Enligt NetOnNets support har PX80EA uppdaterad firmwareVad är det för skillnad på PX80 E, och på PX80 EA. http://www.netonnet.....asp?iid=143101
Vad jag kan se på spec'en så skiljer det ingenting!
Hälsningar Håkan
* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *
Startad av
Wiberg_D
, feb 13 2008 13:39
3109 svar till detta ämne
61 relaterade trådar
Postad 19 augusti 2008 - 14:46 Enligt NetOnNets support har PX80EA uppdaterad firmware Hälsningar Håkan Postad 19 augusti 2008 - 15:03 Låter inte som en trolig förklaring då de inte brukar ha någon aning om någonting. Se sitsta bokstäverna efter modellnummret är vilken marknad den tillhör, alltså vilka tillbehör, manualer, kablar m.m. som skall medfölja. I Sverige heter modellen E eller som vissa skriver EA. Postad 19 augusti 2008 - 17:23
Har du slagit av overscan på HDMI-kanalen? Postad 19 augusti 2008 - 18:57 Postad 19 augusti 2008 - 22:45
Jag vet, letade mig gul och blå i början. Först så måste du se till att du har aspect på 16:9, funkar bara att slå av/på overscan då. Sen fjärrkontrollen -> meny -> inställningar, där ska overscan finnas. Om inte på sidan1 så på sidan2. Lycka till, hoppas det löser dina problem... Postad 19 augusti 2008 - 23:12
kolla https://www.prisjakt.se och till höger så ser du att px80 är mer populär än playstation 3 just nu. Bara en tanke i ditt val av tv. Ser dock att samsung har en tv som tvåa men jag själv gillar inte samsung för fem öre och min skada kom redan vid mobiltelefoner och tjock-tv tiden. Postad 20 augusti 2008 - 06:03
tackar för infon, ska prova det idag efter skolan. hoppas på att det funkar. för nu har jag fått trixa med ffdshow och lagt till svarta ramar runt all videobild. lite störigt om man helt plötsligt vill se nåt på datorskärmen istället. Postad 20 augusti 2008 - 15:06 Jag har tre frågor. 1. Är TH42PX80E samma skärm som TH42PX80, hittar nämligen ingen info om E versionen? 2. Vet någon mer exakt hur många watt skärmen drar i driftsläge? 3.Har skärmen några fläktar i sig och om, låter de mycket? Tacksam för svar. ![]() Postad 20 augusti 2008 - 16:33 kanske hör det när man sitter i soffan, om man skulle ha ljudet avstängt och inga andra saker som låter nåt i rummet. Postad 20 augusti 2008 - 16:47 1. Samma innehåll, antagligen annan distributionsväg eller dylikt 2. Jag har testat lite med elmätare och det varierar. Med en helt vit bild, orimligt hög ljusstyrka och kontrast drar den lite drygt 200 W om jag inte minns fel. Dock är det inga sådana inställningar man kör på. Under normal drift kommer jag inte ihåg men det varierar någonstans mellan 100-200 W. 3. Det enda som låter är lite "buzzing". Hörs inte alls när man sitter i soffan och kollar på tvn. Edit: felskrivning Redigerat av Unregistered23995e7c, 21 augusti 2008 - 07:22. Postad 21 augusti 2008 - 09:26 Då vet jag, alltså drar den inte mycket mer än en lcd i samma storlek. En sista fråga, vad är det som skiljer Panasonic TH-PX8 & THPX80. kostar lika mycket vad jag kan se. Postad 21 augusti 2008 - 11:21 Men jag undrar om någon har uppdaterat programvaran på sin PX80 och hur gör man då? Hittar ingen uppdatering på Panasonics hemsida. Om någon har uppdaterat så undrar jag vad denna uppdatering tillför? Har själv boxer och uppdaterar man genom antennen då eller hur funkar det? Finns ju ingen USB på TVn så man kan ju inte fixa det med hjälp av USB. Postad 21 augusti 2008 - 11:57 Om du går in via inställningar så finns det ett alternativ där den kan söka efter uppdateringar. Och ja, det är via det marksända nätet om jag förstått det rätt. Du kan hur som helst gå in på samma ställe och kolla vilken version du har om du misstänker att du har en äldre version. Kommer inte ihåg vilken version jag har själv i huvudet. Postad 21 augusti 2008 - 18:06 Men är det någon som har verkligen uppdaterat sin Pana via det marksända nätet? Jag vet att på min digitalbox så har det släpps 2 uppdateringar sen boxen köptes men inte f_n har det gå att uppdatera något via det marksända nätet. Tursamt nog så har jag en USB port på digitalboxen så jag kan "tvinga" fram en uppdatering via den om jag laddar ner programvaran via internet. Så jag förmodar att det är boxer som i detta fall endast lägger upp uppdateringar på sitt nät när det passar dem. Och det är säkert endast när det är fel i programvaran som gör att TV'n eller digitalboxen stör något som de har intresse i. De lär knappast lägga upp en uppdatering om den endast snyggar till grafiken i nån meny ![]() Postad 21 augusti 2008 - 18:43 ![]() Postad 21 augusti 2008 - 20:11 Postad 21 augusti 2008 - 21:51 ![]() Postad 22 augusti 2008 - 10:36
tack!!!!!!!! funkar perfekt nu.... jag var nära på att köpa nytt grafikkort för jag trodde det itne gillade tvn... nice då kan jag lägga dem pengarn apå nåt annat ![]() Postad 22 augusti 2008 - 11:24 På vad? Det är väl de klassiska reglerna som gäller. Använder du tv:n som datorskärm så är LCD oftast att rekomendera, dels för goasting och dels för upplösningen. Sport kan bli sådär på LCD, beroende på hur känslig man är och hur bildbehandlingen är. Jag ångrar inte att jag sparade pengar och fick plasmans fördelar i ett. Dessutom har jag viss tveksamhet till problem som tydligen inte är helt ovanliga på flera av Samsungs tidigare LCD-modeller. Jag föreslår att du går till en seriös butik och kollar. Antagligen kommer du bli nöjd med båda men vi kan inte säga vilken du gillar bäst ![]() Postad 22 augusti 2008 - 12:24 Aa vet, men kommer spela en del PS3 spel samt filmer ![]() ![]() Postad 22 augusti 2008 - 13:30 Det är mer än dubbelt så hög upplösning på en full-hd-panel. Frågan du egentligen ställer är dock om du märker det. Och svaret när man pratar om film är, njaee... Sitter du 2,5-3 meter från tvn så hamnar du någonstans mellan 8 och 10 ft. ![]() På en 42-tumstv blir det inte jättestor skillnad. Men bara du kan avgöra vad du anser är viktigast och ser bäst ut ![]() Postad 22 augusti 2008 - 15:25 Postad 23 augusti 2008 - 14:53 Eller är det bara när man kollar på film som man ska använda dessa? Ni vet typ dessa: http://www.hdtvtest....2PX80/Settings/ Postad 24 augusti 2008 - 13:24 På något sätt har den börjat gå 2 timmar efter vilket gör att tv-tablån inte sätmmer m.m. Inte måste jag nollställa alla inställningar? Har letat som tusan men hittar inget.. Föresten, är det bara jag som har enorma störningar på flera kanaler i det digitala marknätet ibland? Bilden förvrängs, ljudet försvinner och "knäpper" till ibland, kollar jag på signalstatus så hoppar det väldigt mycket mellan 50 och 100%, men just nu på formel 1 (TV6) är det störningar i princip hela tiden, enormt störande! Är det bara jag? (Kolla signalstatus på Meny -> Inställningar -> Stationssökning ->DVB-signalstatus och bläddra mellan kanaler). Redigerat av Danne2k7, 24 augusti 2008 - 13:25. Postad 24 augusti 2008 - 14:34 Jag kör Bio och Varm på alla ingångar, med små variationer i inställningar. Redigerat av Ghorun, 27 augusti 2008 - 00:15. Postad 24 augusti 2008 - 23:53 Jag upplevde ikväll att min brors 29tums tjock tv hade bättre bildkvallite än min px80. Såg 90min hos han i matchen mellan Inter och Roma i supercupen och förlängningen såg jag hemma med sämre bildkvalitee på min px80. Jag kör boxer och han comhem. Ska det verkligen vara så? Postad 25 augusti 2008 - 06:06
Kolla så du kör med rgb full scart och inte bara component då blir det sämre bild Redigerat av Zapp, 25 augusti 2008 - 06:08. Postad 25 augusti 2008 - 07:41
Component (tre-rca, röd grön och blå) ger väl bättre bild är scart. Det är väl komposit (ensa gul sladd) som ger sämst bild? Postad 25 augusti 2008 - 11:12
Kör ju med inbyggda digital mottagaren i tvn. men den kanske suger totalt också? ![]() Postad 25 augusti 2008 - 11:21
Hur stor tv har du och hur långt ifrån sitter du? Postad 25 augusti 2008 - 11:25
Den inbyggda mottagaren är sämre en extern. Det har det skrivits om tidigare. Postad 25 augusti 2008 - 16:24 Bilden via kabeltv från comhem funkar, men inte mer Däremot bilden via dvd är bra trots min 3år gamla och dåliga dvd Ska bli intressant att se vad en bluray spelare kan ge för bild =) Är helt klart värd dom 8990kr den kosta ![]() Postad 25 augusti 2008 - 17:39 Försökte söka på detta men hittade bara några inlägg där någon hävdad att mottagaren är kass. Är det verkligen så, kan någon utveckla detta? Jag har tänkt att ha TV'n tillsammans med Boxer och helt då utan en extern mottagare (även om jag har en, men vill slippa en extra fjärr). Är mottagaren verkligen "kass" dvs helt urusel så man MÅSTE mer eller mindre köra externt? Postad 25 augusti 2008 - 18:57 Den inbyggda mottagaren är inte kass, har du en extern hårddiskinspelare typ Sony RDR-HXD870 med bra uppskalare så får du bättre bild med den om du matar apparaten med HDMI och 1080P än med den inbyggda DVB-T boxen. Att använda den inbyggda boxen i TVn är smidigt eftersom man endast behöver en fjärr men största nackdelen är att den har usel tv-guide och att den kräver bättre signal än en fristående box. Postad 25 augusti 2008 - 19:15 Nej. Jag fick en Dilog DT-358 när jag tecknade Boxer-abonnemang och gjorde jämförelser med den inbyggda mottagagaren. Både med komposit- och RGB-SCART. Det blev inte bättre bild med den externa boxen. Att det såg bättre ut på din brorsas 29-tum CRT beror dels på att bilden är mindre, dels på att den inte avslöjar sändningens alla brister. Du kan testa att ändra bildinställningarna för att inte bristerna ska bli allt för uppenbara, jag kör bildläge Bio med ljusnivån sänkt något snäpp. Det du ser är helt normalt och du kan trösta dig med att det ser bättre ut än på många andra platt-tv-apparater. ![]() Redigerat av voz, 25 augusti 2008 - 19:38. Postad 25 augusti 2008 - 20:08
ja visst är det rätt förväxlade namnen Postad 25 augusti 2008 - 20:23 Skönt att höra. En halvbra programguide kan jag leva med då jag ändå tänkt att ha TV'n i sovrummet som insommningsmedicin ![]() Postad 25 augusti 2008 - 20:38 Kör du kabeltv..då kör du fortfarande analogt och då kan man inte begära bättre bild Postad 25 augusti 2008 - 22:09 Har testat och jämfört med min gamla Thomson-box, och det blir skarpare bild med boxen än inbyggda. Det blir en mjukare och suddigare bild med den inbyggda. Det är däremot ingen massiv skillnad. (Detta är med SCART. Skalningen i TVn är kompetent, så vet inte varför den inbyggda levererar en suddigare bild). Redigerat av Ghorun, 25 augusti 2008 - 22:11. Postad 26 augusti 2008 - 18:17 ![]() Postad 26 augusti 2008 - 19:17 O vilket är bäst för tvn, att stå i standby eller stänga av den helt? Postad 26 augusti 2008 - 20:00 Hämtade ut den för några timmar sedan och har nu monterat ihop den och kopplat in alla anslutningar. Ändrade till "Bio-läget" och sänkte kontrast, ljusstyrka och färg med 2klick till vänster. Kollar just nu på digital-tv från comhem så bilden täcker upp hela skärmen. Hur var det man gjorde för att se hur många timmar tv'n varit igång? (Öppna luckan och trycka 3ggr på någon knapp?) Postad 26 augusti 2008 - 20:08 Håll in [vol-] på tv:n och tryck därefter 3 gånger på [0] på fjärrkontrollen. Har du gjort rätt ändras bildinställningen och det kommer upp data efter någon sekund eller två. Tiden står nere till höger. Tryck på exit för att avsluta. Postad 26 augusti 2008 - 20:32 Ersättaren till den omåttligt populära PX70-serien Beräknad leverans 2008-09-01 7 576 kr inkl. moms Nu är det nya studentpriset riktigt billigt.. =) Lägger nog fan ett bud nu... dustinhome alltså.. /Söder Redigerat av soderman, 26 augusti 2008 - 20:41. Postad 26 augusti 2008 - 20:47 Postad 26 augusti 2008 - 21:10 Verkligen, det är bara att leta upp en bekant som är student och slå till ![]() Postad 26 augusti 2008 - 21:39 Programguiden stämmer typ ändå ibland bara det att den visar 2 timmar för tidigt vilket suger.` Maveric? Någon? Redigerat av Danne2k7, 26 augusti 2008 - 21:39. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |