![]() |
![]() |
![]() |
3 660:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
21 450:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 december 2013 - 14:18
Postad 18 december 2013 - 21:05
Postad 19 december 2013 - 17:31
Postad 19 december 2013 - 18:40

Postad 19 december 2013 - 19:23
Postad 20 december 2013 - 00:27

Välj även film eller cinema läge om det går för mest korrekt bild. Sedan kan en kalibreringsskiva kanske hjälpa dig med kontrast och rätt svärta.
Postad 20 december 2013 - 02:03
Den har 1000 mer lumen än 1070, så det är säkert en presentationsproje. Det den vinner i ljusstyrka förlorar den i svärta skulle jag tro. Köp en hembioproje om det är det du ska använda den till är mitt råd. Eller åk och kolla på båda, men annars skulle inte jag chansa iaf.
Ser inte nyttan med det. 1070 har redan på tok för mycket ljusstyrka så svärtan blir lidande.
Postad 20 december 2013 - 10:08
Jag köpte grisen i säcken, th680 är beställd :-p Nån måste ju få fingrarna ur och testa den så att vi konsumenter får veta mer. Det finns ju inga engelska eller svenska recensioner på den. Nu blir den min första proj så jag har ju inte så mycket att jämföra med annat än med min panasonic plasma vilken i sig har mycket bra svärta.
Allright, hoppas den är grym som första projje för då inskaffar jag en också! Håller tummarna för dig och ser fram till en review!

Postad 20 december 2013 - 15:28
Postad 20 december 2013 - 15:45
Dessa färghjul används på presentationsprojektorer och ger som regel mycket tydligare regnbågseffekt och när ljusflödet används fullt ut får man en väldig skev färgbalans då det endast är neutrala nyanser (typ, vit bakgrund i powerpoint) som får ett ökat ljusflöde. Rena färger får inte samma ökning av sitt ljusflödet och det ger en ganska märklig bild för filmtittande. Ansikten tenderar att se väldigt högblanka ut till exempel.
Stänger man av Brilliant Color slipper man eventuellt den skevhet i färgerna, men då är projektorn inte längre mer ljusstark än sitt syskon som hade 1000 lägre specade Lumen. Plus att väldigt många av dessa modeller drar väldigt fel i färgerna överlag när man stänger av Brilliant color, som att hela vitbalansen skiftar mot lila eller cyan. Tyvärr brukar detta heller inte hjälpa mot regnbågsflimmer.
Redigerat av Ringblixt, 20 december 2013 - 15:46.
Postad 20 december 2013 - 16:56
Ser inte nyttan med det. 1070 har redan på tok för mycket ljusstyrka så svärtan blir lidande.
Nä precis, det finns ingen nytta med för mycket ljus. Det ska va svenskt, dvs lagom

Postad 22 december 2013 - 16:04
håller med, 1070:n är verkligen på gränsen till för ljusstark.Ser inte nyttan med det. 1070 har redan på tok för mycket ljusstyrka så svärtan blir lidande.
Postad 23 december 2013 - 18:35
Allright, hoppas den är grym som första projje för då inskaffar jag en också! Håller tummarna för dig och ser fram till en review!
Sådär då har BenQ TH680 anlänt. Tyvärr så har posten/Netonnet inte lyckats leverera duken som ska vara skickad samtidigt utan den är beräknad till den 27:e. Men har testat lite snabbt att projicera bilden på min vita garderob samt vita vägg med lite svagt gulspräckliga inslag/mönster.
Satte igång samma film (pacific rim 1080p) samtidigt på min Panansonic Plasma TX-P46GT30Y 46" och på BenQ och körde upp bilden i ungefär samma storlek som teven. Jämförde båda på Bio-läget med Två st HDMI anslutna datorer. Teven visar något mörkare bild än projjen. Svärtan är bra, att urskilja konturer i mörka scener gick minst lika bra på BenQ projjen. BenQ visar en aning varmare bild men när jag ändrade till RBG läge så blev dom i stort sett identiska i färgerna. Körde BenQ med smart eco läget under testet. Testade växla till de andra två lägena utan någon större märkbar skillnad.
Något regnbågsflimmer syntes inte till (vet inte riktigt hur det uppenbarar sig men jag kanske är en av dom som inte uppfattar det). Testade filmen Life of Pi 1080p och projicerade på en vit garderob i sovrummet och fick en wow-känsla på bilden, men det är ju också en vacker film :-)
Nu har jag ju bara projicerat på vägg o garderob vilket inte är så optimalt så jag vet ju inte ännu hur bilden blir på en duk men hittils så verkar det ju lovande. Utseendemässigt så är själva projektorn väldigt snygg med sin pianolack på ovansidan och vita sidor. Fjärrkontrollen har jag inte hunnit testa men den ska väl bara användas till att slå på och av med.
Så mitt första intryck är att den faktiskt är "grym" med tanke på priset och full HD.
Postad 23 december 2013 - 23:29

Postad 24 december 2013 - 01:34
Postad 24 december 2013 - 09:53
Ja så länge du är nöjd med ditt köp så e de ju det som räknas men för att göra en mer rättvis bedömning så skulle den testast mot andra projektorer under samma förutsättningar.
Ja självklart, jag är ju ingen expert heller. :-) Återkommer med ett till utlåtande när jag fått hem duken. Det blir en 90" med ett tittavstånd på ca 2,5-2,7 m så då borde man ju se eventuella bildproblem bättre.
Redigerat av Mrxx, 24 december 2013 - 09:53.
Postad 05 januari 2014 - 01:03
Om man ser till bildkvalitet annars så tycker jag den visar underbar bild, kontrasten är bra, svärtan är inte i klass med min panasonic plasma men det är absolut inget man stör sig på vid spel eller filmtittande. Har testat ps3, bluray, dvd, sd + hd tv via comhem samt lite HTPC. Som sagt så kör jag den i smart eco läge och slår av Brilliant color för annars tycker jag bilden blir för ljus. Blurayfilmer blir det bäst bild av det jag matar den med. Ljudnivån är ok, tänker inte på att fläkten låter trots att den hänger 1,5 m ovanför huvudet. Fjärrkontrollen funkar utan att man behöver rikta den mot projjen vilket är bra.
Skulle nog ge den 9 av 10 i betyg med tanke på vad man får för pengarna, såg att man får den för 5490kr nu så för dom som aldrig haft en projektor och vill ha stor och bra bild till budgetpris så rekomenderar jag starkt denna.
Postad 05 januari 2014 - 10:38
Ja så länge du är nöjd med ditt köp så e de ju det som räknas men för att göra en mer rättvis bedömning så skulle den testast mot andra projektorer under samma förutsättningar.
Och det gäller bara denna modell menar du?

Postad 05 januari 2014 - 13:52
Nä det gäller alla projektorer man är intresserad av att köpaOch det gäller bara denna modell menar du?

Postad 04 november 2014 - 19:57

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar