Kunde inte hålla mig och köpte en 46" på plats. ######r vilken BILD!!!!!!!!! Ingen clouding alls vad jag kan se.
Hade en bakprojektions innan, Sony KDF50A11 och det är ju en stor skillnad
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
112 relaterade trådar
Postad 19 September 2009 - 17:04
Gick till mediamarket i malmö, såg att de hade 7050 för 19600kr och 30 avbetalningar utan avgifter och allt det där.
Kunde inte hålla mig och köpte en 46" på plats. ######r vilken BILD!!!!!!!!! Ingen clouding alls vad jag kan se. Hade en bakprojektions innan, Sony KDF50A11 och det är ju en stor skillnad Postad 19 September 2009 - 19:44
Igår så köpte jag allt,
¤ Samsung LE40B658 ¤ Väggfäste ¤ VGA-sladd ¤ HDMI allt gick på runt 11.000kr tven fick jag på ett underbart pris på 10.300kr Postad 20 September 2009 - 01:36
Själv så har man beställ följande:
Deltaco Väggfäste LCD/Plasma 30-63" Max 75kg Tiltbar - 1 st á 395 kr Deltaco HDMI-Kabel 19-Pin 3m v1.3 (ha - ha) - 1 st á 135 kr Samsung 46" LCD-TV LE46B650 (Full HD) - 1 st á 11295 kr Till det underbara priset av: 11825 kr Det tycker jag är ett rätt bra pris, hoppas bara tv:n håller lääääänge också Postad 21 September 2009 - 19:46
Hej på er
klarar den inbyggda mediaspelarn i samsung 7070 att köra iso img från stick alt extern hd jag har testat med hd film och det verkar funka Postad 22 September 2009 - 08:39
Är det vanligt med lite clouding på LE40B65x? Jag funderar på att lämna in den , och då kanske jag får en ny. Men det kanske är svårt att undkomma lite clouding på dessa skärmar?
När man läst tester om både Sony o Samsung clouding problem (Backlight bleeding) så skall detta försvinna efter att ha TVn på med backlight o kontrast neddragna rejält samt att man använder kalibreringsskiva eller följer typ HDTEST.CO.UK inställningar för Samsung B650. Eller så har man bara tur eller otur..... Men man får testa ovan rekomendationer först! Postad 24 September 2009 - 19:48
Hej, nu har jag äntligen fått min LE46B650, leveransen var försenad. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Den har lite clouding, men det är inget jag stör mig på. Det är betydligt bättre än på min tre år gamla Philips 32".
Jag har upptäckt en intressant sak när det gäller energiförbrukningen. Bakgrundsljuset (eller backlight) har en väldigt stor inverkan på den. Jag gjorde ett enkelt test med en energimätare. Med bakgrundljuset på 0 drog den 70W. På 10 drog den hela 215W, väldigt stor skillnad. Men normalt använder man värden på 2-5, vilket ger en förbrukning på 95-130W. Det tycker jag är bra då min gamla 32-tummare drog 120W. Postad 24 September 2009 - 21:07
Tycker du har ett begåvat resonamang - bättre kvalitet till samma energiförbrukning: Klockrent. Bättre är dock : Köp grön el från din leverantör så kan du öka din elförbrukning med gott samvete Postad 24 September 2009 - 21:52
Införskaffade mig en LE55B655 på mediamarkt i veckan.
Måste säga att jag är väldigt nöjd med den, 55" är helt underbart, och bilden är suverän. Har inte sett någon clouding på den alls faktiskt + att den är helt knäpptyst, inte minsta brum, brus eller tjutande. Vet inte om dessa modeller har haft problem med sådant, men min gamla 40M86:a hade ett svagt brummande ljud, inget som störde egentligen, men var man framme vid tvn så hördes det. Jag har en fråga dock, skruv-hålen på baksidan för att fästa upp den på väggen, är det någon som vet vad det är för skruvar som behövs? I manualen nämns vissa skruvar för 19-32" modellar, och andra för 32-40" men inget om det är samma skruvar till 55"-aren? Just nu har jag den stående på stativet på tv-bänken, vet ärligt inte om jag vågar skruva upp den idagsläget, bor i hyreslägenhet och jag vet inte riktigt hur solid väggen är bakom. Men för framtiden så. Postad 29 September 2009 - 17:03
tja är det någon som har lyckas få igång mkv filmer med dts ljud på samsung b655 modell i den inbyggda media spelaren. ``??
Postad 29 September 2009 - 17:24
jag pluggade in usb-sticka med en film -- 1080-trailer. fungerade perfekt. ljudet vet jag inte riktigt. Men det fungerade bra som bara den Postad 30 September 2009 - 17:12
Den klarar inte av att spela upp dts ljud som du måste converta dom , för att spela upp dom med den inbyggda mediaspelaren... Postad 30 September 2009 - 19:13
En sak jag funderar på är kanallistorna. Jag har gratiskanalerna, som är digitala, och så har jag analoga kanaler som ingår i hyran i lägenheten. Så jag undrar, när jag bläddrar mellan kanalerna går dom först igenom de analoga och därefter de digitala, så jag kan inte sortera så 1an ligger på kanal 1, 3an på kanal 3, 5an på kanal 5 och 6 på kanal 6 osv hela tiden, är jag i det digitala på tex 6an och vill gå till 3an, då kan jag inte trycka på 3an för då går den till digitala 3an, som är kodad, så jag måste bläddra ner på analoga för att kunna välja 3an, nån som har en lösning?
Postad 01 October 2009 - 12:23
Tyvärr är det här lång ifrån det enda problemet med Samsung 2009 TV när det gäller digital TV (vad jag förstår gäller det alla modeller). Följande problem har jag identifierat: o I den digitala delen kan man inte sortera kanaler. o Ännu värre är att du inte kan ta bort kanaler från TV Guiden. Dina favoriter du skapat har ingen funktion i TV guiden - den visar ALLT. Faktiskt är det så illa att kanaler du RADERAT visas i TV tablån. Jag förstår ärligt talat inte hur de tänkt där. Varför skulle jag vilja se vad det är på TV på 15-20 kanaler som jag inte kan se (krypterade)? Min gamla Samsung TV (32" M86) kunde både sortera och radera kanaler. Den nya 58" PS855 kan det inte. Postad 03 October 2009 - 14:17
En kanske udda fråga till er som äger LE-40B650.
Hur behandlar denna tv 4:3 bild om man vill sträcka ut den till helskärm. SONY är duktig på det - men jag har ledsnat på SONY-apparater av olika skäl - tänkte ge till Samsung en chans men det är också viktigt att behandling / zoomfunktion av 4:3 till helskärm ser så naturlig som möjligt (ansikten får ej se utsträckta ut, ej "bågeeffekt" när kameran eller textremsan rör sig sidleds). Med andra ord, då jag har massa gamla grejer / inspelningar vill jag helst kolla dem i helskärmsläge istället för att ha sådana där 2 vertikala remsor när man kollar i äkta 4:3-läge. Vänligen beskriv utförligt hur ni upplever behandlingen av 4:3 på er tv. Om jag inte misstar mig ska denna SAMSUNG ha något som heter Zoom Bred. Är den bra? En annan fråga (kanske evig fråga) - hur mycket ni upplever surr från er tvens nätdel. Ta en tyst kväll med låg tvvolym som scenario. En av SONY apparater som jag testat, trots sin i övrigt höga kompetens, är hemsk på surrfronten! Tack på förhand! Redigerat av MheAd, 03 October 2009 - 14:19. Postad 05 October 2009 - 14:10
Nu har jag köpt en Samsung PS50B650 för den nätta summan av: 12995 kr
http://www.webhallen...d.php?id=100075 Återkommer med betyg. Postad 05 October 2009 - 21:02
Köpte mig en 40"B755 på MM för 2 veckor sedan. Fick ersätta min gamla tjocka Sony 29" med 100Hz. Har bara anologa kanaler från com hem. Okej bild från soffan. Men stänger av 200HZ när jag kollar film. Annars ser det ut som man har filmat med sin handkamera. Mycket tråkigt. Film känslan är som totoalt bortblåst. Gällde även när jag kör film från datorn genom HDMI-kabeln & DVDn.
Någon som har några bra tips om detta? Sedan några andra tips på bildinställningar hade suttit fint. Får se o jag kopplar in nätverksstödet för att köra Media spelaren i TV eller om jag fortsätter med HDMI-kabel från datorn. Min datorskärm är 4:3 så fick testa några alternativ innan jag hittatde någon som funkade mellan skärmarna. Har ett Radeon 4770 kort. Postad 06 October 2009 - 07:05 Jag har en LE46B650 och den låter nästan ingenting. Man hör ett svagt surr om man lägger örat mot TV:n. Postad 06 October 2009 - 11:51
Jag har en fråga, DustinHome (säker andra också) kampanjar ut bla. Samsung LCD. Jag köpte en 46B554 och min fråga är nu, hur fungerar era apparater med Boxer? Mina kanaler sparas automatiskt i alfabetisk ordning, dvs, 1:an 2:an 3:an osv inte ligger på rätt kanalplats, är detta något som är generellt för apparater som är importerade? Finns det i så fall något att göra åt det, förutom att manuellt lägga om kanalerna?
Postad 07 October 2009 - 14:18 Hahaha! Fan också, jag som alltid sitter med örat mot tv:n när jag använder den. Postad 07 October 2009 - 20:14
Tack då dår ja ta och göra det. Har du något förslag på program för detta? som går fort. Postad 10 October 2009 - 14:44 Någon har sagt att PopCorn MKV AudioConverter är bra: http://www.videohelp..._AudioConverter Har dock inte testat programmet själv. Hur fort det går beror nog på din hårdvara. Postad 11 October 2009 - 11:26
Är du säker? Jag kan ju inte kolla upp det själv, då jag inte har teven än, men det du skrev fick mig fundera lite och jag tankade hem apparatens manual i PDF format. På sidan 13 (engelska) står det något om en viss funktion som heter 'Edit Channel Number (digital channels only)', som tydligen ska visas när man trycker på 'Tools'. Är inte det som används till att tilldela de olika kanalerna önskat nummerplats? Det nämns även "Sort Channels", vilket, helt riktigt, endast avser analoga kanaler, men du kanske borde läsa i manualen om det här med Edit Channel Number-kring digitala kanalerna och återkomma med resultatet. Är nyfiken själv. Redigerat av MheAd, 11 October 2009 - 11:31. Postad 11 October 2009 - 15:37
Min LE46B655 har grafikbuggar när jag spelar NHL10. Man ser det enklast på blålinjen vilken får artefakter när man åker upp och ned på isen. Man kan även se det i menysystemet om man blädrar fort att det blir lite fel med färgerna i kanten på de fyrkantiga rutorna. Detta händer inte om jag provar Xboxen på en gammal sony-lcd. Jag har även "Game mode" på givetvis.
Är det några andra som märkt detta eller är det fel på panelen? Redigerat av Carolus Rex, 11 October 2009 - 15:38. Postad 11 October 2009 - 17:34
jag har LE40B658. - Provat NHL10 demo på ps3. inga problem inte heller FIFA10. En fråga, hur ställer man in game mode? - vet att det finns, men hittar ingenstans... Postad 12 October 2009 - 18:05
Den funktionen är för att söka efter kanalplats (motsvarande S-kanaler i den analoga världen). Jag har redan pratat med Samsung Nordic ang detta och de bekräftade att man inte kan sortera kanaler och inte heller ta bort de man inte vill se. Det är likadant på polarens 7070, så det gäller nog alla Samsung av årets modell. Postad 12 October 2009 - 18:25
Det var verkligen tråkigt. Finns det någon LCD där ute som inte har något fel liksom? Det är inte så att de fallit i pris - alla nya modeller håller sig ju strax över 10 papp o ändå har de vissa "defekter"; är det inte bleeding så är det surr, är det inte det så är det flummiga grejer i inställningar för kanaler... Jag trodde 650-an skulle bli min nya bäbis men nu är jag rejält skeptisk. Får väl fortsätta kolla på film från min 20-tums Syncmaster eller något... Postad 12 October 2009 - 18:50
Dum fråga....
hur får man fram texttven? - har en le40b658, gissar på att alla b65*-modeller har samma kontroll. hur gör man? Postad 13 October 2009 - 08:25
Alla teknikprylar har nått fel med nått som någon inte är nöjd över. Helt omöjligt att hitta en teknikpryl som är perfekt. Det är att väga dom bra sakerna mot dom dåliga. Postad 13 October 2009 - 11:02
Har själv köpt en B656 och jag upplever inga "defekter". MEN, där läcker en del bakgrundsljus om man har backlight högt inställt, ca 7-10, det går inte att komma ifrån på en LCD med "vanlig" bakgrundsbelysning. Ska i kväll testa HDtvtest inställningar och ge det en vecka eller så. Då ska backbleedingen vara betydligt mindre. När det gäller svärtan så ger en kunnig kompis, Ceril här på forumet, B656 ett gott betyg och han är ändå lagd lite åt plasma-hållet...! Postad 13 October 2009 - 14:26
Fallmans: Angående Text TV så läs manualen sidan 73-74, där står allt om Text TV funktionen!
Postad 13 October 2009 - 14:59
stod på s.75 för mig, men iafall.. läst nu, fyfan - lyckas inte. Behöver hjälp av en expert som kommer hit och visar Postad 13 October 2009 - 21:49
Fallmans, vad är problemet? hittar du inte knappen eller funkar det inte? du kanske har en digitalbox med texttv i den och måste använda den kontrollen? Som när vi hade telia digitaltv, var tvugna att använda boxdosan för att kika texttv.
Jag har också en fundering, vilket väggfäste kan ni rekommendera för min 46" B655? Postad 13 October 2009 - 22:17
vet inte hur man hittar textentven, enkel fråga för de som vet. har analoga-kanaler(ingen digitalbox) Postad 14 October 2009 - 00:29
Du vet, det är inte farligt att testa knappar.. det är 4e knappen nerifrån, i den vänstra raden av knappar, knappen heter TTX/MIX, och du ser även en symbol för texttv vid den knappen. Lycka till Postad 14 October 2009 - 15:42
haha jag hittade den igårkväll.. inte tänkt på dem tidigare Postad 17 October 2009 - 12:16
Någon som vet om Samsung kommer lägga till DTS stöd i deras Media Play? Och går det i så fall uppdatera med en uppdatering i mjukvaran?
Och problemet med Digital-Tv kanalerna med sortering & kanallista detta borde också gå lösa med en uppdatering från Samsung eller? Postad 18 October 2009 - 06:42
Räkna inte med några uppdateringar som inte är absolut nödvändiga nu. Dagens samsung modeller är alla ett halvår gamla och utvecklingen är säkert avstannad för länge sedan. Så antydde i alla fall Samsungs representant som jag pratade med. Men för all del, ring och klaga hos Samsung support. Om alla gör det så kanske de fixar det trots allt. Postad 22 October 2009 - 08:29
Men det betyder väl ändå att man manuellt kan slå på programplats, säg 3, och sedan knappa in kanalens frekvens till TV3 och lagra den där?
Postad 22 October 2009 - 15:26
De håller redan på med en stor uppdatering till US om den inte har redan kommit. Så nej det har inte avstannat än. Och eftersom denna samsung tvn har "widgets" så är det något de behöver uppdatera också. Vi kommer se fler uppdateringar framöver. Att prata med representater är som att prata med en random människa på stan. Du vet säkert mer om tvn än de själva gör Redigerat av badboy_12345, 22 October 2009 - 15:27. Postad 22 October 2009 - 17:11 Tjena! Kollar man på här http://www.samsung.c..._sub_class_cd=P så har de lagt ut en uppdatering redan den Oct 14, 2009. Får hoppas att det snart kommer en till oss oxå med en hel del godsaker i innehållet Kollade man på innehållet på den uppdateringen så fanns detta. 1. Firmware Version : Version 1013.0 2. Firmware History a. This Firmware will support some strange resolution or Codec. . Resolution : DTV 320 x 240 . Codec : MPEG2 - TS (on Media Play) b. Samsung launches new widgets for Internet@TV . Blockbuster on Demand, Rally Cast, Ebay, and many more. To get more information, visit ''News & Alerts'' on www.samsung.com c. Add some menu on Media Play . ''Repeat'' Menu (on Media Play) d. This Firmware will correct the following phenomenons some units may experience. . When viewing 1080i formatted signals through the Component Input, the picture is intermittently jumping up and down. . Intermittent No Sound on 1080p when connecting with some Unit through HDMI. . When viewing 720p or 1080i formatted signals through the Component Input, the picture is intermittently flickering. . When viewing some resolution(720 x 1440i) signals with Set-Top Box, ''Not Supported Message'' may appear on the screen. Verkar inte finnas något med Dts uppdatering för mediaspelaren. Redigerat av Unregistereddab41093, 22 October 2009 - 17:09. Postad 22 October 2009 - 17:28
Yeap den jag menar. Nice att det är ute för dom. Kommer säkert ut en till EU snart Min sambo hoppas på en facebook widget snart hehe Redigerat av badboy_12345, 22 October 2009 - 17:28. Postad 22 October 2009 - 17:31 Tjena! Ja det verkar vara en del nya widgets. Men Dts ljud verkar utebli. Postad 22 October 2009 - 19:17
kanske i nästa uppdatering? Postad 23 October 2009 - 19:18
Hur är svärtan på de nyare ex B535 om man jämför med ex A656 och gamla m86/87 som jag tyckte var helt ok svärta på? Skillnaderna mellan 6-7 och 8-serien är bara designen eller? Har alla nya tvs från 2009 från Samsung (LCD) mediaspelare inbyggt?
Redigerat av twebbas, 23 October 2009 - 19:58. Postad 23 October 2009 - 20:43
Svärtan som jag sett de i B5xx är inte kanon, men vet inte om det berodde på ägarens andra komponenter, det var iaf "svarta rutor" lite här och där. A656 kikade jag mycket på förut och tyckte den va nice, mer nice än 5serien iaf. Skillnaden på de olika serierna: 6 och 7serien är precis samma tv, förutom att 7serien har 200hz, vilket många anser var en misslyckad uppdatering, och jag har sett det, det är inte värt de extra slantarna. 8serien är en ledtv, så de är väl samsungs nya flaggskepp nu. Mediaspelare ingår i 6serien och uppåt. 5serien har inte mediaspelaren, men 6,7 och 8 har. Postad 24 October 2009 - 14:23
Köpte idag en 50PSB655 plasma som jag får nästa vecka, men blev lite osäker på själva mediaspelarbiten. Vad för format klarar den av? Är väl samma för alla dessa modeller som har denna funktion el? Så .MKV med subs borde funka fint väl?
Edit. Läste precis i online-manualen att man bara stödjer fat16/32.. så då kan man ju glömma .mkv över 4gb i teorin. Eller hur funkar det för Er som har Samsungs TV-mediaspelare. Kan ngn utav Er lira NTFS fast det inte står så i manualen eller liknande. Hoppades nämligen att jag skulle kunna skippa en mediaspelare och köra rätt i tvn istället. Redigerat av twebbas, 24 October 2009 - 23:48. Postad 25 October 2009 - 07:32
Min LE40B655 sväljer dock NTFS med hull och hår!
Även min Blu-ray BDP-3600 gör det efter senaste firmware-uppdateringen, före den uppdateringen vägrade BDP-3600 att hitta min 500 GB WD USB-disk. Så med senaste firmwaren bör det väl fungera till även till din plasma?! Men du är säker på att tv:n heter "50PSB655" och inte "PS50B655" Annars hittar du filer här http://www.samsung.c...chWord=PS50B655 // Tony Postad 25 October 2009 - 10:14 Hehe. Klart den heter PS i början. Låter helt underbart att det fungerar. Tack för hjälpen!! Postad 25 October 2009 - 22:16
twebbas:
Jag har testat mkv 1080p på ca 10GB från USB-sticka och det funkar, däremot klarar inte spelaren DTS. Cinema smooth är en funktion tv:n har som enbart funkar via HDMI och 24fps. Din tv har fina kalibreringsmöjligheter så du bör lägga lite tid på det för bra färger och svärta. Redigerat av Chippe, 25 October 2009 - 22:18. Postad 26 October 2009 - 00:01 Ok. =) Angående DTS, ar det att Tvn inte klarar att att hantera DTS-ljudet så det blir så att säga inget ljud i tvn, eller kan man inte ens skicka ljudet vidare via någon ljudutgång på tvn och sedan plocka ut det via en reciever? Valde faktiskt mellan denna tv, Panasonics modeller, Samsungs LED skärmar och flaggskeppet Pioneer med sina otroligt bra plasmor. Blev ngt mitt emellan. Men tror ändå jag kommer bli nöjd när tvn väl kommer. Har man varit tvungen att ha LGs PG6000 i över ett år är man inte så kräsen. Kommer nog precis som du tipsar lägga lite tid på att få till bilden. Har några kalibreringsskivor att testa med. Är det förresten ingen som köpt en PS50B655 som vill lägga upp lite bilder här på forumet så vi andra kan se. Jag kommer lägga upp bilder så fort jag kan. Redigerat av twebbas, 26 October 2009 - 00:11. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |