Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *

3109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PX80 (TV) 1 8,88 (16) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX80 (TV) 1 9,26 (174) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX80 (TV) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX8E (TV) 0 7,92 (11) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX8E (TV) 2 9,27 (50) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX81 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX81 (TV) 1 9 (6) Inga priser
61 relaterade trådar
Dags att byta ut Panasonic tx-50px8 (0 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
Panasonic TH-50PX8 (918 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera med gula lodräta linjer (7 inlägg) 12 år sedan
Panasonic TH-42PX80EA text-tv problem m. fjärrkontrollen (3 inlägg) 13 år sedan
Panasonic - HDMI - Fel spänning? (13 inlägg) 13 år sedan
Panasonic PX80 buzzing? (36 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TH-42PX80 panelfel (4 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig värdera TV, ska sälja till mamma... (20 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Panasonic 37PX80 (21 inlägg) 15 år sedan
Panasonic PX80 - pixelmappning? (16 inlägg) 15 år sedan
Vad är skillnaden mellan PanasonicTH-42PX80EA och Panasonic TH-42PX80E (6 inlägg) 15 år sedan
Swedx full HD CAMO 40" VS Viera 42" PX80 (17 inlägg) 15 år sedan
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H HDMI till TH-42PX80 (10 inlägg) 15 år sedan
Samsung 40A656 vs. Panasonic 42PX80 - Rösta! (58 inlägg) 16 år sedan
TH-42PZ8 vs TH-42PX80 (23 inlägg) 16 år sedan
Vilken 42" plasma från Panasonic passar mig? (7 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-PX8 (5 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Viera TH-42PX80 (15 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS-50A457 vs. Panasonic TH-50PX8 (62 inlägg) 16 år sedan
Köpa plasma/lcd (36 inlägg) 16 år sedan
PX8 bäst i prisklassen? enlighten me :) (12 inlägg) 16 år sedan
TV tips för förälder? (7 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-46PZ80 vs TH-50PX8 (14 inlägg) 16 år sedan
Söker sovrumstv 37-42" med minst samma bilkvalitet som Sony KDL-32V25 (4 inlägg) 16 år sedan
TH-50PX8‏ på väg ut? (6 inlägg) 16 år sedan
PX80 Energisparläge (6 inlägg) 16 år sedan
Tips på bra 26" - 40" tv (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken plasma för 10000? (33 inlägg) 16 år sedan
Ångest inför TV-köp, max 10k (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! (4 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild mellan Panasonic TH-42PX80 och Sony RDR GX3 (0 inlägg) 16 år sedan
Plasma/LCD som ska fungara bra med dator! Pris cirka 10k (8 inlägg) 16 år sedan
TH42-PX80 eller TH42-PZ8 (5 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-50PX8 vs Panasonic TH50Z80 (11 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-42PX80 vs Samsung LE-40A558 (1 inlägg) 16 år sedan
HTPC med Panasonic TH-50PX8E (0 inlägg) 16 år sedan
Några frågor om Panasonics plasmor (24 inlägg) 16 år sedan
Sony KDL-40U4000 vs. Panasonic TH-42PX80 (53 inlägg) 16 år sedan
Pannas dubbelskalning (6 inlägg) 16 år sedan
TH-42PX80 vs LG42PG6000 (78 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii på platt-tv (71 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH42PX80 + CA-modul (3 inlägg) 16 år sedan
Inköp av LCD/Plasma, råd och tips behövs (18 inlägg) 16 år sedan
En ny TV, enbart till TV-tittande. (40 inlägg) 16 år sedan
TV som datorskärm (6 inlägg) 16 år sedan
Läge att byta till platt-tv? (6 inlägg) 16 år sedan
PANASONIC Plasma 2008 (245 inlägg) 16 år sedan
TV! Blir galen! (18 inlägg) 16 år sedan
Panasonic PX80 vs Sony W3000 (30 inlägg) 16 år sedan
40-42" för 7000-9000kr, bästa bild för pengen? (20 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
Rekommendera en 40-42" åt mig (13 inlägg) 16 år sedan
Plasma-TV till "vanligt" tv-tittande. (18 inlägg) 16 år sedan
vilken tv passar för fotboll bäst´? (17 inlägg) 16 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 16 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 17 år sedan
hmm , djungeln! (12 inlägg) 17 år sedan

Postad 19 maj 2008 - 20:10

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tja. Funderat på LG 50PG6000?

Jag har inte sett den live än, men den spöar 50PX8 på pappret (optisk ut, USB, snyggare), och bara några hundra dyrare...

Jo, jag har allt kollat på den... men jag litar inte riktigt på LG. Har haft lite grejer till datorn som krånglat, brännare m,m.

Postad 19 maj 2008 - 21:22

Unregisteredb2b858c8
  • Unregisteredb2b858c8
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har nu kollat på tv:n i några timmar. Det jag kan säga är spontant, vilken bild! Valde själv innan mellan full hd lcd och plasma och kan bara säga att jag inte ångrar mig.
Svärtan är otroligt mycket bättre än min tidigare 32" lcd. Färgerna och djupet i bilden är magnifik!

Även vanlig analog-tv går att kolla på men digital är givetvis mycket bättre. Testade även att koppla in datorn, 1280x768@50Hz. Skalningen blir hyffsad, går att surfa osv men kör man mest en media front end så märker man inte av att det inte är helt skarpt.

PS3:an blir också mycket bra, har inte testat så många spel än dock.

Redigerat av Unregisteredb2b858c8, 19 maj 2008 - 21:22.

Postad 19 maj 2008 - 21:28

larzizi
  • larzizi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag står här i valet och kvalet om jag ska köpa denna tv, bilden är fantastiskt och priset är inte helt fel det heller. Problemet är att jag använder min PC som HTPC. Jag har skummat igenom tråden och inte hittat något ordentligt svar på hur den presterar med matning från ett grafikkort (8800GTS om det spelar någon roll).

Så frågan lyder väl helt enkelt om det är värt att köpa den här tvn om jag främst använder datorn för att mata den med signal, eller om jag bör kolla efter något med 1366*768/1920*1080?

Postad 19 maj 2008 - 21:48

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Då var en TH-42PX80 beställd! Bör väll dyka upp på onsdag eller nått :)

Postad 19 maj 2008 - 23:36

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Då var en TH-42PX80 beställd! Bör väll dyka upp på onsdag eller nått :)

Du slog alltså till!

Good for you my friend..!

Till vilket pris? Var?

Fan, ingen som äger en 42PX80 som bor i Örebro som man kan kolla på?

Är så harig för hackande panoreringar och pixlar runt rörande objekt =S

Postad 20 maj 2008 - 05:44

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Du slog alltså till!

Good for you my friend..!

Till vilket pris? Var?

Det blev på Elgiganten Onlinebutik för 10 298:-, då är frakten inräknad i priset.

Postad 20 maj 2008 - 07:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hej Allesammans!

Jag var i dag återigen och spanade på TV-apparater.

Denna gång fick Expert Stormarkand storfint besök.

Alla tvaparater matades med DigitalTv från Canaldigital.

Jag tog tag i remoten och blädrade lite mellan kanalerna.

Mest såg jag på NHL och sen DTM (Racing).

Gemensamt för de flesta apparaterna var att det var kraftiga pixlar runt spelarna och även runt bilarna. Är det detta som kallas "arifakter"?

Faktum var att 42PX80 var en av de Tv-aparater som presterade sämst... :S

Upplever ni som äger tvn detta problem?

Jag har svårt tänka mig att det var någon inställning som var avslagen... eller?

Det sjuka är att tvn som presterade bäst, eller tja... hade minst pixlar runt spelarna/bilen... Var PX7E :)

Faaackkk!

Nu blev det plöstsligt ännu värre att bestämma sig.

Pixlarna runt spelarna är komprimingsartefakter ja - dvs ett fel som härrör från materialet, inte tv:n. Ofta förstärks problemet pga dåliga inställningar.

Det enda du behöver veta är vad alldeles för få inser, att det är tämligen meningslöst att försöka avgöra bildprestanda i en stormarknad (eller 99% av alla butiker som säljer tv-apparater). Att fatta detaljerade beslut baserat på vad man ser i "vanliga" butiker är i regel att lura sig själv mer än nått annat.

Så vill du veta hur en tv presterar måste du söka upp en butik som kan dema på ett bra sätt (lycka till) eller lita på bra recensioner/vettiga användare

Redigerat av pacman, 20 maj 2008 - 07:20.

Postad 20 maj 2008 - 08:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej!

Otroligt bra med all fakta och tips om denna TV. Har i princip bestämt mig för att köpa den. Tänkte dock be om hjälp eftersom jag är helt nybörjare på TV och Hemmabiosystem.

Tror ni att TVn kommer att passa ihop med detta system?

Det som ska kopplas in:
TVn, en digitalbox från Comhem, dator med DVI/HDMI och en Playstation 2.

Tacksam för svar!

Det skulle nog fungera utmärkt, eftersom du har en extern digitalbox. Bara denna har digital ljudutgång, då TV'n inte har detta.

Postad 20 maj 2008 - 10:20

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Efter att ha jämfört och jämfört, både i butiker och hemma hos bekanta, har jag äntligen bestämt mig och slagit till på en PX80.

Jag måste säga att jag är imponerad. Speciellt över bilden från den inbyggda digitalmottagaren och hur bra det blev med komponent (576p) från min gamla Denon DVD-2200. Jag har varken sett ghostning eller "gröna fosforspår". Jag kör i Bio-läget, med kontrasten och skärpan höjd några snäpp. Det blir en naturlig och fin bild och långt från det konstgjorda, som man så ofta ser på platta TV-apparater. Också så skönt att slippa eftersläpningar.

Däremot är det helt hopplöst att få fason på Comhems analoga sändningar. Det ser inte bra ut, helt enkelt. Föga överraskande och knappast TV:ns fel, men jag vill ändå nämna det.

Redigerat av voz, 22 maj 2008 - 08:50.

Postad 20 maj 2008 - 10:47

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Jag fick min PX80 för nån dag sen.. har inte hunnit kolla mycket eller ställa in allt än men jag se några konstiga ränder till höger om tex. kanalloggor och sånt. Ser nästan ut som skuggor.
Nån som vet vad det är eller haft nåt liknande?

Jag hade likadant i början på min. Ungefär som 2 lodräta "vågor" till vänster på bilden. Men nu ser jag inte dessa längre så jag tror de har försvunnit. Har kört tvn 140h eller så nu.

Jag såg också dessa i början, till höger om skarpa konturer, som skuggor ungefär. Men nu ser jag inte heller dem längre, även fast jag verkligen tittar efter dem. Vet inte om det är så att de försvinner av sig självt efter ett tag eller om det har att göra med att jag ändrat inställningar? Jag såg dem både på tv-sändningar och på dvd.

Postad 20 maj 2008 - 12:00

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Hej Allesammans!

Jag var i dag återigen och spanade på TV-apparater.

Denna gång fick Expert Stormarkand storfint besök.

Alla tvaparater matades med DigitalTv från Canaldigital.

Jag tog tag i remoten och blädrade lite mellan kanalerna.

Mest såg jag på NHL och sen DTM (Racing).

Gemensamt för de flesta apparaterna var att det var kraftiga pixlar runt spelarna och även runt bilarna. Är det detta som kallas "arifakter"?

Faktum var att 42PX80 var en av de Tv-aparater som presterade sämst... :S

Upplever ni som äger tvn detta problem?

Jag har svårt tänka mig att det var någon inställning som var avslagen... eller?

Det sjuka är att tvn som presterade bäst, eller tja... hade minst pixlar runt spelarna/bilen... Var PX7E :)

Faaackkk!

Nu blev det plöstsligt ännu värre att bestämma sig.

NHL = dålig bild! Så är det...

Tänk efter själv, säg att du är regissör och du gör en film där du ritar in konstigt färgade pixlar runt huvudet runt alla karaktärerna i filmen. Hur vill du att TVn ska visa filmen då? Vill du att TVn ska plocka bort dessa pixlar? Hur ska TVn veta vilka pixlar som är dåliga och vilka som inte är dåliga?

