta än på min 2-3 år gamla LCD. Kalibrering med DVE etc. gör ingen skillnad.
Skönt att jag inte är den ända som känner så. Angående DVE kalibrering så såg jag inte heller någon större skillnad i svärtan efter det. Men men...nöjd är jag iallafall. Bilden i sig är hästlängder bättre än min gamla LCD tv
Postad 28 October 2010 - 11:06
jag använder ett kit från media mount, väldigt skönt och behagligt för ögonen. Just nu har jag bara ett startkit men det ska nog bli 2 stavar till.Vart hittar man sån LEDbakbelysning? Hade varit smidigt om det finns på netonnet, då tanten brukar åka till gekås ibland
Media Mount Cinema Backlight
Postad 28 October 2010 - 11:12
Finns även på IKEA.jag använder ett kit från media mount, väldigt skönt och behagligt för ögonen. Just nu har jag bara ett startkit men det ska nog bli 2 stavar till.
Postad 28 October 2010 - 11:17
Fast såvitt jag vet är IKEAs kit inte alls upbyggda på samma sätt eller har samma finesser som tex fjärr etc?Finns även på IKEA.
Iaf inte de jag sett och de jag har hemma till andra tillämpningar.
Där tycker jag personligen Kjels variant sparkar IKEAs rumpa helt.
Postad 28 October 2010 - 11:28
Finns även på IKEA.
Precis som Masse70 skriver så är IKEAs variant lite mer spartansk och frågan är om det inte är värt att lägga den extra pengen. Jag är iaf supernöjd med mitt Media Mount.Fast såvitt jag vet är IKEAs kit inte alls upbyggda på samma sätt eller har samma finesser som tex fjärr etc?
Iaf inte de jag sett och de jag har hemma till andra tillämpningar.
Där tycker jag personligen Kjels variant sparkar IKEAs rumpa helt.
Postad 28 October 2010 - 12:37
jag använder ett kit från media mount, väldigt skönt och behagligt för ögonen. Just nu har jag bara ett startkit men det ska nog bli 2 stavar till.
Tack för länk, ska skicka bud nästa gång kärringa åker till Gekås!
Postad 28 October 2010 - 12:38
Fick kapa av lite, viktigt att man kollar att det går innan man köper. Har 60"
Postad 28 October 2010 - 12:59
Typ:
Slang
Klassisk
http://www.clasohlso...p;collapse=true
Postad 28 October 2010 - 13:30
Är det värt det? Skönare för ögonen kan jag tänka mig som vissa skriver.
Svårt att montera? Har en 50pk350
Redigerat av Orio, 28 October 2010 - 13:30.
Postad 28 October 2010 - 14:15
Tänkte montera den bakom tv:n. En liten budgetvariant. Återkommer med bilder imorgon kanske.
Postad 28 October 2010 - 15:21
Jag var precis inne på ClasOhlsson och införskaffade en http://www.clasohlso...px?id=145716710 .
Tänkte montera den bakom tv:n. En liten budgetvariant. Återkommer med bilder imorgon kanske.
Gör gärna det.
Såg ut som en behaglig färg och styrka på den. Samt prissumma
Postad 28 October 2010 - 15:35
Ambient light ändrar sig med bilden, tror att Philips har patent på det, men ska jag vara helt ärligt så är inte den lösningen nödvändig, det viktigaste är att få ett behagligt ljus bakom tvn.Det kitet från netonnet, media mount ändras inte automatiskt eller? Det kanske kallades ambientlight iof.
Är det värt det? Skönare för ögonen kan jag tänka mig som vissa skriver.
Svårt att montera? Har en 50pk350
Angående Media Mount kontra andra lösningar så är jag osäker om de billigare lösningar tillåter att man ställer in temperatur och kan välja i princip vilken färg man vill han.
Nån frågade om de är svåra att fästa och svaret är nej, bara att använda de medföljande häftkuddarna och i övrigt så är det som att plugga i en lampa
Postad 28 October 2010 - 16:08
Jag var precis inne på ClasOhlsson och införskaffade en http://www.clasohlso...px?id=145716710 .
