Dåligt att Elgiganten i Örebro inte tycks ha några 42PZ85 inne. Audio Video (Åkes, Allansson) butikerna hade med 46PZ85 i sin kampanj när jag kollade siten häromdan - går dock bara att få fram i Googles cache nu. Planerar att själv ta mig en titt snart, så om någon vet några mer ställen i Örebro...Vart kan man hoppas att få titta på denna TV om man bor i Örebrotrakten?
Kan väl ta år innan SIBA eller Elgiganten får in dom!
Panasonic Viera TH-46PZ85
(TV)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ800
(TV)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 06 May 2008 - 13:01
Postad 06 May 2008 - 13:09
Bara att lägga ut bumlingen på Blocket nu då. ;-)
Postad 06 May 2008 - 21:30
True, verkar vara ett plasma fenomen. Vet man om det så ser man det, men det går att strunta i det också. Ibland får man släppa vissa saker och acceptera
. Det är ingen panasonic unik sak utan en bieffekt av plasma.
Tänk den dagen när man börjar koncentrera sig på innehållet istället för vad en tv klarar eller inte klarar av.
Postad 07 May 2008 - 12:25
Kom på att jag ville fråga om varför vid 1080@60hz så ställer tvn in sig på 1080i källa men inte vid 1080@50hz
Kan tillägga att det gröna vid panoreringar jag skrev om tidigare inte stör mig längre men i kombination av andra smågrejer så blir jag lite ledsen i ögat
Tack så mycket för tidigare svar.
//blizz
Redigerat av BlizZardo, 07 May 2008 - 12:34.
Postad 07 May 2008 - 15:18
EDIT: sorry, såg att du skrev att du kör i bioläget...
Redigerat av Unregistered951ada42, 07 May 2008 - 15:18.
Postad 07 May 2008 - 15:39
Postad 07 May 2008 - 15:42
Vore bra om flera som har TVn kunde testa med datorn och se om det är samma fel där. Ska beställa TV i slutet av månaden och just nu är PZ85 46" starkaste kandidaten men jag ska köra mycket med datorn så man blir lite skraj när man läser sånt här.
jag har inte tänkt på det överhuvudtaget. jag kör en dell latitude via vga-kabel. har dock inte dragit på med kontrast och ljusstyrka, är under 100 timmar fortfarande...
Postad 07 May 2008 - 18:34
Dock tror jag i detta fallet att det mer är "auto-kontrast" för ingången: innan den har ändrats så är allt ganska grådassigt.
Postad 07 May 2008 - 18:57
då verkar det ju som att den "blinkande svärtan" finns kvar trotts allt
Trist om det vore sant. Snart finns det inte en plasma vars bildingenjörer har lärt sig läxan på.
Ge oss en ren plasma UTAN lull-lull!
Plasmatillverkarna har fått för sig att blinkande svärta är något bra. Räkna med att andra tillverkare tar efter då köparna tror att detta är något naturligt. Det borde gå att undvika detta blinkade på en modern digital plasma i dagsläget.
Fenomenet var tydligt på tjockTV också. Då handlade det hela om tv:ns strömförsörjning. Var den inte tillräcklig brukade svärtan hoppa fram och tillbaka. Förmågan att hålla geometrin brukade också få sig en snyting!
Om nu Panasonic och Pioneer slår sina påsar ihop får man hoppas att detta blinkande inte är något Pioneer blir förförda av.
Hua....
Postad 07 May 2008 - 20:21
Jag måste börja med att säga, grym bild!
Den är snabb denna TVn, på de olika testskivorna vi körde presterade den riktigt bra på de flesta test, trots att det inte var panasonic -testskivor. Med snabb så menar jag det fenomen som jag stör mig absolut mest på med platt TV's... ...Det förbannade lagget vid snabba sekvenser eller bildpanoreringar med mycket detaljer och linjer i.
Klart att PZ85 laggade ibland med, men bra mycket bättre än de flesta andra TVs jag kollat på. Tillräckligt bra så att jag blev sugen på att köpa den!
Värt att nämna var att "Intelligent Frame Creation" var påslaget, vilket gjorde en sjuhelsikes skillnad!
AV=Lagglagglagguschjagspyr - PÅ=Relativt mjuk och följsam bild.
Detta är såklart baserat på testCDs vilka visar värsta tänkbara scenarios för plattTVs...
Varken jag eller butikssnubben såg någon försämring av bildkvalité med "Intelligent Frame Creation" PÅ.
Lysande finess imo.
Ni som stör er på IFC, varför gör ni det?
Så... kommer vi till att snacka pris... Efter lite prutande så lägger sig butiken kanske 2000:- över billigaste på nätet. Hyffsat tänkte jag. Butiken menar att
"Vi säljer prima svenskgaranti -vara. Köper du från exempelvis Dustin så får du TVs direktimporterade från Tyskland och inte ens Panasonic vill veta av det med sina garantier." "Får du strul är du körd" typ.
Nehe tänker jag... Men varför skulle TVs från Tyskland vara sämre än från annorstädes? Får man verkligen så kassa garantier från nätbutik, och om det är ex tysklandsimporterat? Ja det kanske nån här kan svara på?
Nån butik man kan köpa ifrån annars då, som har "bra grejer"?
Postad 08 May 2008 - 07:51
Postad 08 May 2008 - 08:22
Allting som efterbehandlas är dåligt enligt mig. Med efterbehandling menar jag efter bildkretskortet.
Ge mig en plasma som har bra bild utan att dessa förbättringar, med konstiga namn, är på.
Ibland har man känslan av att en Tv säljs på grund av dessa konstiga bildförbättringsnamn.
Till mig skulle man kunna sälja en tv om det stod:
"ingen självjusterande svärta"
"ingen efterbehandling av färgdekodern"
"färgtemperaturjustering i bildmenyn" "rgb-cut, rgb-gain"
"Alla automatfunktioner kan slås av, permanent"
"SISU" "Skit In Skit Ut". "Har du dålig bild beror det på källan"
Nå ingenjörer, är nåt på gång, eller....
Postad 08 May 2008 - 11:49
(inte för att de är perfekta heller iofs, dessutom har de gjort den lite omständig - fast det kirrar grundläggande bildkrav iaf vilket tydligen är svårt bland dagens platt-tvs...)
Hoppas att Panna 800 oxå är en "Hi"-sägare btw.
Hajjar iofs inte varför ni kom in på "blinkande svärta", BlizZardo pratar ju om "hela bilden ändrar ljusstyrka"...
Postad 08 May 2008 - 12:17
trebban>> Pioneer says "Hi!"
![]()
(inte för att de är perfekta heller iofs, dessutom har de gjort den lite omständig - fast det kirrar grundläggande bildkrav iaf vilket tydligen är svårt bland dagens platt-tvs...)
Hoppas att Panna 800 oxå är en "Hi"-sägare btw.
Hajjar iofs inte varför ni kom in på "blinkande svärta", BlizZardo pratar ju om "hela bilden ändrar ljusstyrka"...
Påverkar inte blinkande svärta hela bilden då?
Postad 08 May 2008 - 21:16
Allt verkar bra men jag tycker det är nån sorts el-agg surr när det är ljusa bilder på skärmen. Skall det vara så? Är ganska störande. Ang fläktarna så hörs de med de låter lågt och inget man tänker på alls.
Postad 08 May 2008 - 21:30
Det du kallar "lagg" är inte lagg. Faktum är att IFC ökar "lagg" (alltså fördröjning) på denna TV. Du menar nog judder.
Ja du har troligen helt rätt, det är nog judder jag är ute efter!
Men att IFC skulle "öka" laggen handlar ju om ordklyverier med snudd på "besserwisseri"
Ett minskat "lagg" är ju, oberoende hur begreppet används, när något UPPLEVS som det hackar/laggar/juddrar mindre.
Det jag stör mig på är att om en TV behöver bildförbättringar för att se bra ut, är det ingen bra tv från början. Punkt slut.
Allting som efterbehandlas är dåligt enligt mig. Med efterbehandling menar jag efter bildkretskortet.
Ge mig en plasma som har bra bild utan att dessa förbättringar, med konstiga namn, är på.
Ibland har man känslan av att en Tv säljs på grund av dessa konstiga bildförbättringsnamn.
Till mig skulle man kunna sälja en tv om det stod:
"ingen självjusterande svärta"
"ingen efterbehandling av färgdekodern"
"färgtemperaturjustering i bildmenyn" "rgb-cut, rgb-gain"
"Alla automatfunktioner kan slås av, permanent"
"SISU" "Skit In Skit Ut". "Har du dålig bild beror det på källan"
Nå ingenjörer, är nåt på gång, eller....
Ja, du har helt rätt. Den perfekta plattTVn finns inte idag, men behåll du din gamla i fem år till så ska du se att den perfekta plattisen har kommit!
På tal om efterbehandlingar så kan man ju nämna att all film efterbehandlas något helt otroligt mycket. Som exempelvis det blur som läggs på mellan frames för att vi inte ska uppfatta att det hackar mellan bildrutorna.
Så efterbehandling kommer du kanske aldrig att bli av med
Postad 08 May 2008 - 22:25
Postad 09 May 2008 - 08:34
Jo men påverkar ändringar i ljusstyrkan svärtan?Påverkar inte blinkande svärta hela bilden då?
Det är möjligt att BlizZardo och ni andra pratar om samma sak men som det är skrivet nu ser det ut som ni pratar om olika saker. Alla plasmor (och CRT:er) har ju annars "floating whites" (pga att ljusstyrkan varierar med hur ljus bilden är (APL)) men det låter iofs som om BlizZardo pratar om något allvarligare...
KaptenHaddok>>
Det är ju en helt annan sak. Givetvis har skaparen av materialet all rätt att behandla bilden hur mkt de vill för att få fram det budskap denne önskar. Poängen med det trebban säger är att om displayen efterbehandlar så har man bränt alla chanser att se resultatet av material-skaparens efterbehandlingar, vad som visas istället är nån mer eller mindre Kalle Anka variant av det ursprungliga budskapet.På tal om efterbehandlingar så kan man ju nämna att all film efterbehandlas något helt otroligt mycket. Som exempelvis det blur som läggs på mellan frames för att vi inte ska uppfatta att det hackar mellan bildrutorna.
Vissa tycker det är roligt iofs, säger inget om det, men trebban gör det iaf inte (inte jag heller).
Redigerat av pacman, 09 May 2008 - 08:34.
Postad 09 May 2008 - 08:55
På tal om efterbehandlingar så kan man ju nämna att all film efterbehandlas något helt otroligt mycket. Som exempelvis det blur som läggs på mellan frames för att vi inte ska uppfatta att det hackar mellan bildrutorna.
Det finns regissörer och kameramän som lägger sin själ i att få till en panorering som inte hackar. Att då sitta och pressa in bildrutor mellan som inte finns med i hans material, det är att förstöra verket.
Sen att det finns andra filmmakare som skiter i det emellanåt är en sak, men jag tycker att ska man se en film så ska man se den så som den är inspelad och inget annat. Ser inget fel med att titta på en film så som den visas på bio.
Testskivorna du talar om är designade för att hacka. De är gjorda för att övertyga köparen om att IFC är något riktigt bra. De är dock så långt ifrån verkligheten man kan komma, ingen skulle släppa ett riktigt matierial som ser ut på det viset och om det skulle ske så skulle det bero på tekniska missöden i TV-sändningen etc. Det är sånt man kan leva med, folk ska inte behöva springa och köpa TV-apparater som väger upp för klantiga producenters tv-sändningar.
Och om någon regissör skulle få för sig att han med mening skulle ha ett medvetet hackigt parti i sin film, typ för att karaktären är drogad eller vad vet jag
Postad 09 May 2008 - 14:16
Är inte syftet att lura ögat lite granna att bilden/filmen ser bättre ut än vad den egentligen är.
Och om man lyckas..då är det ok imo. Men viktigt att man kan stänga av och på funktioner själv.
Sen är ju även IFC eller Motion Compensated Frame Interpolation ( MCFI ) som dessa tekniker kallas ett filter.
Syftet här är ju att istället för att dubbla frames t.ex. från 25 fps till 50 fps, där varje bild visas 2 gånger, (50 bilder varav 25 är unika) att istället få filmen att se ut som om den var inspelad i 50 frames (50 bilder där 50 bilder är unika).
Antingen gillar man film a la ryckig webcamera för man tycker det är mer action. Hur man nu kan tycka det. Eller så föredrar man mjuka rörelser i bilden. Kan man stänga av det så är det bra. Gillar man denna typ av filter så måste man inse att det trots handlar om en estimering. Dvs av 50 bilder är 25 exakt som original, dom andra 25 är en uppskattning av hur dom kunde sett ut. Och inland är dessa lite fel. Faktum är att det går aldrig att bli 100% rätt. Antingen köper man det eller inte. Jag föredrar panasonics lösning i dom flesta fall. Därför är det skönt att man kan stänga av det vid enstaka tillfällen.
Postad 10 May 2008 - 09:35
hmmm. upptäckte en död pixel på min 46pz85 när jag testade break-in dvd:n här: http://www.eaprogramming.com/. det är en pixel några centimeter ovanför panasonic loggan i mitten på tv:n som alltid är svart. fler som råkat ut för detta? brukar det "fixa till sig"?
hmmm... precis som någon annan råkade ut för, så var det inte en död pixel, utan smuts mellan glasen tror jag. har panasonic som vara att lägga in smuts där??? du som råkade ut för samma sak, fick du tv:n rengjord/utbytt?
Postad 10 May 2008 - 15:30
Jo men påverkar ändringar i ljusstyrkan svärtan?
Det är möjligt att BlizZardo och ni andra pratar om samma sak men som det är skrivet nu ser det ut som ni pratar om olika saker. Alla plasmor (och CRT:er) har ju annars "floating whites" (pga att ljusstyrkan varierar med hur ljus bilden är (APL)) men det låter iofs som om BlizZardo pratar om något allvarligare...
KaptenHaddok>>
Det är ju en helt annan sak. Givetvis har skaparen av materialet all rätt att behandla bilden hur mkt de vill för att få fram det budskap denne önskar. Poängen med det trebban säger är att om displayen efterbehandlar så har man bränt alla chanser att se resultatet av material-skaparens efterbehandlingar, vad som visas istället är nån mer eller mindre Kalle Anka variant av det ursprungliga budskapet.
Vissa tycker det är roligt iofs, säger inget om det, men trebban gör det iaf inte (inte jag heller).
Tack pacman, du lägger ut texten bättre än jag!
Vilket för mig in på en helt ny fråga. När jag kollar genom PC-ingången på min PV60 känns det som att bilden är helt obehandlad. Kan det vara så att signalen i detta fall går förbi allt "lull-lull"? Vad jag har sett verkar det inte finnas någon omvandlare för antenn till PC-ingång. Det skulle vara kul och se i fall jag har rätt.
Postad 10 May 2008 - 15:33
Har inte alla TV's alltid haft filter. Typ Noise reduction, Deinterlacing, Auto Contrast m.m.
Är inte syftet att lura ögat lite granna att bilden/filmen ser bättre ut än vad den egentligen är.
Och om man lyckas..då är det ok imo. Men viktigt att man kan stänga av och på funktioner själv.
Sen är ju även IFC eller Motion Compensated Frame Interpolation ( MCFI ) som dessa tekniker kallas ett filter.
Syftet här är ju att istället för att dubbla frames t.ex. från 25 fps till 50 fps, där varje bild visas 2 gånger, (50 bilder varav 25 är unika) att istället få filmen att se ut som om den var inspelad i 50 frames (50 bilder där 50 bilder är unika).
Antingen gillar man film a la ryckig webcamera för man tycker det är mer action. Hur man nu kan tycka det. Eller så föredrar man mjuka rörelser i bilden. Kan man stänga av det så är det bra. Gillar man denna typ av filter så måste man inse att det trots handlar om en estimering. Dvs av 50 bilder är 25 exakt som original, dom andra 25 är en uppskattning av hur dom kunde sett ut. Och inland är dessa lite fel. Faktum är att det går aldrig att bli 100% rätt. Antingen köper man det eller inte. Jag föredrar panasonics lösning i dom flesta fall. Därför är det skönt att man kan stänga av det vid enstaka tillfällen.
Fast jag föredrar en ingång som går förbi bildförbättringsenheterna. Tillverkarna skulle kunna göra en ingång som är som förstärkarnas "pure". Bara ren signal, inget annat.
Postad 10 May 2008 - 15:56
hmmm... precis som någon annan råkade ut för, så var det inte en död pixel, utan smuts mellan glasen tror jag. har panasonic som vara att lägga in smuts där??? du som råkade ut för samma sak, fick du tv:n rengjord/utbytt?
Haha, det var jag. Jag har ringt panasonic och dom sade att det gick att fixa, så jag skulle lämna in den där jag köpte den. Hade ingen lust att bära och köra igen, så jag bad om en fraktsedel. När jag får den så skulle jag kontakta posten tydligen så kommer dom och hämtar den.
Jag är bara orolig att det blir fler skavanker när man lagar en sådan här sak. Är den inte ditlimmad?
Hur stor är din fläck? Min är som ett ca 1.5 x 3 pixlar stort svart diagonalt smutsstreck? Pm'a mig svarit så slipper vi "smutsa" ned tråden också
Fast jag föredrar en ingång som går förbi bildförbättringsenheterna. Tillverkarna skulle kunna göra en ingång som är som förstärkarnas "pure". Bara ren signal, inget annat.
Det är så sant förstås. Då har man total valfrihet över hur man vill styra sin bild.
Redigerat av nrmm, 10 May 2008 - 16:00.
Postad 10 May 2008 - 22:04
https://www.minhembi...s...t&p=1908043
https://www.minhembi...s...t&p=1908041
Redigerat av atr, 10 May 2008 - 22:57.
Postad 10 May 2008 - 22:17
Postar i flera trådar?Varför skall jag köpa en Plasma Panasonic TH-50PZ80 och inte en Lcd Sony KDL-52W4000?
Du ska köpa en plasma för att slippa eftersläpningar vid sport och bra svärta, svart istället för grådassigt samt att plasma ger bra bild fast du inte sitter i sweetspot. Jag förstår faktiskt inte varför folk köper LCD överhuvudtaget om man inte ska ha en ren dataskärm. Konstigt, varför köpa en teknik när det finns någonting bättre som inte är dyrare?
Postad 10 May 2008 - 22:46
Varför skall jag köpa en Plasma Panasonic TH-50PZ80 och inte en Lcd Sony KDL-52W4000?
jag bytte en sony 46w3000 mot en panasonic 46pz85, och jag är mycket nöjdare med bilden på plasman. otroligt mycket bättre bild på vanlig digital-tv, något bättre med dator och dvd. framför allt bättre svärta, om än inte lika svart som jag hade hoppats...
Postad 10 May 2008 - 23:39
Jo men påverkar ändringar i ljusstyrkan svärtan?
KaptenHaddok>>
Det är ju en helt annan sak. Givetvis har skaparen av materialet all rätt att behandla bilden hur mkt de vill för att få fram det budskap denne önskar. Poängen med det trebban säger är att om displayen efterbehandlar så har man bränt alla chanser att se resultatet av material-skaparens efterbehandlingar, vad som visas istället är nån mer eller mindre Kalle Anka variant av det ursprungliga budskapet.
Jag ska inte dra igång något argumentationsmarathon här så jag ger mig med att säga detta:
Anledningen till att blur läggs in mellan frames i efterredigeringen till film är främst pga en brist i tekniken och inte pga någon "artistisk touch" http://www.daniele.c...0/30vs60_1.html
Anledningen till att tekniker som IFC anammas är pga brist i tekniken.
Att rata IFC bara för sakens skull och inte på grund av att man faktiskt uppfattar vad man betraktar som skit, anser jag vara löjligt.
Sen vet jag att smaken är som baken, där släpper jag det.
Postad 11 May 2008 - 07:21
Skall man vara nöjd med TVn jag har för så låter de, eller?
Förövrigt verkar TVn vara grym. Mycket nöjd med bilden utan att ens ha pillat speciellt med den.
Redigerat av vilse, 11 May 2008 - 07:22.
Postad 11 May 2008 - 08:43
Hör inget surr. Eller rättare sagt, iom att jag vet att det sitter fäktar i tv'n kan jag om jag lyssnar riktigt noga höra att dom startar vid uppstart av tv'n. Sen hör jag ingenting. Om det låter mer än så kanske du har något fel på fläktarna, eller taskig akustik i rummet.Ingen mer här som hör surret? Jag har aldrig sett/hört några plasmor förr hemma hos folk så jag har inget att jämföra med. I normala fall hör man ej surret om det är lite ljud när man tittar på något men är det tyst hör man ibland. Speciellt om man ser på t ex en film med mycket svart ovan och under bilden och när det visas något ljust i filmen. Då surrar det ganska friskt faktiskt.
Skall man vara nöjd med TVn jag har för så låter de, eller?
Förövrigt verkar TVn vara grym. Mycket nöjd med bilden utan att ens ha pillat speciellt med den.
Postad 11 May 2008 - 09:50
Hör inget surr. Eller rättare sagt, iom att jag vet att det sitter fäktar i tv'n kan jag om jag lyssnar riktigt noga höra att dom startar vid uppstart av tv'n. Sen hör jag ingenting. Om det låter mer än så kanske du har något fel på fläktarna, eller taskig akustik i rummet.
Det är inte fläktarna som låter. De hörs knappt. Det är fosfor surret som alla plasmor väl har mer eller mindre som jag menar.
Postad 11 May 2008 - 10:37
Det är fortfarande så att efterbehandling vid produktion och efterbehandling vid visning är två helt olika saker - och det var det som var mitt syfte med mitt inlägg.Jag ska inte dra igång något argumentationsmarathon här så jag ger mig med att säga detta:
Anledningen till att blur läggs in mellan frames i efterredigeringen till film är främst pga en brist i tekniken och inte pga någon "artistisk touch" http://www.daniele.c...0/30vs60_1.html
Anledningen till att tekniker som IFC anammas är pga brist i tekniken.
Att rata IFC bara för sakens skull och inte på grund av att man faktiskt uppfattar vad man betraktar som skit, anser jag vara löjligt.
Sen vet jag att smaken är som baken, där släpper jag det.
Har inte sagt ett ord om IFC, vad jag vet...
Postad 11 May 2008 - 14:16
Bryter in med en fråga om någon vet om Pz85 46" finns att beskåda nånstans i Gävle / Sandviken
Postad 11 May 2008 - 19:47
Det är inte fläktarna som låter. De hörs knappt. Det är fosfor surret som alla plasmor väl har mer eller mindre som jag menar.
jag har aldrig hört något annat än högtalarna på min pz85:a.....
Postad 11 May 2008 - 20:10
Janne.G: ingen ghosting alls. jag var lite nojjig (opåläst) kanske och hade ju som alla andra bara hört att plasmor skulle vara ghosting/inbränningskänsliga. Sänkte bara kontrasten en aning, har på 60% kanske, och började lira ps3-spel direkt. Har aldrig märkt någon tendens alls till ghosting, även om jag spelat spel med statiska bilder i timmar.
Är nog uppe i 100h och börjar bli sugen på att köpa DVE och kalibrera tv:n för att få ut det mesta av den. Det borde väl vara värt 150kr för att optimera bilden. Är det någon som vet hur man går in i servicemenyn på PZ85E?
Har läst på AVS om hur man går in på en PZ85U, men det verkar inte fungera för mig iaf (håll nere volume - och info-knapp 3 ggr).
Är mest sugen på servicemenyn för att se antal timmar den har vart igång, något annat vågar jag inte röra
Postad 11 May 2008 - 20:20
[...]
Är mest sugen på servicemenyn för att se antal timmar den har vart igång, något annat vågar jag inte röra
för service-menyn, håll "kanal ner" på tv:n intryckt, tryck 3 ggr på "0" på fjärren.
Postad 11 May 2008 - 20:50
Hade börjat oroa mig lite om att ha plasma pga av att vi har så mycket fönster bredvid, men jag tror nog det ska gå bra. Vi har ju också redan tillverkat en mörkläggningsgardin som dubblar som rullgardin i sovrummet.
Redigerat av sandos, 11 May 2008 - 20:53.
Postad 12 May 2008 - 06:20
Tack!
/H.
Postad 12 May 2008 - 07:37
Samma här, jag är väldigt känslig för missljud osv, (har bland annat en knäpptyst dator) men min pz85 har jag aldrig märkt av att den surrar det minsta.
Tack för er info. Får be Fyndbörsen att byta ut min. Usch vad surt. :-(
Surrljudet är störande när man väl vet om det. Lyssnar konstant efter det nu.
Jaja, hoppas det löser sig snabbt. EM börjar ju snart.
Postad 12 May 2008 - 07:53
Kan någon rekomendera en CA-modul till boxer? Jag vet att jag läste på forumet om Panasonic och rekomenderade moduler men kan inte hitta det inlägget igen.
Tack på förhand.
Postad 12 May 2008 - 09:06
Hej, kan man få det bekräftat av någon att PZ85an stödjer pixelmapping via HDMI?
Tack!
/H.
Vet inte hur pixelmappat det är, men har kört både 1280x720 och 1920x1080 via DVI -> HDMI.
Postad 12 May 2008 - 11:44
Vet inte hur pixelmappat det är, men har kört både 1280x720 och 1920x1080 via DVI -> HDMI.
Ok, tack för svar.
Enligt Pricerunners "egenskaper" för denna tv så ska den ju ha pixelmappning via HDMI. Denna info har ju dock inte 100% säkerhet.
Jag har letat på pannas hemsidor men inte hittat nån info om det där... Kasst.
Postad 12 May 2008 - 16:12
Postad 12 May 2008 - 18:09
Japp. Kör du med htpc på 1920 x 1080 via hdmi och overscan = på så klipper den bilden. Overscan = av så ser du dataskärmen som den skall vara.Den har pixelmappning via HDMI. Finns en inställning som har med det att göra också tror jag, minst finns ju overscan vilket ska vara av.
Postad 12 May 2008 - 19:14
Japp. Kör du med htpc på 1920 x 1080 via hdmi och overscan = på så klipper den bilden. Overscan = av så ser du dataskärmen som den skall vara.
Kör 1920 x 1080 och med overscan av
Postad 14 May 2008 - 01:35
http://www.hdtvorg.c...ic_th46pz85.htm
Postad 14 May 2008 - 05:21
Postad 14 May 2008 - 07:43
Blinkande svärta eller ej... TVn kanske kommer från TYSKLAND! (läs hela mitt inlägg så fattar ni
) Jag var på besök i butik idag och kollade in PZ85an. Vi körde diverse testskivor på bluray och DVD.
Jag måste börja med att säga, grym bild!
Den är snabb denna TVn, på de olika testskivorna vi körde presterade den riktigt bra på de flesta test, trots att det inte var panasonic -testskivor. Med snabb så menar jag det fenomen som jag stör mig absolut mest på med platt TV's... ...Det förbannade lagget vid snabba sekvenser eller bildpanoreringar med mycket detaljer och linjer i.
Klart att PZ85 laggade ibland med, men bra mycket bättre än de flesta andra TVs jag kollat på. Tillräckligt bra så att jag blev sugen på att köpa den!
Värt att nämna var att "Intelligent Frame Creation" var påslaget, vilket gjorde en sjuhelsikes skillnad!
AV=Lagglagglagguschjagspyr - PÅ=Relativt mjuk och följsam bild.
Detta är såklart baserat på testCDs vilka visar värsta tänkbara scenarios för plattTVs...
Varken jag eller butikssnubben såg någon försämring av bildkvalité med "Intelligent Frame Creation" PÅ.
Lysande finess imo.
Ni som stör er på IFC, varför gör ni det?
Kollade lite på fotboll på Canal+ HD. När IFC var påslagen hoppade bollen typ i 2 fps men stängde man av IFC flöt det på väldigt bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
2 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?