Har några frågor:
1. Hur uppdaterar man mjukvaran?
2. Vilken version är den nyaste?
3. Finns det inget skydd mot inbränningar? Hittar iaf inte den inställningen.
Jag skulle gärna vilja ha svar på detta med!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *
Startad av
Wiberg_D
, Feb 13 2008 13:39
3109 svar till detta ämne
61 relaterade trådar
Postad 23 October 2008 - 17:37
Jag skulle gärna vilja ha svar på detta med! Postad 23 October 2008 - 22:17
Jaha. Nu kan jag meddela att även min pz80 tappar alla analoga kanaler. Buggen rör alltså inte bra px80, utan mycket möjligt alla modeller från panasonic - buggmärket.
Postad 23 October 2008 - 23:04
Vet inte hur man uppdaterar mjukvaran,har du hittat någon ny som kommit ut ? Inte hört att man brukar uppdatera en tv. När du fått PX80 så ställ in den på bio läget sänk kontrasten. Stäng av färghantering och PNR. 200 timmar tar det att köra in den. Postad 23 October 2008 - 23:11
Om det skulle komma en ny mjukvara, så är det troligtvis till digitalboxen som finns i tv'n
Då tankas den ner via boxer. Till Pv60 kom det 4 st mjukvaror som alla fick läggas ner på verkstad om man så önskade. Tror dock inte att det blir aktuellt med Px80 då det ännu inte framkommit något så allvarligt fel att man ens funderat på det. Maveric Postad 23 October 2008 - 23:18
Har aldrig hänt på min. Har 3 HDMI kontakter anlutna ( Dvd, mediaspelare, HDMI växel ) Analoga kanaler från Canaldigital kabel Digitala kanaler från Satellit ( via hdmi ) Digitala kanaler från Boxer ( inbyggda boxen ) Förstår inte vad det är för bug du talar om ? Maveric Postad 23 October 2008 - 23:41
7399 SEK på www.marrakezh.se idag, kanske dags o slå till med en ny TV till sovrummet..
Postad 24 October 2008 - 08:04
Det är inte den nordiska versionen. Postad 24 October 2008 - 08:31
Ursäkta att jag citerar mig själv igen, men tänkte uppfölja här ifall nån annan får samma problem, hoppas det är ok admins? Fick tillbaks TVn igår, och dom har bytat ut hela "motherboard" , måste ju betyda att dom bytt ut stort sätt allt i den eller? hehe Tyckte väl att färgerna inte va ok Drog igång lite Ps3 spel igår, och kollade lite 720P film, och jäkla vad bra bilden vart nu när färgerna stämmer! Snacka om prisvärd TV! Postad 24 October 2008 - 09:22
Nej har inte hittat någon. Samsung har uppdateringar till sina TV apparater då uppdaterar man dom genom att ladda ner mjukvaran till datorn och föra över det till en USB sticka och sedan sätta in den i TVn. Jag har redan kalibrerat den via DVE så jag har fått färgerna , kontrast och ljus till standard. Okej, då är det bara att kalibrerar om TVn efter 200h som att ljus osv kommer ändra sig i TVn efter inkörningen. Kan man se på något sätt hur länge TVn har varit igång? Redigerat av MrBurn, 24 October 2008 - 09:22. Postad 24 October 2008 - 10:21
Kan någon insatt förklara skillnaden mellan Panasonic TH-42PX80 och TH-42PX8?
Jag läste någonstans att PX8 är en "budgetversion" av PX80, men det enda jag har hittat som skiljer är kontrasten och hdmi-ingångar. 15000:1 på PX 80 mot 10000:1 på PX8 samt 3 mot 2 st hdmi. Hur är det med S-video, finns det på bägge? Hur pass stor skillnad innebär dessa egenskaper, inkluderat de jag inte känner till. Vad jag har förstått så är priset nästan exakt samma. Sugen på köp men fundersam... Postad 24 October 2008 - 11:17
Jag är förmodligen dåligt insatt, men Nordiska versionen? Vad har jag missat, också tänkt på denna TV men detta förvirrar mig Vad är skillnaden mellan Nordiska och den "andra" versionen? Ha en fin helg! // Johan Postad 24 October 2008 - 11:58
Läs högre upp i forumet, men det handlar lite om menyspråk, och pixelgaranti om jag inte har fel
Postad 24 October 2008 - 14:13
Hej!