Ett tips bara... Använd metallklammrar vid uppsättningen då plastklammrar smälter/brister av värmen
efter ett tag. Har nämligen själv använt den ljusslangen som en häftig taklampa i hallen med
just det resultatet, trots att jag ändå dimmrade den.
Redigerat av perri, 28 October 2010 - 16:09.
Postad 28 October 2010 - 20:36
Postad 28 October 2010 - 21:20
N modellen har väl andra inbyggda dekodrar jämfört med icke N?Efter att ha läst på avsforum så blir man väldigt sugen på att köpa en 50PK550N. Har bara en fråga som jag inte fått besvarad. Enligt det jag läst på avsforum så skiljer sig EU modellen från amerikanska 550. Hur skiljer sig då 550N? Är det EU modellen fast med ett N på slutet? Läste på ett tyskt forum att EU varianten av PK550 har problemet med edge enhancement. Sant eller inte?
Oj är inte den där lite för grov/stark?Jag var precis inne på ClasOhlsson och införskaffade en http://www.clasohlso...px?id=145716710 .
Jag kör med den här i grönt
http://www.ikea.com/...oducts/60116540
Postad 28 October 2010 - 22:27
Jag tror inte det är någon skillnad alls på modellerna med eller utan N. De tillverkas i samma fabrik men modellerna med N har väl lite bättre garanti om man inte köper från någon butik som matchar LG:s erbjudande.N modellen har väl andra inbyggda dekodrar jämfört med icke N?
Den 50PK350 jag har utan N har både DVB-T och DVB-C precis som modellen med N. Jag har inte hört någon klaga på att DVB-C inte funkar på modellerna utan N.
Postad 29 October 2010 - 05:17
Sen, kan man inte anlita en glasmästare att behandla glasytan så reflektionerna blir mindre?
Postad 29 October 2010 - 07:05
Gör gärna det.
Såg ut som en behaglig färg och styrka på den. Samt prissumma
Bilderna är inte jättebra tyvärr. Jag tycker själv att belysningen ser betydligt mer jämn ut på sidorna i verkligeten, även min flickvän håller med. Jag har bara snurrat ljusslingan (Ljusslingan) runt tv-fästet provisoriskt för att testa om det verkligen skulle fungera. Nu ska det införskaffas lite buntband så är saken biff!
Postad 29 October 2010 - 08:37
Är lite irriterad fortfarande på ghostingen som kommer där nere när det är text när jag kollar på film... vad kan man göra för att minska det? Kör kontrast ända ner till 60, ljusstyrka 45... skärpa runt 30... Gamma mellan, Svartnivå låg, färgtemp mellan, och lite ströljus i rummet, 2 svaga lampor som står på fronthögtalarna.
Sen, kan man inte anlita en glasmästare att behandla glasytan så reflektionerna blir mindre?
Är nog inte mycket att göra, det är vad det är. Har samma på min men det verkar som det skiljer från exemplar till exemplar då en del här säger att de i princip inte får någon ghosting alls. Ska hursomhelst komma hem en tekniker och kika på de ljusa vertikala band jag har så förhoppningsvis får jag tv:n utbytt till ett bättre ex. med mindre ghosting och bättre svärta.
Redigerat av DMuzik, 29 October 2010 - 08:37.
Postad 29 October 2010 - 08:44
Postad 29 October 2010 - 13:07
De flesta blir bättre efter några 100 timmar
Postad 29 October 2010 - 14:13
Postad 29 October 2010 - 14:21
Har gått flera timmar per dag, i en och en halv månads tid... verkar inte som det går att kolla hur länge den gått..?
Om minnet inte sviker mig så tas det upp tidigare i tråden och det är Meny + röd knapp, har dock inte fått det att fungera själv på min 50PK350N.
Postad 29 October 2010 - 14:22
Postad 29 October 2010 - 15:15
Joda det går alldeles utmärkt på N varianterna, däremot så försvann funktionen när man uppdaterade, antagligen för att även räkneverket nollställdes då vilket gjorde det ganska så meningslöst.Funkade på den brittiska motsvarigheten fram tills de fick nytt firmware som tog bort funktionen. Har aldrig funkat på N-varianten så vitt jag vet.
edit: och som sades ovan så trycker man bara menu och sedan röd knapp och väljer sedan räknaren...
Redigerat av Flightcrank, 29 October 2010 - 15:16.
Postad 29 October 2010 - 15:20
Joda det går alldeles utmärkt på N varianterna, däremot så försvann funktionen när man uppdaterade, antagligen för att även räkneverket nollställdes då vilket gjorde det ganska så meningslöst.
edit: och som sades ovan så trycker man bara menu och sedan röd knapp och väljer sedan räknaren...
funkar inte på min iaf... har inte uppdaterat eller nåt sånt... är väl uppdaterad från fabrik..
Postad 29 October 2010 - 15:22
Hej,
Vad är skillnaden mellan PJ350 och PK350?
//Jolar
PJ350 är inte full-hd.
Postad 29 October 2010 - 16:06
Så det går inte på nåt sätt kolla hur länge den gått? Märkligt
Håller med!
Postad 29 October 2010 - 20:00
Hej,
Vad är skillnaden mellan PJ350 och PK350?
//Jolar
Pj är väl endast "Hd-ready"?
Postad 29 October 2010 - 21:58
Tv:n har gått allt ifrån 3-10 timmar per dag.
En perfekt tv:)
Dock så blir det in inbränningar när man har datorn på, men det visste jag och sånt får man leva med.
Kör några minuter med färg-tvätt och cirka 120 min med vitt-tvätt när jag går och slaggar (ställer så klart in timern)
Nu vill jag få en bättre bild.
Nån som vet vilka inställningar man ska ha för Xbox 360, PS3 samt Blu-Ray filmer?
Postad 30 October 2010 - 08:43
Postad 30 October 2010 - 09:57
Använd bildguiden till att börja med. Kör den både på kvällen och dagen och spara som "Expert 1" och "Expert 2".Du ställer in färger så att hudtoner, kontrast och svärta liknar verkligheten.
Postad 30 October 2010 - 11:29
Postad 30 October 2010 - 14:54
Kör på expert1 inställningarna och med kontrasten på 50.
Har även satt på orbiter, är det något annat jag ska sätta på eller ställa in?
Det jag lagt märke till under min korta session är att undertexterna, alltså det svarta partiet som den vita texten står i, sträcker sig över hela tvns längd vid undertext. Utanför själva textområdet är det "svarta" mycket ljusare och man ser själva "filmen" ändå men man ser att det är mörkt sträck som verkar ha med undertexten att göra, för är det en undertextrad, så har jag bara sett en rand längs undertexten och vid två undertextrader ser jag en rand för vardera rad.
Hoppas någon förstår vad jag menar och kan säga om det ska vara så.
Vågar man spela xbox på den direkt? Ska jag i så fall ställa ner kontrasten ytterligare? Några förslag?
Postad 30 October 2010 - 15:55
Redigerat av Unregistered751bea6f, 30 October 2010 - 16:12.
Postad 30 October 2010 - 16:35
Har en liten fråga är det vanligt att dom byter panel på lg plasma har en 50ps8000 som är massa vertikala ormar på och dom skulle byta panel på den.
Trodde dom bytte ut mot en ny tv vill påpeka att det är andra gången med den är inne på lagning på 2 mån.
Blir panelen en likadan eller en bättre tror ni?
Tja Peter
Postad 30 October 2010 - 16:58
Blir panelen en likadan eller en bättre tror ni?
Jag tror att du kommer få Pioneers nya 60-tumspanel som de utvecklat i hemlighet i två års tid!
Skämt å sido är det ganska svårt för någon här att veta eller tro vad du kommer att få för panel. Antingen får du förra årets modell eller årets modell och du kommer inte ens veta vilken du fått om du inte frågar den som byter ut den.
Postad 30 October 2010 - 20:44
Får vänta och se när den kommer och fråga dom ,huvudsaken är att problemet med plasman försvinner.
mvh Peter
Postad 31 October 2010 - 11:46
det blir kvar mörkgråa block efter texten, skit störande i mörka filmer när det inte är någon text så syns dom där mörka blocken där
dom finns kvar under hela filmen, så man måste köra vit tvätt innan man startar nästa mörka film
när man har kört den nya filmen ca 10 minuter så kommer dom mörkgråa blocken tillbaks..
är det så för er andra PK 350 eller 550 ägare ??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?