Panasonic Viera TH-46PZ85
(TV)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ800
(TV)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 02 April 2008 - 15:01
Postad 02 April 2008 - 15:23
får inte fram någon bild
Kan det verkligen vara rimligt att 46" kostar 16000 i tyskland? verkar ju sjukt billigt med tanke på att det är en så ny apparat.
42:an kan man köpa för 13400 i Schweiz.
Postad 02 April 2008 - 15:33
fan vill se denna irl, hoppas på att dustin tar in någon nu på deras mässa i helgen.
blir antingen denna eller ny gen av pio
Redigerat av Unregistered2c834d1b, 02 April 2008 - 15:34.
Postad 02 April 2008 - 18:22
Har inte stört mig på reflexer, nej !
Lägger väl upp en bild då !
Har du testat C.A.T.S funktionen ?? Undrar om detta har med den blinkande svärtan att göra som finns på alla andra panasonic plasmor.
Postad 02 April 2008 - 19:03
Blue Ray frän min PS3:a ser helt fantastiskt ut. DVD bilden (via HDMI) ser väldigt bra ut. Satellit tv bilden (RGB) är helt ok, i klass eller något bättre än min gamla Panasonic tjock tv, som hade väldigt bra tv bild. Svärtan är väldigt bra, har inte sett något av den "blinkande" svärtan.
Ikväll blir den Champions League i 42"!
Redigerat av Nellus, 02 April 2008 - 19:05.
Postad 02 April 2008 - 21:37
Postad 02 April 2008 - 21:56
Postad 02 April 2008 - 22:06
Jag fick min 42:a igår eftermiddag ! Jag tycker bilden är kanonbra, tyvärr så har jag ännu ingen tillgång till högupplöst bildmaterial...men på IPTV och DVD är jag mycket nöjd ! Nu är ju detta min första plasma så jag har inte mycket att jämföra med, Pio kanske åker åttor runt den...va vet jag !
Fö så måste jag berömma Panasonics fjärr, mer tydlig och lättöverskådlig får man leta efter !
Skulle du kunna vara schyst och kolla avståndet mellan nedersta kanten av den "synliga" bilden och mediabänken den står på? Intressant att se hur hög center man får plats med
Om du orkar får du gärna också kolla hur djup plasman är utan foten...
Redigerat av srna, 02 April 2008 - 22:09.
Postad 03 April 2008 - 08:31
får inte fram någon bild
Kan det verkligen vara rimligt att 46" kostar 16000 i tyskland? verkar ju sjukt billigt med tanke på att det är en så ny apparat.
Ruskigt lockande... Ringde upp panasonic här i Sverige och man ska fråga butiken där man köper ifall tvn har "euro-pan" garanti, då gäller den i hela europa. Annars kan det vara bundet till landet där du handlar. Hmm, glömde fråga hur många år denna garanti gäller. Nån annan kanske vet mer?
Edit: Har mejlat några tyska butiker och frakten verkar ligga kring 150 euro
Redigerat av Unregistered951ada42, 03 April 2008 - 08:32.
Postad 03 April 2008 - 10:07
Har fått min 42PZ85 nu. Jag är grymt nöjd än så länge!
Blue Ray frän min PS3:a ser helt fantastiskt ut. DVD bilden (via HDMI) ser väldigt bra ut. Satellit tv bilden (RGB) är helt ok, i klass eller något bättre än min gamla Panasonic tjock tv, som hade väldigt bra tv bild. Svärtan är väldigt bra, har inte sett något av den "blinkande" svärtan.
Ikväll blir den Champions League i 42"!
Dra ner svärtan på mörka scener. Helst en dvd som du själv kan kontrollera med en slinga(loopa) . Det måste vara text i den mörka scenen för att blinkandet ska börja. Mellan varje gång texten visas justerar du svärtan neråt. Om blinkandet är borta när ljuset är nerdraget till ungefär 20-30 procent så har Panasonic lyckats.
På PV60 började blinkandet när svärtan var precis under 50 procent på skalan. När jag drog upp svärtan över den gränsen försvann blinkande till stor del.
Prova gärna, helst när det är kväll förstås, det är ju då man kan mörklägga lite bättre.
Robban
Postad 03 April 2008 - 17:00
Hur pass mycket kan man sitta med en dator kopplad till en plasma (typ denna PZ85)??
Ska man behöva oroa sig för inbränningar i dagens ny tv apparater?
Jag var nära i höstas och slå till på PZ700 men drog mig ur för att stativet var så JÄVLA dyr..
Men nu har jag som ni fått upp ögonen för denna PZ85.
För er som har koll på läget det här med plasma och dator...hur funkar det för er?
Postad 03 April 2008 - 21:53
får inte fram någon bild
Ruskigt lockande... Ringde upp panasonic här i Sverige och man ska fråga butiken där man köper ifall tvn har "euro-pan" garanti, då gäller den i hela europa. Annars kan det vara bundet till landet där du handlar. Hmm, glömde fråga hur många år denna garanti gäller. Nån annan kanske vet mer?
Testa att lägg på momsen, det kan ju slippa förbi tullen
Postad 03 April 2008 - 22:09
får inte fram någon bild
Testa att lägg på momsen, det kan ju slippa förbi tullenmen det kan man inte räkna med
Vet inte om det tillkommer några andra skatter.
Vad? Vi är ju med i EU, det är som jag förstår fritt att beställa vad man vill från Eu-länder utan att bry sig om tull o dylikt. Så det är nog inga problem.
Postad 03 April 2008 - 23:25
Postad 04 April 2008 - 07:28
Ingen av er lyckliga som har PZ85 hemma som orkat testa lite mer?
Lägg gärna upp lite fler bilder. =)
Redigerat av twebbas, 04 April 2008 - 12:40.
Postad 04 April 2008 - 12:17
Postad 04 April 2008 - 12:26
Kan någon säga hur många cm det är från 46 tummarens övre fästpunkter på baksidan ner till TVns nederkant?
Jag vill veta om det får plats på mitt väggfäste hemma...
Tacksam för svar!
mvh Jörn
Postad 04 April 2008 - 19:03
Leverans från netonnet 28 april
verkar vara på gång till Sverige nu
Pratar om 46" nu
Redigerat av Truckerhate, 04 April 2008 - 19:07.
Postad 04 April 2008 - 19:20
Följande är mina val:
Panasonic 46PZ85
+ Full-HD
+ Lagom storlek för mitt rum (3,8m avstånd)
Pioneer PDP-428XD
+ Bäst bild idag
- Inte full-HD
- Aningen liten
Pionner PDP-X09XD
+ Superbäst bild
- Lååång leveranstid
+- Pris?
Vad skulle du välja?
Postad 04 April 2008 - 19:42
,Hur kan komplett.se ha 2 st i lager?
Leverans från netonnet 28 april
verkar vara på gång till Sverige nu
Pratar om 46" nu
Pratade med Komplett idag (se fråga en bit upp i tråden, fick inget svar dock) och jag fattade det som att de 46:orna man fått in var från Norge (?!)
Postad 04 April 2008 - 20:03
Jag står och väger mellan tre kandidater där 46PZ85 ligger högst nu. Jag skall använda tv:n till film, PS3, viss surfning och SD-TV.
Följande är mina val:
Panasonic 46PZ85
+ Full-HD
+ Lagom storlek för mitt rum (3,8m avstånd)
Pioneer PDP-428XD
+ Bäst bild idag
- Inte full-HD
- Aningen liten
Pionner PDP-X09XD
+ Superbäst bild
- Lååång leveranstid
+- Pris?
Vad skulle du välja?
Jag köpte en pio sx-4280D i januari. Jag stod ut i två månader sen la jag ut den på blocket pga buzzing. Torskade 5 papp men det var värt varenda öre, som att ha en rakapparat i bakgrunden när man ser på tex nyheterna. Jag hade tom hem en pioneer tekniker och han sa att alla pio 8g låter som min gjorde. Sen finns det de som påstår att de har tysta piosar men det tror jag mer beror på bakgrundsljud o placering av tvn som kan göra att man inte hör det. Såg en post på avsforum av en användare som ägt en pio 8G men nu köpt en panasonic 11G. Han sa att den nya pannan är i stort sett ljudlös och inte går att jämföra med pion vad gällande buzzing. Sen skrev nån annan på avs att för att pio skulle få bort buzzet skulle det krävas en helt ny panel vilket inte sker förrän pio 10G (detta var dock lite spekulativt....)
Så ifall jag inte var halvdöv, skulle ha tvn ovanför huvdhöjd (buzzet från 8G kommer ifrån själva glaset, ifall man inte sitter rakt framför hör man det inte, men vem vill sitta på nått annat ställe än i sweet-spot?), hade väldigt mycket bakgrundsljud skulle jag välja panasonic-skärmen 10 dar i veckan. Skulle tom hellre ta en LG än en pio. Förutsatt att det stämmer vad som skrivits om att dessa skärmar är tysta. Ska bli ruskigt intressant att läsa recensionerna. Sitter för närvarande med en 20 tums crt....
Men som du skrev, pannan är ju prisvärd för sin storlek, samt vem vet hur lång tid det tar för pio 9G att komma..
Postad 05 April 2008 - 00:14
Postad 05 April 2008 - 05:35
Såg Panasonic PZ85 på Panasonic Center, Ringen, Skanstull i Sthlm idag, dom hade fått in den för en halvtimme sen när jag kom, och visst är det sjukt fin bild, flyter på som aldrig förr och SDTV ser jääkligt schysst ut! HD film ska vi inte ens prata om !
Ah finally.. då har de äntligen fått in den, varit där 3 dagar på raken och de har sagt den kommer i em..
Postad 05 April 2008 - 10:00
Postad 05 April 2008 - 10:28
Är dock förbryllad då en del säger att den har "Bild i BIld via extern källa" och en del säger att den inte har. Någon där ute som vet sanningen?
En till fundering. Är detta nya versonen av pz70?
Postad 05 April 2008 - 10:55
Är den värd ca 4000 mer än PZ70?
Vad gör den så mycket bättre? Eller gör jag ett bra köp med PZ70?
Postad 05 April 2008 - 12:04
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 05 April 2008 - 12:05.
Postad 05 April 2008 - 13:12
Postad 05 April 2008 - 13:37
Postad 05 April 2008 - 13:53
Man får kolla upp 50PZ800 eller 50PZ80 istället.
"U" i beteckningen PZ85U betyder helt enkelt "US", allså en amerikansk modell. Som inte är exakt samma modell som vi får.
Dom europeiska modellerna slutar på "E" istället.
Redigerat av Nellus, 05 April 2008 - 13:54.
Postad 05 April 2008 - 14:16
edit: Är censuren något man kan stänga av så man själv kan se svordomar?
Redigerat av TriNitro, 05 April 2008 - 14:19.
Postad 05 April 2008 - 14:25
Svärtan är inte på Pioneer nivå, men bra. Bättre än dom flesta andra jag tittat på. Tv:n är lite överdriven på röda och gröna färger, precis som PZ70, men det stör inte särskilt mycket. Hudtoner ser väldigt naturliga ut och nyanser kommer fram bra. Har inte sett en tillstymmelse till tillfälliga inbränningar heller, trots några timmars tv spelande.
Fjärrkontrollen är tyvärr väldigt riktningskänslig fortfarande.
Har letat efter den blinkande svärtan, men forfarande i märkt av det, trots sänkt ljusstyrka och en DVD film med textremsor satt i en loop. Svärtan verkar stabil enligt mina ögon.
Har inte hittat några kontroller för CATS. Verkar inte stå något om den funktionen i manualen. Någon som vet mer om detta?
Har satt min i Bio läget, med kontrast satt runt 50% (kommer att öka på den till runt 70-80% när jag spelat in tvn för att vara på den säkra sidan) , Ljusstyrka runt 40-45%, färgmättnad runt 40%, Skärpa 0 (50% för digital TV), allt annat satt på AV.
Som sagt, jag är grymt nöjd med tv:n. Ger en kanon bild, utan några konstigheter. Tycker den är rätt snygg också.
Redigerat av Nellus, 05 April 2008 - 14:25.
Postad 05 April 2008 - 15:34
C.A.T.S funktionen, är det en av eller på funktion? kanske den stod på av när du skulle testa den blinkande svärtan.
Det är viktigt att du har typ helt svart i rummet när du testar för att se fenomenet. Nästa gång du kollar film med svarta kanter uppe och nere på kvällen så kan du väl tänka lite extra på detta.
Sen lite mer bilder skulle inte skada
Postad 05 April 2008 - 15:41
Postad 05 April 2008 - 16:03
Låter bra Nellus. Tänkte på det där med den blinkande svärtan, har du läst denna tråd https://www.minhembi...s...64696&st=60 så att du vet hur det ser ut när det väl sker eller titta på denna video från den tråden så ser du hur det ser ut. http://www.youtube.c...h?v=vF3hOyNZ3rg
C.A.T.S funktionen, är det en av eller på funktion? kanske den stod på av när du skulle testa den blinkande svärtan.
Det är viktigt att du har typ helt svart i rummet när du testar för att se fenomenet. Nästa gång du kollar film med svarta kanter uppe och nere på kvällen så kan du väl tänka lite extra på detta.
Sen lite mer bilder skulle inte skada
Ska testa och se om jag kan se den blinkande svärtan ikväll igen. Sist jag testade såg jag inget som störde mitt öga.
Har inte hittat någon C.A.T.S funktion på min tv än. Den kanske heter något annat? Så jag vet inte om det går att slå av funktionen eller inte. Någon som vet var den finns eller heter?
Bilder kommer...
Postad 05 April 2008 - 16:05
Edit. vad jag kan se i manualen så ska C.A.T.S funktionen finnas under x.v.Color och ovanför zoom adjust och det ska vara en AV/PÅ funktion. Fast detta är ju iofs på pz85U som är usas pz85 dock
Kollade i pz85 manualen för UK och där finns inte ens C.A.T.S funktionen med. hmm bara en grejj för usa pz85 och EU pz800 ??
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 05 April 2008 - 17:07.
Postad 05 April 2008 - 19:15
X.V.color har bara Av och Auto på min tv (har min på Av) och har inte hittat någon annan kontroll. Har inte hittat något i den svenska manualen om C.A.T.S.
Redigerat av Nellus, 05 April 2008 - 21:22.
Postad 05 April 2008 - 19:25
Det borde ju betyda att C.A.T.S bara är funktionell i "Miljö" läget inte i de andra, tex Standard eller Bio.
Postad 05 April 2008 - 19:46
Finns den svenska manualen att ladda ner någonstans ?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 05 April 2008 - 19:47.
Postad 05 April 2008 - 22:38
Som jag hade fattat det så skulle det inte komma någon till Sverige. Men det gäller hela europa alltså? Herre######r va värdelöst isf
edit: Är censuren något man kan stänga av så man själv kan se svordomar?
Vad är det som gör att du måsta ha pz85 och inte pz80?
Postad 06 April 2008 - 08:38
Om P-sonic kommer att vidhålla att 50" inte kommer in i Sverige, vilket man inte kan vara helt säker på, så är 46" inte "nämnvärt" mindre än 50" så det är ju en lösning att tänka på.
Allt med platt-TV och hemmabio utvecklas ju snabbt som tusan nu så man kan ju nöja sig med en produkt som inte är high end eller störst för att sälja av och köpa bättre om 2-3 år. De flesta nya hemmabioprylar håller idag en bra nivå om man köper efter sitt behov och inte det bästa men inte det sämsta heller för den delen.
Visst kan man säga att allt utvecklas och att man ligger efter redan när man köpt sin pryl, men faktiskt det går riktigt fort nu. Jämför man med CTR:en så var det "bara" med Philips pixelteknik det började hända något som alla såg. Nu är det en mindre revolution med varje generation. Är man inte gjord av stålar så går man fort i KK om man uppdaterar alla topprodukter. 100 K vart eller vartannat år lär man pytsa ut.
Samtidigt när allt blir populärare blir det billigare. Platt-TV verkar sjunka med minst 20-30% per år just nu.
Pion som satsar på någon form av lyx-nisch kommer bara at få det svårare ju längre tiden går, alla kommer ifatt och förbättringarna blir allt efter mindre synbara och det pröjsar inte folk då. Pions storleksatsning är mer rätt, dock måste energilösningar till- eller möjligen en egen vindsurra till plattan ;-)
Redigerat av Dämpa, 06 April 2008 - 08:41.
Postad 06 April 2008 - 09:55
Om P-sonic kommer att vidhålla att 50" inte kommer in i Sverige, vilket man inte kan vara helt säker på, så är 46" inte "nämnvärt" mindre än 50" så det är ju en lösning att tänka på.
För min egen del som har en panna 42 tum hemma så känns det som att de e onödigt att byta tv till en 46 tum då skillnaden kanske inte blir så stor utan då är 50 tum det enda som gäller.
Postad 06 April 2008 - 10:33
Är det nån här som kopplat in pz85 eller pz80 till datorn? Skulle vilja ha lite synpunkter på hur det ser ut och funkar.
Jag vill även veta om pz85 och pz80 klarar av att pixelmappa...
Någon?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
3 bilder
1291 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?