Hur kollar man hur länge TVn har gått osv? Dvs runtime på tvn? Lär man in i servicemenyn? Om man lär det hur kommer man in där? Postad 24 October 2008 - 14:29
Lite kalibrerings resultat för mig.
Iofs har min TV bara gått 13h så är inte 100% att det kommer vara samma efter 200h. Men så här fick jag dom till: Bio Kontrast: -16 Ljus: -2 Färg: +2 Skärpa: -3 för HD | -1 för SD Färg Tempratur: Varm Så ska du stänga av alla extra funktioner osv. Postad 24 October 2008 - 15:53
Fyndbörsen kontra med 7390 sjukt billigt ju för en Panna av hög kvalitet.
Postad 24 October 2008 - 17:53 Jäsiken, kunde inte motstå Tänkte också höra lite om fästen, har läst allt jag hittat i tråden (tror jag). I manualen står det ju minst 70 mm fritt bakom osv osv. Själv funderade jag på biltemas fäste.. detta: http://www.biltema.s...?iItemId=144332 Det bygger bara 30 mm, men man vill ju ha apparaten så nära väggen det går av estetiska skäl. ![]() Någon som kör med just det fästet eller annat 30 mm som upplevt några värmerelaterade problem? Postad 24 October 2008 - 19:36
Öppna frontluckan Håll ner "kanal ner" knappen Tryck på "0" på fjärren 3 ggr i snabb följd Vänta i ca 2 sek Upp kommer en "Service Menu" Näst längst ner till höger står tiden, typ 195:15 (timmar:minuter) Gå ur menyn med "Exit" på fjärren, rör inget annat. Postad 24 October 2008 - 20:34
Är det någon skillnad på PX80 och PX80E ? Sedan har fyndbörsen höjt priset igen. Redigerat av kaka, 24 October 2008 - 20:34. Postad 25 October 2008 - 13:40
Ända skillnaden att en av dom är köpta i europa medans en är köpt i Norden. Nordiska är att föredra då garanti täcker upp och skyddar bättre. Postad 25 October 2008 - 14:59
hej. Har ett problem med en PX50..
verkar som det krockar någonstans mellan recivern och skärmen. kör en HD box genom en onkyo reciver. Men när man stängt av en apparat eller ändrat bild källa (mellan typ DVD o TV-box) så blir skärmen BLÅ..! måsta då gå in i menyerna och grejje lite.. hehe problemet är att jag inte fattat vad som behövs göras.. Ibland får jag igång det ibland inte.. Verkar ha något att göra med viera grejset kanske .. eller? Postad 25 October 2008 - 22:42
Står i tråden om du söker, mig veterligen skiljer det på kontrasten och ev något mera möjligen. Postad 26 October 2008 - 20:14
Undrar om någon har sett detta problem på px80 37 eller 42 som denna tråd handlar om:
https://www.minhembi...howtopic=164696 Postad 27 October 2008 - 01:04
?? Varför tror du att den nordiska garantin skulle vara bättre??? Postad 27 October 2008 - 15:30
OK. Men hur dålig är en plasma i ljusa miljöer, och vad räknas som ljus miljö? I mitt fall så kommer Tv´n sitta så att solen aldrig kan lysa in på den genom det enda fönstret som finns i rummet men istället så är fönstret rätt stort så det släpper in mycket ljus. Sport är prio 1 i mitt fall och det är ju rätt så ofta fullt dagsljus ute när man kollar på sånt, måste man då mörklägga med rullgardin el.dyl. Postad 27 October 2008 - 15:44
Min sitter mittemot fönstret och när solen ligger på så måste jag dra för gardinerna men aldrig annars, skulle bli samma sak med en LCD
Postad 27 October 2008 - 20:25
En typisk plasma er sammenlignbar med et CRT-skjerm i dagslys. Det tykke frontglasset absorberer en del lys, sånn at den ser grå ut når den er avslått. Plasma-TV er på sitt beste i dempet belysning (hvilket betyr normal innebelysning om kvelden), men det er ikke et problem å se TV på dagen heller. Tenk crt tjock-TV. Har du ikke et problem med å se på en sånn på dagen, har du det ikke med plasma heller. Postad 27 October 2008 - 20:35
