12500 kostade den - man blir sugen eller ska man vänta på en 46" full hd (pz85)...
* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 27 februari 2008 - 01:52
12500 kostade den - man blir sugen eller ska man vänta på en 46" full hd (pz85)...
Postad 27 februari 2008 - 16:46
Jag såg den idag på Mediamarkt i Kungens kurva. Otrolig bild! 3 hdmi, SD läsare på fronten. Det gick inte att se om Pioneer plasma (428) för 22000 hade bättre bild (den hängde bredvid)!
Och du vet att båda var korrekt inst oxå då eller

Postad 27 februari 2008 - 18:47
Snäppet bättre svärta och något bättre tryck i färgerna på px80 (säkert korrelerat). Denna förbättring var ganska lätt att se, även om det inte var något revolutionerande.
Tyckte mig även se något bättre flyt i bilden på px80, men detta var inte särskilt påtagligt. Säkert lättare att avgöra med nåt bättre referensmaterial.
Redigerat av PM_1975, 27 februari 2008 - 19:29.
Postad 27 februari 2008 - 21:53
Dom vill ha en tusenlapp för att frakta från butik men om jag kunde hålla mig till nästa leveransomgång så kostade det en femhundring direkt från Panasonic istället.Dom fick in flera på Panasonic-Center idag. Pratade med dom på telefon och är klart sugen på att köpa osett, men dom skulle ha alldeles för mycket i frakt om dom skulle skicka från butiken.Undrar när dessa PX80 kommer ut till försäljning?
Hur mycket i frakt skulle de ha?
Men jag hittade den i en annan butik idag så nu står den i vardagsrummet. Med hjälp av en tumstock i min ände på telefonen och en i telefon hos expediten i butiken så kunde vi konstatera att det var väl värt att göra ett försök med egen transport i min 9-3:a. Fällde man upp dynorna bak så fick man faktiskt in hela tv:n med kartong och allt stående i baksätet.

Postad 28 februari 2008 - 09:44
Den får bli väldigt liten då.Skulle vara kul med en liten recension av din nya tv:)...

Eftersom jag inte hade någon antennkabel framdragen och den inte ersätter någon befintlig tv så har jag än så länge bara testat med svt:s kanaler som jag fick in via inomhusantenn. Och där kan jag säga att jag inte blev besviken.
Snabba kanalbyten mellan dessa okodade boxer-kanaler, hyfsad bra bild på hallåorna men det kan ibland se ut som att dom är ganska välsminkade. Tudors gick på svt1 igårkväll och jag tyckte allt att den bild jag fick där var jag fullt nöjd med.
När jag inte har några apparater vid sidan om där jag kan göra en direkt jämförelse så tror jag att jag inte kan bli mer nöjd.
Postad 28 februari 2008 - 10:17
Ser de "välsminkade" ut så har du säkert "Dynamisk" visning. Ändra till "Bio" och "Varm". Kör sedan så i 200 timmar. Måste ändras separat för varje ingång. Detta har vi skrivet mycket om i PX700-tråden.Den får bli väldigt liten då.Skulle vara kul med en liten recension av din nya tv:)...
![]()
Eftersom jag inte hade någon antennkabel framdragen och den inte ersätter någon befintlig tv så har jag än så länge bara testat med svt:s kanaler som jag fick in via inomhusantenn. Och där kan jag säga att jag inte blev besviken.
Snabba kanalbyten mellan dessa okodade boxer-kanaler, hyfsad bra bild på hallåorna men det kan ibland se ut som att dom är ganska välsminkade. Tudors gick på svt1 igårkväll och jag tyckte allt att den bild jag fick där var jag fullt nöjd med.
När jag inte har några apparater vid sidan om där jag kan göra en direkt jämförelse så tror jag att jag inte kan bli mer nöjd.
Postad 28 februari 2008 - 12:31
11900,- skulle han ha då. 12900 var ordinarie pris...
Tycker den såg helt ok ut, kändes lite plastig tyckte jag (jämfört med min PX700) men det tyckte jag om PX70 också... Vet inte hur den var matad men han visade digital tv på den och det såg bra ut... Det jag mest la märke till var att fjärren fortarande är så dj*vla riktningskännslig...
Postad 28 februari 2008 - 16:09
Antar då att de fortfarande kör med samma klumpiga fjärr som till PX70/700? Det enda jag använder den till är att trycka på AV för att byta ingång ibland...Tittade in hos KungsTV i Norrköping i tisdags och då hade han en PX80 uppställd... (han hade fått hem 2 st)
Tycker den såg helt ok ut, kändes lite plastig tyckte jag (jämfört med min PX700) men det tyckte jag om PX70 också... Vet inte hur den var matad men han visade digital tv på den och det såg bra ut... Det jag mest la märke till var att fjärren fortarande är så dj*vla riktningskännslig...
Postad 28 februari 2008 - 17:07
Postad 28 februari 2008 - 18:32
Antar då att de fortfarande kör med samma klumpiga fjärr som till PX70/700? Det enda jag använder den till är att trycka på AV för att byta ingång ibland...Tittade in hos KungsTV i Norrköping i tisdags och då hade han en PX80 uppställd... (han hade fått hem 2 st)
Jepp samma fjärr...
Använder du en multifjärr då eller ???
Har funderat på en Logitech men inte kommit mig för... Andra saker kommer före...
En fundering som jag har är om det är fjärren eller mottagaren på tv´n som är största skälet till att det är så riktningskänsligt... om problemet blir mindre med en ny fjärr så blir det ju mer prioriterat...
Redigerat av Unregisteredb11688c8, 28 februari 2008 - 18:36.
Postad 28 februari 2008 - 19:37
Nej, men jag fundrera på det. Använder mest Canal Digitals HD-PVR-fjärr och den är ännu värre riktningskänslig.Använder du en multifjärr då eller ???
Har funderat på en Logitech men inte kommit mig för... Andra saker kommer före...
En fundering som jag har är om det är fjärren eller mottagaren på tv´n som är största skälet till att det är så riktningskänsligt... om problemet blir mindre med en ny fjärr så blir det ju mer prioriterat...
Postad 28 februari 2008 - 21:33
Antingen är dom skojare eller totalt brända! Har ingen bra erfarenhet av dem själv. Inte särskilt förvånad över recensionen dom får pricerunner: http://www.pricerunn...r/22437/reviewsTror dom har en fysisk butik också...Så man kanske kan få TV:n för det priset...dvs kontant köp och ta med sig TV:n ut...men det lär ju inte funka särskilt bra med eventuella garantiärenden om man säger såPå Netsuperstore kan man beställa 37an av PX80 för 8717 kr, frågan är hur mycket som tillkommer i moms och fraktkostnader?
Någon som vet?
Tror deras bluffpriser är inklusive moms
Du behöver nog inte oroa dej för fraktkostnaden eftersom du förmodligen aldrig kommer få tvn från dom ändå
den fysiska butiken har helt andra priser, var där och skulle köpa en px70 men då den var 3000 kr dyrare i butik, så kan de ta sig i baken
Postad 29 februari 2008 - 10:11
De har plagierat exakt samma text från förra årets PX70, ord för ord..
Hur oseriös kan man vara egentligen.
Mer om detta kan ni läsa här....
http://www.hdtvtest....eview/#more-100
Postad 29 februari 2008 - 10:13
Postad 29 februari 2008 - 10:25
Var inne och läste på hdtv test nu, där avslöjas att recensionen på 42PX80 som nyligen publicerades på hdtvorg.co.uk är en bluff.
De har plagierat exakt samma text från förra årets PX70, ord för ord..
Hur oseriös kan man vara egentligen.
Mer om detta kan ni läsa här....
http://www.hdtvtest....eview/#more-100
Dom hade åtminstone kunnat bemöda sig att lägga till en mening om improved black level

Postad 29 februari 2008 - 13:17
Redigerat av Ejan, 29 februari 2008 - 13:19.
Postad 29 februari 2008 - 13:25

Postad 29 februari 2008 - 14:00
Istället har jag nu börjat intressera mig för samsungs "smart lightning".. Där svärtan tom är djupare än på pioneers plasma.
Någon som vet om Samsung tänker använda sig av denna nya teknik i sin 2008 kollektion..?
Postad 29 februari 2008 - 15:24
Jag har en PV70 och jag tyckte också att fjärren var väldigt riktningskänslig och "klen". Men med min Logitech 555 går det hur bra som helst. Otroligt vilket drag det är i den fjärren. Den slår alla originalfjärrar jag har med hägstlängder vad gäller riktningskänslighet och "signalstyrka". Men den är ju gjord för att styra flera olika enheter samtidigt så det måste ju vara bra IR-kontakt hela tiden.Jepp samma fjärr...
Använder du en multifjärr då eller ???
Kan rekomendera den fjärren för övrigt. Har inte testat nån annan multifjärr så jag har inget att jämföra med men den funkar jättefint hos mig. Att programmera och komma igång med den går relativt fort, men vill man sitta och finjustera funktionerna kommer det gå åt lite tid. Programmera lite, testa lite, programmera lite mer, testa lite till osv. Men det är det värt. Använder bara denna fjärren till alla mina prylar numera.
Redigerat av SejLax, 29 februari 2008 - 15:26.
Postad 29 februari 2008 - 17:28
Att det inte är så stor skillnad mot PX70/700 är kanske inte så konstigt. Det är trots allt generation G11 av 1024*768-skärmar så det lär väl inte finnas så mycket kvar att finjustera. Nu lägger de det mesta krutet på 1080p-skärmarna så om några generationer blir väl de också rätt okHmm..Iallfall mitt intresse för denna pannan har svalnat rätt bra, efter att bla annat läst rätt mycket på brittiska forum, det verkar ju inte alls vara några särskillda framsteg över bildkvaliten gentemot PX70...
Istället har jag nu börjat intressera mig för samsungs "smart lightning".. Där svärtan tom är djupare än på pioneers plasma.
Någon som vet om Samsung tänker använda sig av denna nya teknik i sin 2008 kollektion..?

Postad 02 mars 2008 - 16:11
Postad 02 mars 2008 - 16:27
Vet inte om det har postats men här är en svensk recension.
Aftonbladet har postat PrylPortalens recension (samma) då de antagligen samarbetar men ändå bra att posta den här ifall folk har missat den.
Edit:
Förresten kommer nog hdtvtest.co.uk att posta en recension om PX80 inom snar framtid då han fått tag i 84£ av de 80£ han hade insamling för, för att kunna köpa PX80.
Redigerat av TheSwede86, 02 mars 2008 - 16:30.
Postad 03 mars 2008 - 11:50
De 2 klagomål som rescensenten har, inget optiskt ljud ut och dålig uppskalning, är ju bara relevant för den inbyggda DVB-T-mottagaren. Optiskt ljud ut funkar ju ändå inte för externa källor och uppskalningen är utmärkt för externa bildkällor såsom DVD eller satallit-mottagare. Men detta faktum glömmer de att nämna.Vet inte om det har postats men här är en svensk recension.

Vad man borde klaga på är ju att det inte finns någon ibyggd HD-mottagare i en HD-ready TV! Med andra ord så är ju då den inbyggda mottagaren väldigt begränsad för den seriösa tittaren.
Redigerat av agpath, 03 mars 2008 - 11:51.
Postad 03 mars 2008 - 19:45
Postad 03 mars 2008 - 20:51
Postad 03 mars 2008 - 20:58

Postad 03 mars 2008 - 21:13
Skulle också tycka det är irriterande speciellt om man sitter många och ser på tv och man hamnar på sidan
aja återstår att se vilken tv man ska välja.
Om det är hemma hos dig bestämmer väl du var du vill sitta?

Postad 04 mars 2008 - 00:52
De 2 klagomål som rescensenten har, inget optiskt ljud ut och dålig uppskalning, är ju bara relevant för den inbyggda DVB-T-mottagaren. Optiskt ljud ut funkar ju ändå inte för externa källor och uppskalningen är utmärkt för externa bildkällor såsom DVD eller satallit-mottagare. Men detta faktum glömmer de att nämna.Vet inte om det har postats men här är en svensk recension.
![]()
Vad man borde klaga på är ju att det inte finns någon ibyggd HD-mottagare i en HD-ready TV! Med andra ord så är ju då den inbyggda mottagaren väldigt begränsad för den seriösa tittaren.
- Varför skulle inte optisk ut funka för externa källor? Det gör det iaf på andra märken..
- Varför tror du uppskalningen skulle göras bättre via en kontakt på baksidan??
- HD- mottagare...vilken DVB-T/C/S eller IP om DVB-S för Viasat eller CD... det blir dyyyyyyyyyyyrt med alla dessa
varianter.
Postad 04 mars 2008 - 09:30
Därför att jag har PX700 och vet hur Panasonic fungerar. Den optiska utgången är endast för den interna mottagaren. Av samma anledning vet jag att uppskalning är utmärkt när anslutning av extern mottagare eller DVD görs via Scart eller Component. Den interna mottagaren ger jämförelsevis en sämre bild. Av den anledningen har man alltså ingen större användinng för vare sig mottagaren eller den optiska utgången.De 2 klagomål som rescensenten har, inget optiskt ljud ut och dålig uppskalning, är ju bara relevant för den inbyggda DVB-T-mottagaren. Optiskt ljud ut funkar ju ändå inte för externa källor och uppskalningen är utmärkt för externa bildkällor såsom DVD eller satallit-mottagare. Men detta faktum glömmer de att nämna.Vet inte om det har postats men här är en svensk recension.
![]()
- Varför skulle inte optisk ut funka för externa källor? Det gör det iaf på andra märken..
- HD- mottagare...vilken DVB-T/C/S eller IP om DVB-S för Viasat eller CD... det blir dyyyyyyyyyyyrt med alla dessa
varianter.
HD-mottagaren ska naturligtvis vara för marknätet, då det redan nu är en SD-mottagare för marknätet inbyggd. Självklart måste man skaffa en extern mottagare om man vill ha kabel eller satellit. markmottagre är ju det enda som fungerar för alla. För övrigt så finns det nu apparater med inbyggda mottagare för både DVB-T/C/S (Sony).
Postad 04 mars 2008 - 15:07
varianter.
Därför att jag har PX700 och vet hur Panasonic fungerar. Den optiska utgången är endast för den interna mottagaren. Av samma anledning vet jag att uppskalning är utmärkt när anslutning av extern mottagare eller DVD görs via Scart eller Component. Den interna mottagaren ger jämförelsevis en sämre bild. Av den anledningen har man alltså ingen större användinng för vare sig mottagaren eller den optiska utgången.
HD-mottagaren ska naturligtvis vara för marknätet, då det redan nu är en SD-mottagare för marknätet inbyggd. Självklart måste man skaffa en extern mottagare om man vill ha kabel eller satellit. markmottagre är ju det enda som fungerar för alla. För övrigt så finns det nu apparater med inbyggda mottagare för både DVB-T/C/S (Sony).
Om px700 har den unika featuren att inte skicka vidare digitalt ljud, vad säger att PX80 har denna "finess" åxå? Kan vara så men behöver inte vara det.
Spontant låter det konstigt att just uppskalningen skulle skilja mellan olika ingångar, men även här kan det vara en px700 finess.
DVB-T HD är väl knappast ett alternativ för den "seriöse tittaren", skulle tippa att idag minst 80% av bostäderna har dom tekniska förutsättningarna för Kabel alt Satellit. Kontentan är väl att jag o dom flesta med mig inte har intresse av att betala för en massa elektronik/sw som man absolut inte behöver. Väljer hellre separat signalkälla ihop med en optimal bildvisare.
Postad 04 mars 2008 - 16:01
Redigerat av Wiberg_D, 04 mars 2008 - 16:01.
Postad 04 mars 2008 - 16:08
Inbyggd digital mottagare är inte en "ingång". Det är heller inte uppskalningen i sig som det är något fel på för den inbygda mottagaren, utan det att bilden blir för "mjuk" eller "luddig". Svårt att beskriva men syns väldigt tydligt när man växlar mellan inbyggd mottagare och extern mottagare.Om px700 har den unika featuren att inte skicka vidare digitalt ljud, vad säger att PX80 har denna "finess" åxå? Kan vara så men behöver inte vara det.
Spontant låter det konstigt att just uppskalningen skulle skilja mellan olika ingångar, men även här kan det vara en px700 finess.
DVB-T HD är väl knappast ett alternativ för den "seriöse tittaren", skulle tippa att idag minst 80% av bostäderna har dom tekniska förutsättningarna för Kabel alt Satellit. Kontentan är väl att jag o dom flesta med mig inte har intresse av att betala för en massa elektronik/sw som man absolut inte behöver. Väljer hellre separat signalkälla ihop med en optimal bildvisare.
Med "seriös" menar jag att om man skaffar en HD-ready TV borde man väl ha ett visst intresse av att vilja se på HDTV och att det är underligt av tillverkarna att inte bygga in en HD-mottagare i en HD-TV. Ungefär som att sälja en BMW med en folka-motor.
Håller annars med dig helt om att en separat bildkälla är att föredra. Användar själv Canal Digitals HD-box med uppskalning, så hur TV'n skalar upp blir ju tämligen ointressant vid TV-tittande. I det fallet måste den snarare skala ned bilden.
Postad 04 mars 2008 - 16:40
Inbyggd digital mottagare är inte en "ingång". Det är heller inte uppskalningen i sig som det är något fel på för den inbygda mottagaren, utan det att bilden blir för "mjuk" eller "luddig". Svårt att beskriva men syns väldigt tydligt när man växlar mellan inbyggd mottagare och extern mottagare..
Menar du att det inte går att göra nåt åt den "mjuka" och "luddiga" på gränsen till oskarpa bilden som även jag upplevt?
Det är nämligen huvudskälet till att jag inte gillar bilden på px70.
Postad 04 mars 2008 - 16:46
jahapp nu blir ni panna älskare nog sura, jag valde mellan denna och en Samsung PS-42C96HD och det fick bli samsungen, på mediamarkt hade de 2 breve varandra och det var ingen skillnad på skärmarna, samsungen var mycke snyggare och då blev det den! mycket nöjd:D lägger säkert upp bilder på den snart:D (båda är super!) verkligen kanon även för analogt nät..
Hmm, kanske inte optimalt att jämföra dom i butiken. Sen så är ju C96 en budget variant av Q96/Q97 som har mycket bättre svärta tex än vad C96 har. och där tror jag faktiskt att även px80 är mycket bättre än C96 tyvär.
Men bra iaf om du e nöjd

Postad 04 mars 2008 - 16:58
jahapp nu blir ni panna älskare nog sura, jag valde mellan denna och en Samsung PS-42C96HD och det fick bli samsungen, på mediamarkt hade de 2 breve varandra och det var ingen skillnad på skärmarna, samsungen var mycke snyggare och då blev det den! mycket nöjd:D lägger säkert upp bilder på den snart:D (båda är super!) verkligen kanon även för analogt nät..
Hmm, kanske inte optimalt att jämföra dom i butiken. Sen så är ju C96 en budget variant av Q96/Q97 som har mycket bättre svärta tex än vad C96 har. och där tror jag faktiskt att även px80 är mycket bättre än C96 tyvär.
Men bra iaf om du e nöjd
PX80 är väl lika mycket budgetvariant som c96.... dock en generation senare....
Postad 04 mars 2008 - 17:04
Inbyggd digital mottagare är inte en "ingång". Det är heller inte uppskalningen i sig som det är något fel på för den inbygda mottagaren, utan det att bilden blir för "mjuk" eller "luddig". Svårt att beskriva men syns väldigt tydligt när man växlar mellan inbyggd mottagare och extern mottagare.Om px700 har den unika featuren att inte skicka vidare digitalt ljud, vad säger att PX80 har denna "finess" åxå? Kan vara så men behöver inte vara det.
Med "seriös" menar jag att om man skaffar en HD-ready TV borde man väl ha ett visst intresse av att vilja se på HDTV och att det är underligt av tillverkarna att inte bygga in en HD-mottagare i en HD-TV. Ungefär som att sälja en BMW med en folka-motor.
Håller annars med dig helt om att en separat bildkälla är att föredra. Användar själv Canal Digitals HD-box med uppskalning, så hur TV'n skalar upp blir ju tämligen ointressant vid TV-tittande. I det fallet måste den snarare skala ned bilden.
Lite pragmatiskt tänk från min sida... extern eller intern tuner måste ju iaf kopplas in till bildvisaren, därav tänket runt "ingång". Men det låter som om det är tunern i sig som spökar.
Du som jag vet ju att HD-TV inte betyder marksänt i någon större skala, mao köper man en HDReady TV så får man se till att skaffa en HD källa åxå. Om PX80an skulle kostat 2-3000 kr mer med inbyggd DVB-THD mottagare så hade dom sålt mycket färre apparater.
Postad 04 mars 2008 - 17:05
Postad 04 mars 2008 - 17:17
Skulle hellre sägaPX8 är Panasonics nya budgetvariant som släpps om en månad. C96 är Samsungs budgetvariant som funnits ute över ett år.
px700-q96
px70-c96
px7-c67
om vi nu tittar på 2007:orna
Postad 04 mars 2008 - 17:20
Är det inte bättre att gå på den ?
Kommer nu i Mars ... enligt Prylportalen
Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 04 mars 2008 - 17:22.
Postad 04 mars 2008 - 20:43
Som vanligt köra Panasonic vidare på sin väldigt tråkiga fjärrkontroll. Tur är iaf. att den nu är mer anpassad för viera link med play-knapp m.m. Designen är bra mycket bättre än PX70 men fortfarande inte en utav de snyggare. En jätte smidig SD-kort-plats framtill vid TVn tillsammans med komposit och S-video.
Menyn är den samma som förut. Bild, ljud och installation har du att välja på. Ytterst lite att göra under bild och några få funktioner under inställningar. Den omtalade glasskivan i fram behöver jag väl inte berätta om? Värdelöst om du skall ha polarna över på fotbolls-kväll.
Och bilden då? Jo, för dem pengarn kanske man ska vara nöjd.
Balansen mellan ljusstyrkan och kontrast är skamlig. Att få en sådan värdelös svärta bara för att du vill ha vitt på TVn var bland de sämre jag sett. Ställer du istället in färgtempen på kall så får du ont i ögonen. Nej, balansen mellan kontrast och ljusstyrka var under all kritik, du är illa kvikt tvungen att kompensera på något. Vad väljer man? Vitt eller svart? Ljust eller mörkt? Bra eller dålig bild?
100hz-tekniken gör sitt jobb, men den förstör lika mycket. När jag tittade på TVn med 100hz så ser bilden ut som rinnande lava. Otroligt mycket rörelse i bilden med en touch av gammal bildrörs-tv som flimmrar. Mycket märkligt. Det positiva är att den blir klar och fin runt konturerna. Framförallt vid ishockey så är det positivt med 100hz. Stänger du nu av denna teknik så är det Sahara-öknen kring rörelser. Otroligt mycket kryp i bilden intill rörelser.
Summan av det hela: Hade balansen mellan ljusstyrkan och kontrasten varit bättre, och 100hz-tekniken inte sabbat så pass mycket som den gör, så hade den kanske varit värd sina pengar. Men som den ser ut nu, och så som den presterar på både SDTV och HDTV är den under all kritik.
Nej Panasonic, illa, riktigt illa! Nu är väl bara frågan, blir PZ80 lika dålig som PZ70?
Och snälla, bevara den bra bildkvalitén i PX700 och för den vidare till PX800.
Postad 04 mars 2008 - 21:12
Det låter ju onekligen problematiskt. Använde du dig av någon vedertagen kalibreringsassistans för att ställa in ljusstyrka och kontrast? Tänker väl främst på DVE eller liknande. Anledningen till attjag undrar är för att det blir svårt att värdera din upplevelse (generalisera kanske är ett bättre ord) utan att veta om tv'n var så korrekt inställd som nu är möjlig utifrån rådande standard.
Postad 04 mars 2008 - 21:16
Låter ju inte kul och jag blir förvåndad med tanke på vilken bra bild jag har på min PX700. Någon PX800 verkar dock inte komma, de verkar lägga allt krut på PZ-serien.Summan av det hela: Hade balansen mellan ljusstyrkan och kontrasten varit bättre, och 100hz-tekniken inte sabbat så pass mycket som den gör, så hade den kanske varit värd sina pengar. Men som den ser ut nu, och så som den presterar på både SDTV och HDTV är den under all kritik.
Nej Panasonic, illa, riktigt illa! Nu är väl bara frågan, blir PZ80 lika dålig som PZ70?
Ja, det är den inbyggda mottagaren som är kass och jag utgår från att den är densamma som i PX7x-serien. Det är extern box som gäller för att få en bra bild. Den interna fyller dock sin funktion om man vill köra bild-i-bild någon gång.Menar du att det inte går att göra nåt åt den "mjuka" och "luddiga" på gränsen till oskarpa bilden som även jag upplevt?
Det är nämligen huvudskälet till att jag inte gillar bilden på px70.
Redigerat av agpath, 04 mars 2008 - 21:18.
Postad 04 mars 2008 - 21:20
"Att få en sådan värdelös svärta bara för att du vill ha vitt på TVn var bland de sämre jag sett."
Det låter ju onekligen problematiskt. Använde du dig av någon vedertagen kalibreringsassistans för att ställa in ljusstyrka och kontrast? Tänker väl främst på DVE eller liknande. Anledningen till attjag undrar är för att det blir svårt att värdera din upplevelse (generalisera kanske är ett bättre ord) utan att veta om tv'n var så korrekt inställd som nu är möjlig utifrån rådande standard.
Givetvis körde jag med DVE. Problemet är, skulle jag få det riktigt svart så vart hela bilden mörk, precis som jag beskrev. Det var inga problem alls att få svärta i bilden, absolut inte. Men utan att förstöra det ljusa partierna, var det mer eller mindre omöjligt.
Låter ju inte kul och jag blir förvåndad med tanke på vilken bar bild jag har på min PX700. Någon PX800 verkar dock inte komma, de verkar lägga allt krut på PZ-serien.Summan av det hela: Hade balansen mellan ljusstyrkan och kontrasten varit bättre, och 100hz-tekniken inte sabbat så pass mycket som den gör, så hade den kanske varit värd sina pengar. Men som den ser ut nu, och så som den presterar på både SDTV och HDTV är den under all kritik.
Ja, PZ70 var ju definitivt ingen hitt. Ett lager av margarin över hela skärmen

Postad 04 mars 2008 - 22:48
Detta blir Panasonics största succé tills nu och det kommer säljas otroligt många pannor, det vill jag lova ..
Oavsett vad man tycker eller tänker ...

Maveric

Postad 04 mars 2008 - 22:50
Jag är dessvärre inte lika säker på det. Givetvis kommer de få fler kunder, eftersom de är vad som redovisas. Men antalet som inte kommer välja en Panasonic-plasma och istället ta ett annat märke kommer bli fler, det är jag mer eller mindre säker på.Tror inte panasonic tappar fler kunder än vad de får ..
Detta blir Panasonics största succé tills nu och det kommer säljas otroligt många pannor, det vill jag lova ..
Oavsett vad man tycker eller tänker ...![]()
Maveric
Postad 04 mars 2008 - 22:56
Spar detta i minnet så ses vi i tråden efter sommaren

Om vi räknar dem som köper en tv om minst 37" kommer pannorna säljas som smör i solsken ...
Maveric

Postad 04 mars 2008 - 23:05
Vi får se ..
Spar detta i minnet så ses vi i tråden efter sommaren![]()
Om vi räknar dem som köper en tv om minst 37" kommer pannorna säljas som smör i solsken ...
Maveric
Inom 37" är ju Panna värdsledande med sina plasmor. Inte konstigt eftersom de är mer eller mindre är ensamma där. Men helt klart, skall se till å komma tillbaka här i sommar. Och då också ganska säker på att Panna inte ökat med antal kunder mer än något annat märke

Ska vi sätta en öl MaVeRiC?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar