Panasonic PZ85
1258 svar till detta ämne
Postad 14 May 2008 - 08:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Litar du på den den siten? De kopierade väl i princip en annan sites review rakt av (http://www.hdtvtest.co.uk/)
Det var väl mer så att de kopierade sig själva och bara bytte ut modellbeteckningarna... Dessutom verkar deras recensioner helt och hållet baseras av vad som står i specen, inte baserat på bilden. En helt sjukt dålig sajt. Iofs vem bryr sig om hdtvorg, hdtvtest.co.uk har ju testat denna modell för länge sen...
Redigerat av pacman, 14 May 2008 - 08:15.
Postad 14 May 2008 - 10:30
Unregisteredc788121e
-
Unregisteredc788121e
-
Rookie
-
1 inlägg
Okay, gör min debut på forumet.
Vill återkomma till hur man kommer till service menyn, har prövatmed det som står här på tråden.
Men det vill sig inte.
I övrigt är jag skit nöjd med tv;n
Postad 14 May 2008 - 10:46
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2791 inlägg
Okay, gör min debut på forumet. Vill återkomma till hur man kommer till service menyn, har prövatmed det som står här på tråden. Men det vill sig inte.
Välkommen! Kolla instruktionen igen: för service-menyn, håll "kanal ner" på tv:n intryckt, tryck 3 ggr på "0" på fjärren.Observera att det är Ch- på själva tv:n, inte på fjärren.
Postad 14 May 2008 - 14:44
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
En fråga!
Jag funderar på att uppgrader till den här tv:n från min px70 som jag föutom 24p juddret (som är orsaken till att jag tänkte byta upp mig) har varit extremt nöjd med. Är PZ85:an hyfsat framtidssäkrade eller kommer jag redan nästa år känna att det är dags att uppgradera igen?
Jag syftar på basic funktioner och inte lull lull som tilverkarna trycker in för att de ska ha ett försäljningsargument. Mao förutom "äkta" full HD och att den fixar 24p är det någon annan funktion man borde kräva för att en tv ska hålla mer än ett år.
Postad 14 May 2008 - 14:51
cymbios
-
cymbios
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
En fråga! Jag funderar på att uppgrader till den här tv:n från min px70 som jag föutom 24p juddret (som är orsaken till att jag tänkte byta upp mig) har varit extremt nöjd med. Är PZ85:an hyfsat framtidssäkrade eller kommer jag redan nästa år känna att det är dags att uppgradera igen?
Jag syftar på basic funktioner och inte lull lull som tilverkarna trycker in för att de ska ha ett försäljningsargument. Mao förutom "äkta" full HD och att den fixar 24p är det någon annan funktion man borde kräva för att en tv ska hålla mer än ett år.
I am pretty sure that this TV will last alot more than a year! I dont actually own one myself but I am in the progress of deciding between a few models. A very good place to read reviews (from what I understand, possibly the best online) is here: 42pz85 review42pz80 review
Postad 14 May 2008 - 21:22
hamp
-
hamp
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Någon som vet IR koden för att komma direkt till HDMI1 istället för att gå igenom hela listan med inputs? Försöker konfigurera MCE fjärren att fixa detta mha IR Server Suite. Panasonic plasma discrete codes Denna koden fungerar tyvärr inte... /Niclas
Postad 14 May 2008 - 21:54
Unregisteredef0d44d0
-
Unregisteredef0d44d0
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon som vet hur man får TV'n att starta med nån annan källa än den inbyggda tunern som default?
Tacksam för svar.
//Lazy
Postad 15 May 2008 - 08:06
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Är det någon som vet hur man får TV'n att starta med nån annan källa än den inbyggda tunern som default? Tacksam för svar. //Lazy
min startar med digitalboxen om jag startar tv:n med on-off knappen....
Postad 15 May 2008 - 19:39
Unregistered1439518b
-
Unregistered1439518b
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
när kommer denna rackarn som 50" och ca pris om ngn vet.?
Är det ngn som vet en seriös affär man kan handla från i tyskland och vet oxå om hur garantin för panasonic funkar när man köpper utomlands? kan man lämna in på panasonic verkstad i sverige?
Postad 15 May 2008 - 20:22
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
tror inte denna kommer i 50", har inte sett någon info om det
Du får kolla in pz80 eller pz800 om du vill ha en 50"
Rätta mig gärna om jag har fel
Postad 17 May 2008 - 12:38
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hur är det med elförbrukningen på 42"? Enligt specen drar den 385 (!) w men det måste väl vara ett maxvärde? Vad drar den vid "normalanvändning"?
Postad 18 May 2008 - 00:17
Lennarduzzi
-
Lennarduzzi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har kopplat datorn (8800GT) via DVI --> HDMI (port 2 eller 3) på 46PZ86 med overscan av. 720p verkade fungera bra, men 1080p ser dåligt ut. Allting är extremt oskarpt och pixligt. Trycker man på " i" på fjärrkontrollen visar den "1080i" oberoende vilken upplösning man har konstigt nog. Hur ser det ur för er andra? Kan det bero på HDMI-kabeln inte klarar 1080P? Har sådan här på 5M: http://www.clasohlso...spx?id=35323873och en sån här adapter från: Kjell
Postad 18 May 2008 - 17:18
Barbapapu
-
Barbapapu
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Är det bara jag som tycker prisskillnaden mellan 42" och 46" är på tok för stor? Man får ju en PS3 plus ett gäng calippo för mellanskillnaden....
Postad 18 May 2008 - 17:43
Unregistered1439518b
-
Unregistered1439518b
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Är den snabb på att shifta mellan kanlerna denna tven?
har ne gammal panna och den e rätt slö på sådant.
Postad 18 May 2008 - 18:36
srna
-
srna
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Har du inte nån typ av box för tv-kanalerna? Den brukar sköta zappandet...
Postad 18 May 2008 - 21:30
Lennarduzzi
-
Lennarduzzi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Den är faktiskt riktigt snabb att skifta mellan analoga kanaler. Den inbyggda digitala tunern för Boxer kan jag inte uttala mig om då jag kör comhems HD-box.
Postad 19 May 2008 - 18:43
Towie
-
Towie
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har kopplat datorn (8800GT) via DVI --> HDMI (port 2 eller 3) på 46PZ86 med overscan av. 720p verkade fungera bra, men 1080p ser dåligt ut. Allting är extremt oskarpt och pixligt.
Trycker man på "i" på fjärrkontrollen visar den "1080i" oberoende vilken upplösning man har konstigt nog. Hur ser det ur för er andra?
Kan det bero på HDMI-kabeln inte klarar 1080P? Har sådan här på 5M: http://www.clasohlso...spx?id=35323873 och en sån här adapter från: Kjell
Jag kör DVI --> HDMI2 och det funkar helbra, TV:n visar 1080P. Har du Nvidia kan du använda Nvidias kontrollpanel för att välja så att du verkligen skickar 1080P till TV:n. Det går att begränsa den till 1080i men då blir bilden inte lika bra. Har dock inte pixlig bild då heller. Jag har en 42" men det borde inte spela någon roll. Har ett gammalt Nvidia 6600GTS som precis klarar 1080P men det funkar bra med CoreAVC
Redigerat av Towie, 19 May 2008 - 18:44.
Postad 19 May 2008 - 20:03
Lennarduzzi
-
Lennarduzzi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag kör DVI --> HDMI2 och det funkar helbra, TV:n visar 1080P. Har du Nvidia kan du använda Nvidias kontrollpanel för att välja så att du verkligen skickar 1080P till TV:n. Det går att begränsa den till 1080i men då blir bilden inte lika bra. Har dock inte pixlig bild då heller.
Jag har en 42" men det borde inte spela någon roll. Har ett gammalt Nvidia 6600GTS som precis klarar 1080P men det funkar bra med CoreAVC 
Måste gjort något fel förut för nu ser det kanonbra ut i 1920x1080. Kanske var det bara en omstart av datorn som behövdes. Hittade även var man ställde om formatet i Nvidia:s Kontrollpanel: Video och television - Ändra signalen eller HD-formatet. Tydligen stod den på 1080i som standard och jag ändrade till 1080P. Nu känner man sig betydligt nöjdare.
Postad 19 May 2008 - 23:17
Bools
-
Bools
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad har ni för erfarenheter av att koppla den optiska utgången från tvn till recievern? Syftet är att slussa vidare ljudet från HDMI ingångarna från de olika enheterna så att man slipper välja källa på recievern. Hur jag än bär mig åt kan inte recievern ta emot en 5.1-signal från plasman. Det gäller tre olika källor; X-box, Popcorn Hour och Canal digitals HDD-box. Så fort ljudet enbart är i stereo, går det bra, fast då återger recievern ljudet med ca 300ms fördröjning mot om jag kopplar direkt från enheterna till recievern. SKUMT.
Kanske har jag missupfattat att 5.1-ljud är kompatibelt med HDMI? En kompis har samma problem med sin samsung plasma. Dessutom kvarstår fördröjningen.
Förutom detta undrar jag vilken frekvens man skall mata TVn med från min media extender (Popcorn Hour) när jag ser på Blueray-komprimerat material? Popcorn har möjlighet att skicka både 24Hz 1080p, samt 23,97 1080p.
Tvn skall i första hand användas till pixelmappat HD-material i ovan nämnda frekvenser, så frågan kvarstår. Skall allt ställas av för bästa möjliga resultat? Jag talar om IRC, Skärpa, Färgkorrigering osv....
Retar mig på att jag inte lyckas stänga av "TV" som ingång eftersom jag inte använder den funktionen på TVn.
Har läst igenom HELA tråden och hör mycket om svärta som skiftar och har sig... själv har jag inte märkt något av det alls, men så letar jag nog inte heller!
En i övrigt fantastisk TV måsta jag säga.
/M
Postad 20 May 2008 - 08:05
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tyckte att det var dags att någon gick mot strömmen så jag beställde en 42PZ80 igår. Dustin har riktigt bra studentrabatt på den och så bjussar de på väggfäste och HDMI-kabel också, trevligt. Hoppas att jag hinner få den till CL-finalen imorgon.
Skillnaderna mellan 80 och 85 verkar inte vara stora. IFC verkar ingen använda så det kändes inte viktigt. Något snyggare design på 85:an men inte så det motiverar den prisskillnaden (nästan 1700 kr). Dessutom har 80:an bara fyra fläktar mot fem fläktar på 85:an. Känner på mig att den sista fläkten är den som kommer att ställa till det för alla med PZ85 medan vi med PZ80 bjuds på total tystnad!
Hur är det med inställningarna vid leverans? Har läst att alla tv har ljusstyrka och kontrast uppskruvat på max vid leverans. Stämmer det? Tips på inställningar? Några funktioner som bör stängas av (eller det omvända)?
Postad 20 May 2008 - 12:14
nrmm
-
nrmm
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vad har ni för erfarenheter av att koppla den optiska utgången från tvn till recievern? Syftet är att slussa vidare ljudet från HDMI ingångarna från de olika enheterna så att man slipper välja källa på recievern. Hur jag än bär mig åt kan inte recievern ta emot en 5.1-signal från plasman. Det gäller tre olika källor; X-box, Popcorn Hour och Canal digitals HDD-box. Så fort ljudet enbart är i stereo, går det bra, fast då återger recievern ljudet med ca 300ms fördröjning mot om jag kopplar direkt från enheterna till recievern. SKUMT.
Hej. Läste på AVSForum (kommer inte ihåg länken) att detta är regel snarare än undantag på alla tv's. Hade själv tänkt ha TV'n som central hdmi väljare (ljud + bild) och endast en optisk ut till enklare förstärkare. Men det verkar vara standard att tv's INTE släpper igenom ljudet i bibehållet format. Tyvärr..
Postad 21 May 2008 - 23:16
Nobbe_82
-
Nobbe_82
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej!
Står i valet och kvalet om jag ska köpa en PX80 eller satsa på en PZ85. Är de värt de extra lapparna? Och hur funkar det att köra med dator, har en htpc jag kommer koppla mot tv:n?
Postad 22 May 2008 - 08:00
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hej! Står i valet och kvalet om jag ska köpa en PX80 eller satsa på en PZ85. Är de värt de extra lapparna? Och hur funkar det att köra med dator, har en htpc jag kommer koppla mot tv:n?
px80 har väl bara 1024x728 i upplösning, vill du inte ha lite mer om du kopplar in en htpc? så tänkte iaf jag när jag valde pz85an...
Postad 22 May 2008 - 09:54
RandomPerson
-
RandomPerson
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Lite noob fråga, men..... Klarar PZ85 av PS3's RGB Full Range?Alltså, i menyn på PS3, efter att man väljer Full RGB istället för Limited... Om TV'n inte stödjer det så blir detaljer i mörka områden i spel krossade av alledes för mycket mörker. Så... stödjer PZ85 det, eller...?
Postad 22 May 2008 - 12:38
Gling
-
Gling
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Lite noob fråga, men.....
Klarar PZ85 av PS3's RGB Full Range?
Alltså, i menyn på PS3, efter att man väljer Full RGB istället för Limited...
Om TV'n inte stödjer det så blir detaljer i mörka områden i spel krossade av alledes för mycket mörker.
Så... stödjer PZ85 det, eller...?
Jag antar att den gör det. Jag har iaf den funktionen påslagen på min PS3, och jag har då aldrig sett några konstigheter i mycket mörka partier. Blir mer och mer nöjd av mitt köp för varje dag som går
Postad 22 May 2008 - 12:54
Guralf
-
Guralf
-
Rookie
-
4 inlägg
Lutar åt den hær tv'n, låter intressant!
Hur ljuskænsliga ær plasma tv's? vet inte hur mørkt jag får i rummet jag ska ha den och ær lite orolig før att det ska førstøra?
Sen så på hdtvtest.co.uk så har tv'n beteckningen B efter sig, ær det någon skillnad ?
Tack på førhand
Ursæktar før alla æ & ø, damn norway! ;D
Redigerat av Guralf, 22 May 2008 - 12:57.
Postad 22 May 2008 - 13:05
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Lutar åt den hær tv'n, låter intressant! Hur ljuskænsliga ær plasma tv's? vet inte hur mørkt jag får i rummet jag ska ha den och ær lite orolig før att det ska førstøra? Sen så på hdtvtest.co.uk så har tv'n beteckningen B efter sig, ær det någon skillnad ? Tack på førhand
Ursæktar før alla æ & ø, damn norway! ;D
Jag tycker den funkar precis lika bra i starkt ljus som i mörker. Kan dock säga att min taklampa speglar sig rätt ordentligt när det är mörkt och jag har lampan tänd... Markus
Postad 22 May 2008 - 14:26
Homy
-
Homy
-
Användare
-
-
126 inlägg
Sen så på hdtvtest.co.uk så har tv'n beteckningen B efter sig, ær det någon skillnad ? Tack på førhand
B står för Britain.
Postad 22 May 2008 - 16:42
Rolandsson
-
Rolandsson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Skulle någon med 46PZ85 kunna mäta avståndet bredd/höjd mellan fästpunkterna (antar att det finns M6 el. M8 gänga bak på tv'n) för väggfäste.
Postad 22 May 2008 - 19:05
Unregisterede12c84b5
-
Unregisterede12c84b5
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Skulle någon med 46PZ85 kunna mäta avståndet bredd/höjd mellan fästpunkterna (antar att det finns M6 el. M8 gänga bak på tv'n) för väggfäste.
Tror jag läst att det är 660x320 mm, alltså inte VESA standard. Vad det är för gänga vet jag inte...
Postad 23 May 2008 - 14:01
Guralf
-
Guralf
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag tycker den funkar precis lika bra i starkt ljus som i mörker. Kan dock säga att min taklampa speglar sig rätt ordentligt när det är mörkt och jag har lampan tänd...
Markus
Låter bra:) får undvika att ha en taklampa då  B står för Britain.
Ah okej:) Tack før det snabba svaret:) Annars, hur ær det med Fosfor trails på denna tv? nånting den lider mycket av eller?
Redigerat av Guralf, 23 May 2008 - 14:34.
Postad 30 May 2008 - 08:56
Asterix
-
Asterix
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Detta verkar ju vara en kanon tv. Va inne å kika på den i butik, riktigt bra bild, gillar faktiskt designen också 
Funderar starkt på att sälja min lcd å köpa denna istället.
Vet någon om bordsstativet är vridbart?
Postad 30 May 2008 - 09:12
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Detta verkar ju vara en kanon tv. Va inne å kika på den i butik, riktigt bra bild, gillar faktiskt designen också  Funderar starkt på att sälja min lcd å köpa denna istället. Vet någon om bordsstativet är vridbart?
japp det är vridbart, kanske en 30 grader...
Postad 30 May 2008 - 10:16
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
46" PZ85 fick toppbetyg i senaste "Hemmabio" tidningen. Verkar vara ett säkert köp
Postad 30 May 2008 - 11:10
Unregistered6ae6c602
-
Unregistered6ae6c602
-
Användare
-
-
116 inlägg
...
Annars, hur ær det med Fosfor trails på denna tv? nånting den lider mycket av eller?
Ställer samma fråga, velar mellan denna och Sony W4000. Den ena tvn vill man ha till SD-bild pimärt, medans den andra skulle passa bra till Xbox/HTPC primärt. Hur mycket berörs man av fosfor trails?
Redigerat av Unregistered6ae6c602, 30 May 2008 - 11:11.
Postad 31 May 2008 - 17:04
Unregistered79a5e032
-
Unregistered79a5e032
-
Rookie
-
2 inlägg
Angående fosfor-trails:
Om man letar efter det är det lätt att se. I vissa scener (tex. panoreringar) så kan det vara märkbart, men det är väldigt sällan det märks när man ser på film eller TV. Jag tycker det inte att det är ett problem för det jag använder TV'n till. När datorn är inkopplad, så kan man tydligt se gröna fosfor-trails när man flyttar ett vitt fönster mot en svart bakgrund. När man spelar tv-spel ska det tydligen vara väldligt märkbart ibland också, t.ex. i FPS-spel.
För övrigt tror jag att det här är en perfekt tv om man mest ska se film och TV på den.
För mig funkar det fint även från datorn, jag kör hdmi både 1920 x 1080 och 1280 x 720. Plasma i allmänhet och den här modellen i synnerhet skalar om upplösningen mkt bättre än vad en LCD klarar. Så även när man kör 720p så ser det relativt skarpt ut, även om det inte är pixelmappat. Inte en tillstymmelse till inbränningar.
Postad 01 June 2008 - 10:25
Unregistered6ae6c602
-
Unregistered6ae6c602
-
Användare
-
-
116 inlägg
Angående fosfor-trails: Om man letar efter det är det lätt att se. I vissa scener (tex. panoreringar) så kan det vara märkbart, men det är väldigt sällan det märks när man ser på film eller TV. Jag tycker det inte att det är ett problem för det jag använder TV'n till. När datorn är inkopplad, så kan man tydligt se gröna fosfor-trails när man flyttar ett vitt fönster mot en svart bakgrund. När man spelar tv-spel ska det tydligen vara väldligt märkbart ibland också, t.ex. i FPS-spel.
För övrigt tror jag att det här är en perfekt tv om man mest ska se film och TV på den. För mig funkar det fint även från datorn, jag kör hdmi både 1920 x 1080 och 1280 x 720. Plasma i allmänhet och den här modellen i synnerhet skalar om upplösningen mkt bättre än vad en LCD klarar. Så även när man kör 720p så ser det relativt skarpt ut, även om det inte är pixelmappat. Inte en tillstymmelse till inbränningar.
Någon som kan kommentare hur märkbart det är vid tv-spel-anvädning? Har själv xbox 360 och är lite fundersam.
Postad 01 June 2008 - 11:50
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Någon som kan kommentare hur märkbart det är vid tv-spel-anvädning? Har själv xbox 360 och är lite fundersam.
Fick hem min PZ85 i torsdags så har inte hunnit testa så mycket än då jag haft mycket annat att göra. Testade lira lite Gears of War igår på kryssboxen iaf. Visst märker man gröna eftersläpningar ibland, men det är inget jag irreterar mig på direkt. T.ex. om du står i ett rum och kollar mot en vägg med 3 pelare, om du då tittar snabbt åt höger blir det små gröna eftersläpningar från varje pelare åt just höger, tittar du snabbt åt vänster blir det grönt åt vänster  För min egen del är detta inget problem, jag kommer iaf att använda TVn mest till att kolla HDmaterial via datorn (och det sköter den helt otroligt bra) men det beror nog på hur känslig just du är.
Postad 01 June 2008 - 12:31
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Undrar om det är värt att köpa denna 42a istället för px80n... märker man nån skillnad vid tex BD film, och när man lirar PS3? Och är det stor skillnad med digitala sändningar? (Tele2vision har jag) Sitter mellan 2-3m ifrån TVn...
Redigerat av Garrett, 01 June 2008 - 12:35.
Postad 02 June 2008 - 07:08
hamp
-
hamp
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag skaffade en harmony 525 och nu kan jag byta direkt till HDMI1 men component hittar jag ingen passande kod för. Någon som lyckas byta direkt till component som kan dela med sig?
Postad 04 June 2008 - 15:47
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Någon som såg landskampen mot Ukraina senast? Jag hade stora problem med ljusinställningen. Halva planen badade i solljus och där känndes bilden nästan för ljus. Andra halvan av planen var i läktarskugga och där blev bilden för mörk. Det var nästan så att Ukrainas blåklädda spelare försvann i skuggan. Ökade jag på ljuset blev det visserligen bättre i skuggpartiet men för ljus bild totalt och lite även lite blek. Stort bekymmer inför EM.
Postad 04 June 2008 - 16:37
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
jag föredrar fosfor trails (och visst är det fosfor trails även på denna plasma) framför suddigheten i panoreringarna på en lcd. jag lämnade tillbaka en sony w3000 delvis pga det. jag spelar iofs ingenting, men både fosfor trails och suddiga panoreringar "lider" man ju av vid filmtittande också. (dagens i-landsproblem kanske?) markus
Postad 04 June 2008 - 21:13
krajm
-
krajm
-
Amatör
-
-
73 inlägg
tjenare. jusst nu står det melllan en 46" PZ85 och en pioneer pdp-508xd. pioneer är ju "bara" hd ready men jag stod i butik och jämförde deras full hd(40k) och 508 som nu är nere på 22-23k. tror ni eller hellst om någon vet om pz85an kan motsvara/vara bättre än 508. i svärta och bildkvalitet. tacksam för svar / mvh/V.r
Postad 05 June 2008 - 11:15
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Då kommer ett standard svar..
Full HD är inte det viktigaste för en bra bild, finns andra saker som är viktigare. Rörelsehantering, färg behandling, de-interlacing etc.
Jag skulle i detta läge faktiskt lagt pengarna på Pion. Men nu känns jag oxå partisk eftersom jag har Pio själv.
Men fundera oxå på vad du skall använda tv:n till. Hur mycket Full HD kommer du att titta på närmsta åren?
Hur stor är skillnaden mellan Full Hd och 720p?
Om detta finns tusentals inlägg att läsa.
Lycka till!
M.
Postad 05 June 2008 - 11:23
krajm
-
krajm
-
Amatör
-
-
73 inlägg
nej det förstår jag.. stod och kollade på pioneer 720p och deras 1080p båda 50" och jag kunde absolut inte se att de va bättre bild på full hdn oavsett avstånd. men det känns lite tråkigt att köpa fjolårets modell därför funderar jag på pz85 men undrar ju hur bilden står sig mot 508an. har den lika bra svärta osv och bildvalitet? ingen som har en pz85 som kikat på pioneer 508 eller vice versa ? mvh/victor
Postad 06 June 2008 - 08:27
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
nej det förstår jag.. stod och kollade på pioneer 720p och deras 1080p båda 50" och jag kunde absolut inte se att de va bättre bild på full hdn oavsett avstånd. men det känns lite tråkigt att köpa fjolårets modell därför funderar jag på pz85 men undrar ju hur bilden står sig mot 508an. har den lika bra svärta osv och bildvalitet? ingen som har en pz85 som kikat på pioneer 508 eller vice versa ? mvh/victor
har inte pioneer ALLTID bättre svärta oavsett vad du jämför med nuförtiden? jag valde själv pz85 pga priset, men hade valt en pioneer om jag hade haft råd. nu har ju priset på pioneers 5080 gått ner rätt ordentligt, så jag hade kanske gjort annorlunda idag...
Postad 06 June 2008 - 08:37
Unregistered6ae6c602
-
Unregistered6ae6c602
-
Användare
-
-
116 inlägg
Lite of topic åt Pio hållet.
Jag förstår dock inte allt hyllande av Pion, senaste jag såg denna burk ståendes på Elgiganto med Falling Leaves(?) spelandes blev jag jättebesviken. Falling Leaves är väl den animerade scen i vilket ett löv faller till marken, ser ut att vara från Ice Age typ. Hursomhelst.. medan Panasonic Pz modell visade ett löv som vackert och utan hack ramlades ner från himlen, visade Pion för det första en ryckig bild med diffusa kanter på lövet och för det andra en widescreen bild som såg strechad ut. Ni vet när man har tagit en 4:3 bild och strechat ut den mer på kanterna än i mitten. Okällkritisk som jag är blev jag väldigt besviken
Postad 06 June 2008 - 11:11
niclas74
-
niclas74
-
Rookie
-
7 inlägg
Måste säga att jag håller med. Såg en HD utsänd fotbollsmatch och upplevde också att bilden hackade på den dyra Pioneer TVn medan den flöt fint på billigare plasmor. Pioneer må vara bäst för film men jag vete tusan för t.ex. sport.
Väntar på leverans av min 46PZ85. Jag orkade inte vänta/leta längre så jag bestämde mig för denna trots att den inte är perfekt den heller...
Postad 06 June 2008 - 17:28
nrmm
-
nrmm
-
Amatör
-
-
66 inlägg
tjenare. jusst nu står det melllan en 46" PZ85 och en pioneer pdp-508xd. pioneer är ju "bara" hd ready men jag stod i butik och jämförde deras full hd(40k) och 508 som nu är nere på 22-23k. tror ni eller hellst om någon vet om pz85an kan motsvara/vara bättre än 508. i svärta och bildkvalitet. tacksam för svar / mvh/V.r
Haha svårt val. Har nu fått en ny 46pz85 eftersom det tog sådan tid att laga "fläcken". Iaf. Tror man kan summera det så här. Pioneer 508 (hdready) vs 46pz85 från Pioneers perspektiv. + Svärta (aningens bättre) + 4 tum större Lika: Färg, men på olika sätt. Panasonic verkar ha mindre banding enligt vissa rapporter. - Upplösning (om man nu kan märka det) - Ljusstyrka - Dyrare. Eller så väntar du på nästa generations Pioneer iom att den kommer snart. Det hade jag gjort om jag inte var så sabla trött på att vänta in den perfekta tv'n som också måste kosta under 20k enligt min plånbok. Lycka till
Postad 06 June 2008 - 18:34
krajm
-
krajm
-
Amatör
-
-
73 inlägg
jo precis.. jag vill åxå hålla mig omkring 20k (max) och ska jag ha pioneer så är det ju G8 som gäller. då de verkar som om de nya kommer kosta som minst 30k. eller har jag fel. kanske köper mig en pz85 46" men vill helst se den live först och den finns inte i karlstad ännu.. tror ni att pz85 orna kommer i 50" ? och inte kostar jätte mycket över 20k. mvh/v.r
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|