har både spelat xbox360 på den i flera timmar idag, samt kollat TV streamat 720p film från datorn!
ångrar inte köpet en sekund.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *
Startad av
Wiberg_D
, Feb 13 2008 13:39
3109 svar till detta ämne
61 relaterade trådar
Postad 22 May 2008 - 23:00
köpte idag en TH42PX80 från elgiganten (9990;- i butik. Karlstad) Funkar utmärkt!
har både spelat xbox360 på den i flera timmar idag, samt kollat TV streamat 720p film från datorn! ångrar inte köpet en sekund. Postad 22 May 2008 - 23:02
Har också funderat mycket på LG men enligt forumet är det flera som har problem med inbränningar. Premier League's scoreboard, GTA 4 kartan. Finns bild på den men det är ändå ganska milt anser jag. Undrar om man ens ser det på 3 meters avstånd. Vad man läser sig till här så verkar pannan ha mindre problem med dessa usla fenomen. Att det ens finns att oroa sig över är märkligt egentligen på en ändå så dyr tv. Och LCD och andra sidan lider ju av eftersläpningar. Som en annan skrev väljer jag också i nuläget mellan plasma och lcd. PG 6000 är den snyggaste men pansonic px80 eller pz70 verkar säkrare. Samsungs M87 lcd verkar inte heller helt fel om bara TV bilden blir godkänd så det nte är pixelwars 2000 där hehe. Men lcd vs plasma. Eftersläpningar eller inbränningar...pest eller kolera. Ahhh en och en halv månad kvar till köp. Snälla skriv att det inte finns problem alls med inbränningar på px80 =) Gaahh Postad 22 May 2008 - 23:14
Suck, det borde du väl ha läst sig till vid det här laget? Det blir inga "inbränningar" om man inte missköter tvn totalt, temporära inbränningar (s.k. ghosting) förekommer alltid på plasma men är inget som "stannar kvar" på skärmen, det kanske var sådana du menade? Eftersläpningar på en LCD blir du aldrig av med, medans ghosting på en plasma bara är "värst" i början (100-200 timmarna) och jag tror aldrig det blir så det stör dig på normalt tittavstånd, jag har själv bara upptäckt det när jag kollar nära och letar efter det. Tror det är endast 1 på hela forumet som har råkat ut för en lite allvarligare inbränning på PX80, men den kanske är "borttvättat" vid det här laget. Jag var själv värre än du i början när jag letade tv, en plasma kom minsan inte ens på fråga, när jag kan få en inbränning som förstör hela skiten? Nä, jag var verkligen livrädd vid blotta tanken på en permanent inbränning och knappt någon försäljare var vettig nog att försöka banka vett i mig. Men jag kom på bättre tankar och köpte en PX80, var livrädd i början men nu när jag passerat 100h känns det inte som nån big deal om jag glömmer datorbilden kvar i 20 minuter på tvn t.ex. En annan sak, jag vill be er px80 ägare att testa en grej, om ni kör dvi -> hdmi ut från datorn, välj 1280x720 och 50Hz, se till att tvn står på 100 hz och dra upp nån ljus bild på tvn, titta lite närmare på bilden och flytta runt ögonen över hela skärmen, upplever ni inte att det flimrar som på en CRT i 60Hz, just när man tittar runt sådär? Det gör nämligen jag, och även på vanlig tv ibland. Det ska väl knappast flimra i 100Hz, som jag trodde tvn gjorde om alla 50Hz singaler till...?? Edit: slarvigt skrivet och stavfel, ni får ursäkta mig Redigerat av Danne2k7, 22 May 2008 - 23:17. Postad 22 May 2008 - 23:32
som sagt så köpte jag en px80 idag
nu undrar jag om vad man ska ha för inställningar? lite tips och olika inställninigar vore fint! (jag har läst många sidor i tråden och allt jag hittade var en länk till en sida med inställningar, har testat dem och tyckte det blev väldigt gult) Postad 23 May 2008 - 06:57
Oh, tack för tipset! ska se hur man nu gör det med nvidia kort. Får klura lite på det. EDIT: Hittar ingenting :/ Jag vill bara ha så att man ändrar i tray mellan 2 profiler i princip. CusmaR, Jag kör inställningarna i länken men satte varm till normal istället Redigerat av Unregistereddea86124, 23 May 2008 - 07:19. Postad 23 May 2008 - 08:21
Hej
Också sugen på denna TV. En fråga om man vill kunna använda TV:n för lite slösurfande också typ läsa lite aftonbladet mm, är det stor risk för inbränning då ? (Permanent) Hur länge kan man surfa med statiska menyer utan att det skadar eller är det LCD som gäller för mig ? Ni som har TV:n kopplad till dator kör ni enbart film därifrån. Tänkte bygger man en HTPC kunde det vara nice att även kunna surfa lite.... Mvh Micro Postad 23 May 2008 - 09:08
Film funkar prima från datorn. Men det är svårt att få pixelmappat, så att läsa text på internet är nog lite luddigt. Postad 23 May 2008 - 10:30
Det snackas inte om DVB-T-signaler, utan om ANALOGA signaler. Sådana har comhem sänt ut i sina nät ända sen de startade. Och dessa går såklart utmärkt att ta in med vilken TV som helst, även sådana med inbyggd DVB-T-mottagare.. Idag sänder comhem både analogt och digitalt (dvb-c)... Personen i fråga tar alltså in digitalt via telia genom en hdmi-box, samt analogt via kabelnätet... via vanlig antennsladd
Det är inte inbränningar som LGn har problem med, utan ghosting. Spår av områden på TVn som har blivit utsatt för mer ljus än andra. Man kan se det som att pixlarna blir lite "uppladdade" Och jo, du får detta på PX80 också. När jag har spelat GTA 4 och stänger av ps3an, så kan jag se en svag avbild av radarn. Den försvinner ganska fort, men går man nära och tittar kan man ofta se den ytterligare en stund. Men varför är detta så hemskt? Man ser det inte när man tittar på tvn... Syftet med tvn är väl att den ska leverera en bra bild när man tittar på den. Inte när man har en svart bild uppe och tittar på 1 meters håll...
Efter exakt 37,5 minuter surfning får du en inbränning... nä skämt åsido. Klart man kan slösurfa lite, brukar göra det med min ps3a ibland. Gå in och läsa om lite spel och sånt som de lägger upp ps3 network... det är inga problem, man ser texten bra också, använd ditt sunda förnuft och se bara till att inte lämna bilden påslagen och bortglömd... Har du skärmsläckare på HTPCn med relativt kort aktiveringstid (som inte är en statisk bild utan en sån som rör sig) så är det säkerligen lugnt! Då tvn bara är igång när du sitter vid den och använder den, så ska det inte vara någon fara... Sen kan du ju gärna undvika att slösurfa 1 timme om dagen varje dag... med objekt på bilden som är på samma ställe alltid... Men det är inte så att om du en dag surfar en timme så får du en inbränning, så fungerar det inte. Möjligtvis får du lite ghosting men det gör inget... Det är bara upprepat missbruk som kan leda till permanenta skador... Redigerat av schjak, 23 May 2008 - 10:32. Postad 23 May 2008 - 12:26
20 min är väl knappast något att hurra över? Tycker man ska kunna lira t ex GTA4 3 timmar i sträck utan att oroa sig över att kartan bränns in. Ghosting är no problem men en permanent inbränning är värdelöst. Men samtidigt kanske det kan vara värt att sköta tv'n och inte spela samma spel eller se samma kanal hur många timmar som helst för att slippa att behöva dras med eftersläpningar på en tv man inte behöver "ta hand om" på samma sätt. Postad 23 May 2008 - 12:31
Jo det är permanenta inbränningar. Kolla i forumet så ser du en som lagt upp en bild. GTA4 kartan är där. Men jag drog upp den bilden på min datorskärm mycket större än det är i verkligheten på TV'n och kollade på ett par meters avstånd. Syns knappt. Så en liten inbränning som inte syns på avståndet man kollar TV på kan ju vara ok kanske. Du har helt rätt. Bryr mig inte om ifall en inbränning syns på 1 meters avstånd för så nära sitter man inte iallafall. Ghosting är jag inte det minsta orolig över utan det är de permanenta inbränningarna. Men det är kanske liten risk. Hmmm..kanske är LG PG6000 med i uttagningen igen.. Hellre ghosting än eftersläpningar. Tack för era svar Postad 23 May 2008 - 16:15
This will be fun! JA det snackas både om ANALOGA signaler och DIGITALA signaler. Om du läser om hans text igen så kan du se att han via den inbyggda boxen får in 2 digitala kanaler (SVT1 och 2?) då han slår över på DVB-T och han ser dem även på EPG. Fortfarande är antennsladden isatt i COMHEMs uttag. Hur kan du föklara det, herr wesserbisser? Alt är ju att den DVB-T mottagningen är så stark att antennsladden fungerar som antenn... Men det har jag heller aldrig varit med om :S Nu ska jag iväg och kolla tvs igen. Jo, om nån här på forumet Känner en Fredrik Andersson, personnr 840110-xxxx, som ska bo i Varberg, alt. Kinna. Så kan ni meddela vederbörande att han ska ge tillbaka 3700 kr han snott/bedragit mig på. Så kanske jag ska fundera på att dra tillbaka min polisanmälan (och släppa tankarna att anlita Bandidos)... Lycka till. Postad 23 May 2008 - 17:17
Har du blivit blåst på några beställda prylar? Tyvärr så är det nog inte så mycket att göra åt, enda sättet att få igen pengarna är att han skulle bli ärlig helt plötsligt och betala igen. Är alla lika nöjda som jag med px80, jag tycker den är kunglig. Eller är det någon som tyckte den luktade bajs och har lämnat tillbaka sin? Postad 23 May 2008 - 18:23
Jodå! Man ska alltid göra en anmälan. Det är sådana svar som dessa som får folka att inte anmäla i tron på att det är lönlöst. Har blivit blåst tre ggr. Två av gångerna har vederbörande åkt fast, och jag har fått pengarna tillbaka. Den tredje är fortfarande under utredning. Det har rört sig om belopp strax under 1000-lappen samtliga ggr. Postad 23 May 2008 - 18:31
Oja. Riktigt trevlig kille i telefon som skulle sälja sin PS3 60GB. Internetgirot hade strulat innnan, fick en såndär "han är reko" känlsa. Betalade förskott. Tji fick jag. Tydligen har samma snubbe blåst många och har fortfarande annonser ute (Kiss-biljetter, AIK-Hammarby? biljetter, Nokia N95 8GB, Presentkort värt 4000 kr) Polisen säger, "det måste göras utredning innan man kan beordra sidorna att ta bort annonserna". Ibland önskar jag lite mera facsism/balls hos polisen. Tro mig, pengarna kommer komma tillbaka i nån form... Det är polisanmält, de fick MYYYCKET information av mig. Ha undrade om jag läste till polis =) Varför skulle man inte polisanmäla? Är man så svag i sitt försvarssinne att man inte känner det är lönt att anmäla är det tragiskt! Redigerat av JohanOeberg, 23 May 2008 - 18:36. Postad 23 May 2008 - 18:37
nu har du i alla fall lärt dig att man ska aldrig lita på folk, har aldrig betalat i förskott nånstans förutom på tradera där handlar jag bara av såna som börjat ha samlat ihop ett gäng positiva omdömen så man troligtvis får några prylar. Hände nåt liknande mig skulle jag troligtvis bli helt galen och hoppa på cykeln och göra ett hembesök. Du förresten jag har en ps3a till övers, ska vi säga 2000kr snabb affär? endast förskottsbetalning. Postad 23 May 2008 - 18:52
Var och spanade på PX80, PG6000 och referens LCD (Philips 42 PFL5603D) hos OnOff idag.
Det fina är att de (iaf i Örebro) har tillhörande fjärrkontroll vid varje TV. Bad försäljaren byta från Eurosport HD till nått vanligt. fick välja själv. Kollade på BTCC, skamlig kvalite som gjorde att samtliga apparater såg ut som skräp... Efter ett tag slog jag på Canal+ Film HD, där visade de filmen Little Children. I en sekvens stod två fotbollslag uppställda mot varandra och kameran gick från gubbe mot gubbe, underifrån, så bakgrunden var kolsvart natt. ******** i gatan vad det hackade... =( Den enda som klarade sig utan hack var, håll i er. LCDn med deras Pixelplus (IFC). För övrig var det som det alltid är. Plasmorna hade bättre färgsättning och svärta... Suck och stön, varför kunde de inte sätta in en IFC funktion i PX80!?!?!
Skit ner dig! Postad 23 May 2008 - 19:58
nvm, var dags att läsa manualen till recivern haha
Redigerat av CusmaR, 23 May 2008 - 20:07. Postad 23 May 2008 - 23:05
Den jäveln bor i Falkenberg väll!? Håller också på att leta PS3:a på blocket och har sett hans annonser. Han säljer 60gb med ett par spel för runt 3000:-. Osmart av han är att lägga in sitt riktiga postnummer och skriva en annan ort. Ett par annonser var t.ex Uddevalla, Trollhättan, Kungsbacka och Varberg. Men klickade man på "visa var" så var det Falkenberg. Kom i kontakt med en kille via en annan PS3-annons som också blivit blåst av han. I en av annnonserna hade han lagt med sitt telefonnummer, sökte man på det fick man hans adress m,m. Kollade man på ratsit.se kunde man även se att han var född -84, om jag minns rätt. ------------------------------------------- Back on topic! Nu har jag haft min PX80 i två dagar och är mer än nöjd! Bilden är kanon, även om jag inte kört nått HD-material. Såg första filmen idag med, Frontier(s) kass film, men var ändå en fröjd för ögat. Har även provat spela lite PS2:a (GTA:SA) och det funka ju prima det med KÖP, gott folk! Postad 23 May 2008 - 23:35
Aldrig upplevt hack vid panoreringar? Bra att du är nöjd. Om prisnivån ligger här eller lägre och prisnivån på 50PG6000 ligger kvar nu (15k). Då blir det nog en PX80 den 12 juni. Redigerat av JohanOeberg, 23 May 2008 - 23:36. Postad 24 May 2008 - 00:43
Hmm läst runt överallt nu...blir lite förvirrande
Men hur är det igentligen emd inställningarna i början.....Ska allt vara inställt på mitten och allt annat på normal de första 200 timmarna? eller ska bara börja o lattja me olika inställningar redan nu? Postad 24 May 2008 - 03:48
Fan, va jobbigt det blev nu...
Min dator kommer väl inte klara att spela upp de tuffare formaten till min PX80a? Jag tänker på 1080p kodat med h264. Mkv filer etc. AMD 4000+ single core @ 2,4 ghz, 2gb, 7800gt 256 ----hdmi 10 meter-------->PX80 Måste jag inte uppgradera?? En annan lösning jag funderat på är att köpa en billig DV5980 DVDspelare och koppla in en extern disk på något sätt. Skicka de tyngre formaten till hårddisken och låta DVD-spelaren spela upp dem. Kan det funka? Är man i det fallet låst till att koppla hårddisken via USB? Då är jag ju stekt. Förstått att man inte kan ha annat än Fat 32 då och då funkar inte filer över 4gb att läsa. Stämmer det? Kan man komma runt det här på nåt sätt? Eller finns det DVDspelare med andra ingångar för hårddisk? Eller finns det USB-diskar som kan formateras med NTSF eller vad det heter? Fett lost kille... Postad 24 May 2008 - 08:30
Jag bor i falkenberg! Fan, då är det la ingen som litar på mig om jag säljer min projektor och laptop, dom kanske tror det är jag som är bedgragaren! hehe Finns inte PX80 som 50"? elller 46" hade varit lagom för mig kanske... funderar ju på att byta ut projektorn mot en HD plasma(orkar inte hålla på att mörklägga mm varje gång jag ska se film, vill bara tuta och köra). Sitter mellan 2,5-3,5 m till TVn... är det för stort med 50" då tro? Det står mellan PX80 och PX8 50"... Redigerat av Garrett, 24 May 2008 - 08:30. Postad 24 May 2008 - 10:05
Jag är iaf grymt nöjd med min PX80 men jag kollar bara på den och sitter inte och letar fel
Ang. PS3 så har jag en 60giggare som ni kan få köpa Kuss, kör på en 50" Postad 24 May 2008 - 10:33
du tycker det va? Oftopic: Ska du sälja din spelmaskin/BD spelare?! Postad 24 May 2008 - 10:53
Garret: Kör på en 50"
Kollar du mycket på film så får du ju oftast 2.35:1 aspect så det blir inte så stort iaf..... Postad 25 May 2008 - 09:31
Ja det funkar säkert också, eller en gaming stol mitt framför Nja jag har ingen nytta av en 60giggare så jag kan sälja den och köpa en 40giggare om någon är intresserad. Postad 25 May 2008 - 11:21
Min erfarenhet av att koppla datorn till PX80:n.
Korta versionen: WOW! Långa versionen: Jag har gamla grejer, en P4 2.4GHz med ett GeForce 6600GT. Grafikkortet har en DVI-utgång (kopplad till skärmen) och en VGA-utgång, som jag kopplade till TV:n. Jag testade olika upplösningar. 1024x768 blir absolut bäst, det vill säga skarpast, och ser ut att vara pixelmappat. Andra upplösningar, som t.ex. 1280x768, skalas om och blir inte lika bra. Mitt mål var att testa en 720p x264 MKV. Jag hade fått tipset om CoreAVC, om jag ville ha en chans att spela MKV:n på min gamla dator. Jackpot! Med CoreAVC är det inga problem att spela 720p-filmer på en drygt fem år gammal dator. CPU:n ligger på 60-70%. Som mediaspelare valde jag Zoom Player. I den ställde jag om aspect ratio till anamorphic för att få filmen anpassad till 16:9. Jag kunde inte använda NVidias automatiska "full screen video on secondary display" för då ställdes upplösningen om av någon anledning, utan det fick bli fullskärmsläge i Zoom Player. Slutresultatet blev HELT otroligt! Jag är fortfarande i chock. :) Jag kan bara rekommendera alla med en PX80 att testa något liknande. Redigerat av voz, 25 May 2008 - 11:29. Postad 25 May 2008 - 11:40
Koolt! Då borde min dator klara sig. Var fixar man den där codecen? Är Zoom player bättre än VLC? En sak till er som snackar om hackningar, kolla in FORMEL 1 sändningen idag klockan 14.00. Där har ni kameror som panorerar från helikoptrar och med snabba objekt på vägarna. Är väl på 6an och Viasat, viasat kanske visar på sin HD kanal? Vore intressant att höra hur det ser ut. Både i SD och i HD. Förövrigt så har min PX80a inte kommit än. =( Det tog fyra dar att "packa" och skicka den. Nästa helg blir det mycket film... Postad 25 May 2008 - 21:23
Hej
Finns det "Pixel Shift" funktion på TV:n eller liknande som skall minimera risk för inbränningar ? Mvh Micro Postad 26 May 2008 - 15:06
Jag upplevde inga problem vid dessa panoneringar. Mycket nöjd med TVn! Postad 26 May 2008 - 15:14
Vilket är det väggfäste som passar bäst till denna TV? Vad bör jag tänka på vid fäste i betongvägg? Skulle behöva ett snabbt svar (vill väl alla, jag vet). Innan nästa helg måste den vara uppe.
Redigerat av Rebelicious, 26 May 2008 - 16:01. Postad 26 May 2008 - 15:26
Va bra! Vilken sändning tittade du på? Postad 26 May 2008 - 15:36
eftersom tråden är så lång så har jag inte kunnat se om det här har postats innan, men nu kan man vinna en Panasonic TH-42PX80E tillsammans med en dvd, högtalaranläggning och en öltapp
Postad 26 May 2008 - 17:03
Dom har fått teven väldigt billigt, "Allt detta utgör ett värde på 2500kr!" Postad 26 May 2008 - 20:12
Viasats F1 sändning på sexan. Redigerat av Unregistered673f234c, 26 May 2008 - 20:13. Postad 26 May 2008 - 20:16
En fråga till alla PX80-ägare!
Har en pg6000 (42) som jag är nöjd med förutom att den ghostar väldigt. Kollar jag film med undertexter blir det två klara ljusa stråk där textremsorna legat vilket syns tydligt i mörkare scener. Jag anser att detta totalt förstör filmupplevelsen och funderar nu på att byta min LG mot en PX80. Frågan är bara om problemet finns hos panasonic också? Alltså ghosting av textremsor i mörka scener? Mvh Postad 26 May 2008 - 20:27
Enda ghosting jag haft har varit på 2.35:1 format då textremsorna ligger på det svarta i nederkant i typ 2h i sträck. Detta försvinner dock väldigt snabbt.
Postad 26 May 2008 - 20:29
Det försvinner på PG6000 också, problemet är att det uppstår så snabbt när man kollar film. Konsevensen blir ju att man får leva med dessa vita slöjor hela filmen. Är det så på din PX80 också (att det uppstår så fort 10 textremsor passerat)?. Tack för snabbt svar! EDIT: Ok, om jag förstår rätt så ser du inget av detta i själva filmbilden, inte ens under mörkare scener, utan bara på det svarta under bilden? Redigerat av Unregistered63826edc, 26 May 2008 - 20:31. Postad 26 May 2008 - 21:32
Har inte sett så överdrivet mycket film i fullskärm, men tv:n går typ hela dagarna och oftast på textade kanaler, och jag har inte reagerat över nåt.... Har just avslutat mitt Guitar Hero pass för dagen. 5-6h i sträck typ, och ser ingen ghosting av det. Första riktiga spelsessionen för min del. Ska tilläggas att jag inte har en 42PX80 utan en 50PX8, men 80:an lär ju inte vara sämre iaf.... Postad 26 May 2008 - 22:00
Please!
Är reflexerna i glaset på PX80 problematiskt om man har många fönster på motsatt sida om TV'n. Idag har jag en 29" tjock-TV som jag har svårt att inte störas av reflexerna i TV'n. PX700 har ju antireflexbehandlat "glas"Är den den enda som har detta från "Panna" eller finns det fler alt. kommer det släppas några med denna egenskapen? /Hinken Postad 27 May 2008 - 06:01 Jag har hängt upp min med ett Wallmount Multibracket fäste, man får en väggnära placering av tv:n ca. 4cm. Pluggen som följde med var enligt mig lite klena så dessa byttes till rejälare doningar. Enligt mig ett bra fäste om man inte behöver kunna tilta och vrida tv:n. Postad 27 May 2008 - 07:20
Någon annan som har en kommentar ang. ghosting av textremso (eller ghosting i stort). Låter ju mycket bra hittills. Någon annan som ägt en pg6000 och bytt?
Postad 27 May 2008 - 08:05 Ända gångerna jag sett någon ghosting(av ren slump dessutom, jag satt ungefär 50cm från tvn) är när jag spelat x360. Har aldrig upplevt någon ghosting från filmer eller annat. Postad 27 May 2008 - 09:13
Jag sitter med fönster precis motsatt sida om tvn och man måste ju ha nerrullat men annars så störs jag inte av det. Det som jag störs av är isf lampan i fönstret men det är ju bara att släcka ner så. Tycker inte det är något problem! Redigerat av LuA, 27 May 2008 - 09:14. Postad 27 May 2008 - 11:57
Det är ju inte en optimal placering av en TV så ja det kan bli problem, men det gäller nog de flesta apparater. Hade du problem med din gamla TV så kan du nog inte lösa problemet genom att köpa en annan TV, det får du lösa genom att ändra placering och ljusförhållanden i rummet. Vet att jag har stört mig på stearinljus som stod på soffbordet framför oss, mitt framför TVn, de reflekterades i bilden. I övrigt har jag aldrig upplevt problem med ljusare miljöer med PX80, inte mer än på någon annan TV. Är det tokigt ljust i rummet drar man för lite persienner och sånt, så blir det jättebra. Det behöver verkligen inte vara helt mörkt. Med en LCD får du också problem om du har ett fönster bakom, ibland ännu mer, för den matta ytan tar upp ett matt ljus som gör att bilden blir svår att se, medans den blanka ytan bara ger en spegling. Det finns LCDer med blank yta också, och PX80 har en förhållandevis matt yta om man jämför med många plasmor.
Jag har fått ghosting från undertexter vid 2:35:1 men aldrig med 16:9. Dock så uppstår detta i regel i slutet av filmen, sådär efter 1,5-2h och det syns som att bilden är aningen ljusare där texten har varit... Det är ganska svagt, inte så att man stör sig jättemycket, men det syns faktiskt om man tittar efter... Men som sagt behöver man inte stå ut med det hela filmen utan bara i slutet Postad 27 May 2008 - 12:31
Ok! Tvn kommer imorgon. Ska väl köra med lugna inställningar i början vad jag förstått.
De intällningarna finns ju längre bak i tråden så de vet jag hur jag ska göra med. Jag har också hämtat nån break in DVD grej på datorn som bara visar skiftande färger. När man kör den där break in grejen, ska inställningarna vara "lugna" även då? Jag menar de här kontrast och ljusinställningarna som ska vara lite nedsatta de första 200 timmarna alltså. Hur länge kan man ha TVn på per dygnet och utan att det blir "ohälsosamt" för TVn? Är det dumt att köra 24h timmar per dygn under första veckan? Något annat jag bör tänka på när den kommer sprillans ny imorgon och de första timmarna livet? Postad 27 May 2008 - 14:11 Det är väl ett utmärkt satt att "köra in" den med lägre kontrast om man i dessa ljusa tider tycker att detta blir för tråkig bild att titta på i 200 h. Postad 27 May 2008 - 21:45
Hey!
Har nu äntligen gjort mig av med min jätteklump och införskaffat en px80. Har dock ett par frågor jag skulle vilja ha svar på, tråden är ju oändligt lång! 1. Har läst här om inkörning? Det står inget om det i instruktionsboken men de kan väl inte skada att "köra" in den. Men vilka inställningar ska man köra på då? Vilken "Aspect" ska man köra på? 2. När väl inkörningen är gjord, hur ställer man in tvn för bästa möjlig bild? Finns det några färdiga inställningar att sno av någon här kanske? Redigerat av _winston, 27 May 2008 - 21:52. Postad 27 May 2008 - 23:11
Hehe, har följt tråden ett par veckor nu. Första gången jag känner så som många andra forum-rävar brukar skriva: "LÄS I TRÅDEN!" Redigerat av JohanOeberg, 28 May 2008 - 07:57. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |