LG PK760 - 50PK760
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG PJ550
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK550 60"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK760N - 50PK760N
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PK350N
(TV)
|
5
|
(61)
|
Inga priser | |
LG PK350 50"
(TV)
|
4
|
(30)
|
Inga priser | |
LG PJ350 42" TV - 42PJ350
(TV)
|
6
|
(5)
|
Inga priser | |
LG PJ350 50" 4K Ultra HD
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" - 42PJ650N
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ650 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK760 60"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PJ550 50"
(TV)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK750
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PJ350N
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
LG PK950N - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK760N 60"
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK550N - 60PK550N
(TV)
|
1
|
(46)
|
Inga priser | |
LG PK550
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PK250N
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ650N 50"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ650
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50" - 50PJ250N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PK750N 50"
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG PJ350N 50" TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG PK950N 60"
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
LG PK950 60"
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PK250N 60"
(TV)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
LG PK250
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LX950N 55"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG PJ550N 50" TV - 50PJ550N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG PX950N
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 07 December 2010 - 17:02
Postad 07 December 2010 - 17:16
60" 760N här, har en del buzzing. Felanmält det, får se vad som händer. Det var INTE kul att släpa upp eländet 3 våningar upp... inget jag vill göra om. Annars är bildkvalite'n grym, BD flyter på bra. Menyerna över förväntan. Inga döda pixlar. Har inte lattjat runt med PCinställningarna allt för mkt än, störde mig lite på Hz'en i Win. Ska plugga på lite.
Ett tips. Prova dra åt skruvarna på baksidan å se om det hjälper mot buzzingen.
Postad 07 December 2010 - 17:35
Ett tips. Prova dra åt skruvarna på baksidan å se om det hjälper mot buzzingen.
Testat det, vänt och bytt nätsladden. Kopplat ur allting annat etc. Svårt att lokalisera ljudet med, verkar komma från hö + vä nedra baksidan. Så det låter en hel del från lufthålen på ovansidan. Så pass att det stör vid normalt tvtittande vid vol 15-30. Haft en lcd imellan den sista plasman jag hade men den lät knappt alls.
Postad 07 December 2010 - 17:49
Bor du i "storstadsregionerna" så kommer LG hem och fixar problemet, antagligen med någon form av dämpning. Hoppas att det löser sig, min 950 är tyst och snäll.60" 760N här, har en del buzzing. Felanmält det, får se vad som händer. Det var INTE kul att släpa upp eländet 3 våningar upp... inget jag vill göra om. Annars är bildkvalite'n grym, BD flyter på bra. Menyerna över förväntan. Inga döda pixlar. Har inte lattjat runt med PCinställningarna allt för mkt än, störde mig lite på Hz'en i Win. Ska plugga på lite.
Postad 07 December 2010 - 17:59
Postad 07 December 2010 - 18:18
I fall man får det felet i framtiden
Vad har du för inställningar på din pk760 lite intressant och se andras och jämföra
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 07 December 2010 - 18:19.
Postad 07 December 2010 - 18:21
Postad 07 December 2010 - 18:22
Hur upplever du ljudet, som ett tjutande eller som ett brummande?
Elektriskt "plasmaljud". Högfrekvent. Jag stör mig tom på fladdermöss så det skär rätt bra i skallen.
Postad 07 December 2010 - 18:41
IR syns lättast om du drar på vittvätten....Synat min efter IR nu när jag kom hem igen och kan fortfarande inte se ngt även på 0.5m avstånd. Det man ser är dock lite dansande gröna pixlar men det ska tydligen vara rätt vanligt på plasmor. Lite brus också när man står nära tvn.
Postad 07 December 2010 - 19:23
Tittade nyss på svärdet och spiran,väldigt bra film förresten.
Det blev IR efter typ 10 min och hängde kvar hela filmen orkade inte stänga och ta whitewash denna gång,annars måste jag göra det ett par ggr per film
Postad 07 December 2010 - 19:33
Postad 07 December 2010 - 19:43
Men får avvakta och se efter typ 2 mån annars säljer jag skiten och köper en panasonic
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 07 December 2010 - 19:44.
Postad 07 December 2010 - 20:16
Hehe kanske jag som ser för bra
Men får avvakta och se efter typ 2 mån annars säljer jag skiten och köper en panasonic
Ja det håller itne att sitta med en tv man inte gillar
Postad 07 December 2010 - 22:14
Har du haft 4 st PKXXX som alla har svåra problem av IR borde du verkligen byta till ett annat märke
Postad 07 December 2010 - 22:19
Men verkar inte spela någon roll vilken LG man har samma strul med alla,men vad gör man,får ju inga pengar tillbaks bara en ny LG.
Men vi får se om det blir bättre efter 2 mån kollat nu på 3 delar av Svärdet och Spiran mycket bra serie,men som jag sa otroliga IR.
Och det tar ju bort lite av känslan
Postad 07 December 2010 - 22:21
Postad 07 December 2010 - 22:25
Postad 07 December 2010 - 22:37
Bara säga att så här ska de inte se ut med snälla inställningar...
Eller så reklamerar du den om de inte tar den på garanti
Postad 07 December 2010 - 22:39
Postad 07 December 2010 - 22:42
man ska inte behöva köpa en tv för dom cashen o ha sååå stora problem ...
Postad 07 December 2010 - 22:51
Väldigt sällan jag läst om nån som har IR på en sån.
Inte utan besvär att hålla på å byta tvapparater
Edit
En sak om man ser lite IR efter flera timmar spelande eller stillbild en längre tid men får man det bara av att se film med text eller vanligt tvtittande så kan de ju inte vara normalt..
De få jag läst om här som haft riktigt känsliga exemplar har inte blivit så mycket bättre efter några månader heller
Redigerat av moparman, 07 December 2010 - 22:53.
Postad 07 December 2010 - 23:21
Ska bli intressant att se hur det blir efter en riktig kalibrering senare. Ska nog köpa ett sånt här sen när jag kört in den.
Inte bara för att ställa in tvn utan för att lära sig hur det fungerar också. Kan nog vara skoj.
Postad 08 December 2010 - 01:04
Ställa in färger med färgfilter känns ju inte direkt lätt heller
Skulle va grymt kul att testa.
Tror man kan få ut mycket med en riktigt kalibrering.
Känns som att de behövs mätas..
Postad 08 December 2010 - 07:36
Postad 08 December 2010 - 08:48
Det har alla, men inte 17 ser jag det under filmens gång. Det är först efteråt när skärmen är svart (på men visar inte bild) som jag ser skuggfält efter fälten och även efter menyerna fån Sonyn. T o m ingångsväljarinfot (Tex HDMI1) från TVn ger synliga skuggbilder. Detta syns dock oftast inte när jag sätter på något helbildsprogram på TV efteråt. Kan dock ta en liten stund innan allt är borta. En jämn bild (utan text, tex något på SVT) tycker jag funkar lika bra som vittvätt för att bli av med skiten.Inte bara jag som har problem med IR då... får det efter texterna i filmer+ lite linebleeding...
Postad 08 December 2010 - 08:59
Men inte IR i övrigt..
Tror de är 3-4 i den här tråden som verkligen har en känslig tv med mycket problem av minst 120 sålda...
Man ska komma ihåg att de är trots allt inte så vanligt
Postad 08 December 2010 - 09:10
Enda gången jag har igång text är om jag ska se ngn film som itne är i engelska eller svenska.
Postad 08 December 2010 - 09:24
Reklamation och garanti är samma sak, reklamation gäller egentligen när garantitiden har gått ut eller när garanti förfarandena har utförts utan förbättring. Lämnar man in en tv för första gången och säger "jag hävdar reklamation" så kan handlaren försöka att reklamera de direkt mot tillverkaren, men om det fortfarande finns garanti och det inte finns några tidigare servicar på det aktuella serienumret så kommer inte reklamationen gå igenom utan svaret blir istället "skicka på service". Handlaren/tillverkaren har enligt KKL rätt att reparera tvn på det sätt som är billigast för dem, vilket innebär att om det skulle vara billigare att ge en ny tv så gör de det. Man har 2 avhjälpningsförsök vid samma fel eller 3 vid olika fel innan det finns någon som helst chans att få igenom en reklamation. Den bistra sanningen.Inte omöjligt att de tar tillbaka tv..
Bara säga att så här ska de inte se ut med snälla inställningar...
Eller så reklamerar du den om de inte tar den på garanti
Jag skulle vilja säga att om man har haft några LG tidigare och stört sig på IR och bestämmer sig för att köpa en ny modell som även den har lite problem med IR så ska man tänka efter ordentligt. Bestämmer man sig för att köpa så bör man göra det från exempelvis EG som mig veterligen har den generösaste öppnaköpsgarantin där du får testa hur mycket du vill under en månad, många har öppet köp men alla accepterar inte användning.
Postad 08 December 2010 - 10:20
Kanske vore läge med en omröstning i tråden? Jag har kraftig IR trots att jag kört med låg kontrast sedan jag köpte TV:n i mitten av Augusti, den borde ha passerat 200 timmar för länge sen. Stör mig mest på IR efter textremsor under filmtittande.Lite line bleeding tror jag alla har..
Men inte IR i övrigt..
Tror de är 3-4 i den här tråden som verkligen har en känslig tv med mycket problem av minst 120 sålda...
Man ska komma ihåg att de är trots allt inte så vanligt
Postad 08 December 2010 - 10:43
Nu har du riktigt riktigt fel....
Garanti är helt frivillig både till läng och innehåll...De kan vara vilka villkor som helst..
Reklamation är lagstadgad och gäller från dag 1..
Ett tips är att goggla på reklamation
Postad 08 December 2010 - 10:53
Garantoi ges på alla produkter i sverige så länge du handlar från en seriös handlare, har du desstom handlat en N modell så har du garantier från LG. Går du till din handlare och säger det här är problemet och jag vill ha det återgärdat så kommer handlaren göra en lätt bedömning om de tror att felet kommer att täckas av garantin eller ej. propsar man så har man alltid rätt att få den skickad till verkstad men då skall man vara medveten om att ifall felet inte skulle täckas av garantin/reklamationsrätten så kan man få betala frakt och undersökningsavgift. Det finns ingen seriös handlare eller tillverkare som inte ger minst ett års garanti på sina produkter. Garatin gäller precis som reklamtion på ursprungsfel det vill säga tillverkningsfel på produkten. Garantin är upp till handlaren/ tillverkaren att bevisa att det inte skulle vara ett ursprungsfel medans reklamation innebär att det är köparen som skall hävda att det är ett ursprungsfel. Jag har jobbat med detta i ett tidigare liv och vet vad jag talar om, vad som står i lagtexterna är visserligen ramarna för det hela men hur det funkar i praktiken är en annan...Flightcrank
Nu har du riktigt riktigt fel....
Garanti är helt frivillig både till läng och innehåll...De kan vara vilka villkor som helst..
Reklamation är lagstadgad och gäller från dag 1..
Ett tips är att goggla på reklamation
Postad 08 December 2010 - 10:55
Postad 08 December 2010 - 11:19
Jag drog upp till 94 i kontrast efter 2 veckor och har inga andra problem än de som jag beskrev ovan.Kanske vore läge med en omröstning i tråden? Jag har kraftig IR trots att jag kört med låg kontrast sedan jag köpte TV:n i mitten av Augusti, den borde ha passerat 200 timmar för länge sen. Stör mig mest på IR efter textremsor under filmtittande.
Blu Ray har ju sällan svarta ramar runt texten. Avatar tex är ju gul text, så där blev det inga problem mest.
Jag stör mig därför mest när vi ser på film från TV1000, där de alltid envisas med feta svarta ramar runt texten.
Det är ju dock lite ironiskt att kalla något som egentligen är helt svart för IR. Det är ju egentligen den övriga bilden som gör detta i förhållande till den svarta textrutan.
Postad 08 December 2010 - 11:35
Jag kommer ge min tv en chans att köra in sig sedan får man se om det blivit bättre.
Men tar man whitewash ett par ggr i filmerna så löser man ju IR
Postad 08 December 2010 - 11:39
Det som är lite problematiskt med sådana omröstningar är att det är många som inte har några som helst problem och som sticker ifrån forumet efter genomfört köp medans de som får problem stannar kvar och berättar om sina problem....
man har dessutom mindre tendens att berätta hur bra någonting är jämfört med att påpeka brister.
Postad 08 December 2010 - 12:00
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 December 2010 - 12:03.
Postad 08 December 2010 - 12:04
Jag har lite svårt att justera in A/V synken. Hur lång fördröjning har ni ställt in i era receivers?
Just nu är den inställd på runt 70ms men inte riktigt nöjd med lipsyncen.
Postad 08 December 2010 - 13:06
Det beror ju helt på källan för ljudet/bilden och vilken väg det går. Det blir ofta en längre fördröjning när man använder optiskt ljud istället för både ljud och bild via HDMI tex.Har en 50PK350 som jag matar från min XBMC HTPC.
Jag har lite svårt att justera in A/V synken. Hur lång fördröjning har ni ställt in i era receivers?
Postad 08 December 2010 - 14:13
Har en 50PK350 som jag matar från min XBMC HTPC.
På min Onkyo är har jag fördröjning på 100ms... verkar funka just för XBMC... Just för mig... inte säkert att det gör det för dig ju...
Redigerat av Garrett, 08 December 2010 - 14:13.
Postad 08 December 2010 - 18:38
Vänligen/ Tobias
Postad 08 December 2010 - 18:38
fick 10% medmera kupong på expert ... gäller 11e och 12e ... funderar på dra dit o handla en 550N ... prova 30dagar , om den inte faller mig i smaken lämnar jag tillbaka den ...
Postad 08 December 2010 - 18:51
Se bara till att de är 60 tummaren du tar med dig hem
Postad 08 December 2010 - 19:02
jag är GALET skeptisk kan jag säga ... men ska be honom skriva ner black on white att jag får lämna tillbaka efter 30 dagar med cashen tillbaka i min ficka
Postad 08 December 2010 - 19:07
Hej alla! Är helt ny här
Har just köpt en LG 60PK760N. Dum fråga kanske men på bilder av denna modell lyser det lite grönt/blått längst ner på teven och vid foten på stativet. Det gör det inte på min. I manualen finns där en bild på fjärrkontrollen till LG 60PK760N och där finns där en knapp som heter "Light", där jag antar man kan tända belysningen på teven. Nån sån knapp sitter inte på min fjärrkontroll. Nån som kan hjälpa mig?
Vänligen/ Tobias
Måste varit fel på den bilden då. TVn är helt svart. Säker på att det är fjärren till din modell du tittat på i manualen. Manualen är för rätt många olika modeller.
Postad 08 December 2010 - 19:13
Några förslag hur jag skall göra,för man skall väl inte behöva koppla allt till förstärkaren först bara för att få hd ljud verkar lite skumt
Testade med optiskt och den klarar inte hd ljud
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tv som inte startar
1 bild
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?