Plasma-TV från LG år 2010
7165 svar till detta ämne
Postad 25 mars 2010 - 12:39
niz
-
niz
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag tog mig till MediaMarkt på lunchen, s@t@an vad folk!. 
LG 50PJ650N såg väldigt lockande ut, det blir nog en sådan i 42".
Personligen föredrar jag modellerna med frontglas.
(Dom hade bara fått in demo-exemplaren ännu)
Hur stor priskillnad kan man räkna på mellan 50" och 42" ungefär?
Redigerat av niz, 25 mars 2010 - 13:46.
Postad 25 mars 2010 - 15:15
Gizzmoid
-
Gizzmoid
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Varför ljudet inte funkar är p.g.a. den inte klarar dts utan bara dolby digital. Kan även vara därför som du inte får ut ljudet via scart 2.
nopp, ljud ut via scart 2 funkar ej om man kor fran USB oavsett. Jag tittar pa normal tv och har ljud via tv:n normala hogtalare samt externt via scart2 utgangen, sedan valjer jag en film fran USB:n, tv:ns hogtalare funkar o spelar upp ljudet fran USB filmen men scart2 ljudet tystnar, sa om ljudet funkar pa tv:ns hogtalare men inte scart2 tror jag inte det har nagot med dts att gora eller? Testat att köra med en digital utgång?
digital utgangen har jag inte testat, har inget att prova med, blir nog en playstation istallet, tack for du funderade till o svarade dock
Redigerat av Gizzmoid, 25 mars 2010 - 15:22.
Postad 25 mars 2010 - 15:45
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Postad 25 mars 2010 - 16:11
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Hittar ingen info om kontrast och svärtans lägsta nivå, någon annan som hittar det?
Postad 25 mars 2010 - 16:47
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Hittar ingen info om kontrast och svärtans lägsta nivå, någon annan som hittar det?
Hittar detta: Ultimately, like so many things, your buying decision will come down to price. At around £1500, the 50PK990 is around £100-200 more expensive than Panasonic's mid-range TX-P50G20, which is a better display in just about every regard. Och en jobbig "sharpeness" enchanger som automatiskt försöker förbättra bilden som strular till det med en o-realistisk bild. Dessutom är ghostingen uppe efter 10 sekunder med öppen meny enligt AVS. När prissänkningarna börjar komma, då jag ska köpa i sommar/höst, troligtvis sommar, så kan det skilja en enorm summa pengar mellan G20 och PK950 / 750. Om det inte skiljer såpass som jag inte tror det kommer göra, blir det nog en 50G20! Tråkiga nyheter, dock kanske dålig recension som man bör ta med en nypa salt? Ingen ansi kontrast eller svärtan efter efterkalibrerings resultat visades ju. well well
Postad 25 mars 2010 - 16:57
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Ghaa, man kan ju bli galen på alla tester som kommer och att ingen kan åter ta en "kuro" och göra en bra tv.
Verkar som att ingen blir perfekt i år.... Overall så verkar pk950 vara bra, stör mig dock på de temporära in bränningarna. Speciellt när jag ska köra digital-tv med den inbyggda decodern, fps spel på ps3, samt film via htpc. Den sistnämnda klarar sig bra, men vill inte ha kanal loggor och healt/ammo status kvar i skärmen.  Hur snabbt försvinner dem och hur mycket stör man sig på dem? För på avs så verkade det som att bara bilden visade sig så lämna den skuggor efter sig, men de nämnde inget om hur länge de fanns kvar synliga...
Postad 25 mars 2010 - 17:02
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
De försvinner nog snabbt men jag skulle inte palla få inbränningar efter bara text tv för få en "modern pianolack plast tv" . Tycker faktiskt panasonic G20 är snyggare om ni besöker butiken o kollar in själva.
Lutar åt en G20a åt mig nu, LG's akilleshäl var ju svärta & inbränningar. Underbart att svärtan är fixad men skulle nog störa sönder mig på inbränningar & ghostingar i längden.
Detta är obefintligt på panasonic
Mina ändamål är bara HDTV (TV4 komedi, TV400, Discovery Channel, TV6 simpsons etc) samt Blu-ray filmer och sport på teven. Tror ghostingen skulle komma oavsett detta på tv kanalerna. Detta raderade pioneer & panasonic redan för 2-3 år sedan på sina plasmor. Något som inte förekommer i dagsläget.
Men härligt Lyft LG allmänt har gjort
Postad 25 mars 2010 - 17:18
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
De försvinner nog snabbt men jag skulle inte palla få inbränningar efter bara text tv för få en "modern pianolack plast tv" . Tycker faktiskt panasonic G20 är snyggare om ni besöker butiken o kollar in själva.
Lutar åt en G20a åt mig nu, LG's akilleshäl var ju svärta & inbränningar. Underbart att svärtan är fixad men skulle nog störa sönder mig på inbränningar & ghostingar i längden. Detta är obefintligt på panasonic
Mina ändamål är bara HDTV (TV4 komedi, TV400, Discovery Channel, TV6 simpsons etc) samt Blu-ray filmer och sport på teven. Tror ghostingen skulle komma oavsett detta på tv kanalerna. Detta raderade pioneer & panasonic redan för 2-3 år sedan på sina plasmor. Något som inte förekommer i dagsläget.
Men härligt Lyft LG allmänt har gjort 
Båda har sina för och nackdelar, man får se till att ta sig till en butik och testa de båda skärmarna ordentligt. Vilket jag ändå hade planerat att göra innan inköp i alla fall...  Behöver en ny skärm pronto och i mitten av april är nog max som jag orkar vänta nu... Vår lcd som vi har idag gör inget bra, hög input lag, dåliga färger, clouding, kass svärta, enbart 720p, 32" listan kan bli riktigt lång och stör mig bara mer och mer på den varje dag. Speciellt efter som den hatar min htpc och vägrar att funka med rätt upplösning via hdmi/vga.
Postad 25 mars 2010 - 17:24
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Båda har sina för och nackdelar, man får se till att ta sig till en butik och testa de båda skärmarna ordentligt. Vilket jag ändå hade planerat att göra innan inköp i alla fall... Behöver en ny skärm pronto och i mitten av april är nog max som jag orkar vänta nu... Vår lcd som vi har idag gör inget bra, hög input lag, dåliga färger, clouding, kass svärta, enbart 720p, 32" listan kan bli riktigt lång och stör mig bara mer och mer på den varje dag. Speciellt efter som den hatar min htpc och vägrar att funka med rätt upplösning via hdmi/vga.
Förlåt menar inte vara panasonic ****** eller partisk. Men panasonic har garanterat 50% mindre nackdelar. 1 enda känd nackdel är svärtan buggen men som oavsett kommer vara oerhört tillfredställande. Något vanliga konsumenter , även inbitna inte kommer märka enligt auktoriteten D-nice. Bara de mest kräsna märker. Enda övriga nackdelen med panasonic är Priset. De som vill klaga på designen får göra de men ja älskar den skarpt. Synd att inbränningarna inte kunde fixas detta året. Känns ljusår bak med teknologin om dem inte ens kan fixa detta.
Postad 25 mars 2010 - 17:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Det finns i gråskalemätningarna ('Y') men de lär inte vara att lita på.
Postad 25 mars 2010 - 18:03
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hej alla min första post på forumet
Är lite sugen på att köpa en 50PK550N är det någon som köpt den och testat den med ps3 eller xbox360 ? Är det mycket inputlagg och hur är det med ghostingen läste reviewn på avs där dom tog upp det men undrar endå av er som äger tvn hur ni upplever det ?? Står just nu och väljer mellan denna och panasonic 50X20E som verkar vara en hyfsad bildvisare i budget klassen också ?? Hade gärna sett tvn själv men bor mitt i ingenstans och har säkert 20 mil enkel att åka för att kolla på en ny tv live (bor i Norrland) så tänkte handla på nätet.
Postad 25 mars 2010 - 18:56
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Hehe men snälla rara människor sluta vara så oroliga =) alla dessa nummer osv i tester är skitsamma bara TVn är bra.. skall sammanfatta lätt för er här..
Jag har kollat in Panasonics och LGs plasmor. Panasonics TV är extremt fula.. tyvärr, en TV är en möbel för mig...
Sedan LGs TV med glasplatta den reflekteras enormt. Jag tycker även att dem är fulare än 550N.
Nu till det viktiga om 550N.
Den spöar skiten ur LED TV på alla fronter, tom samsungs flaggskepp 7070. Men samsungs LED har riktigt bra bild skall tilläggas. Men inte i närheten av vad 550N har, och då snackar vi 15000 i prisskillnad.
Nu till lite andra saker.
Lågupplöst material:
Den klarar det enormt bra tror aldrig mina SD kanaler har sett såhär bra ut.. kör med THX inställningarna, och svärtan är enormt bra! funkar perfekt , SD bilden ser nästan ut som HD tänker man .. sen bläddrar man till HD kanaler.....
Högupplöst material:
Här är det helt otroligt bilden är så bra så de känns skrämmande. Som att se det i verkligheten, svärtan är enormt bra inget hack eller ghosting eller eftersläpningar , inga inbränningar heller vad jag kan se i vilket fall.
PS3 :
Spelat final fantasy på denna och god of war. Underbart att se, en fröjd för ögat. Inget hack allt flyter på . Min gamla LCD samt projektor har inte en chans emot denna TV. Så den fungerar ypperligt med konsoler.
Sportsändningar:
Fungerar perfekt för detta med. Speciellt fotboll och hockey! helt otroligt bra bild! Ni kommer bli häpnade.
Spela upp filmer genom usb:
Fungerar ypperligt, sjukt bra bild ! Men jag skiter i det eftersom jag har en PS3a som är kopplad till min förstärkare, orkar inte med en sladd till från TVn dit! Endast en strömsladd och en HDMI skall in i en TV
Så kära vänner slappna av och köp en TV som fungrerar ypperligt  så kan de andra lägga massor med mer pengar på en extremt ful panasonic  med hängläpp.
Redigerat av ESAFESA, 25 mars 2010 - 19:00.
Postad 25 mars 2010 - 19:36
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack ESAFESA, det var riktigt skönt att läsa ditt inlägg. Beställde min idag och efter det har jag bara läst negativa saker om input lag och inbränningar.
Ska bli spännande, blir min första plasma. Otroligt skönt att byta ut den fyra år gamla sunk-LCD (LG RZ-37LZ55) jag har nu. Där snackar vi blaskiga färger och svärta.
Postad 25 mars 2010 - 20:18
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Tack ESAFESA, det var riktigt skönt att läsa ditt inlägg. Beställde min idag och efter det har jag bara läst negativa saker om input lag och inbränningar.
Ska bli spännande, blir min första plasma. Otroligt skönt att byta ut den fyra år gamla sunk-LCD (LG RZ-37LZ55) jag har nu. Där snackar vi blaskiga färger och svärta.
Jag har en drygt 4 år gammal LG-plasma och jag har aldrig störts av inbränningarna. Visst finns de där om man har en statisk bild uppe et tag men de försvinner alltid efter en stund och jag har aldrig sett dem om jag inte letat efter dem. De syns absolut inte från soffan utan man måste stå 1 cm från skärmen och leta... Törs nästan lova att årets LG-plasmor är bättre än min LG42PX3 vad gäller inbränningar för lite måste väl hänt på 4-5 år så det bör inte vara något problem allas för den normale användaren idag.
Postad 25 mars 2010 - 20:29
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
ja aså man kan spekulera i århundraden vilken TV som är bäst.. men det som e bra med denna är att den är så otroligt bra för priset.. speciellt gällande SD kanaler det sköter TVn riktigt bra om man jämför med LCD... men använd THX inställningarn =)
Postad 25 mars 2010 - 20:44
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Förlåt menar inte vara panasonic ****** eller partisk. Men panasonic har garanterat 50% mindre nackdelar. 1 enda känd nackdel är svärtan buggen men som oavsett kommer vara oerhört tillfredställande. Något vanliga konsumenter , även inbitna inte kommer märka enligt auktoriteten D-nice. Bara de mest kräsna märker. Enda övriga nackdelen med panasonic är Priset. De som vill klaga på designen får göra de men ja älskar den skarpt.
Synd att inbränningarna inte kunde fixas detta året. Känns ljusår bak med teknologin om dem inte ens kan fixa detta.
*Because of the G25’s highly visible shadow detail, slightly higher light output capability, and superb resistance to reflections, I feel it would be an excellent choice for a brighter room. However, the PK550 has a more exciting and accurate image and would be a superb choice for a more light controlled environment.
*The PK550 has much smoother pans; the G25’s 48Hz mode has too much flicker in my opinion, so I never use it. That gave the PK550 the advantage in handling 1080P/24 Blu Ray motion. The PK550 had bolder colors than the G25, and had a harder edged look with more pop. The G25 looked less contrasty and a bit on the washed out side of neutral in comparison.
*The G25 had more visible shadow detail, but it was a bit too visible to be truly accurate. The G25 had a slightly greener tinge and paler look to fleshtones. If you are the type of videophile who routinely turns down the color saturation to make various sources more palatable, then the G25’s presentation would appeal more to you. On the other hand, lovers of rich and vibrant color tones would be more attracted to the PK550’s picture.
LG är dessutom bättre på kalibreringsresultaten enligt AVS kalibrering då kelvin landade på 6506k och gamma 2.20
G20 är enligt mig inte så solklar som man kan tycka, speciellt när en tv för 10550kr ger den en bra match, speciellt där det enda negativa bildmässigt är djupsvärta, temporära in bränningar. G20/25 led också av fosforlagg & dithering. Något som LG var/är bättre på. Dock med nackdelen av temporära in bränningar.
Postad 25 mars 2010 - 21:09
Orabidoo
-
Orabidoo
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Det här med temporära inbränningar...
Den enda TVn som testats är ju 950. Det som alla pratar om att köpa är 550. Kan det helt enkelt vara så att 550 klarar det bättre? Att det dessutom är mindre spegelglas i 550n? Dvs, kort och gott: är det så att 550 är en bättre TV "i praktiken" än 950?
Redigerat av Orabidoo, 25 mars 2010 - 21:10.
Postad 25 mars 2010 - 21:22
Greenish
-
Greenish
-
Användare
-
-
121 inlägg
Den enda TVn som testats är ju 950. Det som alla pratar om att köpa är 550. Kan det helt enkelt vara så att 550 klarar det bättre? Att det dessutom är mindre spegelglas i 550n? Dvs, kort och gott: är det så att 550 är en bättre TV "i praktiken" än 950?
Nej, image retention, som det heter, är beror på panelen som sitter i, inte bild processorer el nåt annat. Och det sitter samma panel i samma serier av produkter så gott som alltid.
Postad 25 mars 2010 - 21:35
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Slog till och köpte PK550N efter ha läst tråden ex antal varv igen  Blir säkert nöjd, ett som är säkert är att det lär bli ett lyft mot min gamla jvc 32" crt och den sunkiga no name 32" lcd . Hoppas NetonNet leverar den lite snabbt så man kan testa den under påsken .
Postad 26 mars 2010 - 01:46
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Var oxå på invigningen av MM idag å tittade på pk550. Pratade med en säljare å visade upp PrisjaktAppen på 10490:- som billigaste pris..Inga problem vi matchar det sa han ! Dom hade 3 st hemma endast ,den hade just inkommit till butiken bara dagarna före öppning så de hade inte ens märkt ut spec skylten..bara massa frågetecken. Men jag vill nog vänta in pk750 ,som skulle dyka upp 1-2 veckor . Sen blev jag lite kär i en Sony kdl-40ex1 tror jag det var ,"den vita tavlan"... ...om bara bilden var lika snygg som ...tavlan
Redigerat av Wizeguy, 26 mars 2010 - 01:51.
Postad 26 mars 2010 - 05:52
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Värt att tillägga är ju att bara för två modeller har samma panel så producerar de inte automatiskt lika bra bild. Är mycket annat som skiljer sig och som påverkar resultatet av bilden..... Väntar ivrigt på att pk950/760 ska dyka upp i butikerna så man kan jämföra dem med G20 mfl....
