Edit. Hittade det själv. 0413 fungerade för mig om någon annan undrar.
Redigerat av Unregistered00b32263, 14 November 2010 - 12:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
59 relaterade trådar
Postad 14 November 2010 - 12:19
Någon som vet "pin code för att komma in i service menyn på en 60pk250n? Har testat 0000 som jag sett på någon annan sida men det funkar inte.
Edit. Hittade det själv. 0413 fungerade för mig om någon annan undrar. Redigerat av Unregistered00b32263, 14 November 2010 - 12:28. Postad 14 November 2010 - 13:42
Tänkte höra med er vad ni tycker innan jag ringer till Expert samt LG imorgon.
Det hela började med att jag sålde min plasma LG 50PC55 (vilket med facit i hand känns riktigt dum) då jag fick ett bra bud på den och tänkte, visst en 1080p Tv med full garanti är väl inte helt fel. Köpte mig en LG 50PK350N till att börja med från Komplett.se. Detta ex uppvisade vertical banding samt några fasta/död pixlar så denna skickades tillbaka inom ångerrätten och pengarna fick jag tillbaka direkt, mycket bra ervice från komplett.se. Valde därefter att satsa på en 60PK550N efter alla lovord här. Beställde en via expert.se utan några problem. Dock märkte jag ganska tidigt av att den började surra extremt vid ljusa bilder samt att jag såg en del av fenomenet som kallas "dirty screen". Dirty screen märks mest om man kollar på t ex fotboll eller ishockey med ytor med samma kulör och panoreringar. Ringde till LG och felanmälde att det surrade extremt samt att jag såg detta med dirty screen. Fick service på TV:n där man hämtade den och skickade på service. Dock visade det sig att LG inte hade noterat att jag klagat på dirty screen, trots att jag tagit med detta när jag bifogade felanmälan i samband med att TV:n skickades. Fick tillbaka TV: med ett minskat surr så jag tyckte det kändes OK, dock hade man enligt serviceprotokollet inte noterat nåt om dirty screen ens. I det läget orkade jag inte ringa til dom igen. Nu igår noterade jag när jag kollade premiere league att det kommit någon slags mini-version av vertical banding längst ut på vänster kanten, ca 1,5-2 cm. det syns knappt om man inte ser på fotboll men så fort man hittat felet ser man det hela tiden känns det som. Kan jag på något sätt reklamera eller häva köpet? Börjar bli allmänt rött på LG:s plasma, tyvärr för jag älskade min förra. Denna TV vill jag dock inte ha kvar, har jag några rättigheter enligt konsumentköålagen att häva köpet eller liknande? MVH Niklas Postad 14 November 2010 - 14:08
Du har ingen rätt till att häva köpet förrän säljaren har försökt avhjälpa ditt fel 3 ggr, allt annat är ren goodwill. Däremot produktbyte ska inte vara några problem om LG tar tillbaka tv:n på garantin. Dock verkar inte LG supporten vara medvetna om vad "dirty screen" är och hur irriterande det kan vara. Har haft 2 st 60PK550N med detta fel som jag tillslut fick byta tack vare lysande pixlar. Så leta efter pixelfel om de sätter sig på tvären. Postad 14 November 2010 - 14:31
Har hittat ett par pixlar som är lite knepiga. När det är vit/ljus bakgrund ser man att det ser ut som att de sitter fast eller är döda men jag vet inte hur man betecknar dessa fenomen nuförtiden. När det ren mörk eller svart bakgrund syns inget av detta.
Har 2-3 st pixlar som ser t så här. Postad 14 November 2010 - 14:37
Tycker inte att man blivit direkt klokare efter att ha läst igenom denna tråd. Är själv sugen på att köpa någon av
PK 60" varianterna och just nu lutar det åt en LG 60PK760. Var och tittade på den och de andra varianterna på Media markt i fredags och hade faktiskt svårt att se några direkta skillnader mellan 760 och 550 när det gäller bildkvaliteten. Är det någon här som har haft båda modellerna och kan ge ett objektivt svar angående vilken som är mest prisvärd av dessa? Postad 14 November 2010 - 16:22
Lite hjälp för den som är intresserad av LG:s PK-serie kommer här i form av ett gäng recensioner. Håll till godo.
PK990/950 Trusted Reviews: 8 av 10 - http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1 Cnet: 3,5 av 5 (7,6 av 10) - http://reviews.cnet....entMain;compare Avforums: 3 (Average) av 6 (Reference)- http://www.avforums....DTV-Review.html Flatpanels: Highly Recommended - http://www.flatpanel...p;id=1269254363 Hemmabiotidningen - 6 av 10 WhatHifi: 4 av 5 - http://www.whathifi....iew/lg-50pk990/ PK790/750 Digital Versus: 4 av 5 - http://www.digitalve...64_8661_35.html Trusted Reviews: 7 av 10 - http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1 Cnet: 3 av 5 (6,9 av 10) - http://reviews.cnet....entMain;compare Cnet UK: 4 av 5 - http://reviews.cnet....eview-49305414/ HDTvbyChad:32 av 56 PK590/550 Cnet UK: 4,5 av 5 - http://reviews.cnet....eview-49305400/ HDTVTest: Qualified Recommendation - http://www.hdtvtest....20100824823.htm WhatHifi: 4 av 5 - http://www.whathifi....iew/LG-50PK590/ M3: 8 av 10 - http://m3.idg.se/2.1...klassen-regerar Hemmabiotidningen - 8 av 10 PlasmaTVBuyingGuide: 88,5 av 100 (skala 70 - 100): http://reviews.plasm...lg-50pk550.html PK350 Avforums: 5 (Excellent) av 6 (Reference) - http://www.avforums....350-Review.html HDTvbyChad:43 av 56 - http://www.avsforum.....php?p=18358288 Detta test handlar om USA-versionen av PK550 som till skillnad från den europeiska saknar THX och motsvarar vår PK350 Redigerat av joli01, 14 November 2010 - 16:30. Postad 14 November 2010 - 17:01
Får se nu... Du frågar alltså om det är någon här på tråden som har haft 60" versionerna av 760 och 550 modellerna hemma och har jämfört och sen bytt till något annat. Hur stor tror du sannolikheten är för att du skall få ett svar på den frågan här? Postad 14 November 2010 - 19:18
Hej!
Har en 50 PK760N sedan ca 1 månad och har hittat en missfärgad pixel. Anledningen till att jag skriver missfärgad är att jag inte vet vad det är för fel. Den är varken död eller helt låst. Vid vit och andra ljusa färger (gult, grått etc) lyser den starkt lila vilket kan ses från ca 1,5m till 2m. Vid ljusblått (tex den vid ISM färgtvätt) lyser den mörkblått och vid svart bild är den helt korrekt svart. Problemet fanns inte när tv:n var ny utan har uppkommit under den första månaden under inkörningen (mycket färgtvätt). Är det någon annan som har några såna här pixlar? Vad är det för fel? Tror ni det kan gå på pixelgarantin? /Olof Postad 14 November 2010 - 19:28
Är de döda så är det bara att reklamera. 100% pixelgaranti på N serien. Tänk dock på att påplatsservicen inte gäller konstaterade garantiärenden, vilket pixelfel är, utan du får lösa det med butiken. Postad 14 November 2010 - 19:33
men om man endast jämför 760 och 550 , vad är skillnaden dessa emellan egentligen ?
en säljare till mig sa att 550 är nyare och kom efter 760 och att dom i princip är likadana...kanske någon ingång som skiljer... är det några andra paneler osv eller är det också samma ? va inne o kollade på dom idag o tyckte dom va mkt trevliga faktiskt ... inget fel alls på bilden ... Postad 14 November 2010 - 20:57
Hmm 550 kom inte före 760. Kanske till hans butik, eller nått.
760 har nätverkstjänster vilket 550 saknar. Finns bland annat Netcast i 760n vilket gör att du kan hyra film direkt via tvn, kolla vädret, twitter osv. Du har ramlös design med glasskiva för hela fronten på 760 (mkt snyggt), bättre reflexbehandling. Panel skall vad jag vet vara samma. Postad 14 November 2010 - 21:54
550 kom efter 760...
så egentligen betalar man mer för reflexbehandling glasskivesaken ... det andra klarar jag mig ganska bra utan, alla internetsaker ... Postad 14 November 2010 - 21:57
Okej. Ledsen om jag formulerade mig konstigt. Jag menar alltså om det är någon annan än jag som har jämfört 760N och 550N, då jag själv har svårt att se någon större skillnad. Redigerat av Jobbo, 14 November 2010 - 21:58. Postad 14 November 2010 - 21:59
Alla PKxxx har samma panel.
Så välj den med de anslutningar och annat lullulll du klarar dig utan å köp nå skoj för pengarna som blir över. Postad 14 November 2010 - 22:21
Hade två sådana pixlar som du beskriver på min första 60 PK250N, försökte då fånga dom på bild för att skicka in till LG. Blev uppringd kort därefter och fick veta att det inte skulle vara några problem att få teven utbytt. Åkte då raka vägen till NetOnNet och bytte ut mot en ny utan problem. Iofs var detta under öppet köp men det hade gått lika smidigt under garantin. Postad 14 November 2010 - 22:57
jo men det fanns väl några utan det där glaset som hade någon funktion....? Postad 15 November 2010 - 08:12
De som är under PK760 har mer reflektioner och inte riktigt lika bra svärta
Postad 15 November 2010 - 08:59
Har nu haft min 50PK350 i över 2 veckor och kan snabbt säga att visst, det blir inbränningar när jag har en stillbild på, PS3 menyer, eller spotify osv.. Jag har kontrast 50, tror inte jag kört min tv 100timmar än.
Jag stör mig lite på det , det visste jag innan med. Men det blir inget problem vid tvtittande eller filmtittande, samt att det försvinner väldigt fort med normalt tittande eller rengöring i värsta fall. Jag är överlag nöjd med tv, märker inga problem alls med spel som vissa gör. Huruvida inbränningar försvinner med tiden avgör om det blir en plasma igen eller inte. Postad 15 November 2010 - 09:08
IR minskar med tiden...Iaf för de flesta
Jag märker aldrig av nå nu när ja haft tv ett tag Redigerat av moparman, 15 November 2010 - 09:08. Postad 15 November 2010 - 15:53
Hej alla kunniga.
Jag har här i dagarna köpt mig en PK350N och är sjukt nöjd med skärpa svärta och hela köret. MEN det är en sak, och jag vet inte om det är beroende på film eller något, men ibland ser det ut som som bakgrundens ljus/mörker ändras lite. Ett exempel var i filmen SAW och även i Charlie and the choklate factory av Tim Burton. Är som om ljuset fördröjs eller nästan stället om sig lite. Skitsvårt att förklara, men är det någon som känner igen det här? Eller är det bara en sak jag reagerar på för att det är HD och att jag helt enkelt inte är van vid det? Eller att det är en så mycket större tv än tidigare och att sådant syns tydligare nu? Postad 15 November 2010 - 16:45
varför har man en 750N och en 760N modell ... skiljer ju typ nada på dom väl ...
Postad 15 November 2010 - 18:17
Du har nog ECO-läget påslaget, då ändras ljusstyrkan beroende på hur stark/ljus bilden är. Går att stänga av under Inställningar. Postad 15 November 2010 - 18:27
Det vita i bilden varierar tyvärr med hur stor andel vitt som visas, är hela bilden vit så drar TV:n mot grått, är 10% vit så är det betydligt högre ljusstyrka på det vita.
Tyvärr funkar det så på plasma delvis pga EU:s energikrav. Postad 15 November 2010 - 19:18 Stäng av energispar läget och sänk sen kontrasten lite, expert läget är det läge som gäller för bilden. Postad 15 November 2010 - 19:58 Det som skiljer är garantin, köper du med N så får du garanti från LG köper du utan N så är det upp till butiken att själv ge denna garanti då de är "gråimporterade"... Postad 15 November 2010 - 20:34
jo det vet jag , men båda är N ... men jag menar skillnaden mellan 750 och 760 ...
Postad 15 November 2010 - 23:09
Hallå!
Har varit inne i diverse trådar senaste veckan för att leta fram den absolut bästa TV:n för max 8K... Verkar som en plasma är vägen att gå. Har ca 2,5 meter till soffan. Egentligen funkar väl en 40-42' men efter att många på forumet rekommenderat denna TV så är jag mer inne på 50'. TV:n kommer att användas till mestadels HD-material då jag tänkt o koppla med min iMac med Plex. Att det är bra bild med HD är typ det enda riktiga kriteriet som finns, sen om kvalitén är godkänd på typ SD-material så är ju det ett stort plus. 50PK350 ligger alltså närmast och jag tänkte bara checka med er så att jag inte gör en tabbe när jag åker förbi Netonnet senare i veckan? Kan absolut tänka mig en helt annan modell som fyller kriteriet riktigt bra bild på HD. Svaret på detta finns nog på någon sida i denna tråd och jag har gjort ett tappert försök att finna det, men det är ett antal sidor... Undrar mest om storleken på 50' är rimligt eller om jag borde satsa på 42' istället? Sjukt tacksam för svar! Postad 15 November 2010 - 23:14
50 tum på 2.5 meter blir perfekt.
Och eftersom HD-material är prio 1 skulle du kunna ha 60 tum på 2.5 meter. Det som är det fina med HD..Du kan ha större tv och de ser ändå bra ut och de blir en mycket trevligare upplevelse att spela och se film Men då får du spara lite till men jag lovar att de är det lätt värt Postad 16 November 2010 - 00:51
Hittade denna precis...
Vad säger ni, Panasonic Viera TX-P50S20E eller LG 50PK350N? Det här med val av TV ger mig huvudvärk...haha. Btw, sorry att jag blandar in andra apparater än LG i tråden! Postad 16 November 2010 - 02:08
Japp, det är lite som att bjuda in trollen att förorena tråden... Postad 16 November 2010 - 07:44
Jag köpte mig nyligen en 50PK350N, valde mellan den och en Panasonic och det slutade med en LG. Jag är sjukt nöjd med den för det priset jag betalade. Lyssna inte på allt negativt prat om reflektioner i rutan, det har byggts en höna av en fjäder vad gäller den biten. Postad 16 November 2010 - 09:36
Är fortfarande smått irriterad över att det syns lite ghosting efter texten... räcker efter en halvtimme, om det blir mörkt parti, så blir två gråa ränder efter texten... och då har jag ändå minskat texten, flyttat upp den till där filmen är, alltså inte i den svarta "ramen", och ändrat texten till blå... minskat kontrast till 48, ljus till 47, skärpa är på 32...
När ska denna ghosting, eller IR eller vad ni kallar det lugna ner sig? Haft TVn sen i slutet på augusti, och den har gått minst 3h per dag... Syns mer när jag har mörkt/ströljus i rummet... men har jag ljust, ser jag ju spegelbilden av oss i soffan när det är mörkt i filmen, hä hä Tur jag har projektorn kvar just för film då... Redigerat av Garrett, 16 November 2010 - 09:40. Postad 16 November 2010 - 09:58
Nä alla LG är inte så...Ett fåtal verkar de som..
Finns dåliga ex av alla märken Postad 16 November 2010 - 10:39
Jaha... men om man nu står med detta som många säger att det försvinner men inte gör det, går det byta ut den då eller? Har ju gått över 2 månader... har väl inte rätt att reklamera nu...
Eller blundar många för att dom själva har det, eller är dom inte lika kräsna kanske..? Det är just texten som blir så irriterande... annars har jag knappt ghosting alls... Redigerat av Garrett, 16 November 2010 - 10:40. Postad 16 November 2010 - 10:53 Visst får jag också grå fält efter texten, men det är ju bättre att ha den nedanför bilden än i, som ovanstående föreslog? Men jag har svårt att förstå problemet med detta då jag efter att ha haft på en heltäckande bild efteråt så är fenomenet spårlöst borta. Det försvinner också när jag stänger av TVn. Postad 16 November 2010 - 10:57
Det försvinner direkt när man slår på nåt annat ja, men det är ju NÄR man tittar på filmen som det är framme, och det är DÅ det är irriterande/iögonfallande, förstår du? Haft pansonic och samsung plasma innan, men dom hade inte alls detta... inte ens i början... Redigerat av Garrett, 16 November 2010 - 10:58. Postad 16 November 2010 - 11:29
Jag skulle också störa mig på ghostning vid texten, jag skulle iaf försöka prata med lg om detta, jag har svårt att se att dom skulle säga till dig att det ska vara så...
Jag har inte detta på min pk250 , kollade tex på en 2.5 timme lång film igår och det var så kasst ljud att jag slog på undertexten, och såg inte ett spår av ghostning vid texten. MVH PG Postad 16 November 2010 - 13:01 Reklamationsrätt har du alltid i 3 år, dock är det knappast reklamation det handlar om i ditt fall utan snarare garanti och det har du alltid i minst 1 år. Det jag tror att du syftar på är öppet köp och det har du med största sannolikhet inte längre... Postad 16 November 2010 - 20:48
Var på Elgiganten på Backaplan i Göteborg för att kika på 50PK350N och blev inte superimpad direkt... Kan bero på att den inte var kalibrerad osv, säljarna har dessutom NOLL ###### koll. Någon som vet nån annan affär som har denna tv alternativt 550N framme för visning i Göteborg? Har läst mig till att det enda som skiljer 350 från 550 är en hdmi, bluetooth och true motion. Var inne på HI-FI-butiken också men tyvärr ingen LG-plasma...
Postad 16 November 2010 - 20:51
Hej!
Första posten på detta forum för mig. Jag har köpt en LG 60PK760. Fungerar mycket bra men jag undrar en sak. Har kopplat upp den mot internet och använder mig av youtube-tjänsten. Jag undrar hur (om möjligt) man spelar upp HD-videos (ex 720p) från youtube. För kvalitén på vissa youtube-videos jag vet finns tillgängliga i HD ser inte direkt så högupplösta ut. Tack på förhand! Postad 16 November 2010 - 22:15 Tittade på den på backaplan idag där den fanns på lager. När jag kom så märkte jag att min gamla plasma gått sönder Postad 16 November 2010 - 22:19
Nu har min Panasonic PV45 rasat ihop för andra gången och är tvungen att handla nytt.
Jag har frågat innan, men inte fått så mycket svar. Är det ett nedköp att gå från en 3 år gammal Panasonic PV45/PV60/PV70 till en 50PK350N? Får jag minst lika bra svärta och färger? En som bytt till 60PK950 tyckte att LGn va mkt bättre, men nu handlar det alltså om en 50PK350N (budgetmodellen). Snälla säg att jag inte blir besviken Jag vet att det speglar sig som tusan (i alla fall i butik) och att jag faktiskt stör mig på det även på min gamla panasonic så det kan vara ett avgörande... Redigerat av e3henri, 16 November 2010 - 22:20. Postad 16 November 2010 - 22:22
Har en PX80 sedan tidigare och nu också en LG PK350 och det är definitivt inget nerköp bildmässigt!
Postad 16 November 2010 - 22:42
Är det någon som vet om 2010 års modeller kommer att uppgraderas med Plex eller om det bara är 2011s modeller som får det?
Är grymt sugen på att köpa en LG 60PX950N, är någon som sett den o kan jämföra dess bildkvalitet med tex Panasonic TX-P50VT20E eller Samsung PS63C7705? Postad 16 November 2010 - 22:45 Det låter ju betryggande. Tack HUr upplever du reflektionerna? Jag har bara sett PK350 i butik och där va det hopplöst. Jag funderar eventuellt på en Panasonic Viera TX-P50S20E istället. Postad 16 November 2010 - 22:51
Om jag inte kommer ihåg helt fel måste du upp till en G20 om du vill ha en tv som reflekterar mindre ...
Postad 16 November 2010 - 22:59 Så TX-P50S20E reflekterar lika mycket? 12000:- för en G20 är inte aktuellt för min del. Och om man ska hålla sig till LG så måste man upp på 760N för att bli av med reflektionerna? Åtminstone tyckte jag att det såg ut så på 60tums modellen. 250/350/550 har svart plastram, men 760 och 950 har en hel glasskiva framför och klart mindre reflektioner. Om jag inte minns fel så har elgiganten schysst öppet köp så man kan prova? Men jag läser även att ni lyckats byta från Siba, de brukar väl vara hårdare när man väl packat upp? Postad 16 November 2010 - 23:15
G20 å uppåt har ett filter som gör att de blir mindre reflektioner bla..
LG 750 å uppåt har också filter som gör att de reflekterar mindre. Men jag tycker detta är extremt överdrivet. Köp persienner eller rullgardin på Jysk.. Kostar nån hunka.. Släck nån lampa om de stör..Film ska ju inte ses med strålande sol på tv...Eller i ett rum fullt i lampor . Gäller alla tvapparater. Ska jag bara slötitta så dör inte jag av lite reflektioner iaf Postad 17 November 2010 - 06:22
Update: Testade stream ett avsnitt av Sons of Anarchy genom ps3an istället från HTPCn, med blå text då... verkar bättre faktiskt från ps3an... såg inga gråa "spöken" av texten i slutet av 45min... ska kolla på sista avsnittet av s2 ikväll som är en timme långt... se hur det är då... Kan det va nån inställning i HTPCn/XBMC som gör att det blir ghosting av texten? Tyckte bilden blev snäppet bättre genom ps3an med... dock inga 24hz, utan 1080p 60hz, så blir lite, liite judder, men inget jag tänkte på efter 5 min... Hade samma bildinställningar som när jag körde från HTPC... Edit: nej förresten, kontrasten hade jag höjt till 55... Redigerat av Garrett, 17 November 2010 - 06:23. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |