Panasonic PZ85
1258 svar till detta ämne
Postad 28 August 2008 - 13:25
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tackar för alla svar. Blir nog en PZ85 i alla fall . Någon som har måtten på förpackningen som den levereras i (42")? Behöver veta så jag vet om jag kan hämta hem den från tunggodsterminalen. Går den in i en volvo S80 tro? Har inte så långt till tunggodsterminalen, men känns lite jobbigt att bära den hem .
80,5cm hög 119cm lång 33cm bred borde få plats i en S80
Postad 28 August 2008 - 15:16
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ingen mpeg4mottagare, då blir det inget köp för min del, tråkigt, jag som börjat fundera på en ny TV...
Postad 28 August 2008 - 18:41
Leanderzon
-
Leanderzon
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Tackar för alla svar. Blir nog en PZ85 i alla fall . Någon som har måtten på förpackningen som den levereras i (42")? Behöver veta så jag vet om jag kan hämta hem den från tunggodsterminalen. Går den in i en volvo S80 tro? Har inte så långt till tunggodsterminalen, men känns lite jobbigt att bära den hem .
Jag köpte en PZ80 för en vecka sen ungefär. Jag ville ha teven så fort som möjligt, orkade därför inte vänta de där extra fyra dagarna på att få den utkörd av lastbilarna så jag bestämde mig för att åka o hämta det. Att få in teven i bagagen var helt uteslutet (har en Audi A4) så jag fick ta den i baksätet med båda fönstren nerdragna så kanterna på kartongen stack.. Allt gick dock fint.. Teven är fantastisk! Förresten, hur gör man för att kolla hur länge man tittat på teven?? Leanderzon
Postad 29 August 2008 - 09:06
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
[...]
Förresten, hur gör man för att kolla hur länge man tittat på teven??
Leanderzon
jag tror att du ska hålla in "volym ner"-knappen på sidan av tv:n (inte fjärren) och samtidigt trycke 3 ggr på 0:an på fjärren. markus
Postad 29 August 2008 - 10:36
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
Har PX-80:n lika bra bild som PZ85 när det gäller vanlig digital-TV (både SD och HD)? Någon som har jämfört modellerna sida vid sida?
Postad 29 August 2008 - 12:35
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
jag tror att du ska hålla in "volym ner"-knappen på sidan av tv:n (inte fjärren) och samtidigt trycke 3 ggr på 0:an på fjärren.
markus
Ja det är volym/kanal ner på sidan av tv:n håll in den.. tryck snabbt 3ggr på 0an på fjärrisen. släpp volym/kanal.. funkar det inte ha du siktat snett me fjärrisen  amerikanska tv modellen har volym ner och info knappen 3ggr, vilket jag råka göra första gången för jag läste det på ett amerikanskt forum. då kommer self check upp och det raderar även alla inställningar och kanaler, inte kul  ända sättet att komma ur den rutan är att stänga av tvn på tvns on/off knapp. Have fun good luck!
Postad 29 August 2008 - 12:55
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
Har PX-80:n lika bra bild som PZ85 när det gäller vanlig digital-TV (både SD och HD)? Någon som har jämfört modellerna sida vid sida?
Undrar också nåt liknande, var igår och kikade på en 42PZ 80 samt en PX80 & PX8 bredvid varandra. Det var Amerikanska Choppers på Discovery HD som visades, men jag kunde inte se någon skillnad mellan dessa. Överlag var bilden rätt dålig, iaf en meter från panelerna och jämfört med en bra CRT. Nu hoppas jag att programmet var en "fusk-HD"-sändning (om det nu finns nåt sånt), för det jag såg duger inte. Röd och tegelbruna färger såg sämst ut, men i det här fallet får man hoppas att inställningarna inte var på topp. Har dock långt ifrån gett upp tanken på en Panna-plasma, fler tittar behövs.
Postad 29 August 2008 - 16:00
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Undrar också nåt liknande, var igår och kikade på en 42PZ80 samt en PX80 & PX8 bredvid varandra. Det var Amerikanska Choppers på Discovery HD som visades, men jag kunde inte se någon skillnad mellan dessa. Överlag var bilden rätt dålig, iaf en meter från panelerna och jämfört med en bra CRT. Nu hoppas jag att programmet var en "fusk-HD"-sändning (om det nu finns nåt sånt), för det jag såg duger inte. Röd och tegelbruna färger såg sämst ut, men i det här fallet får man hoppas att inställningarna inte var på topp.
Har dock långt ifrån gett upp tanken på en Panna-plasma, fler tittar behövs.
tänk på att dom oftast kör i dynamiskt läge i butikerna och det bränner igenom dom flesta färgerna från alla källor.. efter att jag kalibrera min efter DVE HD disken så stämmer färgerna in kanon.. stänger man av många hjälpmedel så blir det även bättre kvalitet o skärpa.. crt och platt går inte o gämnföra, samma sak en crt på 42" skulle du oxå märka en sämre bild än på en 32" crt. amerikan choppers som visas är en inspelning va jag har förstått som kör igenom en växel, så kvaliten är inte på topp. alltid visat choppers när jag varit in i butiker iaf  .. min farsa har px80 och jag pz85.. på vanlig SD bild så sku jag säga rätt dött kött men på dvd, hd mm så är pz80/85 bättre på svärta och färg enligt mina ögon.
Postad 30 August 2008 - 02:42
Peter33
-
Peter33
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Har nu beställt en 42" PZ85 från Dustin home.  Kan knappt vänta på att den ska komma.
Vad jag förstått så har man en inkörningsperiod på ca 200 timmar då man ska vara extra försiktig för att tv'n under den tiden lättare kan få inbränningar etc. Vad kör man lämpligast för material under den tiden som kan stå och gå utan risker för inbränningar? Finns det ngn inbyggd funktion i PZ85 för detta, kör man myrornas krig, vanliga kanaler med dämpade inställningar eller finns det ngt annat material som är bra att använda?
Vad kör man lämpligast för material för att "tvätta bort" ev ghosting?
Vad är lättaste sättet att kontrollera om det finns några döda, lysande pixlar eller liknande? Kanske pausa en helvit respektive helsvart bild och kolla igenom hela bilden. Kanske i och för sig inte ska kolla för noga (det man inte känner till lider man inte av), samtidigt kan det ju vara bra att upptäcka ev. brister innan ångertiden går ut.
Postad 30 August 2008 - 07:05
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Det viktigaste är att du sänker kontrasten i början och att du inte kör på dynamiskt läge.
är bara att använda tvn som vanligt sen
Postad 30 August 2008 - 16:42
Homy
-
Homy
-
Användare
-
-
126 inlägg
Har nu beställt en 42" PZ85 från Dustin home. Kan knappt vänta på att den ska komma.
Vad jag förstått så har man en inkörningsperiod på ca 200 timmar då man ska vara extra försiktig för att tv'n under den tiden lättare kan få inbränningar etc. Vad kör man lämpligast för material under den tiden som kan stå och gå utan risker för inbränningar?
Det räcker med 100 tim. Jag körde i Bio-läget och alla inställningarna (skärpa.ljus,kontrast) i mitten. Man behöver inte vara extrem och sänka allt till minimum som en del verkar göra. Gjorde inget annat speciellt. Tittade på 4:3 med gråa kanter, 16:9 med och utan svarta balkar och Overscan På under perioden. Inte ett spår av ghosting/inbränning. Kör fortfarande Bio med ca 65% kontrast. Ökat skärpan ett steg och minskat ljuset lite grann. Inga konstigheter med SD-TV och interlacing som det står i testet. Köpte också PZ85 framför PX80 för bättre kvalitet på SD-TV. Svärtan är bra men når inte riktigt upp till min gamla CRT men efter Pioneer är det väl den närmaste man kan komma en CRT. Som det står i testet syns dock Posterizing-effekten när t.ex ljusa partiklar övergår till svart som vid explosioner eller en snabb solupp- eller nedgång. Då ser man att det inte är en riktig jämn toning. Köpte också en PZ80 till jobbet och måste säga att PZ85 har mycket bättre ljud trots att högtalarna har samma styrka. Jag har faktiskt nöjt mig än så länge med de inbyggda högtalarna men det skulle jag inte kunna göra med en PZ80. Enda problemet med ljudet är att högtalarna på PZ85 inte klarar av riktigt låga toner som t.ex starkt brum. Då skär sig ljudet. Har ni också upptäckt den detaljen eller är det fel på mina högtalare?
Redigerat av Homy, 30 August 2008 - 16:43.
Postad 01 September 2008 - 22:07
json01
-
json01
-
Användare
-
-
119 inlägg
vad ska man göra om man har fosfor lag i bilden?
det blir grönt när bilden rör sig lite fortare o det är ljus bild ihop med mörk bild.
nåt som går att fixa till eller kan man reklamera den?
Postad 01 September 2008 - 23:01
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Liten fråga ang service menyn.
När man öppnar denna meny kommer man till ett fönster där alla FW versioner etc står.
Näst längst ner till höger står ju tiden. Jag undrar nu vad den siffran längst ner till höger står för dvs den under tiden tv:n varit på.
Bägga dessa ändras ju hela tiden beroende på hur länge tv:n varit på.
Någon som vet?
Postad 02 September 2008 - 07:46
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Liten fråga ang service menyn.
När man öppnar denna meny kommer man till ett fönster där alla FW versioner etc står. Näst längst ner till höger står ju tiden. Jag undrar nu vad den siffran längst ner till höger står för dvs den under tiden tv:n varit på. Bägga dessa ändras ju hela tiden beroende på hur länge tv:n varit på.
Någon som vet?
så här står det i service manualen. "Display of SOS History SOS History (Number of LED blinking) indication. From left side; Last SOS, before Last, three occurrence before, 2nd occurrence after shipment, 1st occurrence after shipment. This indication except 2nd and 1st occurrence after shipment will be cleared by [Self-check indication and forced to factory shipment setting]." inte riktigt en aning va det betyder men
Postad 02 September 2008 - 22:33
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej! Någon som vet om PZ85 är kompatibel med den nya 4:4:4 signalbehandlingen som nya blueray spelarna DMP-BD 35/55 stöder? PZ800 är det tydligen: " Panasonic's newly developed high-precision 4:4:4 signal technology also processes each pixel of the Blu-ray Disc™ video signal in the horizontal direction, to complement vertical direction processing. When viewed on a VIERA PZ800 Series TV, which features 4:4:4 signal compatibility, it recreates images with the original film quality to further enhance movie enjoyment. " Läs mer om tekniken här./Jonas
Postad 03 September 2008 - 10:27
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
så här står det i service manualen.
"Display of SOS History SOS History (Number of LED blinking) indication. From left side; Last SOS, before Last, three occurrence before, 2nd occurrence after shipment, 1st occurrence after shipment. This indication except 2nd and 1st occurrence after shipment will be cleared by [Self-check indication and forced to factory shipment setting]."
inte riktigt en aning va det betyder men 
Ingen anning här heller men då fick man i alla fall en hint om vad det kan vara Tack för att du tog dig tiden.
Redigerat av MGW, 03 September 2008 - 10:27.
Postad 03 September 2008 - 16:31
Ryo
-
Ryo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Sitter nu och väntar på min PZ85a. Blev till slut less på Elgigantens förhalande och begärde pengarna tillbaka (då har det gått över tre veckor). Dustinhome blev min räddning, och nu är äntligen TVn skickad!
Äntligen kan min PS3a som kom för en och en halv vecka sedan få visa vad den går för.
Update: Nu har det gått tre dagar och fortfarande inga pengar. Börjar bli duktigt less på Elgiganten nu. Urk. ######r om dom slarvat bort mina 15.000..
Redigerat av Ryo, 04 September 2008 - 11:16.
Postad 04 September 2008 - 08:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hade bestämt mig för att köpa en pz85, läste sedan ett test på www.hdtvtest.co.uk samt såg den i butik och blev osäker.
1) När jag såg den i butik såg svärtan grådaskig ut. Svärtan och skäpan såg mycket bättre ut på lcd modeller som samsung 656 och Sony W4000. Hade ej möjlighet att ändra inställningar samt ljusförhållandena var mycket dåliga (starka butikslampor) så man kan ju inte bara utgå från det, men har ej möjlighet att testa den under andra förhållanden. Men det gjorde mig ändå tveksam. Ni som har en pz85 hur upplever ni svärtan och skärpan?
När man undersöker svartnivån i ett ljust rum är det inte tv:ns minsta möjliga svartnivå (dvs hur mkt eller lite ljus panelen släpper ut då den egentligen ska visa "svart") ma undersöker utan det man undersöker är tv:ns förmåga att vara resistens mot ströljus som kommer från rummet (lampor, sol etc). LCD:ernma du såg är helt enkelt mkt mer immuna mot ströljus så det du såg är inget överraskande. 2) www.hdtvtest.co.uk skriver i sitt test av PZ85 att: "Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television"
Detta oroar mig då den främsta användningen kommer att vara att se på tv (film, serier och sport) via boxer eller satellit i standard definition. Detta sänds väl oftast interlaced och inte progressivt, vilket borde innebära att det är tveksamt om PZ85 är rätt val för mig, eller? Ni som har en pz85 vad är erfarenhet av att se på sdtv material med pz85? Blir bllden bra?
Vad hdtv-test säger är helt korrekt och den som säger att den inte har ovanstående problem vet helt enkelt inte vilka problem denne ska titta efter.  Vilket inte är så överraskande, jag tror folk är så vana vid att se interlace-fel (vanliga tv-sändningar, dvs inte film, lider av det hela tiden) att det aldrig ens slagit dem att det kan vara bättre. För det är så med film att förutsatt att korrekt filmbaserad deinterlace utförs så kan 576i omvandlas till "perfekt"("äkta") 576p utan förlust i upplösning och interlace-artefakter (gäller förövirgt även 1080i, som alltså kan bli "perfekt" 1080p). Panasonic har en väldigt bristande (ev ingen alls) filmbaserad deinterlacing (kallas inverse telecine) varför man vid i rörelser kommer tappa upplösning och drabbas av diverse interlace-fel som "jaggies", linjeflimmer och annat otyg. Hur mkt du stör dig på det är svårt att säga, personligen tycker jag det är dåligt att inte Panna jobbat på detta, jag klaga på det redan på PV60-tiden...  Det är väl som med allt annat, vet man hur bra det kan vara saknar man det, vet man det inte saknar man inte nått heller.  Är rätt säker på att en stor majoritet av jordens befolkning tillhör den sista kategorin.  En sak som jag dock inte gillar i hdtvtests ord ovan är "att lösningen är att mata tv:n progressivt". Well ja, men det förutsätter ju att digitalboxen, spelaren eller vad det nu kan vara man använder inte gör samma/liknande fel som tv:n - för annars har man ju bara flyttat ut felet från tv:n till prylen som står i tv-bänken.
Postad 06 September 2008 - 17:14
Ryo
-
Ryo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Fick äntligen min PZ85a igår efter veckor av strul..
Men ojojojoj vilken TV det är. Satt med frun, så det blev aldrig av att jag tittade någon längres stund på Blade Runer - Final Cut på PS3an utan det blev en hyrfilm i form av The Bucket List. Jag och frun kunde inte sluta ojja oss om hur sanslöst bra bild det är med 1080p på en sådan här plasma. Att se Jack Nickolsons porer har aldrig varit mer njutbart =).
Nu går man bara och väntar på att de första 100 timmarna ska passera, så man kan börja ställa in TVn ordentligt.
Postad 06 September 2008 - 17:23
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1554 inlägg
Himla mysigt lät det  ska sj inhandla pz800 men det är såå bra tv som folk säger då? Himla najs ju !!
Postad 08 September 2008 - 22:43
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Väntar på min PZ-800 i dagarna. En fråga ang "inkörning" av skärmen. Rekommenderar Panasonic det själva i medföljande manual, eller är det "allmänt vedertaget" bruk vid ny skärm?
Postad 08 September 2008 - 23:41
Homy
-
Homy
-
Användare
-
-
126 inlägg
Väntar på min PZ-800 i dagarna. En fråga ang "inkörning" av skärmen. Rekommenderar Panasonic det själva i medföljande manual, eller är det "allmänt vedertaget" bruk vid ny skärm? Break-in period
Postad 09 September 2008 - 01:39
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Break-in period
Tackar så mycket för den infon!! Försökte att hitta datum för när infon uppdaterades, men misslyckades med det. Man har ju hört att de tidigare skärmarna var mer känsliga för inbränningar, men att de senare har lyckats med att komma undan de problemen? Sedan att de rekommenderar att ställa in ljustyrka/kontrastnivå till 50%, vad har det med inbränning att göra? Jag tror att man kommer långt med att följa bruksanvisningarna till aktuell modell.
Postad 09 September 2008 - 05:31
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Tackar så mycket för den infon!!
Försökte att hitta datum för när infon uppdaterades, men misslyckades med det.
Man har ju hört att de tidigare skärmarna var mer känsliga för inbränningar, men att de senare har lyckats med att komma undan de problemen?
Sedan att de rekommenderar att ställa in ljustyrka/kontrastnivå till 50%, vad har det med inbränning att göra?
Jag tror att man kommer långt med att följa bruksanvisningarna till aktuell modell.
Ja dagens nya tv-apparater är mycket mindre känsliga för inbränningar Det är för hög kontrast som skapar ökad risk för inbränningar så att sänka kontrasten till 40-50% dom första 200 timmarna är ingen dum ide´
Postad 09 September 2008 - 10:29
Towie
-
Towie
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
EN fråga angående PZ85, jag haft en sedan april och är mycket nöjd men jag har inte hittat något sätt att få den att starta på HDMI3 som jag har comhemboxen på utan antingen startar jag den med på/av knappen på fjärrkontrollen och då startar den på tv1 (analogt) eller så startar jag de med någon av kanalknapparna och så startar den på den kanalen (analogt). Är det någon som vet något sätt att ändra på detta eller har något annat sätt att slå på tv:n på som löser detta?
//Towie
Postad 09 September 2008 - 11:17
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
EN fråga angående PZ85, jag haft en sedan april och är mycket nöjd men jag har inte hittat något sätt att få den att starta på HDMI3 som jag har comhemboxen på utan antingen startar jag den med på/av knappen på fjärrkontrollen och då startar den på tv1 (analogt) eller så startar jag de med någon av kanalknapparna och så startar den på den kanalen (analogt). Är det någon som vet något sätt att ändra på detta eller har något annat sätt att slå på tv:n på som löser detta?
//Towie
kan man inte starta den på "AV"-knappen?
Postad 09 September 2008 - 11:55
Garbis Sarafian
-
Garbis Sarafian
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej. ursäkta att jag stormar in i tråden så här.
Har en akut fråga:
Expert (endast de) säljer denna modell: Panasonic TH-D42PS81E
42" Full HD Plasma med riktigt skarp bild och naturtrogna färger.
"En Full HD Plasma för dig som ställer höga krav på bildkvalitet. Med funktioner som 100Hz och den senaste G11-panelen får du en vilsam bild med riktigt bra skärpa och detaljrikedom. Den höga kontrasten ger bilden en mycket bra svärta. 3 HDMI-ingångar samt dubbla scart gör att du enkelt kan ansluta alla typer av kringutrustning med hög kvalitet. Via SD-kortläsaren kan du visa dina digitala bilder direkt på skärmen."
Vad skiljer den i förhållande till PZ-80 och PZ-85
MVH:
Gabbe, Aneby
Redigerat av Garbis Sarafian, 09 September 2008 - 11:55.
Postad 09 September 2008 - 11:56
Towie
-
Towie
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
kan man inte starta den på "AV"-knappen?
Min TV startar inte om jag håller ner AV knappen
Postad 10 September 2008 - 06:49
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Min startar iaf alltid i TV-läge. Den minns inte var den var sist. Har en pz8e
Redigerat av sandos, 10 September 2008 - 06:50.
Postad 10 September 2008 - 06:59
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag är lite nyfiken på om någon med pz85 eller pz80 kan kolla på denna sida via PC/HDMI: http://www.lagom.nl/lcd-test/black.phpKan ni få 1-9 att bli grått till skillnad från svart? På min pz8e lyckas jag inte. Också intressant att detta var första gången jag såg brus på TVn. Dvs på typ rutan "10".
Postad 10 September 2008 - 09:39
Ryo
-
Ryo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej. ursäkta att jag stormar in i tråden så här. Har en akut fråga: Expert (endast de) säljer denna modell: Panasonic TH-D42PS81E 42" Full HD Plasma med riktigt skarp bild och naturtrogna färger.
"En Full HD Plasma för dig som ställer höga krav på bildkvalitet. Med funktioner som 100Hz och den senaste G11-panelen får du en vilsam bild med riktigt bra skärpa och detaljrikedom. Den höga kontrasten ger bilden en mycket bra svärta. 3 HDMI-ingångar samt dubbla scart gör att du enkelt kan ansluta alla typer av kringutrustning med hög kvalitet. Via SD-kortläsaren kan du visa dina digitala bilder direkt på skärmen."
Vad skiljer den i förhållande till PZ-80 och PZ-85
MVH:
Gabbe, Aneby
Jag mailade dem och fick svar att det var en PZ80. Det är deras egna interna namn på produkten såvitt jag förstod. Inte så smart kan tyckas.
Postad 10 September 2008 - 12:10
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Ja det är samma tv, det som skiljer är designen. Det är lite mer silverdetaljer på 81.
Postad 10 September 2008 - 12:12
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Jag mailade dem och fick svar att det var en PZ80. Det är deras egna interna namn på produkten såvitt jag förstod. Inte så smart kan tyckas.
Klart det är smart, då slipper de bry sig om prisgaranti mot någon annan butik.
Postad 10 September 2008 - 13:50
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Nån som har ett bra tips på ett väggfäste som till pz80? Hörde att man måste ha ett som bygger ut ganska mycket för att få plats med kablarna.
Postad 10 September 2008 - 18:18
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej alla!
Nu har jag äntligen slagit till på en 46PZ80 och är väldigt nöjd förutom en liten sak, eller förresten en väldigt stor sak för mig. När jag har kopplat in en HDMI kabel från datorn till HDMI 1 , så måste man starta tv'n före datorn , annars så tappar den bort alla kanalerna i den inbyggda boxer jäveln.Är det nån annan som har liknande problem med sin 46PZ80 ??????? . Jag har ringt till Panasonic supporten och dom rekommendera mig att byta till bättre kablar vilket jag har gjort nu , svindyra kablar men har kvar samma problem. Kan det finnas någon uppdatering till tv'n tro!!!!
Postad 10 September 2008 - 19:03
bereflod
-
bereflod
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hur är det med 7-dagars EPG (elektronisk program guide) på denna modellen, finns detl?
Jag hade en pz700 tidigare och saknade verkligen den funktionen.
Postad 10 September 2008 - 20:03
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hur är det med 7-dagars EPG (elektronisk program guide) på denna modellen, finns detl? Jag hade en pz700 tidigare och saknade verkligen den funktionen.
jo det finns , funkar väldigt bra.
Postad 10 September 2008 - 21:43
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hej alla! Nu har jag äntligen slagit till på en 46PZ80 och är väldigt nöjd förutom en liten sak, eller förresten en väldigt stor sak för mig. När jag har kopplat in en HDMI kabel från datorn till HDMI 1 , så måste man starta tv'n före datorn , annars så tappar den bort alla kanalerna i den inbyggda boxer jäveln.Är det nån annan som har liknande problem med sin 46PZ80 ??????? . Jag har ringt till Panasonic supporten och dom rekommendera mig att byta till bättre kablar vilket jag har gjort nu , svindyra kablar men har kvar samma problem. Kan det finnas någon uppdatering till tv'n tro!!!!
Hej! Jag har inte haft det problemet, nångång har det varit så att jag måsta ha tvn på för att datorn skulle hitta nått att sända till..
Postad 10 September 2008 - 22:11
Towie
-
Towie
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej alla! Nu har jag äntligen slagit till på en 46PZ80 och är väldigt nöjd förutom en liten sak, eller förresten en väldigt stor sak för mig. När jag har kopplat in en HDMI kabel från datorn till HDMI 1 , så måste man starta tv'n före datorn , annars så tappar den bort alla kanalerna i den inbyggda boxer jäveln.Är det nån annan som har liknande problem med sin 46PZ80 ??????? . Jag har ringt till Panasonic supporten och dom rekommendera mig att byta till bättre kablar vilket jag har gjort nu , svindyra kablar men har kvar samma problem. Kan det finnas någon uppdatering till tv'n tro!!!!
Hade ett liknande problem (hittade inga tv-kanaler när pc:n var igång). Då kopplade tv:n till den andra dvi utgången på grafikkortet och problemet försvann  (Kör DVI till HDMI konverter på utgången). Lycka till!
Postad 11 September 2008 - 11:51
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hade ett liknande problem (hittade inga tv-kanaler när pc:n var igång). Då kopplade tv:n till den andra dvi utgången på grafikkortet och problemet försvann (Kör DVI till HDMI konverter på utgången).
Lycka till!
Hej! Jag använder en DVI-HDMI omvandlare med , men jag har bara en DVI utgång på mitt grafikkort, Asus EN6800 GeForce 6800 256MB PCI-E PCI Express, Tv-Out-DVI-I. Har talat med Panasonic idag igen , men dom säger bara att det är problem med alla deras skärmar och DVI medans HDMI ska fungera enligt honom. Vad använder du för grafikkort ?
Postad 11 September 2008 - 13:57
Towie
-
Towie
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej! Jag använder en DVI-HDMI omvandlare med , men jag har bara en DVI utgång på mitt grafikkort, Asus EN6800 GeForce 6800 256MB PCI-E PCI Express, Tv-Out-DVI-I.
Har talat med Panasonic idag igen , men dom säger bara att det är problem med alla deras skärmar och DVI medans HDMI ska fungera enligt honom.
Vad använder du för grafikkort ?
Jag har ett Nvidia Geforce GT6800 256MB, kommer inte ihåg vilket märke men kollar det ikväll o redigerar in det. edit: Glömde kolla det igår, får försöka komma ihåg det ikväll så lägger jag in det som en ny post. /Towie
Redigerat av Towie, 12 September 2008 - 09:56.
Postad 12 September 2008 - 08:51
tomkal
-
tomkal
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Köpte en TH-46PZ80 igår, men får inte till pixelmappat via HDMI (har testat i HDMI1).
Läst nåt om overscan inställningen, men får inte www.pixelmappat.nu att ge korrekta linjer.
Kan nån bekräfta att den har pixelmappat eller ej är jag tacksam.
Köpt den på Expert Stormarknad på öppet köp.
Postad 12 September 2008 - 09:42
Unregisteredd8aaa902
-
Unregisteredd8aaa902
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej! Har en 42PZ80 men precis samma problem som dig. Den tappar bort alla kanaler om man inte slår på tvn först och man kan inte söka in några kanaler förns datorn är avslagen. Ringde panasonic dem sade att dem kände till problemet men hade ingen lösning, avvakta tyckte dem att man skulle göra. Ringde expert och fick en ny tv hemskickad. Den kom igår och har samma fel! börjar bli grymt less på detta... skall ringa dem idag igen.
Postad 12 September 2008 - 10:01
tomkal
-
tomkal
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
"Köpte en TH-46PZ80 igår, men får inte till pixelmappat via HDMI (har testat i HDMI1).
Läst nåt om overscan inställningen, men får inte www.pixelmappat.nu att ge korrekta linjer.
Kan nån bekräfta att den har pixelmappat eller ej är jag tacksam.
Köpt den på Expert Stormarknad på öppet köp.
"
-> Jag pratade just med svenska supporten Panasonic, de kunde inte bekräfta att den klarade pixelmappat,
de kunde kolla med Taiwan sa han, men kunde ta år innan man fick svar. Han var ärlig o höll med om att de
hade en trög organisation och att det var ett minus för dem som leverantör. Surt, trodde dem var "rejäla".
Så min fråga återstår, har nån fått till det med pixelmappat.nu ?
Postad 12 September 2008 - 11:18
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Funkar fint med th-46pz8e iaf och den är väl rätt lik. Man slår av overscan och sätter aspect till 16:9 bara.
Postad 12 September 2008 - 12:15
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
"The optimum viewing distance from the screen is 6.5 feet". Är inte 6,5 feet ungefär 2 meter? Låter lite nära för mig. Hmm.. http://www2.panasoni..._PRD_CNT_007863
Postad 12 September 2008 - 18:25
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jippi ,,,, Jag kopplade in min gamla externa Boxer med scart kabel och testade att köra med DVI-HDMI konverterare till HDMI1 ifrån datorn. Gissa vad som händer , min externa boxer slås ut på samma sätt som den interna boxern i tv'n gjorde + att alla mina HDMI utgångar pajade helt och hållet. Det är bara och bryta ihop och komma igen eller ...... Pratade med Expert precis och dom har lagt undan en ny åt mig tills i morgon , sen har jag beställt ett nytt grafik kort med HDMI ut som kommer på Tisdag el Onsdag. Kommer det inte att funka efter dom åtgärderna då kommer jag att bomb hota Panasonic och sedan spränga tv jäveln åt ****...
Postad 13 September 2008 - 09:14
Unregisteredae92d3c5
-
Unregisteredae92d3c5
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick hem en TH-46PZ85E nu i dagarna och har två frågor:
1. Kan man se någonstans hur många timmar som tv'n varit igång? Typ någon service-meny eller liknande?
2. Kan man byta namn på sakerna i AV-menyn, typ HDMI1, HDMI2 etc. Skulle vilja döpa om dom till t.ex. "Canal Digital" eller "Blu-Ray". Enligt manualen på nätet ska det gå, men jag fattar inte hur.
Postad 13 September 2008 - 09:24
Homy
-
Homy
-
Användare
-
-
126 inlägg
Fick hem en TH-46PZ85E nu i dagarna och har två frågor:
1. Kan man se någonstans hur många timmar som tv'n varit igång? Typ någon service-meny eller liknande?
Håll inne knappen "kanal ner" på teven och tryck 3 ggr snabbt på fjärren. Vänta ett par sekunder tills menyn dyker upp. Nere till höger har du timantalet. Tryck exit och rör inte någon annan inställning om du inte vet vad du gör.
Postad 13 September 2008 - 18:18
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
så.. nu har man varit på Expert och hämta en PZ80 , fast det vart en 50 tummare ist då dom inte hade nån mera 46:a på lagret , jag kommer inte att ens försöka koppla någonting till denna tv förrens jag har fått hem mitt nya grafikkort med HDMI ut på. Kan bara säga att Expert har skött sig mkt bra i detta ärende , dom har prutat på nya tv'n och gett mig presentkort och beklagat sig sååå mkt .. tummen upp Expert !!! .... Vad kan man säga om 50 tummaren då , jo det är precis lika bra bild på denna som på 46:an. Jag är väldigt nöjd med bilden på vanliga Boxer kanalerna , DVD ser bra ut med fast jag har bara en gammal spelare som skickar 576i.
Och nu kära vänner på detta fantastika forum , så ska jag kolla GP speedway och dricka riktigt många öl och beundra min nya 50PZ80.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|