Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *

3109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PX80 (TV) 1 9.35294 (16) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX80 (TV) 1 9.651428 (174) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX80 (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX8E (TV) 0 8.416666 (11) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX8E (TV) 2 9.705882 (50) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX81 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX81 (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
61 relaterade trådar
Dags att byta ut Panasonic tx-50px8 (0 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
Panasonic TH-50PX8 (918 inlägg) 12 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 13 år sedan
Panasonic Viera med gula lodräta linjer (7 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TH-42PX80EA text-tv problem m. fjärrkontrollen (3 inlägg) 14 år sedan
Panasonic - HDMI - Fel spänning? (13 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PX80 buzzing? (36 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TH-42PX80 panelfel (4 inlägg) 14 år sedan
Hjälp mig värdera TV, ska sälja till mamma... (20 inlägg) 15 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 15 år sedan
Panasonic 37PX80 (21 inlägg) 16 år sedan
Panasonic PX80 - pixelmappning? (16 inlägg) 16 år sedan
Vad är skillnaden mellan PanasonicTH-42PX80EA och Panasonic TH-42PX80E (6 inlägg) 16 år sedan
Swedx full HD CAMO 40" VS Viera 42" PX80 (17 inlägg) 16 år sedan
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H HDMI till TH-42PX80 (10 inlägg) 16 år sedan
Samsung 40A656 vs. Panasonic 42PX80 - Rösta! (58 inlägg) 17 år sedan
TH-42PZ8 vs TH-42PX80 (23 inlägg) 17 år sedan
Vilken 42" plasma från Panasonic passar mig? (7 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-PX8 (5 inlägg) 17 år sedan
Panasonic Viera TH-42PX80 (15 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-50A457 vs. Panasonic TH-50PX8 (62 inlägg) 17 år sedan
Köpa plasma/lcd (36 inlägg) 17 år sedan
PX8 bäst i prisklassen? enlighten me :) (12 inlägg) 17 år sedan
TV tips för förälder? (7 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46PZ80 vs TH-50PX8 (14 inlägg) 17 år sedan
Söker sovrumstv 37-42" med minst samma bilkvalitet som Sony KDL-32V25 (4 inlägg) 17 år sedan
TH-50PX8‏ på väg ut? (6 inlägg) 17 år sedan
PX80 Energisparläge (6 inlägg) 17 år sedan
Tips på bra 26" - 40" tv (2 inlägg) 17 år sedan
Vilken plasma för 10000? (33 inlägg) 17 år sedan
Ångest inför TV-köp, max 10k (4 inlägg) 17 år sedan
Hjälp! (4 inlägg) 17 år sedan
Problem att få bild mellan Panasonic TH-42PX80 och Sony RDR GX3 (0 inlägg) 17 år sedan
Plasma/LCD som ska fungara bra med dator! Pris cirka 10k (8 inlägg) 17 år sedan
TH42-PX80 eller TH42-PZ8 (5 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-50PX8 vs Panasonic TH50Z80 (11 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-42PX80 vs Samsung LE-40A558 (1 inlägg) 17 år sedan
HTPC med Panasonic TH-50PX8E (0 inlägg) 17 år sedan
Några frågor om Panasonics plasmor (24 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-40U4000 vs. Panasonic TH-42PX80 (53 inlägg) 17 år sedan
Pannas dubbelskalning (6 inlägg) 17 år sedan
TH-42PX80 vs LG42PG6000 (78 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii på platt-tv (71 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH42PX80 + CA-modul (3 inlägg) 17 år sedan
Inköp av LCD/Plasma, råd och tips behövs (18 inlägg) 17 år sedan
En ny TV, enbart till TV-tittande. (40 inlägg) 17 år sedan
TV som datorskärm (6 inlägg) 17 år sedan
Läge att byta till platt-tv? (6 inlägg) 17 år sedan
PANASONIC Plasma 2008 (245 inlägg) 17 år sedan
TV! Blir galen! (18 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PX80 vs Sony W3000 (30 inlägg) 17 år sedan
40-42" för 7000-9000kr, bästa bild för pengen? (20 inlägg) 17 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 17 år sedan
Rekommendera en 40-42" åt mig (13 inlägg) 17 år sedan
Plasma-TV till "vanligt" tv-tittande. (18 inlägg) 17 år sedan
vilken tv passar för fotboll bäst´? (17 inlägg) 17 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 17 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 18 år sedan
hmm , djungeln! (12 inlägg) 18 år sedan

Postad 10 September 2008 - 11:18

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Jag har nu provat TVn lite mer och kör med VGA-kabeln till xboxen nu. Phosfor trails förekommer fortfarande, men dock bara i FPS spel (Halo3 och COD4) men inte alls i racingspel (PGR4). Har läst lite i den här tråden och det verkar som att trailsen blir svagare ju längre man använder TVn.

Bilden är underbar, jag hade en 21 tums CRT innan så ni kan förstå vilken stor skillnad det är att spela på en 42tums plasma. Och att den kan kalibreras till en ännu bättre bild efter inkörningen. Ingen ghosting och inga eftersläppningar eller inbränningar.

Just nu är persiennerna uppe och även om det är molnigt så är det ljust och jag tycker inte det är någon fara med reflektionerna. Både min gamla CRT och laptop reflekterar minst lika mycket.

Älskar TVn mer och mer och det känns bra att den kommer växa mer och mer ju bättre signalkällor man matar den med. Längtar bara till fotboll på HD-kanaler och HDMIanslutningar till xboxen och PS3an.

Hur är det med "surr" eller missljud på din tv?

Postad 10 September 2008 - 20:24

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Min tv = helt tyst!
Kör bio, varm och steg nedåt på de andra....vill inte utvärdera bilden ännu. Tittar nu på fotbollen på 8àn men den bilden är inget vidare...känns även lite hackigt men det är antagligen utsändningen. Tror jag kommer bli nöjd med denna tv, men jag väntar och pillar mer tills 200 timmar

Postad 10 September 2008 - 21:24

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Min tv = helt tyst!
Kör bio, varm och steg nedåt på de andra....vill inte utvärdera bilden ännu. Tittar nu på fotbollen på 8àn men den bilden är inget vidare...känns även lite hackigt men det är antagligen utsändningen. Tror jag kommer bli nöjd med denna tv, men jag väntar och pillar mer tills 200 timmar

Blir det inte ens högre surr när bilden blir ljusare? Tex om du provar att skifta mellan en input som visar något och en input som inte skickar någon signal?

Redigerat av mannealm, 10 September 2008 - 21:25.

Postad 10 September 2008 - 21:28

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Min tv = helt tyst!

Jag håller med dig. Jag väntar att utvärdera.
Tycker dock inte min TV låter något.
Det enda problem jag har just nu är att min Ubuntu-dator kör "underscan". Jag kör med DVI-HDMI och 720p. Blir en svart kant runt om allt. Sätter jag på overscan på TVn blir det mindre, men det är ju inget lösning.

/Söder

Postad 10 September 2008 - 21:36

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Tjenare! Ni som har denna tv och kör den ihop med dator. Hur tycker ni det fungerar om man vill spela upp film från datorn tex via vlc? Tänkte på upplösning osv. Blir det meck med upplösning eller fungerar det bra? Har kopplat min dator till två Samsung lcd där är det inga problem vid filmtittande i alla fall. Ska inte ha denna tv till surf alls.. Jag tänkte köra min laptop via hdmi->hdmi.

//Mvh Henrik

Postad 11 September 2008 - 08:33

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Tjena.
Jag har problem med en ny TH-37PX8 Panasonic plasma.
Den vill inte starta med fjärren efter att den har varit i stand-by längre än några minuter.
Stänger man av den med fjärren och startar om den med fjärren inom 1 minut så startar tv:n, men går det längre tid så är enda sättet att få på den igen att stänga av den på knappen på tv:n och sen trycka på knappen igen för att starta.
Det är svärföräldrarnas nya tv, och dom är inte alls sugna på att skutta upp och ner från soffan.

Gör vi något fel, eller är det fel på tv:n? Den röda lampan på framsidan av tvn blinkar när vi trycker på fjärren så den får ju signal.
Det kan ju vara en bugg i programvaran kanske, går det att uppdatera den här tv:n med ny programvara?

Tack på förhand.

Redigerat av JockeJ, 11 September 2008 - 08:34.

Postad 11 September 2008 - 10:25

Bom T
  • Bom T
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Tjena.
Jag har problem med en ny TH-37PX8 Panasonic plasma.
Den vill inte starta med fjärren efter att den har varit i stand-by längre än några minuter.
Stänger man av den med fjärren och startar om den med fjärren inom 1 minut så startar tv:n, men går det längre tid så är enda sättet att få på den igen att stänga av den på knappen på tv:n och sen trycka på knappen igen för att starta.
Det är svärföräldrarnas nya tv, och dom är inte alls sugna på att skutta upp och ner från soffan.

Gör vi något fel, eller är det fel på tv:n? Den röda lampan på framsidan av tvn blinkar när vi trycker på fjärren så den får ju signal.
Det kan ju vara en bugg i programvaran kanske, går det att uppdatera den här tv:n med ny programvara?

Tack på förhand.

Håll inne knappen på fjärren tills den startar, tar ca 2s. Så är det på min i aalla fall.

Postad 11 September 2008 - 11:31

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Håll inne knappen på fjärren tills den startar, tar ca 2s. Så är det på min i aalla fall.

Jupp får ha lite tålamod när man startar upp plasman :)

Postad 11 September 2008 - 11:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Tack för svaren.
Det funkar om man gör det inom 1-2minuter efter man har stängt av den med fjärren och satt tv:n i stand by.
Efter det hjälper det inte att ha knappen intryck i en minut ens.. :)

Redigerat av JockeJ, 11 September 2008 - 14:04.

Postad 11 September 2008 - 13:02

Knude
  • Knude
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Tack för svaren.
Det funkar om man gör det inom 1-2minuter efter man har stängt av den med fjärren och satt tv:n i stand bye.
Efter det hjälper det inte att ha knappen intryck i en minut ens.. :)

Ibland kan det hjälpa om man "trycker om" på knappen. Brukar inte spela nån roll om man använder en sifferknapp eller på/av knappen.

Postad 11 September 2008 - 15:05

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Blir det inte ens högre surr när bilden blir ljusare? Tex om du provar att skifta mellan en input som visar något och en input som inte skickar någon signal?

Jag tror nog att PX80 i normalfallet är helt tyst. Jag lyssnade på min igår och kunde konstatera att jag har en helt tyst TV. Lyssnar jag bakom TVn hör jag ett svagt och dämpat fläktljud, inget störande surr alls.

Jag tycker att du ska reklamera din TV om den låter så mycket.

Vad gäller de övriga nackdelarna du nämner så borde du ha vetat de flesta innan du köpte TVn. Dock måste jag säga att jag aldrig har uppfattat dem som särskilt stora nackdelar.
Fosfortrails ser jag bara ibland (dessa tror jag avtar lite med tiden då en ny plasma har känsligare fosfor, de försvinner inte helt men man ser dem väldigt sällan om man inte sitter och letar)
Att skärmens upplösning inte skulle vara tillräckligt hög för blu-ray har jag aldrig erfarat... sitter ofta nära TVn men ser inte pixlarna för det.

Problemen med aspect ration och att de analoga kanalerna försvinner är väl de som jag direkt tycker är lite dumt med px80. Det med kanalerna är uppenbarligen en bugg. Däremot är det med aspect ration bara ett sämre implementerat "auto"-läge. Jag kan leva med dessa två brister då jag tycker att TVn är kanon i övrigt. Nu använder jag ju inte den inbyggda boxen heller.

Att buzzing och phosfor-trails skulle vara stora plasma-problem håller jag ej med om. Som sagt så är även px80 knäpptyst om man har ett exemplar som fungerar som det ska. Har hört om några som har klagat på att den låter mycket så det finns tydligen några exemplar som gör det. Jag tycker detta borde täckas av garantin.
Men om ni tittar på pioneers plasmor så har de inga phosfortrails alls, och de låter inte heller mycket. Så vill man ha en nästintill felfri TV så kan man fortfarande köpa en plasma, men då får det ju bli en pioneer i så fall.

För de som tvivlar: du håller väl fortfarande med om att px80 är väldigt bra för sitt pris? Det är ju dess styrka, ingen här hävdar något annat...
Är ni tveksamma om ni ska köpa px80 eller ej? Fråga er själva hur mycket ni vill lägga på tvn. Tycker ni att priset på px80 är lagom så är det inte mycket att snacka om, även om den inte är helt perfekt så är den i alla fall riktigt bra, och ni hittar inget bättre till det priset...

Redigerat av schjak, 11 September 2008 - 15:08.

Postad 11 September 2008 - 16:52

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Jo, jag håller med om det du skriver. Och alla de "problem" som jag kände till innan, är inte heller så stora problem för mig. Inte ens det där med fosfortrails eftersom det inte är så ofta de syns. En svartvit film skulle bli jobbig dock. Att kanalerna försvinner visste jag inte om, inte heller att autoläget var så dåligt. Det är främst det där sista, ja tilsammans med oljudet, som gör mig missnöjd.

Kollar man inte så mycket tv på dagen, inte är jättekänslig för fosforgrejen, kan acceptera ett dåligt autoläge och får en tyst apparat så är ju px80 ett bra köp.

Förresten är pios plasmor tysta? Var det inte dom som lät jättemycket? Eller gällde det bara 8g? Undrar oxå hur pass stor skillnad det är när det gäller fosforlag mellan pio och panna?

Redigerat av mannealm, 11 September 2008 - 16:53.

Postad 12 September 2008 - 11:40

RossoNero
  • RossoNero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hur är det med "surr" eller missljud på din tv?

Har inga som helst problem med några missljud. Iofs den enda gången jag hade ljudet avstängt på TVn var i förrgår då föräldrarna var på besök och morsan ville kolla på TV medan farsan sov. Då hade vi ljudet avstängt och ingen av oss hörde nåt på vanligt tittavstånd, typ 2.5-3 meter.

Plötsligt har jag massa problem med att använda TV-outen och hoppas att ni kan hjälpa mig. Använde kompositkablar i förrgår och det funkade jättebra fast det gick inte att öka upplösningen på TVn till över 800x600. Provade s-video då också, men då gick inte texten att läsa, det såg ut som om texten smulades sönder.

Men igår så funkade inte ens kompositkablarna. Först så var "aspect ration" helt åt ****. Det var som att TVn zoomade in på en fjärdedel av skrivbordet och det gick inte att göra något åt det. Provade igen efter nån timme och då var bilden 800x600 igen, alltså inte inzoomad längre, men denna gång svartvitt. Detta var när jag klonade bilden via Nvidia Control Center för när jag körde så att bilden bara skulle vara på TVn då blev TVn bara svart.

Ska låna en kompis bärbara senare idag för att kontrollera om det inte är fel på drivrutiner eller mitt grafikkort. Störande är vad det är iaf.

Postad 12 September 2008 - 12:51

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt denna TV. Är än så länge nöjd med den. Fast det har uppkommit ett litet problem. Det är så att jag använder mitt ps3, med HDMI kabel, tillsammans med px80 och ibland har bilden försvunnit från TVn, dvs att ps3 bilden försvinner. Vad kan det bero på? Det känns precis som om bilden kopplas bort, för att sedan fungera vid ett senare tillfälle.

Postad 12 September 2008 - 20:37

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Jag har nyligen köpt denna TV. Är än så länge nöjd med den. Fast det har uppkommit ett litet problem. Det är så att jag använder mitt ps3, med HDMI kabel, tillsammans med px80 och ibland har bilden försvunnit från TVn, dvs att ps3 bilden försvinner. Vad kan det bero på? Det känns precis som om bilden kopplas bort, för att sedan fungera vid ett senare tillfälle.

Skumt. Har du analog tv inkopplad? Är ju många som haft problem med att man inte kan söka in de analoga kanalerna när man har en hdmi-kontakt inkopplad. Ingångarna kanske bråkar med varandra åt andra hållet också?

Postad 12 September 2008 - 22:32

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Skumt. Har du analog tv inkopplad? Är ju många som haft problem med att man inte kan söka in de analoga kanalerna när man har en hdmi-kontakt inkopplad. Ingångarna kanske bråkar med varandra åt andra hållet också?

Som sagt så har jag bara analog TV. Har suttit och spelat och tittat på film genom mitt ps3 utan något som helst problem ikväll. Det kanske bara var något tillfälligt? Förhoppningsvis!

Kan ju också säga att TVn inte alls gjort mig besviken än heller :)

Postad 12 September 2008 - 23:00

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Som sagt så har jag bara analog TV. Har suttit och spelat och tittat på film genom mitt ps3 utan något som helst problem ikväll. Det kanske bara var något tillfälligt? Förhoppningsvis!

Kan ju också säga att TVn inte alls gjort mig besviken än heller :)

Låter bra. Men låter samtidigt som att det finns en del "buggar" på px80. Lite väl många för min smak!

Är det lika dant på pannas dyrare modeller?

Redigerat av mannealm, 13 September 2008 - 17:56.

Postad 13 September 2008 - 18:22

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Låter bra. Men låter samtidigt som att det finns en del "buggar" på px80. Lite väl många för min smak!

Är det lika dant på pannas dyrare modeller?

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Som jag skrivit tidigare så fungerade TVn ihop med mitt ps3 samt HDMI kabel utan problem. Idag har det inte alls fungerat. Jag har testat och kommit fram till att det antingen är HDMI kabeln eller TVn som har problemet. Något annan som känner igen sig? Ska det vara så att HDMI kontakten inte fungerar som den ska? Någon har nämnt bugg. Går det att uppdatera TVn på något sett?

Det är väldigt frustrerande!

Postad 13 September 2008 - 18:34

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Som jag skrivit tidigare så fungerade TVn ihop med mitt ps3 samt HDMI kabel utan problem. Idag har det inte alls fungerat. Jag har testat och kommit fram till att det antingen är HDMI kabeln eller TVn som har problemet. Något annan som känner igen sig? Ska det vara så att HDMI kontakten inte fungerar som den ska? Någon har nämnt bugg. Går det att uppdatera TVn på något sett?

Det är väldigt frustrerande!

Det är med all säkerhet tv:n som är problemet. PX80 är ärligt talat den "sämsta" och mest buggiga tv:n som jag ägt. Du nämner bara ett av problemen. En "quick fix" på problemet är att göra som jag: skicka tebax skiten! :)

Aldrig mer panna, säger jag - så här i affekt.

Ja, såvida det inte är så att deras budgetmodeller har massa problem som de dyrare saknar? Det är därför jag undrar om pannas pz-modeller är skonade från samma mängd idiotiska problem som PX80 har?

Redigerat av mannealm, 13 September 2008 - 18:35.

Postad 13 September 2008 - 18:51

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Det är med all säkerhet tv:n som är problemet. PX80 är ärligt talat den "sämsta" och mest buggiga tv:n som jag ägt. Du nämner bara ett av problemen. En "quick fix" på problemet är att göra som jag: skicka tebax skiten! :)

Ja, såvida det inte är så att deras budgetmodeller har massa problem som de dyrare saknar? Det är därför jag undrar om pannas pz-modeller är skonade från samma mängd idiotiska problem som PX80 har?

Verkar inte bättre. Jag fick igång ps3 utan problem i HDMI utgång 3 men inte i 1 och 2 utgången. Det känns jobbigt att kanske ha fel direkt på TVn efter bara tre dagar. Det kan ju iofs vara kabeln eftersom TVn fipplade bort bilden nån gång även å utgång 3.

Postad 13 September 2008 - 19:33

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Verkar inte bättre. Jag fick igång ps3 utan problem i HDMI utgång 3 men inte i 1 och 2 utgången. Det känns jobbigt att kanske ha fel direkt på TVn efter bara tre dagar. Det kan ju iofs vara kabeln eftersom TVn fipplade bort bilden nån gång även å utgång 3.

Det är nog inte DIN tv det är fel på - det är "Panasonic"...

Postad 14 September 2008 - 15:06

Unregistered65fa8f00
  • Unregistered65fa8f00
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det är med all säkerhet tv:n som är problemet. PX80 är ärligt talat den "sämsta" och mest buggiga tv:n som jag ägt. Du nämner bara ett av problemen. En "quick fix" på problemet är att göra som jag: skicka tebax skiten! :huh:

:-) gud vad skönt att höra ,att du äntligen har gjort dig av med px 80. Nu kanske man slipper dina klagomål på en så suverän plasma tv. Dina problem har jag inte haft minsta tendenser till . Har du tittat på bluray filmer eller hd sändningar på din föredetta panna ? Har själv gjort det och kan bara säga att man blir imponerad , vilken bild.
Hoppas att du slutar kasta skit på pannan nu när du gjort dig av med den. Låt oss som är nöjda forsätta diskutera det positiva.
Mvh pelle

Postad 14 September 2008 - 15:12

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

:-) gud vad skönt att höra ,att du äntligen har gjort dig av med px 80. Nu kanske man slipper dina klagomål på en så suverän plasma tv. Dina problem har jag inte haft minsta tendenser till . Har du tittat på bluray filmer eller hd sändningar på din föredetta panna ? Har själv gjort det och kan bara säga att man blir imponerad , vilken bild.
Hoppas att du slutar kasta skit på pannan nu när du gjort dig av med den. Låt oss som är nöjda forsätta diskutera det positiva.
Mvh pelle

Kunde inte sagt det bättre själv.

Postad 14 September 2008 - 15:32

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det någon annan som upplevt fel på sina HDMI ingångar/utgåmgar på sin px80? Som jag skrivit ovan så verkar det inte bättre än att första och andra ingången inte alls fungerar. Första dagen fungerade iaf första ingången, men nu verkar det som om bara tredje ingången fungerar.

Är det läge att gå till expert och påvisa felet?

Det är tur att felet uppstår nu när jag har min garanti kvar.

Postad 14 September 2008 - 16:06

Knude
  • Knude
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Är det någon annan som upplevt fel på sina HDMI ingångar/utgåmgar på sin px80? Som jag skrivit ovan så verkar det inte bättre än att första och andra ingången inte alls fungerar. Första dagen fungerade iaf första ingången, men nu verkar det som om bara tredje ingången fungerar.

Är det läge att gå till expert och påvisa felet?

Det är tur att felet uppstår nu när jag har min garanti kvar.

Har alltid använt HDMI1 till min DVD-spelare utan bekymmer.

edit: Kan ju tillägga att jag inte har nån antennkabel kopplad, använder endast en HDMI och en Scart.

Redigerat av Knude, 14 September 2008 - 16:07.

Postad 14 September 2008 - 16:51

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Har min Reciever med PS3 kopplad till HDMI 1 och kör med analog tv, aldrig varit några bekymmer för mig.

Postad 14 September 2008 - 17:57

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Beställde en PX80 idag, längtar tills den dimper ner innanför dörrn! :huh: Dustin bjussar även på väggfäste och HDMI-kabel, och med studentrabatt var det inte mycket att snacka om...

Postad 14 September 2008 - 18:59

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har min Reciever med PS3 kopplad till HDMI 1 och kör med analog tv, aldrig varit några bekymmer för mig.

Testade HDMI 1 nyligen och den funkade ett tag. Men sen blev den urkopplad. Det kanske kan vara HDMi kabeln som är lite nött och inte passar i HDMI 1 och 2 eller så är det dessa ingångar som är glappa.

Jag ska höra med expert i veckan vad de har att säga.

Postad 14 September 2008 - 19:00

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Beställde en PX80 idag, längtar tills den dimper ner innanför dörrn! :) Dustin bjussar även på väggfäste och HDMI-kabel, och med studentrabatt var det inte mycket att snacka om...

Är du säker på at du får väggfäste och HDMI-kabel?
När jag beställde för 2 veckor sedan, så hade de inte det erbjudandet längre. Det hade de i sommras bara.

Jag till och med pratade med om om det inte skulle komma med nått fäste och kabel, och det sa han att det inte gjorde längre..

/Söder

Postad 14 September 2008 - 19:05

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Är du säker på at du får väggfäste och HDMI-kabel?
När jag beställde för 2 veckor sedan, så hade de inte det erbjudandet längre. Det hade de i sommras bara.

Jag till och med pratade med om om det inte skulle komma med nått fäste och kabel, och det sa han att det inte gjorde längre..

/Söder

Hmm, nu när du säger det så är jag inte säker. Men båda finns med i orderbekräftelsen! Verkar ju lustigt om det står att det ska levereras om de har slutat med erbjudandet... Aja, följer det med så är det bara en bonus! :)

Postad 14 September 2008 - 20:06

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Mvh pelle

Det var ju det som var problemet. Massa "fanboys" som inte gör annat än att hylla panna. Typ som att gå in på Audio Video. :)

Jag menar, det är väl bara bra om jag kan bidra till att göra denna tråd lite mer objektiv?

Postad 14 September 2008 - 21:45

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har felet med min bild från ps3 uppkommit på HDMI 3. Det kanske kan vara min HDMI kabel det är fel på, dvs att den glappar? För det märks då inte då jag vickar på kabeln då den sitter i HDMI uttagen. Får låna en annan HDMI kabel och se om det beror på det felet.

Eller kan det till och med vara någon inställning på mitt ps3 som är konstig? Vad har ni andra ps3 ägare för inställningar under skärminställningarna på ert ps3 då ni använder HDMI kabel?

Postad 14 September 2008 - 21:52

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hmm, nu när du säger det så är jag inte säker. Men båda finns med i orderbekräftelsen! Verkar ju lustigt om det står att det ska levereras om de har slutat med erbjudandet... Aja, följer det med så är det bara en bonus! :)

Konstigt är det ju, att det står med på din order säger du. För den banner som fanns på sidan innan i sommras, finns ju inte kvar mer på px80 iaf.

/Söder

Postad 15 September 2008 - 13:44

needleye
  • needleye
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
har en fråga angående HDTV box.
Det står i informationsbladet att tvn måste kunna "återge en upplösning på minst 1280×720 pixlar."

PX80 har i Upplösning 1024x768 (XGA)

Betyder detta att jag itne kan beställa denna HDTV box för att det inte kommer fungera?
Eller kommer sändningen då bara vara lite "sämre" än om upplösningen var den rätta?

Postad 15 September 2008 - 14:10

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och införskaffat mig en ny HDMI kabel. Testade lite snabbt den nya kabeln på HDMI plats 1 och det fungerade utan några som helst problem denna korta stund. Ska testa mer senare när jag har mer tid. Förhoppningsvis är det kabeln det har varit fel på. Håll tummarna nu!!

Postad 15 September 2008 - 14:50

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

har en fråga angående HDTV box.
Det står i informationsbladet att tvn måste kunna "återge en upplösning på minst 1280×720 pixlar."

PX80 har i Upplösning 1024x768 (XGA)

Betyder detta att jag itne kan beställa denna HDTV box för att det inte kommer fungera?
Eller kommer sändningen då bara vara lite "sämre" än om upplösningen var den rätta?

Ja, det betyder bara att bilden får lite lägre upplösning än på en tv som är "helt hd-ready". Px80 har inga problem med att ta emot högre upplösningar än vad den kan visa.

Postad 15 September 2008 - 22:46

Arion
  • Arion
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har nu beställt en 42PX80!, ganska stor bedrift för en fattig student.

Har en liten fundering bara om hur jag gör när jag kopplar den till min dator. Har köpt en DVI-->HDMI kabel, men det jag undrar över är upplösning och uppdateringsfrekvens. Antar att det lätt går att ställa in exakt rätt upplösning i nvidias drivrutiner, då är det panelens upplösnign som gäller va? Inte någon standardupplösning för HD?

Sen angående frekvensen, vad ska jag köra ut? HD-material är ju i 24p, ska jag då köra ut detta eller kanske 48? Kör jag en dvd så är det ju 25 eller 30fps. Måste jag då byta frekvens för att kunna visa dessa olika källor på optimalt sätt? Vad vill TVn helst ha?

EDIT:
Upptäckte nu en lite jobbig sak, min TV-möbel: http://www.ikea.com/...oducts/10103093 är inte tillräckligt hög för att husera px80+stativ... :)
Antar att enda alternativet är att köpa ett väggfäste? Denna möbel ska ju tåla att man monterar ett väggfäste på den. Det tråkig med detta är ju dels att det blir dyrare men också att bilden kommer att komma lite långt i i möbeln, vilket kan skymma om soffan är fullsatt eller om jag vill sitta vid datorn o kolla på tv.
Kan man öka avståndet på något smidigt sätt? Tänkte mig detta fäste: http://www.dustinhom...5010095778.aspx 235:- med studentrabatt. Hur fäster man det i väggen och sen tvn på fästet? Är rädd för att en fet planka kanske knäcker hela möbeln :blink:

Redigerat av Arion, 15 September 2008 - 23:32.

Postad 15 September 2008 - 22:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Nu har jag varit och införskaffat mig en ny HDMI kabel. Testade lite snabbt den nya kabeln på HDMI plats 1 och det fungerade utan några som helst problem denna korta stund. Ska testa mer senare när jag har mer tid. Förhoppningsvis är det kabeln det har varit fel på. Håll tummarna nu!!

Vad hade du för kabel och vilken köpte du ?

Postad 16 September 2008 - 08:17

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Vad hade du för kabel och vilken köpte du ?

Jag hade en HAMA HDMI kabel innan. Kabeln jag köpte igår var en HDMI kabel från Home cinema collection och den köptes på Clas Ohlsson. Satt en bra stund framför mitt ps3 igår och det var utan några som helst störningar/problem. Ska testa det lite mer idag och hoppas verkligen att det bara var kabeln det var fel på. Kan ju också nämna att den nya kabeln är guldplätterad eller vad det heter.

Postad 16 September 2008 - 15:51

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Har nu beställt en 42PX80!, ganska stor bedrift för en fattig student.

Har en liten fundering bara om hur jag gör när jag kopplar den till min dator. Har köpt en DVI-->HDMI kabel, men det jag undrar över är upplösning och uppdateringsfrekvens. Antar att det lätt går att ställa in exakt rätt upplösning i nvidias drivrutiner, då är det panelens upplösnign som gäller va? Inte någon standardupplösning för HD?

Sen angående frekvensen, vad ska jag köra ut? HD-material är ju i 24p, ska jag då köra ut detta eller kanske 48? Kör jag en dvd så är det ju 25 eller 30fps. Måste jag då byta frekvens för att kunna visa dessa olika källor på optimalt sätt? Vad vill TVn helst ha?

EDIT:
Upptäckte nu en lite jobbig sak, min TV-möbel: http://www.ikea.com/...oducts/10103093 är inte tillräckligt hög för att husera px80+stativ... :)
Antar att enda alternativet är att köpa ett väggfäste? Denna möbel ska ju tåla att man monterar ett väggfäste på den. Det tråkig med detta är ju dels att det blir dyrare men också att bilden kommer att komma lite långt i i möbeln, vilket kan skymma om soffan är fullsatt eller om jag vill sitta vid datorn o kolla på tv.
Kan man öka avståndet på något smidigt sätt? Tänkte mig detta fäste: http://www.dustinhom...5010095778.aspx 235:- med studentrabatt. Hur fäster man det i väggen och sen tvn på fästet? Är rädd för att en fet planka kanske knäcker hela möbeln :D

Det finns en utökade manuall länkad till här i tråden, och där man man läsa att 24p kan man bara köra om man matar med 1080p, matar man med 720p tar TVn bara 50 eller 60p. Alla dessa via DVI då. Kör man native dvs 1024x760 tar TVn bara 60 Hz. Denna upplösning då via VGA.

Jag gillar inte riktigt att TVn inte kan ta 720p via VGA och att den inte kan ta native via DVI-HDMI, men vad kan man begära. Förstår bara inte varför de gör så mot oss..

BTW, jag tittade på samma TVmöbel innan och såg att det var för lågt för att ha TVn inne. Tänkte inte på att man kunde hänga upp den istället. Berätta gärna hur det går...

/Söder

Redigerat av soderman, 16 September 2008 - 15:54.

Postad 16 September 2008 - 16:01

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Det finns en utökade manuall länkad till här i tråden, och där man man läsa att 24p kan man bara köra om man matar med 1080p, matar man med 720p tar TVn bara 50 eller 60p. Alla dessa via DVI då. Kör man native dvs 1024x760 tar TVn bara 60 Hz. Denna upplösning då via VGA.

Jag gillar inte riktigt att TVn inte kan ta 720p via VGA och att den inte kan ta native via DVI-HDMI, men vad kan man begära. Förstår bara inte varför de gör så mot oss..

BTW, jag tittade på samma TVmöbel innan och såg att det var för lågt för att ha TVn inne. Tänkte inte på att man kunde hänga upp den istället. Berätta gärna hur det går...

/Söder

Aja, nu ska du inte klaga sådär! :)

Var glad att ni inte skaffade en lcd från Panasonic - där kan man varken justera backlighten eller stänga av brusreduceringen.

Redigerat av mannealm, 16 September 2008 - 16:02.

Postad 16 September 2008 - 16:34

Arion
  • Arion
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Men vad är då optimalt att köra från datorn? Ska jag mata ut 1080 24p när jag kollar på hd och sen ändra till native 50/60 när jag kollar DVD eller använder datorn?

Hur gör ni som redan nu kopplat den till datorn?

Angående min möbel hoppas jag att det går bra, trodde att jag redan mätt men det hade jag ju uppenbarligen inte, 42" är ganska stort! Nu med väggfäste så kommer det bara vara ca 1cm runt om, så den fyller ju upp hyllan. :)

Får väggfästet imorgon, TV:n verkar dom få in på fredag så den kommer väll måndag/tisdag nästa vecka.

Postad 16 September 2008 - 16:42

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Men vad är då optimalt att köra från datorn? Ska jag mata ut 1080 24p när jag kollar på hd och sen ändra till native 50/60 när jag kollar DVD eller använder datorn?

Hur gör ni som redan nu kopplat den till datorn?

Angående min möbel hoppas jag att det går bra, trodde att jag redan mätt men det hade jag ju uppenbarligen inte, 42" är ganska stort! Nu med väggfäste så kommer det bara vara ca 1cm runt om, så den fyller ju upp hyllan. :)

Får väggfästet imorgon, TV:n verkar dom få in på fredag så den kommer väll måndag/tisdag nästa vecka.

Jag tror att jag skiter i det där med 24p, eftersom det inte verkar kunna gå så bra.
Just nu kör jag via VGA 1024x768 60 Hz och XBMC. Eftersom jag mest ser på 720p så funkar det bra. Även om de är rippar i 24p så får jag skita i det.

Dock ska jag köra 720p via DVI-HDMI sen, eftersom jag vill ha mitt xbox360 på VGA, och då funkar ju inte 1024x768 på den ingången. Blir 60 Hz där också gissar jag.

Att jag inte kör DVI-HDMI just nu, beror på att jag får sån ###### underscan när jag kör via DVI med mitt Ubuntu och GA-MA78GM-S2H. Inte roligt alls, då jag inte verkar hitta någon lösning på det problemet...

/Söder

Postad 16 September 2008 - 17:00

Arion
  • Arion
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Läste nu i den utökade manualen att det måste finnas 10cm runt om TVn, i min tighta möbel kommer det endast finnas 1cm på var sida ca, är detta ett problem? Vill ju inte att den ska brinna upp. En lösning vore ju att borra upp hål bakom och i sidoväggarna. Dock gäller det ju att denna spånskivemöbel klarar av det.

Vad tror ni?

Postad 16 September 2008 - 18:27

Unregistered10e52c6d
  • Unregistered10e52c6d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej,

Har nu läst det mesta i denna tråd, men med all läsning blir det lätt lite rörigt i huvudet, puh! :)

Vill gärna ha hjälp med ett par frågor innan det förmodligen blir en beställning från dustinhome. Bor i ett comhem hus och kommer använda comhems digitalbox, även se lite film från dvd. Ej använda den som datorskärm och något tv-spel har jag ej än. Är tyvärr rätt oteknisk av mig och vill gärna ha en tv där man inte behöver pilla på inställningar hela tiden. Blev därför lite orolig när jag läste följande:

Anteningången funkar inte om man har en hdmi-kontakt ansluten

Tappar tv`n kanalerna ofta så att de måste ställas in igen med jämna mellanrum?

Tv:n klarar inte att ändra till rätt format vid digital-tv utan att flippa ur i beslutsångest

Finns det något enkelt sätt att komma tillrätta med detta problem?

- Dubbelglaset som gör att man måste sitta rakt framför tv:n. (Jag har räknat till 6-7 lager av spegelbilder om man kollar ur en riktigt extrem vinkel - testa så får ni se.)

Kommer sitta c:a 3 meter från tv`n. Har en hörnsoffa, tv`n kommer stå ungefär mit framför soffan, bör väl inte rendera något problem? Blir ju inte särskilt skarp vinkel.

- Ja, och slutligen: Gråa side bars suger verkligen - lika så oron för att slita snett på fosforn om man inte använder dom.

Vad menas med detta? Är som sagt novis...

Slutligen: Dustinhome får leverans på fredag, nån som vet om det går att handla på faktura om man är student? Kreditupplysningen skall inte vara nått problem.

Redigerat av Unregistered10e52c6d, 16 September 2008 - 18:31.

Postad 16 September 2008 - 21:14

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
1. Om du har digitalbox behöver du inte oroa dig, eftersom antenn-sladden inte är isatt i TV:n
2. Det är inget jag har erfarenhet av, har aldrig haft nåt problem med något sånt (är en ganska så vanlig användare, "svensson")
3. Vissa verkar ha mer problem än andra, personligen ser jag inga reflektioner även om jag ställer mig i en _extremt_ onormal vinkel.
4. När du tittar på en 4:3 sändning kan du har sidebars, för att få TV-bilden "rätt". Om du har helt svarta sidebars kan slitningarna bli ojämna. Om jag återigen ska tjata om mig själv så använder jag aldrig några sidebars alls, jag låter TV:n göra jobbet, men är som sagt en ganska så vanlig användare.

Tror inte man kan handla mot faktura på dustinhome som privatperson alls, så var det när jag beställde lite grejer i alla fall, vilket i och för sig var ett tag sedan.

Hoppas min mycket amatörmässiga "hjälp" gav något i alla fall ;)

Postad 16 September 2008 - 21:25

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

1. Om du har digitalbox behöver du inte oroa dig, eftersom antenn-sladden inte är isatt i TV:n
2. Det är inget jag har erfarenhet av, har aldrig haft nåt problem med något sånt (är en ganska så vanlig användare, "svensson")
3. Vissa verkar ha mer problem än andra, personligen ser jag inga reflektioner även om jag ställer mig i en _extremt_ onormal vinkel.
4. När du tittar på en 4:3 sändning kan du har sidebars, för att få TV-bilden "rätt". Om du har helt svarta sidebars kan slitningarna bli ojämna. Om jag återigen ska tjata om mig själv så använder jag aldrig några sidebars alls, jag låter TV:n göra jobbet, men är som sagt en ganska så vanlig användare.

Tror inte man kan handla mot faktura på dustinhome som privatperson alls, så var det när jag beställde lite grejer i alla fall, vilket i och för sig var ett tag sedan.

Hoppas min mycket amatörmässiga "hjälp" gav något i alla fall ;)

1. Se ovan. Jag har dock råkat ut för att alla kanaler försvann en gång, innan jag ens läst om det här. Mycket konstigt det där.
2. Någon gång har "auto" gjort något konstigt, men inget mer konstigt än andra TVs.
3. Jag märker heller inget konstigt från sidan.
4. Titta in på 4:3. Använd auto och nån slags smart zoom

Ta direkt betalning mot din bank. Enkelt o bra.

/Söder

Postad 16 September 2008 - 21:37

Unregistered10e52c6d
  • Unregistered10e52c6d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen!

Nu skall det beställas! Skall se om det går att få på faktura, verkar så enligt hemsidan, så kan man slanta av tv`n när lönen kommer. ;)

Postad 17 September 2008 - 06:53

rubik
  • rubik
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Fick hem min igår och kan säga så här långt att jag är väldigt nöjd. Tycker faktiskt inte att tv-sändningarna är så katastrofala (har comhem). På det avståndet jag sitter ifrån tv:n (2,5-3m) tycker jag inte att det är mycket mer brusigt än när jag hade en 28" tjock och satt närmare. Skall testa lite hd-material senare idag.

Postad 17 September 2008 - 08:41

memme1975
  • memme1975
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tjenna!

Jag var igår och jämförde följande modeller; PX80, Samsung LE-46A656, Sony KDL-40W4000 och Samsung LE-40A557. Lite olika pris och prestande men ändå genrellt sätt helt OK apparater ändå. Har tidigare vart inne på sonys tv med riktigt snygg design och mpeg 4. Men SIBA demade med bla Discovery HD och där visade sonys tv ganska krass bild. Samsung hade en bättre detaljnivå med lite mildare färger.

PX80 hade klart bra bild med bra svärta. Men min fråga är (novis på tv) är vad förlorar på att inte ha 1920X1080 i upplösning, blir blue-ray dåligt eller är marginalerna små???

Tycker annars PX 80 verkar ruskigt prisvärd. . .

ha det!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.