Samsung PS-50B855 eller Panasonic TX-P50V10E
86 svar till detta ämne
Postad 26 November 2009 - 19:40
paust010
-
paust010
-
Rookie
-
5 inlägg
Skönt att man kan lita på Samsungs support!
Precis den information jag inte behövde, blir att väga in pannan igen.....
När man efter mycket om och men kommit till ett beslut blir det att köra proceduren ett varv till.
haha, har idag pratat med två stycken på samsungs support. de hörde genom telefonen att felet var ett elektronikfel och vill inte hämta tv'en till service eftersom den är så ny utan vill istället att jag tar den tillbaka till media markt som i sin tur doa'r den (defect on arrival). låter kanske inte så illa, men det är ingen brödrost man tar under armen direkt, utan jag får hyra ett släp och konka iväg med den eftersom den inte får ligga i bilen. Lägger man till att jag redan varit fram och tillbaka till media markt (som förövrigt varit oerhört proffsiga och bra!) med 3 defekta 46"LED skärmar (1. bleeding, 2. bleeding, och tredje stängde av sig efter 5 min och vägrade sedan starta) senaste 3 veckorna kanske de förstår att jag är så sjuukt trött på samsung nu. vill därför utfärda ett stort fett varningstecken för samsungs top-of-the line produkt! vad skall man försöka köpa nu då? V10 kanske... /P
Postad 26 November 2009 - 20:02
grashoppan
-
grashoppan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nu har jag varit iväg och hjälpt föräldrarna in med sin Samsung PS50B855 och nu till den stora frågan, Buzzade den????
... svar:
JA!
Dock var det bara jag som hörde det, men visst kunde man höra ett elektroniskt tjut, dock var deras hd-digitalbox ännu värre, men det hjälps inte med en så dyr tv.
Dock var både bilden på SD och HD riktigt fin, utan allt för mycket plock i menyerna. Ställde snabbt in bilden efter vad jag kom ihåg, dock syntes det att det skulle gå att få till färgerna och ev. svärtan bättre.
Men för att vara direkt ur box så var det riktigt riktigt bra. Kan säga att den också lätt är den snyggaste tv jag sett!!!
Postad 26 November 2009 - 21:48
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nu har jag varit iväg och hjälpt föräldrarna in med sin Samsung PS50B855 och nu till den stora frågan, Buzzade den????
... svar:
JA!
Dock var det bara jag som hörde det, men visst kunde man höra ett elektroniskt tjut, dock var deras hd-digitalbox ännu värre, men det hjälps inte med en så dyr tv. Dock var både bilden på SD och HD riktigt fin, utan allt för mycket plock i menyerna. Ställde snabbt in bilden efter vad jag kom ihåg, dock syntes det att det skulle gå att få till färgerna och ev. svärtan bättre. Men för att vara direkt ur box så var det riktigt riktigt bra. Kan säga att den också lätt är den snyggaste tv jag sett!!!
Finns det någon som har införskaffat sig ett exemplar utav 50B855 som inte låter buzzar? Detta börjar bli tröstlöst! Skulle vilja köpa ett icke buzzande exemplar, om dessa finns? När inte ens supporten har en aning börjar man undra.
Postad 26 November 2009 - 22:27
grashoppan
-
grashoppan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Mina föräldrar kommer nog inte ens att försöka göra något åt buzzingen, då de ju inte alls hör den. Själv kunde jag höra den vid vid låg ljudnivå, men då allt annat var kanon med tv:n skulle jag nog själv gärna ha en, men den är ca 3000-4000:- för dyr och lär väl knappast komma ner på drägliga nivåer inom kort.
Men det kan jag säga att den verkligen så riktigt bra ut.
Postad 27 November 2009 - 10:52
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
Hur sitter kontakterna på Panasonicens baksida?
Vill bara få klarhet om det stämmer att dessa sitter rakt bakåt?
Känns inte så 2009.....