Det er ikke et problem, jeg har aldri sett dette på min PX80, bortsett fra i de tilfeller bildet er totalt svart - da demper PX80 lysstyrken sånn at det svarte blir enda svartere. Ja, det er en funksjon man ikke kan slå av, men i og med at det bare skjer på en helt svart yta, så er det et ikke-problem. Et eksempel: På slutten av en film står et helt svart bilde, bare med "The End" i hvit skrift midt på skjermen. I det øyeblikk "The End" forsvinner, og bildet et øyeblikk er bare helt sort, kan du se at PX80 slukker for lyset, og det svarte blir litt svartere. ... no problem at all. Postad 27 October 2008 - 22:59
Varför finns det ingen 50 tummare av denna modell? VIll ha 46 eller 50 tum, men det känns inte som att det finns några bra alternativ till PX80:in...
Ska det inte komma en ersättare till PX80:in snart? Postad 28 October 2008 - 18:14
Vad skönt , har inte upplevt några problem med min gamla crt-tv så då är det ju bara att slå till. Postad 29 October 2008 - 13:49
Ursäkta men kan någon svara mig.. Jag har precis köpt en Ny Plasma Panasonic TH-42PX8E och tänkte njuta av LJUD och bild på denna via HDMI kabel från min Laptop HP Pavilion DV6756EO. Pluggar in och bara bilden kommer inget LJUD alls. Har letat inställnigar som en galning men utan resultat. Någon som vet vad som kan vara "Fel"?
Postad 29 October 2008 - 14:20
Nå kjenner jeg ikke PX8, men på en PX80 er det 3 HDMI inputs, hvorav kun HDMI 1 har valg mellom analogt eller digitalt lydsignal. Kan hende er det samme på PX8? I så fall kan du prøve og bytte HDMI-input, eller gå inn i TV´s meny og førsøke bytte mellom analog/digital lyd hvis din laptop er koblet til den HDMI som har valg for dette - beroende på om din laptop sender lyd via HDMI digitalt eller analogt. I tillegg hørs rykten om at noen laptops med hdmi faktisk ikke har koblet lyd intent til hdmi alls... Postad 29 October 2008 - 14:36
PX8 har bara två Hdmi men jag har testat båda och även ändrat Auto/digitalt/analogt utan resultat.. Verkar sjukt om man sätter in HDMI på en Laptop för ca. 8000:-- och inte har ljud kopplat..
PX8 har bara två Hdmi men jag har testat båda och även ändrat Auto/digitalt/analogt utan resultat.. Verkar sjukt om man sätter in HDMI på en Laptop för ca. 8000:-- och inte har ljud kopplat.. Postad 29 October 2008 - 16:05
I så fall anbefaler jeg deg å kontakte HP og spørre dem ut om din laptop. Postad 29 October 2008 - 20:31
Jag har precis samma problem som dig. Köpte en ny HP med HDMI och får inte alls ljudet att fungera. Postad 30 October 2008 - 13:19
jag fick detta svar från HP: Hej Patrik Tack för att du tog kontakt med HP Teknisk support. Detta ställer du in i kontrollpanelen, du kommer dit genom att trycka på "start ->> kontrollpanelen ->> maskinvara och ljud ->> ljud. Då får du upp ett fönster, i det fönstret ska du ha ett val som heter "hdmi" (kan också heta SPDIF i vissa fall) , markera det och tryck på knappen "standard" , nu skall ditt ljud gå ut via din TV i stället. Har du fler frågor angående detta eller om problemet kvarstår, är du välkommen åter till mig genom att svara på detta mail. Med vänlig hälsning Calle Problemet är att någon sådan inställning hittar jag inte.. MEN jag har fått det att fungera :=) Jag uppdaterade drivrutingen för ljudkortet och mixtrade en massa och nu fungerar det (vet inte om det berode på uppdateringen eller något annat jag gjorde, men funkar gör det) Postad 30 October 2008 - 15:11
Radars säljer alltså 37" för 6700 + frakt. Grymt lågt pris. De säljer ju modelltypen med ett E på slutet (står för Europa). Finns det någon risk att man förlorar något på denna modellen?
Postad 31 October 2008 - 13:31
Intressant! Själv hittar jag då den där inställningen där man ställer in HDMI som standard. Men det fungerar inte då heller. Hur uppdaterade du ditt ljudkort och vad mixtrade du med? Så jag vet vad jag kan testa. Postad 31 October 2008 - 16:12
har HD kanaler här..så undrar om px80 är like bra som pz80 på HD? blir det nån skilnad på bilden
är det värt dom extra pengar för att få en full HD? Postad 31 October 2008 - 20:23
Kanskje er det innstillinger på den "avanserte" volumkontrollen du må inn på - det kan være at f.eks. digital out og andre outputs er mutede. Kontrollpanelet - lyd og lydenheter (sounds and audio devices på min Windows XP engelsk versjon, Vista, Mac vet jeg ikke. Postad 31 October 2008 - 20:36
Når man først har opplevd kvalitetsspranget fra Standard definisjon til HD, så betyr større oppløsning relativt lite. Til HD TV kanaler vil de fleste oppleve forskjellen mellom f.eks et 42PX80 og et 42PZ80 som ubetydelig. Selv når man kan få 1080p oppløsning fra f.eks. Blu-Ray, er det vanskelig å se forskjell på de to - typisk må du gå svært nær TV't for å se den større oppløsning på en PZ. Men altså, en liten forskjell er det. Redigerat av Thomit, 31 October 2008 - 20:37. Postad 01 November 2008 - 02:12
Behöver ett snabbt tips på ett bra väggfäste som garanterat fungerar på denna TV och som är enkelt att installera. Fästet behöver inte kunna tiltas eller liknande, bara det garanterat fungerar med denna TV samt är robust och håller tyngden ordentligt.
Tack på förhand. Postad 01 November 2008 - 06:03
Mitt veggfeste er fra Biltema - en enkel skinne som TV't henges opp i. Fungerer utmerket. 42PX80. Postad 01 November 2008 - 12:44
Jag har ägt min PX80 sedan slutet av sommaren och är helnöjd. Men har ett litet problem eller vad man ska kalla det. Går det att göra så att tvn startar med att gå till en hdmi-källa istället för att hela tiden börja i tv-läget. Är ju inget stort problem men lite störande.
Redigerat av Unregistered33118087, 01 November 2008 - 12:45. Postad 01 November 2008 - 13:00
Japp... Det går att göra... Du ska trycka in en knapp kombination... Sök efter "hotel mode" (kommer inte ihåg kombinationen i huvudet)... Postad 01 November 2008 - 16:22
Nu är det fixat. Jag får ut både ljud och bild till min TV från min dator. Det jag gjorde för att få det att fungera var att uppdatera drivrutinerna för ljudkortet. Så nu njuter jag av min nya TV Postad 01 November 2008 - 16:24
Undrar hur man får HDMI kontakterna att passa in bakom TVn vid fäste på vägg. På min PX80 står de ut väldigt mycket och kan ej böjas något utan att bryta sönder kontakten innuti TVn. Hur nära väggen har ni TVn och hur fungerar det med era HDMI kontakter?
Kanske finns det HDMI kontakter som inte är så styva men alla mina från olika fabrikat är det tyvärr. Redigerat av Rebelicious, 01 November 2008 - 16:24. Postad 01 November 2008 - 16:44
http://www.dustinhom...5010129596.aspx 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |