Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PZ85

1258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-46PZ85 (TV) 0 9.562498 (15) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ85 (TV) 2 9.321428 (27) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ80 (TV) 1 9.260868 (22) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PZ80 (TV) 1 8.999998 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-46PZ80 (TV) 1 8.833332 (5) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ800 (TV) 1 9.444444 (8) Inga priser
48 relaterade trådar
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2 (12 inlägg) 9 år sedan
Sälja Panasonic 42PZ85, värde ? (3 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 13 år sedan
Panasonic PZ80 (152 inlägg) 15 år sedan
TH-42PZ80 och SC-PT570 problem med ljud via HDMI (0 inlägg) 16 år sedan
TX-P42G10E eller TH-42PZ85? (36 inlägg) 16 år sedan
Panasonic PZ800 (325 inlägg) 17 år sedan
PZ85 Inställningar (6 inlägg) 17 år sedan
Vilken 50" Plasma för 16000:- RÖSTA (23 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 46 pz80 Eller 50 pz80 (0 inlägg) 17 år sedan
panasonic 46 pz80 Eller 50 pz80 (2 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 46" Plasma TV TH-46PZ85 (21 inlägg) 17 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46PZ80 vs TH-50PX8 (14 inlägg) 17 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46PZ85 ÄGER! (23 inlägg) 17 år sedan
Avgörandets ögonblick: PZ85, W4000 eller A656....eller PZ800? (49 inlägg) 17 år sedan
Beslutsångerst angående ny TV (30 inlägg) 17 år sedan
Rekommendation för en 46tum full HD tv (13 inlägg) 17 år sedan
Olika versioner av Panasonic TH-42PZ80 (6 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av tv 40-46" (5 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ800 + marksänd SVT HD = sant ? (3 inlägg) 17 år sedan
Köpråd för ny TV (37 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 17 år sedan
Saker att se upp med före köp av Panasonic TH42PZ85 (12 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Köp av hemmabiopaket (19 inlägg) 17 år sedan
100hz eller 50hz till plasma - vilken skillnad? (15 inlägg) 17 år sedan
Några frågor om Panasonics plasmor (24 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-50PZ81 (7 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40A656 vs Panasonic TH-42PZ80E (9 inlägg) 17 år sedan
När släpps 50PZ80? (8 inlägg) 17 år sedan
PANASONIC Plasma 2008 (245 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46pz85, reflexer i skärmen? (15 inlägg) 17 år sedan
Ljudutgångar på Panasonic TH-42PZ80 (2 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PX80 vs Sony W3000 (30 inlägg) 17 år sedan
Koppla PC till Plasma (0 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ85 vs PZ800 (6 inlägg) 17 år sedan
Plasma-TV till "vanligt" tv-tittande. (18 inlägg) 17 år sedan
PZ85 fråga.. (12 inlägg) 17 år sedan
vilken tv passar för fotboll bäst´? (17 inlägg) 17 år sedan
Köp av 46" TV vad skall jag välja (8 inlägg) 17 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ85, PZ800 eller LG PG6000? (19 inlägg) 18 år sedan
TH-42PZ85 vs Samsung F86 (7 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PZ80E eller LG 50PG6000 (9 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PZ85 v Pioneer 428 ? (6 inlägg) 18 år sedan
När kommer Panasonic 46PZ85? (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 10 July 2008 - 11:29

Homy
  • Homy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hmm...sry..IFC menar jag såklart ...anledningen till min fråga var at jag stod och tittade på en Pz85 som körde en Bluray film och det var lite väl mycket "hemvideo" känsla, väldigt tydligt att det var interpolering med i matchen så jag hoppades att det skulle kunna gå att ställa ner graden ngt, typ som man kan göra på Samsung och Toshiba. Skitsamma det blir en sån i alla fall. är så jäkla trött på sunkiga LCD...

IFC behövs aldrig för den stjälper mer än den hjälper även om det inte blir lika mycket videokänsla som på t.ex. Samsungs F-modeller. Jag har inte Blue-ray men jag har stängt av IFC sen starten och teven fungerar lika bra som min gamla CRT.

Postad 10 July 2008 - 21:09

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Nu verkar det vara väldigt svårt att få tag i PZ85, men Expert hade massor av PZ80 på lager, har lyckats reda ut att det är nästan samma maskin utan IFC? rätt eller fel? vad är det mer som skiljer?

Postad 11 July 2008 - 14:25

Gling
  • Gling
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Om ni har tittat på t ex Planet Earth på Blu-ray med IFC aktiverat på PZ85 så kan ni inte säga att det är en dålig funktion, den gör det hela så mycket mer levande...

Använder det även till vissa PS3-spel, man får prova sig fram där det passar helt enkelt, men utan IFC skulle jag inte vilja vara!

Postad 11 July 2008 - 20:32

memis
  • memis
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
För mig som fattar lite trögt, med IFC på PZ 85 aktiverat så flyter vissa klipp (t ex storvulna panoreringar i planet earth) ljuvligt! Betyder det att samma klipp ser rent för jävliga ut med PZ80?

Postad 11 July 2008 - 23:03

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

För mig som fattar lite trögt, med IFC på PZ 85 aktiverat så flyter vissa klipp (t ex storvulna panoreringar i planet earth) ljuvligt! Betyder det att samma klipp ser rent för jävliga ut med PZ80?

Nej då. Det ser bra ut där med. Men jag tycker personligen att det ser bättre ut på PZ80 än på PZ85 med IFC avaktiverat. Och bäst på PZ85 med IFC. Vet inte om det kan vara så att de har gjort det medvetet inte "så bra som det kan bli utan IFC" för att skillnaden ska bli större när man sätter på/stänger av IFC.

Gå och titta i en affär. Vissa ser mycket skillnad o vissa ser mindre eller ingen skillnad.

Redigerat av StarChild, 11 July 2008 - 23:04.

Postad 12 July 2008 - 09:53

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Var och hämtad en PZ85 på Netonnets lagershop igår och kunde klart inte vänta med att testa :) mycket bra flyt i bilden med eller utan IFC (motionflow), rent spontant känns det som att jag kommer köra med IFC på för vanlig TV och av för BluRay/DVD. Helt klart bättre känsla i rörelser och panoreringar än den SonyW4000 jag hade innan ( lämnades tillbaka pga ojämn bakgrundsbelysning) även utan IFC på, inget "judder" eller hack alls.

Fläktarna (5st!) låter helt klart, fläktar låter alltid, frågan är om man störs av det 3m bort i soffan och det kan jag klart säga att det gör jag inte, de är stora och lågvarviga med ett lågfrekvent ljud och mitt Ps3 och Digitalbox låte mera än Tvn ( inte för att det skulle vara ngt positivt i sig...)

Elektronik ljud, "buzz" kan jag inte heller höra 3m bort ( om man sticker in huvudet bakom TVn kan man höra ett svagt surr men inget framför Tvn) Sonyn surrade faktiskt mer än Pannan och gick helt klart att störa sig på 3m bort.

Och jag är EXTREMT känslig för oljud, lämnade tillbaka min 42" pioneer ljust för det, där snackar vi surr! Pannan är rena viskningen i jämförelse...

Jag tänkte återkomma med en mera ingående jämförelse mellan Sonyn och Panasonicen när jag haft tid att testa lite mera, dock kan jag säga redan nu att svärtan är underbar! inte för att den är så väldigt svart för det är den inte, utan för att det är samma nivå på svärtan över hela skärmen och det finns "liv" i svärtan. Det var enda anledningen till att jag lämnade tillbaka Sonyn, "clouding" och "corner bleed"

Postad 12 July 2008 - 13:55

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hejsan! Har haft pz85 i ett par dagar nu och är jättenöjd med bilden när jag ser på allt utom sport! Lite grötigt ibland och bollar som försvinner å så! Är sugen på en HDbox,kan de bli räddningen?! Nån som inte har HDtv som vill dela med sig av era inställningar! Tack på förhand!!

Postad 12 July 2008 - 14:33

Homy
  • Homy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Fläktarna (5st!) låter helt klart, fläktar låter alltid, frågan är om man störs av det 3m bort i soffan och det kan jag klart säga att det gör jag inte, de är stora och lågvarviga med ett lågfrekvent ljud och mitt Ps3 och Digitalbox låte mera än Tvn ( inte för att det skulle vara ngt positivt i sig...)

Elektronik ljud, "buzz" kan jag inte heller höra 3m bort ( om man sticker in huvudet bakom TVn kan man höra ett svagt surr men inget framför Tvn) Sonyn surrade faktiskt mer än Pannan och gick helt klart att störa sig på 3m bort.

Många har sagt att fläktarna låter. Om man menar att man märker att det finns fläktar så är det ju sant. Om man står precis bredvid teven hör man ett svagt brus som tecken på att teven har fläktar. Man hör också väldigt lite elsurr ca 50 cm från teven. Om man däremot menar att fläktarna låter mer än de borde är det absolut inte sant i mitt fall i alla fall. Jag sitter ca 2,90 m från teven och när det är knäpptyst i lägenheten och ute på gatan och tevens ljud är av kan jag märka om teven är på eller av men det räcker att jag andas lite starkare eller ha minsta lilla ljud från högtalarna för att jag inte ska höra teven. Fläktarna hörs inte ens i knäpptysta scener i filmer. Så 42-PZ85 är väldigt tyst.

Hejsan! Har haft pz85 i ett par dagar nu och är jättenöjd med bilden när jag ser på allt utom sport! Lite grötigt ibland och bollar som försvinner å så!

Just att bollen försvinner beror på IFC. Det ser man i fotboll och hockey. Har du testat med att stänga av den?

Postad 12 July 2008 - 16:18

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Många har sagt att fläktarna låter. Om man menar att man märker att det finns fläktar så är det ju sant. Om man står precis bredvid teven hör man ett svagt brus som tecken på att teven har fläktar. Man hör också väldigt lite elsurr ca 50 cm från teven. Om man däremot menar att fläktarna låter mer än de borde är det absolut inte sant i mitt fall i alla fall. Jag sitter ca 2,90 m från teven och när det är knäpptyst i lägenheten och ute på gatan och tevens ljud är av kan jag märka om teven är på eller av men det räcker att jag andas lite starkare eller ha minsta lilla ljud från högtalarna för att jag inte ska höra teven. Fläktarna hörs inte ens i knäpptysta scener i filmer. Så 42-PZ85 är väldigt tyst.

Just att bollen försvinner beror på IFC. Det ser man i fotboll och hockey. Har du testat med att stänga av den?

Ja av och på hela tiden ,blir inte nöjd med något av lägena! Spelare och boll ser typ dimmiga ut när kameran är utzoomad. Har comhems digitalbox, kanske hade för höga krav också! ska nog köpa en HDbox!

Postad 12 July 2008 - 20:09

Homy
  • Homy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Ja av och på hela tiden ,blir inte nöjd med något av lägena! Spelare och boll ser typ dimmiga ut när kameran är utzoomad. Har comhems digitalbox, kanske hade för höga krav också! ska nog köpa en HDbox!

Du kan inte få en lika skarp översiktsbild som en skarp närbild. Spelarna och bollen blir ju så små och det blir svårt att få bra skärpa på såna små detaljer. Du har ju bara SD också och dessutom har många sportsändningar sämre kvalitet än filmer och TV-serier som visas i SD. Många har t.o.m. usel kvalitet. När TV4 sände VM i hockey trodde många (och jag) att det var fel på våra TV-apparater. Det visade sig att det var lika hackig och dålig bild på en CRT-TV. Så många ggr är det fel på sändningarna. Ett program som har otroligt bra SD-kvalitet är matprogrammet med Nigella Lawson på TV4. Då känns det som man har en HD-box. Du har nog för höga krav på SD-sändningar och i synnerhet sportsändningar. :D

Redigerat av Homy, 12 July 2008 - 20:10.

Postad 13 July 2008 - 12:42

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Efter att använt Tvn lite mera så börjar jag störa mig på "ghost reflections" i bilden, alltså att det blir reflexer inne i panlelen , inte från infallande ljus, mest jobbigt när det är undertexter annars syns det inte så mycket.

Några tips om hur man skall vinkla panelen för att minska dessa reflexer? funderar på om det blir bättre att sätta den på väggen så att man kan tilta ner den lite. De syns kraftigt även om men tittar lite snett på tvn , och det är lite småjobbigt

Postad 13 July 2008 - 13:32

Gling
  • Gling
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Nej då. Det ser bra ut där med. Men jag tycker personligen att det ser bättre ut på PZ80 än på PZ85 med IFC avaktiverat. Och bäst på PZ85 med IFC. Vet inte om det kan vara så att de har gjort det medvetet inte "så bra som det kan bli utan IFC" för att skillnaden ska bli större när man sätter på/stänger av IFC.

Gå och titta i en affär. Vissa ser mycket skillnad o vissa ser mindre eller ingen skillnad.

Jag har ärligt talat mycket svårt för att tro på att bilden utan IFC på en PZ85 skulle vara medvetet sämre. Snarare är nog bilden utan IFC identisk mellan PZ80/PZ85.

Hursomhelst, tänkte få upp min PZ85 42" på väggen i min nya lägenhet, hur är det med väggfäste? Vill ha TV'n så slimmad som möjligt på väggen. Vet att det inte är den bästa lösningen med kontakterna där bak, får väl köpa en vinklad HDMI-kabel i värsta fall. Behövs det?

Tittade på ett sånt här, funkar det? http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3071

Eller någon som har sin på väggen som kan säga något som garanterat passar?

Postad 13 July 2008 - 15:26

Homy
  • Homy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Efter att använt Tvn lite mera så börjar jag störa mig på "ghost reflections" i bilden, alltså att det blir reflexer inne i panlelen , inte från infallande ljus, mest jobbigt när det är undertexter annars syns det inte så mycket.

Några tips om hur man skall vinkla panelen för att minska dessa reflexer? funderar på om det blir bättre att sätta den på väggen så att man kan tilta ner den lite. De syns kraftigt även om men tittar lite snett på tvn , och det är lite småjobbigt

Reflektionerna har varit kända sen årets modeller kom. Det beror ju på att det är 2 glasskivor och den på utsidan är extra tjock och stöttålig. Jag undrar bara hur du sitter och tittar. För textreflektionerna kan man bara se i vinklar som inte är avsedda för en bra TV-upplevelse. Jag börjar se dem bara om jag sitter ca 50 grader vid sidan snett mot skärmen eller om jag står upp ca 1 m från teven och i de positionerna är det inte roligt att titta på film. Jag ser inga reflektioner alls rakt framifrån eller inom ett område av 90-100 graders vinkel. Min TV står på 46 centimeters höjd på sitt stativ.

Redigerat av Homy, 13 July 2008 - 15:30.

Postad 15 July 2008 - 20:56

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag sitter ca 3m från tvn och ca 0-30grader snett, och reflektioner i text syns som en diffus skugga så fort jag inte sitter helt rakt framför tvn. Samma även i höjdled allt utom 0 grader ger reflektioner som blir mer tydliga med ökad vinkel. Men på en vanlig bild så är det inget som stör, bara just på Texten där det syns direkt.

Postad 15 July 2008 - 20:58

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
hahaahah folk e roliga här :P Stör sig på allt som teven kan erbjuda, reflektioner , svärtan , IFC mode blabla , Input lag ;) hahah va de verkligen värt köpa en sån dyr teve som ni bara klagar på? Sänk standards o njut av film på er plasma eller köp teve om 3 år i er prisklass som kommer vara i fatt pioneer (eventuellt) :) Menar inte vara otrevlig men det kan bli störande se Tjatjatjat om en så bra teve. Mvh

Postad 16 July 2008 - 01:03

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Känns som att du hänger på fel forum om du blir irriterad av entusiastinläggen :D Tycker det är grymt att få reda på allt som kan tänkas vara störande innan man köper en TV för ~20k.

Postad 16 July 2008 - 01:09

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Jag ör jättenöjd med min 46a, iofs står den mest och dammar, för allt annat i lägenheten är kaos :D

Men nu ska den upp på vägg.... någon som har bra tips på väggfäste? Gärna fysisk butik i Sthlm (såklart så slimmat som möjligt).

Postad 19 July 2008 - 21:04

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Jag ör jättenöjd med min 46a, iofs står den mest och dammar, för allt annat i lägenheten är kaos :(

Men nu ska den upp på vägg.... någon som har bra tips på väggfäste? Gärna fysisk butik i Sthlm (såklart så slimmat som möjligt).

MediaMarkt har ett platt för en femhundring. Jag kör själv med det. Men räkna med att köpa vinklade kontakter till allt. En bild finns på tidigare inlägg 677

Redigerat av StarChild, 19 July 2008 - 21:08.

Postad 19 July 2008 - 21:36

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Ingen som har nå problem med att TVn tappar kanaler? Om jag har haft strömmen och antennsladden urdragen någon dag och sen ska kolla på TV får jag bara in SVT 1 och YLE. Bor i ett comhemhus så funderar om det kan vara något med själva sändningarna men det verkar lite konstigt iom att det aldrig var några probs med min gamla TV. Jag kör analogt alltså, normalt har jag 14 kanaler, men nu alltså bara 2 ibland :(

Postad 20 July 2008 - 07:39

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Jag får typ bara in ettan tvåan och nån annan skitkanal i camhemhus, alla andra flimmrar, men jag HOPPAS dettta blir bättre när jag fixar box (om jag nu gör det).

Starchild: Jag köpte en på webhallen... Tak för tipset dock. Nu måste jag bara köpa lite vinklade HDMI, använder dock ingen än, allt är lite temporärt. Hur är Kjells tror ni?

Postad 20 July 2008 - 10:28

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Kör själv med kjells. Fungerar bra. Classes har med.

Redigerat av StarChild, 20 July 2008 - 10:28.

Postad 20 July 2008 - 18:53

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag får typ bara in ettan tvåan och nån annan skitkanal i camhemhus, alla andra flimmrar, men jag HOPPAS dettta blir bättre när jag fixar box (om jag nu gör det).

Skönt att inte vara själv med detta problem, men man frågar ju sig hurfan det kan komma sig? Comhem som har nå skumma signaler eller något fel i pannan? Jag kan som sagt få alla kanaler ibland, det är lite lotto. Men ettan och YLE funkar jämt... inte de bästa kanaler direkt :rolleyes: Men du skriver att de andra flimmrar, får du alltså in någon sorts signal? För jag får då bara myrkrig på alla andra.

Postad 20 July 2008 - 20:01

Crusher
  • Crusher
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Skönt att inte vara själv med detta problem, men man frågar ju sig hurfan det kan komma sig? Comhem som har nå skumma signaler eller något fel i pannan? Jag kan som sagt få alla kanaler ibland, det är lite lotto. Men ettan och YLE funkar jämt... inte de bästa kanaler direkt :rolleyes: Men du skriver att de andra flimmrar, får du alltså in någon sorts signal? För jag får då bara myrkrig på alla andra.

SÅ ni mernar att man inte kan se femman, 2an, 4an osv på pz85 när man har comhem? ^_^

Postad 20 July 2008 - 20:08

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

SÅ ni mernar att man inte kan se femman, 2an, 4an osv på pz85 när man har comhem? ;)

Funkar säkert utmärkt för de flesta, men jag har då som sagt lite problem. Vet inte vad det kan bero på ^_^

Man kan inte köpa såndär DVBsak och sen plugga i antennsladden från "tre hål i väggen" till den och få digitalt comhem va? :rolleyes:

Postad 20 July 2008 - 23:26

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Funkar säkert utmärkt för de flesta, men jag har då som sagt lite problem. Vet inte vad det kan bero på ^_^

Man kan inte köpa såndär DVBsak och sen plugga i antennsladden från "tre hål i väggen" till den och få digitalt comhem va? :rolleyes:

Du måste ha något digitalt utbud hos comhem då, de sänder inga digitala kanaler gratis. Jag antar att du med DVBsak menar digitalbox? För den digitala mottagaren i TV:n fungerar bara för det markbundna nätet.
Men du kan ju koppla in en "vanlig" antenn och ta de markbundna gratiskanalerna.

Postad 21 July 2008 - 00:00

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Du måste ha något digitalt utbud hos comhem då, de sänder inga digitala kanaler gratis. Jag antar att du med DVBsak menar digitalbox? För den digitala mottagaren i TV:n fungerar bara för det markbundna nätet.
Men du kan ju koppla in en "vanlig" antenn och ta de markbundna gratiskanalerna.

Menade digitala mottagaren i TV:n. Men nu vet jag hur det ligger till iaf, tackar :rolleyes:

Postad 22 July 2008 - 21:07

Crusher
  • Crusher
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
ursäkta lite offtopic, men har ni tips på var jag kan hitta en snygg antenn till boxer? bords/vägga antenn. bara den e snygg o bra motagning

Postad 22 July 2008 - 21:47

Unregisteredc3392f88
  • Unregisteredc3392f88
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Vad menar Panasonic med detta? (står i manualen)

Energiförbrukning:

Genomsnittligt bruk: 385W
Beredskapsläge: 0,4W (Utan inspelning av utsignal till skärm)
20W (Med inspelning av utsignal till skärm)

Stänger jag av TVn med fjärren drar den ca 50W...okej
Stänger jag av den med knappen på TVn drar den ca 25W!!!
För att vara en TV som är avstängd så är det lite väl mycket tycker jag...
Så hur får jag ner förbrukningen till 0,4??? :P

Postad 23 July 2008 - 02:45

Homy
  • Homy
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Stänger jag av TVn med fjärren drar den ca 50W...okej
Stänger jag av den med knappen på TVn drar den ca 25W!!!
För att vara en TV som är avstängd så är det lite väl mycket tycker jag...
Så hur får jag ner förbrukningen till 0,4??? :P

Varifrån kommer de värdena? Har du mätt själv på något sätt?

Postad 23 July 2008 - 09:53

Unregisteredc3392f88
  • Unregisteredc3392f88
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Varifrån kommer de värdena? Har du mätt själv på något sätt?

Mätte med min claes olsson mätare, kanske inte så exakt men ändå. Det körrekta värdet i stanby ska vara 46W och inte 50W dock.
Men vad menar dom egentligen med "Inspelning av utsignal till skärm"??

Postad 23 July 2008 - 10:46

Unregisteredc3392f88
  • Unregisteredc3392f88
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har snackat med Panasonic nu och dom påstår att om man använder den inbyggda digitalboxen så drar tvn 20W i stanby. Kör man analogt som jag gör ska den bara dra 0,4W, märkligt då att min drar 25W helt avstängd! :P
Men jag ger mig inte, ska se om jag kan få tag på en riktig elmätare istället för min från "classe". Kan ju vara den som spökar....

Postad 23 July 2008 - 10:48

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Sorry offtopic :D

Men en fråga . Vad skiljer sig egentligen med pz80 och pz85 ? Folk har sagt att det är bättre kontrast på pz85 men de e ju exakt samma på 30000 ?

Mvh :P

Postad 23 July 2008 - 11:25

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0

Sorry offtopic :D

Men en fråga . Vad skiljer sig egentligen med pz80 och pz85 ? Folk har sagt att det är bättre kontrast på pz85 men de e ju exakt samma på 30000 ?

Mvh :P

Design och IFP (?)

Postad 23 July 2008 - 11:30

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Design ser jag ingen skillnad alls och Intelligent frame picture eller va den hette IFC stjälpte mer än den hjälpte sa experter. Då blir ju pz80 de bästa valet .

Tack , hojhoj

Postad 23 July 2008 - 11:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Design ser jag ingen skillnad alls och Intelligent frame picture eller va den hette IFC stjälpte mer än den hjälpte sa experter. Då blir ju pz80 de bästa valet .

Tack , hojhoj

Du sa innan att Pio G9 var bästa valet :P :D B)

Postad 23 July 2008 - 11:35

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Panasonic pz80 är bästa budget valet ? Jag har kanske sagt om Pio g9 till folk som behövt råd att köpa för 30 K , men inte till andra eller mig själv =) Panasonic e close up :P

HojHoj Mvh

Postad 23 July 2008 - 12:22

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Har snackat med Panasonic nu och dom påstår att om man använder den inbyggda digitalboxen så drar tvn 20W i stanby. Kör man analogt som jag gör ska den bara dra 0,4W, märkligt då att min drar 25W helt avstängd! :P
Men jag ger mig inte, ska se om jag kan få tag på en riktig elmätare istället för min från "classe". Kan ju vara den som spökar....

Varför lägga så mycket tid på en sak som detta. Har man råd att köpa en tv för 15-20 så ska man inte behöva sitta och skriva över ett par W hit och dit, om det nu inte är miljön du bryr dig om...

Postad 23 July 2008 - 12:26

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0

Tack , hojhoj

Hmm....om du inte kan se skillnad på designen är det nog inte läge att köpa en tv, snarare typ en radio eller nåt du inte behöver använda ögonen till.

Men det är ingen större skillnad, inte heller på priset heller

Postad 23 July 2008 - 12:28

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Miljön borde alla bry sig om?

Save the enviroment
Ps , borde inte teven dra 0 watt när den e avstängd och dosan som har på teven dra typ 5 watt bara?

Wtf e detta egentligen :D

Kroem , designen e typ att pz80 e svartare ram och den e vitare där nere än pz85 . Man ser typ ingen skillnad om man inte lägger märke till som du fick mig att göra nyss , orka betala 2000 kr extra för design som e likadan nästan B)

Ps, vet ni om panasonic släpper sin generation 12 plasma innan julafton i vinter?

Många har sagt att dem brukar släppa nya plasmor varje år i maj eller juni , men dem kanske tänker på många handlar tv inför julafton o skyndar på de? :P

Vet ni nåt ? Mvh :lol:

Postad 23 July 2008 - 12:50

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Miljön borde alla bry sig om?

Save the enviroment
Ps , borde inte teven dra 0 watt när den e avstängd och dosan som har på teven dra typ 5 watt bara?

Ja det borde och därför Pio är bästa tv :D :P

Postad 23 July 2008 - 13:30

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0

Kroem , designen e typ att pz80 e svartare ram och den e vitare där nere än pz85 . Man ser typ ingen skillnad om man inte lägger märke till som du fick mig att göra nyss , orka betala 2000 kr extra för design som e likadan nästan :D

Jag tycker PZ85 är snyggare :P Dessutom är det i princip samma pris på 46", 1k i skillnad på 42". Tror det är lite annorlunda placeringar på HDMI portarna med.

Postad 23 July 2008 - 14:21

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Oki :P thaimat nu o simpsons hojhoj be back tonajt kanske :D

Postad 23 July 2008 - 22:07

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Varför lägga så mycket tid på en sak som detta. Har man råd att köpa en tv för 15-20 så ska man inte behöva sitta och skriva över ett par W hit och dit, om det nu inte är miljön du bryr dig om...

Det är en skillnad på ca 150 kwh på ett år, vilket är en hel del.
Man behöver inte bara kasta iväg elen även om man har råd.

Postad 24 July 2008 - 08:30

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Har snackat med Panasonic nu och dom påstår att om man använder den inbyggda digitalboxen så drar tvn 20W i stanby. Kör man analogt som jag gör ska den bara dra 0,4W, märkligt då att min drar 25W helt avstängd! ;)

Folk har ju klagat på att kanalerna försvinner.
Det kan väl inte vara så FRUKTANSVÄRT illa att de 25W den drar när man använder digitalbox används för att hålla kanalerna i minnet, dvs att de inte har någon form av flashminne för detta.
I så fall är det verkligen STENÅLDER ;)

Kan kanske vara som på en dator att den har ett batteribackupat minne samt att vissa har fått en TV med dåligt batteri. I så fall skulle den kunna tappa kanalinst vid länge spänningsfrånslag.

Men ruggigt dåligt om de inte kan slå av spänning till digibox när man stänger tvn. För inte kan man väl ta ut signalen från den på något sätt när tvn är avstängd. Spelar iofs ingen roll för man lär inte kunna byta kanaler :) Tänkte mer om det kan vara så att man har den på en kanal o tar ut signalen till videobandspelare / DVD brännare och vill spela in med TV avstängd.
Nån tanke måste det väl finnas i alla fall?

Boogie - blir nog en Pio - man

Boogie

Postad 24 July 2008 - 08:35

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Folk har ju klagat på att kanalerna försvinner.
Det kan väl inte vara så FRUKTANSVÄRT illa att de 25W den drar när man använder digitalbox används för att hålla kanalerna i minnet, dvs att de inte har någon form av flashminne för detta.
I så fall är det verkligen STENÅLDER ;)

Kan kanske vara som på en dator att den har ett batteribackupat minne samt att vissa har fått en TV med dåligt batteri. I så fall skulle den kunna tappa kanalinst vid länge spänningsfrånslag.

Men ruggigt dåligt om de inte kan slå av spänning till digibox när man stänger tvn. För inte kan man väl ta ut signalen från den på något sätt när tvn är avstängd. Spelar iofs ingen roll för man lär inte kunna byta kanaler :) Tänkte mer om det kan vara så att man har den på en kanal o tar ut signalen till videobandspelare / DVD brännare och vill spela in med TV avstängd.
Nån tanke måste det väl finnas i alla fall?

Boogie - blir nog en Pio - man

Boogie

Är du säkert att Pio använder 0,4 W vid standby? ;)

Postad 24 July 2008 - 09:51

niclas74
  • niclas74
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har snackat med Panasonic nu och dom påstår att om man använder den inbyggda digitalboxen så drar tvn 20W i stanby. Kör man analogt som jag gör ska den bara dra 0,4W, märkligt då att min drar 25W helt avstängd! :)

Man kan inte mäta energiförbrukning hos switchade nätdelar (sådana sitter i den mesta av modern elektronik, inklusive din plasma TV) med en enkel classe elmätare. Du kommer att få ett mycket högre värde på displayen än den verkliga förbrukningen. För att mäta på switchade nätagg behöver du en "riktig" elmätare, typ den du har i lägenheten/huset.

Gick själv på den här niten för ett tag sedan och var tvungen att kolla lite närmre på det :-)

/Niclas

Postad 25 July 2008 - 17:16

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Som nybliven ägare till en 46PZ85 så är jag lite nyfiken på vad andra kör för bild-inställningar:

Själv kör jag mer eller mindre standardinställningar.

Bild.
Visningsläge: Normal
Kontrast: 75%
Ljus: 50%
Färgmättnad: 50%
Skärpa 50%
Färgtemp: Normal
Färghantering: På
P-NR: Minimum

Inställningar.
IFC: På
Overscan: På

Kommentarer? Ngt som är "fel"?

Mvh

Postad 25 July 2008 - 18:05

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Ja en kontrast på 75 % låter väldigt högt att ha i början
Jag har det mesta på standard men har bio-läget och varm färgtemp
Har stängt av alla "hjälpmedel för förbättringar"

Postad 25 July 2008 - 20:09

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Stäng av overscan och IFC.

Stjälper mer än hjälper enligt massa tester.

Postad 25 July 2008 - 23:42

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ok... tack för tipsen... ska testas.

Hur är det med "inkörning" av en plasma... vad ska jag tänka på?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.