Postad 26 mars 2010 - 13:11
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hej allihopa. Till en början var jag 100% inne på en PK950 och då 60”. Men nu börjar jag vackla lite och undrar vad det egentligen är för stora skillnader mellan PK550, PK750 och PK950. Jag vill kort och gott ha en tv på 60” för att njuta av sport, bluray och att spela PS3. Och jag är supernöjd med min 42" som kommer bli sovrumstv, så LG ska det vara  Jag vill självklart ha en bra tv & bra bild, men behöver jag verkligen en PK950? Om jag köper den kommer jag köpa en för saftig tv för ändamålen? Hjälp mig gärna och förklara skillnaderna som kan påverka det jag ska använda tv till.
Postad 26 mars 2010 - 14:05
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Hjälp mig gärna och förklara skillnaderna som kan påverka det jag ska använda tv till.
Jag tror inte det är försvarbart att lägga allt för många tudenlappar extra på en 60PK950 istället för en 60PK550. Jag tippar på att det kommer skilja minst 5000 kr på dessa modeller i pris. För dessa tusenlappar får du: 1. Tru Black Filter - ett filter som ger bättre svärta om du har TVn i en ljus miljö. Oklart om det ger någon förbättring i ett mörkt rum. Ger 5 000 000:1 i dynamisk kontrast istället för 3 000 000:1 som övriga modeller har. 2. Internetmöjligheter. Koppla datorn med en nätverkssladd eller köp till en dongle och kör wifi. Väldigt magert utbud så jag tycker inte det verkar vara något att ha. Om du har en server med filmer, bilder, musik och sånt kan du spela upp dessa på TVn vilket såklart är smidigt. Själv har jag en HTPC som kopplas direkt till TVn så där får jag fullständigt internet och möjlighete tat spela upp vad som helst ändå. 3. Ett helt fronglas istället för ett frontglas med en smal svart kant runtom. Vilket som är snyggast får du avgöra själv. Båda modellerna har 2 THX-lägen, Bluetooth, 4 HDMI, USB-port med möjlighet att spela filmer med mer. Har jag glömt något?
Postad 26 mars 2010 - 14:30
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Hehe men snälla rara människor sluta vara så oroliga =) alla dessa nummer osv i tester är skitsamma bara TVn är bra.. skall sammanfatta lätt för er här..
Jag har kollat in Panasonics och LGs plasmor. Panasonics TV är extremt fula.. tyvärr, en TV är en möbel för mig...
Så kära vänner slappna av och köp en TV som fungrerar ypperligt så kan de andra lägga massor med mer pengar på en extremt ful panasonic med hängläpp.
Skulle inte kalla denna teve för ful. Betydligt snyggare och mer kvalitets intryck av robust design än budget LG. Man ska vägghänga dem om du inte förstått  Att skita i tester är det dummaste jag hört. Ens egna ögon skiljer sig från en teoretisk siffra på pappret. Men hoppet mellan Panasonic och LG är fortfarande såpass stort att ögat kan skilja på en rätt kalibrerad panel jämte varandra. Dessutom lägger man mer pengar på Panasonic pga kvalite. Något dagens instegspris hindrar oss ifrån då det är samma pris som LG. Ännu en betydande faktor att köpa panasonic i år. Ger inte mycket för dina inlägg
Postad 26 mars 2010 - 15:00
coccis
-
coccis
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag tror inte det är försvarbart att lägga allt för många tudenlappar extra på en 60PK950 istället för en 60PK550. Jag tippar på att det kommer skilja minst 5000 kr på dessa modeller i pris. För dessa tusenlappar får du:
1. Tru Black Filter - ett filter som ger bättre svärta om du har TVn i en ljus miljö. Oklart om det ger någon förbättring i ett mörkt rum. Ger 5 000 000:1 i dynamisk kontrast istället för 3 000 000:1 som övriga modeller har.
2. Internetmöjligheter. Koppla datorn med en nätverkssladd eller köp till en dongle och kör wifi. Väldigt magert utbud så jag tycker inte det verkar vara något att ha. Om du har en server med filmer, bilder, musik och sånt kan du spela upp dessa på TVn vilket såklart är smidigt. Själv har jag en HTPC som kopplas direkt till TVn så där får jag fullständigt internet och möjlighete tat spela upp vad som helst ändå.
3. Ett helt fronglas istället för ett frontglas med en smal svart kant runtom. Vilket som är snyggast får du avgöra själv.
Båda modellerna har 2 THX-lägen, Bluetooth, 4 HDMI, USB-port med möjlighet att spela filmer med mer.
Har jag glömt något?
Tackar och bockar  Jag ska kolla närmare på PK550, det är ju dumt att släcka törsten med en brandslang om du förstår vad jag menar. Vi har ett vardagsrum som är ganska ljust, men jag sitter inte framför tvn när det är som ljusast ändå. Får titta närmare på den modellen i alla fall. /T
Postad 26 mars 2010 - 15:21
lillegorenje
-
lillegorenje
-
Användare
-
-
243 inlägg
60PK550 för 1743 EUR med frakt i Tyskland... mkt bra pris... undrar vad priset landar på hos Netonet?
Postad 26 mars 2010 - 15:30
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Skulle inte kalla denna teve för ful. Betydligt snyggare och mer kvalitets intryck av robust design än budget LG. Man ska vägghänga dem om du inte förstått 
Att skita i tester är det dummaste jag hört. Ens egna ögon skiljer sig från en teoretisk siffra på pappret. Men hoppet mellan Panasonic och LG är fortfarande såpass stort att ögat kan skilja på en rätt kalibrerad panel jämte varandra.
Dessutom lägger man mer pengar på Panasonic pga kvalite. Något dagens instegspris hindrar oss ifrån då det är samma pris som LG. Ännu en betydande faktor att köpa panasonic i år.
Ger inte mycket för dina inlägg 
Verkar dock som att fler hade problem med g10/g15 än med ps8000. Tänker mycket på försämrad svärta mm... Att du gillar panasonic det förstår vi, men att besudla en LG 2010 tråd med en massa fakta om panasonic är bara patetiskt. Håll det till panasonic tråden. http://www.avsforum.....php?p=18358288 There was a Panasonic 50G25 I had just calibrated sitting right next to the PK550. I just couldn’t let the opportunity for a comparison slip by.
The thing that jumped out at me first is that the PK550 picks up much more glare than the G25. The G25 is probably the best plasma I have ever seen in that regard. With both sets turned off, the PK550’s screen might have been a tiny bit darker with the lights on; but the reflections were much more distracting. The slim PK550 seems to run hotter than the thicker G25, which seems to produce surprisingly little heat. With both sets on but with a black 0% input, the G25 subjectively has slightly darker blacks, and it’s blacks were more neutral in color than the PK550’s slightly greenish glow. The PK550 seemed to be more susceptible to image retention than the G25.
The PK550 has much smoother pans; the G25’s 48Hz mode has too much flicker in my opinion, so I never use it. That gave the PK550 the advantage in handling 1080P/24 Blu Ray motion. The PK550 had bolder colors than the G25, and had a harder edged look with more pop. The G25 looked less contrasty and a bit on the washed out side of neutral in comparison. The G25 had more visible shadow detail, but it was a bit too visible to be truly accurate. The G25 had a slightly greener tinge and paler look to fleshtones. If you are the type of videophile who routinely turns down the color saturation to make various sources more palatable, then the G25’s presentation would appeal more to you. On the other hand, lovers of rich and vibrant color tones would be more attracted to the PK550’s picture.
Because of the G25’s highly visible shadow detail, slightly higher light output capability, and superb resistance to reflections, I feel it would be an excellent choice for a brighter room. However, the PK550 has a more exciting and accurate image and would be a superb choice for a more light controlled environment.
While making this comparison, I was struck (and a little dismayed) by how much my impressions paralleled what I saw when I compared the Panasonic G25 to the Panasonic S2, but in this case the G25’s role was reversed because of the characteristics of the set it was compared to.
I am very impressed with the overall accuracy and superb picture quality of the PK550. It shows a significant step up in performance from last year’s PS60, and in my opinion it even merits a good portion of the giant-slayer status that I give LG’s bang for the buck leading LH90.
Att du utan problem kan se skillnad på en kalibrerad pk550 och en kalibrerad g20 tvivlar jag på. Speciellt under ett blind test och i en kontrollerad miljö. Om man sedan börjar ta för och nackdelar(reflektioner, ljuskänslighet mm) mot varandra så blir det annorlunda, men du handlade det enbart om bilden. Sen så får du ju en kalibrerad 50pk550 för samma pris som en okalibrerad 50g20. Väntar själv på att pk950 ska börja dyka upp i butikerna nu så man kan göra en egen jämförelse och se vilken jag trivs bäst med.
Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 26 mars 2010 - 15:30.
Postad 26 mars 2010 - 16:06
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
60PK550 för 1743 EUR med frakt i Tyskland... mkt bra pris... undrar vad priset landar på hos Netonet?
I Tyskland tar de 799 EUR för 50PK550 och den landade på 10 500 kr på Netonnet. Kanske ger en fingervisning? Runt 20 000 kr för en 60PK550 låter väl rimligt?
Postad 26 mars 2010 - 17:34
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Skulle inte kalla denna teve för ful. Betydligt snyggare och mer kvalitets intryck av robust design än budget LG. Man ska vägghänga dem om du inte förstått 
Att skita i tester är det dummaste jag hört. Ens egna ögon skiljer sig från en teoretisk siffra på pappret. Men hoppet mellan Panasonic och LG är fortfarande såpass stort att ögat kan skilja på en rätt kalibrerad panel jämte varandra.
Dessutom lägger man mer pengar på Panasonic pga kvalite. Något dagens instegspris hindrar oss ifrån då det är samma pris som LG. Ännu en betydande faktor att köpa panasonic i år.
Ger inte mycket för dina inlägg 
jo men på den bilden är den ju helt svart och du har döljt den fula läppen panasonic har.. den ser ju egentligen ut såhär.
46G10_on_Peerless_Arm_Mount_Sunset_11.jpg 69,75K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av ESAFESA, 26 mars 2010 - 17:44.
Postad 26 mars 2010 - 17:56
ILOS
-
ILOS
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det någon som har koll på när några andra butiker än Netonnet och MM kommer att få in de olika modellerna, vilka /kedjorbutiker som kommer sälja dessa?
Någon i tråden verkade ju jobba på Onoff, hur långt fram ligger ni för att börja sälja 50" av PK550/750/950??
MVH
Postad 26 mars 2010 - 18:02
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Jaha, du har vänt kappan igen. Varför är LG:s plasma nu plötsligt så mycket sämre än Panasonicen, det är inte länge sedan du var LG-fanboy. Är det pga AVForums recension? Jag uppskattar AvForum men de har i flera månader haft en enorm "hype" för Panasonics nya Kuro-plasmor, vilket faktiskt får mej att för första gången tvivla på deras objektivitet. LG fick riktigt bra betyg av både Chad och Flatpanels, så visst är märket ett seriöst alternativ, inte minst PK550 som verkar vara mycket TV till ett billigt pris. Jag tror också att Pana G20:n är en något bättre TV, men designen är faktiskt viktig om man har familj och ett socialt liv och jag har försökt smälta Panasonics design men det går bara inte....
Postad 26 mars 2010 - 18:08
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Är det någon som har koll på när några andra butiker än Netonnet och MM kommer att få in de olika modellerna, vilka /kedjorbutiker som kommer sälja dessa?
Någon i tråden verkade ju jobba på Onoff, hur långt fram ligger ni för att börja sälja 50" av PK550/750/950??
MVH
Enda TVn som är på ingång hos oss på ONOFF är 360N (350N ?) eller vad den heter. Men de andra skall komma sedan med. Åter igen Netonnet fick en väldig snabb leverens då LG precis visade upp dessa TV apparater. Kolla noga om de på media markt är märkt med N i slutet. annars gäller inte LGs pixelgaranti =)
Postad 26 mars 2010 - 18:25
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
LG's plasmor har "auto sharpeness" som man måste krångla och byta namn på hdmi ingångar till mode: PC o fixa mera, för man ska slippa detta. Det förstör bildkaraktären och resulterar i en o-realistisk bild enligt AVS test.
LG är dessutom sämre på visa skuggdetaljer, svart svärta (rapporterats om en grön-aktig svärta som är subtil dock)
PS8000 rapporterades mera problem än G10/G15. Tro mig om du bläddrar tillbaka ett par sidor på x antal trådar så får du höra hur folk haft pixel problem, inbränningsproblem, ghosting problem, svärta problem, dagsljusproblem att se på lgn överhuvudtaget.
Jag älskar panasonic, och gillar samsung. Men LG är lite väl budget för mig för att ens överväga nu då testerna hävdade själv att G25 var bättre på alla punkter för 100-200 US dollars mindre än lg's high end. Då pratar vi bara om panasonic mellan segment.
Om ni inte gillar designen e upp till er men så här ser den ut vägghängd vilket är tok fräscht.
Åter till LG: Bra att dem har ryckt upp sig, påståenden förbli påståenden från LG fans. Men jag har eller fall bra källkritik och lyssnar på AVS, Flatpanels och hemmabiotidningen. AVS hävda ju själv att G25 is better for the less price in every regard.
Så snälla trots svärtan tros öka, så ökar den från 0,02 till 0,06 (3dubbel ökning) vilket är +2 högre än LG.
Det skulle ni aldrig märka, men det lg saknar i bildkvalite övrigt skulle ni sakna.
Jag skulle ta en titt på samsungs kommande om ni måste ha en plastig pianolack tv som ser helt vanlig ut.
LGN är snygg, men jag skulle ALDRIG orka kämpa mig med ghostingen varje dag.
Redigerat av Unregistered1734, 26 mars 2010 - 18:34.
Postad 26 mars 2010 - 19:14
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
LG's plasmor har "auto sharpeness" som man måste krångla och byta namn på hdmi ingångar till mode: PC o fixa mera, för man ska slippa detta. Det förstör bildkaraktären och resulterar i en o-realistisk bild enligt AVS test. LG är dessutom sämre på visa skuggdetaljer, svart svärta (rapporterats om en grön-aktig svärta som är subtil dock)
PS8000 rapporterades mera problem än G10/G15. Tro mig om du bläddrar tillbaka ett par sidor på x antal trådar så får du höra hur folk haft pixel problem, inbränningsproblem, ghosting problem, svärta problem, dagsljusproblem att se på lgn överhuvudtaget.
Jag älskar panasonic, och gillar samsung. Men LG är lite väl budget för mig för att ens överväga nu då testerna hävdade själv att G25 var bättre på alla punkter för 100-200 US dollars mindre än lg's high end. Då pratar vi bara om panasonic mellan segment.
Om ni inte gillar designen e upp till er men så här ser den ut vägghängd vilket är tok fräscht.
Åter till LG: Bra att dem har ryckt upp sig, påståenden förbli påståenden från LG fans. Men jag har eller fall bra källkritik och lyssnar på AVS, Flatpanels och hemmabiotidningen. AVS hävda ju själv att G25 is better for the less price in every regard.
Så snälla trots svärtan tros öka, så ökar den från 0,02 till 0,06 (3dubbel ökning) vilket är +2 högre än LG. Det skulle ni aldrig märka, men det lg saknar i bildkvalite övrigt skulle ni sakna.
Jag skulle ta en titt på samsungs kommande om ni måste ha en plastig pianolack tv som ser helt vanlig ut. LGN är snygg, men jag skulle ALDRIG orka kämpa mig med ghostingen varje dag.
Ser fortfarande ingen mening med att du skriver i den här tråden då du inte tillför något vettigt. Vill du köpa en 50g20 så gör det, njut av "din" tv. Men att orka lägga ner tid på att posta bilder på panasonic och höja dem till skyarna, samt enbart ta det negativa från LG i en "LG plasma 2010" är enbart patetiskt. Om nu LG är en sådan skit tv, så kan ju du bara skippa att kolla på dem och hålla dig till panasonic 2010. Själv så väntar jag på att kunna jämföra dem själv i butik, skiter i vad andra tycker. Det är bara en rikt pinne och i slutändan så är det mina ögon och åsikter som avgör vilken tv jag väljer. Sen så var inte G20/25 bättre på alla punkter, i en ljus miljö så tar en g20/25 segern då den har mindre problem med speglingar i skärmen. Medans i en miljö så presterade en pk550 likvärdigt om inte bättre än G20/25. LG hade bättre flyt i bilden, mindre dithering, samt fosforlagg. Medans LG led av sämre gråskala, temporära in bränningar och reflektioner i glaset. Allt detta är ju enbart vad andra skriver, har du själv testat dem och märkt av resultatet av vad de skrev?
Postad 26 mars 2010 - 19:25
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Sen så var inte G20/25 bättre på alla punkter, i en ljus miljö så tar en g20/25 segern då den har mindre problem med speglingar i skärmen. Medans i en miljö så presterade en pk550 likvärdigt om inte bättre än G20/25. LG hade bättre flyt i bilden, mindre dithering, samt fosforlagg. Medans LG led av sämre gråskala, temporära in bränningar och reflektioner i glaset. Allt detta är ju enbart vad andra skriver, har du själv testat dem och märkt av resultatet av vad de skrev?
Ultimately, like so many things, your buying decision will come down to price. At around £1500, the 50PK990 is around £100-200 more expensive than Panasonic's mid-range TX-P50G20, which is a better display in just about every regard. / AVS Kalibrerade in i minsta detalj och expertis intryck. Litar mer på dem än das boot som skriver hejvilt att lg är bättre på phosphor, dithering etc. Ta inte upp gamla nyheter, G20 har redan fått flera awards för best buy. Flawless for the money etc. Jämför inte G20an med PK990. Jämför LG 2011 med G20an. Detta året är det bevisat att LG återigen inte höll måttet alls. Kan inte tillföra tråden något om LG, blev mäkta besviken på koreanerna som kopierar tekniken. Inget nytänk och sämre på alla områden enligt testet ovan. PK950 kommer inte med magic wand remote i Sverige. Där har ni lite tillfört ^^
Redigerat av Unregistered1734, 26 mars 2010 - 19:25.
Postad 26 mars 2010 - 19:32
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jahaja... Historien från tidigare trådar om LG-plasmor upprepar sig visst. Då var det Kuro-talibaner som försökte sabba LG-trådarna tills flera av dem tillslut blev bannade. Nu är det tydligen dags för ett nytt släkte av Panasonic-talibaner i stället...
Patetiskt med människor som försöker kompensera sin dåliga självbild med prylar...
Så Hakuna-matata... nu när du äntligen har kommit ut som Panasonic kramare så tycker jag och säkert många andra att du skyndsamt skall lämna den här tråden utan att passera gå för att sen istället sälla dig till hallelujakören i lämpligt Panasonic forum.
Postad 26 mars 2010 - 19:33
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Jahaja... Historien från tidigare trådar om LG-plasmor upprepar sig visst. Då var det Kuro-talibaner som försökte sabba LG-trådarna tills flera av dem tillslut blev bannade. Nu är det tydligen dags för ett nytt släkte av Panasonic-talibaner i stället...
Patetiskt med människor som försöker kompensera sin dåliga självbild med prylar...
Så Hakuna-matata... nu när du äntligen har kommit ut som Panasonic kramare så tycker jag och säkert många andra att du skyndsamt skall lämna den här tråden utan att passera gå för att sen istället sälla dig till hallelujakören i lämpligt Panasonic forum.
Det är ni som börjar och säger LG är bättre. LG's high end tar ju inte ens Panasonics mellansegment. LG's är tom dyrare. Där börjar hetsen. Jag tycker att LG är prisvärt men inte detta året. Eftersom prissättningen är som den är, kan man jämföra panasonic mot lg gällandes bildkvalite.
Postad 26 mars 2010 - 19:35
Callekl
-
Callekl
-
Användare
-
-
221 inlägg
Kikade på 550N idag på Audio Video, mycket fin TV.
Har en LG 42PC1R idag som det börjar bli dax att uppgradera. Då känns 500N väldigt prisvärd faktiskt, kan vi anta att det är ungefär samma visa som på PS8000 och PS6000 dvs ungefär samma panel och bildkvalitet men att det är lull-lull som skiljer dem åt?
Postad 26 mars 2010 - 19:55
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Kolla noga om de på media markt är märkt med N i slutet. annars gäller inte LGs pixelgaranti =)
När jag kollade på Mediamarkt igår hade alla deras LG-plasmor ändelsen N så det är Nordiska modeller och pixelgarantin gäller. Hakuna-Matata: Vad använder du får TV till vardags? Modell?
Postad 26 mars 2010 - 19:57
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Är det något som är prisvärt i 50" i år så är det 550n då den vad jag förstått samma kontrast upplevelse som g20 "ungefär" och den börjar på runt 10k vid introduktionen.Sen har de svagheter som alla andra men man får välja svagheter och de fördelar som betyder mest. Inget att munhuggas över
Postad 26 mars 2010 - 20:03
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Är det något som är prisvärt i 50" i år så är det 550n 
Japp, sedan så har ju inte ens alla modeller lanserats så priserna lär ju bara gå neråt. Om dessutom Euron sjunker året ut mot 9 kr som vissa experter tror kan det bli riktigt billigt att handla bra plasmor i höst. Att 50PK550N kan gå ut för 10 500 kr som helt ny modell är inget annat än ett kap. Om det sedan finns andra märken som också är prisvärda är det väl bara bra. Sist jag kollade var Panasonics modeller klart dyrare och jag tycker än så länge LG hanterar dåliga bildkällor mycket bättre än Panasonic. (Gamla tecknade filmer, analog TV, SD-TV, divX osv)
Postad 26 mars 2010 - 20:10
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Kikade på 550N idag på Audio Video, mycket fin TV. Har en LG 42PC1R idag som det börjar bli dax att uppgradera. Då känns 500N väldigt prisvärd faktiskt, kan vi anta att det är ungefär samma visa som på PS8000 och PS6000 dvs ungefär samma panel och bildkvalitet men att det är lull-lull som skiljer dem åt?
Pk950 har "extra" lull lull och även "true-black" filter vilket ska minska reflektionerna i skärmen och ge bättre kontrast och bättre svärta/grå skala.
Postad 26 mars 2010 - 20:23
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Det är ni som börjar och säger LG är bättre. LG's high end tar ju inte ens Panasonics mellansegment. LG's är tom dyrare. Där börjar hetsen.
Jag tycker att LG är prisvärt men inte detta året. Eftersom prissättningen är som den är, kan man jämföra panasonic mot lg gällandes bildkvalite.
Suck. Ena timmen är det LG, I LOVE LG. Andra är det Panasonic, I LOVE YOU osv. Hur många gånger bara den senaste månaden har du svängt så här mellan dessa två märken? Endast för att citera den ena recensionen efter den andra, och svänga med dessa. Och dina åsikter är endast baserat på recensioner. Själv har du tydligen inte sett ett skvatt. Eller? Var nu snäll och lämna tråden. Tror det är mer än jag som är trött på dina inlägg. Hur man kan svänga från timme till timme, från dag till dag, är för mig en gåta. Vi som följer både Panasonic-tråden och denna tråd har tydligt sett dina svängningar. Vi som är här bryr oss inte om vad du tänker köpa för tv, eller OM det någonsin blir av. Vi vill diskutera hur bra respektive hur dåliga de nya LG-modellerna är och inget annat. On-topic. Vilka butiker är det som har LG-modellerna för i år till beskådning? Är det bara MediaMarkt och vilka kan man se där i så fall? Någon hint om när de andra modellerna kommer hit?
Redigerat av twebbas, 26 mars 2010 - 20:30.
Postad 26 mars 2010 - 20:32
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Suck. Ena timmen är det LG, I LOVE LG. Andra är det Panasonic, I LOVE YOU osv. Hur många gånger bara den senaste månaden har du svängt så här mellan dessa två märken? Endast för att citera den ena recensionen efter den andra, och svänga med dessa. Och dina åsikter är endast baserat på recensioner. Själv har du tydligen inte sett ett skvatt. Eller?
Var nu snäll och lämna tråden. Tror det är mer än jag som är trött på dina inlägg. Hur man kan svänga från timme till timme, från dag till dag, är för mig en gåta. Vi som följer både Panasonic-tråden och denna tråd har tydligt sett dina svängningar. Vi som är här bryr oss inte om vad du tänker köpa för tv, eller OM det någonsin blir av. Vi vill diskutera hur bra de och dåliga de nya LG-modellerna är och inget annat.
On-topic. Vilka butiker är det som har LG-modellerna för i år till beskådning? Är det bara MediaMarkt och vilka kan man se där i så fall? Någon hint om när de andra modellerna kommer hit?
De har pk550 just nu, pk950 ska komma under april månad. Ska ta mig en tur förbi media markt imorgon och kolla läget. Någon som vet i fall man får in en 50" i en volvo v70n?
Postad 26 mars 2010 - 20:38
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
De har pk550 just nu, pk950 ska komma under april månad. Ska ta mig en tur förbi media markt imorgon och kolla läget. Någon som vet i fall man får in en 50" i en volvo v70n?
svar nej haha  jag fick boka hemkörning på netonnet .. kartongen är väldigt stor. och plasma får INTE ligga ner! Enormt viktigt . Så din fina Volvo räcker inte tyvärr  även fast de är en bil vi Göteborgare älskar  tom en XC90 skulle inte räcka Så de får bli skåpbil och se till att den står ordentligt.. eller hemkörning.. NETONNET har extremt bra hemkörning.. posten kommer dagen efter bokning och de kostar bara 300 spänn
Redigerat av ESAFESA, 26 mars 2010 - 20:39.
Postad 26 mars 2010 - 20:49
lillegorenje
-
lillegorenje
-
Användare
-
-
243 inlägg
Var precis på MM i Barkarby, såg ingen av 2010 års modeller där... (rätta mig om jag har fel ngn)
Postad 26 mars 2010 - 21:07
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
svar nej haha jag fick boka hemkörning på netonnet .. kartongen är väldigt stor. och plasma får INTE ligga ner! Enormt viktigt .
Så din fina Volvo räcker inte tyvärr även fast de är en bil vi Göteborgare älskar tom en XC90 skulle inte räcka
Så de får bli skåpbil och se till att den står ordentligt.. eller hemkörning..
NETONNET har extremt bra hemkörning.. posten kommer dagen efter bokning och de kostar bara 300 spänn
Antog det, funderar på om den kan stå lite lätt lutad i bilen eller om man är torsk på att låna ett släp av en polare. Alternativet är ju att köra den utan kartong och stående.
Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 26 mars 2010 - 21:10.
Postad 26 mars 2010 - 21:08
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Vilka modeller har NetOnNet? (för lat för att skriva in adressen i adressfältet och se själv)
Postad 26 mars 2010 - 21:10
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Vilka modeller har NetOnNet? (för lat för att skriva in adressen i adressfältet och se själv) 
pk550 & 760
Postad 26 mars 2010 - 21:29
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
pk550 & 760
o 350N
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|