Det finns brusfilter och annat som kan ta bort brus till en viss gräns, men samtidigt vill man inte att detta ska gå till överdrift då du riskerar att försämra bilden.
På nhl-sändning kan du aldrig få en bra bild för det är sådana pixlar och annat skräp i signalen. Jag skulle våga påstå att om du maxar P-NR och drar ner skärpan på PX80 så skulle du få så bra bild som det är möjligt att få på en sådan sändning på en platt TV. Visst, på CRT-apparater kanske det skulle synas mindre, då de är mindre och dessutom har lägre upplösning. Men nån markant skillnad är det ju inte.
Men det blir inte nån skarp fin hockeyupplevelse hur du än gör. Då får du klaga på producenterna och be dem skärpa sig... Eller titta på någon bättre producerad hockey. Själv fick jag riktigt fin bild på hockey-vm på min PX80...

Postad 20 maj 2008 - 13:05

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

JohanOeberg

Förvisso ligger Kristinehamn inte i Örebro, men du är välkommen när som helst :)

Postad 20 maj 2008 - 14:47

Unregistered2dd22f4b
  • Unregistered2dd22f4b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
OK! Nu har jag beställt en PX80 från PC-citys webbutik.
Några rookie-frågor har jag om nån vänlig själ vill förklara.

Jag behöver HDMI-DVI sladd från dator till TV-n, tror jag. Kommer att koppla mest för att spela upp mountade DVD och Bluerayfilmer. Jag behöver 10 meter sladd.

1. Är det idioti att köpa en 10meters HDMI-sladd? Det blir ganska dyrt. Borde jag köra med komponent eller nåt billigare?

2. Behöver jag köpa en DVD-spelare att ha under TVn i mitt fall? Undrar alltså egentligen om man får bättre bild från en bränd DVD-skiva via en enkel DVD-spelare kontra samma film men som en mountad image från datorn?

3. Vilken DVD-spelare ska jag köpa i sådanfall. En blueray har jag inte råd med.
Vilka egenskaper är bra att ha på sin DVD-spelare om man har en PX80?
Fattar inte riktigt det här med DVD-spelare som kan skala 1080p, är sådana bättre än en vanlig? Hjälp!

4. Jag köpte även en 3års tilläggs/trygghetsförsäkring för 1000 spänn, som jag kan ångra om jag vill.
Är det bra att ha eller ska man skita i det? Har ni som köpt PX80 försäkring? I såna fall, varför eller varför inte?

Fan, nu ska jag glo film hela sommaren...

Postad 20 maj 2008 - 15:04

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

OK! Nu har jag beställt en PX80 från PC-citys webbutik.
Några rookie-frågor har jag om nån vänlig själ vill förklara.

Jag behöver HDMI-DVI sladd från dator till TV-n, tror jag. Kommer att koppla mest för att spela upp mountade DVD och Bluerayfilmer. Jag behöver 10 meter sladd.

1. Är det idioti att köpa en 10meters HDMI-sladd? Det blir ganska dyrt. Borde jag köra med komponent eller nåt billigare?

2. Behöver jag köpa en DVD-spelare att ha under TVn i mitt fall? Undrar alltså egentligen om man får bättre bild från en bränd DVD-skiva via en enkel DVD-spelare kontra samma film men som en mountad image från datorn?

3. Vilken DVD-spelare ska jag köpa i sådanfall. En blueray har jag inte råd med.
Vilka egenskaper är bra att ha på sin DVD-spelare om man har en PX80?
Fattar inte riktigt det här med DVD-spelare som kan skala 1080p, är sådana bättre än en vanlig? Hjälp!

4. Jag köpte även en 3års tilläggs/trygghetsförsäkring för 1000 spänn, som jag kan ångra om jag vill.
Är det bra att ha eller ska man skita i det? Har ni som köpt PX80 försäkring? I såna fall, varför eller varför inte?

Fan, nu ska jag glo film hela sommaren...

1. Ja faktiskt... men HDMI är det absolut bästa alternativet för att köra från datorn. Skulle inte rekommendera analog lösning såsom komponent. Jag föreslår att du försöker komma på något annat sätt. Få datorn att hamna närmre TVn eller så. Eller köpa ett mediacenter som kan spela hd-filmer och som du kan streama till. De är inte så dyra som blu-rayspelare. Finns de HDMI-sladdar som är så långa så bör de ju också fungera. Men det lär vara dyrt...
2. Inte om du lyckas koppla in datorn med HDMI, då kan du köra dvd i den och skala upp och så. En enkel dvd-spelare som du kopplar in med t.ex. SCART ger dig sämre bild.
3. Det blir bättre med uppskalning. Jag kör dvd från ps3 och då får jag bäst resultat när jag använder double upscale, 1080p. Bilden otroligt bra, mycket bättre än vad den blev tidigare när jag körde tjock-tv + vanlig dvd-spelare.
4. Nä, den frågan vill jag inte ta i med tång =) Klart det är bra OM du pajar TVn men frågan är ju om inte din hemförsäkring täcker en del av det ändå osv. Nä det där är inte lätt.... själv brukar jag strunta i sådana försäkringar...

Postad 20 maj 2008 - 16:22

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Förvisso ligger Kristinehamn inte i Örebro, men du är välkommen när som helst :)

Hygglo!

Det är ju inte så farligt långt bort det heller...

Jagar PS3 för glatta livet nu. Kommer någ behöva åka en bit, då kanske det blir aktuellt.

Såg att Elgiganten har denna för 9990 nu. då slipper man ju frakt osv. Kanske blir intressant.

Eg. behöver jag den inte fören den 11 då jag kommer hem från malta... XD

men man är ju sååå sugen

Postad 20 maj 2008 - 17:24

Unregistered2dd22f4b
  • Unregistered2dd22f4b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tack Schjak!

Nya frågor uppstår!

Vilken HDMI sladd ska man ha från datorn till PX80? Letat febrilt på andra forumtrådar.
Behöver ju nästan 10 meter, ska jag ha en som klarar att skicka 1080p?
Är det bättre med en HDMI 1.3 än vanlig HDMI?
Kan man köpa den billigaste man hittar?
Får man någon förlust om man har [dvi-ADAPTER------------hdmi] ? Med betoning på ADAPTERN? Ställer den till det för signalen?

Postad 20 maj 2008 - 18:41

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Väldigt blanade åsikter om denna tv,men har inte orkat läsa genom hela tråden dock.
Men oj vad det kliar i fingrarna,efter denna nu :P

Postad 21 maj 2008 - 02:09

Unregistered830625a2
  • Unregistered830625a2
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej.

Använder just nu den inbyggda digitalboxen i min px80 men frågan är: Är den nått att hänga i julgranen angående bildkvaliten? jag tycker det suger rent ut sagt på vissa kanaler och visst förstår jag att det beror i de flesta fall sändningarna. Men vissa kanaler är det ju till och med sämre än med min förra tv som var från 1991.

Ska det vara så och är hdmi digitalboxar nått som gör bildkvaliten bättre? Hade en sagem htv nått innan.
Även hört nått om skillnader på antennsladd? spelar den nån roll?
Använder mig av Robert Boxer.

Alla råd gläder mig för jag gillar verkligen tvn med spel med gammla xbox och film via dvd (hdmi kabel).

mvh jonte

Postad 21 maj 2008 - 04:22

Unregistered03050ee3
  • Unregistered03050ee3
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har haft pannan i några veckor nu och börjar störa mig mer och mer på det här hackandet... eller är det detta som kallas "judder"? Det ser man vid panoreringar. Är det ingen annan som störs av det? Det spelar ingen roll om jag kollar på digitalTV eller dvd RGB/komponent - Man blir ju sjösjuk!!
Jag kollade på "The Darjeeling Limited" inatt där fimen har många panoreringar. De objekt kamerans skärpa är intälld på flyter fint (man måste nästan fokusera på dem), men resten - blir en suddig flimrande massa!!

Postad 21 maj 2008 - 05:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej.

Använder just nu den inbyggda digitalboxen i min px80 men frågan är: Är den nått att hänga i julgranen angående bildkvaliten? jag tycker det suger rent ut sagt på vissa kanaler och visst förstår jag att det beror i de flesta fall sändningarna. Men vissa kanaler är det ju till och med sämre än med min förra tv som var från 1991.

Ska det vara så och är hdmi digitalboxar nått som gör bildkvaliten bättre? Hade en sagem htv nått innan.
Även hört nått om skillnader på antennsladd? spelar den nån roll?
Använder mig av Robert Boxer.

Alla råd gläder mig för jag gillar verkligen tvn med spel med gammla xbox och film via dvd (hdmi kabel).

mvh jonte

Panasonics inbyggda mottagare ger kass bild, använd extern digitalbox så kommer lyftet :P

Postad 21 maj 2008 - 08:29

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Tack Schjak!

Nya frågor uppstår!

Vilken HDMI sladd ska man ha från datorn till PX80? Letat febrilt på andra forumtrådar.
Behöver ju nästan 10 meter, ska jag ha en som klarar att skicka 1080p?
Är det bättre med en HDMI 1.3 än vanlig HDMI?
Kan man köpa den billigaste man hittar?
Får man någon förlust om man har [dvi-ADAPTER------------hdmi] ? Med betoning på ADAPTERN? Ställer den till det för signalen?

Den ska stödja 1080p och HDMI1.3. I övrigt så ska sladden inte spela så stor roll tror jag, så länge den fungerar. Köp ingen jättebillig sladd, en så lång sladd får inte vara av alltför dålig kvalitet så den går sönder eller så. Köp inte heller något supermärke då det kommer bli slöseri med pengar att lägga på en HDMI-sladd. Lagom är bäst gäller där!
Jag köpte min på dustinhome och den fungerar bra, deras vanliga hdmi-sladd. Billig om man har studentrabatt =)

Vet inte riktigt vad du menar med dvi-adapter? Menar du VGA->DVI? I så fall är det ingen poäng att köra med HDMI för VGA ger ingen digital signal ut... Du ska koppla in en DVI->HDMI-sladd direkt i en DVI-utgång på din dator, för bästa resultat... Har du bara en DVI-utgång kan du ju köra skärmen i VGA-utgången. Har du ingen DVI-utgång alls kan du köra med en VGA-kabel bara. (vet ej hur långa de kan vara dock)

Jag har haft pannan i några veckor nu och börjar störa mig mer och mer på det här hackandet... eller är det detta som kallas "judder"? Det ser man vid panoreringar. Är det ingen annan som störs av det? Det spelar ingen roll om jag kollar på digitalTV eller dvd RGB/komponent - Man blir ju sjösjuk!!
Jag kollade på "The Darjeeling Limited" inatt där fimen har många panoreringar. De objekt kamerans skärpa är intälld på flyter fint (man måste nästan fokusera på dem), men resten - blir en suddig flimrande massa!!

Jag blev sjösjuk av energisparläget, kolla så att det är av =) Kände mig helt slut efter att ha tittat på TV i en timme. Tur att jag upptäckte vad det berodde på. Har inga problem med hackningar i övrigt.

Postad 21 maj 2008 - 11:53

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jag blev sjösjuk av energisparläget, kolla så att det är av =) Kände mig helt slut efter att ha tittat på TV i en timme. Tur att jag upptäckte vad det berodde på. Har inga problem med hackningar i övrigt.

Cool Spirit.

Kan du SNÄÄÄÄLLA kolla om det beror på energisparläget, och berätta om det blir bättre utan isåfall?

Det där med hackningar har jag hakat upp mig på förut och det är jag svinkäslig för.
Tog ut det tidigare.
Lite av alkilleshälen som avgör om det blir PX80 eller ej.

Postad 21 maj 2008 - 11:57

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Cool Spirit.

Kan du SNÄÄÄÄLLA kolla om det beror på energisparläget, och berätta om det blir bättre utan isåfall?

Det där med hackningar har jag hakat upp mig på förut och det är jag svinkäslig för.
Tog ut det tidigare.
Lite av alkilleshälen som avgör om det blir PX80 eller ej.

Fast tyvärr är energisparläget = av endast botemedlet mot sjösjukan. Hackningarna påverkas inte egentligen av det men om det hackar så mycket att man blir sjösjuk så måste det vara något fel. Så mycket hackar det inte hos mig =)

Men visst hackar det ibland. Men inte på ett oregelbundet sätt utan bara när det är för få bilrutor i materialet. Jag stör mig inte alls på det faktiskt.

Postad 21 maj 2008 - 11:58

Unregistered2dd22f4b
  • Unregistered2dd22f4b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Den ska stödja 1080p och HDMI1.3. I övrigt så ska sladden inte spela så stor roll tror jag, så länge den fungerar. Köp ingen jättebillig sladd, en så lång sladd får inte vara av alltför dålig kvalitet så den går sönder eller så. Köp inte heller något supermärke då det kommer bli slöseri med pengar att lägga på en HDMI-sladd. Lagom är bäst gäller där!
Jag köpte min på dustinhome och den fungerar bra, deras vanliga hdmi-sladd. Billig om man har studentrabatt =)

Vet inte riktigt vad du menar med dvi-adapter? Menar du VGA->DVI? I så fall är det ingen poäng att köra med HDMI för VGA ger ingen digital signal ut... Du ska koppla in en DVI->HDMI-sladd direkt i en DVI-utgång på din dator, för bästa resultat... Har du bara en DVI-utgång kan du ju köra skärmen i VGA-utgången. Har du ingen DVI-utgång alls kan du köra med en VGA-kabel bara. (vet ej hur långa de kan vara dock)

Tack igen, schjak.

Jag förklarade dåligt hur jag menade med sladden. Jag tänker att en sladd som är ren DVI-HDMI (dvi-hane i ena ändan och hdmi-hane på andra) på 10 meter kanske är onödig att ha om några år. Därför funderar jag om man istället köper en ren HDMI-HDMI sladd och lägger en omvandlare i ena änden (DVI-adapter?) så att man kan koppla den till datorn. Typ så här;
[Datorn] <-DVI-adapter--HDMI------10m------HDMI-> [PX80]

Frågan var ju om själva omvandlar-grunkan försämrar signalen något, speciellt på en sån lång kabel.

Postad 21 maj 2008 - 12:12

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Tack igen, schjak.

Jag förklarade dåligt hur jag menade med sladden. Jag tänker att en sladd som är ren DVI-HDMI (dvi-hane i ena ändan och hdmi-hane på andra) på 10 meter kanske är onödig att ha om några år. Därför funderar jag om man istället köper en ren HDMI-HDMI sladd och lägger en omvandlare i ena änden (DVI-adapter?) så att man kan koppla den till datorn. Typ så här;

Frågan var ju om själva omvandlar-grunkan försämrar signalen något, speciellt på en sån lång kabel.

Tvekar att adaptern försämrar signalen nämvärt... Då kontaktytan brukar vara guldplätterade och signalen inte modifieras något (Digital-Digital).

Sen att det blir störningar och "effekttapp" med lång kabel är ju självklart.

Du kommer oavsett inte ifrån den lilla förlusten och kör ju med den bästa standarden som finns (till vettig peng).

Så köp och sov gott!

Postad 21 maj 2008 - 14:02

Unregistered03050ee3
  • Unregistered03050ee3
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Energisparläge eller ej - rörelseoskärpan finns där. Jag kanske är överkänslig men.. ja, jag blir sjösjuk. Jag var rädd för detta innan jag skaffade Tv:n och mina värsta farhågor har besannats.
Det här problemet har jag dock sett även på andra apparater (inkl. Pioneer värstingar) - så pannan kanske inte är värre än nån annan. Jag skulle vädigt gärna vilja få reda på vad det beror på och om man kan göra nåt åt saken.

Postad 21 maj 2008 - 15:04

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Energisparläge eller ej - rörelseoskärpan finns där. Jag kanske är överkänslig men.. ja, jag blir sjösjuk. Jag var rädd för detta innan jag skaffade Tv:n och mina värsta farhågor har besannats.
Det här problemet har jag dock sett även på andra apparater (inkl. Pioneer värstingar) - så pannan kanske inte är värre än nån annan. Jag skulle vädigt gärna vilja få reda på vad det beror på och om man kan göra nåt åt saken.

Jag har väldigt svårt att se vad du syftar på. Ena gången pratar du om hackningar, andra gången om rörelseoskärpa. Detta är två helt olika saker.

Energisparläget orsakar en form av rörelseoskärpa då det blir svårare att fokusera på bilden vid rörelser. Detta kan göra att man blir trött i ögonen och att de blir överansträngda. Om du har sett till att detta läge är AV och du har provat att köra med det av ett tag (för man märker inte skillnad direkt) men fortfarande är obekväm, ja då kan vi ju utesluta att det är ditt problem.

Men vad är då rörelseoskärpa? För mig är det att objekt som rör sig blir lite suddigare än när de står stilla.
Detta är ju ett naturligt fenomen som händer även med dina ögon då du försöker titta på saker som rör sig.
Effekten förstärks när du försöker filma något som rör sig, då en kamera inte kan fokusera på objekt som rör sig (om kameran inte följer objektet, vilket resulterar att bakgrunden blir ofokuserad)

Sedan kan effekten förstärkas av TVn. Men detta är i regel något som är motsatsen till "hackningar".
T.ex. så har en LCD mer rörelseoskärpa än en plasma. Detta beror mest på responstiden, eftersläpningar etc, vilket gör att hacket ibland kvarstår så att man får både och på en LCD.
På en plasma hålls skärpan i bilden ganska bra, så man kan nog säga att en plasma har en väldigt minimal tillägg till rörelseoskärpan. Den visar bilderna betydligt mer exakt så som de kommer in i TVn, tack vare snabb responstid.
Detta kan upplevas lite hackigt eftersom bilderna inte flyter ihop alls, och en film med 24 bildruter per sekund hackar av naturen vid snabba rörelser. Men rörelseoskärpan blir minimal, nästan enbart det som är i filmen från början syns.

Sen har ju PZ85 ett speciellt läge som ska motarbeta hackningar med hjälp av IFC. Men detta gör bilden lite mer utsmetad och förstärker alltså rörelseoskärpan.

Så du får nog fundera ut lite mer exakt vad ditt problem är för jag får inte ihop det med att du tycker att det hackar och att du får rörelseoskärpa samtidigt. Är energisparläget av så vet jag inte vad du menar alls. Kanske är dina ögon så känsliga att du inte ens tål 100hz när bilden inte är fast som på en lcd. Men då borde du inte kunna gå på bio heller...

Eller så är det något seriöst fel med din kringutrustning...
Men om du nu säger att du sett detta på en pioneer, då kan du nog inte vänta dig att en panasonic ska hjälpa dig bättre. Du är kanske överkänslig, helt enkelt...

Tack igen, schjak.

Eftersom HDMI är samma sak som DVI fast med ljud också, så tror jag inte heller att adapter eller ej har så stor betydelse... Men som sagt, gäller att det inte blir nåt glapp där eller så... Kanske känns säkrare att ha en sladd som fixar jobbet direkt, när du nu ska ha en så lång sladd.

Redigerat av schjak, 21 maj 2008 - 15:06.

Postad 21 maj 2008 - 22:02

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Sitter och njuter av förlängningen i champions league-finalen (ej HD)
Måste säga att bilden är strålande ikväll. PX80 är en grym fotbolls-tv! =)

Postad 21 maj 2008 - 23:19

Steelis
  • Steelis
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Sitter och njuter av förlängningen i champions league-finalen (ej HD)
Måste säga att bilden är strålande ikväll. PX80 är en grym fotbolls-tv! =)

Håller med fullständigt, å snart är det EM =)

Postad 21 maj 2008 - 23:23

Unregistered830625a2
  • Unregistered830625a2
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Panasonics inbyggda mottagare ger kass bild, använd extern digitalbox så kommer lyftet ;)

ja okej men nån som kan rådgiva mig om en digitalbox med en prislapp under 1000?
hdmi? funkar det med digitalbox med. jag är grymt kass på detta :)

Postad 22 maj 2008 - 04:18

Unregistered03050ee3
  • Unregistered03050ee3
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Rörelseoskärpa är nog rätt benämning. Jag använder samma kringutrustning som jag hade till min 32" Philips CRT och något sådant upplevde jag aldrig. Jag fuderar nu på om de extra 10" på drygt 2,5m avstånd försärker den upplevelsen (som när man sitter längst fram i biografen istället för mitten eller bak..)

Postad 22 maj 2008 - 06:48

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej.
Har en 42" PX80 sedan lite mer än en vecka tillbaka och är grymt nöjd. Har kört på kabeltv eftersom vi har det i vår lägenhet.
Men så har jag skaffat IPTV ifrån Telia och fick hem grejorna igår. Fick då den nya boxen Motorola 1910 med hdmi o hela köret. Kopplade upp det igår och IPTV fungerar kanon. Men när jag sedan slår över till det analoga för att kolla CL på TV6 så har jag bara myrornas krig.
Kollar snabbt igenom alla analoga kanaler och de 2 digitala som även finns i kabveltv utbudet. Endast SVT1 fungerar i det analoga och ingen i det digitala (via kabeltv).
Börjar kolla alla sladdarna men allt är som det ska. Drar ut HDMI kabeln men fortfarande ingen bild.
Stänger av och sätter på tv;n och vips så är alla analoga och digitala kanaler via kabeltv där. Trycker i hdmi kabeln till boxen och det fungerar kanon. Sen stängde jag av tv:n igen (via power knappen ej standby) och startade den igen. Nu är de analoga kanalerna borta igen!!!! Har försökt prova mig fram med 2 olika hdmi kablar men inget fungerar, Provat alla hdmi utgångarna och diverse inställningar på både boxen och tv:n. Jag har endast de analoga kanalerna när jag inte har boxen inkopplad i HDMI! Det fungerar dock om jag startar tv:n utan boxen inkopplad och sedan sätter i den. Sätter jag tv:n i standby så fungerar det när jag startar den.
Har kört med Xboxen via hdmi hela tiden och det har aldrig varit några problem.
Någon som har någon idé om vad det kan bero på? Ska jag behöva köra component ifrån boxen istället? Tycker inte att det skall behövas när där är hdmi och jag har portar lediga.

Vill ju ändå kunna kolla på TV3 och TV6...
Är mycket tacksam för svar!

//LuA

Postad 22 maj 2008 - 08:19

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
För bästa bild med en px80 fixa canaldigital(släng ut boxer)och beställ canaldigitals HD-box=KLOCKRENT!!!!!

Hár man råd med en tv för 10-13000 så varför ska man sen snåla på källan??

Postad 22 maj 2008 - 09:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej.
Har en 42" PX80 sedan lite mer än en vecka tillbaka och är grymt nöjd. Har kört på kabeltv eftersom vi har det i vår lägenhet.
Men så har jag skaffat IPTV ifrån Telia och fick hem grejorna igår. Fick då den nya boxen Motorola 1910 med hdmi o hela köret. Kopplade upp det igår och IPTV fungerar kanon. Men när jag sedan slår över till det analoga för att kolla CL på TV6 så har jag bara myrornas krig.
Kollar snabbt igenom alla analoga kanaler och de 2 digitala som även finns i kabveltv utbudet. Endast SVT1 fungerar i det analoga och ingen i det digitala (via kabeltv).
Börjar kolla alla sladdarna men allt är som det ska. Drar ut HDMI kabeln men fortfarande ingen bild.
Stänger av och sätter på tv;n och vips så är alla analoga och digitala kanaler via kabeltv där. Trycker i hdmi kabeln till boxen och det fungerar kanon. Sen stängde jag av tv:n igen (via power knappen ej standby) och startade den igen. Nu är de analoga kanalerna borta igen!!!! Har försökt prova mig fram med 2 olika hdmi kablar men inget fungerar, Provat alla hdmi utgångarna och diverse inställningar på både boxen och tv:n. Jag har endast de analoga kanalerna när jag inte har boxen inkopplad i HDMI! Det fungerar dock om jag startar tv:n utan boxen inkopplad och sedan sätter i den. Sätter jag tv:n i standby så fungerar det när jag startar den.
Någon som har någon idé om vad det kan bero på? Ska jag behöva köra component ifrån boxen istället? Tycker inte att det skall behövas när där är hdmi och jag har portar lediga.

//LuA

Du kan inte se några digitala kabelkanaler med TV'n utan att ha en digital ComHem-box, så jag förstår inte vad du menar med att du ibland inte kan se digitala kanaler. De ska du ju aldrig kunna se!
Analoga signaler ser du ju via antensladden och inte via HDMI, så vad har den kabeln med saken att göra?

Redigerat av agpath, 22 maj 2008 - 09:27.

Postad 22 maj 2008 - 09:47

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Du kan inte se några digitala kabelkanaler med TV'n utan att ha en digital ComHem-box, så jag förstår inte vad du menar med att du ibland inte kan se digitala kanaler. De ska du ju aldrig kunna se!
Analoga signaler ser du ju via antensladden och inte via HDMI, så vad har den kabeln med saken att göra?

När jag skaffade tv:n för en dryg vecka sedan så hade jag ej digitaltv via telia utan det fick jag igår. När jag då fick tvn för en vecka sedan och gjorde en kanalsökning (endast mha antennkabeln) så fick jag in alla de analoga kanalerna samt SVT1 och SVT2 i digitala kanaler ( om jag väljer DVB så kan jag se dem och få upp programinfo mm). Om jag ej ska kunna se dessa vet jag ej, men det verkar som om min kabeltvleverantör skickar ut dessa iaf.

Sen när jag kopplade in digitalboxen som jag fått av telia (motorola 1910) via hdmi så kan jag ej se några analoga kanaler som går via antennkabeln men kanalerna via boxen går fint.
Det kvittar om jag har boxen på eller avstängd, bara den är inkopplad så stör den ut det analoga som jag får via antennen.
Det är därför jag tycker det är märkligt att en digitalbox via bredband och hdmi till tvn stör ut det analoga via antennkabeln som jag bör ha i vilket fall som helst.

//LuA

Postad 22 maj 2008 - 10:30

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

När jag skaffade tv:n för en dryg vecka sedan så hade jag ej digitaltv via telia utan det fick jag igår. När jag då fick tvn för en vecka sedan och gjorde en kanalsökning (endast mha antennkabeln) så fick jag in alla de analoga kanalerna samt SVT1 och SVT2 i digitala kanaler ( om jag väljer DVB så kan jag se dem och få upp programinfo mm). Om jag ej ska kunna se dessa vet jag ej, men det verkar som om min kabeltvleverantör skickar ut dessa iaf.

Sen när jag kopplade in digitalboxen som jag fått av telia (motorola 1910) via hdmi så kan jag ej se några analoga kanaler som går via antennkabeln men kanalerna via boxen går fint.
Det kvittar om jag har boxen på eller avstängd, bara den är inkopplad så stör den ut det analoga som jag får via antennen.
Det är därför jag tycker det är märkligt att en digitalbox via bredband och hdmi till tvn stör ut det analoga via antennkabeln som jag bör ha i vilket fall som helst.

//LuA

Håller med dig, det är mycket märkligt...
Måste vara en bugg i TVn, eller som du säger att du på något sätt "stör ut" den analoga signalen... =/

Postad 22 maj 2008 - 12:07

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det är mycket märkligt.
Jag tänkte om det kan vara någon inställning som jag missat men jag vet inte vad det ska vara för någon. Tycker mig ha gått igenom de flesta olika menyerna på tvn.

Har varit i kontakt med Panasonics support, de rekommenderade att göra en mjukvaruuppdatering. Får se när jag kommer hem om det fungerar men jag tvivlar på det.

//LuA

Postad 22 maj 2008 - 12:17

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Det är mycket märkligt.
Jag tänkte om det kan vara någon inställning som jag missat men jag vet inte vad det ska vara för någon. Tycker mig ha gått igenom de flesta olika menyerna på tvn.

Har varit i kontakt med Panasonics support, de rekommenderade att göra en mjukvaruuppdatering. Får se när jag kommer hem om det fungerar men jag tvivlar på det.

//LuA

Hur gör man det? Det vore kul om du kunde kolla vilken mjukvara du har, vilken du uppdaterar till och vad skillnaderna är =) Visste inte ens att det fanns uppdateringar...

Jag har problem med autoläget för aspect ratio. Den fattar inte att den ska dra ut bilden med sorgekanter på vissa kanaler, t.ex. discovery channel, så ibland sitter man och tittar på program i 16:9-format med svarta kanter på en 16:9-tv, så ska det ju inte vara... Och om man tar zoom så zoomar den in så mycket att texten hamnar utanför =/

Tur att det inte är så många kanaler som kör med sorgekanter längre...

Redigerat av schjak, 22 maj 2008 - 12:17.

Postad 22 maj 2008 - 12:30

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hur gör man det? Det vore kul om du kunde kolla vilken mjukvara du har, vilken du uppdaterar till och vad skillnaderna är =) Visste inte ens att det fanns uppdateringar...

Jag har problem med autoläget för aspect ratio. Den fattar inte att den ska dra ut bilden med sorgekanter på vissa kanaler, t.ex. discovery channel, så ibland sitter man och tittar på program i 16:9-format med svarta kanter på en 16:9-tv, så ska det ju inte vara... Och om man tar zoom så zoomar den in så mycket att texten hamnar utanför =/

Tur att det inte är så många kanaler som kör med sorgekanter längre...

Där ska finnas något val i menyn under inställningar där man kan köra en uppdatering. Ska kolla upp vad jag har före och vad det är efter och om det gör någon skillnad. Vill ju inte bli av med 3:an och TV6 när de finns att tillgå.
Ska även prova med en componentkabel och om det gör någon skillnad.

Återkommer ikväll med info!
//LuA

Postad 22 maj 2008 - 12:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Där ska finnas något val i menyn under inställningar där man kan köra en uppdatering. Ska kolla upp vad jag har före och vad det är efter och om det gör någon skillnad. Vill ju inte bli av med 3:an och TV6 när de finns att tillgå.

//LuA

Uppdatering ska väl endast funka via digital markmottagare? Det finns då inte i menyn utan man får upp det automatiskt när den får in uppdateringskanalen. Vad jag vet finns det endast en sådan kanal för PX70/700.

Redigerat av agpath, 22 maj 2008 - 12:43.

Postad 22 maj 2008 - 12:44

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

//LuA

ja jag har ju sett att det finns det valet men jag visste inte att kabeloperatörerna sände ut programuppdateringar till PX80... och om de isåfall gör det analogt eller digitalt...

Postad 22 maj 2008 - 12:49

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Man får defintivt mer rörelseoskärpa på en plasma än en crt. Däremot så är rörelseoskärpan så pass liten att de flesta inte märker detta på plasma, medan fler gör det på LCD. Det är så klart individuellt.

Att man blir sjösjuk kan jag definitivt förstå. Men personligen har jag inte upplevt det på annat än ganska gamla LCD:er som har rejäla eftersläpningar. Klart att det är individuellt. Får man problem med för mycket rörelseoskärpa på en plasma (förutsatt att utrustningen är bra - plasma är mycket känsligare än crt) så är CRT tyvärr det enda alternativet.

Postad 22 maj 2008 - 12:53

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

ja jag har ju sett att det finns det valet men jag visste inte att kabeloperatörerna sände ut programuppdateringar till PX80... och om de isåfall gör det analogt eller digitalt...

Det vet jag inte vem det är som skickar ut dem men killen på Panasonic Supporten sa att man skulle köra den.
Men det lär väl inte fungera så:/
Blir väl till att ringe dem imorgon med.

Postad 22 maj 2008 - 18:19

Steelis
  • Steelis
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Så var 300h gränsen sprängd då =).

Postad 22 maj 2008 - 19:17

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jaha detta var en bra kväll
Nu när man kommit hem så fungerar allt! Både via boxen och antennen! Har ej gjort något utan bara startade så fungera det.

Nu kan man ju sova lungt!
//LuA

Postad 22 maj 2008 - 20:02

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jaha detta var en bra kväll
Nu när man kommit hem så fungerar allt! Både via boxen och antennen! Har ej gjort något utan bara startade så fungera det.

Nu kan man ju sova lungt!
//LuA

Har aldrig hört att Kabel-tv-leverantörer sänder ut DVB-T signaler i kabelnätet (Där det heter DVB-C)!?!?.

Mycket konstigt...

Jobbade på comhem förut, mörk tid av mitt liv...

Då ringde ofta folk in som tagit deras boxer box och kopplat in den i kabltv-uttaget och var givetvis väldigt undrande varför de inte fick in en tv-signal... Hehe, gissa att de blev glada när man sa att det inte funkade och att de behövde köpa bordsantenn alt. teckna abonnemang hos Comhem ;) ...

Postad 22 maj 2008 - 20:03

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hej.

//LuA

Va i helsike. Jag som trodde det var vårt tv nät som krånglade om kvällarna! Då har jag samma skit kan jag säga dig. Så fort jag har igång datorn med dvi-hdmi kablen i och datorn på så får jag endast bild på SVT och Barnkanalen(som också är SVT sänd) men inga andra kanaler. Hoppas det finns någon inställning som fixar detta ;)

Postad 22 maj 2008 - 21:25

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har aldrig hört att Kabel-tv-leverantörer sänder ut DVB-T signaler i kabelnätet (Där det heter DVB-C)!?!?.

Mycket konstigt...

Jobbade på comhem förut, mörk tid av mitt liv...

Då ringde ofta folk in som tagit deras boxer box och kopplat in den i kabltv-uttaget och var givetvis väldigt undrande varför de inte fick in en tv-signal... Hehe, gissa att de blev glada när man sa att det inte funkade och att de behövde köpa bordsantenn alt. teckna abonnemang hos Comhem ;) ...

Jo det är ju det som är det konstiga. Men som sagt så får jag in SVT1 och SVT2 när jag väljer DVB-T på fjärkontrollen.
Men nu fungerar allt iaf. Kanske inte gör det imorgon!:)

Va i helsike. Jag som trodde det var vårt tv nät som krånglade om kvällarna! Då har jag samma skit kan jag säga dig. Så fort jag har igång datorn med dvi-hdmi kablen i och datorn på så får jag endast bild på SVT och Barnkanalen(som också är SVT sänd) men inga andra kanaler. Hoppas det finns någon inställning som fixar detta :D

Enl Panasonic supporten så skulle jag köra en mjukvaruppdatering via menyn men som jag skrev tidigare så har jag ej gjort det utan det fungerade när jag kom hem ifrån jobbet.
Men det kanske kan vara värt att prova och se om det löser dina problem.
Men jag håller med dig. Det är riktigt märkligt!

Postad 22 maj 2008 - 21:48

wilhelm3
  • wilhelm3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ngn som kan berätta vilken dimesion det ska va på skruvarna i baken på tv:n om man vill hänga upp den?

Ngn sa m8 x 50 men va osäker kan ngn bekräfta?

/Wilhelm

Postad 22 maj 2008 - 21:50

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
marcusjj: Jag får hel tandra störninga med en helt annan plasma när jag har en dator på som är ansluten över hdmi. Jag antar att du har en annan skärm till datorn eftersom du annars inte skulle ha den på om du ska kolla tv-kanaler. I så fall är en lösning att du har ett datorläge och ett tv-läge som profil i skärminställningarna och att tv:n är avstängd (alltså inget skickas till den) i datorprofilen. Då borde inte datorn kunna störa tv:n på något vis. Lite "ful-lösning" men det kanske funkar och det är defintivt smidigare än att rycka kabeln hela tiden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.