Postad 24 December 2009 - 00:08
Unregisterede961f687
-
Unregisterede961f687
-
Användare
-
-
193 inlägg
Denna "debatt" verkar ha stannat av? Efter att ha testat en LCD/LED Samsung 46 och blivt missnöjd med bleeding-fenomen, har även jag bestämt mig för plasma. Väljer mellan de två alternativ som tråden handlar om, men... ingen som äger apparaterna verkar ju helt nöjda? Efter att ha läst högar med recensioner så verkar V10 vara ett bättre köp, men å andra sidan är det lite skralt md recensioner just på 855. Är mest orolig för buzzing, inte så mkt för bilden. Några som haft resp. apparat ett tag och har mer att förtälja?
Postad 24 December 2009 - 09:47
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Denna "debatt" verkar ha stannat av? Efter att ha testat en LCD/LED Samsung 46 och blivt missnöjd med bleeding-fenomen, har även jag bestämt mig för plasma. Väljer mellan de två alternativ som tråden handlar om, men... ingen som äger apparaterna verkar ju helt nöjda? Efter att ha läst högar med recensioner så verkar V10 vara ett bättre köp, men å andra sidan är det lite skralt md recensioner just på 855. Är mest orolig för buzzing, inte så mkt för bilden. Några som haft resp. apparat ett tag och har mer att förtälja?
Jag har själv kollat på ett antal 855:or nu och ingen av dem har lidit av buzzing. Jag trivs mer med bilden som 855'an levererar. Men det är ju en smaksak, vissa gillar äpplen och andra päron. Mitt tips är att åka och jämföra dem själv och välja den som passar dig bäst.
Postad 24 December 2009 - 10:03
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Kolla i butik på 855 efter buzzing ger ingenting.
Det är först i hemmiljö det blir jobbigt, jag lämnade tillbaka min efter några dagar pga att den orsakade svår huvudvärk.
Postad 24 December 2009 - 14:12
Unregisterede961f687
-
Unregisterede961f687
-
Användare
-
-
193 inlägg
Jag har själv kollat på ett antal 855:or nu och ingen av dem har lidit av buzzing. Jag trivs mer med bilden som 855'an levererar. Men det är ju en smaksak, vissa gillar äpplen och andra päron. Mitt tips är att åka och jämföra dem själv och välja den som passar dig bäst.
Ja jo, jag ska kolla dem mer i detalj i butik. Men låter bra att iaf någon hittat ex som inte har problem med buzzing. OCH att du är nöjd med bilden! Kolla i butik på 855 efter buzzing ger ingenting. Det är först i hemmiljö det blir jobbigt, jag lämnade tillbaka min efter några dagar pga att den orsakade svår huvudvärk.
Det låter ju inte alls bra... Jaja, jag ska ta och försöka lyssna i butik och se hur jag upplever det hela innan jag väljer. Vad tog du för TV istället för 855?
Postad 24 December 2009 - 14:23
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har en undran angående B855 och plasma överlag, men eftersom jag är lite sugen på en B855 så frågar jag om den.
När man spelar spel så finns det ju "bars" som indikerar liv och annat. Är det något som kan "bränna"fast , eller det här med bränningar i bilden (hur mkt man nu måste oroa sig för de nu för tiden) gäller det bara vid tex. skrivbordsbilder som ligger hela tiden?
Jag menar, kan Ettan på kanal ett uppe i högra hörnet bränna fast i bilden? Kan Lifebars på ett rollspel bränna fast??
skulle vilja ha lite respons på detta, då jag inte finner något svar på just det här...
annars så blir det nog en sådan här nu i mellandagarna....
om sambon gillar den...
På tal om att lämna tillbaka en tv. Om inget annat sägs så har man ALLTID tre års reklamationsrätt på produkter.... så att byta en tv är nog inte ngt problem om den pajjar efter ett år. Jag brukar byta jeans när de går sönder... spara kvitto bara
Postad 24 December 2009 - 16:18
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ja jo, jag ska kolla dem mer i detalj i butik. Men låter bra att iaf någon hittat ex som inte har problem med buzzing. OCH att du är nöjd med bilden!
Det låter ju inte alls bra... Jaja, jag ska ta och försöka lyssna i butik och se hur jag upplever det hela innan jag väljer. Vad tog du för TV istället för 855?
En UE55B7070 men idag skulle jag valt en panasonic V-serie plasma.
Postad 25 December 2009 - 00:07
KAMIKIRI
-
KAMIKIRI
-
Användare
-
-
101 inlägg
Om du ska ha den mestadels för att se film! Välj Panasonic tycker jag. För spelkonsol tror jag du får lite bättre bild med Samsung. (PS3 o 360).
Postad 25 December 2009 - 13:29
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Samsung, som är kända för att ha hög input-lag?
Postad 26 December 2009 - 15:58
Unregisterede961f687
-
Unregisterede961f687
-
Användare
-
-
193 inlägg
En UE55B7070 men idag skulle jag valt en panasonic V-serie plasma.
OK. Vad är det du främst ser för fördelar med V10 fjrt med 7070'n?
Postad 26 December 2009 - 16:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Rätt ovanligt med innbränningar som sitter i länge..
Oftast är en sån skärm plågad och eller haft fel inställningar under lång tid..
Däremot att man ser saker som ligger kvar en kort stund är rätt vanligt på vissa märken.tex LG
Men bästa vore ju om du fick svar av B855 ägare
Postad 26 December 2009 - 22:10
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Samsung, som är kända för att ha hög input-lag?
Är väll deras led serie som är sjukt dålig, samt billigare lcd serier. Deras plasma modeller har väll inte det problemet?
Postad 26 December 2009 - 23:01
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det är ju bildbehandlingen som orsakar input-lag och den är ganska lik mellan plasma och LCD på senaste årgången.
Postad 27 December 2009 - 09:33
Bogge
-
Bogge
-
Forumräv
-
-
802 inlägg
Panna TX-50V10E 30ms Samsung PS50B850 10ms input-lag enligt detta test
Postad 27 December 2009 - 10:28
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Panna TX-50V10E 30ms Samsung PS50B850 10ms
input-lag enligt detta test
Precis som jag kom ihåg med 50b855 då dvs...
Postad 27 December 2009 - 12:32
Unregisterede961f687
-
Unregisterede961f687
-
Användare
-
-
193 inlägg
Panasonic 42" och 50" skiljer sig åt i testet. Är det rimligt?
Postad 27 December 2009 - 14:48
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Men enligt samma test får ju Eu7070 70ms... och om vi nu ska vara helt ärliga, den här idén om att det är en sådan hiskelig skillnad på 0.03 eller 0.07 sekunder är ju trams. Jag vägrar tro att det är något som alls går att märka av. Då torde den mänskliga reaktionshastigheten vara av större vikt.... VIsst, efter en viss nivå om man spelar väldigt mkt tex så blir det ju intressant att dra till sig de fördelar somm an kan, men på vanlig svensson-nivå, kan det ju knappast spela någon roll. På samma sätt som min gitarr för 1200 kronor fyller mina behov precis lika bra som kompisens gitarr för 25000. det är ingen skillnad... eller är jag dum nu och naiv?
Postad 30 December 2009 - 19:21
Unregisterede961f687
-
Unregisterede961f687
-
Användare
-
-
193 inlägg
Beslutade mig för en P50V10E och skulle köpa den idag. Och den var slut. Panasonic tillverkar ej flera, finns ej att tillgå. Surt. Fick bli en P46G15E istället. Verkar också vara bra, men saknar bl a THX-läget. Blev å andra sidan några tusenlappar över att lägga på ny receiver!
Postad 06 January 2010 - 11:47
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
God aftonDå panasonicen inte längre gick att få tag i (släpper en ny modell i april), chansade jag med 855:an. Bilden på 855:an lämnar inget övrigt att önska, men fy fan vilket enerverande ljud den ger ifrån sig. Ljudet ligger verkligen och gnager på en jobbig frekvens. Till en början försökte jag ignorera detta missljud och intala mig själv att det endast var min infantila inställning och bakgrundsinformation av den "buzzing" som spökat på forumet, men till slut var det inte längre hållbart. Jag har lämnat tillbaka apparaten och har nu ställt om siktet på en projektor istället. Köp inte 855:an om ni är det minsta känsliga för missljud.
Postad 06 January 2010 - 12:41
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Sa ju det!
Postad 06 January 2010 - 14:01
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
10 ms är ju riktigt bra. Då hade jag fel om den här TVn, så bra. Nu är väl inte heller 30 ms någon katastrof, men sämre är det ju.
Postad 06 January 2010 - 17:07
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
God afton
Då panasonicen inte längre gick att få tag i (släpper en ny modell i april), chansade jag med 855:an. Bilden på 855:an lämnar inget övrigt att önska, men fy fan vilket enerverande ljud den ger ifrån sig. Ljudet ligger verkligen och gnager på en jobbig frekvens. Till en början försökte jag ignorera detta missljud och intala mig själv att det endast var min infantila inställning och bakgrundsinformation av den "buzzing" som spökat på forumet, men till slut var det inte längre hållbart. Jag har lämnat tillbaka apparaten och har nu ställt om siktet på en projektor istället.
Köp inte 855:an om ni är det minsta känsliga för missljud.
Vilket är synd, verkar vara ett lotteri att få en utan buzzing. Har sett ett antal olika b855 ute i butik nu. Både 50 & 58" och ingen av dessa har haft buzzing. Har verkligen försökt att lokalisera ljudet och känna av mysteriet. Detta är något som är riktigt synd på en sådan fin tv. Ska till thailand nu i jan till feb, men efter det så lär det bli en 50b855'a i fall det inte kommer något trevligare under Q1 i år....
Postad 07 January 2010 - 08:36
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
God afton
Då panasonicen inte längre gick att få tag i (släpper en ny modell i april), chansade jag med 855:an. Bilden på 855:an lämnar inget övrigt att önska, men fy fan vilket enerverande ljud den ger ifrån sig. Ljudet ligger verkligen och gnager på en jobbig frekvens. Till en början försökte jag ignorera detta missljud och intala mig själv att det endast var min infantila inställning och bakgrundsinformation av den "buzzing" som spökat på forumet, men till slut var det inte längre hållbart. Jag har lämnat tillbaka apparaten och har nu ställt om siktet på en projektor istället.
Köp inte 855:an om ni är det minsta känsliga för missljud.
Det lutar åt att jag väntar till sommaren/hösten ändå eftersom jag trivs bra med nuvarande, samt siktar på att flytta. Jag hoppas på nya Samsung och/eller lika smala Panasonic på CES som börjar idag. Till butikerna till våren, sedan rejäla prissänkningar till hösten/vintern 2010 likt de vi sett nu.
Postad 07 January 2010 - 13:11
_jonte
-
_jonte
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har läst i trådar på AVF att de nyare 850/855 inte ska ha problem med buzzing. Nån som vet mer om detta och kan bekräfta?
Postad 07 January 2010 - 20:36
Ninja7
-
Ninja7
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Köpte en 855 för två veckor sen, och jag tycker att den låter mer än vad som är acceptabelt.
Jag hade en serviceman från Samsung hemma idag som tittade på den, och han sa att mitt exemplar INTE lider av det s.k. buzzing-problemet, utan att den kanske bara lät lite mer än vad som är normalt. Han öppnade upp den och kollade om dom redan på fabriken hade gjort det som serviceteknikerna brukar göra när dom kommer ut till någon med surrande 855, och det hade dom tydligen gjort. Och hans råd var att jag antingen skulle gilla läget eller skicka tillbaka den.. Jag vet inte om jag skall acceptera detta utan tänker ringa till Samsung och fråga om det inte finns någonting mer man kan göra, för i övrigt så är det en riktigt bra TV enl. mig.
Är det någon som har en 855 eller liknande som dom fixat buzzingen på? Vet ni i så fall vad dom gjorde för att åtgärda problemet? Och blev TV:n näst intill tyst efteråt, eller låter den fortfarande mer än de flesta andra plasmor?
Postad 07 January 2010 - 22:14
_jonte
-
_jonte
-
Användare
-
-
114 inlägg
Låter drygt! Hade lämnat tillbaks den direkt... En TV för så mycket pengar borde man kunna ställa lite krav på.
Postad 16 January 2010 - 20:43
cosmos_nicke
-
cosmos_nicke
-
Rookie
-
4 inlägg
Packade nyss upp en Ps-50B855 som nu sitter på väggen , böt till denna efter 2st utbytta UE46 7070 med backlight bleed....
FAN VAD DET BUZZAR OM DEN !!!!!! : ( .
Har min senaste 7070 på stativ bredvid på samma signal, och ######r vad plasman spöar den i bild!
Bra mycke naturligare färger och lugn i bilden mot led: n.... Men..... kul att det alltid ska va nått som man ska störa sig på med Samsung, dom måste ju va helt lobotomerade som sitter bakom spakarna som godkänner och skickar ut sånt här skit till oss kunsumenter och som dessutom betalar en bra peng för skiten!!!
Kommer skicka tillbaka denna tv också!!!
Hade en 40 tums F86 Full hd 100hz innan min 7070 som jag va toknöjd med, inge bleeding alls å klockren bild, ska man kanske byta till traditionell lcd istället tex LE-46B755 ?????
Postad 29 January 2010 - 16:28
Eiki
-
Eiki
-
Rookie
-
8 inlägg
Har haft min 855 en månad nu (inköpt på Mediamarkt i Göteborg) och jag har inte hört någonting av buzzningen många klagar på. Om jag går fram och nästan lägger örat mot TVn kan man höra ett svagt och dovt surrande, men det är allt. Jag kan tänka mig att om jag höjde volymen (på TVn) och därigenom skapade mer vibrationer så skulle det skapa mer oljud (har ej testat, bara en tanke som sagt) men vem har hög volym med en platt-TV? Alla kör väl med hemmabio?
Nej, med tanke på bildkvaliten så borde ingen fundera över att inte köpa denna modell. Men det kan ju vara jag som haft tur...
Postad 03 February 2010 - 17:37
MacScott
-
MacScott
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har själv en LED-LCD ue46b8050 och funderade på att byta ut mot en 50b855 p.g.a. bakljusblödning, o.s.v. Igår var jag in hos Expert och lysnade på en 50b855 som hängde på väggen. Visst var det en buzzning när jag placerade örat en decimeter ifrån skärmen. Precis som den här tråden har lovat. Örat blev varm också :-) Kunde inte riktigt bestämma mig om ljudet skulle bli irriterande hemma, men efter en stunds lysnande tyckte jag att det kanske det blir??
En sak jag funderar över är att yngre människor har bättre högfrekventhörsel. Är man över 40 som jag så har man tappat en hel del högfrekventhörsel. Skulle vara intressant att veta om de som störs mest av ljudet är yngre?
Postad 03 February 2010 - 19:49
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag är 41 år och lider av lätt tinnitus.
Detta blev extremt jobbigt i kombination med 855:an och jag fick ont i huvudet efter en halvtimmas tv-tittande.
Postad 04 February 2010 - 12:42
husar
-
husar
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som vet vart man kan få tag i en Panasonic TX-P50V10E, jag vet att de är slut hos tillverkare, men finns det någon butik som har kvar Panasonic TX-P50V10E i lager?
Postad 06 February 2010 - 17:49
husar
-
husar
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag fick tag i en. Köpte förmodligen den sista Panasonic TX-P50V10E landet....mycket nöjd
Postad 19 August 2013 - 00:48
Metalmartin
-
Metalmartin
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Vad ligger värdet på en 50G10 idag ? har ett år kvar på garantin !Martin
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|