Mvh
Panasonic Viera TH-46PZ85
(TV)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ800
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 07 August 2008 - 11:05
Mvh
Postad 07 August 2008 - 14:45
Jag ska lätt köpa 42 tums varianten
hur kan jag få tag i hemmabios test av plasman? finns det gratis på internet eller i en kiosk att köpa som tidning?
Mvh
Jag har tidningen och har tagit kort på sidan, inte så bra kvalitet pga av sugig kamera.. men först måst jag fråga är det lovligt för mig att länka upp bilden här?
Postad 07 August 2008 - 16:44
Någon som kört gta 4 med xbox 360 till denna tv? Tycker det "hackar" en hel del när man spelar
. Vet inte om det är tvn eller xboxen som är problemet...? Någon som får bra "flyt"? Isåfall med vilka inställningar?
Det är kännt att GTA 4 har vissa prestandaproblem på både XBOX 360 och PS3 så det beror absolut inte på TV:n. Kör GTA 4 på PS3 och jag kan inte påstå att jag störs av det.
Postad 07 August 2008 - 17:40
Fildelning men du åker ju inte fast precis
Mvh
Postad 07 August 2008 - 17:57
läste testet som Hemmabio gjorde fast dem hade ju då 46" varianten av denna tvn TH-46PZ85, och dem skrev ju följande
När vi slår över till digitaltvmottagaren trillar vi baklänges över hur bra bild det är! Till och med Tv6:s 80 talsrepriser ser ut att komma från en dvd spelare ! riktigt riktigt bra på många sätt med en bild som fungerar på hyffsat nära håll, bara det är mer än 3 meter.
raz
hee hee är det någon här i Sverige som tittar på TV6 oxå?
Postad 07 August 2008 - 18:20
Roliga jackie chan filmer
Postad 07 August 2008 - 20:31
Någon som kört gta 4 med xbox 360 till denna tv? Tycker det "hackar" en hel del när man spelar
. Vet inte om det är tvn eller xboxen som är problemet...? Någon som får bra "flyt"? Isåfall med vilka inställningar?
Jag och kompisen spelade GTA4 på min PZ85 via component och jag upplevde inga hack.
Postad 07 August 2008 - 22:17
Det är kännt att GTA 4 har vissa prestandaproblem på både XBOX 360 och PS3 så det beror absolut inte på TV:n. Kör GTA 4 på PS3 och jag kan inte påstå att jag störs av det.
Jag och kompisen spelade GTA4 på min PZ85 via component och jag upplevde inga hack.
Jag kör också via komponent. Har ju ett gammalt 360 utan hårddisk, har det med saken att göra(känner mig lite novis när det gäller xbox)?
Jag upplever bilden som väldigt ryckig/hackig. Står jag stilla ock bara tittar mig omkring(snurrar runt) så blir det väldigt suddigt, ännu värre när man kör bil då såklart...
Har testat alla (480p? 720p och 1080i) upplösningar på xboxen, men det blir ingen större skillnad...
På tvn har jag alla bildförbättringar avstängda...
Vad kör ni med för inställningar?
Postad 08 August 2008 - 08:30
Det är inte så att du kör pirat och har dåliga skivor?
/Söder
Visserligen aldrig spelat nåt bränt på en 360, men har svårt och tänka mig att det skulle få sådan effekt...
Att det hackar kanske jag skulle kunna köpa, men att det blir suddigare/mer motion blur har jag svårt att köpa.
Postad 08 August 2008 - 17:13
Det är inte så att du kör pirat och har dåliga skivor?
Nej, för en gångs skull så är jag faktiskt hederlig
Postad 08 August 2008 - 20:57
Visserligen aldrig spelat nåt bränt på en 360, men har svårt och tänka mig att det skulle få sådan effekt...
Att det hackar kanske jag skulle kunna köpa, men att det blir suddigare/mer motion blur har jag svårt att köpa.
Men spelar har ju ganska blurig grafik när du kör bil. Säkert att du inte har på någon inställning du inte vill bara?
/Söder
Postad 09 August 2008 - 12:04
Jag upplever bilden som väldigt ryckig/hackig. Står jag stilla ock bara tittar mig omkring(snurrar runt) så blir det väldigt suddigt, ännu värre när man kör bil då såklart...
![]()
Har testat alla (480p? 720p och 1080i) upplösningar på xboxen, men det blir ingen större skillnad...
Kanske beror det på att du har IFC påslaget på TV:n?
Postad 10 August 2008 - 21:06
Jag kör också via komponent. Har ju ett gammalt 360 utan hårddisk, har det med saken att göra(känner mig lite novis när det gäller xbox)?
![]()
Jag upplever bilden som väldigt ryckig/hackig. Står jag stilla ock bara tittar mig omkring(snurrar runt) så blir det väldigt suddigt, ännu värre när man kör bil då såklart...![]()
Det kallas motionblur... testat på en crt tv? samma sak där.. men du kan ju alltid kolla om det är lika mycket "smeareffekt"..
Lennarduzzi: står ju att han har alla bildförbättringar avstängda
Postad 12 August 2008 - 09:30
Får ofta trycka flera gånger när jag ska sätta på TVn.
Ungefär som om man tryckte in knappen halvvägs, till följd att TVn slås av igen så fort man släpper knappen.
Alternativt att jag bara inte fått in snitsen ännu (men det bör ju inte vara någon rocket-science heller att slå av/på en TV).
Postad 12 August 2008 - 10:58
Postad 12 August 2008 - 11:45
Hört att det ska vara så att du ska hålla in on/off knappen några sekunder så man inte misstaget råkar sätta på teven, ganska bra väl? Mvh
Också hört det, men trodde det gällde vid avstäning via fjärren? (inte provat själv)
För TVn snäpper ju igång, allt startar i nån sekund och sen stängs av. Och det känns inte bra för komponenterna med såna på/avstängningar...
För när man väl får igång TVn vill jag inte minnas att jag varit tvungen att hålla inne knappen någon längre stund, utan mer hur man vinklat fingret
Ska undersöka lite noggrannare ikväll och se om det går att se någon logik i beteendet.
Postad 12 August 2008 - 14:36
Redigerat av StarChild, 12 August 2008 - 14:36.
Postad 13 August 2008 - 07:43
Urk för Elgigantens lagerhantering...
Postad 13 August 2008 - 08:05
På fjärren så är det som sagt innan så att man få hålla inne knappen 1 sec för att tv:n ska gå från stand-by till on.
Någon som har bra tips på att få bort fingeravtryck på den extrem känsliga pianolacken?
Ska ta och köpa mig en microfiberduk på classes idag som är till för just glas, speglar, plasma/LCD dvs ska inte repa (lite repor är det dock redan i den men då ska man f*n ta och syna lacken med en ficklampa).
För att rengöra skärmen när det behövs ska jag använda AM screen cleaner
http://www.am-denmar...5146/85146.html
Några invändingar?
Läste också på AVS forum att den sk anti reflex coatingen är på insidan av skärmen dvs under den härdade glaskivan som skyddar så den bör man ju inte vara oroliga att ta bort. Det viktigaste är nog att man använder en microfiber duk som inte innehåller några pappersfiber eller cellulosa fiber då dessa repar samt en rengörningsvätska som inte innehåller någon form av alkohol eller andra lösningsmedel dvs den ska vara vattenbaserad.
Citat från AVS forum:
FYI - Not to change the subject, but I have been wondering what the best way was to clean the screen on my 50PZ85U without damaging the anti-reflective coating, other than the standard water with mild soap and the micro cloth. I knew that there is a dual pane on the screen with the outer screen supposedly being the impact resistant one. I sent an email to Panasonic and asked them if the coating was on the inner screen or the outer screen. Here is the reply I received today.
Dear MR GRANT
Thank you for your inquiry regarding your Panasonic product TH50PZ85U. The
anti-reflective fliter in this unit is on the inner panel.
We hope this information is helpful to you.
Thank You,
Panasonic Consumer Support
Since it is on the outer panel, I just sent another email asking them if it is okay to use a normal glass cleaner since the coating is on the inner panel. I will let you all know what their reply is.
And here is my reply from asking them if I could use "normal" glass cleaner on the outer panel...
Dear MR GRANT
Thank you for your response. We recommend only using a cleaner called
Screen Clean. You can purchase that at any local Best Buy or Circuit City.
You may also contact our National Parts Department by calling (800)
833-9626 between 9 A.M. and 7:30 P.M. Monday through Friday Eastern
Standard Time or you may send a message to:
[email protected]
We hope this information is helpful to you.
Thank You,
Panasonic Consumer Support
Bara lite info som jag hittade...
Postad 13 August 2008 - 15:06
Redigerat av StarChild, 13 August 2008 - 15:09.
Postad 13 August 2008 - 16:14
Också hört det, men trodde det gällde vid avstäning via fjärren? (inte provat själv)
För TVn snäpper ju igång, allt startar i nån sekund och sen stängs av. Och det känns inte bra för komponenterna med såna på/avstängningar...
För när man väl får igång TVn vill jag inte minnas att jag varit tvungen att hålla inne knappen någon längre stund, utan mer hur man vinklat fingret![]()
Ska undersöka lite noggrannare ikväll och se om det går att se någon logik i beteendet.
Låter som en komponent i teven är trasig. Har tidigare haft likadant problem. Bara att lämna in så får dom fixa det. Om dom andra som har likadan tv som dig och dom behöver bara trycka lite lätt på on knappen för att få igång teven, och du behöver trycka in länge så låter det som en komponent inte är 100 procentig
Postad 13 August 2008 - 17:10
Finns det någon sanning i det? Borde visserligen vara bättre att skala ner än upp?
Postad 13 August 2008 - 18:33
Generellt så är det svårare att få det se bra ut på en FullHD. Om det är så på denna vet jag inte, men visst är det fullt möjligt. Däremot så är det inga stora skillnader vi pratar om då. Jämför i affär för att kolla om du lägger märket till det. I båda fallen så skalas bilden upp, bara HD material t.ex. Blu-ray som skalas ner på en vanlig HD-ready tv.Jag har hört att en vanlig tv sändning eller en vanlig dvdfilm skulle se bättre ut på en pana ej full hd. Än på full hd?
Finns det någon sanning i det? Borde visserligen vara bättre att skala ner än upp?
Postad 13 August 2008 - 19:58
Jag tyckte faktiskt att PZ85 hade bättre kvalitet på SD än PX80 när jag jämförde dem i butik. Därför köpte jag PZ85. Det kändes som antalet pixlar gjorde skillnad.Jag har hört att en vanlig tv sändning eller en vanlig dvdfilm skulle se bättre ut på en pana ej full hd. Än på full hd?
Postad 14 August 2008 - 08:09
Postad 14 August 2008 - 12:40
Någon som vet hur reglerna är för att ev häva ett köp?
Jag köpte min PZ85 i början av maj men direkt märkte jag att den surrade högt så fort det var mycket ljust eller vitt på skärmen. Jag fick då lämna in den på service som tog 1 månad.
När jag fick tillbaka den (de hade bytt Power supply och Scan drive) så lät den lika mycket. Efter detta har jag haft kontakt med försäljare ,Panasonic och verkstad men allt har dragit ut på tiden pga semestrarna. Så nu är jag i ett läge när säljarna vill att verkstaden skall ta in den igen för att avgöra om de tycker den surrar ok högt.
Troligtvis kommer verkstaden tycka den är ok för det har de ju gjort en gång redan.
Vad har jag för rättigheter nu? Kan jag häva köpet. Jag är ju ej nöjd med detta. TV:n i övrigt är kanon.
Jag vet att plasmor surrar lite för så är tekniken men min surrar oacceptabelt mycket tycker jag. Har varit hos kompis med likadan tv och hans ex låter inte i närheten.
Det är oerhört störande när man tittar på film och bara hör surrljuden komma och gå beroende på hur ljust det är på skärmen.
Postad 14 August 2008 - 12:51
Hej!
Någon som vet hur reglerna är för att ev häva ett köp?
Jag köpte min PZ85 i början av maj men direkt märkte jag att den surrade högt så fort det var mycket ljust eller vitt på skärmen. Jag fick då lämna in den på service som tog 1 månad.
När jag fick tillbaka den (de hade bytt Power supply och Scan drive) så lät den lika mycket. Efter detta har jag haft kontakt med försäljare ,Panasonic och verkstad men allt har dragit ut på tiden pga semestrarna. Så nu är jag i ett läge när säljarna vill att verkstaden skall ta in den igen för att avgöra om de tycker den surrar ok högt.
Troligtvis kommer verkstaden tycka den är ok för det har de ju gjort en gång redan.
Vad har jag för rättigheter nu? Kan jag häva köpet. Jag är ju ej nöjd med detta. TV:n i övrigt är kanon.
Jag vet att plasmor surrar lite för så är tekniken men min surrar oacceptabelt mycket tycker jag. Har varit hos kompis med likadan tv och hans ex låter inte i närheten.
Det är oerhört störande när man tittar på film och bara hör surrljuden komma och gå beroende på hur ljust det är på skärmen.
jag ägde en pioneer sx4280D som var precis på samma sätt. Fick ett måndagsex som surrade grymt störande högt relativt min farsas tv (detta verkar dock vara mer vanligt hos pioneer https://www.minhembi...owtopic=202684). Eftersom jag brutit förpackningen var jag utelämnad åt pioneers verkstad, de tyckte det var inom normala nivåer. Så jag hörde av mig till konsumentombudsmannen i min stadsdel och hon sa att jag var utelämnad åt butikens policy samt pioneers verkstad. Surt sa räven, så jag la ut tv:n på blocket o torskade 25% av värdet efter 1 månad. Pioneer = suger (deras kundtjänst och buzznivå alltså... deras svärta är grym...). Så nu har jag köpt en tyst 50px8 på dustin
Redigerat av Unregistered951ada42, 14 August 2008 - 12:52.
Postad 14 August 2008 - 12:54
jag ägde en pioneer sx4280D som var precis på samma sätt. Fick ett måndagsex som surrade grymt störande högt relativt min farsas tv (detta verkar dock vara mer vanligt hos pioneer https://www.minhembi...owtopic=202684). Eftersom jag brutit förpackningen var jag utelämnad åt pioneers verkstad, de tyckte det var inom normala nivåer. Så jag hörde av mig till konsumentombudsmannen i min stadsdel och hon sa att jag var utelämnad åt butikens policy samt pioneers verkstad. Surt sa räven, så jag la ut tv:n på blocket o torskade 25% av värdet efter 1 månad. Pioneer = suger (deras kundtjänst och buzznivå alltså... deras svärta är grym...). Så nu har jag köpt en tyst 50px8 på dustin
Får ringa konsumentombudsmannen men hittade detta påderas sida:
Häva köpet
Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.
För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.
Postad 14 August 2008 - 13:18
Du har däremot rätt till en ny TV om du lämnar in TV med samma fel 3 ggr.
Min gamla Sharp TV fick jag en ny, och senare pengarna tillbaka genom denna väg. Det räckte med ett tydligt brev till affären med lite hänvisningar till konsumentombudsmannen jag hade kontakt med, behövdes alltså aldrig en ARN anmälan.
Men som sas tidigare så e det bästa att ta kontakt med din lokala konsumentombudsman.
Redigerat av StarChild, 14 August 2008 - 13:20.
Postad 14 August 2008 - 16:40
PANASONIC TH-42PZ85 42# PLASMA-TV FULL-HDNågon som vet vad dustin tar för PZ85 respektive PZ80 med studentrabbat?
Full-HD plasma med 1.000.000:1 i dynamisk kontrast!
14 134 kr inkl. moms
PANASONIC TH-42PZ80 42# PLASMA-TV FULL-HD
11 936 kr inkl. moms
/Söder
Postad 14 August 2008 - 19:38
Enda chansen att jag skall hör ngt surr från min är att jag sticker in huvudet bakom Tvn, fläktarna låte lite men döljs direkt man har minsta ljud på tvn.
Postad 15 August 2008 - 18:42
Postad 16 August 2008 - 06:37
Ca 1 vecka drygt om man ska tro de andra butikernas lagerstatus. Men säkrast är att fråga Dustin innan du lägger en beställning.Är nu studentmedlem på Dustin. Skulle precis lägga en PZ80 i kundvagnen när jag såg att den ej längre finns i lager. Hur länge kan jag behöva vänta nu? Någon som vet? Lätt att få tag i PZ80 hos leverantör?
Postad 17 August 2008 - 17:37
Kom dock på ikväll hur det hela gått till. Surfade in på prisjakt bara för att se aktuellt pris på TVn. Och hör o häpna, men fanns där inte en liten ikon som visade att elgiganten hade dem i lager. Klickade på länken, och jodu, nu kan man beställa PZ85or igen! Eller.. inte. Går man in via elgigantens hemsida så finns det inga PZ85or att hitta. Länken via prisjakt leder alltså till en sida som inte riktigt talar sanning, och som inte går att nå via ingång elgiganten.se! (men som jag alltså beställde min tv via.) Och uppenbarligen vet heller inte elgiganten om det =). Fick iaf ett presentkort på 200 bagare för sveda och värk.
Men ändå.. vänta till den 27e när man trodde man skulle ha TVn förra veckan...
Redigerat av Ryo, 17 August 2008 - 17:39.
Postad 18 August 2008 - 07:34
Oj vilken soppa det blivit av att beställa min pz85:a. Ville köpa den från Elgigantens hemsida då de ju har policy att man kan lämna in den på närmaste varuhus om det skulle vara nåt fel på den. Surfade in på elgiganten och såg att den inte fanns i lager. Surfade en gång till dagen efter, och då fanns den! Lyckan lyckan. Beställde direkt och några dagar senare fick jag en avi.. började ana oråd då jag ju valt hemkörning. Ringde elgiganten, och då visar det sig att de aldrig skickat någon TV! Helt j*vla otroligt. Det visade sig att de inte hade någon i lager, och att det skulle komma en skeppning den 27e augusti. När jag frågade dem hur jag kunde beställa en produkt de aldrig haft i lager hade de inget bra svar. Här sitter jag nu med bara en HDMI-kabel i handen (den var den som avin var till för...).
Kom dock på ikväll hur det hela gått till. Surfade in på prisjakt bara för att se aktuellt pris på TVn. Och hör o häpna, men fanns där inte en liten ikon som visade att elgiganten hade dem i lager. Klickade på länken, och jodu, nu kan man beställa PZ85or igen! Eller.. inte. Går man in via elgigantens hemsida så finns det inga PZ85or att hitta. Länken via prisjakt leder alltså till en sida som inte riktigt talar sanning, och som inte går att nå via ingång elgiganten.se! (men som jag alltså beställde min tv via.) Och uppenbarligen vet heller inte elgiganten om det =). Fick iaf ett presentkort på 200 bagare för sveda och värk.
Men ändå.. vänta till den 27e när man trodde man skulle ha TVn förra veckan...
Vilken osis, man kan ju inte lita på online lager.. jag ringer alltid o kollar numera om jag ska beställa att dom verkligen har i lager. och så tar jag på postförskott eller avi så man inte är bunden att ta tvn därifrån om det helt plötsligt kommer att ta 2mån eller nått.
Min pz85 står iaf o väntar på posten logistic
annars får jag vänta till imorgon för att få leverans.. sku va lite segt haha
Blir min först plasma (första platta) tv så ska bli intressant, jag beställde min på voxon som det tog slut på lagret efter bara 2dagar
Postad 18 August 2008 - 19:51
Någon som vet nåt hur känslig denna TV är för inbränning? Tid med samma bild?
Postad 23 August 2008 - 18:44
Har ett PT860 system så det borde väl funka?
Någon som vet? Hur gör man?
Mvh Leanderzon
Postad 25 August 2008 - 11:33
I Hemmabiotidningen tycker dom inte att tv´n passar för att hängas upp på väggen pga anslutningarnas placering.
Hur tycker ni det är som äger en? Är det några problem.
Står nämligen i valet och kvalet att köpa en PZ85 eller en Pioneer 508.
Tacksam för svar
Postad 25 August 2008 - 12:13
I.M.H.O. borde det valet vara rätt enkelt. Om du inte kikat på båda apparaterna borde du göra det innan du bestämmer dig men med dagens priser så förstår jag inte att man funderar på det ena av dina optionsStår nämligen i valet och kvalet att köpa en PZ85 eller en Pioneer 508.
Fördel Pio
- Korrektare färger kalibrerad
- Korrektare gråskala kalibrerad
- Fler detaljer i lågdragrar
= Total bildkvalitet i kalibrerat tillstånd ligger så mkt närmare standard
Bättre svärta
Bildbehandling (tex äkta 24p stöd)
Pixelmappning vid datoranslutning utan problem (trots den udda upplösningen på 50")
Kalibreringsmöjligheter (menyer/val om inte 508XD modell, dessutom ISF night/day om 508XD)
Rykte
Finish / byggkvalitet / Design (men smaken är som baken, så ta det med ett uns salt)
Service-mind hos tillverkare
Och om man handlar på nuvarande reapriser - även priset :-) 50" Pio nästan till samma pris som 46" Panna
Pio 50" - Night/Day ISF mm
Pio 50" - Ej ISF menyer mm
Panna PZ85 - 46" max
Fördel Panna
Full HD (som du eventuellt kan skönja fördelarna av på en 46"are, OM du sitter på mindre än 2m avstånd från tvn)
Buzzing?
Boogie - mitt val kan du kanske gissa
ps
SVAR: 508XD om det nu inte var så att jag redan siktat in mig på G9an Pioneer PDP-LX5090
ds
Redigerat av bigbadboogie, 25 August 2008 - 12:31.
Postad 25 August 2008 - 12:31
Jag har varit i kontakt med Panasonic och de säger att det inte går:(. Posta en gärna lösningen om hittar en. Vill gärna åstadkomma det också.Har nyss fått min PZ80. Kan man inte med hjälp av Viera link få ut ljudet till surroundsystemet genom HDMI-kabeln?
Har ett PT860 system så det borde väl funka?
Någon som vet? Hur gör man?
Mvh Leanderzon
Postad 25 August 2008 - 13:16
Är det någon som vet var den finns att köpa?
Har kollat med RC Ljud som är billigast på nätet.
Men där får jag inget svar...
Postad 26 August 2008 - 12:29
En fråga...
I Hemmabiotidningen tycker dom inte att tv´n passar för att hängas upp på väggen pga anslutningarnas placering.
Hur tycker ni det är som äger en? Är det några problem.
Står nämligen i valet och kvalet att köpa en PZ85 eller en Pioneer 508.
Tacksam för svar
Tagits upp tidigare i tråden, kör man med vinklade kontakter/adaptrar så går det att få TVn ganska tätt mot väggen.
Inlägg 677
Postad 28 August 2008 - 02:45
1) När jag såg den i butik såg svärtan grådaskig ut. Svärtan och skäpan såg mycket bättre ut på lcd modeller som samsung 656 och Sony W4000. Hade ej möjlighet att ändra inställningar samt ljusförhållandena var mycket dåliga (starka butikslampor) så man kan ju inte bara utgå från det, men har ej möjlighet att testa den under andra förhållanden. Men det gjorde mig ändå tveksam. Ni som har en pz85 hur upplever ni svärtan och skärpan?
2) www.hdtvtest.co.uk skriver i sitt test av PZ85 att:
"Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television"
Detta oroar mig då den främsta användningen kommer att vara att se på tv (film, serier och sport) via boxer eller satellit i standard definition. Detta sänds väl oftast interlaced och inte progressivt, vilket borde innebära att det är tveksamt om PZ85 är rätt val för mig, eller? Ni som har en pz85 vad är erfarenhet av att se på sdtv material med pz85? Blir bllden bra?
Postad 28 August 2008 - 05:14
har boxer o bilden blir riktigt bra men med dvd blir den helt suverän.
har inte upplevt nåt problem med svärtan hemma i mitt rum, kan tänka mig att det ser lite grådassigt ut i butikerna...
du blir garanterat nöjd med en pz85
Postad 28 August 2008 - 08:16
Hade bestämt mig för att köpa en pz85, läste sedan ett test på www.hdtvtest.co.uk samt såg den i butik och blev osäker.
1) När jag såg den i butik såg svärtan grådaskig ut. Svärtan och skäpan såg mycket bättre ut på lcd modeller som samsung 656 och Sony W4000. Hade ej möjlighet att ändra inställningar samt ljusförhållandena var mycket dåliga (starka butikslampor) så man kan ju inte bara utgå från det, men har ej möjlighet att testa den under andra förhållanden. Men det gjorde mig ändå tveksam. Ni som har en pz85 hur upplever ni svärtan och skärpan?
[...]
kan inte uttala mig om W4000, men jag hade en W3000 som jag lämnade tillbaka och ersatte med en pz85, och SD-bilden är betydligt bättre på plasman.
markus
Postad 28 August 2008 - 10:52
Postad 28 August 2008 - 11:04
Hade bestämt mig för att köpa en pz85, läste sedan ett test på www.hdtvtest.co.uk samt såg den i butik och blev osäker.
2) www.hdtvtest.co.uk skriver i sitt test av PZ85 att:
"Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television"
Detta oroar mig då den främsta användningen kommer att vara att se på tv (film, serier och sport) via boxer eller satellit i standard definition. Detta sänds väl oftast interlaced och inte progressivt, vilket borde innebära att det är tveksamt om PZ85 är rätt val för mig, eller? Ni som har en pz85 vad är erfarenhet av att se på sdtv material med pz85? Blir bllden bra?
1. Svärtan är absolut den bästa jag sett, den är helt svart där det behövs och visar utmärkt gradvis mörkhet utan att det blir gränser och ser dassigt ut.. första tv dom svarta "borders" på 2:35 filmer har samma svarta färg som helt svarta partier i filmen har. det gäller sd-tv (analog comhem), dvd, hd från htpc, xbox..
2. jag ser på sd från comhems analoga och tycker den är riktigt bra för att va analog på 42", t.om så bra att jag överväger att skaffa digitalt o spara mig några slantar.
kan ej säga något om digitaltv dock.
Postad 28 August 2008 - 12:13
Har inte så långt till tunggodsterminalen, men känns lite jobbigt att bära den hem
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
6 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?